Стенограма пленарного засідання

26 листопада 2009

ПОЗАЧЕРГОВЕ ПЛЕНАРНЕ ЗАСІДАННЯ 

Сесійний зал Верховної Ради України

26 листопада  2009 року, 10.00 година

Веде засідання  Перший заступник Голови Верховної Ради

України  О.В.ЛАВРИНОВИЧ 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Доброго ранку,  шановні  народні  депутати,     гості Верховної Ради України! Прошу підготуватись до реєстрації.

Прошу включити систему „Рада”.

10:00:19

В залі зареєстровано 362 народних депутата України. Позачергове пленарне засідання    оголошую відкритим.

Шановні колеги, сьогодні день народження народних депутатів України: Рябеки Олександра Григоровича, (Оплески)  Табачника Дмитра Володимировича, (Оплески)  Шкіля Андрія Васильовича. (Оплески)  Давайте привітаємо наших колег, побажаємо доброго здоров’я і творчої наснаги.

Відповідно до частини восьмої статті 19 Регламенту Верховної Ради України  було зареєстрована ініціатива 151  народного депутата України  про проведення позачергового пленарного засідання  з визначеним порядком денним, який визначається ініціаторами  позачергового пленарного засідання, – це  проект, перепрошую,  це Закон України „Про внесення змін  до Закону України „Про Державний бюджет на 2009 рік” з пропозиціями Президента України.

Дві фракції: БЮТ, і Блок „Наша Україна – Народна Самооборона”  ще до початку розгляду просять  оголосити перерву для проведення  консультацій. Уповноважені представники   фракцій: „Блок Юлії Тимошенко”  – Андрій Кожемякін і уповноважений   представник фракції НУНС – Тарас Стецьків.

Оголошується перерва на 30 хвилин. О 10 годині 32 хвилини продовжуємо нашу роботу. 

 

ПІСЛЯ ПЕРЕРВИ

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, продовжуємо нашу роботу.

Участь в роботі позачергового пленарного засідання Верховної Ради України беруть члени Кабінету Міністрів на чолі з Прем`єр-міністром Тимошенко Юлією Володимирівною.

Дві фракції брали перерву для консультацій. Від двох фракцій, які брали перерву для консультацій, слово надається народному депутату Зваричу. 

 

10:32:32

ЗВАРИЧ Р.М.

Шановні колеги, я почну свій виступ із запитання, запитання, яке вам може видаватися риторичним. Насправді, я би просив, щоб ви заглибилися в суть цього запитання і щоб воно стало критерієм, для того щоб ви могли прийняти відповідне рішення щодо питання, яке сьогодні стоїть в порядку денному. Питання дуже просте: скільки вартує життя однієї людини? Однієї! 10 тисяч гривень, мільярд гривень? Я не знаю відповіді. Але я точно знаю одне: для того ми були обраними народними (народними!) депутатами України, що коли є можливість у нас, а вона в нас є, врятувати життя однієї, хоч би однієї людини, ми від цього відмовитися не сміємо, ми не маємо права!

А тепер, Олександре Володимировичу, я вам  хочу поставити запитання: чи життя хоч би однієї людини    вартує того, щоби скликати засідання  Погоджувальної ради. Здавалося б, абсурдне запитання. Здавалося б, що відповідь на запитання є очевидною. Якщо можна врятувати життя хоч однієї людини, варто було би скликати засідання  Погоджувальної ради чи це щось  такого надзвичайного, що ми просили скликати засідання  Погоджувальної ради.

Я хочу нагадати, що після кожного випадку, коли дві фракції просили перерву і  просили скликати засідання Погоджувальної ради, я, який уже тут приблизно 12  років в парламенті, не пам`ятаю такого випадку, щоби головуючий відмовив скликати засідання Погоджувальної ради.

Шановні колеги, сьогодні ми приймаємо дуже відповідальне рішення. Я би просив, щоб ви замислилися над тим чого ви тут сидите. Для того, щоб займатися політикою? Для того, щоб красуватися на екранах хто більше допоміг людям? Для того, щоби критикувати уряд… тому що уряд замало допоміг нашим  громадянам? Прийміть виважене рішення, прийміть правильне рішення, прийміть єдине  можливе рішення, яке ви мали би сьогодні прийняти, допоможіть нашим людям врятувати своє життя. Пам`ятайте, то питання, з яким я почав свій виступ. Скільки вартує життя однієї людини?  Для того ж ви були обраними народними депутатами України, щоби спасти наших людей! Зробіть це, будь ласка. Дякую за увагу. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Оголошується до розгляду Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" з пропозиціями Президента України.

Доповідає перший заступник глави Секретаріату Президента України Шлапак Олександр Віталійович. Прошу.

 

ШЛАПАК О.В.

Шановний  пане головуючий!  Шановні народні депутати! Шановні члени уряду! Президент України повернув до Верховної Ради прийнятий 3 листопада поточного року Закон  України щодо фінансування заході із запобігання поширенню та лікуванню грипу.

Одразу хочу зазначити найпринциповіший момент у позиції Президента України. Він підтримує рішення Верховної Ради про виділення додаткового 1 мільярда гривень на заходи із запобігання та поширенню, лікування грипу. Однак Президент України пропонує іншу відповідь на головне питання: де взяти цей один мільярд гривень. Нагадаю: Верховна Рада за ініціативою уряду пропонує надрукувати його за допомогою друкарського станка Національного банку України. Президент України пропонує скористатися загальноприйнятою у цивілізованому світі бюджетною процедурою, а саме: якщо в державі виникають форс-мажорні обставини – чи то економічна криза, чи епідемія грипу, -  а в бюджеті відсутні кошти для подолання такого форс-мажору, держава збільшує свій борг і запозичує необхідну суму. Саме у цьому полягають змотивовані і сформульовані пропозиції Президента України, з якими він відповідно до статті 94 Конституції України звертається до українського парламенту.

Шановні народні депутати, Президент України неодноразово і категорично заявляв, що спроба заставити Національний банк направити до Державного бюджету неіснуюче перевищення доходів над видатками є грубим порушенням фундаментальних основ фінансової системи держави, підміною конституційної місії Національного банку, перетворює його на друкарський верстат для потреб бюджету, наражає всіх українських громадян на ризики інфляції, зриву курсу національної валюти, призводить до стрімкого падіння рівня життя наших людей.

