Новини

29 листопада 2021, 17:02

Держбюджет, "Дія Сity", "ресурсний" законопроєкт: що планує розглянути Рада цього тижня

докладніше
29 листопада 2021, 15:15

Комітет з питань екологічної політики та природокористування рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект щодо вдосконалення процедури оцінки впливу на довкілля

докладніше
29 листопада 2021, 14:58

Освіта, медицина та Збройні сили України мають бути профінансовані в повному обсязі у Держбюджеті-2022, як це передбачено законодавством, - Заступниця Голови Верховної Ради Олена Кондратюк

докладніше
29 листопада 2021, 14:52

Руслан Стефанчук: За два тижні у Центрі вакцинації в готелі «Національний» вакцинувалося 1555 осіб

докладніше
29 листопада 2021, 14:48

Руслан Стефанчук розповів про пріоритетні законопроєкти цього пленарного тижня

докладніше
29 листопада 2021, 13:56

Ініційований Верховною Радою Всеукраїнський референдум 1 грудня 1991 року – це справжній приклад народовладдя, - Заступниця Голови Парламенту Олена Кондратюк

докладніше
29 листопада 2021, 13:47

У Парламенті почнуть обговорення тексту змін до Конституції в частині децентралізації

докладніше
29 листопада 2021, 13:34

На п’ятницю заплановано перше засідання робочої групи з удосконалення Регламенту Верховної Ради України

докладніше
29 листопада 2021, 12:32

Комітет з питань молоді і спорту рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект щодо сприяння формуванню відповідального батьківства

докладніше
29 листопада 2021, 12:20

Засідання Погоджувальної ради депутатських фракцій (депутатських груп) (відео)

докладніше
27 листопада 2021, 18:05

Руслан Стефанчук вшанував пам'ять жертв голодоморів в Україні

докладніше
27 листопада 2021, 08:30

Звернення Голови Верховної Ради України Руслана Стефанчука з нагоди Дня пам’яті жертв голодоморів

докладніше
26 листопада 2021, 17:00

У «Відомостях Верховної Ради України» опубліковано Закон «Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу»

докладніше
26 листопада 2021, 16:30

Підкомітет з питань національної та культурної пам‘яті Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики розглянув понад тисячу пропозицій до проекту Постанови про відзначення пам'ятних дат і ювілеїв у 2022-2023 роках

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Децентралізація влади
07 жовтня 2003, 11:27

Про законодавче забезпечення розвитку автомобільної промисловості України йшлося сьогодні на виїзному засіданні парламентського комітету з питань фінансів і банківської діяльності у місті Запоріжжя

Голова Комітету Сергій Буряк зазначив, що в Україні склалася певна система регулювання ринку та стимулювання виробництва автомобілів. Наразі автомобільний ринок України захищений недостатньо через низький рівень встановлених ставок ввізного мита (на рівні 2-3 %). З метою стимулювання виробництва автомобілів в Україні, підприємствам автомобільної галузі, які отримали грошові інвестиції в сумі 150 млн. дол. США та зобов'язались зберегти базову чисельність виробничого персоналу, державою надано певні преференції, шляхом запровадження пільгового режиму оподаткування.

Його основними елементами є:

- звільнення від сплати ПДВ операцій із ввезення на митну територію України товарів, які використовуються для будівництва, створення виробничих потужностей та виробничої діяльності автомобілебудівних підприємств і операцій з продажу автомобілів власного виробництва;

- звільнення від сплати податку на прибуток на ту частку прибутку, що реінвестується у виробництво, та від сплати податку на землю.

Наголошувалося, що в умовах завершення процесу підготовки України до вступу до СОТ, зважаючи на норми цієї міжнародної організації та положення Угоди про партнерство і співробітництво між Україною та ЄС, низка пільг і преференцій підпадає під заборонені. У зв'язку з цим постає питання про зміни в законодавстві. Однак, врегулювання означеного питання повинно бути збалансоване іншими заходами тарифного й нетарифного характеру, які приведуть до збереження усталеного паритету між імпортом і виробництвом автомобілів в Україні; створять умови для стабільного зростання надходжень до державного бюджету.

