Новини

19 січня 2022, 17:31

Комітет з питань національної безпеки, оборони та розвідки рекомендує Верховній Раді прийняти у другому читанні та в цілому законопроект щодо уточнення завдань та основ підготовки і ведення національного спротиву

докладніше
19 січня 2022, 17:02

Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України рекомендує прийняти за основу та в цілому законопроект щодо вдосконалення електронної форми документообігу у Верховній Раді

докладніше
19 січня 2022, 16:18

Комітет з питань цифрової трансформації затвердив пропозиції до порядку денного сьомої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання

докладніше
19 січня 2022, 15:25

Віцеспікерка Олена Кондратюк привітала Роберту Мецолу з обранням на посаду Президента Європейського Парламенту

докладніше
19 січня 2022, 10:00

Огляд головних тем «Голосу України» від 19 січня

докладніше
18 січня 2022, 15:13

Комітет з питань антикорупційної політики розглянув ряд законопроектів щодо відповідності вимогам антикорупційного законодавства

докладніше
18 січня 2022, 13:09

Руслан Стефанчук привітав Роберту Мецолу з обранням на посаду Президента Європейського Парламенту

докладніше
18 січня 2022, 10:20

Голова Комітету з питань інтеграції України до ЄС Іванна Климпуш-Цинцадзе виступила на позачерговому спільному засіданні Комітету із закордонних справ та Підкомітету з питань безпеки і оборони Європейського Парламенту

докладніше
18 січня 2022, 10:00

Огляд головних тем «Голосу України» від 18 січня

докладніше
17 січня 2022, 17:14

Голова Комітету з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва Олександр Мережко провів зустріч з Надзвичайним і Повноважним Послом Грузії в Україні Георгієм Закарашвілі

докладніше
17 січня 2022, 16:30

У Парламенті відбулася урочиста церемонія відкриття стажування молоді в Апараті Верховної Ради України

докладніше
17 січня 2022, 14:45

Комітет з питань економічного розвитку протягом 2021 року опрацював близько 100 проектів законів і постанов

докладніше
16 січня 2022, 08:00

Звернення Голови Верховної Ради України Руслана Стефанчука з нагоди Дня пам'яті захисників Донецького аеропорту

докладніше
15 січня 2022, 09:00

У Верховній Раді України пройшли урочисті заходи з нагоди 30-річчя створення Управління державної охорони України

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Децентралізація влади
10 вересня 2003, 14:03

Комітет Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування розглянув законопроекти про місто-герой Севастополь

За результатами розгляду законопроектів про місто-герой Севастополь, парламентський комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування дійшов висновку відкласти на тиждень прийняття рішення який з них рекомендувати Верховній Раді прийняти за основу.

Натомість, авторам законопроектів запропоновано узгодити окремі принципові положення проектів і проінформувати про це Комітет.

Концепцією законопроектів є відродження самоврядування у місті з урахуванням спеціального статусу Севастополя, що обумовлений його історичними, економічними особливостями, а також фактом базування на території міста Військово-морських сил України і тимчасового перебування Чорноморського Флоту Російської Федерації.

На засіданні Комітету дискусія, зокрема, велася навколо двох напрямів формування міської виконавчої влади у Севастополі:

- встановлення міцної державної виконавчої влади через міську державну адміністрацію, голова якої, відповідно до Закону України "Про місцеві державні адміністрації", призначається Президентом України, та вибори голови міської ради депутатами ради;

- запровадження класичної моделі місцевого самоврядування із загальноміськими виборами голови міста і міської ради та обмеження діяльності міської державної адміністрації окремими статтями Закону України "Про місцеві державні адміністрації”.

Законопроект, внесений народними депутатами І.Вернидубою та В.Заічко передбачає, що місцеве самоврядування у Севастополі здійснюється у відповідності з вимогами Закону України “Про місцеве самоврядування”. Тобто, мешканці міста обирають шляхом прямого голосування міську раду, яка створює виконавчий комітет. Прямим голосуванням пропонується обирати міського голову.

До особливостей місцевого самоврядування Севастополя (відповідно до вимог статті 118 Конституції та загальнодержавного значення міста ) належить участь міського голови у розгляді питань щодо розміщення у місті об’єктів державного підпорядкування, внесення на розгляд Кабінету Міністрів проектів відповідних правових актів, а також участь у засіданнях Кабінету Міністрів з правом дорадчого голосу при розгляді питань, які стосуються міста.

Також передбачено делегування міською радою міській державній адміністрації власних (самоврядних) повноважень своїх виконавчих органів. У такому випадку, зазначили автори, повноваження Севастопольського міського голови облежуватимуться виконанням функцій, пов’язаних із організацією та керівництвом роботи ради. Водночас, виконавчим органам Севастопольської міської ради не надаються окремі повноваження органів виконавчої влади, як це передбачено для виконавчих органів сільських, селищних, міських рад Законом України “Про місцеве самоврядування в Україні”. На відміну від них так звані “делеговані” повноваження виконавчих органів рад у місті Севастополі проектом цього закону пропонується покласти на Севастопольську міську та районні у місті державні адміністрації.

В законопроекті, внесеному народними депутатами В.Ющенко, Р.Безсмертним, М.Катеринчуком виписано положення, відповідно до якого (стаття 133 Конституції України), місто-герой Севастополь має спеціальний статус, який визначається окремим законом України.

Зважаючи на те, що Севастополь не є єдиною територіальною громадою, а тому в ньому діють органи місцевого самоврядування територіальних громад, які пропонується закріпити в цьому законі, і "для вирішення спільних завдань територіальних громад діє регіональний орган місцевого самоврядування на рівні області, а виконавчу владу в ньому здійснює Севастопольська міська державна адміністрація". Таке положення, вважають автори, відповідає Конституції України та сприяє вирішенню завдань міста загальнодержавного підпорядкування, в якому тимчасово перебувають військові формування іншої держави.

По аналогії з існуючою в областях України системою, проектом запропоновано наступний владний дуалізм: голова Севастопольської міської ( фактично регіональної ) ради, що обирається депутатами ради ( правова аналогія – голова обласної ради ) та Голова Севастопольської міської державної адміністрації ( правова аналогія – голова обласної державної адміністрації України

Автори вважають: "Оскільки в місті-герої Севастополі виконавчу владу здійснює місцева державна адміністрація і місто має спеціальний статус загальнодержавного значення, голова міської державної адміністрації призначається Президентом України, відповідно до вимог статті 106 Конституції України, а міська рада обирає голову із свого складу, який здійснює свої повноваження відповідно до цього законопроекту, що і є особливістю здійснення виконавчої влади в місті-герої Севастополі та не допустить двовладдя".

Проект закону про місто-герой Севастополь, внесений Кабінетом Міністрів України не знайшов підтримки у членів Комітету.