Президент України ще раз, шановні народні депутати, нагадує про емісійний урок 1993 року. Інфляційний рекорд у 10 тисяч відсотків протягом одного року зробив злидарями майже весь народ України. Потрібно було 7 довгих років, щоб виправити ситуацію з інфляцією і, здавалося б, назавжди закарбувати собі правило 15 статті Бюджетного кодексу: „Національному банку забороняється кредитувати Державний бюджет”. Порушення цього святого правила, згубне зневажання принципів  незалежності Національного банку стали предметом конституційного звернення Президента України до Конституційного Суду. Поки Конституційний Суд розглядає звернення президента України, нагадаю вам, що навіть закон, який оскаржується  у суді, містить норму щодо авансового перерахунку позитивної різниці перевищення кошторисних доходів над кошторисними видатками, увага, на підставі затвердженого кошторису доходів  і витрат національного банку України.

Нагадаю, що нині діючий кошторис Національного банку прогнозує позитивну різницю за підсумками 2009 року 696  мільйонів гривень. Більше того, по факту, за 9 місяців на розгляд ради Національного банку подані пропозиції від імені правління, де ця сума зменшується до 608 мільйонів гривень. У своєму зверненні до ради Національного банку фахівці банку зазначають про можливість збільшення резервів під знецінені активи з нинішніх 11,7 мільярдів гривень ще більше як на 7 мільярдів гривень. Це ціна, яку ми – держава мусимо заплатити за врятування банківської системи як  від економічної кризи, так і від  політичного тиску на українські банки. Ситуація з необхідністю формування додаткових резервів, до речі, склалася не лише у Національному банку. Приведу вам цифри по банківській системі в цілому. На сьогодні зафіксовано найбільший збиток  в історії банківської системи України 23,6 мільярди гривен, який виник в результаті формування резервів в розмірі  майже 61 мільярд.

Таким чином, у найкращому випадку Національний банк отримує позитивну різницю у сумі 608 мільйонів гривень, але більш ймовірним є сценарій отримання  в поточному році Національним банком збитків. Звідки ж узяти  один мільярд гривень на боротьбу з грипом, або девять мільярдів гривень для фінансування підготовки обєктів „Євро-2012”? Президент  України пропонує на один мільярд гривень збільшити державний борг, це збільшення дорівнює одній десятій відсотку ВВП. Президент Україну готовий провести необхідну роботу з комерційними банками, щоб  запозичити цей мільярд з ринку, а не просто  надрукувати його. Тим більше, шановні народні депутати, дискусія щодо розмірів державного боргу і порядку використання, на моє переконання, давним-давно повинна повернутися до парламентської зали, оскільки парламент повністю втратив контроль над державним боргом нашої держави.

Нагадаю вам, що на початок року державний борг складав 130,7 мільярди гривень. Верховна Рада прийняла Закон про Державний бюджет і встановила граничний рівень боргу – 193 мільярди. При цьому 85-та стаття закону дозволяла уряду перевищувати цю межу, але лише у випадку недоотримання надходжень до Державного бюджету.

Нагадаю вам останні офіційні дані, які нам відомі: на 30 вересня 2009 року державний борг уже складав 205 мільярдів гривень, це при тому, що уряд оптимістично рапортував про повне виконання Державного бюджету.

Водночас сьогодні розмір боргу за нашими обрахунками складає уже 225 мільярдів гривень, тобто приріст майже на 95 мільярдів, і перевищив законодавчо встановлену межу більше, як на 30 мільярдів.

Куди пішли ці гроші? Вони не пішли на заходи по боротьбі з епідеміями, ця бюджетна програма профінансована лише на 47 відсотків. Із 50 мільйонів гривень, виділених за наполяганням Президента України ще у квітні для проведення першочергових заходів з недопущення занесенню і поширенню на території України свинячого грипу, використано лише  30 мільйонів, тобто 60 відсотків.

Безпрецедентне  зростання  державного боргу було використано для прикриття прорахунків уряду у бюджетній політиці, дозволило уникнути внесення необхідних змін до бюджету, а також профінансувати обіцянки Прем'єр-міністра, які надавалися у передвиборчий період для здійснення доплат поштарям, бібліотекарям, сільським головам тощо.

Який висновок можна зробити з вище за значеного? Уряд, який протягом року на свій розсуд використовував державний борг, давно міг залучити необхідну суму в 1 мільярд гривень на боротьбу з грипом. І я переконаний, що парламент до такого залучення віднісся б із значно більшим розумінням, ніж до здійснення інших залучень на суму  95 мільярдів. Натомість урядом, прекрасно розуміючи відношення до друкування грошей і Національного банку і Президента, обирає цей надзвичайно конфліктний шлях. Моє особисте переконання, уряд у цій ситуації хотів не грошей, а чергового конфлікту.

Сьогодні ми маємо повторення ситуації, яка склалася при прийнятті закону про 9,8 мільярдів гривень на фінансування підготовки до Євро-2012. Президент України нагадував, що ці кошти уже заплановані у бюджеті. Більше того, під керівництвом Президента фахівці Національного банку, Мінфіну, Казначейства, „Укравтодору” відпрацювали спеціальні схеми фінансування, які дозволяли би цільовим чином використати ці кошти, ввели би подвійний контроль з боку Казначейства і Національного банку. Для цього були прийняті спеціальні постанови уряду і Національного банку.

Як результат цієї роботи, шановні колеги, проінформую вас. Відкрита кредитна лінія для „Укравтодору” у розмірі 1,5 мільярда гривень. А от з фінансуванням об’єктів інфраструктури з Державного бюджету склалася значно гірша ситуація. Відповідно до розробленого спеціального порядку дій уряд випустив спеціальні облігації на 3 роки під привабливу ставку. Комерційні банки викупили їх на суму майже 720 мільйонів гривень. Однак, в порушення свого слова і своїх постанов уряд лише 200 мільйонів цієї суми направив на підготовку до Євро-2012. Решта пішла латання бюджетних дірок.

Про що свідчить цей приклад? По-перше, схема для залучення коштів, для реалізації надзвичайних потреб держави через механізм спеціальних облігацій є абсолютно дієвою. По-друге, головна проблема – не залучення коштів, а ручний і нецільовий режим їх використання урядом. До речі, відповідно до інформації, якою володіє Секретаріат Президента, з 500 мільйонів, що були виділені урядом на боротьбу з грипом з резервного фонду Державного бюджету, касове, я підкреслюю, касове виконання цих видатків складає близько 60 мільйонів гривень. А компетентні органи повідомляють про порушення у процесі їх використання законодавство про державні закупівлі та завищені закупівельні ціни. Переконаний, що як у питанні надання можливості уряду додатково залучити 1 мільярд гривень, так і у питанні фінансування підготовки до Євро-2012 потрібен жорсткий парламентський контроль.

Таким чином, шановні народні депутати, у випадку подолання вето Президента України грошей Державному бюджету не додасться, бо їх немає за визначенням. Але додасться публічного конфлікту і недовіри людей до влади. У випадку підтримки пропозицій Президента уже через…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершуйте, будь ласка.

