Стенограма пленарного засідання

27 квітня 2010

ЗАСІДАННЯ ТРИДЦЯТЬ П’ЯТЕ

Сесійна зала Верховної Ради України

27 квітня 2010 року, 10 година

Веде засідання Голова Верховної Ради України В.М.ЛИТВИН 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А система працює? (Шум у залі)

Доброго ранку, шановні народні депутати, запрошені (Шум у залі) Доброго ранку, шановні депутати, запрошені та гості Верховної Ради України! Прошу народних депутатів підготуватися до реєстрації.

Увімкніть систему „Рада”. (Шум у залі)

10:01:26

Зареєструвалися... (Шум у залі) Зареєструвалися в сесійній залі  211 народних депутатів. Ранкове засідання Верховної Ради України оголошую відкритим.

Шановні народні депутати…(Шум у залі) Шановні народні депутати, 26 квітня 2010 року Центральна виборча комісія зареєструвала народних депутатів України, обраних 30 вересня 2007 року у багатомандатному загальнодержавному виборчому окрузі. (Шум у залі) Відповідно до  статті 79 Конституції України перед вступом на посади народні депутати України  складають присягу перед Верховною Радою України. 

Для складення присяги, будь ласка, народний депутат України Демчишин  Василь Васильович. Давайте, складайте  присягу.

 

ДЕМЧИШИН В.В.

Присягаю на вірність України, зобов’язуюсь всіма своїми діями  боронити суверенітет і незалежність  України, дбати про благо Вітчизни і добробут українського народу. Присягаю додержуватися Конституції України та законів України, виконувати свої обовязки в інтересах усіх співвітчизників.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Для складення присяги я запрошую народного депутата України Муца Ореста Павловича.

 

МУЦ О.П.

Присягаю на вірність Україні. Зобовязуюсь усіма своїми діями боронити суверенітет і незалежність України, дбати про благо Вітчизни і добробут українського народу. Присягаю додержуватися Конституції України та законів України, виконувати свої обовязки в інтересах усіх співвітчизників.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Для складення присяги запрошую народного депутата Романюка Миколу Прокоповича.

 

РОМАНЮК М.П.

Присягаю на вірність Україні. Зобовязуюсь усіма своїми діями боронити суверенітет і незалежність України, дбати про благо Вітчизни і добробут українського народу. Присягаю додержуватися Конституції України та законів України, виконувати свої обовязки в інтересах усіх співвітчизників.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Для складення присяги запрошено народного депутата Цюрка Петра Івановича.

 

ЦЮРКО П.І.

Присягаю на вірність Україні. Зобовязуюсь усіма своїми діями боронити суверенітет і незалежність України, дбати про благо Вітчизни і добробут українського народу. Присягаю додержуватися Конституції України та законів України, виконувати свої обовязки в інтересах усіх співвітчизників.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Для складення присяги запрошую народного депутата Гусарова Сергія Миколайовича.

 

ГУСАРОВ С.М.

Присягаю на вірність Україні. Зобовязуюсь усіма своїми діями боронити суверенітет і незалежність України, дбати про благо Вітчизни і добробут українського народу. Присягаю додержуватися Конституції України та законів України, виконувати свої обовязки в інтересах усіх співвітчизників. Народний депутат Гусаров.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Для складення присяги на трибуну запрошую народного депутата України Васютіна Сергія Івановича.

 

ВАСЮТІН С.І.

Присягаю на вірність Україні, зобовязуюсь усіма своїми діями боронити суверенітет і незалежність України, дбати про благо Вітчизни і добробут українського народу. Присягаю додержуватися Конституції України та законів України, виконувати свої обовязки в інтересах усіх співвітчизників.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Для складення присяги запрошую народного депутата України Єгорова Олександра Миколайовича.

 

ЄГОРОВ О.М.

Присягаю на вірність Україні. Зобовязуюсь усіма своїми діями боронити суверенітет і незалежність України, дбати про благо Вітчизни і добробут українського народу. Присягаю додержуватися Конституції України та законів України, виконувати свої обовязки в інтересах усіх співвітчизників.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Для складення присяги запрошую народного депутата України Столара Вадима Михайловича.

 

СТОЛАР В.М.

Присягаю на вірність Україні. Зобовязуюсь усіма своїми діями боронити суверенітет і незалежність України, дбати про благо Вітчизни і добробут українського народу. Присягаю додержуватися Конституції України та законів України, виконувати свої обовязки в інтересах усіх співвітчизників.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Для складення присяги запрошую народного депутата України Ковалевську Юлію Сергіївну.

 

КОВАЛЕВСЬКА Ю.С.

Присягаю на вірність Україні. Зобовязуюсь усіма своїми діями боронити суверенітет і незалежність України, дбати про благо Вітчизни і добробут українського народу. Присягаю додержуватися Конституції України та законів України, виконувати свої обовязки в інтересах усіх співвітчизників.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Для складення присяги запрошую народного депутата України Касянюка Олександра Ростиславовича.

 

КАСЯНЮК О.Р.

Присягаю на вірність Україні. Зобовязуюсь усіма своїми діями боронити суверенітет і незалежність України, дбати про благо Вітчизни і добробут українського народу. Присягаю додержуватися Конституції України та законів України, виконувати свої обовязки в інтересах усіх співвітчизників.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Для складення присяги запрошую Зубанова Володимира Олександрова.

 

ЗУБАНОВ В.О.

Присягаю на вірність Україні. Зобовязуюсь усіма своїми діями боронити суверенітет і незалежність України, дбати про благо Вітчизни і добробут українського народу. Присягаю додержуватися Конституції України та законів  України, виконувати свої обовязки в інтересах усіх співвітчизників.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Для складання присяги на трибуну запрошую народного депутата України Фоміна Олександра Вікторовича.

 

ФОМІН О.В.