Учасники засідання обговорили внесений проект закону щодо цього.
Проект Закону розроблено з метою встановлення додаткових джерел поповнення бюджету, соціального захисту населення за рахунок створення додаткових робочих місць, адаптації чинного законодавства до норм СОТ та ЄС, захисту внутрішнього автомобільного ринку, створення умов по залученню інвестицій та розвитку вітчизняної автомобільної промисловості.

Основними цілями та завданнями прийняття акту є:

- реалізація стратегічного напряму зовнішньоекономічної політики з інтеграції України у світову економіку, комплексного реформування зовнішньоторговельного режиму та послідовного забезпечення подальшої гармонізації законодавства України з нормами і принципами Світової організації торгівлі;

- збільшення надходжень до державного бюджету від виробництва, імпорту та реалізації автомобілів в Україні;

- створення умов для залучення іноземних і внутрішніх інвесторів до цієї галузі економіки;

- нарощування обсягів виробництва в автомобільній промисловості та створення нових робочих місць.

За словами народного депутата Юрія Кармазіна, закладений у законопроекті механізм врегулювання суперечностей чинного законодавства щодо автомобілебудування було погоджено Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції України з Європейською Комісією, яка надала позитивну оцінку запропонованим законодавчим змінам.

Зокрема, передбачається застосування загально прийнятих у світовій практиці критеріїв стимулювання підприємств автомобільної промисловості та важелів регулювання ринку. Законопроект передбачає, що до 31 грудня 2008 року автомобілебудівним підприємствам, які відповідають визначеним у проекті критеріям, буде надано такі пільги:

- звільнення від сплати податку на прибуток для тієї частини прибутку, що реінвестується у виробництво;

- звільнення від сплати ввізного мита на товари, які використовуються для будівництва (створення виробничих потужностей) і виробничої діяльності автомобілебудівних підприємств.

Означені пільги відповідають нормам СОТ і положенням УПС та рекомендовані до застосування як механізм державної підтримки національного автовиробника у дослідженнях, проведених для автомобільного сектору в межах програми ЄС "Taсis", Міжнародним центром з податків та інвестицій (МЦПІ), а також у роботах Генерального директора з питань торгівлі ЄК Пола Луйтена.

Народні депутати наголосили, що умовою надання пільг підприємствам автомобілебудування має стати необхідність виробництва, поряд з іншими автомобілями, автомобілів походженням з України, що буде стимулювати повномасштабне автовиробництво в Україні та сприяти нарощуванню його експортного потенціалу.

Критерієм визнання автомобілів походженням з України визначається: зміна вартості товару в результаті його переробки, при якій додана вартість становить не менше 50 відсотків від вартості товару, одержаного в результаті переробки, або частка використаних матеріалів з іншої країни чи невідомого походження становить менше 50 відсотків від вартості товару, одержаного в результаті переробки; та необхідність виконання певних виробничих і технологічних операцій.

Йшлося й про те, що вітчизняне автомобілебудування тільки-но відроджується. Водночас, чинні умови оподаткування імпорту не захищають вітчизняний автомобільний ринок від експансії іноземних виробників. За цих умов, коли країна знаходиться у перехідному періоді до ринкової економіки, з урахуванням загальної відсталості промисловості автомобільне виробництво на певний час не може бути конкурентоспроможним і також потребує перехідного періоду та захисту. Дієвим заходом захисту ринку, зважаючи на світовий досвід, є підвищення ввізного мита. Проектом закону передбачено збільшення ставок ввізного мита на нові легкові автомобілі (код УКТ ЗЕД 8703) і на комплектуючі вироби до автомобілів (двигуни, кузови) - до 20 % (пільгова, повна); на автомобілі, які були в користуванні, віком до 5 років - до 18 %, а віком більше 5 років - до 30 %. Європейська Комісія листом № D 2488 від 3.03.2003 року погодила тимчасове підвищення Україною імпортного мита на легкові автомобілі до рівня 30 %.

Ю.Кармазін вважає: "Забезпечуючи стабільне джерело поповнення державного бюджету, економічно обґрунтований рівень ввізного мита спонукає іноземних виробників інвестувати у виробництво автомобілів безпосередньо в Україні. З урахуванням цього, загально прийнятим є забезпечення цінової переваги національних автомобілів на рівні 10-15 %. Цим гарантована їх конкурентоспроможність на внутрішньому ринку".