 

ШЛАПАК О.В. Через декілька днів почнуть надходити кошти до державного бюджету. І надіюсь під жорстким парламентським контролем будуть використані для боротьби з грипом. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Питання до доповідача є? Будь ласка, записуємось на запитання. Джоджик Ярослав Іванович.

 

10:46:37

ДЖОДЖИК Я.І.

Ярослав Джоджик, Українська народна партія. Шановний пане Олександре, у своєму виступі ви згадали про зловживання, які мали місце під час держзакупівель у цій ситуації з фінансуванням боротьби з грипом. Вся країна жахнулась від тих цифр, які були названі, а саме: „Таміфлю” закуплялось в три рази або в  п’ять разів дорожче від тієї ціни, скільки воно вартує. Під час урядування Віктора Януковича обладнання закуплялось по ціні в три рази більшій. Чи не вважаєте ви, що ті сигнали, які ми маємо сьогодні під час боротьби з грипом, змушують нас напередодні голосування по цьому мільярду, негайно проголосувати в другому читанні законопроект про державні закупівлі з обов’язковим врахуванням вимог Світового банку? Дякую.

 

ШЛАПАК О.В. Пане Ярославе, такі дві короткі відповіді.

Всі сигнали, які отримує Президент щодо зловживань в сфері закупівель, особливо це стосується лікарських засобів, передаються в компетентні органи і в першу чергу в Генеральну прокуратуру для спеціального вивчення. Маю надію, що всі разом ми з вами розберемось в тому, що там діється.

Що стосується Закону про державні закупівлі, я за те, щоб прийняти якомога швидше і саме з урахуванням рекомендацій Світового банку. Однак думаю, що цей закон потребує додаткової і дуже серйозної дискусії, як в комітеті, так і в парламентській залі з тим, щоб ми в чергове не прийняли закон, який викличе ще більше конфліктів у нашому суспільстві. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Соболєв Сергій Владиславович.

 

10:48:26

СОБОЛЄВ С.В.

Соболєв, Партія „Реформи і порядок”, "Блок Юлії Тимошенко". Шановний доповідач, тобто, я так розумію, що після того, як питання з істерією, як ви кажете, навколо грипу  розглядалося РНБО,  розглядалося іншими державними установами, Президент  умисно 15 днів не підписував Закон про виділення терміново коштів  на закупівлю спеціального обладнання і необхідних ліків для боротьби з грипом. Після цього ще декілька днів не подавав його у Верховну Раду витримуючи паузу. Після цього я так розумію, навіть якщо сьогодні буде подолано вето, ще десять днів цей закон не буде підписуватися.

Тому нам це зрозуміло. У мене питань ніяких немає, я ніяких коментарів не вимагаю. Єдине питання одне, яке виникає у всіх, хто тільки тут нас слухає і є за межами цього залу. Скільки далі будуть блокуватися рішення уряду     і Верховної Ради для того, щоб грип далі розповсюджувався в Україні? Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Без коментарів.

Шкіль Андрій Васильович, будь ласка.

 

10:49:45

ШКІЛЬ А.В.

Дякую, шановний головуючий. У мене якраз запитання є в цьому ж  самому ключі.

Я розумію, що позиція секретаріату зараз полягає в тому, що чим гірше українському народу, тим, можливо, вищий рейтинг може бути у Президента. На превеликий жаль, це можна було б використовувати і використовується, на превеликий жаль, в українській політиці. Але я не думаю, що це кому-небудь і колись не-будь у якому-небудь житті принесе будь-які дивіденди, коли  в даній ситуації страждають люди, коли рейтинг чи його відсутність буде будувати на здоров’ї людей.

Тому що ми чудово розуміємо і ви це чудово розумієте, і хто нас слухає, чудово розуміє, що друга хвиля грипу буде, ну така природа вірусної інфекції. Вона буде весною  в  основному, це буде другий етап. Він може розпочатися будь-коли, коли буде  потепління, зараз він знову може початися, бо маємо зараз теплу відповідну погоду. От яка позиція, от ваша особисто, і Секретаріат Президента і Президент, якого ви представляєте в цій ситуації?

 

ШЛАПАК О.В. Пане Андрію, пане Сергію, я не є політиком і не беруся сперечатися з вами з тем політичних. Однак якраз хочу запропонувати, що політику зараз треба залишити поза залом. Ми всі переживаємо за людей. Президент говорить тільки про одне – використайте реальне джерело, і він завтра підпише цей закон., ми отримаємо кошти. Не ламайте зараз під приводом грипу фінансову систему держави, яка нанесе шкоду не тільки тим, хто захворів грипом, а всім нашим людям. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Кармазін Юрій Анатолійович.

 

10:51:25

КАРМАЗІН Ю.А.

Юрій Кармазін, Партія захисників Вітчизни, "Наша Україна - Народна Самооборона".  Шановний Олександре Віталійовичу, ось ці пропозиції на півтори сторіночки Президента, які ми мали виголосити від імені Президента. На більше ваш Президент не уповноважував.

Разом з тим, ви образили уряд, де сказали, що він провокує конфлікти і так далі. Ви образили парламент, сказавши, що парламент втратив контроль. Да, втратив контроль! Бо при нормальному парламенті чиновники типу вас не мають ображати парламент і робити не те, що пропонував Президент.

Я хотів би запитати, я розумію, що це, мабуть, не кінчиться до кінця цього президентства, але хотів би вас запитати: чи усвідомлюють у Президента, що треба кошти ще на розробку власних, вітчизняних вакцин. І про це ви не сказали нічого, ви говорили про „Укравтодор”, про все, що завгодно. А про власні вакцини…

 

ШЛАПАК О.В. Пане Юрію, я таку запропонував би відповідь на конкретне питання, яке ви поставили. Очевидно, в залі попереду дискусія з приводу Закону про мораторій на ліки, тоді ми поговоримо про власні вакцини і про  інше. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Чудновський Віталій Олегович.

 

10:52:53

ЧУДНОВСЬКИЙ В.О.

Прошу Бондаренко передати слово.

 

10:52:58

БОНДАРЕНКО В.Д.

Володимир Бондаренко,  «Блок Юлії Тимошенко». Шановний пане Олександр, в своїй доповіді ви двічі вжили таке словосполучення, як «компетентні органи». Ну, попахує чимось, там, 38-39 роком. Що це за компетентні органи? Чи може - це Служба безпеки України, де донедавна працював Кислинський, який звинувачував Прем’єр-міністра в державній зраді, а потім з’ясувалось, що в нього навіть диплома немає, він школу, може, також не закінчував – треба перевірити.

