Стенограма погоджувальної ради

18 травня 2020

СТЕНОГРАМА

засідання Погоджувальної ради депутатських фракцій

(депутатських груп) у Верховній Раді України

 

 

18 травня 2020 року, 11 година

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України РАЗУМКОВ Д.О.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Добрий день, шановні колеги! Я радий вас вітати сьогодні на черговій Погоджувальній раді. Ми давно не збиралися у такому форматі. Я вас вітаю з поверненням до звичного режиму  роботи Верховної Ради  України. Ми знову будемо працювати згідно того календарного плану, який був затверджений на початку нашої сесії. Деякі корективи в нашу роботу вніс коронавірус, як і в роботу всієї держави, який  відобразився на будь-яких верствах, галузях, політиці, економіці, і головне – на здоров'ї наших співгромадян. І сьогодні ми повинні докладати максимум  зусиль для того, щоб швидко, наскільки це можливо, наскільки це можливо швидко та якісно виходити з тих умов, які сьогодні існують в державі. І не лише в державі, а і в усьому світі.

Я хотів би зазначити, що всі ми пам'ятаємо, що сьогодні важливий день в Україні, це день, коли Україна відзначає День боротьби за права кримськотатарського народу та День пам'яті жертв геноциду кримськотатарського народу. І це ті уроки, ті уроки історії, які ми повинні пам'ятати, як і багато іншого, що було в нашій державі протягом років незалежної України, протягом років, коли ми виборювали незалежність, і саме  на цьому ми повинні також будувати наше майбутнє.

Минулої п'ятниці ми відзначали важливу дату, це було 30 років, як почала працювати Верховна Рада УРСР 12 скликання, яка пізніше стала першим скликанням Верховної Ради  України - нашої незалежної держави, в якій сьогодні маємо честь працювати і ми з вами. За ці роки ми бачили: багато що відбувалося в державі, багато що відбувалося в українському парламенті, багато на що саме український парламент впливав, і завдяки саме українському парламенту дуже часто держава виходила зі скрутних, і іноді здавалося, що ці ситуації не можна виправити. Однак саме завдяки Верховній Раді ми змогли це зробити.

На цьому тижні багато питань, вони всі вам запропоновані до розгляду. Це всі ті наробітки, які були зроблені протягом останніх місяців, коли достатньо потужно працювали комітети. І окремо я хотів би подякувати і головам комітетів, і представникам всіх депутатських фракцій та груп. Я неодноразово про це говорив і знову повторюся, що особливо на початку, коли держава стикнулася з коронавірусом, майже всі політичні сили, які представлені в парламенті, вони відклали політичні гасла, відклали політику і працювали більш ніж наполегливо для того, щоб зробити ті перші, але вкрай необхідні кроки для того, щоб допомогти і уряду, і іншим інституціям, і державі, і народу гідно виходити і боротися з тими викликами, які приніс в Україну коронавірус.

Так само хотів би подякувати і головам комітетів, і членам комітетів, і всьому депутатському корпусу. Особливо також хотів би сказати спасибі і Апарату Верховної Ради України, тому що саме вашими руками дуже часто робилися вкрай важливі речі. Я сподіваюсь, що і в подальшому ми будемо також злагоджено та ефективного працювати на користь українського народу. Дякую, шановні колеги.

Руслан Олексійович Стефанчук.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Дякую, Дмитре Олександровичу.

Вельмишановний Голово, шановні присутні колеги! Я також хотів би продовжити, з чого завершив Дмитро Олександрович. Справді оцей період, фактично 2 місяці роботи Верховної Ради в такому особливому режимі, він дає всі підстави подякувати насамперед Апарату Верховної Ради, особисто Вячеславу Васильовичу Штучному за те, що, мені здається, було все організовано бездоганно. І ми, я думаю, що висловлю загальну думку і президії, і всіх присутніх тут, ми фактично отримали дуже правильний і нормальний режим роботи.

Тепер з приводу того, що передбачається у нас на цьому тижні. Орієнтовний план, він знаходиться у вас усіх. Єдине, що у нас є ще у зв'язку з коронавірусом наші борги, я хочу нагадати, це насамперед план законопроектних робіт. Ми вже узгодили його, враховуючи те, що ми втратили 3 місяці в цей карантинний період, доузгодили його з усіма колегами і з усіма фракціями. Крім цього, ми доузгодили з іншими суб'єктами законодавчої ініціативи. Я думаю, буквально найближчим часом він також має бути внесений. Але думаю, що Андрій  Євгенович Костін з приводу цього більш детально розкаже.

Також я хотів би вас проінформувати, що те, про що говорив і Дмитро Олександрович, попередньо був, ми завершили вже роботу, як ви знаєте, над Законом про всеукраїнський референдум. Ми очікуємо відгуків тільки від міжнародних окремих організацій, і я думаю, що вже буквально ближчим часом він буде внесений з тим, щоб Україна отримала дуже важливий механізм, який спрямований на реалізацію статті 5 Конституції України.

Також я  окремо хотів би проінформувати вас, що в п'ятницю відбулося на виконання розпорядження Голови Верховної Ради України перше засідання робочої групи, яка напрацьовує законопроект про опозицію і взаємовідносини коаліції і опозиції. Мені здається, пройшло все дуже конструктивно. І запрошую також всіх колег до такого активного обговорення, тому що якраз інституціоналізація цих двох складових політичного життя України і прописання взаємних прав і обов'язків є надзвичайно важливим,  і за 30 років це треба вирішити вже.

Також я хотів би нагадати, що 16 липня 1990 року в залі цієї будівлі, на Грушевського, 5, було прийнято вікопомний документ – це Декларація про державний суверенітет. І цього року ми будемо святкувати 30 років з цього моменту. Тому, я вже говорив на наших внутрішніх апаратних нарадах і прошу підтримати цю ідею, провести урочисте засідання Верховної Ради України, яке присвячене цій події. Запросити тих народних депутатів, які залишилися в живих і які брали участь у прийнятті цього надзвичайно важливого документа.

І завершуючи щодо плану законопроектних ініціатив, я вношу пропозицію додати до нього законопроект 2255, який завершує інституалізацію органів у сфері інтелектуальної власності України. Тому що він теж затягнувся у зв'язку з карантином. І вже дехто, хто, скажемо так, був звільнений зі своїх посад, зловживаючи, намагається відновитися на цих посадах. І ми повинні перейти врешті-решт до європейської дволанкової системи організації інтелектуальної власності замість тієї триланкової, яка у нас є.

І остання така пропозиція. Щоб все-таки законопроект 2493, який винесли на цей тиждень, ще дати можливість проглянути його (це про акціонерні товариства), з тим, що якщо все-таки там все нормально, щоб він йшов на цей тиждень. Але, якщо якісь будуть дискусійні питання, щоб він був у форматі варіювання, і, можливо, перенесення його на трішки пізніше.

А так в цілому хочу побажати всім нам наснаги на цьому тижні. Ми повертаємось до нормальної роботи.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Руслане Олексійовичу.

Шановні колеги, хотів би до вас звернутися ще з проханням. Нагадую, що у п'ятницю у нас буде "година запитань до Уряду", як зазвичай. Тому, шановні голови депутатських фракцій та груп, під час виступів хотів би почути думки щодо теми цієї "години запитань до Уряду".

Олександр Сергійович Корнієнко.

 

КОРНІЄНКО О.С. Доброго дня, шановні колеги! Доброго дня, шановні українці! Дійсно, перш за все, я хотів би долучитися до слів Голови Верховної Ради щодо тієї дати, яку сьогодні відзначає вся наша країна – це День боротьби за права кримськотатарського народу і День вшанування пам'яті жертв геноциду кримських татар.

Всі ми, я думаю, жодної немає людини в країні, яка б не знала цю історію про те, як 180 тисяч кримських татар за одну ніч завантажили у теплушки і вивезли по всьому Радянському Союзу.

Звичайно, це страшна трагедія, яка не має повторюватись. І те, що відбувається в Криму останні 6 років, звичайно, не в таких масштабах, але знов-таки це багато відзначається на правах корінного кримськотатарського народу. За різними оцінками близько 30-40 тисяч кримських татар покинули знов Кримський півострів і знов-таки перебувають не там, де їх Батьківщина. Ми маємо зробити все для того, щоб повернути повноцінно Крим в Україну, Крим – це наша земля, і будемо все для цього робити. Сьогодні-завтра буде багато новин щодо цього з боку нашої команди, з боку Президента України.