Присягаю на вірність Україні. Зобовязуюсь усіма своїми діями боронити суверенітет і незалежність України, дбати про блага Вітчизни і добробут українського народу. Присягаюсь додержуватися Конституції України та законів України, виконувати свої обовязки в інтересах усіх співвітчизників.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, таким чином, народні депутати України склали присягу, набули повноправного статусу, а саме: Демчишин Василь Васильович, Муц Орест Павлович, Романюк Микола Прокопович, Цюрко Петро Іванович, Гусаров Сергій Миколайович, Васютін Сергій Іванович, Єгоров Олександр Миколайович, Столар Вадим Михайлович, Ковалевська Юлія Сергіївна, Касянюк Олександр Ростиславович, Зубанов Володимир Олександрович і Фомін Олександр Вікторович.

Я прошу секретаріат видати картки і необхідні документи новообраним депутатам, щойно які склали присягу.  (Оплески)

Тепер я надаю оголошення: відповідно до статті 61 Регламенту Верховної Ради України згідно з особистим підписом повідомляю про входження народного депутата України до складу коаліції депутатських фракцій „Стабільність і реформи” у Верховній Раді України шостого скликання Сідельника Івана Івановича. (Оплески)

Шановні народні депутати, відповідно до Регламенту у вівторок відводиться 30 хвилин для виступів уповноважених представників фракцій з оголошенням заяв, повідомлень і надання інформації.

Прошу записатися на виступи. Прошу записатися на виступи. Прошу прізвища вивести на інформаційне табло.

Шпак Василь Федорович, мікрофон, будь ласка.

 

10:09:58

ШПАК В.Ф.

Шановний Голово, шановні народні депутати! Одним із ключових завдань, проголошених політичними силами, які представлені у Верховній Раді України, є боротьба з бідністю.

Бідність як суспільне явище сьогодні пронизило майже всі сфери нашого життя у більшій чи меншій мірі як у місті, так і на селі, про що свідчать такі дані. У нас найвища захворюваність в Європі і найнижча тривалість життя: 62 років у чоловіків. Середній рівень заробітної плати у кілька разів менше, ніж у сусідніх країнах, і становить 50 євро. Тоді, як у Польщі – 307 євро, у Чехії – 316, у Туреччині – 318 євро. Соціальні стандарти, а саме: прожитковий мінімум, мінімальна заробітна плата, мінімальна пенсія практично балансують на межі бідності. (Шум у залі)

Парадоксом української бідності є те, що навіть серед працюючого населення близько 14 відсотків не доїдають. Їхні витрати на харчування і побутове забезпечення нижче за прожитковий мінімум. (Шум у залі)

Темпи зростання реальної заробітної плати, починаючи з 2005 року уповільнилися. Найбільше падіння заробітної плати за останні роки спостерігається у промислових районах Запорізької, Донецької, Дніпропетровської областей, де суттєво скоротилося виробництво і зростає безробітність. До 1,5 мільярда гривень сягнули борги по заробітній платі.

Який же вихід із даної ситації? І що потрібно зробити, щоб подолати бідність, а Україну приблизити до успішних держав. Найперше, що пропонує Народна партія, наша фракція, це зосередити зусилля Верховної Ради  на законодавче забезпечення, реалізацію структурних реформ в економіці, зменшення енергозатратності у виробництві, пришвидшення розвитку пріоритетних галузей, безумовно, включаючи і агропромисловий комплекс.

Депутатами фракції напрацьована низка законодавчих актів, спрямованих на подолання бідності,  у першу чергу, за рахунок зростання промисловості, сільськогосподарського виробництва.

Сьогодні стоять на часі і потребують розгляду у Верховній Раді  законопроекти депутатів нашої фракції, зокрема про деякі невідкладні  заходи, спрямовані на підвищення соціального захисту населення, про недопущення порушень прав на працю та оплату праці в умовах фінансово-економічної кризи та про державне регулювання цін на споживчі товари, які мають суттєве соціальне значення для населення, про фінансування охорони здоров’я та інші.

Для приборкання інфляції і стримування цін від невпинного їх зростання на споживчому ринку у минулому році був прийнятий  розроблений нами закон щодо державного регулювання ринку сільськогосподарської продукції. Він дає реальну змогу наповнити споживчий  кошик наших громадян, який би відповідав пристойним нормам харчування. Цим законом також передбачено подальший розвиток агропромислового комплексу і сьогодні цей законопроект вимагає державної підтримки. І від того, як запрацює цей закон, результати його напряму відіб’ються на насищенні продуктового ринку якісною дешевою продукцією власного виробництва, а відтак, відпаде необхідність завозити молоко з Польщі, а цукор з Бразилії чи Куби.

Наша фракція і наділі буде наполягати на вирішенні проблем подолання бідності і підвищення добробути всіх наших людей. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Наконечний, фракція Партії регіонів. ((Шум у залі)

Наконечний, мікрофон. Юрій Мірошниченко, будь ласка мікрофон. А!? Вадим Колесніченко, будь ласка, фракція Партії регіонів, наступним буде виступати Юрій Кармазін. Будь ласка, мікрофон з трибуни.

 

10:14:33

КОЛЕСНІЧЕНКО В.В.

Уважаемые коллеги! Уважаемые избиратели! Мы сегодня видим тот спектакль, который разыграла оппозиция, которая считает, что она осталась не у власти и на ближайшие 15 лет у них не будет возможности пилить бюджетный коровай. Они знают, что у них проблема номер один – это уголовные дела, за тот бюджет, который был разворован.

Однако сегодня вопрос номер один для нашего государства – это вопрос принятия бюджета и вопрос решения проблем, которые нас ожидали из-за несбалансированной бюджетной политики предыдущего правительства. Сегодня вопрос Черноморского флота это не только вопрос 40 миллиардов долларов США, которые останутся в экономике Украины и будут работать на ее развитие, но и вопрос выживания 23 тысяч семей севастопольцев и миллиардных инвестиций в экономику города ежегодно. (Шум у залі)

Черноморский флот для Севастополя сегодня это стабильность, деньги, защита людей. Это 28% местного бюджета, 23 тысячи рабочих мест,   и уверенность в ближайшей перспективе для тех людей, которые эту работу имеют. И если бы по умному подходить к делу, то нужно определиться, чего мы дальше хотим от флота. Если мы стремимся его изгнать, давайте считать и определять, как мы создадим более 20 тысяч рабочих мест для севастопольцев. По среднеевропейским меркам, создание одного рабочего места стоит до 70 тысяч долларов. Сегодня экономика Украины не имеет возможности вложить только для создания рабочих мест Севастополя более миллиарда долларов. Это первое.