Мені здається, до компетентних органів ви відносите також і іще одну таку особу як Хорошковський, який там виключно кришує інтереси Фірташа та Президента України в нафтогазовій сфері, зокрема, по шельфах. Можливо, до цих компетентних органів відноситься і об’єктивна позиція Стельмаха, якого тут Рада знімає, а Президент каже: „Ні, хай сидить”. Бо якщо знімуть Стельмаха, то там можна таке відкопати, що сидітимуть не тільки Стельмах на цій посаді, а в інших місцях дуже багато компетентних органів.

так от я хочу вам, звернути вашу увагу на те, що будьте трошки об’єктивнішими…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершуйте, будь ласка, питання.

 

10:54:06

БОНДАРЕНКО В.Д.

Ні, ні, ні, два слова. Я просив бути трошки об’єктивнішими, бо ви ж якось трошки перегинаєте тут палицю і також компетентнішими. Дякую.

 

ШЛАПАК О.В. Дякую, пане Володимир. Я обов’язково врахую ваші побажання. Я думаю, що нам в такому разі вам, разом з вами треба бути трошки стриманішими. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Стешенко Олександр Миколайович.

 

10:54:30

СТЕШЕНКО О.М.

Шановний доповідачу, та ви бачите, що якось стриманіше не виходить трішки. Мені хочеться вірити, що ви не відноситесь до розряду тих „без дипломників”, які працюють у Секретаріаті Президента, але в мене після вашої доповіді виникає питання про секретаріат, якого Президента якої країни йде мова. А питання в мене два.

Скажіть, будь ласка, стало відомо, що фракція Партії регіонів не буде зараз голосувати в залі. Так чи велись переговори, чи була зустріч з представниками цієї фракції у Президента?

І друге питання, щоб країна почула. Один мільярд скільки це відсотків від ВВП країни і якщо країна не може витримати, то скажіть, будь ласка, навіщо така фінансова система взагалі? Будь ласка.

 

ШЛАПАК О.В. Дякую. Мені невідомо ні про які переговори Президента України з Партією регіонів.

Що стосується відповіді на ваше друге питання. Я говорив про це в доповіді, один мільярд гривень – це 0,1 відсотка від ВВП нашої держави. Це невелика сума і ми, я вважаю, про що Президент і пише в своїх пропозиціях, можемо на таку суму збільшити державний борг нашої держави і відтак профінансувати його. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ар’єв Володимир Ігорович.

 

10:55:47

АР’ЄВ В.І.

Прошу передати слово Куликову Кирилу Борисовичу.

 

10:55:54

КУЛИКОВ К.Б.

Дуже дякую. Шановний Олександре Віталійовичу,  у мене лише одне запитання. У нас тут в парламенті працювала спільна слідча комісія по Національному банку. Комісія зробила висновки. Я не можу зрозуміти, як можливо Національному банку надати 80 мільйонів на рефінансування банків…  80 мільярдів на рефінансування банків і неможливо надати 1 мільярд на медицину. Тобто, я розумію,  що погано, що поштарям надається, я розумію, що погано, що бібліотекарям надаєтьс, але у нас такий принцип зараз: поштарям - пошту,  бібліотекарям - книжки, а банкірам - деньги, тобто гроші. Я не розумію такої позиції. Я не розумію чому Національний банк… І ми розуміємо, що  більшість цих коштів ніколи   не повернеться назад до Національного банку. Є висновок слідчої комісії парламенту. Чому Президент зневажає цей висновок і чому ми сьогодні …

 

ШЛАПАК О.В.  Шановний народний депутате, сенс існування держави в тому, що кожен повинен діяти в рамках своїх законодавчих повноважень. Справа Національного банку проводити рефінансування. Однак, не справа уряду, якщо на те пішло,  сьогодні без парламенту приймати рішення, куди направляти бюджетний ресурс.

Я розумію, якби міністр фінансів стояв на моєму місці і говорив: шановні парламентарі, давайте піднімемо зарплату бібліотекарям. Ви повинні відповідно до Конституції приймати таке рішення, а не первинно  таке рішення прийматися, а потім фінансуватися за рахунок збільшення державного боргу виключно урядом.  Тому поки що все відбувається, на превеликий жаль, з державним боргом не дуже добре, тому я і пропонував   це питання окремо розглянути в цій залі.

Що стосується Національного банку, то окрім вашої слідчої комісії є… да,  парламентської комісії,  є і інші, для мене також дуже важливі, документи. Таким документом є документ  Світового банку аудитора, який наймався і який перевірив всі  кредити рефінансування і визначив, що на сьогоднішній день жодних порушень Національний банк не зробив. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Олександре Віталійовичу. Сідайте, будь ласка.

Співдоповідь - голова Комітету з питань бюджету Деркач Микола Іванович.

 

10:58:18

ДЕРКАЧ М.І.

Шановний головуючий! Шановні народні депутати, запрошенні! Комітет з питань бюджету на своєму засіданні 18 листопада розглянув пропозиції Президента України до Закону про внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет на 2009 рік” (щодо забезпечення усіх лікарень країни необхідним медичним обладнанням і ліками, та протидії поширення епідемії грипу) за номером 5301.

Основним завданням прийнятого закону визначено створення сприятливих умов для протидії епідемії грипу в Україні, а саме: забезпечення усіх лікарень країни необхідними ліками та обладнанням для діагностики хвороби та протидії поширення епідемії грипу типу A/H1N1 „Каліфорнія 0409” та гострих респіраторних захворювань, а також для отримання громадянами професійної медичної допомоги та безкоштовних ліків.

З цією метою законом передбачено виділити коштів у сумі 1 мільярд гривень безпосередньо Міністерству охорони здоров’я за окремою бюджетною програмою. Джерелом реалізації даного закону передбачено перевищення валових доходів над видатками Національного банку України шляхом перерозподілу між загальним та спеціальними фондами державного бюджету без зміни загальних показників державного бюджету.

Президент України застосував право вето до цього закону і 16 листопада повернув його до Верховної Ради із своїми пропозиціями, а саме: пропонується визначити джерелом покриття додаткових видатків державного бюджету збільшення обсягу внутрєнніх державних запозичень на 1 мільярд гривень за загальним фондом Державного бюджету України з відповідним корегуванням граничного розміру дефіциту Державного бюджету та граничного розміру державного боргу. У зв’язку з цим запропоновано внести відповідні зміни до статті 1 та 11 та додатків номер 1, 2 і 3 до Закону України „Про Державний бюджет України на 2009 рік”.

Головне науково-експертне управління у своєму висновку зазначає, що пропозиція Президента України не містить належного обгрунтування доцільності та можливості збільшення бюджетних видатків саме за рахунок збільшення дефіциту державного бюджету та державного боргу, адже в умовах загострення економічної кризи, зростання дефіциту державного бюджету та державного боргу може призвести до виникнення суттєвих загроз для фінансової системи країни загалом та сектора державних фінансів,  у першу чергу.

