Стенограма погоджувальної ради

15 лютого 2021

СТЕНОГРАМА

засідання Погоджувальної ради депутатських фракцій

(депутатських груп) у Верховній Раді України

 

 15 лютого 2021 року, 11 година

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Доброго ранку, шановні колеги! Шановні колеги, доброго ранку! Я радий вас вітати на Погоджувальній раді Верховної Ради України дев'ятого скликання. Добрий ранок, шановні представники засобів масової інформації, шановні телеглядачі!

Сьогодні річниця вшанування учасників бойових дій на території інших держав. Багато наших з вами співвітчизників віддали життя, на жаль, і сьогодні продовжують захищати мир, захищати територіальну цілісність і захищати інтереси нашої держави. Вчора також ми втратили трьох бійців на фронті. І була пропозиція від шановних колег хвилиною мовчання згадати всіх тих, хто віддав життя за демократію, Україну та інтереси нашої країни.

(Хвилина мовчання)

Прошу сідати.

Минулого тижня я мав можливість провести онлайн-зустріч із спікером Палати громад парламенту Великобританії сером Ліндсі Хойлом. І я хотів би звернутися до всіх колег, тому що всі долучені до роботи в різноманітних групах дружби на різному рівні, щоб ми змогли забезпечити нашу роботу на цьому напрямку. Не дивлячись на те, що більша частина зустрічей відбувається в онлайні...

Шановний Апарат, не працює мікрофон. (Шум у залі) Бачите, навіть мені відключили мікрофон.

Шановні колеги, дійсно, нам треба поглиблювати нашу співпрацю, співпрацю на міжнародному рівні, активізувати роботу на міжпарламентському рівні і створити умови для того, щоб після того, як ми вийдемо з режиму карантину...

Не працює. Працює. Дякую. Бачите, у нас рівні умови для свободи слова. (Шум у залі) Да, Олександре Сергійовичу, я знаю.

Якщо ми говоримо з вами про співпрацю, то після СOVID, я сподіваюся, ми повернемося до нормального режиму роботу Але не значить сьогодні, що і на рівні профільних двох комітетів, і на рівні парламенту ми не повинні активізувати нашу роботу з міжнародними партнерами на різних напрямках, тому що це також один з ключових механізмів залучення інвестицій до нашої держави.

Дійсно, станом на сьогодні нікуди не подівся COVID, дійсно, в нас ще багато буде викликів пов'язаних з ним як всередині держави, так і зовні. І сьогодні одним з ключових питань залишається питання вакцинації. І я сподіваюся, що і на "годині запитань до Уряду", і під час урядової наради, засідання в середу, ми почуємо конкретний план дій, що буде відбуватися. Паралельно з цим є другий дуже великий виклик, який сьогодні стоїть перед нашою державою, перед суспільством, перед всією владою – це тарифна ситуація, тарифна криза. Ми з неї ще не вийшли, і сьогодні про це говорять і люди, і я впевнений, що поки був тиждень роботи з виборцями, роботи в комітетах, роботи в регіонах, всі мали можливість поспілкуватися з людьми і відчути проблематику, яка, на жаль, поки що залишається.

Ми як парламент продемонстрували, що вміємо оперативно і швидко працювати наприкінці минулого пленарного тижня. На прохання уряду ми блискавично швидко розглянули і прийняли відповідний законопроект, для того щоб дозволити уряду виплачувати компенсації людям. Але, шановні колеги, так воно не повинно працювати. Давайте зробимо так, щоб всі розуміли план і систему, по якій ми будемо рухатись далі, як ми будемо працювати, що потрібно від парламенту. Парламент вкотре продемонстрував  свою готовність ефективно працювати в цьому напрямку, але потрібно, щоб це була спільна, виважена і довгострокова планова робота, а не тушіння пожеж. Це точно не потрібно ні нам, ні суспільству. Паралельно з цим, можливо, розглянути механізми виплати субсидій, можливо, наперед, якщо є така можливість розглянути такі механізми.

Паралельно з цим я впевнений, що сьогодні суспільство точно не повинно відчувати шокову терапію. За останній рік було багато викликів, багато того, з чим зіткнулася держава. І сьогодні, ще раз повторююсь, ми повинні зробити так, щоб таких проблем не було.

І на останок я хотів би всім нагадати, що боротьба з кнопкодавством у нас триває. У нас вже є перші результати такої роботи, ми прийняли зміни до законодавства на початку нашої роботи. І сьогодні ви всі знаєте, що вже є конкретні дії з боку Офісу Генерального прокурора. Я впевнений, що разом з вами ми зможемо зробити так, щоб кнопкодавство точно пішло в історію і ніколи не повторювалось в українському парламенті. Є перші кроки, які вже зроблені. Але точно на них не треба зупинятися і будемо рухатися далі, так само говорячи і про ті заходи, які ми зможемо зробити найближчим часом: я маю на увазі і блокування місць, і прив'язка карток до місця роботи, і встановлення нових камер, і задача максимум – це зробити так, щоб такі явища просто були неможливі в залі пленарних засідань Верховної Ради.

Шановні колеги, я всім нам бажаю успішного пленарного тижня. І хотів би під час виступів представників депутатських фракцій та груп почути їх позицію, кого пропонується запросити на "годину запитань до Уряду" на п'ятницю.

Слово надається Першому заступнику Голови Верховної Ради Руслану Олексійовичу Стефанчуку.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую, Дмитре Олександровичу.

Вельмишановні колеги, я насамперед хотів би привітати нас з тим, що минулого вівторка, вірніше, вже позаминулого вівторка, ми схвалили план законопроектної роботи Верховної Ради на 2021 рік. Я просто хочу нагадати, що він формувався разом трьома суб'єктами законодавчої ініціативи, які визначені Конституцією України, і ми отримали такий документ, який був підтриманий в залі Верховної Ради України.

Водночас я дуже попрошу всіх голів комітетів, усіх членів фракцій у подальшому формувати пропозиції до порядку денного у відповідності до даного плану законодавчих робіт, тому що це надзвичайно важливо.

Ми багато попрацювали задля того, щоб він з'явився, тепер повинні багато ще попрацювати задля того, щоб він був виконаний, а поки в нас ще такого механізму, можливо, не існує. Але я дуже попрошу тоді Головне науково-експертне управління, Головне юридичне управління при підготовці своїх висновків зазначати як обов'язковий пункт про те, що даний законопроект передбачений планом законопроектних ініціатив на відповідний рік.

Крім цього, в нас була тривала дискусія, і нам потрібно буде сумісно разом з Верховною Радою, з відповідним віце-прем'єр-міністром з питань європейської, євроатлантичної інтеграції подумати над тим, щоб та ідея, що в нас з'являться дні, коли ми голосуємо закони, необхідні нам для європейської інтеграції, євроатлантичної, з'явилися у Верховній Раді, і тому нам треба пропрацювати не просто перелік, який в нас передбачений в плані законопроектних ініціатив, а в першу чергу потижневий порядок підготовки і голосування законів, які ставлять нас на шлях до європейської, євроатлантичної інтеграції.

Крім цього, ми сьогодні на нараді у Голови Верховної Ради України проговорювали питання створення ІТ-інструменту, який би допомагав нам формування цього плану і контроль за його виконанням, що є надзвичайно важливим, це спростило би роботу усім.

Крім цього, я хочу поінформувати, що у нас за останні два тижні відбулися засідання деяких робочих груп, які існують при парламенті. Найбільш жвава дискусія відбулася в групі по народовладдю, де була представлена перша концепція Закону про місцеві референдуми. Група відкрита, тому, будь ласка, ми запрошуємо усіх народних депутатів з усіх фракцій і груп долучатися, тому що нам надзвичайно важливо, щоб цей інструментарій запрацював.