И второе. Пока эти деньги придут, десятки тысяч севастопольцев будут без средств существования. Поэтому любой взвешенный нормальный политики должен думать о своих людях, о жителях нашего государства, а не о тех деньгах, которые пришли из Госдепа. Нет, сегодня таких денег, и смысла говорить. И эта позиция часто не видна из Киева, особенно так называемым национально свидомым, но она четко чувствуется органами местного самоуправления и простыми жителями.

Так, 24 апреля севастопольский городской совет принял решение об обращении севастопольского горсовета к Верховному Совету Украины с просьбой продлить и ратифицировать соглашение о пребывании Черноморского флота на территории Украины. В своем решении городской совет заявил о поддержке подписанного соглашения 21 апреля сего года. В тексте утвержденного решения, обращения говорится, что Черноморский флот играет огромную роль в формировании социально-экономической инфраструктуры города. На предприятиях, которые обслуживают флот, работает порядка 20 тысяч севастопольцев. Продления пребывания флота на территории Украины позволяет решить проблему европейской коллективной безопасности. Это то, о чем говорит Президент Украины Виктор Янукович и Президент России господин Медведев. Это те люди, которые беспокоятся об общей коллективной безопасности. При этом Евросоюз однозначно высказался, что продления пребывания Черноморского флота в Украине ни коим образом не мешает евроустремлениям и евроинтеграции Украины.

 Представители блока НАТО точно так же заявили, что это внутренний вопрос украинского государства, и ни коим образом не мешает сотрудничеству российского руководства и нашего государства с другими военно-политическими и экономическими блоками. Следовательно, для любого здравомыслящего человека понятно, подписание договора по ЧФ – это подписание договора о понижении цены на газ минимум по 100 долларов за тысячу кубов. Это обозначает, что в этом году будут выполнены все социальные гарантии, будут выплачены повышенные пенсии и заработные платы, мы компенсируем те пенсии и заработные платы, которые не были выполнены с ноября прошлого года ушедшим правительством.

Конечно, оппозиция беснуется, потому что она понимает, мы выполним свои обязательства перед народом Украины. И промышленность, работая, обеспечит рост нашей экономики. И следовательно, не только этот год, а и следующий и все последующие будут годами не только стабилизации, а годами развития нашего государства, где права человека превыше интересов политических сил, превыше интересов отдельных политических деятелей, потому что главой нашего государства является каждый человек, и Виктор Янукович все сделает для того, чтоб его программа «Украина для людей» работала.

Мы сегодня здесь проголосуем за те документы, которые необходимы народу Украины и будущему нашей нации. Слава Украине! Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Кармазін, фракція "Наша Україна - Народна Самооборона".

 

10:19:48

КАРМАЗІН Ю.А.

Юрій Кармазін, Партія захисників Вітчизни, "Наша Україна - Народна Самооборона".

Шановні народні депутати!   Вельмишановні виборці! Я звертаюсь до вас з тим, з інформацією про те, що сьогодні відбувається у Верховній Раді. Коли на табло було 211 голосів, ми дозволили собі приводити до присяги наших колег. Ми принизили цим наших колег, тому що мало бути 226.  І тільки тоді можна приводити людей до присяги. Таким чином, Володимире Михайловичу, ми нелегітимно зараз привели 12 наших колег, які не винні в тому, що так сталося.  Просто не можна було відкривати засідання, коли нема 226.

Тепер я хотів би зараз звернутися до керівництва парламенту з проханням звільнити парламент  від сторонніх людей. Саме такими сьогодні являються віце-премєр-міністр Сівкович, перший віце-премєр-міністр Клюєв, який в президії зараз знаходиться, керує процесами. Я дуже вас поважаю, шановні, будь ласка, йдть в уряд і займайтесь, там дуже багато є серйозних справ.

Я згадую часи 96-го року, коли ми проводили дискусії про те, як і скільки бути Чорноморському флоту на території України. Скільки іноземному чоботу взагалі топтати українську землю!? І тоді я пишаюся тим, що став автором частини сьомої статті 17 Конституції України де написано: „на території України не допускається розташування іноземних військ”. 

Ми передбачали тимчасовість пункту 14 Перехідних положень, тимчасовість цієї дії. Бо в першому тексті  саме було записано до 2017 року.

Так от,  шановні друзі! Що ж зараз робиться?! Ви зараз говорите, що  щось загрожує Чорноморському флоту до 2017 року. Йому нічого не загрожує. Абсолютно нічого. Тому, шановні народні депутати! Ми маємо Закон про міжнародні договори, який зобов’язує Верховну Раду України, який зобов’язує українську державу у випадку, якщо Комітет з міжнародних справ визнає договір неконституційним чи такий, що має сумніви у Конституційності, то цей договір посилається до Конституційного Суду для визначення конституційності. Я хотів би, щоб у нас були одні стандарти в цій державі. Я хотів би, щоб люди знали закони і дотримувались законів, і перестали жити по поняттям, - жили б по Конституції і по закону! Давайте!

У нас два комітети визнали цей закон неконституційним. Третій комітет, ну, так у нас трапляється, що національна безпеки ділиться на пополам. Я прошу прибрати клоунаду з місця Президента. Нема такої країни з серпами і молотами, слава Богу! Приберіть звідти клоунаду! Для масовки, для того, щоб не показували, не страшили українцями потім у всіх каналах європейських отими печерними людьми.

Шановні друзі! Я наголошую, що такі, таким, в такий спосіб – неконституційно – сьогодні намагаються згвалтувати не Верховну Раду, не систему „Рада”, а весь український народ, всю її територію, кожного українця, незалежно від того, на якій він мові говоре. І я закликаю вас, зупиніться! Зупиніться, знайте межу. Ваша територія, наша територія, пам’ятайте статтю 17 Конституції, де записано, що захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього українського народу.