Щодо нашої роботи. Дійсно, фракція "Слуга народу" вітає нас усіх із поверненням до пленарного режиму звичного. У нас лишилося 5 тижнів до кінця третьої сесії, пленарних, 5 пленарних тижнів до кінця третьої сесії, це майже 2 місяці. І перелік питань, які дійсно пропонуються і на цей тиждень, і на всю сесію, до кінця сесії, він такий дуже великий, "обширный", нам треба сконцентруватися для того, щоб максимально ефективно працювати з тими законами, які у нас в другому читанні, для того, щоб не затягувати. Ви знаєте, що ми проти "поправкового спаму" так званого, так, якщо є закони, в яких вже він присутній, на жаль, я думаю, що будемо шукати можливість, як прискорити розгляд.

Також нам треба цей час присвятити, з одного боку, роботі із наслідками, роботі над помилками по боротьбі із наслідками коронавірусу, тому що ситуація, в принципі, з точки зору епідемії, вона стабілізувалась, є певне плато так зване, так, тобто кількість нових випадків не зростає сильно із дня в день. Але ми починаємо говорити про те, що в економіці плато може бути ямою, і треба зараз цю яму нам розуміти, як долати. Є той комплекс заходів, який ми приймали під модерацією пана Наталухи, економічного комітету, такі emergency, те, що називається, такі термінові заходи, невідкладна допомога, тепер треба думати про консервативне лікування і потім вже про оздоровчу фізкультуру наступним кроком, що нам робити з економікою, з різними її галузями. Тут треба, мені здається, співпраця різних комітетів, вона вже почалася, і вона дуже корисна і конструктивна.

Також у нас є кілька боргів, які у нас, так би мовити, дедлайни певні є. Є певний дедлайн, він називається "місцеві вибори", вони 25 жовтня мають відбутися. І незважаючи на те, що б ми там не робили, вони все одно відбудуться. І у нас є певна законодавча забезпеченість цього процесу. Ми підготували проект змін до Виборчого кодексу. Він такий більше технічний, є кілька моментів політичних, під № 3485. Ми б хотіли, щоб він потрапив в порядок денний сесії якомога швидше, і почався розгляд в комітеті, доопрацювання на другому читанні, щоб ми вийшли на ці зміни до початку виборчого процесу і все в межах закону зробили.

І наостанок хотілось би побажати нам всім плідної роботи на цьому тижні. Ми сподіваємося, що знайдемо з колегами з різних фракцій розуміння. А щодо колег з інших партій, які отримають державне фінансування, пропонуємо долучитися до нашого флешмобу і передавати це фінансування на боротьбу з COVID. Для цього ми зареєстрували черговий законопроект про зміни про політичні партії, який дозволить прямо державне фінансування політичних партій спрямовувати на боротьбу з COVID. 3478 просимо теж включити в порядок денний. І там простий дуже закон в одну фразу, але він дозволить нам повернути людям державні кошти у вигляді закупівель для лікарень, там апаратів ШВЛ і так далі, і так далі. Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Вадим Зіновійович Рабінович.

 

РАБІНОВИЧ В.З. Шановні учасники Погоджувальної ради, я ще раз уважно подивився порядок денний і ще раз по-людськи звертаюся до вас включити до нього принаймні кілька законів, що стосуються безпосередньо життя людей. Ми подали низку таких законів. Наприклад, перший, законопроект 2795 щодо обмеження виплат зарплат усім чиновникам держкомпаній. Прийняття цього закону дозволило б досягти колосальної економії коштів, які можна спрямувати на потребу людей, по-перше, соціально незабезпечених.

Інше, законопроект 2087 про відміну пені та штрафів за несвоєчасну оплату послуг ЖКГ, а також щодо збереження пільг та субсидій на постійній основі. Ви чудово знаєте, що народ сьогодні доведений до зубожіння. І ми маємо якось на все це реагувати, бо ми –  парламент України.

Третє, наприклад. Законопроект 3323 про списання заборгованості  населення за послуги ЖКГ. Бездіяльність, як наша, може погано закінчитися і для країни, і для нас. Але цей тиждень влада "слуг народу" прожила не зря. Якщо хтось не знає, під санкції потрапили закляті вороги України: Ермітаж, музей Пушкіна та інші об'єкти. Відтепер українець, який зайде до Ермітажу, ризикує потрапити до буцегарні. Хочу подякувати Петру Олексійовичу Порошенку за те, що він підготував собі достойну зміну.

Також хочу звернути увагу нашого парламенту на зростаючу кількість підручників, які постачають нашим дітям. Пример дам один, підручник з географії професора Масляка, відкрив усім таємницю українського походження португальців, іспанців, турків, євреїв. Написано, що всі вони, стверджує професор, родом з Галіції. А для того, щоб подолати кризу демографічну, професор Масляк пропонує спарювати неуражених Чорнобильською катастрофою, наркоманією та СНІД українських дівчат та хлопців. Також держава має підписувати ними договори, які  зобов'язують ці пари мати 5 дітей, а держава бере на себе забезпечення їх будинками в  престижних котеджних містечках, навчати і надавати високооплачувану роботу. Мабуть, черепа будут мерять потом. Ось такий фашизм все більше укріплюється в нашій державі. Може, ми все ж таки проявимо себе як парламент? Або і надалі будемо спостерігати, як дурять наших дітей і нас дурнями делают самих.

Врешті-решт давайте зробимо так, щоб у парламентсько-президентській республіці звучав голос парламенту. Або в іншому випадку давайте  визнаємо факт, що в Україні парламенту немає. Обирайте. А флешмоби, вони трошки надоїли.

Дякую вам дуже.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Вадиме Зіновійовичу.

Геращенко Ірина Володимирівна.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Дякую, шановний пане Голово. Шановні колеги, порядок денний пленарного тижня свідчить, що у влади дійсно немає жодної стратегії боротьби з коронавірусом, захисту українських медиків і захисту української економіки. Натомість є тактика реваншу, тактика здачі національних інтересів і тактика зради української армії.

Цього тижня в порядку денному, наприклад, стоїть Закон про громадянство, який по суті легалізує російські паспорти. Нагадаємо, що саме з паспортизації незаконної Криму почалася його анексія. Нагадаємо, що Путін пачками роздає російські паспорти на Донбасі. В цей час влада говорить на повному серйозі, що в жовтні вона проведе вибори на всій території України, включно з окупованим Донбасом. Хто буде обирати там українську владу? Люди з російськими паспортами? Ви хочете легалізувати оцих маріонеточних правителів і маріонеточні так звані республіки для того, щоб допомогти Росії зняти санкції і ввести оцю російську мантру про громадянську війну?

Другий дуже цікавий закон стоїть цього тижня - про кримінальну відповідальність військового керівництва. Я хочу нагадати, що за часів Верховного Головнокомандувача Порошенка наша героїчна українська армія звільнила 70 відсотків захопленого російською армією українського Донбасу. За часів першої річниці Президента Зеленського не звільнено жодного сантиметру української землі. Навпаки наша армія за його наказом відступає вглиб, розводять війська, біля яких стріляють, до речі. І в цей час ми ще "мотивацію" даємо українській армії – кримінальну відповідальність військовим? Це все дуже лягає в інші заходи по реваншу, всі ці репресії проти ветеранів, волонтерів. І ми наполягаємо на тому, щоб цього тижня, нарешті, в порядку денному стояла ТСК по справі Шеремета, де Верховний Головнокомандувач і Президент Зеленський вже, в принципі, оголосив винних: і це ветерани і волонтери. Але давайте, будь ласка, нехай там своє слово скажуть так само і незалежні дослідники.

Шановні колеги, ви знаєте, от я їхала зараз на роботу дві години. Транспорт стоїть, якщо в тебе немає кортежу із 42 машин, суспільний транспорт не працює, в країні працює "Велюр", працюють ломбарди, а ще з цього тижня почне працювати казино, тому що в порядку денному стоїть Закон про  ігорний бізнес. І нічого немає про захист малого  і середнього бізнесу, нічого немає про захист лікарів насправді. І дуже важливо, що ви дурите лікарів: половина регіонів так і не отримала 30 відсотків надбавки до своїх мізерних зарплат, ніякої страховки немає, тому що немає насправді ніякої інвалідності по інфекційних хворобах.