Крім цього, ми активно проводили і групи, пов'язані з рекодифікацією цивільного законодавства. І я розумію так, що ми будемо скоро мати визначеність і по групі, яка займається розробкою Закону про парламентську опозицію.

Крім цього, я хотів би також як автор законопроекту про кнопкодавство ще раз підкреслити, що події, які відбулися, – це краща відповідь всім скептикам, які мені говорили, що норма законодавства про кнопкодавство не працює. Вона працює і вона починає працювати тільки тоді, коли починають працювати органи правопорядку. І оце той приклад. Але далі питання за судовою владою, наскільки це питання буде доведено до кінцевого вироку. І я абсолютно погоджуюся з Головою Верховної Ради України з тим, що таке явище, як кнопкодавство повинно піти в небуття в Верховній Раді дев'ятого скликання.

Крім цього, я хотів би ще коротко нагадати, що у нас цей рік – це рік підготовки до важливих дат: це 25-річчя Конституції України і 30-річчя незалежності України. Ми вже попередньо збирали робочі групи. Тому теж, якщо є пропозиції від колег по  фракціях, будь ласка,  давайте, з тим, щоб ми могли гідно відзначити і вшанувати всі заходи, які будуть передбачені в даному порядку денному.

Тому я ще раз бажаю всім гарного, плідного пленарного тижня і виконання плану законопроектних робіт на 2021 рік.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Олена Костянтинівна Кондратюк  - заступник Голови Верховної Ради України.

 

КОНДРАТЮК О.К. Доброго дня, шановні колеги, шановні народні депутати! Саме цього тижня 20 лютого ми будемо вшановувати пам'ять Героїв Небесної Сотні, сьому річницю Революції Гідності.

На жаль, справедливе покарання за вбивства, за надмірне насильство тих подій зникло з порядку денного влади. А враховуючи перші в січні цього року, але, я так розумію і очевидно, не останні рішення Європейського суду з прав людини у справах майданівців, які постраждали від свавілля режиму Януковича, видається вкрай несправедливою відсутність належної оцінки цих подій Верховною Радою України у цьому скликанні.

У минулому році за участі лідерів монобільшості і керівництва демократичних опозиційних фракцій був напрацьований проект Постанови про Заяву Верховної Ради України щодо подій  Революції Гідності. На жаль, ця постанова так і не була розглянута в минулому році. Я переконана, що в цьому році Рада не може стояти осторонь і закривати очі на рішення Європейського суду з прав людини. Тому я закликаю всіх об'єднатися довкола або напрацювання нової  редакції, або прийнятої, яка була прийнята і напрацьована в минулому році, Постанови  про Заяву Верховної Ради щодо   подій Революції Гідності з урахуванням рішень Європейського суду з прав людини.

Думаю, такий документ абсолютно може напрацювати Комітет з гуманітарної політки, і до цього долучаться всі відповідальні депутати. Ми маємо зробити все належне, щоб допомогти понад 2,5 тисячам постраждалим та родичам дочекатися справедливості. Також можна ухвалити зміни до законодавства і в частині про заочне засудження. Європарламент у своїй нещодавній резолюції також закликав українську владу продовжувати розслідування злочинів, вчинених на Євромайдані, і негайно забезпечити справедливість щодо жертв та їхніх родин.

Користуючись нагодою, я хочу внести пропозицію запросити цього тижня до Верховної Ради Генерального прокурора України Ірину Венедіктову. Вона може прозвітувати перед парламентом і суспільством про хід та поточні підсумки розслідування справ Майдану і дати цілісну оцінку цим подіям.

Говорячи про європейський вибір, варто відзначити, що ретельного аналізу з боку Верховної Ради також потребує звіт Європарламенту про виконання Україною Угоди про асоціацію з Європейським Союзом. Звіт схвалений 11 лютого цього року відповідною резолюцією. Особливо вона цікава і актуальна є в тій частині, яка безпосередньо стосується Верховної Ради України. Найголовніший меседж резолюції є про те, що Україна має європейську перспективу та може подати вже заявку на членство в Європейський Союз, але за умови дотримання принципів демократії, основних свобод, прав людини і верховенства права. В цьому контексті актуальним є заклик Європарламенту до України ратифікувати Римський статут, а також Стамбульську конвенцію про запобігання, боротьбу проти насильства над жінками.

Я раджу депутатам ознайомитися з резолюцією Європарламенту. А детальний звіт про стан виконання Угоди про асоціацію України з Європейським Союзом має бути предметно проаналізований профільними комітетами Верховної Ради. Очікуємо, що результатами цього аналізу стануть якісні законопроекти, якраз напрацьовані в цих комітетах.

Також, до речі, в резолюції Європарламенту кілька разів згадується про те, що турборежим 2019 року негативно вплинув на якість законів, і Європарламент закликає уникнути цього надалі.

Нам також потрібно рухатися шляхом оновлення Угоди про асоціацію з урахуванням потреб економічного розвитку нашої країни. І, відверто кажучи, коли Україна виконає своє домашнє завдання, досягнувши стандартів ЄС, особливо в економічному питанні, ми дуже швидко побачимо реальну нашу схожість з європейцями, а не лише візуальну схожість Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля і Голови Євроради Шарля Мішеля.

Важливо також нагадати і пам'ятати Прем’єр-міністру, уряду і міністру охорони здоров'я зокрема, що в Європі по-іншому ставляться до слів урядовців. Наприклад, коли вакцинація, здається, що починається 15 лютого, то вакцинація розпочинається 15 лютого, а не на початку лютого, на початку року і так далі. І уряду потрібно просто перестати боятися казати правду і про вакцинацію, і про те, що є відсутність розуміння, яку вакцину ми отримаємо. І це вже не добра воля нашого уряду, а добра воля наших міжнародних партнерів, які її нададуть. Це стосується і зберіганням вакцини, і холодильних камер, і так далі. Це стосується і тарифів, і взагалі проблем питань стратегії і розвитку.

Дякую за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Олександр Сергійович Корнієнко.

 

КОРНІЄНКО О.С. Доброго дня, шановні колеги! Доброго дня, шановні українці!

О, і в мене не працює, справедливо. Я думаю, Дмитро Олександрович, можемо ми якось звернутися до Апарату, може, треба якась з нашого боку участь там, якісь додаткові дії по кошторису абощо? Тому що негарно, коли перші особи країни не мають такої можливості, щоб їх почули і депутати, і населення.

Щодо тих питань, які ми обговорюємо, щодо Постанови про Революцію Гідності. Ми підтримуємо її внесення до порядку денного, це постанова № 2739 (минулорічна). Дійсно, за рік відбулося певне оновлення, скажімо так, тих нормативних моментів по Європейському суду з прав людини. Я думаю, що комітет може додатково ще, якщо треба, розглянути, але, наскільки я розумію, вже є рішення сьогоднішнє комітету, щоб просто не затягувати цей процес. І ми підтримуємо її постановку до порядку денного.

Також, зачіпаючи це питання, наближається день, який відзначається, щодо окупації Криму. Є звернення до парламентів інших країн від міжнародного нашого комітету. Я думаю, що його теж можна було б поставити до порядку денного та розглянути. Я думаю, що в нього немає номеру, бо це звернення, наскільки я розумію, але за результатами комітету 10 лютого є таке звернення. Ми б хотіли його теж відобразити в порядку денному (там в нього велика назва така) до Організації Об'єднаних Націй, Європарламенту, ПАРЄ і так далі у зв'язку з черговою річницею початку збройної агресії Російської Федерації проти України щодо засудження тимчасової окупації Автономної Республіки Крим.