Шановні друзі! Саме обов’язок наш є захищати український народ і українську Конституцію. Саме через це я чітко знаю, що ніякий сльозогінний газ, який зараз застосований, ніяка наруга над Державним Прапором, а зараз представники Партії регіонів вчинили наругу над державним прапором, рвали, сіпали, знімали і так далі. Це право поставити там прапор дали виборці, саме на цю частину, не на частину «тушек», а в Верховній Раді формується коаліція за результатами виборів, шановні друзі!

І тому давайте виконувати Конституцію, давайте виконувати закон...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, слово має Алла Александровська, фракція комуністів, будь ласка, мікрофон.

 

10:25:06

АЛЕКСАНДРОВСЬКА А.О.

Уважаемые присутствующие! ((Шум у залі) Уважаемые граждане Украины, которые имеют возможность видеть трансляцию с этого зала и слышать то, что здесь происходит. Слова коммунистов всегда  воспринимались националистами с негодованием, потому что трудно им услышать слова, которые разоблачают их предательства и их ложь. Сегодня здесь в этом зале они пытаются  представить дело  таким образом, что они защищают суверенитет Украины.

Уважаемые граждане Украины!  А что такое суверенитет? Суверенитет – это способность государства защитить себя, защитить свой  народ. К чему привело правление националистов в Украине в течении многих лет? Оно привело к тому, что уничтожена армия, народ отброшен в нищету, несколько    миллионов граждан умерли, больше десятка миллионов. Это Украина потеряла в своей численности 5-6 миллионов, а с учетом того сколько реально умерло, мы потеряли больше 10 миллионов граждан Украины, люди умирают от тоски, от нищеты, от безработицы.

Попытка коалиции, в сегодняшней Верховной Раде коалиции  большинства, в состав которой входят и коммунисты, навести порядок в государстве вызывает дикую злобу тех, кто выступает против независимости Украины, против суверенитета Украины, прикрываясь вот этим рядном, отвлекая внимание от того, как  они разворовывали Украину, как они уничтожали Украину.

Я напоминаю, вся история Украины говорит о том, что национал-предатели всегда были у истоков поражения Украины, в 17-м году Украина  получила право на независимость, в 17-м году была принята Декларация о независимости народов России, и именно этой декларацией воспользовался народ Украины. Что сделали националисты? Они предали Украину, они продали Украину сначала Австро-Венгрии, а потом и Польше.

Я напоминаю, что с Польшей тогда ими был подписан договор, в соответствии с которым  часть значительная Украины  с  девяти миллионами  населением отходила под протекторат Польши.

Что сегодня  происходит в этом зале? Впервые в истории  Украины  за последние 20 лет сделан шаг к обеспечению подлинного суверенитета, суверенитета, который гарантируется развитием экономики, повышением благосостояния граждан Украины, обеспечением достойного уровня их жизни. Сделан реальный шаг к созданию системы коллективной безопасности в Европе.

И мы же знаем… (Шум у залі) Именно Парубий сейчас, который бросил слезоточивый газ, именно Парубий не хочет, чтобы Украина была независимой. Парубий! Именно  Парубий не хочет, чтобы Украина была независимым  государством. Именно Парубий, националисты, бютовцы во главе с Тимошенко не  хотят, чтобы сегодня  в зале было ратифицировано историческое соглашение, подписанное в моем родном Харькове, именно националисты  не хотят, чтобы был  признан бюджет Украины, который даст возможность людям получать значительно большую заработную плату, пенсионерам получать достойную пенсию, именно тот бюджет, который даст возможность решить  многие социальные проблемы в Украине. (Шум у залі)

Коммунисты заявляют: не пройдет! Мы защитим суверенитет Украины, мы защитим  народ Украины, мы сделаем все, чтобы национализм в Украине не прошел. Мы не допустим издевательство над Конституцией, над свободой, над законами Украины. Победа будет за нами, национализм будет выгнан из Украины. Не место в Украине бютовцам, нашеукраинцам, Ющенко и  Тимошенко, провокаторам, которые разрушают  независимость Украины  и работают против народа Украины.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Від фракція БЮТ хто буде виступати? Немає.

Тепер з приводу пропозицій, які прозвучали у виступах народних депутатів, зокрема з приводу того, що не мали ми права приводити до присяги народних депутатів України.

Я відповідаю. Регламент  не вимагає присутності 226  людей для приведення до присяги. Це урочистий акт Верховної Ради, який відбувся в надзвичайно урочистій  атмосфері.

Оголошується до розгляду проект Закону про ратифікацію Угоди між Україною та Російською Федерацією з питань перебування Чорноморського флоту Російської Федерації на території України. (Шум у залі)

 

ІЗ ЗАЛУ. Ганьба! Ганьба!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, мікрофон Першого віце-прем’єр-міністра Клюєва Андрія Петровича. (Шум у залі)  Андрій Петрович, будь ласка.

Шановні народні депутати! Якщо у вас не буде необхідності – ще раз увагу прошу! – якщо у вас не буде необхідності обговорювати це питання,  я поставлю на голосування. Припиніть бійки і давайте нормально обговорювати це питання. Все. Будь ласка, Андрій Петрович.

 

КЛЮЄВ А.П.

Шановний Голово Верховної Ради! Шановні народні депутати! Відповідно до статті 93 Конституції України та статті 9 Закону України „Про міжнародні договори України” Президент України Віктор Федорович Янукович вніс на розгляд Верховної Ради  України проект Закону про ратифікацію Угоди між Україною та Російською Федерацією з питань перебування Чорноморського флоту Російської Федерації на території України.

Президент визначив законопроект, як невідкладний, для позачергового розгляду у Верховній Раді України. Прошу розглянути це  питання. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, від комітету Білорус Олег Григорович. Будь ласка, Олег Григорович, є Білорус?

 

ІЗ ЗАЛУ. Нет его.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я зачитаю, тоді рішення, якщо немає бажання  доповідати. Є? Олег Григорович, будь ласка. Пропустіть голову комітету.

 

10:32:17

БІЛОРУС О.Г.

