Новини

19 січня 2022, 17:31

Комітет з питань національної безпеки, оборони та розвідки рекомендує Верховній Раді прийняти у другому читанні та в цілому законопроект щодо уточнення завдань та основ підготовки і ведення національного спротиву

докладніше
19 січня 2022, 17:02

Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України рекомендує прийняти за основу та в цілому законопроект щодо вдосконалення електронної форми документообігу у Верховній Раді

докладніше
19 січня 2022, 16:18

Комітет з питань цифрової трансформації затвердив пропозиції до порядку денного сьомої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання

докладніше
19 січня 2022, 15:25

Віцеспікерка Олена Кондратюк привітала Роберту Мецолу з обранням на посаду Президента Європейського Парламенту

докладніше
19 січня 2022, 10:00

Огляд головних тем «Голосу України» від 19 січня

докладніше
18 січня 2022, 15:13

Комітет з питань антикорупційної політики розглянув ряд законопроектів щодо відповідності вимогам антикорупційного законодавства

докладніше
18 січня 2022, 13:09

Руслан Стефанчук привітав Роберту Мецолу з обранням на посаду Президента Європейського Парламенту

докладніше
18 січня 2022, 10:20

Голова Комітету з питань інтеграції України до ЄС Іванна Климпуш-Цинцадзе виступила на позачерговому спільному засіданні Комітету із закордонних справ та Підкомітету з питань безпеки і оборони Європейського Парламенту

докладніше
18 січня 2022, 10:00

Огляд головних тем «Голосу України» від 18 січня

докладніше
17 січня 2022, 17:14

Голова Комітету з питань зовнішньої політики та міжпарламентського співробітництва Олександр Мережко провів зустріч з Надзвичайним і Повноважним Послом Грузії в Україні Георгієм Закарашвілі

докладніше
17 січня 2022, 16:30

У Парламенті відбулася урочиста церемонія відкриття стажування молоді в Апараті Верховної Ради України

докладніше
17 січня 2022, 14:45

Комітет з питань економічного розвитку протягом 2021 року опрацював близько 100 проектів законів і постанов

докладніше
16 січня 2022, 08:00

Звернення Голови Верховної Ради України Руслана Стефанчука з нагоди Дня пам'яті захисників Донецького аеропорту

докладніше
15 січня 2022, 09:00

У Верховній Раді України пройшли урочисті заходи з нагоди 30-річчя створення Управління державної охорони України

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Децентралізація влади
21 листопада 2003, 15:42

Комітет з питань охорони здоров'я, материнства та дитинства розглянув підготовлений Кабінетом Міністрів України до другого читання проект Закону "Про Державний бюджет України на 2004 рік"

Комітет Верховної Ради України з питань охорони здоров'я, материнства та дитинства розглянув підготовлений Кабінетом Міністрів України до другого читання проект Закону "Про Державний бюджет України на 2004 рік".

Так, у проекті Державного бюджету України на 2004 рік загальний фонд зведеного бюджету охорони здоров'я визначено у сумі 8842,1 млн. грн., із збільшенням по відношенню до поточного року на 817,5 млн. грн. Питома вага загального фонду видатків на охорону здоров'я в загальному обсязі ВВП на 2004 рік (283,5 млрд. грн.) очікується у розмірі 3,1 відсотка (у 2003 році 3.2%). Витрати на охорону здоров'я у розрахунку на душу населення у 2004 році становитимуть 185,0 грн.

При доопрацюванні до другого читання проекту Державного бюджету на наступний рік, наголосили члени Комітету, Уряд врахував тільки десяту частину пропозицій щодо поліпшення фінансування охорони здоров'я, збільшивши видатки МОЗ на 149,6 млн. грн.

Головною невирішеною проблемою, вважають народні депутати, залишається низька заробітна плата медика. За даними Держкомстату у вересні поточного року середня заробітна плата в охороні здоров'я становила 306,8 грн. на місяць, у промисловості 621,3 грн.

"Запропонована Урядом з 1 січня 2004 року мінімальна заробітна плата у 205 грн. за доплатнім механізмом ні в якій мірі не може сприяти відновленню стимулюючої ролі заробітної плати. І навіть відновлення міжпосадових співвідношень з 1 березня дає збільшення в порівнянні з поточним роком лише на 11 відсотків.", - зазначили члени Комітету.

З введенням з 1 листопада 2004 року мінімальної заробітної плати у розмірі 237 грн. за доплатнім механізмом "лікар без категорії, операційна медична сестра та санітарка" будуть одержувати однакову зарплату. Але навіть такі "заходи" Уряд повністю не забезпечив коштами. Потреба в додаткових асигнуваннях на цю мету на 2004 рік по місцевих бюджетах становить 83,7 млн. грн.

На введення з 1 січня 2004 року мінімальної заробітної плати у розмірі 237 грн. з відновленням діючих на сьогодні міжкваліфікаційних та міжпосадових співвідношень, а не з листопада наступного року як пропонує зробити Уряд, необхідно виділити додатково 856 млн. грн., що мають бути спрямовані цільовим призначенням, у першу чергу місцевим бюджетам на забезпечення підвищення на 28 відсотків по відношенню до поточного року розмірів ставок працівників медичної галузі.

Зростання заробітної плати без відповідного збільшення загальних видатків на охорону здоров'я призведе у наступному році до зросту в структурі видатків її обсягів майже до 90 відсотків, що не дозволить забезпечити технологічний процес надання медичної допомоги населенню (особливо у сільській місцевості) основними медичними та лікарськими засобами. Уряд передбачив видатки місцевим бюджетам на ці цілі додатково 100 млн. грн., але потрібно ще як мінімум 100 млн. грн.

Залишилися невирішеними питання щодо збільшення асигнувань на реалізацію низки медичних бюджетних програмах:

В представленому Урядом на друге читання проекті Державного бюджету на 2004 рік пропонується збільшення ставок акцизного збору на спирт етиловий, який використовується для виробництва та виготовлення лікарських засобів до 16,0 грн. при діючій ставці 2,0 грн. за 1 літр 100-відсоткового спирту. Члени Комітету наголосили, що це зумовить зростання цін на них як за рахунок збільшення акцизного збору, так і податку на додану вартість, а також витрат бюджету, оскільки забезпечення лікувально-профілактичних закладів і хворих за рецептами лікарів проводиться за рахунок бюджету.

Зважаючи на постійне недофінансування закладів охорони здоров'я, реалізація законодавчих ініціатив щодо підвищення ставок акцизного збору на спирт етиловий, який застосовується для виробництва та виготовлення ліків є недоцільною і може призвести до різкого подорожчання лікарських засобів (у тому числі компонентів крові), що є соціально небезпечним заходом.

За словами голови Комітету Миколи Поліщука, мінімальна додаткова потреба у бюджетних коштах на охорону здоров'я у 2004 році становить 1,3 млрд. грн.

Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України поданий проект закону "Про Державний бюджет України на 2004 рік" доопрацювати до другого читання з урахуванням зауважень і пропозицій.