Щодо "години запитань до Уряду". Хотілось би продовжити дійсно те, що і керівництво Верховної Ради підняло в своєму виступі, щодо засідання Ради асоціації, яке відбулося вже на минулому тижні. Багато є інформації, вона суперечлива, на жаль. Є заголовки новинні про те, що нібито там все погано, Україна там на останньому місці, корупція і так далі. Є саме рішення, яке в преамбулі каже про те, що Україна має всі права розраховувати на продовження свого процесу інтеграції, можливого вступу до Європейського Союзу і так далі. І там тільки 82 депутати були проти того, щоб таке формулювання визначати, а 575 були "за". Тому тут треба говорити про конкретні факти.

Хотілось би побачити погляд уряду на це, але погляд не абстрактний, а конкретний план тих законів і законопроектів, які потрібно нам приймати, щоб ця євроінтеграція наша активніше відбувалася. Тому я думаю, з огляду на те, що візит відбувався на самому високому рівні, треба запросити Дениса Анатолійовича Шмигаля із доповіддю по результатам Ради асоціації і з тими законодавчими завданнями, які тепер стоять перед Кабміном, перед Верховною Радою. А якщо в нього лишиться кілька хвилин доповісти нам про старт вакцинації, буде теж, я думаю, непогано.  І про тарифи.

 

РАЗУМКОВ Д.О. І про тарифи, підтримую.

 

КОРНІЄНКО О.С. І про тарифи. Тому вакцинація, тарифи, євроінтеграція – три теми, по яким уряд хотілось би почути.  Я думаю, що Прем’єр-міністр точно може про них всі нам сказати.

Також щодо актуальних питань порядку денного не стільки парламенту, скільки країни. Снігопади, які зараз відбуваються по всій країні, вони, як ми розуміємо, в деяких областях України через місяць приведуть, можливо, до паводків знову. Тому хотілося б, щоб ми не як щорічно на це реагували в реактивному режимі, а вже готувалися до цього і уряд готувався до того, що можуть бути певні проблеми в нас знову техногенного характеру, щоб ми до цього були готові.

Багато законопроектів корисних в порядку денному, ми будемо частину з них підтримувати, по якимось у фракції йде дискусія. Наприклад, щодо законопроекту про обіг зброї немає ще такої чіткої позиції. Я думаю, що будемо з нею визначатися.

Також важливо на цьому тижні приймати законопроекти, пов'язані з доведенням певних реформ до кінця. Це маю на увазі законопроект щодо комісії з грального бізнесу, який видає ліцензії, 4351. Її треба все-таки уже довести до розуму, цю реформу, впорядкувати, щоб комісія формувалась прозоро і далі вже видавала ліцензії теж прозоро.

Дякую за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Олександр Сергійович.

Вадим Зіновійович Рабінович.

 

РАБІНОВИЧ В.З. Шановні, в першу чергу хотів би приєднатися до привітань, які звучать на адресу РНБО та особисто Президента. Ви зробили дуже розумно, коли зачинили три найпопулярніших новинних телеканали. Вітаю. Я абсолютно не жартую, це було надзвичайно розумно, адже подумайте, як би розвивалась ситуація за всіма напрямками, якби ви цього не вчинили.

 Візьмемо тарифи. Не закривши канали, хіба могли б ви розповідати людям, що тарифи знижуються, при цьому піднімаючи їх до небес, забираючи у людей будь-яку можливість вижити, знущаючись над пенсіонерами? Ні. А відтепер порядок: на ефірі телебачення тепер тільки  Президент у 3D та інші, ті, кому дозволено віщати. Так що все зроблено вірно.

Або візьмемо коронавірус. Якби не закрили телеканали, вони б нагадали вам, що саме сьогодні, 15 лютого, ви обіцяли розпочати масову вакцинацію населення, заплативши при цьому мільярди авансу. Грошей немає, вакцини немає, але в ефірі відтепер тиша. Дуже мудре рішення. Відтепер ви єдині в світі, хто переміг коронавірус. У Києві взагалі тільки 100 випадків. Правда, тільки серед моїх знайомих понад 200. Але відтепер брехати приємно та легко, каналів же немає.

Або візьмемо МВФ. Заради кредитів від нього ви загнали цілу країну в повну "дупу", а грошей так і не отримали. Каналів немає, тепер можете і не соромитись. Скажіть вже чесно, що МВФ поставив нові вимоги: ще удвічі підняти тарифи, а для тих, хто не в змозі платити, прийняти закон про конфіскацію житла. І ніхто не нагадає відтепер, що Президент, приїхавши до Ради, переконувавши про Закон про продаж землі, обіцяв, що вже на ранок буде 10 мільярдів доларів. Тепер грошей немає, землі вже скоро теж не буде, вчора в Арабських Еміратах її вже майже продали. Але каналів немає, дізнатись правду ніде.

І відтепер можна ще не встановлювати мир, який "зелені" обіцяли, коли йшли до Ради. Навіщо? Вигідніше та простіше під патріотичні вигуки продовжувати обкрадати голу та босу армію, називаючи її чи не найсильнішою у мирі. Тим більше, що після отримання декілька днів тому міцної підтримки – десятка надувних човнів, відтепер і наш флот можна називати найсильнішим у мирі. Весел, правда, не дали. Яка різниця, каналів же немає, хто правду розповість?

Або візьмемо злочинне угрупування Вітренка-Коболєва. Двічі ви вже пробували познущатися над державою та людьми, пропонуючи Вітренка до Кабміну. Двічі. Навіть ваші слухняні "зелені кнопочки" не голосували за таке неподобство. Але відтепер, закривши канали, можна спробувати і втретє. А яка різниця, якщо каналів немає? Вірним шляхом рухаєтесь, панове.

Тим більше, що вчора Вітренко запропонував знищити уранову промисловість України, а співробітників стратегічної галузі відправити в Польщу. Ще вчора це викликало б крах вашого рейтингу та популярності у людей. А сьогодні каналів нема, тому можна.

Всупереч Конституції нашої держави та здоровому глузду ви заборонили громадянам України українські телеканали, російську вакцину, дешевий газ, білоруську електрику, російську мову, китайські інвестиції та багато чого. Саме так виглядає ваша свобода та гідність.

Але я пропоную вам не зупинятися. Заженіть усіх не згодних з вами у концтабори, хай працюють за їжу. Відберіть та забороніть геть усі книжки, залишивши тільки мемуари про "95 квартал". Не забудьте і про дітей. Ви ж вже прийняли Закон 4142. Там можна забирати у батьків невакцинованих дітей.

Єдине, що справді наповнює серце радістю, моє серце по крайній мірі, це поданий вами законопроект 4335 про легалізацію вогнепальної зброї. Це розумно: забрати у людей можливість вижити і дати їм у руки зброю. Цікаво, хто ж вам порадив таке, і під якими наркотиками ви це замислювали. Чекаємо.

А закінчити виступ хочу словами видатної української поетеси Ліни Костенко. Вдумайтесь в це: "Часом мені здається, що існує якийсь мозковий центр, що працює на самоліквідацію нашої держави, навіть не так руками її ворогів, як зусиллями власних тут ідіотів".

Дякую вам дуже.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Петро Олексійович Порошенко.