За підсумками розгляду зазначеного питання Комітет з питань бюджету ухвалив рішення рекомендувати  Верховній Раді України повторно прийняти  Закон   України „Про внесення змін до Закону України „Про Державний бюджет України на 2009 рік” в цілому, тобто  подолати вето Президента України. Прошу підтримати. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Записуємося на питання до співдоповідача.  Чудновський Віталій Олегович.

 

11:01:34

ЧУДНОВСЬКИЙ В.О.

Прошу слово Ляшку передати.

 

11:01:38

ЛЯШКО О.В.

Олег Ляшко, „Блок Юлії Тимошенко”. Прикро спостерігати, коли на горі  людей, на  трагедії країни робиться політика, як ми щойно мали можливість спостерігати виступ представника Президента. Абсолютно правильно було  сказано, що замість того, щоб почути  професійні зауваження, ми тут   10 хвилин  слухали політику з вус чиновника Секретаріату Президента.

Я дума, що найкращий вихід, який сьогодні має зробити Верховна Рада, прийняти рішення – це подолати  вето Президента, підтримати дії уряду, спрямовані на боротьбу   з епідемією грипу. А нас чекає попереду спеціалісти  Всесвітньої організації охорони здоров’я попереджають, що нас чекає друга  і третя хвиля  грипу, і ми повинні дог цих чергових хвиль, до цих  проблем підійти у всеозброєнні, підійти підготовленими, закупити обладнання, закупити необхідні медикаменти.

І дуже велике прохання  до представника Секретаріату Президента передати і Президенту побажання від усього парламенту, і від громадян України. Я вчора був на …

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Завершуйте.

 

11:02:46

ЛЯШКО О.В. …то люди просили передать:  „Не заважайте  уряду долати кризу, долати епідемію”. А, будь ласка,   якщо ви такі розумні, красиві, сильні,  станьте поряд і допомагайте, а не  кожен намагається тільки укусить і облаяти, замість того, щоб допомогти цій жінці, яка  на своїх плечах тримає всю країну.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Комар Микола Степанович.

 

11:03:15

КОМАР М.С.

Прошу передати слово депутату Коновалюк.

 

11:03:22

КОНОВАЛЮК В.І.

Спасибо.  Уважаемый Николай Иванович, скажите, пожалуйста, при рассмотрении вопроса комитет изучил бюджетный запит, то есть при предложении правительства, как будет распределен этот миллиард? Это первое.

Второе. Как вы прокомментируете то, что еще в конце весны из резервного фонда были выделены 50 миллионов гривен, которые в течение полугода, как раз они предназначались на предотвращение этой эпидемии и подготовку к тому, чтобы все-таки украинские граждане были защищены от этой эпидемии? И эти 50 миллионов только были использованы в сентябре-месяце и то, скажем так, по сомнительному предназначению, поскольку Комитет охраны здоровья неоднократно по этому поводу обращался к Премьер-министру. И как вы считаете, насколько будет эффективно использован этот миллиард гривен и насколько сегодня это соответствует той необходимости...

 

ДЕРКАЧ М.І. Спасибо за вопрос.

Что касается распределения этого миллиарда. На комитете было представление, когда в начале мы рассматривали этот законопроект, конкретно расписаны три: приобретение оборудования, приобретение медикаментов необходимых и других средств. А что касается расшифровки постатейно, Министерство здравоохранения, поскольку главный распорядитель кредитов, предоставит соответствующую смету, которая будет проанализирована.

В отношении использования  5 миллионов гривен. Что касается эффективности, вы знаете, комитет специально не заслушивал этот вопрос, вот. А что касается этого миллиарда, было предложено и проголосовано создать комиссию от каждой фракции по одному человеку, и некоторые фракции уже подали такие предложения, то прежде чем будет финансироваться этот вопрос, он будет рассматриваться комиссионно вместе с представителями Кабинета Министров, Министерства здравоохранения. И тут комитет как раз коллеги Бахтеевой должен быть, так сказать, решающий голос будет, я думаю, за ним.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Кармазін Юрій Анатолійович.

 

11:05:42

КАРМАЗІН Ю.А.

Юрій Кармазін. Шановний Микола Іванович, розуміючи, що сьогодні вето  не буде подолано. Передбачаючи це як  сенатор міжнародного парламенту безпеки і миру я звернувся до парламенту  про  виділення коштів. Що ж… але я отримав завірення в тому, що ці кошти прийдуть. Я ще раз повторюю,  що ці кошти прийдуть. Я тільки хотів  почути вашу думку щодо  пустопорожніх пропозицій за  висновком  Науково-експертного управління. Щодо пустопорожності пропозицій Президента про збільшення боргу  і про безконтрольність  Національного банку. Як вона виглядає. Ви все-таки досвідчена людина, були міністром, зараз голова комітету, чи не здається вам, що в Секретаріаті Президента  і Президент „кришує” Національний банк, все, що там відбувається і всі таємниці…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершуйте, будь ласка.

 

11:06:57

КАРМАЗІН Ю.А. …нашої власної Рахункової палати.

Ми почули зараз від імені глави держави, що ми, українські парламентарі, маємо послуговуватися аудитом,  які зробили нам закордонні спеціалісти нашого Національного банку.

Люди добрі! Вдумайтесь, що тут говориться з цієї трибуни! Як ви відноситесь до того, що у нас є доступ любих швондерів з любої держави до державних таємниць і до того, що відбувається в Національному банку. І у нас немає доступу українського парламенту зокрема і  голови бюджетного комітету до тих цифр, за які сьогодні говорять прогнозно. До речі, за 9 місяців уже були доходи 680 мільйонів уже були в Національного банку. За рік очевидно  пропорційно вони превисять мільярд. Дякую.     

 

ДЕРКАЧ М.І. Ми  запросили в Національного банку. Национальный банк своим письмом дал ответ в отношении тех 680 миллионов о том, что такой прогноз ожидается до конца года, и мы из этого исходили.

Что касается других оценок, в том числе политических, в комитете у нас профессиональное рассмотрение и политических оценок мы не делаем, поэтому я вам на ваш вопрос этот не отвечу.

А что касается Науково-экспертного управления, то я больше склоняюсь, что истины здесь больше. Спасибо за вопрос.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зарубінський Олег Олександрович. Останнє питання.

 

11:08:37

ЗАРУБІНСЬКИЙ О.О.

Дякую, Олександре Володимировичу.

Шановний голова комітету, в мене питання до вас і як людини, яка добре знає бюджетну сферу, і фінансові проблеми, і, я думаю, банківську сферу.

