Новини

27 січня 2020, 17:45

ГРАФІК особистого прийому громадян головами комітетів Верховної Ради України, головами депутатських фракцій (депутатських груп) у Верховній Раді України під час роботи третьої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання

докладніше
27 січня 2020, 15:41

У Комітеті з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів відбулася робоча нарада щодо ефективності діяльності регіональних комісій з визначення та підтвердження статусу постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи

докладніше
27 січня 2020, 12:08

Голова Верховної Ради України Дмитро Разумков здійснив робочу поїздку до Херсонської, Миколаївської та Одеської областей (відео)

докладніше
27 січня 2020, 10:27

Комітет з питань молоді і спорту протягом другої сесії Верховної Ради дев’ятого скликання розглянув 50 питань

докладніше
27 січня 2020, 09:25

Звернення Голови Верховної Ради України Дмитра Разумкова з нагоди річниці звільнення ув’язнених з нацистського концтабору Аушвіц (Освенцім)

докладніше
24 січня 2020, 17:30

Комітет з питань економічного розвитку за період другої сесії дев’ятого скликання підготував 15 законопроєктів, які були прийняті Верховною Радою в цілому

докладніше
24 січня 2020, 17:00

Про звернення громадян до Верховної Ради України та органів місцевого самоврядування у 2019 році

докладніше
24 січня 2020, 15:00

Інформація Комітету з питань транспорту та інфраструктури

докладніше
24 січня 2020, 12:00

Привітання Голови Верховної Ради України Дмитра Разумкова із Днем зовнішньої розвідки України

докладніше
24 січня 2020, 10:10

Комітет з питань аграрної та земельної політики за період роботи другої сесії Верховної Ради України дев’ятого скликання розглянув 70 питань

докладніше
23 січня 2020, 17:40

Розвиток освіти має бути одним із пріоритетів для влади, - Дмитро Разумков

докладніше
23 січня 2020, 17:13

Про початок прийому пропозицій депутатських фракцій (депутатських груп) щодо кандидатів на посаду судді Конституційного Суду України

докладніше
23 січня 2020, 15:02

Засідання круглого столу на тему: «Національний природний парк «Голосіївський»: реалії сьогодення та перспективи розвитку» проведено у Верховній Раді

докладніше
23 січня 2020, 14:24

В Україні має бути більше національних виробників, здатних залучати інвестиції, - Дмитро Разумков

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Звіти депутатів
Конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів НКРЕКП Портал відкритих даних
Децентралізація влади
13 січня 2016, 11:07

 Інформаційне управління 

Комітет з питань правової політики та правосуддя рекомендує Верховній Раді направити на доопрацювання проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо організації діяльності Кабінету Міністрів України та центральних органів виконавчої влади

 

Законопроектом №2354а для забезпечення ефективної реалізації повноважень Кабінету Міністрів України, координації дій органів виконавчої влади, попереднього розгляду проектів нормативно-правових актів, проектів концепцій, інших документів, що подаються на розгляд Кабінету Міністрів, передбачається: утворити урядові комітети як обов'язкові робочі органи Кабінету Міністрів; з метою розбудови професійного державного апарату в Кабінеті Міністрів та міністерствах запровадити посади державних секретарів; розмежувати поняття департаментів міністерств, як основних структурних підрозділів апарату міністерства, що утворюються для забезпечення виконання завдань міністерства в окремій сфері повноважень, та секретаріату, як постійно діючого структурного підрозділу, що здійснює організаційне, правове, матеріально-технічне та інше забезпечення діяльності міністерства, тощо.

Члени Комітету, загалом підтримуючи ініціативу авторів законопроекту щодо подальшого вдосконалення організації та діяльності Уряду та центральних органів виконавчої влади, зауважили, що окремі положення проекту обмежують конституційні повноваження Президента України. Так, відповідно до пункту 10 частини першої статті 106, частини четвертої статті 114 Конституції України Міністр оборони України, Міністр закордонних справ України призначаються Верховною Радою України за поданням Президента України. Натомість, підпунктом 3 пункту 1 розділу І Законопроекту пропонується внести зміни до частини четвертої статті 9 Закону України "Про Кабінет Міністрів України", встановивши обов'язок Президента України погоджувати кандидатури на посади Міністра оборони України та Міністра закордонних справ України з Прем'єр-міністром України.

Змінами до статті 8 Закону "Про Кабінет Міністрів України" пропонується встановити строк подання коаліцією депутатських фракцій у Верховній Раді України Президенту України пропозиції щодо призначення Прем'єр-міністра України, а саме "не пізніше ніж на 30-й день після виникнення вакансії". Народні депутати зазначили, що і Конституцією України і Законом "Про Кабінет Міністрів України" запроваджена концепція безперервності влади, за якої неможливою є виникнення "вакансії" Прем'єр-міністра України, що ставить під сумнів дієвість та ефективність зазначених змін.

Члени Комітету також зауважили, що законопроект містить ряд інших неточностей та неузгодженостей техніко-юридичного характеру, які однак нівелюють правові підходи, визначені Конституцією України та конституційно-правовою доктриною. Зокрема, змінами до статті 12 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" пропонується встановити однією з підстав відставки Кабінету Міністрів України складення ним повноважень перед новообраною Верховною Радою України. Разом з тим, Конституція України наділяє зазначені підстави різним правовим та політичним навантаженням.

Законопроектом пропонується виключити статтю 24 Закону "Про центральні органи виконавчої влади", що регулює особливості правового статусу центральних органів виконавчої влади зі спеціальним статусом, зокрема, Антимонопольного комітету України, Фонду державного майна України, Державного комітету телебачення і радіомовлення України. Однак, жодного обґрунтування таких законодавчих новел автори законопроекту не навели. Особливий статус означених органів та сфера їх діяльності зумовили необхідність запровадження додаткових правових гарантій забезпечення стабільної та незалежності діяльності цих органів на конституційному рівні (призначення їх голів на посади за поданням Прем'єр-міністра України та звільнення з посад Верховною Радою України згідно з пунктом 12 частини першої статті 85 Конституції України) та встановлення інших відмінностей законодавчого регулювання їх діяльності.

Народні депутати зауважили, що вилучення приписів статті 24 зазначеного Закону без належного обґрунтування виглядає як позбавлення цих органів спеціального статусу. Крім того, пропоновані зміни вимагають внесення відповідних змін до законів, які регулюють правовий статус зазначених органів, зокрема законів України "Про Антимонопольний комітет України", "Про Фонд державного майна України" тощо.

Члени Комітету також висловили зауваження щодо запропонованих законопроектом підходів утворення та розмежування інших центральних органів виконавчої влади (крім міністерств), а також ідеї позбавлення міністерств можливості здійснення своїх повноважень через територіальні органи.