 

ПОРОШЕНКО П.О. Шановний пане Голово, шановні колеги, дорогі українці! Безумовно, є низка важливих проблем, які сьогодні турбують суспільство. Приходять нові платіжки. 15-го мала початися вакцинація, і Україна залишилася єдиною країною в Європі, де вона і досі не почалася. Влада пасе задніх у питанні енергетичного захисту, економіки. Але найгостріше сьогодні стоїть питання безпеки.

Президент інформував суспільство про 200 днів тиші, створюючи міраж близького миру. Зараз влада визнала, що перемир'я – фікція. Насправді триває війна, гинуть наші воїни. Лише з початку року загинуло 13 бійців. Наші депутати вчора повернулися з лінії зіткнення. Вони шоковані тим, що нашим воїнам в'яжуть руки штрафами за вогонь у відповідь на російські провокації.

Ми звертаємося, пане Голово, до вас з проханням у "день Уряду" запросити міністра оборони для того, щоб він прозвітутав, яка кількість і на яку суму оштрафовані наші воїни за те, що вони боронять нашу землю. Я хочу окремо наголосити, що право відкривати вогонь у відповідь має бути передано керівникам підрозділів, яким набагато краще, ніж з Києва Верховному головнокомандуючому, видно наступ російських військ.

Ми вимагаємо повернути підрозділи на позиції, на яких вони були до відведення протягом року. Так само повернути на лінію зіткнення контрснайперські підрозділи, які злочинно були відведені, і на сьогоднішній день наші воїни гинуть від снайперського вогню, і забезпечивши їх так, як це було два роки тому, необхідною зброєю і набоями. І для цього я закликаю всіх об'єднатись і ухвалити необхідні зміни до бюджету, включно зі збільшенням грошового забезпечення військовослужбовців, воно востаннє підвищувалося два роки тому, а забезпечити треба гідне фінансування армії.

Крім того, ми, і я хочу подякувати тут "Голосу", спільно вносимо на розгляд парламенту законопроект про відповідальність за колаборацію. Ми твердо переконані, що колаборацію треба бути покарано не тільки і не стільки на окупованих територіях, де люди для того, щоб виживати, вимушені йти на роботу в лікарні і школи, це треба відповідальність на підконтрольних Україні територіях.

 І, разом з тим, ще один законопроект, на розгляді якого ми наполягаємо, про посилення відповідальності за поширення тез ворожої пропаганди, які підривають обороноздатність країни, бойовий і патріотичний дух українців, коли брешуть, що в Україні громадянська війна, коли брешуть, що у нас немає російської агресії, коли паплюжать честь і гідність військовослужбовців Збройних Сил України, поширюючи фейки про їхні нібито військові злочини. І я хотів би закликати голів інших фракцій і груп доєднатися до нашої з "Голосом" ініціативи і розглянути ці обидва законопроекти на цьому тижні.    

Я хочу наголосити, приділити велику увагу тому, що Місія Міжнародного валютного фонду завершилася абсолютно безрезультатно. Це є абсолютно чітка відповідь на нашу співпрацю з європейськими країнами, зі Сполученими Штатами Америки. Я хочу наголосити, що не лише підписана мною в 14-му році Угода про асоціацію, річна програма співпраці з НАТО і меморандум, який вже підписаний діючою владою з МВФ, ми маємо взяти до уваги результати розгляду, підведення підсумків Угоди про асоціацію в Брюсселі, ми маємо взяти до уваги резолюцію Європарламенту і звернення країн "Великої сімки". Це є спільна і чітка координація реформ, забезпечення дорожньої карти, чим маємо займатися ми разом для того, щоб забезпечити європейську інтеграцію.

Хотів би також наголосити, повернутися до питання миротворчої місії з мандатом Ради безпеки Організація Об'єднаних Націй на лінії зіткнення на окупованій території, на контрольованій ділянці україно-російського кордону. Ми твердо переконані, що (свого часу ми це включили в програму дій німецького уряду) на сьогоднішній день розглянути це треба на РНБО. Попри непрості стосунки з владою, наша політична сила з тим, що потрібно захищати країну, готова виступати єдиним фронтом.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Юлія Володимирівна Тимошенко.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Доброго дня, шановні колеги і всі, хто нас зараз чує! Дорогі друзі, будь-які дорожні карти по реформах, які виконує країна, будь-які матриці Міжнародного валютного фонду, будь-які інші кроки української влади мусять мати один єдиний критерій ефективності – це те, як живуть люди. Якщо при всьому тому люди за 7 років стали жити вже настільки бідно, що по різним оцінкам від 60 до 80 відсотків людей вже за межею бідності, то всі ці ваші плани, дорожні карти й інші так звані (в лапках) реформи закінчуються тим, що люди масово їдуть з України, масово. Я думаю, що це дійсно цікава історія. І я хотіла б, щоб коли ми будемо слухати в п'ятницю уряд, щоб вони просто прозвітували, які умови поставив Міжнародний валютний фонд, що у підсумку у нас не було продовжено програму і Україна не отримала грошей. Просто хочеться знати ці умови, розуміти їх, і щоб розуміли ці умови українці.

Але минулий тиждень – це був тиждень роботи в регіонах. Я хочу сказати, що ми спілкувалися з людьми, і нам несли платіжки за комунальні послуги. От у мене в руках, подивіться, будь ласка, стопочка платіжок, які люди заплатили за природний газ, тому що ми всі знаємо його вартість, і багато чого про це було сказано.

Дорогі друзі, я хочу просто поінформувати вас, що наших людей в черговий раз просто дуже філігранно обманули, філігранно: розділивши платіжки на дві, там, де частина за транспортування, частина за газ, по суті, приховали реальну вартість того, що люди платять. Нам говорили, що люди не заплатять більше, ніж 6,99. Але це не відповідає дійсності, тому що от платіжки, які я зараз в руках маю, наприклад, Івано-Франківська область – 9 гривень 14, Івано-Франківська місто Тлумач – 9 гривень 14. І по кожній області ми можемо зараз взяти і побачити, що ніяких 7 гривень немає, хоча і 7 гривень – це спекуляція  колосальна. Тому що, будь ласка, згадайте, що наш вітчизняний газ можна спокійно людям продавати по 2,5 гривні, від 7 відніміть 2,5 – 4,5, це те, що крадуть у кожної людини. В сховищах газ можна продавати людям по 3 гривні, від 7 відніміть 3 – 4 гривні хтось кладе в кишеню, і ми знаємо хто.

Але зараз ще почалася велика корупційна система, яка працює зараз на продажі природного газу. Ми не знаємо звідки, але взялися якісь маленькі комерційні підприємства, маленькі (в лапках), які продають газ по спекулятивним цінам наліво, скажімо так. Наприклад, ми перевірили, Вінницька область, при тому, що тут декларують, "Енера Вінниця" продає  по 8,82, в Донецькій області "Азовгаз" – по 9 гривень. Наприклад, вони ще далі пішли: от "Енержі Трейд Груп" в Київській області – по 9,6 продає людям газ, це без транспортування, і так далі.

Ми – не державний аудит і ми – не Генеральна прокуратура, а ми взяли стопку таких комерційних підприємств, які беруть за безцінь газ в "Укргазвидобуванні", купують за безцінь газ в НАК "Нафтогазі" по "блатним" домовленостям, а потім людям продають втридорога і потім ще надсилають отакі погрозливі листи, які нам принесли люди на зустрічах, де вони пишуть, наприклад: "Якщо ви негайно не заплатите те, що ми вам виставили за газ, будуть прийняті заходи згідно норм чинного законодавства". Отакі розсилають погрози людям.

