Новини

24 лютого 2020, 09:18

Питання колективної безпеки і спільної протидії гібридним загрозам є одним з ключових для країн Карпатського регіону, - Олена Кондратюк

докладніше
21 лютого 2020, 20:39

24-26 лютого Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков здійснить офіційний візит до Латвії та Естонії

докладніше
21 лютого 2020, 18:17

У Комітеті з питань антикорупційної політики відбувся круглий стіл щодо практики застосування антикорупційного законодавства України

докладніше
21 лютого 2020, 17:18

Комітет з питань національної безпеки, оборони та розвідки рекомендує прийняти у другому читанні та в цілому проект Закону України «Про оборонні закупівлі»

докладніше
21 лютого 2020, 17:00

22-23 лютого ц.р. Заступниця Голови Верховної Ради України Олена Кондратюк з робочим візитом відвідає Республіку Польща

докладніше
21 лютого 2020, 16:41

Постійна делегація Верховної Ради України бере участь у 19-у Зимовому засіданні Парламентської Асамблеї Організації з безпеки і співробітництва в Європі у Відні

докладніше
21 лютого 2020, 16:19

Заступник голови Комітету з питань транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко провів особистий прийом громадян

докладніше
21 лютого 2020, 14:36

Комітет з питань бюджету рекомендує прийняти за основу та в цілому законопроект про внесення змін до Бюджетного кодексу України у зв’язку з прийняттям Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень"

докладніше
21 лютого 2020, 14:02

Ранкове пленарне засідання Верховної Ради України (відео)

докладніше
21 лютого 2020, 11:34

Голова Парламенту закликав українців чути один одного і завжди залишатися людьми

докладніше
21 лютого 2020, 09:03

Питання порядку денного, заплановані до розгляду на черговому пленарному засіданні 21 лютого

докладніше
20 лютого 2020, 19:03

У Книжковому клубі Верховної Ради України презентовано книжку "(Не)відомі українці, які змінили історію"

докладніше
20 лютого 2020, 18:01

Пленарні засідання Верховної Ради України (відео)

докладніше
20 лютого 2020, 15:33

До Міжнародного дня рідної мови Національний музей літератури України презентував фотовиставку «Українська мова: від заборон до утвердження»

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Звіти депутатів
Конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів НКРЕКП Портал відкритих даних
Децентралізація влади
26 квітня 2018, 11:58

 Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України 

Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроекти про Національне бюро фінансової безпеки України

 

Члени Комітету на черговому засіданні розглянули три законопроекти за №№8157, 8157-1 і №8157-2.

Проект Закону «Про Національне бюро фінансової безпеки України» за №8157 визначено Президентом України як невідкладний для позачергового розгляду Верховною Радою України.

Законопроектом пропонується визначити мету, принципи, правові та організаційні засади створення та діяльності Національного бюро фінансової безпеки України (далі - НБФБ), на яке покладається комплекс завдань щодо усунення загроз фінансовій безпеці держави, у тому числі, шляхом запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень у сфері господарської діяльності, віднесених до його підслідності.

Проектом також пропонується визначити завдання та повноваження НБФБ, запроваджуються елементи демократичного контролю за його діяльністю, обов'язки та відповідальність працівників НБФБ, основи його співпраці з державними органами, підприємствами, установами та організаціями, компетентними органами інших держав та міжнародними організаціями, юридичними та фізичними особами, а також порядок створення на основі кримінального аналізу та аналізу ризиків підґрунтя для кримінального переслідування осіб, злочинна діяльність яких несе загрозу фінансовій безпеці держави.

Альтернативним проектом Закону «Про Національне бюро фінансової безпеки України» за №8157-1 передбачається розділення сервісної та правоохоронної функцій фіскальної служби, ліквідація податкової міліції, оптимізація структури та чисельності органів, які ведуть боротьбу зі злочинами у сфері фінансів, усунення дублювання їх функцій та cтворення нового державного правоохоронного органу, на який покладається обов'язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття злочинів у сфері формування та використання фінансових ресурсів держави, економічної безпеки.

Законопроектом пропонується створити Національне бюро фінансової безпеки України та встановити концептуальні положення його функціонування, згідно з якими НБФБ:

буде здійснювати заходи по запобіганню, виявленню, припиненню, розслідуванню та розкриттю злочинів у сфері формування та використання фінансових ресурсів держави;

до підслідності НБФБ належатиме досудове розслідування злочинів, передбачених статтями 1591, 191, 204, 205, 2051, 209; 2091, 212, 2121, 216, 2181, 219, 2201, 2202, 222, 2221, 2231, 2232, 224, 231, 232, 2321, 2322, 233 Кримінального кодексу. Крім того, передбачено, якщо під час розслідування вищевказаних злочинів будуть встановлені інші пов'язані злочини (у проекті вказаний конкретний перелік), то НБФБ зможе також їх розслідувати;

розслідування щодо порушень, що віднесені до компетенції НБФБ, зможуть здійснювати виключно детективи Бюро. Забороняється доручати здійснення досудового розслідування кримінальних правопорушень іншому органу досудового розслідування.  Передбачається, що інші правоохоронні органи, отримавши інформацію про можливе вчинення злочину, віднесеного до підслідності НБФБ, зобов’язані внести відомості про кримінальне правопорушення до Єдиного державного реєстру досудових розслідувань та протягом трьох робочих днів передати всі матеріали кримінального провадження до НБФБ для подальшого здійснення досудового розслідування.

Систему НБФБ складатимуть центральний апарат та 7 територіальних управлінь.

В основі іншого альтернативного проекту Закону «Про правові засади організації та діяльності Фінансової поліції» за №8157-2 лежать положення раніше зареєстрованого у Верховній Раді проекту Закону «Про фінансову поліцію» №4228.

Метою законопроекту №8157-2 є розділення сервісної та правоохоронної функцій фіскальної служби, ліквідація податкової міліції, оптимізація структури та чисельності органів, які ведуть боротьбу зі злочинами у сфері фінансів, усунення дублювання їх функцій та створення Фінансової поліції, як центрального органу виконавчої влади, який здійснює діяльність по запобіганню, виявленню, припиненню, розслідуванню та розкриттю кримінальних правопорушень, що віднесені до його підслідності.

Основні концептуальні положення законопроекту № 8157-2 подібні до положень законопроекту за реєстр. № 8157-1.

Члени Комітету під час обговорення відзначали, що всі три законопроекти є ґрунтовними, базовими та визначають мету, принципи, правові та організаційні засади створення та діяльності нового органу у сфері фінансової безпеки, його завдання та повноваження, систему та структуру, встановлюють обов'язки та відповідальність його працівників, основи співпраці з державними органами, підприємствами, установами та організаціями, компетентними органами інших держав та міжнародними організаціями, юридичними та фізичними особами тощо.

Водночас законопроекти мають свої особливості та відмінності. Так, положення законопроектів відрізняються в частині правового статусу, повноважень, підпорядкування, гарантій фінансової та політичної незалежності органу, підслідності кримінальних справ, порядку отримання інформації, що містить банківську таємницю, граничної кількості працівників.

Проаналізувавши основний та альтернативні законопроекти, члени Комітету погодилися з нагальною необхідністю створення принципово нового єдиного правоохоронного органу, що протидіятиме злочинам у сфері публічних фінансів та забезпечуватиме фінансову безпеку України.

За результатами обговорення Комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти усі три законопроекти за основу.