От скажіть, будь ласка, всі сьогодні розуміють, що медицині, сфері охорони здоровя сьогодні вкрай, нагально потрібні гроші. Всі це вже зрозуміли. В районних лікарнях не вистачає апаратів штучного дихання, реанімація не може виконати свою функцію. Це всі наші проблеми, і хай всі несуть за це відповідальність, бо це протягом багатьох років недофінансовується медична сфера.

В звязку з цим я бачу, що ключова точка спотикання, скажімо так: а чи є в Національного банку для цього гроші чи ні? От я хотів би вас запитати. Була ж інформація Національного банку, що в них є відповідні гроші. Чому навколо цього стільки дискусій? Можливо, треба було б опублічити для народних депутатів інформацію голови Національного банку – і всі б дискусії пішли. І тоді б не було оцих наїздів один на одного. Дякую.

 

ДЕРКАЧ М.І. Спасибо, Олег Александрович, за вопрос.

Я сказал, что в комитете есть письмо Национального банка от 23 октября, где идет речь о том, что прогнозируется получение таких средств: превышение валовых доходов над расходами в 695,8 миллионов гривен. Другой информации мы не имеем.

А что касается отчетности, Национальный банк руководствуется соответствующими законами. Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Микола Іванович. Сідайте, будь ласка.

Шановні колеги, перед прийняттям рішення з питання, що розглядається, слово просить Прем'єр-міністр України Тимошенко Юлія Володимирівна. Будь ласка. Юлія Володимирівна, у вас було бажання висловитись.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В.

Доброго дня. Я всіх хочу привітати в цьому залі, а також всіх, хто зараз слухає мій виступ в каїні через засоби масової інформації. Розпочати я хочу з лаконічної інформації, яку ви можете прочитати на сайті Всесвітньої організації охорони здоровя, ця інформація відкрита, вона не від кого не прихована. Ця інформація говорить про те, що сьогодні в усіх без виключення країнах є прояви пандемії і в більшості країн сьогодні вже кількість смертей і кількість захворювань від каліфорнійського грипу, воно вже є абсолютно загрозливим. А крім того, і епідемії сезонного грипу, і вірусних інфекцій також мають загрозливі, незвичайні темпи. Якщо ви відкриєте сайт Всесвітньої організації охорони здоровя, то ви побачите прогноз людей, кількості людей, які мусять захворіти і прогноз тих, хто потрапить в реанімації, кому потрібно буквально в кількості для кожної країни, поставити апарати штучного вентиляції легенів, скільки людей, в Україні в тому числі, будуть потребувати апарату штучної нирки і, що саме страшне для кожної країни також Всесвітньою організацію охорони здоровя, а не політикумом і урядом України дан прогноз смертей.

І я хочу сьогодні трошки витрезвити політикум України, який вже, по-перше, зайшов за всі межі в свої передвиборчих баталіях і в передвиборчих істеріях, і сказати, що самий оптимістичний прогноз для України  складає 34 тисячі смертей – це в 10 разів більше, ніж в попередні роки від звичайних епідемій, це не прогноз уряду, а Всесвітньої організації охорони здоровя. І хочу нагадати також, що самий гірший прогноз, який дається тією ж самою організацію для України, це 240 тисяч смертей. Я  хочу щоб, можливо, для людей, які сидять у цьому залі, це було холодним душем.

Тому що, можливо, хтось у владі, хтось в опозиції, но всі обрані, за кожного голосували люди,  життя яких сьогодні  під загрозою. І, не зважаючи на те, в  опозиції ви чи у владі, не має значення, ви зобовязані, якщо хоч одна людина віддала за вас голос в цій країні, захистити життя, а не займатися пустою демагогією і витрачанням державних грошей на просиджування штанів, вибачте.

І саме тому я і хотіла б розпочати з того, що кожен депутат, без виключення, знає, як захистити свою дитину, і якщо йому буде погано, то він поїде, як мінімум, у Феофанію, а як максимум, за кордон на власних літаках в ті клініки, в яких все є, і як і ті, які були при владі десять років, не забезпечили наші клініки, отримуючи так звані гроші від тіньової приватизації.

І саме тому, що вони знають, що вони поїдуть у Феофанію, але в своїх літаках за кордон, або, і своїх дітей так само можуть вивезти, тому їм абсолютно байдуже, так само, як і Президенту країни, на жаль, якого ми обрали з вами, що буде з сільською дитиною. Тому що сільська дитина, вона не доїде навіть до обласної лікарні, тому що не забезпечено за попередні 18 років ні швидкими допомогами, ні реанімобілями, все проворовали і пограбували. А від приватизації грошей країна ніяких не отримала.

І тому я хочу сказати, шановні друзі, що несете відповідальність всі ви в залежності від сьогоднішнього голосування за кожне життя дитини, за кожне життя вагітної жінки, за кожне життя молодої людини. Тому що якщо ви знову почитаєте стенограми керівника місії ВОЗ, яка приїхала в Україну, кинувши всі свої справи, то вона сказала, що не питання, скільки в порівнянні з минулим роком за першу хвилю пандемії сталося смертей в Україні, можливо, вони співставні з минулим роком по кількості, але період, за які ці смерті країна отримала, це буквально декілька днів, говорить про те, що якщо такі темпи продовжаться, то справдяться прогнози Всесвітньої організації охорони здоровя для України. Про що ви говорите?

І коли ви говорите про те, що є це якась спеціальна політична істерія, то відкладіть в сторону все, що говориться в Україні і почитайте, що говорить світова спільнота. В одній з найміцніших країни світу в Сполучених Штатах надзвичайний стан, спеціальний медичний надзвичайний стан був оголошений. Сьогодні така країна, як Великобританія, має найбільше смертей серед європейських країн. Так їх медицина не так оснащена за всі 100 років демократії, як оснащена українська  медицина. І для того, щоб сьогодні хоча б  по мінімуму підготуватися до другої, третьої можливої хвилі пандемії, про що прямо сказала Всесвітня організація охорони здоров’я, потрібен не мільярд, хочу вас розчарувати, а потрібні десятки мільярдів. Тому що немає в країні достойного реанімаційного обладнання. Тільки в обласних лікарнях, і то в деяких, по 25-30 років є сьогодні вік обладнання в лікарнях.

І тому я, чесно кажучи, дивуюся, і у мене виникла надія, що в парламенті прокинувся все ж таки і відповідальність, і я б сказала так, і розум, коли більше 400 людей в парламенті проголосувало за цей закон. А що потім почалося? Що змінилося з того моменту, коли депутати проголосували. Мінімальний мільярд – це той мінімум, яким ще треба знайти як впоратися для того, щоб підготуватися до другої, третьої хвилі.