Дорогі друзі, це вже переходить всі межі. А от, наприклад, в Херсонській області ми маємо приклад, де людина, наприклад, спожила 51 кубічний метр газу за певний період, а рахунок виставили за 314 кубічних метрів газу, особливо за транспортування, тому що сказали, що це ліміт, який у людини був, і вона мусить оплатити незалежно від того, спожила вона це чи ні. Беспредел повний!

Тому я хочу вам нагадати, що у парламенту є всі можливості навести лад. Ми подали законопроект разом з іншими фракціями 4680. Дві фракції не підписали, і ми не можемо його розглянути в пришвидшеному режимі, це фракція "Слуга народу" і фракція "Європейська солідарність". Якщо ви підтримаєте законопроект 4680, де український газ людям з 30-відсотковою рентабельністю і газ в газових сховищах людям без націнки, у людей буде газ по 3 гривні. Це варто того, щоби підняти свої тіла і проголосувати за цей закон.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Железняк Ярослав Іванович.

 

ЖЕЛЕЗНЯК Я.І. Доброго дня, шановні колеги. На вихідних світ відмітив День всіх закоханих, і, на жаль, у влади ані до цього дня, ані після не появилося почуттів до виконання своїх зобов'язань, а саме: це боротьби з коронавірусом, це допомога економіці, це зупинка воєнних дій на Донбасі, це просто виконання тих зобов'язань, які ми на себе взяли. І те, що ми фактично зараз знаходимося в стані незрозумілих стосунків, у тому числі з МВФ, через постійні зради, невиконання обіцянок, брехню ще раз доводить те, що щось у влади пішло не так. І дуже  яскравий приклад –   це якраз етап вакцинації. 

До 15 лютого нам обіцяли, що почнеться вакцинація. Сьогодні – 15 лютого. Я не знаю, по якому календарю дивиться уряд, можливо, там календар майя, інші, але вакцинація не почалася.

Ми – остання країна в Європі, яка не почала вакцинувати своїх громадян. Це позор! Можливо, влада подивилася на ті опитування, коли деякі наші громадяни не хочуть вакцинуватися і вирішили відмовитися? Або інша версія, і вона більш правдива того, що зірвані будь-які переговори? Ще раз кажу, ми остання країна, яка не почала вакцинацію. Це дуже гарний індикатор (в лапках) ефективності будь-якої влади. І я дуже сподіваюся, що наша влада, коли декларує, що вона хоче бути ближче до людей, насправді робить все можливе, щоб хоча б ми до кінця лютого почали етапи вакцинації, тому що так і доведеться нам тримати соціальну дистанцію.

Друге. Ви знаєте, ми весь тиждень разом з колегами їздили і презентували національний план "Голосу" по регіонам. І я вам скажу відверто, це дивує, коли ти приїжджаєш в сучасній європейській Україні і чуєш, що одна із проблема, яка турбує людей, - це якість повітря і води. Причому вони її не відчувають навіть вже на смак, вони її бачать, тому що вода жовтого кольору, тому що повітрям не можна дихати. Проблема екології стала дуже важливою для наших громадян. І саме тому ми сьогодні будемо ініціювати законопроект про перерозподіл екологічного податку, тому що, на жаль, влада і в цій частині нічого не робить, я вже не говорю про виконання Green Deal.

Щодо економіки. Я вам скажу відверто, те, що ми тут голосуємо про мораторій на перевірки, на жаль, в регіонах не працює. У нас вже давно закінчились новорічні свята, а контролюючі органи як ходили колядувати, так і ходять. І саме тому для того, щоб уряд не маніпулював законами і не зменшував ті норми про мораторій на перевірки, які ми разом з вами тут приймали, ми будемо подавати новий закон, який точно владнає цю ситуацію. І поки триває COVID, ми не можемо допускати перевіряючі органи до наших підприємців.

До речі, про підприємців. Дуже дивний законопроект 5054, який нещодавно подав наш уряд щодо критеріїв визначення трудових відносин. Я не знаю, яку ціль переслідував уряд або те міністерство, яке підготувало цей закон, але можу вам пояснити, що це закінчиться тим, що у нас всі фрілансери, які ще залишились в країні, повиїжджають з неї, бізнес точно не перейде в офіційну зарплату, і це призведе до чергових економічних втрат. Тому закликаємо і уряд, і владу перестати подавати навіть такі ініціативи, щоб не спугнути той бізнес, який залишився в країні, а подумати про нові економічні стимули, в тому числі зменшення навантаження податку на працю.

Що стосується законопроекту, постанови, це від нашої колеги разом з іншими колегами, хто підписав, про сьому річницю Революцію Гідності (2739). Дякую комітету, дякую всім колегам, що її підняли. Думаю (це останній тиждень перед річницею), ми маємо її розглянути в цьому році.

І останнє. Пане Голово, ви справді сьогодні згадували про кнопкодавство, і дуже добре, що в нас нарешті Генеральна прокуратура почала розслідувати приклади кнопкодавства. Я вас хочу повідомити, що по факту кнопкодавства, і ми знаємо ці переконливі докази, за пана Шкарлета ще досі немає офіційного відео від Управління державної охорони. Говорять, що 14 днів сплило і немає в них цього відео.

Мені здається, колеги, що це повне ігнорування парламенту. Тому вважаю за потрібне викликати начальника цього управління Рудя Сергія Леонідовича, і нехай нам розповідає, яким чином те відео, яким було зафіксовано кнопкодавство у Верховній Раді, раптом зникло.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Щодо кнопкодавства. Зараз технічні засоби були передані вже до Верховної Ради, і якщо буде така підтверджена інформація, що відеозаписів немає, то я думаю, що ми будемо технічно шукати механізми її відновлення, наскільки це буде можливо в межах своєї компетенції. А щодо вашої пропозиції, я її почув.

Батенко Тарас Іванович.

 

БАТЕНКО Т.І. Доброго дня, шановні колеги, шановні друзі. Продовжуючи слова попереднього доповідача, я хочу сказати, що ми все-таки живемо за григоріанським календарем і хочемо, щоб наш уряд теж жив за цим календарем. Тому, безумовно, питання вакцинації – це те питання, яке хоче почути все наше українське суспільство, де, коли і чим, які ще обставини гальмують цей процес.

І тому ми це питання теж вимагаємо разом з іншими фракціями і групами винести на "годину Уряду", заслухати Прем’єр-міністра України, рівно заслухати питання енергетики, питання тарифної кризи, до виходу з якої ще дуже далеко, імпорту електроенергії з держави-агресора, вартості українського газу, який не направляється на потреби населення, натомість населенню продають дорогий імпортний газ, питання субсидіальної політики і так далі.

Крім цього, ми хочемо заслухати інформацію уряду щодо результатів переговорів з Міжнародним валютним фондом, щоб переконатись і знати про нові умови, які нам ставить МВФ, і переконатись, що українська влада займає насамперед позицію захисту інтересів громадян України, щоб не виявилося так, що в українському уряді і сила є, і воля є, а сили волі немає, щоб відстояти пріоритети України в переговорному процесі з МВФ.

Депутатська група "За майбутнє" закликає розірвати те замкнуте коло проблем, яке нагромаджується в країні, які українська державна машина накопичує і з усіх сил намагається уникнути їхнього вирішення і перекласти. Тому людей, шановні друзі, не цікавлять рейтинги влади, наших громадян цікавлять зусилля керівників, спрямовані на досягнення добробуту наших громадян.

Зокрема в порядку денному цього тижня ми бачимо законопроект про відтермінування кінцевої дати встановлення лічильників для побутових споживачів. Нібито звичайний тривіальний законопроект. Це є нерозв'язана проблема для влади і людей, за якою ховаються ділки, які хочуть уникнути прозорості на ринку постачання природного газу.

