Новини

06 червня 2020, 08:00

Привітання Голови Верховної Ради України Дмитра Разумкова з Днем журналіста

докладніше
05 червня 2020, 19:10

Комітет з питань гуманітарної та інформаційної політики підтримав законопроект щодо імплементації норм міжнародного кримінального та гуманітарного права

докладніше
05 червня 2020, 16:30

Підсумки роботи Верховної Ради України за тиждень 1 - 5 червня

докладніше
05 червня 2020, 15:16

Комітет з питань молоді і спорту рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект про внесення змін до деяких законів України щодо сприяння розвитку фізичної культури і спорту

докладніше
05 червня 2020, 13:57

Ранкове пленарне засідання Верховної Ради України (відео)

докладніше
05 червня 2020, 12:35

Прийнято Закон «Про внесення змін до Кодексу України з процедур банкрутства»

докладніше
05 червня 2020, 12:25

Прийнято Закон "Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за невиконання законних вимог та перешкоджання діяльності народного депутата України, Рахункової палати, члена Рахункової палати, депутата місцевої ради"

докладніше
05 червня 2020, 12:03

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік""

докладніше
05 червня 2020, 10:04

Огляд головних тем «Голосу України» від 5 червня

докладніше
05 червня 2020, 09:40

Питання порядку денного, заплановані до розгляду на черговому пленарному засіданні 5 червня

докладніше
05 червня 2020, 09:34

На засіданні ТСК народні депутати заслухали питання про втрати державного бюджету України через «схеми» формування податкового кредиту на відшкодування ПДВ

докладніше
05 червня 2020, 09:00

Комітет з питань бюджету рекомендує взяти до відома звіт Кабінету Міністрів про виконання Закону України «Про Державний бюджет України на 2019 рік»

докладніше
05 червня 2020, 08:30

У «Відомостях Верховної Ради України» опубліковано Закон про додаткові гарантії прав медичних та інших працівників, зайнятих у сфері захисту населення від інфекційних хвороб

докладніше
04 червня 2020, 18:05

Комітет з питань енергетики та житлово-комунальних послуг визначився із кандидатами до складу Конкурсної комісії НКРЕКП

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Звіти депутатів
Децентралізація влади
04 травня 2012, 14:06

 Інформаційне управління 

Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендує Верховній Раді відхилити проект закону про протидію екстремізму

 

Законопроектом (реєстр. №9156), поданим народним депутатом В.Колесніченком, пропонується заборонити створення і діяльність об'єднань громадян, що пропагують екстремізм, та функціонування релігійних організацій, які сприяють проявам екстремізму. Проект визначає суб'єктів, які здійснюють протидію екстремізму, підслідність справ, пов'язаних з екстремістською діяльністю тощо.

Для досягнення вказаної мети законопроектом пропонується внести зміни до Кримінального та Кримінально-процесуального кодексів, Кодексу України про адміністративні правопорушення, законів "Про об'єднання громадян" та "Про свободу совісті та релігійні організації".

Члени Комітету, розглянувши проект, погодилися із зауваженнями, висловленими фахівцями Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради та інших установ, зокрема Служби безпеки України, Генеральної прокуратури, Міністерства внутрішніх справ, Міністерства юстиції, Інституту законодавства Верховної Ради, Національної академії прокуратури та Національного університету "Юридична академія України імені Ярослава Мудрого".

Народні депутати, зокрема зазначили, що запропоноване визначення автором поняття екстремізму є "вкрай неконкретизованим і таким, що одночасно підпадає під дію декількох статей Кримінального кодексу". Крім того, види екстремістської діяльності, визначені у ст. 5 проекту, вже передбачені у якості відповідних злочинів (ст.ст. 109 "Дії, спрямовані на насильницьку зміну чи повалення конституційного ладу або на захоплення державної влади", 258 "Терористичний акт", 258-1 "Втягнення у вчинення терористичного акту", 258-2 "Публічні заклики до вчинення терористичного акту", 258-3 "Створення терористичної групи чи терористичної організації", 258-4 "Сприяння вчиненню терористичного акту", 295 "Заклики до вчинення дій, що загрожують громадському порядку", 343 "Втручання в діяльність працівників правоохоронного органу, працівника державної виконавчої служби", 344 "Втручання у діяльність державного діяча", 376 "Втручання в діяльність судових органів" Кримінального кодексу).

Члени Комітету також наголошували, що у частині першій запропонованої проектом статті 101-1 Кримінального кодексу пропонується передбачити адміністративну преюдицію для зазначених у ній діянь. Проте при розробці та прийнятті чинного Кримінального кодексу 2001 року розробники та законодавець відмовились від нього, виходячи з того, що діяння, яке за своєю природою та відповідно до положень закону вважається адміністративним правопорушенням, не може "перетворитись" на злочин (тобто стати діянням зі значно більшим ступенем небезпеки для суспільства) лише тому, що воно вчинене певною особою вдруге або втретє.

На думку народних депутатів, незрозумілими є норми законопроекту щодо віднесення "екстремістської діяльності, що загрожує громадському порядку та громадській безпеці" до злочинів проти основ національної безпеки України.

Члени Комітету вважають "сумнівною необхідність прийняття спеціального закону щодо протидії екстремізму, який не тільки не сприятиме досягненню мети, а й може створити передумови для масових порушень прав і свобод людини і громадянина".