Тому, колеги, ми розробили зміни до закону, який проголосували минулого тижня, це був закон авторства "слуг", і пропонуємо всім до нього долучитися, щоби українські медики отримали гідні зарплати і щоб вони отримали дійсно страховку, якщо вони захворіли на коронавірус.  Я нагадаю, що в низці сьогодні регіонів лікарі вийшли з акціями протесту. Протесту проти того, що вони є незахищеними. На швидких допомогах немає масок і рукавичок.

В цей час Петро Порошенко, фонд якого закупив 130 тисяч захисних костюмів… Не від партії, розумієте, тому що треба тоді дати питання, за які гроші ваша партія існує. Але ми закупили ці костюми, ми роздали їх безкоштовно всім регіонам, і Петро Порошенко запропонував владі відкрити лабораторію по тестуванню, тому що не вистачає сьогодні лабораторій. Отримуємо відписку від офіційних організацій, ну, ми подумаємо, чи треба нам це, чи не треба. Вам це, може, і не треба, влада, але українцям, які сьогодні тижнями чекають на результати тестів, це потрібно. І ми ще раз офіційно звертаємося, готові підтримати створення лабораторій для тестування. Вам взагалі нічого не потрібно? То подумайте про країну.

Взагалі я хочу сказати, що цей тиждень ми всі будемо, я думаю, багато аналізувати перший рік президентства Зеленського, коли ми бачимо здачу національних інтересів, ми бачимо відхід від ключового принципу "нічого про Україну без України", ми бачимо знищення державної служби і Закону про держслужбу – тепер прозорі конкурси не потрібні, тому що якщо в тебе немає довідки, що ти в "Кварталі" відпрацював у попередні роки, в тебе немає жодного шансу бути на керівних посадах, власне. Так само ми бачимо, що сьогодні немає ніякого захисту малого і середнього бізнесу.

А ми пропонуємо, щоби дійсно слухали… Економіку вбили ще до коронавірусу, і зараз, коли ми слухали другий вже уряд Зеленського, не зміг назвати жодної економічної цифри Прем'єр-міністр. Друзі, давайте повертайтеся до захисту країни!

 

РАЗУМКОВ Д.О. Юлія Володимирівна Тимошенко.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Шановні колеги, я, продовжуючи виступ пані Ірини Геращенко, хотіла би, щоб просто зараз поставили на голосування на Погоджувальній раді зняти два законопроекти з порядку денного. Це Закон про подвійне громадянство. Ви що, смієтеся? І другий – це про кримінальну відповідальність наших героїв. Про що ми взагалі закони приймаємо? Подвійне громадянство – ставте просто тоді хрест на українському суверенітеті і територіальній цілісності. Чого ви граєтеся з такими надзвичайно складними речами?

Я також хочу привітати парламент із завершенням карантину і що парламент переходить працювати вже в звичайний режим. Але, дорогі друзі, якщо ви вважаєте, що ці грубі лобістські закони, якими отут нашпигований  порядок денний, треба проводити без врахування карантину, то тоді, будь ласка, всю країну відпустіть з цих безглуздих рішень, які поприймали. Дали можливість якимось закладам працювати, якимось підприємствам працювати, а транспорт не включили. Ну, так давайте вже задійте транспорт, але так, як сьогодні сидять депутати в масках, в рукавичках, з дезінфекторами, з чим завгодно, але дайте країні нормально жити. І припиніть подвійні стандарти: коли у Верховній Раді завершення карантину, а у всій країні повний тупик і повний ступор. Це перше.

Друге, що є дуже важливим. Не знаю, чи знайомитесь ви з документами Організації Об'єднаних Націй, але Організація Об'єднаних Націй зробила офіційний висновок, що в Україні буде більше 6 мільйонів бідних людей, і що цей показник різко збільшився зараз з 27 відсотків бідних людей, до 44 відсотків. І саме головне, що це прямо б'є по дітях, тому що раніше показник бідності дітей був 33 відсотки, а зараз ЮНІСЕФ (це структурний підрозділ Організації Об'єднаних Націй) говорить про 51 відсоток бідних дітей. Це що, завершення епохи бідності?

І тому ми негайно просто вимагаємо від вас прийняття пакету законів по захисту людей від бідності: індексації пенсій нарешті, осучаснення пенсій, нормальної заробітної плати медикам, освітянам. І мені дуже прикро, що на останній позачерговій сесії була зроблена спроба проголосувати те, щоби забрати вже останнє з системи допомоги  державної у дітей і у малозабезпечених родин. Ну, куди ми йдемо? Куди ми котимося?

Тому я вважаю, що коли вже Організація Об'єднаних Націй і ЮНІСЕФ про це говорять, то треба вже діяти негайно. Вони говорять, що країна наша бідніша, ніж  будь-яка інша країна в світі. І це не COVID винний у цьому, а винні хаос, бардак, відсутність політики в державі.

І тепер пов'язане з цим питання. Медикам не виплачуєте, пенсіонерам не виплачуєте, малозабезпеченим родинам не платите, дітям не платимо. Так тоді питання: а як це зробити? Гроші у нас з вами в Україні можуть бути зараховані  в бюджет, і тому я інформую зараз  Погоджувальну раду, що відбулося останнє засідання тимчасової слідчої комісії, де розглядалася недоплата НАК "Нафтогазом" 72 мільярдів гривень в державний бюджет України. Там побудували, в НАК "Нафтогазі", державу в державі, там іде дерибан грошей. Мало того, що ви пролонгували на 4 роки корупціонеру Коболєву контракт, не перевіривши навіть, що відбувається в НАК "Нафтогазі", так тепер на тимчасовій слідчій комісії, коли наша команда поставила питання перевірки НАК "Нафтогазу" хоча б за останній 2019 рік  і дорахувати в бюджет 72 мільярди гривень  для  пенсіонерів, медиків, освітян, для дітей, для всіх, так всі депутати від "Слуги народу" в присутності керівника Рахункової палати, в присутності представників державного аудиту  проголосували  проти того, щоби включити до порядку денного   тимчасової слідчої комісії розгляд корупції НАК "Нафтогазу" і зарахування в бюджет 72 мільярдів гривень. Кому потрібні такі подвійні стандарти? Це що,  кінець епохи корупції, це кінець епохи брехні? Коли прямо на засіданні ТСК з Адміністрації Президента дзвонять поіменно "Слугам народу" в тимчасовій слідчій комісії і говорять, що треба знімати НАК "Нафтогаз" з розгляду, хай там корупція процвітає. І уряду заборонили перевіряти. Рахункову палату не пропускають в НАК "Нафтогаз". І тому ми вимагаємо на ТСК включити питання дослідження НАК "Нафтогазу" в порядок денний і розслідувати… Прошу поставити зараз це зараз на голосування, тому що це "безпрєдєл".

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Юліє Володимирівно, ми не можемо ставити на голосування рішення ТСК. Щодо двох… Я почув, я знаю. Щодо двох законопроектів, про які ви згадали, я дам слово головам комітетів, коли вони будуть виступати. Якщо буде необхідність, після цього наприкінці поставимо це питання на голосування.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. А по ТСК ще…

 

РАЗУМКОВ Д.О. По ТСК ми не можемо приймати рішення за ТСК. Щодо…

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. (Не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Не лідери фракцій приймають рішення в тимчасовій слідчій комісії, при всій повазі, а члени ТСК.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Послухайте, так з керівництва "Слуги народу", Президент, Адміністрація Президента, прямо дзвінок відбувся. Члени тимчасової слідчої комісії…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Я не був присутній. Юліє Володимирівно, при всій повазі, зараз ми…

Бондар Віктор Васильович.

 

БОНДАР В.В. Дякую.

Шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги! Я думаю, що недарма колеги піднімали питання щодо законопроекту про подвійне громадянство. Якщо подивитися далі, ми так, знаєте, дуже швидко галопом прийняли Закон про ринок землі. Законом заборонялося іноземним громадянам скуповувати українську землю і забороняється начебто, але в той же час дуже поспіхом слідом Верховна Рада зараз буде приймати рішення, яким дозволить і спростить систему надання подвійного громадянства, а це значить, що іноземні громадяни просто отримають ще додатковий паспорт України і зможуть вільно купувати все, що захочеш, на ринку України – всі наші земельні ресурси, які залишилися, найдорожчий актив, який є на сьогоднішній день в Україні.