Невже нам не потрібно знати реальні обсяги споживання природного газу завдяки встановленню лічильників, щоб усунути зловживання у цій сфері? Непоодинокі випадки, коли нормативи споживання газу, за якими сплачують споживачі, що не мають лічильників, значно перевищують реальне його споживання. У результаті люди переплачують, а окремі недобросовісні постачальники газу і власники розподільчих мереж заробляють набагато більше – вдвічі, втричі. Проте Верховна Рада України знову пропонує нам затвердити відтермінування встановлення лічильників населенню, сховати цю проблему ще на два роки. Колеги, це лише загострюватиме соціальне невдоволення людей і поглиблюватиме корупційну складову на ринку споживання природного газу.

Ще одна проблема, нерозв'язана проблема. Є всім відома ситуація навколо автомобілів, що порушили терміни ввезення та перебування на території України, так звані "євробляхи". Ніхто з колег чомусь про це не згадав, але цей законопроект стоїть у порядку денному. Влада наполегливо не хоче усвідомити, що ця проблема виникла не так внаслідок бажання українців обманути державу, як через намагання держави не вирішувати проблему драконівських тарифів на розмитнення авто в Україні.

Ця проблема стосується десятків і сотень тисяч наших співвітчизників. Ми пам'ятаємо, як парламент неодноразово пікетувала "Авто Євро Сила", інші громадські організації, "євробляхи", рівно як і ФОПи. Але так виглядає, що ми вирішуємо питання тільки половинчасто і люди знову і знову повертаються до нас з пікетами.

Цього тижня нам знову пропонуватимуть запровадити лише тимчасовий захід зниження акцизного податку лише для окремої категорії авто та лише на обмежений період часу. Можемо прогнозувати, що це в цілому не вирішує проблему з розмитненням, бо як би хто у владі не хотів, не росте придбання вироблених в Україні авто, тому що ввезення з-за кордону вживаних авто для людини більш доступне, ніж придбання, безумовно, виробленого в Україні з усіма пільгами, що надаються вітчизняному автопрому.

Ми хочемо розірвати цей гордіїв вузол і скасувати акцизний податок на транспортні засоби повністю як такий, що не виправдав себе. І не треба боятися втрат бюджету, адже сума недонадходжень від скасованого акцизу буде з лишком компенсована надходженнями від мита та ПДВ внаслідок зростання ввезення авто із-за кордону. Також не треба хвилюватись захисникам навколишнього середовища, адже зменшення витрат на розмитнення дозволить українцям ввозити авто на порядок дорожчі, які відповідно будуть відповідати вищим екологічним стандартам, так як всюди це є в Європі.

Тому депутатська група "Партія "За майбутнє" пропонує обов'язково розглянути на пленарному засіданні цього тижня проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо упорядкування в структурах акцизного податку (реєстраційний номер 3704), під яким стоять підписи представників майже всіх депутатських фракцій і груп.

На кінець ми, звичайно, підтримаємо позицію всіх фракцій і груп, які говорять про те, що нам треба невідкладно прийняти у Верховній Раді Постанову щодо вшанування учасників Революції Гідності. І хочу теж процитувати Ліну Костенко, в якої невдовзі будуть уродини, словами: "Бо хто за що, а ми за незалежність. Отож нам так і важко через це".

 

РАЗУМКОВ Д.О. Арешонков Володимир Юрійович.

 

АРЕШОНКОВ В.Ю. Шановний пане Голово, шановні колеги, шановні українці! Депутатська група "Довіра" також приєднується до слів шани і поваги на адресу воїнів-інтернаціоналістів, учасників бойових дій та миротворчих операцій на території інших держав і бажаємо їм здоров'я і життєвої енергії. Ми також висловлюємо сподівання на те, що велика кампанія вакцинації, яка розпочинається або має розпочатися на цьому тижні, буде успішно і продовжена, і будуть відповідні результати.

Ми знаємо і про ті групи, які мають першочергово вакцинуватись. Серед них є і працівниками освіти. Але чомусь у відповідності до затвердженого графіку вакцинація працівників системи освіти запланована лише на вересень-жовтень місяці. Нам видається це не зовсім логічним. І ми звертаємось зараз до уряду, і пропонуємо спланувати проведення вакцинації наших учителів, педагогів до початку навчального року, щоб мінімізувати ризики захворювання на COVID-19.

Тепер стосовно нашої поточної роботи і порядку денного. Нагадую, що депутатська група "Довіра" майже місяць тому зареєструвала два документи, які покликані врегулювати проблему комунальних тарифів. Це законопроекти 4635 та 4639 щодо захисту прав побутових споживачів природного газу, які вирішують цю проблему на постійній основі. Вже пройшли всі терміни подачі альтернативних законопроектів. Тому ми звертаємось до профільного комітету з вимогою якнайшвидше їх розглянути і винести до сесійної зали.

У порядку денному є також законопроект, який потребує термінового ухвалення. Мова йде про законопроект 4248-1 (щодо перегляду термінів встановлення споживачам лічильників природного газу), яким пропонується продовжити кінцеві терміни встановлення лічильників природного газу для населення до 1 січня 23-го року. Але ця проблема не врегульована, тому що згідно чинного законодавства вже з першого дня нового року закінчився термін, відведений на встановлення лічильників природного газу в домівках та квартирах українців, що використовується для приготування їжі. І неухвалення цього документу примушує людей вже з 1 січня встановлювати газові лічильники тільки власним коштом, а не за рахунок тарифу. Тому потрібно терміново розглянути законопроект 4248-1 і врегулювати дане питання.

На завтра в порядку денному стоїть законопроект 2695, надзвичайно важливий, з нашої точки зору, але водночас і надзвичайно чутливий. Мова йде про посилення відповідальності за окремі правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху. Нагадую, законопроектом пропонується не просто підняти розмір штрафів за деякі правопорушення з високим ступенем суспільної небезпеки, але суттєво посилюється кримінальна відповідальність за керування транспортними засобами в стані алкогольного або наркотичного сп'яніння, особливо якщо це спричиняє загибель людей. Так от сьогодні вже є суперечки, скажімо, стосовно того, що розширюємо підстави зупинки транспортних засобів для проведення профілактичних оглядів, що начебто поліція буде перевищувати свої повноваження по встановленню спеціальної техніки на транспортних засобах.

Шановні колеги, я хочу вам сказати, це законопроект в першу чергу про довіру, нашу з вами довіру, довіру суспільства до Національної поліції. І ми або будемо це робити, або буде далі робитися на дорогах те, що сьогодні ми маємо.

І нарешті, в квітні місяці ми будемо вчергове згадувати про трагічну подію – 35 річниця з моменту аварії на Чорнобильській атомній станції. Хочу нагадати, що сьогодні в профільному комітеті на розгляді більше 15 законопроектів, більшість з них, ми вважаємо, необґрунтовано відхилена.

Тому, шановний пане Голово, я прошу вас прийняти нас, членів ініціативної групи, в складі якої представники всіх фракцій і політичних груп, де обговорити дане питання, тому що квітень надзвичайно швидко, знову будуть протестні акції чорнобильців. Вони вимагають врегулювання своїх соціальних пільг і гарантій, не нових, а тих, які вже в діючому законодавстві. Тому ми маємо всі разом прийняти спільне рішення і їх...

