Новини

19 вересня 2019, 18:28

Комітет з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів обговорив низку законодавчих ініціатив щодо підвищення розміру прожиткового мінімуму

докладніше
19 вересня 2019, 18:13

Засідання Верховної Ради

докладніше
19 вересня 2019, 17:26

Голова Верховної Ради України обговорив з Головою Представництва НАТО в Україні можливості підтримки та розширення співпраці

докладніше
19 вересня 2019, 16:40

Верховна Рада призначила Дмитра Сенниченка головою Фонду державного майна України

докладніше
19 вересня 2019, 16:20

Члени Комітету з питань прав людини, деокупації та реінтеграції тимчасово окупованих територій у Донецькій, Луганській областях та Автономної Республіки Крим, м. Севастополя, національних меншин і міжнаціональних відносин провели особистий прийом громадян

докладніше
19 вересня 2019, 15:34

Відбулося організаційне засідання депутатської групи Верховної Ради України з міжпарламентських зв’язків зі США

докладніше
19 вересня 2019, 14:03

Верховна Рада ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо перезавантаження влади»

докладніше
19 вересня 2019, 14:00

Обрано керівництво депутатської групи Верховної Ради України з міжпарламентських зв’язків з Японією

докладніше
19 вересня 2019, 13:12

Верховна Рада ухвалила Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подання єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб»

докладніше
19 вересня 2019, 13:11

Відбулося організаційне засідання депутатської групи Верховної Ради України з міжпарламентських зв’язків з Канадою

докладніше
19 вересня 2019, 13:10

Верховна Рада ухвалила Закон «Про внесення змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування»

докладніше
19 вересня 2019, 13:07

До складу міжфракційного об’єднання «Українці в світі» увійшли 49 народних депутатів

докладніше
19 вересня 2019, 13:02

Розпочне роботу Книжковий клуб Верховної Ради України «Саміт з книгою»

докладніше
19 вересня 2019, 13:01

Верховна Рада ухвалила Закон «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель»

докладніше

Канал Рада 

Програма стажування молоді в Апараті Верховної Ради України

Програма стажування молоді в Апараті Верховної Ради України у 2019 році 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Звіти депутатів
Конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів НКРЕКП Портал відкритих даних
Децентралізація влади
07 жовтня 2003, 11:27

Про законодавче забезпечення розвитку автомобільної промисловості України йшлося сьогодні на виїзному засіданні парламентського комітету з питань фінансів і банківської діяльності у місті Запоріжжя

Голова Комітету Сергій Буряк зазначив, що в Україні склалася певна система регулювання ринку та стимулювання виробництва автомобілів. Наразі автомобільний ринок України захищений недостатньо через низький рівень встановлених ставок ввізного мита (на рівні 2-3 %). З метою стимулювання виробництва автомобілів в Україні, підприємствам автомобільної галузі, які отримали грошові інвестиції в сумі 150 млн. дол. США та зобов'язались зберегти базову чисельність виробничого персоналу, державою надано певні преференції, шляхом запровадження пільгового режиму оподаткування.

Його основними елементами є:

- звільнення від сплати ПДВ операцій із ввезення на митну територію України товарів, які використовуються для будівництва, створення виробничих потужностей та виробничої діяльності автомобілебудівних підприємств і операцій з продажу автомобілів власного виробництва;

- звільнення від сплати податку на прибуток на ту частку прибутку, що реінвестується у виробництво, та від сплати податку на землю.

Наголошувалося, що в умовах завершення процесу підготовки України до вступу до СОТ, зважаючи на норми цієї міжнародної організації та положення Угоди про партнерство і співробітництво між Україною та ЄС, низка пільг і преференцій підпадає під заборонені. У зв'язку з цим постає питання про зміни в законодавстві. Однак, врегулювання означеного питання повинно бути збалансоване іншими заходами тарифного й нетарифного характеру, які приведуть до збереження усталеного паритету між імпортом і виробництвом автомобілів в Україні; створять умови для стабільного зростання надходжень до державного бюджету.