Шановні народні депутати!

Комітет у закордонних справах  розглянув, внесений  Президентом України проект Закону про ратифікацію Угоди між Україною та Російською Федерацією з питань перебування  Чорноморського  флоту Російської Федерації на території України.

Підписана 21 квітня у місті Харкові Угода  між Україною та Російською Федерацією  з питань  перебування Чорноморського флоту  Російської Федерації на території України передбачає автоматичне  наступне продовження оренди  військової бази у Севастополі  без будь-яких часових обмежень, що протирічить статті 17  і Перехідним положенням Конституції України. Таким чином у договорі практично йде мова  про довічне перебування Чорноморського флоту на території України.

Головне науково-експертне управління  у своєму висновку від 26 квітня підкреслює неможливість прийняття Закону України  щодо ратифікації  угоди без попереднього її розгляду   у Конституційному Суді  на предмет її відповідності вимогам Конституції.

Комітет Верховної Ради України з питань  європейської інтеграції розглянув  згаданий законопроект і одноголосно  рекомендував відхилити  його.

Комітет  з питань національної безпеки і оборони також розглянув цей законопроект та не  прийняв рішення, оскільки  думки народних депутатів, членів комітету, щодо ратифікації  угоди  розділися 7 на 7.

Комітет у закордонних справах, розглянувши згаданий законопроект,   більшістю голосів: 8 – „за”,  1 – „проти”,  1 – „утримався”,  ухвалив рекомендувати Верховній Раді  відхилити його, як такий, що має антиконституційний , антидержавний характер та ставить під загрозу національні інтереси України, підриває її державний суверенітет і територіальну цілісність та веде до нарощування державного боргу України.

Комітет рекомендує Верховній Раді звернутися до Конституційного Суду з вимогою невідкладного розгляду питання про порушення імперативних вимог статті 17 Конституції: щодо заборони розташування іноземних військових баз на території України  і щодо обмеженості дії одноразової норми статті 14 „Перехідних положень” Конституції України крайнім терміном 28 травня 2017 року та про підпорядкування норм цієї статті „Перехідних положень” статті 17 Конституції України як закону прямої дії.

Комітет звертає увагу на можливе штучне нарощування фінансових боргових зобовязань України перед Російською Федерацією у разі ратифікації згаданої угоди.

Підписана в Харкові угода суперечить базовій Угоді між Україною і Російською Федерацією „Про статус та умови перебування Чорноморського флоту Російської Федерації на території України”, яка є діючою і на даний момент не денонсована, а пролонгована, що створило прецедент правового конституційного конфлікту. Угода суперечить і законам України про міжнародні договори України.

Прошу підтримати рекомендацію головного комітету. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, доповіді зроблено.

У звязку з тим, що немає такої можливості спокійно обговорити цей законопроект, є позиція комітету, є пропозиція Президента. Першою ставиться на голосування пропозиція Президента. Прошу підготуватись до голосування.

Ставлю на голосування пропозицію про схвалення Закону...  проекту Закону України „Про ратифікацію Угоди між Україною та Російською Федерацією з питань перебування Чорноморського флоту Російської Федерації на території України”, 0165. Прошу голосувати. Прошу голосувати.  (Шум у залі)  

 

10:37:51

За-236

(Шум у залі)  (Оплески)

Рішення прийнято. Прошу уваги. „За” – 236, рішення прийнято.

Оголошується до розгляду проект Закону „Про Державний бюджет України на 2010 рік”. Доповідач – міністр фінансів Ярошенко Федір Олексійович. Будь ласка, міністр фінансів.

 

ЯРОШЕНКО Ф.О.

Шановний Володимире Михайловичу, шановні народні депутати, я представляю сьогодні підготовлений урядом проект Закону „Про Державний бюджет України на 2010 рік”, який буде виконуватися у надзвичайно складних умовах. Реальний ВВП за результатами 2009 року повернувся до показника п’ятирічної давнини, до рівня 2005 року, рівень промислового  виробництва скоротився до рівня 2003 року, одночасно з цим зростання світових споживчих цін склало на 12,3 в цілому, а за окремими показниками, наприклад, медичні товари та обладнання – перевищило 36 відсотків. Одночасно рівень реальної заробітної плати скоротився на 9,2 відсотки, чого не було вже, майже, протягом 10 років.

Створена у 2009 році фінансова яма сягає 94,4 мільярда гривень. Провал з виконання плану доходів державного бюджету 2009 року, безсистемні запозичення, які використовувалися для латання дірок, ручне управління видатками, все це є стартовими умовами для прийняття та виконання Закону України „Про Державний бюджет України на 2010 рік”. З урахуванням цього уряд поставив собі завдання розробити не бюджет виживання, а бюджет розвитку. Для цього уряд відмовився від традиційного підходу, коли новий бюджет планується застарілим методом від досягнутого рівня минулого року. Замість цього нами було визначено місія, на виконання якої був спрямований основний фінансовий документ держави та система цінностей, створення і розвиток яких забезпечить Державний бюджет України на 2010 рік.

Місія бюджету – забезпечення входження України протягом 10 років до складу 20 найбільших економічно розвинених країн світу.

Базовими цінностями визначені: соціальний захист громадян, стійке економічне зростання, системне оновлення суспільних відносин, підтримка базових галузей економіки, успішна реалізація інфраструктурних проектів, стабільність фінансової та податкової системи. Саме створення і розвиток таких цінностей, створення за кожним з них напрямків доданої цінності і є завданням державного бюджету поточного року, проект якого вам пропонується. Для досягнення такого результату в основу проекту нами було покладено антикризову стратегію, яка передбачає формування фундаменту, відновлення сталого розвитку економіки.

Шановні… Все вищедозволене... дозволяє мені стверджувати, що запропонований проект Закону „Про Державний бюджет України на 2010 рік” стане ефективним інструментом для відновлення економіки і захисту громадян, забезпечить початок виконання програми Президента України та уряду та виконання ваших політичних програм  політичних партій, народні депутати, оскільки кожна з них обіцяла своїм виборцям забезпечити їм гідне життя європейської країни. Поки ми вимушені житит з бюджетом 2009 року і це не дає нам можливості рухатися далі.

