Новини

26 травня 2020, 12:52

Комітет з питань правової політики рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект щодо обов'язку виконавця проводити індексацію розміру аліментів, визначеного судом у твердій грошовій сумі

докладніше
26 травня 2020, 09:43

Огляд головних тем «Голосу України» від 26 травня

докладніше
25 травня 2020, 19:10

Апарат Верховної Ради України отримав результати функціонального аналізу

докладніше
25 травня 2020, 15:40

Сподіваємося на розширення співпраці між парламентами України та Швеції, - Дмитро Разумков

докладніше
25 травня 2020, 14:39

Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендує прийняти за основу законопроект щодо перших кроків дерегуляції бізнесу шляхом страхування цивільної відповідальності

докладніше
25 травня 2020, 13:19

Комітет з питань економічного розвитку рекомендує Верховній Раді прийняти в цілому законопроект щодо детінізації ринку металургійної сировини та операцій з металобрухтом

докладніше
25 травня 2020, 11:54

Голова Верховної Ради України вніс зміни до Розпорядження «Про додаткові заходи із попередження виникнення гострої респіраторної хвороби» від 12 березня 2020 року, №151

докладніше
25 травня 2020, 10:09

У Комітеті з питань енергетики та житлово-комунальних послуг розглянули питання розробки законодавчої бази для створення мінімальних запасів нафти та нафтопродуктів в Україні

докладніше
23 травня 2020, 21:45

Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков висловлює співчуття у зв'язку зі смертю народного депутата України Валерія Давиденка

докладніше
22 травня 2020, 19:00

Стартувало публічне обговорення законопроекту щодо вдосконалення сфери адмінпослуг

докладніше
22 травня 2020, 16:30

Підсумки роботи Верховної Ради України за тиждень 18-22 травня

докладніше
22 травня 2020, 15:09

Комітет з питань правоохоронної діяльності рекомендує Верховній Раді прийняти у другому читанні і в цілому законопроект щодо посилення відповідальності за невиконання законних вимог та перешкоджання діяльності народного депутата України, Рахункової палати, депутата місцевої ради

докладніше
22 травня 2020, 14:47

Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков висловлює співчуття у зв’язку зі смертю Анатолія Матвієнка

докладніше
22 травня 2020, 14:39

Комітет з питань національної безпеки, оборони та розвідки погодив пропозиції Міністерства оборони до Програми діяльності Кабінету Міністрів України із зауваженнями

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Звіти депутатів
Децентралізація влади
31 січня 2018, 11:07

 Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України 

Голова Комітету з питань промислової політики та підприємництва Віктор Галасюк: "Для створення ЕКА є всі умови. З дня прийняття закону пройшло більше року, проте ЕКА урядовці й досі не створили"

 
«Для створення ЕКА є всі умови: закон про ЕКА, проекти підзаконних актів уряду, гроші в Держбюджеті-2018, політична воля парламенту і доручення Прем'єр-міністра. З дня прийняття закону пройшло більше року, проте ЕКА урядовці так досі й не створили», - наголосив голова Комітету з питань промислової політики та підприємництва Віктор Галасюк, відкриваючи круглий стіл, присвячений виконанню Закону про експортно-кредитне агентство.

«ЕКА - це квиток до клубу індустріальних, розвинених країн, який дозволить перейти від домінування дешевого сировинного експорту (пшениці, кукурудзи, металобрухту, руди і т.д.) до виробництва і експорту готової високотехнологічної продукції з високою доданою вартістю (літаків, кораблів , вагонів, трамваїв, турбін, с/г техніки, приладів, устаткування і т.д.). Це трамплін для України у заможне промислово-інноваційне майбутнє. З високими зарплатами і якістю життя», - пояснив він.

Він наголосив: агентство дозволить збільшити український експорт на мільярди доларів: «Так, як це робиться в усьому світі, - через страхування і гарантування експортних контрактів, часткову компенсацію відсоткових ставок за експортними кредитами. ЕКА допомагає виробникам через ефективну «фінансову обгортку» зробити їх продукцію більш конкурентною на зовнішніх ринках і, відповідно, радикально збільшити обсяги експорту».

Заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України - Торговий представник України Наталя Микольська ж запевнила - «все йде за планом»: “Ми очікуємо завершення юридичної частини створення ЕКА протягом 4-х місяців”. Однак, виробників така позиція обурила.

