Новини

12 грудня 2019, 12:50

Ранкове пленарне засідання Верховної Ради України (відео) (оновлюється)

докладніше
12 грудня 2019, 11:24

Прийнято Закон "Про внесення зміни до статті 1 Закону України "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької і Луганської областей"

докладніше
12 грудня 2019, 10:15

Відбулося друге засідання Тимчасової слідчої комісії з питань розслідування можливих фактів порушення законодавства України та зловживання службовим становищем президентом Української асоціації футболу (Федерації футболу України), головою Комітету з питань бюджету Верховної Ради восьмого скликання Павелком А.В.

докладніше
12 грудня 2019, 09:16

Члени Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування провели зустріч з делегацією Конгресу місцевих та регіональних влад Ради Європи

докладніше
12 грудня 2019, 09:04

Питання порядку денного, заплановані до розгляду на черговому пленарному засіданні 12 грудня

докладніше
11 грудня 2019, 18:36

У Комітеті з питань гуманітарної та інформаційної політики презентували організаційну модель забезпечення реалізації державної культурної та інформаційної політики

докладніше
11 грудня 2019, 18:22

Перехід на масштабний електронний документообіг в країні почнеться саме з Парламенту, - Вячеслав Штучний

докладніше
11 грудня 2019, 17:51

Комітет з питань правоохоронної діяльності заслухав інформацію керівництва Міністерства внутрішніх справ і Національної поліції про хід і результати досудових розслідувань кримінальних проваджень щодо пожеж в м. Одеса

докладніше
11 грудня 2019, 17:12

Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування рекомендує Верховній Раді прийняти за основу і в цілому проект Закону «Про внесення зміни до ст. 1 Закону "Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей"

докладніше
11 грудня 2019, 14:46

Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України розглянув ряд проектів законів та постанов

докладніше
11 грудня 2019, 13:48

У Верховній Раді України розпочинається проведення функціонального та інституційного аналізу Апарату

докладніше
11 грудня 2019, 13:24

Комітет з питань аграрної та земельної політики розпочав розгляд у другому читанні законопроекту про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обігу земель сільськогосподарського призначення

докладніше
11 грудня 2019, 09:13

Комітет з питань антикорупційної політики рекомендує Верховній Раді прийняти за основу та в цілому зміни до Закону «Про Вищий антикорупційний суд» у зв'язку з прийняттям змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень

докладніше
10 грудня 2019, 19:25

Заступник голови Комітету з питань антикорупційної політики Олена Мошенець провела особистий прийом громадян

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Звіти депутатів
Конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів НКРЕКП Портал відкритих даних
Децентралізація влади
24 лютого 2014, 16:55

 Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України 

Верховна Рада України прийняла Постанову "Про реагування на факти порушення суддями Конституційного Суду України присяги судді"

Згідно з проектом постанови,

30 вересня 2010 року Конституційний Суд України виніс Рішення N 20-рп/2010 у справі за конституційним поданням 252 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України "Про внесення змін до Конституції України" від 8 грудня 2004 року № 2222-IV (справа про додержання процедури внесення змін до Конституції України), яким у неконституційний спосіб, привласнивши повноваження Верховної Ради України, змінив Конституцію України. Цим Рішенням Конституційний Суд України порушив засадничий конституційний принцип народовладдя, змінив конституційний лад України, порушив конституційний принцип розподілу влад.

У парламенту наявні виключні повноваження вносити зміни до Конституції України як елемент установчої влади.

На момент прийняття Конституційним Судом України Рішення від 30 вересня 2010 року № 20-рп/2010 положення Закону України "Про внесення змін до Конституції України" від 8 грудня 2004 року № 2222-IV стали невід'ємною складовою Конституції України, а сам закон вичерпав свою функцію, що встановлено Ухвалою Конституційного Суду України від 5 лютого 2008 року № 6-у/2008 про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням 102 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) Закону України "Про внесення змін до Конституції України", Закону України "Про внесення зміни до розділу IV "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про Конституційний Суд України", яка є остаточною в силу положень статті 50 Закону України "Про Конституційний Суд України".

Згідно зі статями 147-153 Конституції України Конституційний Суд України не наділений повноваженнями перевіряти на конституційність окремі частини чи положення Конституції України, а так само вносити зміни до Основного Закону України.

