Новини

03 грудня 2021, 18:19

Олександр Корнієнко: Держава робить усе, щоби діти з інвалідністю мали можливості для освіти та розвитку

докладніше
03 грудня 2021, 17:00

У «Відомостях Верховної Ради України» опубліковано Закон щодо залучення інвестицій у промисловий сектор економіки шляхом стимулювання створення індустріальних парків

докладніше
03 грудня 2021, 16:31

1 грудня 2021 року відбулося засідання Бюро Парламентської асамблеї ОБСЄ

докладніше
03 грудня 2021, 16:30

З 30 листопада по 3 грудня Верховна Рада України прийняла 9 Законів України

докладніше
03 грудня 2021, 14:38

Комітет з питань молоді і спорту рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект щодо відповідальності за порушення обов'язку інформування про тимчасовий виїзд дитини за межі України

докладніше
03 грудня 2021, 14:15

Комітет з питань економічного розвитку рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект про затвердження Загальнодержавної цільової науково-технічної космічної програми на 2021-2025 роки

докладніше
03 грудня 2021, 13:32

Пленарне засідання Верховної Ради України (відео)

докладніше
03 грудня 2021, 13:21

5-6 грудня Голова Верховної Ради України Руслан Стефанчук здійснить візит до Республіки Польща

докладніше
03 грудня 2021, 10:00

Огляд головних тем «Голосу України» від 3 грудня

докладніше
03 грудня 2021, 09:05

Питання порядку денного, заплановані до розгляду на пленарному засіданні 3 грудня

докладніше
02 грудня 2021, 19:58

Руслан Стефанчук: Пропоную вивести міжпарламентські зв’язки між демократичними державами на якісно новий рівень

докладніше
02 грудня 2021, 16:54

Пленарне засідання Верховної Ради України (відео)

докладніше
02 грудня 2021, 16:50

Прийнято Закон "Про внесення змін до додатків № 1 та № 3 до Закону України "Про Державний бюджет України на 2021 рік" щодо надання допомоги застрахованим особам на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2"

докладніше
02 грудня 2021, 16:31

Відбулася презентація фотоекспозиції під назвою «Матері забутих синів», яка створена за ініціативи Асоціації родин зниклих безвісти

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Децентралізація влади
14 листопада 2019, 17:31

 Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України 

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо продажу земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) через електронні аукціони"

Законопроектом пропонується передбачити принципово інший порядок продажу та передачі в користування земельних ділянок державної та комунальної власності. Зокрема, йдеться про запровадження продажу земельних ділянок державної та комунальної власності або прав на них обов’язково через електронні аукціони в електронній торговій системі.

Проектом пропонується, що земельні торги будуть проводитись в єдиній електронній торговій системі у формі електронного аукціону в режимі реального часу в мережі Інтернет, за результатами проведення якого укладатиметься договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з переможцем земельних торгів, який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продається, або найвищу плату за користування нею, зафіксовану в ході проведення земельних торгів (цінову пропозицію).

Проект передбачає, що проведення земельних торгів щодо земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них здійснюється за рішенням організатора земельних торгів. У даному рішенні будуть зазначатись стартова ціна лота, строк та інші умови користування земельною ділянкою, а також особа, уповноважена організатором земельних торгів на укладення відповідного договору.

На відміну від положень чинного законодавства, земельні торги будуть проводитись відповідно до договору між організатором та оператором електронного майданчика. Усі деталі організації земельних торгів, а саме - розмір, порядок сплати та повернення винагороди оператору електронного майданчика - будуть визначені у встановленому порядку Кабінетом Міністрів України.

Одним з важливих нововведень цього проекту, є зміна розміру реєстраційного та гарантійного внесків. Так, визначення розміру реєстраційного та гарантійного внесків за лотом буде здійснюватися з урахуванням вимог Кабінету Міністрів України, але при цьому розмір гарантійного внеску не може становити менше 30 відсотків стартової ціни продажу земельної ділянки або стартового розміру річної плати за користування земельною ділянкою (у разі продажу прав на земельну ділянку (оренди, суперфіцію, емфітевзису).

Законопроектом пропонується виключити такий суб’єкт земельних торгів як виконавець. Відповідно до запропонованої проектом моделі проведення електронних аукціонів для земельних ділянок, участь в організації та проведенні земельних торгів братимуть організатор та оператори електронних майданчиків. У зв’язку з цим, учасники сплачуватимуть свої внески на рахунки не виконавця, а операторів електронних майданчиків, через майданчики яких проводяться торги.

З огляду на зміну моделі проведення торгів, змінюються умови неповернення гарантійних внесків: учасникам, якщо жоден з них не зробив кроку аукціону (торгів), крім окремих випадків, та переможцю у разі, якщо ним в установлений строк не було підписано протокол торгів, договір за результатами торгів, не було сплачено належної суми за придбаний лот.

На відміну від чинного регулювання, проектом не передбачається право організатора земельних торгів визначати перелік земельних ділянок державної чи комунальної власності та/або прав на них, які виставляються на земельні торги окремими лотами.

Проектом передбачається на етапі підготовки лотів до земельних торгів розподіл підходів до встановлення стартової ціни продажу земельних ділянок залежно від їх цільового призначення: щодо земель державної та комунальної власності сільськогосподарського призначення стартова ціна дорівнює нормативній грошовій оцінці, а щодо інших земель державної та комунальної власності - не може бути нижчою за експертну грошову оцінку земельної ділянки.

Крім цього, проектом передбачається, що один лот складається виключно з однієї земельної ділянки або прав на неї.

Проектом передбачаються суттєві зміни в порядку підготовки та проведення земельних торгів.

Відповідно до положень проекту, земельні торги за лотом вважаються такими, що відбулися, після сплати переможцем земельних торгів ціни продажу земельної ділянки або плати за користування земельною ділянкою. У разі ж якщо земельні торги були скасовані або їх результати були визнані судом недійсними, проводяться нові земельні торги у тому ж порядку проведення електронних аукціонів, що визначений даним проектом.

Законопроектом встановлюється обов’язок організатора земельних торгів після проведення торгів публікувати в електронній торговій системі підписаний протокол про результати торгів, договір купівлі-продажу земельної ділянки, або прав на неї та відомості про здійснення переможцем торгів оплати за придбаний лот. Результати земельних торгів за кожним лотом будуть відображатись в електронній торговій системі та на Єдиному державному порталі земельних торгів, в тому числі протокол земельних торгів та договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки, укладений між організатором та переможцем земельних торгів.

Таким чином, проектом визначається новий порядок проведення земельних торгів через електронну торгову систему, що передбачає автоматизацію ряду процесів (наприклад, здійснення ставок учасниками, подання ними заявок на участь тощо), публікацію усіх документів, які стосуються торгів та земельних ділянок, в електронній торговій системі, що є загальнодоступною та відкритою і забезпечує підвищення ефективності організації та проведення земельних торгів.

Відповідні зміни пропонується внести до Земельного кодексу та Закону України «Про оренду землі».

Законопроект зареєстровано за №2195.