31 липня 2019, 10:23 ( Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України )

Підсумки роботи Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності за період діяльності Верховної Ради України 8 скликання

 

До Комітету за період діяльності Верховної Ради 8-го скликання надійшло 885 законопроектів, з яких Комітет є головним з підготовки, з них Верховною Радою прийняті в цілому як Закон - 88, прийняті в першому читанні -14, враховані та на доопрацюванні - 33, відхилені та зняті з розгляду - 228. 255 підготовлених Комітетом законопроектів не розглянуті Верховною Радою.

Законопроекти, що надходили на розгляд Комітету, були пов’язані з реформуванням органів внутрішніх справ та створенням Національної поліції України, реформуванням органів прокуратури та пенітенціарної системи, створенням Державного бюро розслідувань та органу пробації, вдосконаленням кримінального та кримінального процесуального законодавства і законодавства про адміністративні правопорушення.

Основні зусилля Комітету були спрямовані на законодавче забезпечення реформ правоохоронної системи. Прийняті за поданням Комітету закони сприяли створенню Національної поліції України, Державного бюро розслідувань, органу пробації, створенню передумов для оптимізації завдань і функцій правоохоронних органів шляхом зміни структури і чисельності, фінансового, матеріально-технічного, організаційно-правового та кадрового забезпечення.

Визначним стало законодавче закріплення інституту кримінальних проступків, відповідні зміни покликані спростити процедуру розслідування правопорушень невеликої тяжкості. Комітет є одним із перших по кількості опрацьованих ним як головним проектів актів Верховної Ради, прийнятих законів та зареєстрованих законопроектів.

Водночас для Комітету в наступному скликанні Верховної Ради актуальними залишаються питання:

1. Продовження законодавчого забезпечення реформування правоохоронної системи, зокрема:

 реформи органів прокуратури: створення незалежних органів прокурорського самоврядування та Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів, остаточного позбавлення органів прокуратури функції досудового слідства, приведення Закону України «Про прокуратуру» у відповідність до Конституції України та повернення до Закону положення щодо наявність юридичної освіти Генерального прокурора;

 становлення Національної поліції:

посилити кримінальний блок поліції, зокрема у сфері організованої злочинності, впровадити ідентифікацію працівників поліції, забезпечити профілактику злочинності та професійному кадровому доборі;

 становлення Державного бюро розслідувань:

доукомплектувати кадровий склад Державного бюро розслідувань, переглянути місця розташування територіальний підрозділів бюро, його чисельність;

запровадити дієвий механізм парламентського контролю за діяльністю Державного бюро розслідувань;

 реформи пенітенціарної системи:

 прийняти закон про пенітенціарну систему та створити повноцінну систему пробації.

2. Необхідності внесення комплексних змін до Кримінального процесуального кодексу України після 5-ти річного аналізу практики його застосування.

3. Необхідності розвантажити слідчих та відповідно процесуальних керівників, а для цього привести законодавство у відповідність із прийнятим Законом про кримінальні проступки, який набуває чинності з 1 січня 2020 року.

4. Законодавчо врегулювати приватну детективну діяльність.

5. Законодавчо забезпечити створення Бюро (служби) фінансових розслідувань.

Комітетом відповідно до статті 106 Регламенту Верховної Ради України передається до новообраної Верховної Ради дев’ятого скликання 16 законопроектів. Ці законопроекти підлягають реєстрації Верховною Радою нового скликання та підготовці за процедурою другого читання.

 

Про підсумки роботи Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності за період роботи Верховної Ради України 8 скликання