Новини

22 жовтня 2021, 17:35

У «Відомостях Верховної Ради України» опубліковано Закон щодо єдиної правової долі земельної ділянки та розміщеного на ній об'єкта нерухомості

докладніше
22 жовтня 2021, 14:40

З 19 по 22 жовтня Верховна Рада України прийняла 15 Законів України

докладніше
22 жовтня 2021, 14:30

Комітет з прав людини рекомендує прийняти законопроект про реалізацію публічних електронних послуг з реєстрації та декларування місця проживання в Україні у другому читанні та в цілому у запропонованій Комітетом редакції (відео)

докладніше
22 жовтня 2021, 14:14

У Комітеті з питань екологічної політики та природокористування відбувся круглий стіл щодо шляхів реалізації вимог Оновленого національно визначеного внеску України до Паризької угоди (відео)

докладніше
22 жовтня 2021, 14:04

Пленарне засідання Верховної Ради України (відео)

докладніше
22 жовтня 2021, 11:21

Комітет з питань національної безпеки, оборони та розвідки вніс зміни до свого рішення щодо усунення неузгодженостей у тексті прийнятого Верховною Радою 23 вересня 2021 року Закону України "Про запобігання загрозам національній безпеці, пов'язаним із надмірним впливом осіб, які мають значну економічну та політичну вагу в суспільному житті (олігархів)"

докладніше
22 жовтня 2021, 09:04

Питання порядку денного, заплановані до розгляду на пленарному засіданні 22 жовтня

докладніше
21 жовтня 2021, 19:23

Руслан Стефанчук: Парламент демонструє єдність і тверду налаштованість на впровадження європейських підходів в усіх сферах життя України

докладніше
21 жовтня 2021, 18:00

Комітет з питань бюджету погодив перерозподіл коштів з держбюджету на заходи, спрямовані на боротьбу з епідемією COVID-19

докладніше
21 жовтня 2021, 17:43

Комітет з питань антикорупційної політики затвердив додаткові поправки до законопроекту щодо усунення невизначеності обов'язків членів органів адвокатського самоврядування стосовно заповнення та подання декларацій

докладніше
21 жовтня 2021, 17:22

Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування рекомендує Верховній Раді прийняти в другому читанні та в цілому законопроект про місто Київ - столицю України

докладніше
21 жовтня 2021, 17:05

Комітет з питань інтеграції України до ЄС підтримав законопроект щодо внесення змін до Закону про оцінку впливу на довкілля

докладніше
21 жовтня 2021, 16:57

Комітет з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування рекомендує Верховній Раді прийняти в цілому проект Постанови «Про вжиття невідкладних заходів, спрямованих на забезпечення належної діагностики та лікування хворих на хворобу Паркінсона»

докладніше
21 жовтня 2021, 16:36

Позачергове пленарне засідання

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Децентралізація влади
28 листопада 2019, 18:37

 Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України 

Комітет з питань економічного розвитку провів публічне обговорення конкуренційно-антимонопольної реформи (відео)

В обговоренні пропонованих змін до конкуренційно-антимонопольного законодавства взяли участь народні депутати, представники виконавчої влади, дипломатичного корпусу, незалежного експертного середовища, міжнародних представництв, акредитованих в Україні.

«Монопольні зловживання стримують розвиток економіки в цілому, так і, в першу чергу, малого і середнього бізнесу, який має стати основою для розвитку України», - сказала голова підкомітету з питань розвитку конкуренції та рівних умов для бізнесу Комітету з питань економічного розвитку Людмила Буймістер.

За її словами: «Останні роки з боку держави приділялося недостатньо уваги конкурентному законодавству та розвитку конкуренції».

Народний депутат зауважила: «Сьогодні у конкурентному законодавстві є багато колізій, конфліктів і неузгодженостей, які призводять до того, що ні статус Антимонопольного комітету України (АМКУ), ні його функціонування не мають правової визначеності». Зокрема, спостерігаються обмеження незалежності та спеціального статусу АМКУ, є невизначеність навколо призначення Голови та державних уповноважених АМКУ.

За словами доповідача, не забезпечення належним чином принципу нейтральності в конкуренції між суб’єктами господарювання державної та приватної форми власності, неефективна система вирішення конкуренційних спорів у судах та недосконалість системи оскаржень у сфері публічних закупівель, за оцінками АМКУ, призводять до щорічних втрат економіки України від конкурентних порушень на рівні 20% ВВП.

Людмила Буймістер поінформувала про зміни, які пропонується внести до українського законодавства з метою врегулювання ситуації.