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Шановні колеги, із того, що я почув від депутатських фракцій та груп, пропонується на п'ятницю запросити Прем'єр-міністра України Дениса Анатолійовича Шмигаля, є пропозиція. Звучало ще декілька питань. Перше – по Мінобороні. Я впевнений, що Денису Анатолійовичу передадуть це питання, він зможе на нього відповісти, щоб не запрошувати окремо міністра. Він і так буде присутній в ложі уряду. Друге – це вакцини. І третє – це перевірки, про які казав сьогодні "Голос". Це додаткові питання, до яких пану Прем'єр-міністру варто було б...

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. МВФ.

 

РАЗУМКОВ Д.О. МВФ і тарифи, да.

Я думаю, що тарифи – це питання, яке і так, я розумію, в уряді чекають від народних депутатів України. Тому додатково це для них сюрпризом не буде.

 

КОНДРАТЮК О.К. Венедіктова ще.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Венедіктова, це ж не "година запитань до Уряду". Тому я думаю, що пані Ірина Валентинівна буде найближчим часом у Верховній Раді України.

Шановні колеги, хто бажає виступити з голів комітетів? Потураєв Микита Русланович.

 

ПОТУРАЄВ М.Р. Шановний пане головуючий, шановні колеги! Я хочу подякувати пані віце-спікерці і всім головам депутатських фракцій і груп, які підтримали повернення до розгляду Верховною Радою України  Постанови № 2739.

Отже, повідомляю вам, що Комітет Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики на своєму засіданні 15 лютого 21-го року, тобто сьогодні (протокол № 53), керуючись положенням частини п'ятої статті 44 Закону України "Про комітети Верховної Ради України", переглянув своє рішення від 5 лютого 20-го року (протокол № 19) до проекту Постанови про Заяву Верховної Ради України у зв'язку з шостою річницею початку Євромайдану та подій Революції Гідності (реєстраційний номер 2739) з метою його уточнення.

За результатами розгляду комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти проект Постанови про Заяву Верховної Ради України у зв'язку з шостою річницею початку Євромайдану та подій Революції Гідності за основу та в цілому з урахуванням пропозицій комітету. Всі документи будуть надані сьогодні. Тому, шановний пане Голово, я просив би вас включити цю постанову на розгляд Верховної Ради на цьому тижні.

Також хочу зазначити, що в нашому порядку денному стояли на розгляді законопроекти номери 3124, 3124-1 про зміни в Закон України "Про охорону дитинства". Через певні неузгоджені питання з Міністерством соціальної політики та Міністерством фінансів, на жаль, я просив би зняти це з розгляду поки Верховної Ради до узгодження наших питань.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Дмитро Андрійович Наталуха.

 

НАТАЛУХА Д.А. Шановний пане Голово, шановні колеги! Дуже дякую. Я хотів би на підтвердження ваших слів повідомити вам, що групи дружби з Великобританією… Все нормально, так?

 

РАЗУМКОВ Д.О. Так.

 

НАТАЛУХА Д.А. У нас відбувся нещодавно офіційний Zoom-call з представниками нашими візаві з Лондона, вони підтвердили наміри вельмиповажного пана спікера британського парламенту Ліндсі Хойла незабаром відвідати України, як тільки для цього буде відповідна можливість, провести з вами персональну зустріч і також поспілкуватися з приводу розширення парламентської взаємодії і парламентської кооперації.

Але, окрім цього, я хотів би попросити про наступне. На середу стоїть проект Закону 3715 про внесення змін до розділу Х "Прикінцеві і перехідні положення" Закону України "Про публічні закупівлі" (щодо виключення можливості здійснення закупівель без використання електронної системи закупівель). До нас звернулися автори цього законопроекту і попросили внести зміни у зв'язку з нововиявленими обставинами в результаті проведення перемовин з урядом і з іншими суб'єктами стосовно перегляду рішення комітету.

Враховуючи, що це на цю середу, у нас комітет тільки в середу, то я би просив, напевно, зняти поки що з розгляду цей проект Закону 3715 до винесення нового рішення, до нового засідання комітету.

Дуже дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Климпуш-Цинцадзе Іванна Орестівна.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Дуже дякую.

Шановний пане Голово, шановні колеги, дійсно, хочу приєднатися до тих слів, що ми маємо уважно вивчити резолюцію Європейського парламенту. Насправді так виглядає, що європарламентарі краще ніж ми багато в чому розуміють проблемні моменти, з якими стикається сьогодні Україна, і ту необхідність просування реформ, яка потрібна для того, щоб країна була успішною, а громадяни були захищеними. Тому я сподіваюся, що не тільки профільний комітет наш детально ознайомився вже з цією резолюцією, а й ви, колеги, знайдете для цього час, тому що для кожного з нас там є завдання.

Я також хотіла би звернути увагу на те, що Рада асоціації, яка відбулася, на ній було затверджено початок перемовин стосовно оновлення Угоди про асоціацію. Разом з тим (я звертаюсь до представника уряду) наш комітет вже неодноразово звертався до уряду з проханням надати концепт того, як бачить Україна оновлення угоди. Я переконана, що і профільні комітети могли би включитися в те, щоби максимально лобіювати інтереси України задля кращих умов в Угоді про асоціацію. Поки що ми такої відповіді від уряду не отримали.

Ну, і стосовно порядку денного хотіла би звернути увагу на наступне. В нас на четвер передбачено розгляд законопроекту 3364-1-д, який стосується сертифікації оператора системи передачі електроенергії, а це, власне,  одна з головних передумов для інтеграції української енергосистеми до європейської. Я просила би його підняти в порядку денному і розглянути, ну, в першій половині четверга.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Бабак Сергій Віталійович.

 

БАБАК С.В. Доброго дня, шановний пане Голово, шановні колеги! Згідно з Законом України "Про вищу освіту" 30 червня 21-го року завершується термін присудження наукових ступенів кандидатів наук. Відповідні спеціалізовані вчені ради працюють до 15 травня, а оголошення про захист приймається до 10 березня, і, разом з тим, продовжуються експерименти з присудження наукового ступеня доктора філософії.

Для того щоб впорядкувати і вдосконалити присудження наукових ступенів, комітет спільно з Міністерством освіти і науки, Національним агентством забезпечення якості вищої освіти, закладами вищої освіти розробили законопроект 4667-1, який, зокрема, передбачає встановлення чітких алгоритмів створення і роботи спеціалізованих вчених рад по присудженню наукових ступенів і передбачає можливості захисту кандидатів наук, які розпочали відповідну підготовку до 1 вересня 2016 року. Це дуже актуальний законопроект, погоджений з усіма стейкхолдерами, і він дуже терміновий для того, щоб не допустити паралічу системи присудження наукових ступенів. Тому комітет дуже просить поставити його на середу в порядок денний.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Костін Андрій Євгенович.

 

КОСТІН А.Є.  Дякую.

Шановний пане Голово, шановні колеги! Прошу Апарат взяти до уваги, включити до Постанови про внесення змін  до порядку денного  п'ятої сесії деякі законопроекти, які були попередньо розглянуті комітетом ще 3 лютого на засіданні (я просто зацитую: це реєстраційні номери 3026, 3566,  3832, 4150,  4255,  4297, 4382 і 4428), для того щоб комітет міг  розглядати їх і вже готувати для першого читання.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Гетманцев Данило Олександрович.

 

ГЕТМАНЦЕВ Д.О.  Дякую.

