Новини

17 вересня 2021, 20:04

Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендує прийняти у другому читанні та в цілому законопроект щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень

докладніше
17 вересня 2021, 17:00

У «Відомостях Верховної Ради України» опубліковано Закон «Про корінні народи України»

докладніше
17 вересня 2021, 16:45

Голова Комітету з питань інтеграції України до ЄС Іванна Климпуш-Цинцадзе провела зустріч з єврокомісаром з питань навколишнього середовища Віргінюсом Сінкєвічусом

докладніше
17 вересня 2021, 15:41

Комітет з питань національної безпеки, оборони та розвідки рекомендує Верховній Раді прийняти у другому читанні і в цілому законопроект про запобігання загрозам національній безпеці, пов'язаним із надмірним впливом осіб, які мають значну економічну або політичну вагу в суспільному житті (олігархів)

докладніше
17 вересня 2021, 15:07

Руслан Стефанчук обговорив із керівництвом Міністерства фінансів США реформи в економічній та фінансовій сферах

докладніше
17 вересня 2021, 14:00

Комітет з питань інтеграції України до Євросоюзу провів за участі Консультативної місії ЄС виїзне засідання в Ужгороді

докладніше
17 вересня 2021, 12:28

Руслан Стефанчук: Регулювання організаційно-правової структури суб’єктів господарювання має бути абсолютно чітким

докладніше
17 вересня 2021, 11:23

Стан виконання рішень міжнародних судів, Конституційного Суду та інших судів щодо соціальних виплат громадянам України обговорено на слуханнях у Комітеті з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів

докладніше
17 вересня 2021, 10:29

Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект щодо упорядкування окремих питань співробітництва територіальних громад

докладніше
16 вересня 2021, 18:02

Питання екологічного порядку денного Верховної Ради України та адаптації законодавства України до законодавства ЄС обговорювались підчас зустрічі з представниками Європейської Комісії

докладніше
16 вересня 2021, 16:00

ТСК з розслідування випадків та причин порушення прав дитини під час здійснення децентралізації повноважень з питань охорони дитинства, реформування системи закладів інституційного догляду ініціюватиме створення Державної служби України у справах дітей

докладніше
16 вересня 2021, 14:33

«Жінки повинні стати невід’ємною частиною стратегії та керівництва процесами відновлення країни після пандемії COVID-19», – Олена Кондратюк

докладніше
16 вересня 2021, 10:41

Руслан Стефанчук розповів, як оцінюватиметься ефективність прийнятих законів

докладніше
16 вересня 2021, 10:37

Комітет з питань екологічної політики та природокористування заслухав Національну доповідь про стан навколишнього природного середовища в Україні у 2020 році

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Децентралізація влади
05 вересня 2003, 13:18

Комітет Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендував парламенту підтримати зміни до Кримінального кодексу України" (щодо кримінальної відповідальності за незаконне збирання з метою використання або використання відомостей, що становлять банківську таємницю та за розголошення банківської таємниці)

Комітет Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендував парламенту підтримати зміни до Кримінального кодексу України" (щодо кримінальної відповідальності за незаконне збирання з метою використання або використання відомостей, що становлять банківську таємницю та за розголошення банківської таємниці).

За словами автора законопроекту Сергія Буряка, в Законі "Про банки і банківську діяльність" розкривається зміст поняття "банківська таємниця" (ст. 60). Стаття 62 цього ж Закону передбачає, що особи, винні в порушенні порядку розкриття та використання банківської таємниці, несуть відповідальність згідно із законами України.

На сьогодні відповідальність за незаконне розголошення або використання інформації, що становить банківську таємницю, передбачена тільки Кодексом України про адміністративні правопорушення, а саме - статтею 164-11 ("Незаконне розголошення або використання інформації, що становить банківську таємницю").

Водночас, у Кримінальному кодексі України передбачено відповідальність за незаконне збирання з метою використання або використання відомостей, що становлять комерційну таємницю (ст. 231), за розголошення комерційної таємниці (ст. 232). В свою чергу кримінальна відповідальність за незаконне розголошення або використання інформації, що становить банківську таємницю, відсутня.

Обсяг відомостей, що складають банківську таємницю, зазначив автор, встановлюється Законом "Про банки і банківську діяльність", що свідчить про значущість інформації, яка належить до банківської таємниці. Стаття 60 цього Закону містить детальний перелік інформації, яка становить банківську таємницю. А саме: "Інформація щодо діяльності та фінансового стану клієнта, яка стала відомою банку у процесі обслуговування клієнта та взаємовідносин з ним чи третім особам при наданні послуг банку і розголошення якої може завдати матеріальної чи моральної шкоди клієнту, є банківською таємницею.

Банківською таємницею, зокрема, є:

- відомості про стан рахунків клієнтів, у тому числі стан кореспондентських рахунків банків у Національному банку України;

- операції, які були проведені на користь чи за дорученням клієнта, здійснені ним угоди; - фінансово-економічний стан клієнтів;

- системи охорони банку та клієнтів; - інформація про організаційно-правову структуру юридичної особи - клієнта, її керівників, напрями діяльності;

- відомості стосовно комерційної діяльності клієнтів чи комерційної таємниці, будь-якого проекту, винаходів, зразків продукції та інша комерційна інформація;

- інформація щодо звітності по окремому банку, за винятком тієї, що підлягає опублікуванню;

- коди, що використовуються банками для захисту інформації. Інформація про банки чи клієнтів, що збирається під час проведення банківського нагляду, становить банківську таємницю".

"Отже, підкреслив С,Буряк, банківська таємниця охоплює інформацію, яка стала відома банку у процесі обслуговування клієнта. Відповідальність за незаконне розголошення або використання інформації, що становить банківську таємницю, повинна бути більш жорсткою ніж відповідальність, встановлена на цей час".

Кодекс України про адміністративні правопорушення передбачає відповідальність за незаконне використання інформації з обмеженим доступом щодо комерційної, банківської і державної таємниць, а Кримінальний кодекс - тільки щодо комерційної та державної таємниць, що не забезпечує належного захисту банківської таємниці.

Метою законопроекту є посилення відповідальності осіб, яким банківська таємниця відома у зв'язку з професійною або службовою діяльністю, за незаконне збирання з метою використання або використання відомостей, що становлять банківську таємницю та за розголошення банківської таємниці. Основним завданням є захист банківських установ та їх клієнтів від неправомірного використання та розголошення банківської таємниці.