Новини

18 вересня 2021, 07:25

Голова Верховної Ради: У питанні деолігархізації важлива не лише назва закону, а й підходи

докладніше
17 вересня 2021, 20:04

Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендує прийняти у другому читанні та в цілому законопроект щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень

докладніше
17 вересня 2021, 17:00

У «Відомостях Верховної Ради України» опубліковано Закон «Про корінні народи України»

докладніше
17 вересня 2021, 16:45

Голова Комітету з питань інтеграції України до ЄС Іванна Климпуш-Цинцадзе провела зустріч з єврокомісаром з питань навколишнього середовища Віргінюсом Сінкєвічусом

докладніше
17 вересня 2021, 15:41

Комітет з питань національної безпеки, оборони та розвідки рекомендує Верховній Раді прийняти у другому читанні і в цілому законопроект про запобігання загрозам національній безпеці, пов'язаним із надмірним впливом осіб, які мають значну економічну або політичну вагу в суспільному житті (олігархів)

докладніше
17 вересня 2021, 15:07

Руслан Стефанчук обговорив із керівництвом Міністерства фінансів США реформи в економічній та фінансовій сферах

докладніше
17 вересня 2021, 14:00

Комітет з питань інтеграції України до Євросоюзу провів за участі Консультативної місії ЄС виїзне засідання в Ужгороді

докладніше
17 вересня 2021, 12:28

Руслан Стефанчук: Регулювання організаційно-правової структури суб’єктів господарювання має бути абсолютно чітким

докладніше
17 вересня 2021, 11:23

Стан виконання рішень міжнародних судів, Конституційного Суду та інших судів щодо соціальних виплат громадянам України обговорено на слуханнях у Комітеті з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів

докладніше
17 вересня 2021, 10:29

Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект щодо упорядкування окремих питань співробітництва територіальних громад

докладніше
16 вересня 2021, 18:02

Питання екологічного порядку денного Верховної Ради України та адаптації законодавства України до законодавства ЄС обговорювались підчас зустрічі з представниками Європейської Комісії

докладніше
16 вересня 2021, 16:00

ТСК з розслідування випадків та причин порушення прав дитини під час здійснення децентралізації повноважень з питань охорони дитинства, реформування системи закладів інституційного догляду ініціюватиме створення Державної служби України у справах дітей

докладніше
16 вересня 2021, 14:33

«Жінки повинні стати невід’ємною частиною стратегії та керівництва процесами відновлення країни після пандемії COVID-19», – Олена Кондратюк

докладніше
16 вересня 2021, 10:41

Руслан Стефанчук розповів, як оцінюватиметься ефективність прийнятих законів

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Децентралізація влади
23 липня 2021, 12:23

 Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України 

У Комітеті з питань економічного розвитку обговорили стан розвитку суднобудівної галузі

21 липня у Комітеті з питань економічного розвитку відбулася робоча зустріч на тему: «Щодо розвитку суднобудівної галузі».

У нараді взяли участь народні депутати, представники ДК "Укроборонпром", "Укрсудпром", ТОВ "Марко ЛТД", ТОВ "Суднобудівний завод "Океан", експерти.

Голова Комітету Дмитро Наталуха зазначив, що ситуацію із суднобудівництвом можна охарактеризувати, як кризову, і ця криза, за його словами, є довготривалою.

«Якщо з часів незалежності у світі тоннаж суден виріс втричі, то в Україні він зменшився у 16 разів. Навіть якщо суднобудування в країні демонструє тенденцію до поступового відновлення - наявні обсяги значно нижчі за «найкращі роки»», - сказав Голова Комітету.

Серед причин такої ситуації Дмитро Наталуха назвав несприятливу державну політику. «Ми розуміємо, що в низці інших держав програми підтримки набагато більші. З точки зору судноплавства український прапор не найвигідніший. Тому держава має бути передовим гравцем на цьому ринку», - зауважив він.

Так, за словами очільника Комітету, оборонні замовлення мають великий показник росту і пов’язані із розвитком технологій. «Зараз, на скільки мені відомо, є контракт на 8 ракетних катерів із Британією, 20 патрульними із Францією, і 16 зі Штатами. З цього обсягу лише 9 планується побудувати в Україні. Зрозуміло, що ці контракти обумовлені необхідністю швидкого оновлення флоту для потреб безпеки. І це прийнятно», - сказав доповідач, додавши, що паралельно варто стимулювати локальне виробництво іншими шляхами, зокрема, через розвиток вільних економічних зон (ВЕЗ).

«У нас є досвід вільних економічних зон. Ми використовували його для напрацювання окремих наших законопроектів. Наприклад існування таких зон позитивно вплинуло на автомобільний сектор на Закарпатті. Так само позитивним є досвід суднобудування на території Миколаївської області», - сказав Дмитро Наталуха.

Водночас, через необхідність модернізації та оновлення даного інструменту, відбувається перехід до секторального стимулювання. Як приклад такого підходу він навів нещодавно прийнятий закон про стимулювання електротранспорту.

Ще одним шляхом стимулювання локального виробництва Голова Комітету вважає розвиток індустріальних парків. Зокрема, керівництво ДК «Укроборонпром» підтримало ініціативу створення парку для Миколаївського суднобудівного заводу. «Аналогічні стимули можуть існувати і для всієї галузі. Це також актуально у контексті реформи транспортної системи», - підсумував він.

Дмитро Наталуха також зупинився на питаннях, які виникли у зв’язку із прийняттям Закону «Про внутрішній водний транспорт».

«З однієї сторони, він може збільшити вантажообіг українськими річками, що за різними оцінками принесе 13-16 мільярдів гривень на рік. З іншої сторони, ми знаємо, що ринок завмер в очікуванні, бо неконкурентним може стати будівництво у нас суден та їх експлуатація під українським прапором (бо судна під іншим прапором не платитимуть акциз із дизпалива, прибутковий податок тощо)», - сказав він.

Виходом із ситуації, що склалася Голова Комітету вважає вирівнювання можливостей. «Ми не хочемо виняткових умов для себе. Ми просто хочемо щоб наші виробники в Україні почували себе так само комфортно, як іноземні у себе вдома. Українські виробники мають не тільки займатися ремонтом, але й виробляти власні кораблі. І ми зробимо все необхідне для того, щоб все більше пляшок шампанського розбивалося об борт нових українських кораблів», - зазначив Дмитро Наталуха.

Учасники засідання обговорили законодавчі ініціативи для створення конкурентноспроможної суднобудівної промисловості України та нову Стратегію розвитку суднобудівної промисловості на період до 2030 року, яка забезпечує реалізацію положень Стратегії національної безпеки України.