Згідно висновку Європейської Комісії "За демократію через право" (Висновок "Про конституційну ситуацію в Україні" від 20 грудня 2010 року, далі - Висновок) про те, що: відновлення - за Рішенням Конституційного Суду України - чинності тексту Конституції України 1996 року" шляхом визнання неконституційним Закону України "Про внесення змін до Конституції України" від 8 грудня 2004 року № 2222-IV" "порушило питання легітимності діючих інститутів державної влади, оскільки президента та парламент було обрано на основі конституційних положень, які надалі було визнано такими, що втратили чинність", а також - що "унаслідок цього Рішення Конституційного Суду України Президент України набув набагато більше повноважень, ніж це було відомо виборцям на момент його обрання" та що відтоді "діяльність головних органів державної влади базується на нормах, змінених Судом, а не нормах, змінених Верховною Радою України як демократично легітимним органом" (пункт 70 Висновку).

Рішенням від 29 травня 2013 року № 2-рп/2013у справі за конституційним поданням 48 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 136, частини третьої статті 141 Конституції України, абзацу першого частини другої статті 14 Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" - Конституційний Суд України фактично унеможливив проведення виборів у м. Києві та до Тернопільської облради (до жовтня 2015 року). Вказаним Рішенням судді Конституційного Суду України порушили право громадян вільно обирати та бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування, передбачене частиною 1 статті 38 Конституції України.

Рішенням від 25 січня 2012 року № 3-рп/2012 у справі за конституційним поданням правління Пенсійного фонду України щодо офіційного тлумачення положень статті 1, частин першої, другої, третьої статті 95,частини другої статті 96, пунктів 2, 3, 6 статті 116, частини другої статті 124, частини першої статті 129 Конституції України, пункту 5 частини першої статті 4 Бюджетного кодексу України, пункту 2 частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України в системному зв’язку з окремими положеннями Конституції України Конституційний Суд України дозволив Кабінету Міністрів України "вручну" регулювати рівень соціальних виплат, при тому, що раніше Конституційний Суд України приймав з цього питання прямо протилежні рішення. Тим самим судді Конституційного Суду України фактично порушили право громадян на соціальний захист та достатній життєвий рівень для себе і своєї сім’ї, які передбачені статтями 46 та 48 Конституції України.

Констатуючи, що судді Конституційного Суду України, які приймали вищевказані Рішення, порушили приписи статей 3, 19, 147-153 Конституції України, що є незабезпеченням верховенства Конституції України, порушенням обов’язку захищати конституційний лад держави, конституційні права та свободи людини і громадянина, і протирічить змісту присяги судді Конституційного Суду України, чесному і сумлінному виконанню обов’язків судді Конституційного Суду України,

Верховна Рада України постановляє:

1. Відповідно до пункту 5 частини п’ятої статті 126 Конституції України звільнити за порушення присяги:

суддю Конституційного Суду України Головіна Анатолія Сергійовича;

суддю Конституційного Суду України Колоса Михайла Івановича;

суддю Конституційного Суду України Маркуш Марію Андріївну;

суддю Конституційного Суду України Овчаренка Вячеслава Андрійовича;

суддю Конституційного Суду України Пасенюка Олександра Михайловича.

2. Запропонувати Президенту України звільнити за порушення присяги суддів Конституційного Суду України, які були призначені Президентом України:

суддю Конституційного Суду України Бауліна Юрія Васильовича;

суддю Конституційного Суду України Вдовіченка Сергія Леонідовича.

3. Запропонувати Раді суддів України у триденний строк скликати позачерговий з’їзд суддів України, на якому розглянути питання звільнення за порушення присяги суддів Конституційного Суду України, які були призначені з’їздом суддів України:

суддю Конституційного Суду України Бринцева Василя Дмитровича;

суддю Конституційного Суду України Гультая Михайла Мирославовича;

суддю Конституційного Суду України Запорожця Михайла Петровича;

суддю Конституційного Суду України Сергейчука Олега Анатолійовича;

суддю Конституційного Суду України Шапталу Наталю Костянтинівну.

4. Ця Постанова набирає чинності з моменту її прийняття.

          Відповідний проект постанови, до якої під час обговорення було внесено поправки і доповнення, зареєстровано за №4076.