Новини

13 липня 2020, 18:00

Голова Парламенту Дмитро Разумков підписав Розпорядження про скликання другого позачергового пленарного засідання Верховної Ради України дев’ятого скликання 14 липня

докладніше
13 липня 2020, 17:14

Додаткове позачергове засідання Верховної Ради України

докладніше
13 липня 2020, 17:12

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за окремі правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху"

докладніше
13 липня 2020, 16:53

Позачергове пленарне засідання Верховної Ради України

докладніше
13 липня 2020, 16:48

Прийнято Закон "Про внесення змін до п.3 розділу Х "Перехідні та прикіінцеві положення" Закону України "Про повну загальну середню освіту» щодо розширення можливостей для трансформації освітньої мережі"

докладніше
13 липня 2020, 16:46

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про ринок електричної енергії""

докладніше
13 липня 2020, 16:03

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення права працівників державних сільськогосподарських підприємств, установ, організацій на одержання земельної частки (паю)"

докладніше
13 липня 2020, 15:46

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо соціального захисту населення в період карантину, пов’язаного з запобіганням виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)"

докладніше
13 липня 2020, 15:30

Прийнято Закон "Про внесення змін до Повітряного кодексу України щодо удосконалення механізму справляння державних зборів за кожного пасажира, який відлітає з аеропорту України, та за кожну тонну вантажу, що відправляється чи прибуває до аеропорту України"

докладніше
13 липня 2020, 15:25

Прийнято Закон України "Про внесення зміни до пункту 3 розділу II "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про внесення змін до Регламенту Верховної Ради України щодо вдосконалення електронної форми документообігу у Верховній Раді України"

докладніше
13 липня 2020, 15:22

Прийнято Закон "Про внесення змін до додатків № 3 та № 6 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" щодо фінансового забезпечення проведення виборів"

докладніше
13 липня 2020, 14:47

«Країна має чітко розуміти, за якими правилами восени пройдуть місцеві вибори», - Олена Кондратюк

докладніше
13 липня 2020, 14:41

Дмитро Разумков підписав Розпорядження про скликання позачергового пленарного засідання Верховної Ради України дев’ятого скликання відразу після завершення позачергового пленарного засідання 13 липня 2020 р.

докладніше
13 липня 2020, 12:44

Комітет з питань національної безпеки, оборони та розвідки рекомендує Верховній Раді прийняти у другому читанні і в цілому законопроект про розвідку

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Звіти депутатів
Децентралізація влади
23 квітня 2020, 19:00

 Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України 

Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики продовжить розгляд проекту Закону про удосконалення деяких механізмів регулювання банківської діяльності 27 квітня

Сьогодні, 23 квітня, Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики на своєму засіданні продовжив розгляд підготовленого до другого читання проекту Закону “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення деяких механізмів регулювання банківської діяльності” (№2571-д), до якого було подано 16586 правок, із яких профільний підкомітет рекомендує врахувати 235. На попередніх засіданнях розглянуто 5718 правок до законопроекту.

У засіданні у режимі відеоконференції брали участь 27 членів Комітету, інші народні депутати, які подали правки до законопроекту.

На початку засідання голова Комітету Данило Гетманцев поінформував, що, за ініціативою членів Комітету, підписав листа до Міжнародного валютного фонду із запрошенням його представників долучитися до обговорення законопроекту.

Згідно із затвердженою Комітетом процедурою, законопроект розглядається і голосується по кожному підпункту після представлення народними депутатами своїх правок під час двохвилинного виступу.

Сьогодні Комітет розпочав свою роботу із розгляду підпункту сьомого пункту шостого законопроекту, яким пропонується внести зміни до статті 73 Закону «Про банки та банківську діяльність». У редакції, запропонованій у порівняльній таблиці, підпункт підтримали 19 членів Комітету.

Підпункт восьмий пункту шостого законопроекту вносяться зміни до статті 75 Закону «Про банки та банківську діяльність» підтримали 20 народних депутатів

“За” редакцію статті 76 Закону «Про банки та банківську діяльність», запропоновану у підпункті дев’ятому пункту шостого законопроекту, проголосували 19 членів Комітету.

Підпункт десятий пункту шостого законопроекту, яким стаття 77 Закону «Про банки та банківську діяльність» викладається у новій редакції, підтримали 19 учасників засідання.

Народні депутати 18-ма голосами підтримали підпункт одинадцятий пункту шостого законопроекту, яким вносяться зміни до статті 79 Закону «Про банки та банківську діяльність», у редакції, запропонованій правою колонкою порівняльної таблиці.

Підпунктом дванадцятим пункту шостого законопроекту, вносяться зміни до статті 79 прим один Закону «Про банки та банківську діяльність».