Тому треба дуже уважно дивитися за цим законопроектом і перевірити, що насправді, яка мета стоїть. На мій погляд, сьогодні йде просто підготовка до захоплення землі, до скупки землі через систему надання додаткових паспортів тим, кому вони будуть потрібні під ці заходи.

Друга частина. Я неодноразово вже звертався за останні тижні і ще раз звертаюсь з парламентської трибуни, звертаюсь сьогодні до керівництва Верховної Ради. Національний банк разом з Міністерством фінансів зараз проводить дуже дивну політику, коли видають рефінансування державним банкам під 8 начебто відсотків, наскільки нам відомо. І тут же державний банк перекладає це рефінансування в облігації ОВГЗ державні під 11,5 відсотка. Скажіть мені, що це за дивні операції, на яких з мільярдів гривень 3,5 відсотка заробляють банки, причому просто перекладаючи одну бумажку за однієї сторони на другу за 5 хвилин, нічого не роблячи, не заробляючи жодної копійки для держави? По суті це така дивна програма збагачення окремих банків через державний механізм.

Ми неодноразово говорили і виступали про те, що якщо є сьогодні можливість Національному банку проводити рефінансування банків, то давайте ці програми рефінансування спрямовувати на те, щоб вони пішли далі на промисловість. Є великі програми. "Укрзалізниця" спокійно може отримати через державні банки під тих самих 8 відсотків кредити і зробити на сьогоднішній день програму модернізації мінімум на 10-15 мільярдів гривень, і це дасть до кінця року мінімум 3-5 мільярдів гривень податків, це запустить сотню підприємств українських, які будуть постачати на "Укрзалізницю" все те, що сьогодні їм вкрай, категорично необхідно.

Термін окупності таких проектів 2-3 роки. Це зменшує тарифи для українських перевезень, це зменшує тарифи для української промисловості і це потужна програма модернізації. Такі самі програми можна запустити по енергетичному сектору, по "Нафтогазу України" і це буде програма дійсно на 30-40 мільярдів гривень, які запустять економіку України, дадуть додаткових мінімум 5-10 мільярдів гривень в бюджет і не буде просто перекладатися бумажка, і заробляти ділки від банківського сектору.

Тому в мене питання, чого ми це не піднімаємо перед урядом, не піднімаємо перед Міністерством фінансів? Чому здійснюються такі дивні операції і чому на державі заробляють 3,5 відсотка комерційні банки, просто перекладаючи одну бумажку з одного краю стола на інший?

І останнє. Сьогодні дуже багато розказується і ми виділяли, голосували, бюджет на те, щоб йшла потужна боротьба з коронавірусом. Ми бачимо, що сьогодні фактично Міністерство фінансів провалює роботу з регіонами, провалює роботу по фінансуванню цих програм. Я думаю, що для багатьох відкрию велику таємницю, але, щоб ви розуміли, Міністерство фінансів тільки в минулу п'ятницю погодило порядок використання коштів на закупівлю заходів, необхідних на боротьбу з коронавірусом. Тільки зараз Міністерство фінансів дало можливість Міністерству охорони здоров'я підготувати і почати тендери на закупівлю оцих всіх масок, захисник костюмів, обладнання і так далі. Ви розумієте, про що йде мова? Весь світ і Україна в тому числі вже починає згортати заходи по боротьбі з коронавірусом, а у нас ще тільки ті кошти, які виділялися, і ми проголосували, ще там кілька місяців тому і місяць тому остаточно, вони тільки зараз ідуть під тендер. Зате ми зустрічаємо комерційні рейси, які сьогодні держава видає як свої власні, і потім розказуємо, як держава бореться. Не держава бореться – бізнес бореться сьогодні з пандемією. І це, слава Богу, що сьогодні бізнес в Україні включився в цю боротьбу, допомагає лікарням, допомагає підняти цю проблему і вирішити її. Як би не було сьогодні підтримки…

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Сергій Іванович Рахманін.

 

РАХМАНІН С.І. Дякую, Дмитре Олександровичу.

Я хотів би почати з того, про що сьогодні вже неодноразово згадували. Сьогодні дуже важливий і трагічний день в історії України, це День вшанування пам'яті жертв геноциду кримськотатарського народу. У зв'язку з чим я хотів би отримати підтримку колег щодо того, щоби був включений в порядок денний проект Постанови 3449, автором якого є депутат від фракції "Голос" Рустем Умєров, який підписало 37 народних депутатів, і в якому міститься проект Постанови щодо вшанування жертв геноциду кримськотатарського народу, а також заклик до світової спільноти надати гідну оцінку порушенню прав кримськотатарського народу країною-агресором.

Окрім того, я хотів би попросити включити до порядку денного ще два документи, два законопроекти, які ініційовані фракцією "Голос". Це 2739, багатостраждальний проект постанови, який стосується Євромайдану, який лежить у нас уже півроку, і хотілось, щоб все-таки він отримав належну оцінку і підтримку Верховної Ради. А також законопроект 2510, який містить оцінку порушення Російською Федерацією Статуту міжнародної організації Інтерпол.

Ну, і ще маю пару пропозицій, максимально близьких до конструктивної.

Перша пропозиція стосується належної оцінки, яку ми всі маємо дати документу, який чомусь називається "Урядовою програмою". Якщо не помиляюсь, 227 стаття Закону про Регламент і 11 стаття Закону про Кабінет Міністрів містить чітку вимогу: за 15 днів після того, як Верховна Рада отримає урядову програму, вона має її обговорити і висловити своє ставлення, свою оцінку. Ми отримали цей дивний документ, якщо не помиляюсь, більше місяця тому. Я не буду на ньому зосереджуватися, він не вартий уваги, щоб про нього говорити довго, я просто згадаю фразу, яка пролунала у нас на комітеті, Комітеті з питань національної безпеки, розвідки і оборони, коли ми розглядали це: "відзначається високим рівнем абстракції".

Це найвичерпніша характеристика цього документа, який більше нагадує твір на довільну тему. А якщо не помиляюсь, переважна більшість комітетів відхилила цю програму, але ми з вами законослухняні громадяни, ми маємо  розглянути цю програму, 15-денний термін давно сплив. Тому давайте розглянемо цю програму у Верховній Раді. В порядку денному цього питання немає, а воно має там бути відповідно до Регламенту. Маємо дати належну      оцінку   і    маємо   змусити   уряд    працювати  не  тільки на    прес-конференціях, а ще й трохи попрацювати над стратегічними програмами виходу держави із кризи і взагалі боротьбою з усіма поточними проблемами, які виникають.

І друга пропозиція теж максимально близька до конструктивної. Фракція "Голос" радо вітає повернення до нормального органічного режиму роботи Верховної Ради, але було так само логічно і органічно, і нормально якби поверталися до нормальної роботи представники медіацеху. Я розумію, що немає нічого довічнішого, я б навіть так сказав, ніж тимчасове, але не хотілося, щоб те "тимчасове гетто", яке створили для журналістів на третьому  поверсі, воно перетворилося на постійне.

Я розумію, що є певні умови, але позаяк ми передбачили пом'якшення карантину, вихід з карантину і повернення до нормальної роботи для представників Верховної Ради, то було б логічно, щоб подібна програма, м'яка, гнучка, була передбачена і для журналістів. Кінець кінцем мені не хотілося би, щоб у Верховній Раді, усім у Верховній Раді, представникам усіх фракцій закидали, що ми чогось боїмось, щось хочемо приховати. Тому давайте з повагою ставлячись до представників засобів інформації, давайте передбачимо можливість їм повернутися до нормальної роботи.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Сергію Івановичу, щодо вашого запитання, яке ви тільки що підняли. Насправді Верховна Рада для себе не пом'якшувала, ми працювали не в карантинному режимі. І ви це добре пам'ятаєте. Ми змінюємо зараз режим нашої роботи. Більше буде пленарних засідань, менше комітетських засідань. Однак Верховна Рада навіть згідно рішень Кабінету Міністрів України не працювала в режимі карантину. І я в принципі за це і дякував, починаючи нашу нараду. Це раз.