А що сталося за цей короткий період? Коли Президент навмисно тримав в руках,  15 діб тримав закон, який вже 15 діб міг працювати. Скажіть, будь ласка, якщо він вважав, що потрібні інші джерела. Наприклад, якщо б він був Президентом країни, то він би за годину направив свої пропозиції до Верховної Ради. Він тримав 15 діб. Чому? Да тому, що сьогодні є один розрахунок, що можливо епідемія розгуляється і можливо все ж таки надзвичайний стан можна буде ввести, те, що піднімала Богатирьова як секретар РНБО, публічно вслух казала. І що на базі введення надзвичайного стану він ще там хоча б на півроку затримається Президентом. Ви що не розумієте загальне підґрунтя цих речей? А інакше чим пояснити – 15 діб ні вето не накладено, не закон не підписаний. Можливо, це другорядна справа в Україні, можливо, є більш важливі справи ніж життя 240 тисяч людей. Та ні, свідомо робиться. Так навіщо тоді було РНБО збирати? Навіщо тоді було нагнітати ситуацію, а її треба було нагнітами, а потім 15 діб тримати закон. Та очевидно все це, це просто білими нитками шито. І шкода, що сьогодні до людей в Україні дуже важко цю інформацію довести. Знаєте чому.

І тепер питання. А чому Партія регіонів, наприклад, якщо вона мене заздалегідь проінформувала, що голосувати не буде, представники, так а що змінилося з того моменту? І я просто хочу звернутися до Партії регіонів зараз, тому що від їх голосів персонально залежить сьогодні, буде підготовлена країна до другої хвилі епідемії чи ні. І якщо сьогодні голоси будуть дані, то можна твердо сказати, що в нас буде 10 днів для того, щоб закупити все необхідне обладнання. Тому що його ще встановити потрібно, тому що ще розвести потрібно по кожній лікарні. І говориться про те, що хвилю другу прогнозують в середині грудня, на початку січня. Як ми могли втрачати 15 діб? Як ми могли годину втратити як країна?

І тому, шановні друзі, я хотіла б, чесно кажучи, висловити величезне здивування тому, що сьогодні головуючий у Верховній Раді, пан Лавринович від Партії регіонів, на прохання двох фракцій навіть нараду голів фракцій не зібрав. Можливо, це питання неважливе? Або, можливо, хтось візьме на себе відповідальність за кожне життя людини персонально, якщо навіть не знайшли потреби оговорити в колі лідерів фракцій, як підходити до цього питання? Ось ставлення. І подивіться на праву половину залу, де, дійсно, приїхали депутати, подивіться на комуністів, які сидять, і подивіться на фракцію Литвина, яка також сидить, і подивіться на Партію регіонів.  Я хочу сказати вам, що оце і є відношення реальне до життя людини, оце і є відповідальність того, що ми розглядаємо.

І хотіла би також перейти зараз ще і до питань, які підняв пан Шлапак. Ви знаєте, більше нічого не треба було в поясненні до його яскравої промови, крім  скромна  доповідь  керівника бюджетного комітету.  Скромна доповідь, який зачитав просто довідку Національного банку, що ці гроші як прибуток, який по Закону про Національний банк зобов’язаний Національний банк перерахувати в бюджет, що цей мільярд є.  Скажіть, будь ласка, що, Президент або пан Шлапак не читали цього заключення Національного банку, що ці гроші - не емісія? А Національний банк офіційно підтвердив, що це є реальний прибуток Національного банку, який і мусить лягти в основу подолання сьогодні епідемії групу.

А скажіть, будь ласка,  хіба Президент і Шлапак не мали часу ознайомитися з тим, що Голова Національного банку навіть подав до Ради Національного банку документи на узгодження  перерахування цього мільярду в бюджет для подолання епідемії? Це всі документи відкриті.

І знаєте, що я вам скажу просто, що це є свідома діяльність проти кожної людини в Україні. І якщо цей мільярд підтверджується сьогодні Головою Національного банку, то якщо зараз не буде подолано вето,  то кожна людина, яка не натиснула цю кнопку, буде за життя дитини, людини, вагітної жінки нести персональну відповідальність, персональну.

А, що стосується….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Юлія Володимирівна.

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. А що стосується куди піде цей мільярд?

Шановні друзі! Я думаю, що питання, яке ми сьогодні обговорюємо, варто того, щоб дати мені декілька хвилин завершити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Юлія Володимирівна, у Верховній Раді існує регламент і процедура. Ви мали 10 хвилин,  ви вже 12 хвилин виступаєте…

 

ТИМОШЕНКО Ю.В. Я хочу нагадати вам, що коли  обговорюються такі питання в цьому парламенті, ніколи Прем’єр-міністру регламенти не ставили, а  писали: виступ Прем’єр-міністра. І це теж питання, що навіть по такій важливій темі Партія регіонів висловитися навіть не дає Прем’єр-міністру.

І ще хочу сказати вам.  (Оплески)

Можливо, депутати не встигли ознайомитися. Але, враховуючи запитання Партії регіонів, які задавалися, куди буде використаний цей мільярд? Уряд  вніс і зареєстрував проект постанови Верховної Ради, де буквально по-детально виклали: на що ідуть ці гроші, як вони будуть використані. І правильно сказав Микола Іванович Деркач, керівник бюджетного комітету, що крім того і в законі, і в рішення парламенту передбачено, що кожна копійка буде узгоджуватися з профільними комітетами, а там потрібні банальні речі. Потрібно оснастити за вимогами Всесвітньої організації охорони здоровя кожну районну і міську лікарню спеціальними кислородними генераторами, і розвести в реанімаційні палати. Це значить, що, якщо людина в перші хвилини після захворювання отримає кисень, вона може зберегти своє життя – це перший напрямок трати.

Другий напрямок трати. Якщо в перший день, коли таке захворювання є, людина отримує озельтамівір – це Таміфлю, то можна врятувати її життя. і потрібно закупити сьогодні таку кількість, щоб згідно прогнозів ВООЗ ми готові були забезпечити потенційно тих людей, яких прогнозується, що вони захворіють.

Наступне, що треба – реанімаційне банальне обладнання, якого немає сьогодні в Україні за  18 років не завезли, це наркоз на дихальне обладнання, це штучна вентиляція легені, це штучна нирка, це повністю все, що стосується реанімації, в тому числі і спеціальні пульсоксиметри - спеціальні монітори, які контролюють стан життя людини, її аналізи кожну хвилину.

Нам потрібно завезти, хоча б мінімальну кількість швидких допомог, щоб доставити людей з сіл до лікарень, де є така допомога. Нам потрібен мінімум. Тому що, якщо не по мінімуму, то цього мільярда і близько не вистачить. І будь-які комісії Верховної Ради створюйте для того, щоб перевірити кожну копійку, яка витрачається, до того, як вона буде витрачена, а не після того. Але дайте можливість уряду захистити життя людей. Дайте можливість уряду виконати функцію, яку мусить виконати держава, а не Прем’єр-міністр. І дайте можливість не допустити тих прогнозів, які оголосила Всесвітня організація охорони здоров’я і на сайтах і публічно. Просто захистить людей - це ваш прямий обов’язок.