В обговоренні взяв участь Міністр юстиції України Денис Малюська, який зазначив, що “над цією статтею законопроекту працювали найдовше”, а також вона була суттєво допрацьована під час підготовки до другого читання. Даний підпункт, за словами виступаючого, “враховує досвід, як Європейського суду з прав людини, так і практику Верховного суду України, і різноманітну практику арбітражів”.

Він також додав: “Порушень Конституції України у даних нормах не вбачаємо, оскільки даним законопроектом ми не обмежуємо розміри компенсації і йдемо у відповідності зі статтею 56 Конституції, яка гарантує, що у випадку визнання незаконним будь-якого акту органу державної влади або органу місцевого самоврядування, потерпіла сторона має право на компенсацію. Конституція не гарантує, не зобов’язує державу, повертати майно в натурі, відновлювати стан. Вона зобов’язує надати компенсацію і таку компенсацію і порядок її обрахунку ми передбачаємо в статті 79 прим один Закону про банки”.

Він також додав, що під час першого дня обговорення законопроекту Комітетом прозвучало багато зауважень, що нібито передбачено, що оцінка збитків буде проводитись самостійно Національним банком. “Ні. Буде залучена аудиторська компанія, яка проведе оцінку вартості акцій і, відповідно, оцінку потенційного збитку, завданого власникам у випадку виведення банку з ринку та його ліквідації”, - сказав Міністр.

Свою особисту позицію щодо даного підпункту висловив голова Комітету. Він сказав, що має зауваження до остаточного тексту, однак буде голосувати “за”.

Також в обговоренні взяла участь адвокат вкладників банку “Київська Русь”.

14 членів Комітету підтримали даний підпункт в редакції запропонованій у порівняльній таблиці.

Редакція підпункту тринадцятого пункту шостого, викладена у порівняльній таблиці законопроекту, не знайшла підримки у Комітеті.

Далі члени Комітету розглянули пункт сьомий проекту Закону, яким вносяться зміни до Закону України «Про Національний банк України». Його підтримали 19 народних депутатів.

Комітет перейшов до розгляду змін, пропонованих до Закону України «Про акціонерні товариства».

Підпункт перший пункту восьмого передбачає внесення змін до статті першої Закону «Про акціонерні товариства». Редакцію, запропоновану в порівняльній таблиці підтримали 20 народних депутатів.

“За” доповнену новим абзацом редакцію статті 22 Закону «Про акціонерні товариства», запропоновану підпунктом другим пункту восьмого законопроекту, висловились 18 учасників засідання.

У засіданні було оголошено перерву. Після перерви Комітет продовжив розгляд проекту Закону “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення деяких механізмів регулювання банківської діяльності” (№2571-д).

Пункт дев’ятий законопроекту, який доповнює статтю 4 Закону України «Про виконавче провадження» новим підпунктом, був 17-ма депутатами затверджений у редакції першого читання.

Більшість членів Комітету проголосували за відкладення на кінець розгляду законопроекту пунктів десятого та одинадцятого, якими вносяться зміни до законів «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та «Про нотаріат» відповідно.

В обговоренні підпункту першого пункту дванадцятого, окрім народних депутатів, взяв участь представник Фонду гарантування вкладів. Статтю другу Закону України «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» у редакції, запропонованій правою колонкою порівняльної таблиці, підтримали 15 народних депутатів.

Підпункт другий пункту дванадцятого законопроекту, яким пропонуються зміни до статті четвертої Закону «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», підтримали 18 учасників засідання.

Підпунктом третім пункту дванадцятого законопроекту пропонуються зміни до статті 12 Закону «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб». “За” даний підпункт, у редакції викладеній у порівняльній таблиці, проголосували 17 членів Комітету.

Підпункт четвертий пункту дванадцятого, яким внесено зміни в статтю 19 Закону «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», підтримали 17 членів Комітету. Положення даного пункту роз’яснив заступник директора Фонду гарантування вкладів Віктор Новіков і відповів на запитання народних депутатів.

Під час обговорення виникла дискусія стосовно ролі Міжнародного валютного фонду в ініціюванні проекту Закону “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення деяких механізмів регулювання банківської діяльності”.

Заступник Міністра фінансів України Юрій Гелетій відповів на три запитання членів Комітету: Яка сума траншу за програмою МФВ загалом і на цей рік? Хто веде переговори з МВФ? і У яких документах поставлена у залежність від ухвалення даного Закону програма фінансування МВФ?

Юрій Гелетій повідомив: “Зараз ведуться перемовини, на фінальній стадії, щодо визначення загального обсягу фінансування в рамках програми розширеного фінансування IFF. Передбачаємо, що ця програма буде започаткована на три роки в обсязі вісім мільярдів доларів. Щодо обсягу першого траншу, у 2020 році, мова йде про три з половиною мільярди доларів. Ще ведуться дискусії і цей обсяг не фіналізовано”.

Заступник Міністра нагадав, що меморандум про співпрацю підписує Прем’єр-міністр України, Міністр фінансів, Президент України і голова Національного банку. Відповідно, у переговорах з МВФ беруть участь міністри і команди різних міністерств, представники НБУ і Офісу Президента.