Два. Коли ми будемо пом'якшувати, а ми будемо поступово пом'якшувати, як вся держава, ми вже робимо деякі кроки, я думаю, що наступні кроки будуть трошки пізніше, після 22 числа, то ми так само будемо пом'якшувати для всіх, в тому числі і для представників шановної медіаспільноти. Але робити це треба теж не огульно, що давайте просто зробимо так і не міркуючи над наслідками, які можуть мати місце. Тому можете не переживати. Я думаю, що цю позицію щодо відкритості роботи Верховної Ради підтримують всі фракції і депутатські групи, не лише фракція "Голос". Таку саму позицію підтримує і керівництво парламенту. Тому давайте просто не створювати піар-складову, а дійсно робити так, щоб і нам, і журналістам, і телеглядачам було зручно і, головне, безпечно працювати в стінах Верховної Ради України.  Дякую.

Олег Іванович Кулініч.

 

КУЛІНІЧ О.І. Дякую.

Доброго дня, шановний пане Голово, шановні колеги! З цього тижня Рада починає працювати згідно календарного плану. І відповідно люди чекають від нас прийняття тих рішень, які надзвичайно важливі в умовах світової економічної кризи, в умовах пандемії коронавірусу. І тому нам треба так працювати, щоб дійсно люди це відчули.

Дуже прикро, що станом на 18 травня медики досі не отримали визначену законом доплату за квітень. Депутати нашої групи постійно активно спілкуються і з медиками, і з медичними закладами на округах, допомагають власними силами. І, на жаль, ситуація по більшості регіонів України дуже і дуже складна, і саме основне, що проблема виникає ще в тому, що медики не знають, коли і в якому обсязі з ними повністю розрахуються. Ситуація ускладнюється ще і тим, що, за нашою інформацією, кошти, які пішли на доплату за березень, були запозичені з четвертого кварталу 2020 року. Ці кошти передбачені як субвенція на забезпечення хворих інсуліном та іншими життєво необхідними препаратами. Тому обов'язково треба, щоб ці програми працювали у 2020 році в четвертому кварталі. Я звертаюсь особисто до міністра охорони здоров'я Максима Степанова взяти це питання під особистий контроль.

Ще одна надзвичайно важлива проблема – це спалах коронавірусу в інтернаті на Київщині. Тому хотів би звернутися до Міністерства соціальної політики про необхідність комплексної перевірки всіх закладів по всій   країні, тому що рівень забезпечення в цих закладах засобами захисту і всім необхідним з точки зору медицини на дуже і дуже низькому рівні. І там знаходяться пацієнти, і перш за все діти, яким нікуди піти та ізолюватися в разі хвороби, а ці заклади працювали і продовжують працювати зараз в умовах пандемії коронавірусу.

Ситуація з коронавірусом показала, в якому стані знаходиться в нас в країні система охорони здоров'я, де з 2014 року працює так звана медична реформа, і от сьогодні ми маємо її наслідки. Медична реформа однозначно потрібна, і дійсно на першому етапі були запроваджені справедливі принципи її. Але з квітня стартував другий етап медичної реформи, який залишив без фінансування сотні медичних закладів по всій країні. Зрозуміло, що не можна утримувати великі приміщення там, де немає лікування, де немає пацієнтів, але закривати в районних лікарнях пологові відділення – це абсолютно ненормальна історія. В усіх районних центрах повинні працювати районні лікарні і повинен надаватися комплекс медичних послуг, тому що це навіть не повинно обговорюватися.

Перший місяць реформи на вторинному рівні показав цілий ряд проблем. Перше – це тарифи, які не відповідають дійсності. Вони прораховані, виходячи не з методики розрахунку, а з методики так званого наявного фінансування. Тому Національна служба здоров'я має розробити чітку методику розрахунку тарифів і прорахувати реальну вартість медичних послуг.

Друге – це фінансування інфекційних та психіатричних лікарень, протитуберкульозних закладів. Неправильно до таких закладів застосовувати принцип оплати за пролікований випадок. Тут неможливо прорахувати кількість інфекційних хворих наперед. І ситуація з пандемією коронавірусу показала це на практиці, і дійсно показала, в якому стані знаходяться ці заклади по всій країні.

Тому на підсумок хотів би зазначити, що реформу не можна робити під копірку. Потрібно враховувати специфіку кожного виду захворювань, специфіку, де знаходиться та чи інша лікарня, кваліфікацію лікарів.

Щодо порядку денного на цей пленарний тиждень. До цього часу не включені до порядку денного ряд законопроектів, які напрацьовані депутатами нашої групи "Довіра", номери їх: 2645-1, 2665 щодо застосування РРО. Їх прийняття дуже необхідне зараз для малого і середнього бізнесу. Тим більше підприємці не працювали в умовах пандемії коронавірусу, і вони зараз знаходяться в дуже складних умовах. Тому я прошу вас, пане Голово, дати доручення голові податкового комітету включити їх до порядку денного і найближчим часом їх розглянути і винести до сесійної зали.

Також хотів би зазначити, що складна ситуація зараз склалася і в аграрному секторі в зв'язку з посухою на півдні країни. В окремих регіонах Одещини втрачено від третини до ста відсотків посівів зернових культур. Тому тут уряд повинен терміново включитися в цю ситуацію і підтримати ті області, які постраждали, з резервного фонду.

А взагалі повинна діяти чітка і зрозуміла програма підтримки аграріїв з боку держави. І у нас є такий законопроект, його номер 2825, він напрацьований депутатами нашої групи "Довіра". Мова йде про те, що один відсоток від аграрного ВВП повинен іти на підтримку агровиробників. І в першу чергу на підтримку дрібних і середніх агровиробників.

Тому прошу вас, пане Голово, також дати доручення голові профільного комітету найближчим часом цей законопроект включити до порядку денного, розглянути і винести до сесійної зали, і нехай  депутати там визначаються, нам потрібно це робити чи не потрібно.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Ні, послухаємо голів комітетів, коли вони виступлять, після цього проголосуємо, Юліє Володимирівно.

Василь Іванович Мокан. Я пам'ятаю про два законопроекти, які ми проговорювали.

 

МОКАН В.І. Шановний пане Голово, шановні учасники Погоджувальної ради, дякую за надане слово. Перш за все хочу зазначити, що уряд націлений на побудову конструктивної взаємодії з парламентом і відкритий до співпраці як з комітетами, депутатськими фракціями і групами, так і з кожним народним депутатом України.

В уряді вдячні за пропозиції, які були висловлені до Програми діяльності Кабінету Міністрів. Вони зараз опрацьовуються міністерствами. І вже найближчими днями програма буде доопрацьована і буде базуватися на спільних принципах діяльності профільних міністерств і  парламентських комітетів.

Також Кабінетом Міністрів України було направлено до Верховної Ради пропозиції до проекту Плану законопроектної роботи Верховної Ради на 2020 рік. Крім цього, за ініціативи Кабінету Міністрів було зареєстровано ряд законопроектів. І є прохання серед них до парламентських комітетів Верховної Ради приділити на цьому тижні увагу до проекту Закону про внесення  змін до Податкового кодексу України щодо питань державного боргу (реєстраційний номер 3436), до проекту Закону про внесення  змін до Митного кодексу України щодо виконання  умов Договору між Урядом України та Урядом Республіки Польща про надання кредиту на умовах пов'язаної допомоги (реєстраційний номер 3437).

Крім цього, з метою забезпечення доступу до  кредитування  суб'єктам господарювання, які зазнали значних фінансових втрат внаслідок запровадження заходів із запобігання розповсюдження коронавірусної інфекції, уряд просить підтримати також проекти законів: про внесення змін до статті 6 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" (реєстраційний номер 3419), про внесення змін до статті 17 Бюджетного кодексу України (реєстраційний номер 3420). Звертаюсь до голів комітетів з проханням підготувати їх для розгляду на засіданні Верховної Ради, і народних депутатів уряд просить  підтримати їх під час голосування.

Окремо також насамкінець хочу зупинитися і закликати до консолідованої роботи над проектом Закону України про адміністративну процедуру (реєстраційний номер 3475). Це законопроект, який дозволить врегулювати відносини і встановити єдині і прозорі правила взаємодії між  державою, бізнесом і громадянами. Зрозуміло, що є дещо відмінні бачення стосовно адміністративної процедури, але впевнений, що спільними зусиллями ми можемо винести ці відносини на абсолютно новий рівень.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Шановні колеги, дивіться, жодна депутатська фракція та група не запропонувала теми для "години запитань до Уряду". Я думаю, що всі забули, нікому нецікаво. Тому, якщо не заперечуєте, я пропоную заслухати міністра охорони здоров'я щодо поточної ситуації боротьби з коронавірусом.

