Новини

02 квітня 2020, 14:53

Порядок отримання висновків Єврокомісії щодо законопроєктів у сфері енергетики

докладніше
01 квітня 2020, 18:32

Уряд має забезпечити належне фінансування наукових співробітників, які розробили вітчизняні експрес-тести для діагностики коронавірусу, - Олена Кондратюк

докладніше
01 квітня 2020, 15:57

Голова Верховної Ради підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв'язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)»

докладніше
31 березня 2020, 16:13

Голова Верховної Ради підписав три закони, ухвалені на позачерговому засіданні Парламенту

докладніше
31 березня 2020, 00:51

Позачергове засідання Верховної Ради України

докладніше
31 березня 2020, 00:44

Прийнято Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обігу земель сільськогосподарського призначення"

докладніше
30 березня 2020, 16:59

Прийнято за основу проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення деяких механізмів регулювання банківської діяльності"

докладніше
30 березня 2020, 16:43

Прийнято Постанову «Про призначення Степанова М. В. Міністром охорони здоров'я України»

докладніше
30 березня 2020, 16:40

Прийнято Постанову «Про призначення Марченка С. М. Міністром фінансів України»

докладніше
30 березня 2020, 15:48

Голова Верховної Ради України підписав Розпорядження про скликання позачергового пленарного засідання

докладніше
30 березня 2020, 15:02

Друге позачергове засідання Верховної Ради України

докладніше
30 березня 2020, 14:59

Прийнято Закон "Про внесення зміни до Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" щодо безперервного забезпечення харчування військовослужбовців"

докладніше
30 березня 2020, 14:57

Перше позачергове засідання Верховної Ради України (відео)

докладніше
30 березня 2020, 14:35

Прийнято Постанову «Про звільнення Ємця І. М. з посади Міністра охорони здоров'я України»

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Звіти депутатів
Конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів НКРЕКП Портал відкритих даних
Децентралізація влади
27 травня 2015, 16:55

 Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України 

Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи не підтримує проект Закону "Про мораторій на здійснення промислового рибальства та інших видів спеціального використання водних біоресурсів на деяких рибогосподарських водних об’єктах України"

 

Під час засідання зазначалося, що у законопроекті №2776 пропонується ввести заборону (мораторій) на здійснення промислового рибальства на деяких рибогосподарських водних об’єктах України строком на п'ять років для річок Дніпро, Десна, Південний Буг, Західний Буг, Берда, Рось, Стир, Сіверський Донець, а також озер, бухт, заток, каналів, гирл, проток, водосховищ, які мають постійний або тимчасовий зв’язок з цими річками.

Законопроектом передбачено внесення змін до Кримінального кодексу України, яким дається визначення терміну «істотна шкода», а також до законів «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» та «Про тваринний світ», якими передбачено, що ці закони діятимуть з урахуванням норм проекту Закону "Про мораторій на здійснення промислового рибальства та інших видів спеціального використання водних біоресурсів на деяких рибогосподарських водних об’єктах України".

На сьогодні питання рибного господарства регулюються законами України «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів», «Про аквакультуру», «Про тваринний світ, а також статтею 68 Водного кодексу України.

На думку членів Комітету, зокрема, статтею 68 Водного кодексу України передбачається затвердження Кабінетом Міністрів України переліку промислових ділянок рибогосподарських водних об'єктів (їх частин), а Постановою Кабінету Міністрів України від 22.05.96 № 552 такий перелік затверджено.

Запропонований автором перелік не відповідає затвердженому і не відображає басейнових підходів до управління водними ресурсами, що створить непорозуміння при правозастосуванні.

В законодавстві України відображено заходи, які мають убезпечувати рибні ресурси в природних водних водоймах від знищення.

Тож Законом "Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів» визначено порядок встановлення лімітів вилову риби та інших водних біоресурсів, а також розподіл цих лімітів на квоти між користувачами у природних водоймах.

Для цих цілей Державним агентством рибного господарства України ведеться державний облік водних біоресурсів, який здійснюється шляхом наукових досліджень, пов'язаних із визначенням чисельності водних біоресурсів у рибогосподарських водних об'єктах, а також контролю за одержанням достовірної інформації про обсяги їх використання, загибелі або знищення. Крім того, проводиться державний моніторинг водних біоресурсів, який здійснюється з метою забезпечення сталого використання водних біоресурсів та недопущення їх виснаження.

Такий підхід дає змогу на основі наукових досліджень оцінити можливі обсяги вилову без завдання шкоди водним біоресурсам та довкіллю, що передбачено законодавством ЄС.

Законом «Про аквакультуру» передбачається штучне розведення, утримання та вирощування об’єктів аквакультури, отримання продукції та її реалізацію.

Мораторій на здійснення промислового рибальства на зазначених рибогосподарських водних об’єктах України строком на п'ять років може призвести до погіршення стану довкілля, оскільки норми законопроект не обмежуються лише промисловим рибальством.

Зокрема, пропонується поширити мораторій на контрольний вилов водних біоресурсів для визначення їх стану та запасів, а також на меліоративний вилов водних біоресурсів з метою формування їх оптимального видового та вікового складу (стаття 27 Закону «Про рибу, інші водні живі ресурси та харчову продукцію з них»).

Ці види спеціального використання водних біоресурсів мають на меті забезпечення сталого використання рибних ресурсів, спостереження за станом рибогосподарських водойм з метою оперативного прийняття рішень охоронного та відновлювального характеру у цій сфері, тож відмовлятися від них не можна.

Викликає сумнів і доцільність введення мораторію на вилов водних біоресурсів у науково-дослідних цілях, а також з метою з’ясування їх санітарно-епідеміологічного стану.

З метою визначення ефективності запровадження мораторію на промисловий вилов риби є доцільним запровадити на окремому водному об’єкті або його частині такий пілотний проект і за його результатами прийняти виважене рішення.

Питання збереження та відтворення водних біоресурсів має вирішуватися шляхом неухильного дотримання законодавства України та відновлення належного контролю за його дотриманням.

Для цього необхідно зняти мораторій на проведення екологічних перевірок суб’єктів господарювання шляхом внесення відповідних змін до пунктів 8, 9 розділу III «Прикінцевих положень» Закону України
«Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28.12.2014 № 76-VIII.

Відповідно до пункту 2 статті 5 «Прикінцеві положення» законопроекту, Кабінету Міністрів України необхідно протягом трьох місяців з дня набрання ним чинності розробити Програму створення нових робочих місць для забезпечення зайнятості населення у рибному господарстві.

Водночас, згідно з фінансово-економічним обґрунтуванням, задекларованим у Пояснювальній записці, впровадження такого закону не потребуватиме додаткових видатків з Державного бюджету України, що ставить під сумнів можливість реалізації згаданої Програми та може призвести до негативних соціально-економічних наслідків у подальшому.