27 листопада 2019, 14:33 ( Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України )

Представники Комітету з питань освіти, науки та інновацій за сприяння Освітнього центру Верховної Ради відвідали Київську спеціальну загальноосвітню школу-інтернат № 5 ім. Я.П. Батюка

Захід відбувся у контексті підготовки до комітетських слухань на тему: «Реформування спеціальних закладів освіти України та стан впровадження інклюзивної освіти: проблеми і шляхи вирішення», запланованих на 10 грудня. Під час відвідин школи-інтернату депутати ознайомилися з умовами навчання та виховання, які створюються для дітей з особливими потребами.

Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017 р. №526-р, була схвалена Національна стратегія реформування системи інституційного догляду та виховання дітей на 2017-2026 роки, яка передбачає перехід від інтернатної до сімейної форми виховання.

Однак, як зауважили члени Комітету, інклюзивна освіта в Україні - лише в процесі впровадження. Чимало дітей з інвалідністю потребують особливих форм навчання та умов. З огляду на те, що досить значна кількість освітніх закладів не в змозі забезпечити такі умови, існують великі ризики, що ці діти продовжують залишатися поза повноцінним освітнім процесом. Тож, мета майбутніх слухань – віднайти правильний баланс між осучасненням інтернатної системи та потребами дітей.

У школі-інтернаті № 5 ім. Я.П. Батюка навчається понад 190 дітей з вадами зору та розвитку. Окрім звичних шкільних загальноосвітніх предметів учні вивчають тут соціально-побутову орієнтацію, ритміку, санітарію та гігієну, корекцію вад розвитку та мовлення, займаються творчістю та спортом, їм прищеплюють любов до природи та допомагають обрати майбутню професію.

Народним депутатам було продемонстровано численні класи для навчання, сенсорні та комп’ютерні кімнати, майстерні і спортзал. Насамкінець діти підготували гостям подарунок – влаштували концерт, під час якого вразили народних депутатів талантами і щирістю.