Будь ласка, Апарат, підготуйте тему та через Представника  Кабінету Міністрів України в Верховній Раді України надайте інформацію шановним урядовцям.

Радіна Анастасія Олегівна.

Хто із голів комітетів буде наполягати на виступах? Майже всі. Добре.

 

РАДІНА А.О. Так, доброго дня шановні колеги,  на цьому тижні ми маємо два дуже важливих законопроекти від Комітету з питань антикорупційної політики, які проситимемо підтримати. Перший – це законопроект 3348, і він абсолютно необхідний для запобігання затягуванню розгляду справ у Вищому антикорупційному суді. Він може здаватися технічним, але як показала практика, дуже короткий строк повноважень слідчих суддів і необхідність їх ротації вже у вересні може призвести до фактичного блокування роботи Антикорупційного суду. Там лишаться  фактично тільки три колегії, які повноцінно розглядають справи по суті. Із таким підходом, колеги, на жаль, ми не матимемо вироків у справах топ-корупції ще достатньо довго.

Відповідно, колеги, якщо ми все-таки хочемо мати справедливість у справах топ-корупції, а я впевнена, ми хочемо її мати, дуже прошу підтримати цей законопроект і дозволити Вищому антикорупційному суду мати повноваження слідчих суддів в такому ж форматі, в якому це мають всі решта суди по країні.

І ще один законопроект, колеги, 3304. Він передбачає нові можливості для роботи з повернення з-за кордону в Україну активів, отриманих корупційним шляхом і виведених за кордон для переховування. Також дуже просимо підтримати.

Дякую дуже, колеги.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ткаченко Олександр Владиславович.

 

ТКАЧЕНКО О.В. Колеги, вітаю всіх із поверненням до нормальної роботи. У нас кілька законопроектів, на які хотів би звернути вашу увагу. Це в другому читанні Закон про іномовлення, який дозволить долучити до перегляду новин та контенту з України глядачів на окупованих територіях в тому числі. Це Закон про суспільне мовлення, який дозволяє покращити роботу з контентом, власне, суспільного мовника, а також покращити роботу онлайн-мовлення суспільного.

Ми так само будемо звертатися з проханням відправити на перше повторне читання Закон про медіа. Ми провели достатньо великі консультації з різними представниками індустрії, які працюють в медіа, з Радою Європи, і будемо просити відправити його на перше повторне читання, з цього приводу є рішення комітету.

Так само хотів би звернутися до представника уряду на Погоджувальній раді. По-перше, Василю, дякую окремо за комунікацію, все нормально, але проблема в тому, що комунікації комунікаціями, а ефективна робота з допомогою малому і середньому бізнесу, креативним індустріям досі стоїть на місці. Ми її штовхаємо-штовхаємо – ефекту немає. Північний сусід вже прийняв усі рішення, які потрібні для того, щоб це підтримати, а ми досі знаходимося в стадії обговорення.

Ми маємо десятки звернень, десятки зум-колів зараз із представниками туристичної галузі, концертних організацій, видавців тощо. Ситуація достатньо напружена. Нам потрібно перейти від розмов до дій. Будемо дуже просити прискорити цю ситуацію.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Дмитро Андрійович Наталуха.

 

НАТАЛУХА Д.А. Шановні колеги, шановна президіє! Я, по-перше, хотів би звернутися з проханням стосовно двох законопроектів, які стоять на порядку денному на цей тиждень, це законопроект 2030 і законопроект 3322. Справа в тому, що вони були прийняті тільки на минулій позачерговій сесії. Строки на подачу правок спливають тільки в середу до кінця дня. Прохання на наступний сесійний тиждень перенести. Будемо дуже вдячні, бо комітет просто не встигне…

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ще раз номер?

 

НАТАЛУХА Д.А. 2030 і 3322.

Так само я бачу, що на цю п'ятницю є бажання поставити 2255 стосовно створення національного органу інтелектуальної власності. Через великий резонанс у суспільстві ми прийняли рішення не проводити слухання комітету онлайн під час карантину, тому що надто багато бажаючих виявили, вибачте, бажання прийти і висловити свою думку. Тому комітет найближчим часом забезпечить таку можливість і створить цю площадку, після цього ми будемо готові виносити це в зал. Тому прохання 2255 на цю п'ятницю також не виносити, щоб не провокувати всіх бажаючих, які хочуть долучитися до створення цього закону.

Стосовно всього іншого хотілося би сказати наступне. Нам справді потрібно думати про економічний стан в державі (ми ведемо комунікацію з урядом стовно наших очікувань  щодо економічного пакету від цього уряду) і реакції на ті виклики, перед якими Україна зіткнулася в результаті карантину. Так, нам потрібно, зокрема, ідентифікувати нові фактори економічного зростання, нам потрібно забезпечити баланс внутрішнього і зовнішнього капіталу і забезпечити конкурентоздатність української продукції. Саме на цьому ми...

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Радуцький Михайло Борисович. Немає.

Климпуш-Цинцадзе Іванна Орестівна.

 

КЛИМПУШ-ЦИНЦАДЗЕ І.О. Дуже дякую, шановний пане Голово.

Шановні колеги, я не втомлююся наголошувати на тому, що у нас є конкретні зобов'язання перед Європейським Союзом відповідно до 27-го Додатку Угоди про асоціацію, ратифікованою Верховною Радою України. Тому я прошу, щоби два законопроекти, які стоять на порядку денному – 2458, 2553 та мають безпосереднє відношення до цього додатку, були відтерміновані до того моменту, поки уряд не надасть нам інформацію про те, що обов'язкові консультації з Європейською комісією були проведені, і є висновок або принаймні попередня оцінка Європейської комісії, або юридичний висновок Європейської комісії. Прошу уряд включитися. Це перше.

Друге. Є кілька законопроектів, які внесені в цей порядок денний, які потребують суттєвого доопрацювання для того, щоби бути відповідними праву Європейського Союзу і Угоді про асоціацію, це, зокрема, законопроект 2698 і законопроект 2493. Я прошу голів профільних комітетів на це звернути особливу увагу.

І останнє, один із законопроектів, які кілька колег голів фракцій просили зняти сьогодні з розгляду з порядку денного, зокрема, 2689 про проект Закону про внесення змін  до деяких законодавчих актів України щодо імплементації норм міжнародного кримінального та гуманітарного  права. Так от я хочу сказати про те, що Україна чи цей профільний комітет підходить дуже "креативно" до впровадження норм Римського статуту в цьому законопроекті, тому що ті норми, які викликають таке обурення, вони не існують в Римському статуті, і ми також подавали комітетом свої  зауваження до цього законопроекту. Тому думаю, що варто було би його відкласти, його розгляд, і підготуватися реально відповідно до  гуманітарного міжнародного права. 

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Завітневич Олександр Михайлович.

 

ЗАВІТНЕВИЧ О.М. Дякую.

Вельмишановний Голово! Шановні колеги! Комітет з питань національної безпеки, оборони та розвідки. Дякуємо за часткове врахування  поданих комітетом пропозицій і все ж таки наполягаємо на  першочерговому розгляді законопроекту (реєстраційний номер 3196), це про внесення змін до Закону України "Про  Службу безпеки України"  щодо вдосконалення організаційно-правових засад  діяльності Служби безпеки України. Я нагадую, він внесений Президентом України 10 березня 2020 року та визначений ним як невідкладний. Та альтернативний законопроект про внесення змін до Закону "Про  Службу безпеки України"  (3196-1).

І також ще два законопроекти  про  Службу безпеки України, це реєстраційний номер 3080 і 2090. Якщо буде така можливість, я навіть готовий, там  подивився в проекті, ви його поставили на 2-5 червня, то дуже б хотілося на цьому тижні 3196, тому що потім вже ну часу не буде. І до літа, які ми взяли зобов'язання, буде дуже важко. Просто дедлайном зробити два читання Закон про СБУ (3196). Він стоїть 2-5 червня.  А наприклад, в четвер стоїть  про протимінну діяльність.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Бабак Сергій Віталійович.

