Новини

04 червня 2020, 18:05

Комітет з питань енергетики та житлово-комунальних послуг визначився із кандидататами до складу Конкурсної комісії НКРЕКП

докладніше
04 червня 2020, 16:44

Комітет з питань молоді і спорту рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект щодо впорядкування проведення спортивних заходів та занять фізичною культурою та спортом

докладніше
04 червня 2020, 15:36

Ранкове пленарне засідання Верховної Ради України (відео)

докладніше
04 червня 2020, 15:30

Прийнято Закон "Про внесення змін до Закону України "Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах" щодо підтвердження відповідності інформаційної системи вимогам із захисту інформації"

докладніше
04 червня 2020, 15:23

Прийнято Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо військових звань військовослужбовців"

докладніше
04 червня 2020, 15:13

Прийнято Закон "Про внесення змін до Закону України "Про судоустрій і статус суддів" щодо відрядження суддів в порядку тимчасового переведення судді до іншого суду""

докладніше
04 червня 2020, 15:06

Прийнято Закон "Про внесення змін до Розділу X "Прикінцеві та перехідні положення» Закону України "Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин""

докладніше
04 червня 2020, 14:59

Прийнято Закон "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України"

докладніше
04 червня 2020, 14:37

Прийнято Закон "Про внесення змін до Закону України "Про вищу освіту" щодо продовження строків завершення підготовки кандидатів та докторів наук"

докладніше
04 червня 2020, 14:26

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо забезпечення додержання державних гарантій місцевого самоврядування та захисту його економічних основ"

докладніше
04 червня 2020, 14:20

Комітет з питань транспорту та інфраструктури підтримав законопроекти, направлені на відновлення соціальних гарантій громадянам, які мають право на пільговий проїзд

докладніше
04 червня 2020, 14:09

Прийнято Закон "Про Митний тариф України"

докладніше
04 червня 2020, 13:56

Прийнято Постанову "Про звернення до Кабінету Міністрів України щодо вжиття заходів, спрямованих на забезпечення належного соціального захисту дітей – вихованців інтернатних закладів, у тому числі дітей з інвалідністю, дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб із їх числа"

докладніше
04 червня 2020, 13:28

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення виборчого законодавства"

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Звіти депутатів
Децентралізація влади
22 лютого 2016, 14:36

 Інформаційне управління 

Комітет з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування пропонує повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи проект Закону "Про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (щодо порядку та підстав розпуску виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради)"

Проект Закону України "Про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (щодо порядку та підстав розпуску виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради) "  №2800  комітет запропонував повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного сесії та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України як такий, що суперечить положенням Конституції України.

Голова підкомітету з питань місцевого самоврядування Ю.Бублик  зазначив, що даним законопроектом встановлюються підстави та механізми розпуску виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради. Зокрема, у законопроекті пропонуються зміни до статей 26 та 51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до яких передбачається можливість розпуску виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради не тільки шляхом прийняття такого рішення на пленарному засіданні відповідної місцевої ради, а й за рішенням суду, яке набрало законної сили. Відповідно до запропонованих у законопроекті змін, суд ухвалює рішення про розпуск виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, якщо прийде до висновку, що відповідний виконавчий комітет своїми діями та/або бездіяльністю та/або рішенням порушує права та/або інтереси особи (фізичної особи, юридичної особи, фізичної особи-підприємця), або кола осіб (фізичних осіб, юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців).

Голова підкомітету наголосив, що:                 

- Комітет з питань бюджету у своєму висновку від 22.07.2015 р. № 04-13/8-1848 зазначає, що законопроект матиме опосередкований вплив на показники бюджетів (призведе до збільшення видатків місцевих бюджетів за умови виконання рішення суду про стягнення судового збору з органу місцевого самоврядування). Також звертається увага, що до законопроекту не надано фінансово-економічного обґрунтування, включаючи відповідні розрахунки та пропозиції щодо джерел проведення таких видатків для збалансування місцевих бюджетів;

- Комітет з питань запобігання і протидії корупції у висновку від   26.10.2015 р. № 04-19/17-3142 вказує, що у проекті акта не виявлено корупціогенних факторів – проект акта відповідає вимогам антикорупційного законодавства;

- Комітет з питань правової політики та правосуддя у висновку від 24.12.2015 р. № 04-29/21-6828 наголошує, що законопроект суперечить положенням Конституції України. Зокрема, у висновку звертається увага на те, що виконавчий комітет місцевої ради є колегіальним органом, а законопроектом пропонується передбачити, що орган судової влади своїм рішенням може припинити повноваження органу місцевого самоврядування - зазначена законодавча ініціатива не узгоджується з частиною другою статті 61 Основного Закону, якою передбачено, що юридична відповідальність особи має індивідуальний характер;

- Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України» у висновку від 26.01.2016 р. № 5-10 пропонує за результатами розгляду у першому читанні законопроект відхилити. У висновку Асоціації зазначається, що неприйнятною є пропозиція позбавити виключно сільську, селищну, міську раду права розпускати її виконавчий комітет, надавши таке право суду. Такий підхід, на думку фахівців Асоціації,  суперечить принципу організаційної самостійності органів місцевого самоврядування, закріпленому Європейською хартією місцевого самоврядування; такий підхід не враховує положень законодавства України про судочинство, яке не визначає процедуру судового розгляду подібних питань;

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у висновку від 21.12.2015 р. № 16/3-1837/2800 пропонує за результатами розгляду в першому читанні законопроект відхилити. На думку фахівців Управління, втручання в роботу місцевої ради з боку інших органів влади, зокрема, суду є неприпустимим. Виконання судом функцій установчої влади не відповідає правовій природі судової влади. Суд не уповноважений приймати рішення про розпуск виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради. У висновку звертається увага на те, що законодавче закріплення можливості розпуску виконавчого комітету ради за рішенням суду не узгоджується з одним із базових принципів організації та діяльності органів влади (в тому числі органів місцевого самоврядування) – безперервністю їх функціонування, який знайшов відображення у приписі частини першої статті 51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Враховуючи надані  висновки, члени Комітету ухвалили рішення  - запропонувати Голові Верховної Ради України проект Закону України "Про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (щодо порядку та підстав розпуску виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради)" №2800, поданий народним депутатом України О.Сугонякою, повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного сесії та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України як такий, що суперечить положенням Конституції України, на підставі частини першої, пункту 1 частини другої статті 94 Регламенту Верховної Ради України.