Шановний Голово, шановні присутні! Перш за все хочу повідомити всіх про те, що нами зареєстрований законопроект про фінансові послуги та фінансові компанії. Це фактично "спліт-2", законопроект, який розроблявся нами досить довго  разом з представниками ринку, разом з представниками Національного банку і Національної комісії з фондового ринку та цінних паперів, який регулює як Конституція фактично для небанківського фінансового ринку, який регулює основні засади надання  фінансових послуг небанківських в нашій державі, захищає споживачів, а також створює передумови для припинення зловживань на цьому ринку. Тому я пропоную всім охочим долучатися до роботи над цим законопроектом. Він тільки зареєстрований, буде наданий на підпис Голові Верховної Ради, я маю на увазі розписаний та розісланий депутатам.

Також хочу подякувати Верховній Раді і монобільшості за підтримку Закону "Про фінансовий лізинг" нової редакції, який прийнятий нами і, власне кажучи, дає можливість для розвитку цього ринку фінансових послуг, дуже важливого для всього бізнесу.

Разом з тим, через комітет пройшов невеликий законопроект, буквально на декілька абзаців, 3601 про внесення змін до Податкового кодексу у зв'язку з прийняттям Закону про фінансовий лізинг. Я прошу, якщо буде така можливість, включити до порядку денного 3601 (перше читання) невеликий закон, який, я не думаю, що викличе будь-які заперечення в залі.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Нестор Іванович Шуфрич.

 

ШУФРИЧ Н.І. Дякую.

Шановний головуючий, шановні колеги! Я не можу не говорити про свавілля щодо самого принципу свободи слова. Але це не тільки моя позиція. Хочу довести до вашого відома, що представник ОБСЄ з питань свободи ЗМІ Тереза Рібейро вже 3 лютого, на наступний день після славнозвісного указу, зустрілась з послом Євгеном Цимбалюком та висловила стурбованість у зв'язку з санкціями, які призупинили діяльність трьох каналів.

"Заборона на діяльність декількох телеканалів може вплинути на свободу слова в Україні", - це вже заява 4 лютого прес-секретаря Управління Комісара ООН з прав людини.

В резолюції Європарламенту, яку нещодавно було прийнято, цілий відділ сьогодні відведено, який вказує на загрозу свободи слова в Україні. Особливо звернуто увагу, крім іншого, на дві загрози – це заборона ліцензій і анулювання їх, а також цькування праворадикалів щодо журналістів і окремих телеканалів в Україні.

На цьому фоні, безумовно, абсолютно виявляється дикуватим, нелюдяним і таким, яке суперечить принципам свободи слова, анулювання акредитації журналістів "ZIK", "NewsOne" та "112". Причому це рішення було прийнято без розгляду на Комітеті з питань свободи слова. А саме погодження цього комітету є обов'язковим. Заплановано, до речі, це було на післязавтрашнє засідання комітету.

Влада сьогодні фактично підтвердила, що причиною закриття каналів стало падіння рейтингу Зеленського. Але…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Монастирський Денис Анатолійович.

 

МОНАСТИРСЬКИЙ Д.А. Доброго дня, шановний Голово Верховної Ради, шановні присутні, українці, які слухають нас сьогодні! Я хочу сказати, що сьогодні кілька представників фракцій свої виступи пов'язали з річницею розстрілів на Майдані, яка буде цього тижня. І ключовим законопроектом, який вже кілька років лежить в парламенті, є законопроект про спеціальне досудове розслідування, який реально може сприяти притягненню до відповідальності винних в цій трагедії. Цей законопроект має бути винесений на розгляд Верховної Ради в четвер, 2164 його номер. І я просив би представників фракцій дійсно, щоб ми в першому читанні його прийняли і негайно його доопрацювали до другого читання.

Крім цього, хочу повідомити, що до Верховної Ради надійшли звіти Генерального прокурора та Директора Державного бюро розслідувань. Хочу таким чином відзначити, що той Закон, який ми прийняли, про посилення парламентського контролю дійсно працює. Процедура звіту і Генерального прокурора, і Директора ДБР, й інших представників правоохоронних органів стала більш чіткішою. Цієї середи комітет вже розгляне звіт Генерального прокурора на своєму засіданні, і вже наступного дня (з 18-го числа) він буде готовий для розгляду у Верховній Раді України. Тому це також можна планувати відповідно до можливостей.

Крім цього я хочу зазначити, що одним із ключових законопроектів цього тижня і спірних одночасно є законопроект 2695 щодо посилення відповідальності за п'янку за кермом. І одне з гострих питань, яке стало розділяти різні фракції, це додаткова підстава зупинки транспортних засобів для профілактичного огляду. Я хочу сказати, що ми погодили між фракціями, що ми цю поправку знімаємо.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Лубінець Дмитро Валерійович.

 

ЛУБІНЕЦЬ Д.В. Доброго дня, шановні колеги, шановний Дмитро Олександрович! Дмитро Олександрович, прошу поставити в порядок денний на цей пленарний тиждень законопроект 3630 про правовий статус іноземців та осіб без громадянства (щодо подання іноземцями та особами без громадянства біометричних даних для оформлення віз). Цей законопроект дуже просить розглянути Міністерство закордонних справ, а також Міжнародна організація з міграції, оскільки в рамках своєї діяльності вони виділили фінансування щодо комп'ютерної програми, експлуатації, відповідного програмного забезпечення, що дозволить використовувати біометричні дані у процесі оформлення віз в Україну. Це дуже важливо для нашої країни.

Також, Дмитро Олександрович, я неодноразово підіймав питання на Погоджувальній раді щодо законопроекту 2038. До нас продовжують надходити численні звернення громадських організацій, організацій української діаспори з усього світу. Цей законопроект стосується змін до деяких законодавчих актів України щодо визнання депортованими громадян України, які в 1944-1951 роках були примусово переселені з території Польської Народної Республіки.

І законопроект 3048. Це законопроект про внесення змін до статті 12 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України" (щодо встановлення альтернативної підсудності справ, учасники яких проживають на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополя). Він є вкрай важливий для визнання будь-яких правочинів. І люди, які звертаються до суду, зараз стикаються з адміністративними перепонами, які вирішує цей законопроект.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Клочко Андрій Андрійович.

 

КЛОЧКО А.А. Добрий день, шановний Голово, шановні колеги. Я прошу включити до порядку денного законопроект 4298, це законопроект  про місцеві державні адміністрації, та деяких інших законодавчих актів України щодо реформування територіальної організації виконавчої влади в Україні. Це нова редакція. Він стоїть у нас на наступний тиждень, але він нагально зараз потрібний.

І якщо можливо, зняти з розгляду аналогічний проект 4290, це законопроект про місцеві державні адміністрації. У нього трохи інакша редакція, він не є актуальним. Якщо можна, його замінити і поставити на четвер на 18-е.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Бондаренко Олег Володимирович.

 

БОНДАРЕНКО О.В. Шановний Дмитро Олександрович, шановні присутні! По-перше, я хотів би подякувати за ту увагу, яка на цьому тижні приділена екологічній проблематиці і пріоритетності тих законопроектів, які надійшли від комітету.

Зокрема хотів би попросити всі фракції доєднатися до прийняття у другому читанні законопроекту 3526 щодо посилення захисту лісів, запобігання пожежам на землях лісового та водного фонду. Це вкрай важливий законопроект для запобігання лісовим пожежам та пожежам на землях інших фондів, що можуть виникнути навесні.

Але одночасно з цим я звертаюся до керівництва Верховної Ради з проханням відкласти розгляд законопроектів 4167, 4167-1 щодо промислового забруднення, контролю за промисловим забрудненням, у зв'язку з необхідністю поточного врегулювання проблематики цього законопроекту з антикорупційним комітетом.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Всі бажаючі виступили? Дякую ще раз.

Шановні колеги, бажаю всім нам плідного, успішного тижня. Дякую. До побачення.