І я прошу зараз, звертаюся до всіх депутатів без виключення, я прошу, враховуючи, що пропозиції Президента – це збільшення державного боргу в той час, коли і бюджетний комітет, і голова Національного банку підтвердили, що цей мільярд перевищення доходів над видатками є, я прошу підтримати і подолати вето. І хочу сказати, що за цим голосуванням вже не тільки народ стежить, якщо ви віруючі люди, стежить ще і Господь Бог. Проголосуйте. (Оплески)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Репліка від фракції Партії регіонів Герман Ганна Миколаївна.

 

11:26:55

ГЕРМАН Г.М.

Шановні колеги, я сподіваюся, що Юлія Володимирівна читає не тільки сайт ВООЗ, а і українську пресу. Так ось в українській пресі вчора було опубліковано останні соціологічні дослідження, згідно з якими 41 відсоток українців вважає, що навколо епідемії роздутий ажіотаж і понад 37 відсотків українців вважає, що це вигідно Юлії Тимошенко. Це лише цифри, до яких Партія регіонів не має жодного відношення.

Тепер по справі. Ми добре пам’ятаємо, ми добре пам’ятаємо як ми тут голосували за гроші на повінь, понад 4,6 мільярда гривень були виділені на ліквідацію наслідків повені, 2/3 цих коштів були вкрадені і до сьогоднішнього дня люди пишіть листи зі скаргами на Кабінет Міністрів.

Наступні зловживання. Дев’ять і вісім мільярдів гривень були виділені на Євро-2012, ми тут з вами за це голосували, досі немає навіть постанови уряду про їх використання.

Тепер далі. В бюджеті на боротьбу з епідемією в 2009 році уряд заклав 500 тисяч гривень.  (Шум у залі)  Всього 240 тисяч було використано, решту вкрали.  На боротьбу зі свинячим  грипом було виділено 50 мільйонів гривень. Використали 30 мільйонів.  20 вкрали.  30 жовтня уряд прийняв постанову про введення 500 мільйонів гривень, з них використали лише 12, решту вкрали. Я пропоную, щоб уряд дав звіт українському народу, де ці гроші, хто їх використав і на які цілі?

Тепер ми пропонуємо інший державний підхід. Ми вважаємо, що  на грудень цього року треба виділити 200 мільйонів гривень на боротьбу з епідемією,  100 з яких скерувати в області для лікарень, а 100 дати Мінздраву на їхні потреби. За місяць використати мільярд неможливо. Його можна тільки вкрасти.

Тому, якщо  уряд використає за грудень 200 мільйонів і йому буде потрібно ще кошти, їх треба закласти в бюджет на 2010 рік і використовувати згідно закону. Це державний підхід, це відповідальна позиція і ми пропонуємо саме так зробити. І законопроект про це представить Верховній Раді   Микола Янович Азаров.

А лякати нас тут …

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ганна Миколаївна, будь ласка, сідайте.

Шановні колеги,  оскільки було звернення до  головуючого стосовно Погоджувальної ради, я вам хочу оголосити ту вимогу, яка надійшла на початку роботи.  Фракція „Блоку Юлії Тимошенко” і Блоку "Наша Україна-Народна Самооборона" у Верховній Раді України шостого скликання вимагають оголосити 30 хвилинну перерву для проведення консультацій. Крапка.

У нас у Партії регіонів не було потреби в консультаціях. Ми консультації провели на передодні. Тому ніякої Погоджувальної ради не було потреби скликати.

Візьміть, будь ласка, тепер порівняльну таблицю. Переходимо до ухвалення рішення.

Шановні колеги,  пропозиція номер один  Президента України.  

Комітет пропонує відхилити пропозицію Президента. Пропозиція Президента номер 1 ставиться на голосування. Прошу визначатися.

 

11:30:54

За-18

Пропозиція Президента не підтримана.

Пропозиція номер два Президента України. Комітет рекомендує відхилити. Ставиться на голосування пропозиція Президента України. Прошу визначатися.

 

11:31:20

За-7

Пропозиція не підтримана.

Пропозиція номер три Президента України. Комітет рекомендує відхилити. Пропозиція Президента України номер 3 ставиться на голосування. Прошу визначатися.

 

11:31:44

За-7

Пропозиція Президента не підтримана.

Пропозиція номер 4 Президента України. Комітет рекомендує відхилити. Ставиться на голосування пропозиція номер 4 Президента України.

 

11:32:11

За-10

Пропозиція Президента не підтримана.

Ставиться на голосування пропозиція Комітету з питань бюджету про подолання вето Президента на Закон „Про Державний бюджет України на 2009” (реєстраційний номер 5301). Прошу визначатися.

 

11:32:44

За-231

Рішення не прийнято.

Пропозиція народного депутата Саса.

Будь ласка, по фракціях покажіть. Партія регіонів – 0, "Блок Юлії Тимошенко" – 152, "Наша Україна - Народна Самооборона" – 32, комуністів 27, „Блок Литвина” – 19, позафракційні – 1.

Народний депутат Сас, будь ласка.

 

11:33:10

САС С.В.

Дякую. Шановний головуючий, відповідно до частини першої статті 29 за грубе порушення регламенту роблю вам зауваження.  І відповідно до частини восьмої  статті 135 Регламенту вношу  пропозицію поставити на голосування – направити  даний  законопроект на доопрацювання у головний комітет із припискою, щоб він терміново за скороченою процедурою  підготував його і у наступний вівторок розглянути у сесійній залі. Дякую. Прошу поставити на голосування цю пропозицію.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Шановний народний депутат, якщо  робите зауваження, то ви мали б, принаймні, розуміти, що ви мали на увазі у порушеннях. Така  позиція  є у Регламенті Верховної Ради України. Я ставлю на голосування пропозицію  про направлення на доопрацювання у профільний комітет, який буде мати 30 днів  для підготовки  цього питання. Прошу визначатись. (Шум у залі) Направлення на доопрацювання відповідно до Регламенту.

Пропозиція ставиться на голосування, прошу визначатись.

 

11:34:24

За-251

Рішення прийнято.

Закон направляється на  доопрацювання у бюджетний комітет.

По фракціях, будь ласка. Партія регіонів – 1, „Блок Юлії Тимошенко” – 151, „Наша Україна – Народна Самооборона”  – 51,  комуністів – 27, „Блок Литвина”  – 19, позафракційні – 2.

На цьому  позачергове пленарне засідання  оголошую закритим.