За її словами, реформа має складатися із двох частин, перша з яких - реформа конституційна, якою пропонується:

- поширити відповідальність за запобігання монопольним порушенням на всі органи державної влади. «Щоб за це відповідав не тільки АМКУ, а щоб вся система органів державної влади, а також незалежні регулятори мали за мету захист і розвиток конкуренції», - сказала голова підкомітету;

- конституційна заборона антиконкурентних узгоджених дій суб’єктів господарювання (картелів) (ст. 42 Конституції України);

- новий конституційний статус АМКУ: призначення та звільнення Голови та державних уповноважених Верховною Радою України за поданням Президента України (ст. 85 Конституції України);

- з метою підвищення прозорості діяльності АМКУ, внести зміни в Закон «Про Антимонопольний комітет України», передбачивши щорічне заслуховування звіту АМКУ на пленарному засіданні Верховної Ради та позачергове заслуховування Голови АМКУ у Верховній Раді з питань, що відносяться до повноважень комітету;

- запровадження поступової ротації Голови та державних уповноважених АМКУ зі збереженням спадковості у діяльності даного органу (зміни до ст. 5 прикінцевих положень законопроекту «Про конкуренційно-антимонопольну реформу»);

- запровадження прозорого механізму конкурсного відбору на посади Голови та державних уповноважених АМКУ (ст. 11–1 Закону про АМКУ).

Людмила Буймістер підкреслила, що конституційна реформа, зокрема, пропонується для того, «щоб уникнути можливості тиску на АМКУ з боку уряду».

Заступник Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства Світлана Панаіотіді пояснила: «Розуміючи, що зміни до Конституції - це велика ґрунтовна реформа, на яку буде потрібно багато часу, ми розділили конституційну реформу окремо і все, що стосується Закону «Про захист економічної конкуренції» та зміни до Закону «Про АМКУ», які зараз дуже потрібні - окремо. Процедурно, ми у будь-якому разі, спочатку приймемо зміни до законів і тільки потім – до Конституції».

Пропоновані зміни до законодавства викликали жваву дискусію серед присутніх.

Ще однією темою для обговорення стала судова реформа у сфері захисту конкуренції, утворення спеціалізованого суду у сфері конкуренції та вдосконалення системи відшкодування завданої шкоди у судовому порядку.

За словами голови підкомітету, пропонується створити єдиний спеціалізований Вищий суд з питань інтелектуальної власності та економічної конкуренції, який розглядатиме всі спори у сфері конкуренції та державної допомоги суб’єктам господарювання (окрім оскарження процедури публічних закупівель). Цей суд розглядатиме конкурентні спори як в першій, так і в апеляційній інстанціях.

Передбачається, що даний суд, за поданням Голови АМКУ, надаватиме санкції на перевірку бізнесу; буде розглядати приватні позови щодо конкуренційних правопорушень, відшкодування шкоди, завданої бізнесу/споживачам порушеннями конкуренційного законодавства; матиме можливість дослідження товарного ринку та здійснення економічного аналізу.

Під час засідання також була обговорена реформа конкурентного процесу, яка передбачає, зокрема: посилення боротьби з картелями та зловживанням монопольним становищем шляхом вдосконалення системи накладання штрафів та запровадження стимулів ефективного припинення порушень (leniency, settlement); законодавче забезпечення реальної можливості АМКУ щодо оперативного виявлення та припинення найбільш тяжких конкуренційних порушень, здійснення dawnraids, належного вилучення документів та інших доказів у справах та встановлення чіткої процедури цих дій АМКУ; скасування пені за невиконання рішень АМКУ; вдосконалення системи виконання рішення АМКУ шляхом надання його рішенню статусу виконавчого документа; гарантування відшкодування шкоди за порушення конкуренційного законодавства у розмірі не менше 10% придбаних у порушника товарів, робіт, послуг.

Окрім того, учасники засідання обговорили пропозиції щодо вдосконалення процедури отримання дозволу на концентрацію.

Тривале обговорення викликало питання щодо утворення, повноважень та порядку прийняття рішень Комісією з розгляду скарг у сфері порушення законодавства про публічні закупівлі.

Учасники дискусії наголошували на нагальності та терміновості вирішення питання щодо виділення органу оскарження в окрему структуру, оскільки подальший розгляд великої кількості оскаржень державними уповноваженими може паралізувати роботу АМКУ.

Голова підкомітету з питань розвитку конкуренції та рівних умов для бізнесу Людмила Буймістер підкреслила, що, обговорені сьогодні пропозиції, це тільки лише початок змін, яких потребує конкурентне законодавство держави. Вона подякувала за участь у круглому столі, висловлені зауваження та пропозиції і закликала до спільної роботи над конкуренційно-антимонопольною реформою.