Закону України "Про Державний бюджет на 2010 рік” стане тим фундаментом, який дозволить нам зробити крок вперед на шляху реформ, на шляху виконання наших зобов’язань перед народом України, на шляху перетворення України в державу, яку будуть поважати в світі, якою будуть пишатися її громадяни.

Я прошу вас підтримати цей проект. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую. Голова комітету – Деркач Микола Іванович. Будь ласка, рішення комітету.

Я прошу уважно слухати, щоб були враховані зауваження комітету.

 

10:42:47

ДЕРКАЧ М.І.

Шановний Володимире Михайловичу, шановні народні депутати, шановні запрошені! Даний законопроект у частині міжбюджетних відносин розроблено на діючому Бюджетному кодексі. Враховано закон від 20 жовтня 2009 року про встановлення прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати. Таким чином соціальні гарантії значно підвищені.

Відповідно до вимог нещодавно прийнятих законів у законопроекті також передбачено, по-перше, новий вид платежу – збір за соціально-економічну компенсацію ризику населення, яке проживає на території зони спостереження у складі спеціального фонду Державного бюджету в обсязі понад 100 мільйонів гривень із спрямуванням на реалізацію відповідних заходів у вигляді субвенцій місцевим бюджетам.

По-друге, зарахуванням до спеціального фонду Державного бюджету ПДВ, що сплачується переробниками підприємствами за реалізоване ними молоко та молочну продукцію, м’яса та м’ясопродуктів та іншу продукцію переробки тварин та птиці у сумі 1 мільярд 350 мільйонів гривень із спрямуванням на здійснення доплат на одну корову.

Відповідно до рішення Конституційного Суду в окремому додатку номер 9 до закону визначено  розподіл видатків судам всіх юридичних рівнів. З урахуванням загрозливої ситуації навколо значного приросту невідшкодованих сум ПДВ в законопроекті, урядом запропоновано механізм погашення бюджетної заборгованості цього податку шляхом його оформлення облігаціями внутрішньої державної позики з терміном обігу 5 років. При підготовці законопроекту закладено більш реалістичними прогнозними макропоказники з урахуванням їх, фактичного виконання за минулий рік, якщо показника валового внутрішнього прибутку підприємств так і щодо індексів споживчих цін, і цін виробників.

Разом з тим поліпшений показник середньомісячної заробітної плати, реальне його зростання до 5 відсотків внаслідок зростання у законопроекті підвищених соціальних гарантій. Як наслідок, показники проекту державного бюджету є більш поміркованими і виваженими.

Дефіцит запропонований, визначений в обсязі 57,7 мільярдів гривень, що становить 5,3 відсотків валового внутрішнього продукту. Водночас вивчення проекту Закону про Државний бюджет на 2010 рік та висновок Головного науково-експертного управління свідчить про те, що на жаль даний законопроект містить окремі положення, яке не узгоджується чинним законодавством.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Микола Іванович, які пропозиції у вас є, щоб ми врахували для стенограми. Прошу депутатів не розслаблятися, готуватися до голосування. Все враховано?

 

ДЕРКАЧ М.І. Комітет з питань бюджету сьогодні зранку ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти законопроект за № 6000 за основу та в цілому як закон з урахуванням пропозицій, викладених у проекті Постанови Верховної Ради про прийняття проекту Закону „Про Державний бюджет України на 2010 рік”, який вам роздано. Прошу голосувати. (Шум у залі)

 Что касается „Прикінцевих положень”…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу спокійно, не всі керуйте, давайте будь ласка.

 

ДЕРКАЧ М.І Після слів „Кабінету Міністрів України” доповнити словами „за погодженням з Комітетом Верховної Ради України  з питань бюджету”, і пункт 14: „Використання коштів  місцевих фондів охорони навколишнього середовища здійснюється за погодженням з  Кабінетом Міністрів України”.

Всі  пропозиції, які були сьогодні на комітеті, ми рассмотрели и приняли решение поддержать проект постановления – все. Предлагаются за основу і в цілому.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати! Прошу уваги! Я поставлю на голосування пропозицію – пропозицію з урахуванням рекомендацій і зауважень бюджетного комітету про прийняття за основу і в цілому проекту Державного бюджету України на 2010 рік (номер 6000). За основу і в цілому як закон з урахування зауважень і рекомендацій бюджетного комітету. Прошу голосувати.

 

10:48:08

За-245

(Оплески) Державний бюджет прийнято. (Оплески) (Шум у залі)

Так, шановні колеги, у нас ще продовжується робота. Я прошу вас, потім-потім-потім, давайте до роботи.

Шановні народні депутати! Нам треба включити до порядку денного  питання – прошу уваги! – про включення до порядку денного сесії... А де ці питання? Де ці урядові проекти? Тут уже… Та урядові, які ми мали включити до порядку денного.  

Дайте мені урядовий законопроект, який ми мали включити до порядку денного.

Шановні депутати, поки дають ці документи, поки дають ці документи, ми на Погоджувальній раді на вимогу фракції "Наша Україна - Народна Самооборона" погодилися розглянути проект Закону про внесення змін до Закону України „Про Регламент Верховної Ради України” (щодо парламентської  опозиції). Доповідач - народний депутат України Матвієнко Анатолій Сергійович є? Немає. І доповідач – народний депутат України...

 

ІЗ ЗАЛУ. Кисельов.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Кисельов Василь Олексійович. Давайте, будь ласка, оперативно  доповідайте.

 

10:50:27

КИСЕЛЬОВ В.О.

Шановні народні депутати, необхідність внесення змін до чинного Закону „Про Регламент Верховної Ради України” обумовлено тим, що згідно статті 6 за процедурним рішенням, а це 150 голосів народних депутатів до Верховної Ради може запросити або викликати любу посадову особу, крім суддів. (Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу вас, шановні колеги, давайте припинимо це. У нас вже інші питання треба голосувати. Потім буде поклоніння.