 

БАБАК С.В. Доброго дня, шановні колеги. У нас немає в комітету пропозицій до порядку денного, але ми просимо додати до переліку законопроектів та питань, додатково включених до порядку денного третьої сесії Верховної Ради України дев'ятого скликання, проект Закону номер 3463 про внесення змін до Закону України "Про вищу освіту" щодо продовження строків завершення підготовки кандидатів та докторів наук. У нас склалася ситуація, тому що через загальнонаціональні обмеження у нас зараз не працює цей механізм і не працюють спеціалізовані вчені ради, і нам потрібно для них продовжувати строк трішки.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Наступний хто? Андрій Євгенович Костін.

 

КОСТІН А.Є. Дякую. Шановні колеги, доброго дня. Є пропозиція, підтримую пропозицію, яка була висловлена керівником фракції політичної партії "Слуга народу" Олександром Корнієнком щодо включення в порядок денний сесії законопроекту 3478.

Крім того, хотів би, є прохання з урахуванням того, що законопроект 2823 – там також закінчується строк на подання правок у середу, а він поставлений на четвер, його перенести на п'ятницю, але з п'ятниці на четвер тоді перенести 2450, який стосується права фізичної особи на зміну по батькові. Цей законопроект давно готовий і він на виконання вимог загального характеру відповідно до рішень Європейського суду з прав людини.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Добре. Володимире Івановичу, підготуйте це питання.

Наступний –  Гетманцев Данило Олександрович.

 

ГЕТМАНЦЕВ Д.О. Дякую.

Шановні колеги, у нас у порядку денному стоїть законопроект 3228, це проект Закону про Митний тариф України. Ми відповідно до цього законопроекту оновлюємо наш митний тариф відповідно до гармонізованої системи 2017 року, зараз ми керуємося 2012 роком. І комітет рекомендував, я звертаюсь до представників фракцій, прийняти цей проект за основу та в цілому, аби ми з вами змогли дотриматися парламентської традиції та не входити до обговорення кожного коду класифікації, а кожний код класифікації, якщо є у депутатів якісь запитання, ми можемо обговорити в окремих законопроектах. Це робилося завжди з митним тарифом у Верховній Раді і ми просимо підтримати ту традицію.

Друге питання, щодо тимчасової слідчої комісії. На жаль, зараз не присутні представники, включені до тимчасової слідчої комісії від депутатських фракцій. Я хочу відповісти на ті закиди, які були з боку деяких депутатів тільки що. Річ не в тім, що тимчасова слідча комісія щось хоче чи не хоче розслідувати, річ в тім, що у нас постановою про створення тимчасової слідчої комісії визначений предмет її діяльності, а ті питання, які ставляться перед тимчасовою слідчою комісією щодо НАК "Нафтогаз України", вони виходять за межі цього предмету. Тобто це абсолютно процесуальна така річ, яку можна усунути шляхом внесення змін до відповідної постанови, і колеги мають можливість це зробити, а не розганяти зраду.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Чернєв Єгор Володимирович.

 

ЧЕРНЄВ Є.В. Доброго дня, колеги. Я бачу, що  деякі законопроекти включені до порядку денного. Я б хотів би попросити підтримати 2043 – законопроект, який вносить зміни до Закону "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах". Це надважливо сьогодні в умовах кібератак з боку нашого північного сусіда. Також цей закон гармонізує і осучаснює положення закону, які на сьогодні не відповідають сучасному рівню захисту інформації в мережі Інтернет.

Крім того, я б хотів попросити вас підтримати також законопроект 2042 – це щодо доступу до інфраструктури об'єктів будівництва, транспорту та електроенергетики. Це дозволить пришвидшити розповсюдження Інтернету в Україні, в тому числі і в сільській місцевості.

І також є важливий законопроект 2655 про хмарні послуги. Ми зараз переходимо все більше в "хмари", працюємо з цифровою інформацією. Цей законопроект дозволить використовувати законно нормально хмарні обчислення в державному секторі, при онлайн послугах від держави, в освіті та науці.

Окрім того, не включено, на жаль, в порядок денний ще один законопроект від нашого комітету, це про електронні комунікації. Я просив би його включити. Він гармонізує взаємовідносини з ЄС в сфері телекомунікацій, адже сьогодні ми працюємо відповідно до закону, який був прийнятий ще в середині двохтисячних років,. Він удосконалює, скажемо так, відносини в сфері телекомунікацій та робить їх більш актуальними.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О.  Дякую.

Нестор Іванович Шуфрич.

 

ШУФРИЧ Н.І. Шановний головуючий! Шановні колеги! Фактично з завтрашнього дня ми змінюємо режим роботи Верховної Ради, де-факто ми повертаємося до звичайного пленарного режиму засідань. Є рішення комітету, враховуючи ці обставини, пом'якшити обмеження для представників ЗМІ. Ви вже дали коментар, відповідаючи на відповідні позиціювання керівника однієї із фракцій.

Також на комітеті було зафіксовано ситуацію, яка мала місце в Одесі, конфлікт між головою Одеської державної адміністрації та журналістами "1+1". Ми вважаємо такі інциденти неприпустимими. Це було наше оперативне реагування, ми звернулися листом до Керівника Офісу Президента, щоб з'ясували всі обставини даного інциденту. Хочу наголосити, що це вже другий інцидент за останні часи, пов'язаний із головами саме обласних державних адміністрацій, на нижчих ланках це, на жаль, частіше відбувається, а саме Миколаївської і зараз вже Одеської.

В разі, якщо буде звернення журналістів телеканалу "1+1" до комітету, то відповідно буде звернення з нашого боку до представників правоохоронних органів за компетенцією. Вважаємо, що тиск, обмеження, блокування роботи журналістів представниками регіональної влади, а в першу чергу керівниками обласних державних адміністрацій, є неприпустимим, особливо в умовах, коли журналістам дійсно складно працювати, враховуючи наслідки пандемії, певні складнощі.

Дякую за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Денис Анатолійович Монастирський.

І, будь ласка, щодо законопроекту, з приводу якого висловлювали позицію деякі представники депутатських фракцій та груп. Щоб ми потім могли прийняти рішення залишати або виключити з порядку денного.

 

МОНАСТИРСЬКИЙ Д.А. Дякую, Дмитре Олександровичу.

Шановні колеги, я почну саме з цього законопроекту, 2689. Він був зареєстрований представниками чотирьох фракцій і груп і був підготовлений на базі законопроекту, проголосованого в першому читанні ще минулим парламентом. І нагадаю, була підтримка також за нього фракцій ББП і БЮТ в минулому парламенті.

На що спрямовано цей законопроект? Він був підготовлений разом з міжнародними і українськими експертами найкращими, було фактично в цьому скликанні півроку роботи. Загалом 3 роки йде робота над цим законопроектом. Це і Микола Гнатовський –  президент Європейського комітету з питань запобігання катуванням, і Антон Кориневич –  Представник Президента України в АРК. І він передбачає якраз гармонізацію міжнародного кримінального, гуманітарного  права в українське національне законодавство.

Якщо виникають питання, які от зараз для мене є новиною, ми можемо зробити ще одне коло консультацій. Я не заперечую проти того, тому що цей законопроект є абсолютно неполітичним, він спрямований однозначно на те, щоб ми в національному законодавстві могли притягувати військових злочинців до кримінальної відповідальності.

Крім того, я також хочу звернути увагу, що на цьому тижні буде декілька важливих моментів і питань, а саме делегування представників Верховної Ради України до комісії з обрання Директора Державного бюро розслідувань. І у зв'язку з цим я просив би також відповідний комітет розглянути законопроект 3489, який стосується питання державної служби і ДБР. А також по можливості включити до порядку денного цього тижня сесії двох питань, двох законопроектів –  2696 і 2694, які стосуються безпеки дорожнього руху.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Лубінець Дмитро Валерійович.

 

ЛУБІНЕЦЬ Д.В. Шановний Дмитре Олександровичу, шановні колеги, шановні народні депутати України! Сьогодні вже неодноразово згадувались сумні події, які відбулися 76 років тому: на підставі Постанови Державного комітету оборони СРСР про кримських татар у період з 18 по 20 травня  1944-го року з території Кримського півострова було депортовано близько 200 тисяч  кримських татар.

Користуючись нагодою, я звертаюсь до представника Кабінету Міністрів вкотре підняти питання, що за 6 років Кабінет Міністрів не знайшов можливості змінити, напрацювати зміни до Закону про вільну економічну зону "Крим", який є ганебний, дискримінаційний саме по відношенню до громадян України, які проживають на території Автономної Республіки Крим.

