Новини

27 травня 2020, 18:59

Комітет з питань здоров’я нації, медичної допомоги та медичного страхування розглянув ряд проблемних питань медичної галузі

докладніше
27 травня 2020, 15:57

Комітет з питань освіти, науки та інновацій рекомендує Верховній Раді відправити на доопрацювання законопроект про покращення соціально-економічного становища студентів

докладніше
27 травня 2020, 15:43

Комітет з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект щодо окремих питань діяльності професійних спілок (відео)

докладніше
27 травня 2020, 15:00

Комітет з питань аграрної та земельної політики рекомендує ухвалити у другому читанні і в цілому законопроект про внесення змін до Закону про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження

докладніше
27 травня 2020, 10:30

Президент Парламентської асамблеї НАТО та українська делегація обговорили ситуацію щодо пандемії COVID-19 та триваючу агресію з боку Росії

докладніше
27 травня 2020, 09:34

Огляд головних тем «Голосу України» від 27 травня

докладніше
26 травня 2020, 12:52

Комітет з питань правової політики рекомендує Верховній Раді прийняти за основу законопроект щодо обов'язку виконавця проводити індексацію розміру аліментів, визначеного судом у твердій грошовій сумі

докладніше
26 травня 2020, 09:43

Огляд головних тем «Голосу України» від 26 травня

докладніше
25 травня 2020, 19:10

Апарат Верховної Ради України отримав результати функціонального аналізу

докладніше
25 травня 2020, 15:40

Сподіваємося на розширення співпраці між парламентами України та Швеції, - Дмитро Разумков

докладніше
25 травня 2020, 14:39

Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендує прийняти за основу законопроект щодо перших кроків дерегуляції бізнесу шляхом страхування цивільної відповідальності

докладніше
25 травня 2020, 13:19

Комітет з питань економічного розвитку рекомендує Верховній Раді прийняти в цілому законопроект щодо детінізації ринку металургійної сировини та операцій з металобрухтом

докладніше
25 травня 2020, 11:54

Голова Верховної Ради України вніс зміни до Розпорядження «Про додаткові заходи із попередження виникнення гострої респіраторної хвороби» від 12 березня 2020 року, №151

докладніше
25 травня 2020, 10:09

У Комітеті з питань енергетики та житлово-комунальних послуг розглянули питання розробки законодавчої бази для створення мінімальних запасів нафти та нафтопродуктів в Україні

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Звіти депутатів
Децентралізація влади
13 січня 2016, 11:07

 Інформаційне управління 

Комітет з питань правової політики та правосуддя рекомендує Верховній Раді направити на доопрацювання проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо організації діяльності Кабінету Міністрів України та центральних органів виконавчої влади

 

Законопроектом №2354а для забезпечення ефективної реалізації повноважень Кабінету Міністрів України, координації дій органів виконавчої влади, попереднього розгляду проектів нормативно-правових актів, проектів концепцій, інших документів, що подаються на розгляд Кабінету Міністрів, передбачається: утворити урядові комітети як обов'язкові робочі органи Кабінету Міністрів; з метою розбудови професійного державного апарату в Кабінеті Міністрів та міністерствах запровадити посади державних секретарів; розмежувати поняття департаментів міністерств, як основних структурних підрозділів апарату міністерства, що утворюються для забезпечення виконання завдань міністерства в окремій сфері повноважень, та секретаріату, як постійно діючого структурного підрозділу, що здійснює організаційне, правове, матеріально-технічне та інше забезпечення діяльності міністерства, тощо.

Члени Комітету, загалом підтримуючи ініціативу авторів законопроекту щодо подальшого вдосконалення організації та діяльності Уряду та центральних органів виконавчої влади, зауважили, що окремі положення проекту обмежують конституційні повноваження Президента України. Так, відповідно до пункту 10 частини першої статті 106, частини четвертої статті 114 Конституції України Міністр оборони України, Міністр закордонних справ України призначаються Верховною Радою України за поданням Президента України. Натомість, підпунктом 3 пункту 1 розділу І Законопроекту пропонується внести зміни до частини четвертої статті 9 Закону України "Про Кабінет Міністрів України", встановивши обов'язок Президента України погоджувати кандидатури на посади Міністра оборони України та Міністра закордонних справ України з Прем'єр-міністром України.

Змінами до статті 8 Закону "Про Кабінет Міністрів України" пропонується встановити строк подання коаліцією депутатських фракцій у Верховній Раді України Президенту України пропозиції щодо призначення Прем'єр-міністра України, а саме "не пізніше ніж на 30-й день після виникнення вакансії". Народні депутати зазначили, що і Конституцією України і Законом "Про Кабінет Міністрів України" запроваджена концепція безперервності влади, за якої неможливою є виникнення "вакансії" Прем'єр-міністра України, що ставить під сумнів дієвість та ефективність зазначених змін.

Члени Комітету також зауважили, що законопроект містить ряд інших неточностей та неузгодженостей техніко-юридичного характеру, які однак нівелюють правові підходи, визначені Конституцією України та конституційно-правовою доктриною. Зокрема, змінами до статті 12 Закону України "Про Кабінет Міністрів України" пропонується встановити однією з підстав відставки Кабінету Міністрів України складення ним повноважень перед новообраною Верховною Радою України. Разом з тим, Конституція України наділяє зазначені підстави різним правовим та політичним навантаженням.

Законопроектом пропонується виключити статтю 24 Закону "Про центральні органи виконавчої влади", що регулює особливості правового статусу центральних органів виконавчої влади зі спеціальним статусом, зокрема, Антимонопольного комітету України, Фонду державного майна України, Державного комітету телебачення і радіомовлення України. Однак, жодного обґрунтування таких законодавчих новел автори законопроекту не навели. Особливий статус означених органів та сфера їх діяльності зумовили необхідність запровадження додаткових правових гарантій забезпечення стабільної та незалежності діяльності цих органів на конституційному рівні (призначення їх голів на посади за поданням Прем'єр-міністра України та звільнення з посад Верховною Радою України згідно з пунктом 12 частини першої статті 85 Конституції України) та встановлення інших відмінностей законодавчого регулювання їх діяльності.

Народні депутати зауважили, що вилучення приписів статті 24 зазначеного Закону без належного обґрунтування виглядає як позбавлення цих органів спеціального статусу. Крім того, пропоновані зміни вимагають внесення відповідних змін до законів, які регулюють правовий статус зазначених органів, зокрема законів України "Про Антимонопольний комітет України", "Про Фонд державного майна України" тощо.

Члени Комітету також висловили зауваження щодо запропонованих законопроектом підходів утворення та розмежування інших центральних органів виконавчої влади (крім міністерств), а також ідеї позбавлення міністерств можливості здійснення своїх повноважень через територіальні органи.