 

КИСЕЛЬОВ В.О. Враховуючи, що всенародно обраний Президент України є главою держави і не є підзвітним Верховній Раді України, вважаю некоректною норму, яка дозволяє хоч на кожне пленарне засідання викликати Президента України до Верховної Ради. І хоч би хто як відноситься до Президента, його обрання – це воля народу, і з цим треба рахуватися.

І поки Регламент Верховної Ради України був нормативним актом, то була одна ситуація, а коли Регламент став законом, то статтю 6 можуть використовувати для дестабілізації ситуації в країні. Саме тому я пропоную внести відповідні зміни до статті 6 діючого Регламенту.

Що стосується статті 59 чинного Закону про Регламент, то хочу сказати наступне. Згідно статті 13 Закону „Про статус народного депутата України” народний депутат, якого виключено зі складу фракції є позафракційним. А враховуючи, що народні  депутати обираються всенародно і вони не можуть бути залежними від волі керівника фракції, це твердження повністю відповідає  і висновкам Венеціанської комісії.

Згідно тієї статті 13 Закону про статус депутата  всі депутати, в тому числі і позафракційні можуть об’єднуватися в депутатські групи. В силу різних причин ряд народних депутатів стали позафракційними. Але згідно діючого Регламенту Верховної Ради їх повноваження суттєво обмежені. Щоб надати можливість позафракційним депутатам повноцінно виконувати свої депутатські повноваження пропонується внести відповідні зміни до статті 59 до Закону про Регламент, згідно з якими позафракційні депутати будуть мати право об’єднуватися в депутатську групу, приймати участь в засіданнях Погоджувальної ради з правом ухвального голосу, подавати пропозиції щодо  кількісного і персонального складу до тимчасових слідчих та спеціальних комісій, а також право виступу представника групи по кожному питанню порядку денного.

Згідно чинної редакції Регламенту, а саме частини третьої статті 68 у Верховній Раді України може бути лише одна парламентська опозиція чи фракція, яка є парламентською  опозицією. Ця норма Регламенту суттєво обмежує право на опозиційну діяльність інших депутатських фракцій, які не увійшли  до складу коаліції.

Таким чином на сьогодні діючі норми Регламенту дають можливість проводити опозиційну діяльність і створювати опозиційний уряд, а також мати гарантоване право виступу з трибуни та на представництво тільки одній фракції чи обєднанню, що мають у своєму складі більше половини чисельності депутатів, які не увійшли до складу коаліції. Інші депутатські фракції, які приймуть рішення про свою опозиційність вимушені будуть або приєднатися до депутатських фракцій, чисельний склад якої налічує більшість від депутатів, або працювати на загальних засадах і не матимуть можливості повноцінно здійснювати свою опозиційну діяльність у парламенті та здійснювати контроль за діяльністю Кабінету Міністрів України.

У відповідності до змін...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Василь Олексійович, дякую.

 

КИСЕЛЬОВ В.О. ... статті 69 пропоную внести відповідні зміни до статті 70, а також до статті 81.

І на завершення, хочу сказати,  шановні депутати,  щодо  внесення зміни до статті 79 Регламенту обрання та відкликання з посад Першого заступника і  заступника Голови Верховної Ради України, то парламентська практика показує, що немає потреби обирати Першого заступника і  заступника Голови  Верховної Ради таємним голосуванням, а тим більше отриманням двох третин бюлетенів для голосування таємним голосуванням.

І на закінчення. Хочу сказати, що при доопрацюванні даного законопроекту, я подавав його на заміну, були враховані  відповідні зауваження Науково-експертного управління, а також були враховані пропозиції членів регламентного комітету, який  декілька днів назад схвалив даний законопроект.

Дякую  за увагу. Прошу підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Олександр Сергійович Єфремов, мікрофон, будь ласка, чи з трибуни.

 

10:55:00

ЄФРЕМОВ О.С.

Уважаемые коллеги, регламентный комитет на своем заседании рассмотрел  данный законопроект и принял решение  поддержать и рекомендовать Верховной Раде принять положительное решение. Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Шановні народні депутати,   у нас є два проекти.  Проект  внесення змін  до Закону України про Регламент  Верховної Ради. Автори: народні  депутати Мартиненко Микола і Матвієнко Анатолій. Це  6193 і 6193-1. Доповідав Василь Кисельов. У порядку реєстрації я поставлю  на голосування. Прошу уважно поставитись.

Першим голосується проект закону (автори Мартиненко і  Матвієнко). Я ставлю на голосування про прийняття його за основу і в цілому. Прошу визначатися. 6193 - за основу і в цілому як закон.

 

10:56:07

За-0

Рішення не прийнято.

Ставлю на голосування проект Закону про внесення змін до  Регламенту Верховної Ради України" (6193-1), які внесені на заміну раніше поданого (автор: народний  депутат  Кисельов), для прийняття за основу і в цілому як закон. Прошу голосувати.

 

10:56:39

За-237

Рішення прийнято. Закон прийнято.

Шановні колеги,  нам треба включити до порядку денного, щоб ми  мали можливість за умови його підготовки розглянути проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України (урядовий)  (6337) для включення до порядку денного прошу голосувати.

 

10:57:17

За-240

Рішення прийнято.

Так, шановні колеги! Єфремов Олександр Сергійович, будь ласка, пропозицію. Прошу уваги.

 

10:57:33

ЄФРЕМОВ О.С.

Шановні колеги! Вважаючи ситуацію, яка склалася в залі, пропонується прийняти Постанову Верховної Ради про внесення змін до календарного плану. Внести зміни до календарного плану проведення шостої сесії Верховної Ради України шостого скликання, затвердженого постановою Верховної Ради України від 19 січня 2010 року, стосовно роботи парламенту у квітні 2010 року, передбачивши 28-30 квітня роботу народних депутатів з виборцями. Прошу підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте мені цей документ, Олександр Сергійович. Олександр Сергійович, дайте мені цей документ.

Шановні колеги! Я ставлю на голосування про включення до порядку денного цього проекту Постанови про внесення змін до календарного плану проведення шостої сесії Верховної Ради України шостого скликання. Прошу голосувати. Про внесення змін. Про включення до порядку денного цього питання.