Так само хочу повідомити всім, що у нас з'явилась можливість на засіданні комітету поспілкуватись з міністром юстиції Малюською, де на питання, чому був ліквідований генеральний департамент з прав людини, ми отримали відповідь, що права людини не є у фокусі Кабінету Міністрів Шмигаля. Так само він пояснив, що це не було у фокусі Кабінету Міністрів Гончарука. На пряме питання, коли ви зміните цю ситуацію, він пояснив, що зміниться фокус – права людини знову будуть в порядку денному, ми цей департамент повернемо.

Ми вимагаємо від комітету, щоб міністр Малюська прибув на наступне пленарне засідання і відзвітував, що, врешті, відбувається з правами людини в міністерстві, за яке він відповідає?

Тепер нам абсолютно зрозуміло, чому з'являються такі дискримінаційні заяви. Тепер Кабмін у нас вирішує, кому виїжджати за кордон, кому не виїжджати. Якщо така людина очолює таке профільне міністерство, тепер все зрозуміло.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Ви не сказали про подвійне громадянство (2590).

 

ЛУБІНЕЦЬ Д.В. Про подвійне громадянство. Цей законопроект пройшов наш комітет. Тому, якщо є воля його розглядати, ми до цього готові.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Клочко Андрій Андрійович.

 

КЛОЧКО А.А. Добрий день, шановний пане Голово, шановні колеги! В Апараті Верховної Ради зареєстровано законопроект про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення виборчого законодавства (номер 3485). Колеги, нам треба встигнути до початку виборчого процесу прийняти низку змін для вдосконалення виборчих процедур.

Прошу завтра на пленарному засіданні поставити даний законопроект для включення і до порядку денного сесії та внести пропозиції про скорочення строків для внесення альтернативних законопроектів наполовину.

Наступне. Мною та колегами з Комітету з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування зареєстровано проект Закону України про внесення змін до Закону України "Про державну службу" щодо кандидатського резерву (реєстраційний номер 3491).

Розроблення даного законопроекту зумовлено необхідністю використання професійного потенціалу кандидатів на посади державної служби, які за результатами конкурсу визнані такими, що відповідають вимогам до професійної компетентності та заняття відповідної посади, але не сталими переможцями.

Прошу завтра на пленарному засіданні поставити даний законопроект до включення до порядку денного сесії та внести пропозицію про скорочення строків для внесення альтернативних законопроектів наполовину.

І крайнє. Також комітет пропонує відкласти розгляд проекту Постанови про перейменування села Мармузовичі Буського району Львівської області (реєстраційний номер 2715) до прийняття Закону про адміністративно-територіальний устрій. Прошу підтримати пропозицію комітету та внести зміни до розкладу на цей тиждень.

Дякую всім за увагу.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую.

Олександр Олександрович Мережко. Не наполягаєте.

Юрій Юрійович Арістов.

 

АРІСТОВ Ю.Ю. Шановний головуючий, шановні народні депутати, прошу додатково включити до порядку денного третьої сесії проект Закону 3461 щодо фінансування фахової передвищої освіти у закладах професійної освіти.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Сольський. Ні?

Шановні колеги, всі голови комітетів, які бажали виступити, виступили.

Щодо законопроекту 2689  дискусія була. Позиція голови комітету. Він не наполягає на тому, щоб розглядати цей законопроект на завтрашньому пленарному засіданні. Тому я так розумію, що ми консенсусом можемо його відкласти.

Щодо другого законопроекту 2590. Це законопроект ініційований Президентом України. Як Представник Президента України у Верховній Раді України Руслан Олексійович Стефанчук, будь ласка.

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Шановні колеги, я буквально коротко. Ви знаєте, що ініціатива Президента, яка була ще на початку його кампанії, об'єднати 65 мільйонів українців, які проживають по усьому світі, вона віднаходить своє втілення частково в тому числі і в даному законопроекті. Причому я хочу відмітити, що даний законопроект напрацьовувався разом з Світовим Конгресом Українців, напрацьовувався з діаспорськими організаціями, і крім цього основний підхід, який він забезпечує, це… Я дозволю завершити собі, Юліє Володимирівно, якщо ви не проти. Тому що останнім часом у вас незрозуміла поведінка. Коли ви говорите, всі мовчать.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Репліку можна?

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Ні. Давайте я завершу. Дякую.

Тепер з приводу цього, з приводу того, яким чином будуть визначатися країни, щодо яких буде визначатися громадянство, воно також чітко прописано в даному законопроекті. Це не є відкритий перелік, а перелік країн, він буде затверджуватись окремо або Верховною Радою України, або Кабінетом Міністрів України. Тобто це не буде волюнтаристський підхід щодо визнання усіх громадян, які проживають в інших країнах.

Це такі основні положення. І тому, в принципі, Президент України підтримує пропозицію розглянути найближчим часом даний законопроект.

Дякую.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Я, шановний Руслане Олексійовичу, хотіла би, щоб ви не тренували лідерів фракцій і не говорили, що нам робити, що ні, і хто більше говорить, хто менше. Просто з повагою ставтеся до своїх колег у Верховній Раді. Це є перше.

І друге. Я хотіла би, щоб зараз поставили на голосування, щоб зараз поставили на голосування конкретно питання щодо зняття з розгляду законопроекту про подвійне громадянство. Це завершиться розпадом території України. І те ж саме це стосується і законопроекту про притягнення до відповідальності наших героїв, наших військових. Це два законопроекти, які в залі будуть викликати крайнє обурення, а в суспільстві нерозуміння взагалі куди ми рухаємося.

 

 

(Шум у залі)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Шановні колеги. Шановні колеги!

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. Знайшли конструктив в порядку денному сесії...

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую. Ми ще не знайшли конструктив, у нас  залишилось іще одне питання.

 

ГЕРАЩЕНКО І.В. (Не чути)

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ірино Володимирівно, питання з тим законом… Будь  ласка, Ірино Володимирівно, ви ж не одна, щоб я вас знову не коментував. Дякую.

Щодо… Ви наполягаєте на репліці?

 

СТЕФАНЧУК Р.О. Я не наполягаю. Я просто вимагаю якогось поважливого відношення у спілкуванні.

Дякую.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Шановні колеги, я сподіваюсь, що ви всі будете ставитися до всіх з повагою.

Олександре Сергійовичу, щодо законопроекту 2590. Ми можемо поставити на голосування тоді це питання, якщо є в цьому необхідність, або можемо залишити. Дивіться, яка ситуація. Навіть якщо він потребує доопрацювання, то це все рівно повинен приймати рішення зал Верховної Ради України.

Ні, Дмитре Валерійовичу, у вас була… Щодо цього законопроекту? Включіть, будь ласка, мікрофон Лубінцю хвилину як голові комітету.

 

ЛУБІНЕЦЬ Д.В. Я хотів пояснити всім колегам. Коли, Дмитре Олександровичу, ви задали запитання, що ми  робимо з цим законопроектом, я відповів, що згідно Закону України про Регламент в комітеті ми його розглянули. Дійсно, до нього дуже багато запитань. Але юридично навіть відправити на повторне перше, потрібно винести в зал. В залі дійсно буде багато… там є над чим доопрацьовувати. Але іншого виходу, як винести в зал і проголосувати, немає.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Дякую, Дмитре Валерійовичу. Це вже процедурне… При всій повазі, це процедурне, а не питання, пов'язане з законопроектом.

Дійсно, щодо законопроекту, я пропоную його залишити у будь-якому випадку в  порядку денному. Якщо він буде потребувати  доопрацювання, таке рішення прийме Верховна Рада України. Тим більше, я хотів би нагадати, що це перше читання. Немає заперечень?

 

ГОЛОСИ ІЗ ЗАЛУ. Є заперечення.

 

РАЗУМКОВ Д.О. Ви наполягаєте на голосуванні? Ні, шановні колеги, ми не будемо це проговорювати. На голосування.

Ставлю на голосування пропозицію… Шановні колеги, ставлю на голосування  пропозицію про виключення з порядку денного законопроекту 2590 – проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо питань громадянства.

Хто підтримує таку пропозицію, прошу проголосувати. Рішення не прийнято.

Дякую, шановні колеги. Я хотів всім подякувати і побажати плідної ефективної роботи на цьому пленарному тижні.