Учасники засідання обговорили внесений проект закону щодо цього.
Проект Закону розроблено з метою встановлення додаткових джерел поповнення бюджету, соціального захисту населення за рахунок створення додаткових робочих місць, адаптації чинного законодавства до норм СОТ та ЄС, захисту внутрішнього автомобільного ринку, створення умов по залученню інвестицій та розвитку вітчизняної автомобільної промисловості.

Основними цілями та завданнями прийняття акту є:

- реалізація стратегічного напряму зовнішньоекономічної політики з інтеграції України у світову економіку, комплексного реформування зовнішньоторговельного режиму та послідовного забезпечення подальшої гармонізації законодавства України з нормами і принципами Світової організації торгівлі;

- збільшення надходжень до державного бюджету від виробництва, імпорту та реалізації автомобілів в Україні;

- створення умов для залучення іноземних і внутрішніх інвесторів до цієї галузі економіки;

- нарощування обсягів виробництва в автомобільній промисловості та створення нових робочих місць.

За словами народного депутата Юрія Кармазіна, закладений у законопроекті механізм врегулювання суперечностей чинного законодавства щодо автомобілебудування було погоджено Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції України з Європейською Комісією, яка надала позитивну оцінку запропонованим законодавчим змінам.

Зокрема, передбачається застосування загально прийнятих у світовій практиці критеріїв стимулювання підприємств автомобільної промисловості та важелів регулювання ринку. Законопроект передбачає, що до 31 грудня 2008 року автомобілебудівним підприємствам, які відповідають визначеним у проекті критеріям, буде надано такі пільги:

- звільнення від сплати податку на прибуток для тієї частини прибутку, що реінвестується у виробництво;

- звільнення від сплати ввізного мита на товари, які використовуються для будівництва (створення виробничих потужностей) і виробничої діяльності автомобілебудівних підприємств.

Означені пільги відповідають нормам СОТ і положенням УПС та рекомендовані до застосування як механізм державної підтримки національного автовиробника у дослідженнях, проведених для автомобільного сектору в межах програми ЄС "Taсis", Міжнародним центром з податків та інвестицій (МЦПІ), а також у роботах Генерального директора з питань торгівлі ЄК Пола Луйтена.

Народні депутати наголосили, що умовою надання пільг підприємствам автомобілебудування має стати необхідність виробництва, поряд з іншими автомобілями, автомобілів походженням з України, що буде стимулювати повномасштабне автовиробництво в Україні та сприяти нарощуванню його експортного потенціалу.

Критерієм визнання автомобілів походженням з України визначається: зміна вартості товару в результаті його переробки, при якій додана вартість становить не менше 50 відсотків від вартості товару, одержаного в результаті переробки, або частка використаних матеріалів з іншої країни чи невідомого походження становить менше 50 відсотків від вартості товару, одержаного в результаті переробки; та необхідність виконання певних виробничих і технологічних операцій.

Йшлося й про те, що вітчизняне автомобілебудування тільки-но відроджується. Водночас, чинні умови оподаткування імпорту не захищають вітчизняний автомобільний ринок від експансії іноземних виробників. За цих умов, коли країна знаходиться у перехідному періоді до ринкової економіки, з урахуванням загальної відсталості промисловості автомобільне виробництво на певний час не може бути конкурентоспроможним і також потребує перехідного періоду та захисту. Дієвим заходом захисту ринку, зважаючи на світовий досвід, є підвищення ввізного мита. Проектом закону передбачено збільшення ставок ввізного мита на нові легкові автомобілі (код УКТ ЗЕД 8703) і на комплектуючі вироби до автомобілів (двигуни, кузови) - до 20 % (пільгова, повна); на автомобілі, які були в користуванні, віком до 5 років - до 18 %, а віком більше 5 років - до 30 %. Європейська Комісія листом № D 2488 від 3.03.2003 року погодила тимчасове підвищення Україною імпортного мита на легкові автомобілі до рівня 30 %.

Ю.Кармазін вважає: "Забезпечуючи стабільне джерело поповнення державного бюджету, економічно обґрунтований рівень ввізного мита спонукає іноземних виробників інвестувати у виробництво автомобілів безпосередньо в Україні. З урахуванням цього, загально прийнятим є забезпечення цінової переваги національних автомобілів на рівні 10-15 %. Цим гарантована їх конкурентоспроможність на внутрішньому ринку".