«Ми, як бізнес, були впевнені, що ЕКА запрацює через 6 місяців після прийняття закону та спланували свою діяльність щодо виробництва з розумінням, що в нас будуть можливості використовувати ЕКА згідно тих функцій, які закладені в законі. Нас дивує, що потрібен рік, аби зрозуміти, що потрібні зміни до закону - це надзвичайно непрофесійно. Ми, як експортери, збираємо фахові дані для того, щоб у суді довести, що така поведінка МЕРТ та відповідних посадових осіб є злочинною бездіяльністю», - наголосив голова Ради Федерації роботодавців України Дмитро Олійник. «Коли за 2017 рік від'ємне сальдо торговельного балансу складає 6,2 мільярда доларів, це статистична оцінка того, як працює Мінекономрозвитку та Ви особисто, як заступник, що відповідає за торгівлю. І падіння за минулий рік на 0,1% промвиробництва - це також оцінка того, що не працює ЕКА», - звернувся керівник організації до Наталії Микольської. Він також зазначив, що ФРУ наполягала на створенні ЕКА ще рік тому: «Наш найближчий сусід - Білорусь - сповна використовує переваги ЕКА. Агентство сприяє експорту з Білорусі в Україну продукції з високою доданою вартістю. Як назвати те, що Закон про ЕКА в Україні вже рік як є, а він не діє? У мене є відповідь - це називається саботаж та зрада національних економічних інтересів».

"Є закон. Є стаття. Закон не виконаний. Завдання зірвано. Необхідно докласти спільних зусиль, аби виправити ситуацію, але так, щоб і на майбутнє всі зрозуміли, що повинна бути чітка персональна відповідальність для тих, хто допустив невиконання Закону України, особливо в дуже важливій частині! Цього разу нам потрібні не просто обіцянки та посилання на абстрактні плани, а чіткий дедлайн та алгоритм виконання закону про створення ЕКА з початком його діяльності", - заявив Президент Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах, наголосивши, що ЕКА - це потужний інструмент розвитку, який в середньому дає мінімум по 12-15% приросту по експорту у розвинутих країнах: “1 долар, який витрачають на ЕКА дає додатково близько 302 доларів приросту експорту”.

Президент ДП «Антонов» Олександр Кривоконь підкреслив, що підприємство по випуску літаків на сьогодні практично на 100% експортно-орієнтоване, тож, ЕКА потрібне практично по кожному з напрямів: “Насправді, його було доцільно створювати ще на початку Незалежності”.

Відсутність в Україні ЕКА і необхідних гарантій експортеру може змусити українських виробників створювати підприємства за кордоном і виводити виробництва з України до європейських країн для отримання їхньої підтримки при боротьбі, зокрема, за азіатський ринок, - зазначила заступник генерального директора ТОВ "Татра-Юг" Інесса Кердівара: "Тобто ми обкладені з усіх боків, і у нас є лише два виходи, до яких ми поки що не вдалися: це або створення підприємства за кордоном і виведення виробництва з України для того, щоб ЕКА тієї ж Чехії, Польщі або Угорщини підтримувало нас як виробника цих країн для виходу на той же азійський ринок, або створення консорціуму. Наприклад, ми спілкуємося нині з Китаєм, Сінгапуром, Південною Кореєю з тим, щоб вони, не беручи участі і не надаючи ніяких інших активів у проекті, отримували свою частку лише від того, що нададуть усі зазначені гарантії".

Директор з корпоративних відносин ТОВ «Інтерпайп» Дмитро Кисилевський пояснив: «Ми чекаємо ЕКА як інструмента, який створить для нас внутрішній ринок в Україні, адже ЕКА потягне машинобудування на експорт, а воно, у свою чергу, потягне всіх інших, хто «наповнює» цю сферу. Ефект від роботи ЕКА буде повертатися державі грошами у вигляді податкових надходжень, які генерує "біла" промисловість України. Ми за ЕКА та розраховуємо, що воно буде створене щонайшвидше”.

“Якби ЕКА працювало і компенсувало 7% кредитної ставки, то перемагаючи у тендерах - тільки за рік ми могли б довести свої обсяги виробництва до мільярда (збільшити на 650 млн грн). При цьому, затрати на ЕКА склали б 33 млн грн, а приріст податків - 42 млн грн. Тобто навіть на прикладі одного суднобудівного заводу очевидно, що ЕКА для країни вигідне! Те, що за цілий рік нічого не зроблено для його створення - це або непрофесіоналізм або шкідництво та зрада національних інтересів», - переконаний Генеральний директор ТОВ «Смарт-Мерітайм Груп» Василь Федін.

Перший заступник, в.о. Голови Комітету з питань фінансовоі? політики і банківської? діяльності Михайло Довбенко узагальнив позиції виступаючих та озвучив основні положення резолюції-звернення учасників круглого столу до Прем’єр-міністра України. У документі констатується зрив строків створення ЕКА, наполягають на припиненні порушення законності та забезпеченні виконання норм ЗУ про ЕКА і невідкладному створенні ЕКА, а також наголошують на неприйнятності штучних змін до ЗУ про ЕКА, що обмежать належне функціонування українського ЕКА, а саме неприпустимості: виключення із ЗУ про ЕКА можливості надання ЕКА кредитів з держбюджету, як елементу держпідтримки експортної діяльності; розповсюдження підтримки, яка надається ЕКА, на сировинні групи товарів (наприклад, на агросировину); запровадження ручного механізму керування ЕКА та відмови від інклюзивного механізму формування конкурсної комісії для обрання незалежної та професійної Наглядової ради установи; перенесення строків створення українського ЕКА та приєднання України до рамкової домовленості з офіційно підтримуваних експортних кредитів 1978 року і п’яти додатків до неї.