Щодо документів, Юрій Гелетей сказав: “Як ви знаєте, у грудні минулого року було досягнуто так званої угоди на рівні персоналу, було напрацьовано перелік попередніх заходів, структурних маяків, які українська сторона повинна виконувати протягом дії програми. Попередні заходи - це заходи, які повинна реалізувати Україна для винесення питання погодження програми на Раду директорів. Це - вісім попередніх заходів. І одним із них є напрацювання змін в законодавство щодо удосконалення механізму врегулювання банківської діяльності, які, власне, і відображені в проекті, який зараз є предметом обговорення Комітету”.

Він зауважив, що норми законопроекту напрацьовувались робочою групою, до якої входили і представники Кабінету Міністрів, і НБУ. “Я не можу сказати, що цей проект на 100% погоджувався з МВФ, хоча, безумовно, деякі норми проговорювались. Основна його задача — вдосконалення механізмів регулювання банківської діяльності.”

Далі Данило Гетманцев поінформував, що Комітет звернувся до Міністерства фінансів із проханням надати офіційні відповіді на запитання, що стосуються законопроекту “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення деяких механізмів регулювання банківської діяльності”.

Народні депутати розглянули підпункт п’ятий пункту дванадцятого законопроекту, яким вносяться в статтю 20 Закону «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб». У редакції правої колонки порівняльної таблиці законопроект підтримали 18 народних депутатів.

Головуючий повідомив, що народні депутати відкликали правки, враховані в підпунктах шостому, сьомому та восьмому пункту дванадцятого законопроекту. Комітет затвердив дані підпункти у редакції першого читання.

За” підпункт дев’ятий пункту дванадцятого проекту Закону у редакції порівняльної таблиці, за винятком двох абзаців, які стосуються ще неузгоджених питань про нотаріат, проголосували 18 членів Комітету.

Підпункт десятий пункту дванадцятого законопроекту, яким вносяться зміни до Закону «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» підтримали 17 учасників засідання.

Редакцію підпункту одинадцятого пункту дванадцятого, запропоновану у порівняльній таблиці, підтримали 15 народних депутатів.

Комітет відклав на кінець розгляду законопроекту розгляд правок до статті 40 Закону «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», передбачених підпунктом дванадцятим дванадцятого пункту законопроекту.

Підпункт тринадцятий пункту дванадцятого, яким вносяться зміни до статті 41 Закону «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», у редакції правої колонки порівняльної таблиці підтримали 16 народних депутатів. Під час обговорення представник Фонду гарантування вкладів відповів за запитання щодо пункту 14 статті 41 Закону, який пропонується додати законопроектом, що розглядається.

Народні депутати 15-ма голосами затвердили редакцію, запропоновану у порівняльній таблиці, підпункту чотирнадцятого пункту дванадцятого, яким пропонуються зміни до статті 41 прим один Закону «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб».

Підпункт п’ятнадцятий пункту дванадцятого законопроекту передбачає внесення змін до статті 42 Закону «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб». Нову редакцію, запропоновану в порівняльній таблиці, за виключенням абзаців, що стосуються нотаріальних посвідчень, які будуть розглядатися в кінці розгляду законопроекту, підтримали 16 членів Комітету.

За” підпункт шістнадцятий пункту дванадцятого законопроекту, який пропонує виключити із Закону «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» статтю 42 прим один, проголосували 14 народних депутатів.

Підпункт сімнадцятий пункту дванадцятого законопроекту, яким вносяться зміни до статті 44 Закону «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», у редакції запропонованій у порівняльної таблиці, підтримали 15 членів Комітету.

Вісімнадцятий підпункт пункту дванадцятого, що передбачає внесення змін до статті 46 Закону «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», народні депутати затвердили 16-ма голосами.

Зміни до статті 48 Закону «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», сформульовані у підпункті дев’ятнадцятому пункту дванадцятого законопроекту, у редакції, запропонованій до другого читання, підтримали 16 членів Комітету.

Підпункт двадцятий пункту дванадцятого законопроекту, яким пропонуються зміни до статті 51 Закону «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» викликав ряд зауважень у членів Комітету і його розгляд був відкладений на кінець розгляду законопроекту.

Підпункт двадцять перший пункту дванадцятого, яким скасовується стаття 52 прим два Закону «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб», підтримали 14 народних депутатів.

Двадцять другий підпункт пункту дванадцятого щодо внесення змін до статті 53 Закону «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб» у редакції порівняльної таблиці підтримали 14 членів Комітету.

Голова Комітету Данило Гетманцев зазначив, що залишилось розглянути  кілька підпунктів законопроекту і відкладені питання про нотаріат щодо яких позиція Комітету ще не узгоджена.

Наступне засідання Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики відбудеться у понеділок, 27 квітня, о 10.00.