 

10:58:54

За-241

Правда, мені підказали, що це питання не потребує включення до порядку денного. Тому ми просто, як сигнальне голосування провели.

Я ставлю на голосування про прийняття проекту Постанови Верховної Ради України як постанови про внесення змін до календарного плану проведення шостої сесії Верховної Ради України шостого скликання. Прошу голосувати. Які ще є пропозиції з цього приводу?

 

10:59:28

За-242

Рішення прийнято.

На підставі заяв народних депутатів, які щойно склали присягу, від  фракції Партії регіонів оголошую про їх входження до складу  фракції Партії регіонів. Відповідні документи подано. (Оплески) 

 Шановні народні депутати,  на черзі у нас законопроекти 6122 – це  проект Закону про внесення змін до деяких  законодавчих актів України  (щодо  кредитування та стимулювання іноземних інвестицій). Ми  з вами приймали рішення про те, що  буде підготовлений він за скороченою процедурою  і внесений на розгляд Верховної Ради України.

Хто доповідати буде? Юрій Полунєєв, будь ласка. Давайте по поправках ідемо. 

 

11:00:42

ПОЛУНЄЄВ Ю.В.

Шановні колеги, шановний  Голово, шановні народні депутати, вашій увазі пропонується  у другому  читанні законопроект 6122, суть якого у знятті  обмежень щодо іноземних інвестицій, а також  стимулів, які будуть покращувати привабливість українських підприємств для  залучення ними кредитів. 

Цей законопроект  було ухвалено  у першому читанні. Він є дуже коротким. У процесі другого читання  були надані багато зауважень, але  вони під час розгляду робочої групи були частково враховані, але більшість з них  була відхилена. Тому законопроект  залишається у тому оригінальному виді, в якому  ви ухвалили під час першого читання.

Прошу шановний народних депутатів підтримати цей  важливий законопроект,  якого чекають і  українські підприємства, банки, інвестори, у другому читанні   і в цілому. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Йдемо по поправках, будь ласка.

Терьохін наполягає? Ні.

Кармазін? Ні.

Терьохін? Ні.

4 поправка Кармазіна? Ні.

5 поправка Терьохіна? Ні.

6 поправка Терьохіна? Ні.

7 поправка Кармазіна? Ні.

8 поправка Терьохіна? Ні.

9 поправка Кармазіна? Ні.

10 поправка Кармазіна? Не бачу.

11 поправка Кармазіна? Ні.

Я ставлю на голосування пропозицію комітету про прийняття в другому читанні і в цілому як закон проект Закону „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо кредитування та стимулювання іноземних інвестицій” (реєстраційний номер 6122). Прошу голосувати.

 

11:02:41

За-240

Рішення прийнято. Закон прийнято.

Тепер реєстраційний номер 6222. За основу ми прийняли його у першому читанні 13.04.2010 року. Було доручення комітету підготувати його до другого читання на цей пленарний тиждень, тобто на вівторок. Оскільки доручення не виконано я ставлю на голосування про прийняття проекту закону як закону (реєстраційний номер 6222). Прошу голосуйте.

 

11:03:25

За-241

Рішення прийнято.

Шановні колеги, на Погоджувальній раді йшла мова про те, що нам треба включити до порядку денного законопроект 6317, який стосується агропромислового комплексу (6317), для того, щоб комітет міг підготувати його до розгляду. Я наголошую, що, якщо ми включаємо до порядку денного, ми на цьому засіданні розглянути не маємо права.

Тому я ставлю на голосування: про включення до порядку денного проекту закону 6317.

 

11:04:15

За-242

Включити питання до порядку денного.

Петро Симоненко, будь ласка.

 

11:04:24

СИМОНЕНКО П.М.

Шановні колеги! Симоненко, фракція комуністів. Я хотів би вас попросити. У звязку з тим, що ми зараз прийняли рішення щодо змін до календарного плану, і напередодні якраз свят, великого свята – Дня Великої Перемоги – ми не будемо з вами працювати, але я думаю, що ми зробимо подарунок для наших ветеранів, для громадян України в цілому, подарунок, якщо приймемо рішення щодо проекту Закону 4355: „Про увічнення перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років”. Проект цей ми вже обговорювали, в тому числі на Погоджувальній раді. Він включений. Я прошу якраз його проголосувати. 4355: про використання Прапора Перемоги під час святкування 65-ї річниці, який надалі повязаний з Днем Перемоги.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, я прошу вас, я ж невипадково сказав. Ми розглядали цей законопроект, він був відхилений, підготовлено новий законопроект. І ми його повинні включити до порядку денного. А якщо включимо до порядку денного, ми на цьому ранковому пленарному засіданні не маємо права його розглядати. І я просив би вас не штовхати мене на порушення Регламенту. Не маємо права. Тому… я ще раз  хочу сказати: не маємо права по закону. Тільки, включивши його, ми можемо на наступному засіданні розглянути. Це закон. Що ви мене штовхаєте на порушення закону?! Ну давайте включимо! Дайте мені проект цього документу.

Шановні народні депутати, я ставлю на голосування: про включення до порядку денного проекту закону реєстраційний номер 4355.

 

11:06:25

За-239

Рішення прийнято.

Шановні колеги, у звязку із тим, що у нас відбувалася така творча обстановка, є така пропозиція: давайте ми зараз завершимо нашу роботу. Бо треба осмислити все те, що відбулося, а з урахуванням того, що прийняли ми державний бюджет, треба, щоб народні депутати виїхали в області і взяли участь в сесіях обласних рад при розгляді цього питання. Тому я поставлю  на голосування пропозицію, щоб вечірнього засідання ми не проводили. Я прошу проголосувати за цю пропозицію.

 

11:07:22

За-240

Рішення прийнято.

Ранкове засідання Верховної Ради України оголошую закритим. Ми, відповідно прийнятого рішення, 28, 30 числа працюємо в комітетах, безпосередньо в округах. А відповідно до календарного плану, який ми маємо, у нас буде продовжена робота в пленарному режимі. Все.