Стенограма пленарного засідання

02 червня 2015
 

ЗАСІДАННЯ СОРОК ШОСТЕ

Сесійний зал Верховної Ради України

02 червня 2015 року, 16 годин 10 хвилин

Веде засідання Голова Верховної Ради України В.Б.ГРОЙСМАН

 

16:14:41

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги народні депутати, будь ласка, займаємо свої місця. Продовжуємо нашу роботу. Будь ласка, підготуйтесь до реєстрації.

Перед тим, як розпочати нашу роботу, розпочати вечірнє засідання, хочу вас проінформувати, що за моїм дорученням регламентний комітет провів своє засідання, і як мене проінформували, ухвалив абсолютно законне рішення щодо процедури розгляду подання щодо притягнення до  відповідальності двох народних депутатів. Це відкриває шлях до розгляду цього питання у сесійні залі.

Хочу вас проінформувати про те, як тільки я отримаю на руки рішення комітету, засідання якого  відбулося від 14 до 16 години, ми одразу з вами розпочнемо розгляд питання щодо зняття недоторканності двох народних депутатів відповідно до подання Генерального прокурора України.

Хочу подякувати комітету за те, що вони провели своє засідання і привели у відповідність до  законодавства свою роботу.

А зараз прошу підготуватись до реєстрації шановні колеги народні депутати. Реєструємося.

 

16:16:24

335 народних депутатів у залі. Оголошую вечірнє засідання Верховної Ради України  відкритим.

І переходимо до розгляду питань порядку денного.

Будь ласка, у нас визначено до розгляду питання реєстраційний номер 2852, 2852-1. Доповідає Денісова Людмила Леонтіївна. Ми у п'ятницю його розглядали, але по ньому не було прийнято жодних рішень. Тому є пропозиція розглядати його скороченою процедурою. Давайте підготуємося, шановні колеги.

Немає необхідності, колеги, нам голосувати за скорочену процедуру, оскільки він був раніше обговорений.

Будь ласка, 3 хвилини – для доповіді Денисовії Людмилі Леонтіївні, прошу. І потім – Юрій Шухевич, ще я дам слово з місця. І, будь ласка, і Наталя Королевська. Це три співавтори цього закону.

 

16:17:52

ДЕНІСОВА Л.Л.

Шановний Голово,  шановні народні депутати, як ви всі пам'ятаєте, що 2 березня нами було дано доручення Кабінету Міністрів України, щоб до 1 травня 2015 року підготувати та подати на розгляд Верховної Ради проект щодо призначення всіх пенсій, в тому числі спеціальних, крім військовослужбовців та науковців, на загальних підставах. І у разі неприйняття до 1 червня даного закону, з 1 червня скасовуються всі норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії призначаються за спеціальними законами.

Дійсно уряд 30 квітня вніс такий законопроект, який передбачає запровадження накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування з 1 січня 2017 року і скасування спеціальних пенсій та в становлення єдиних принципів нарахування з 1 січня 2016 року. Комітет терміново розглянув на засіданні 13 травня 2015 року. Надав чисельні зауваження до введення другого рівня накопичувальної системи і зазначив, що така система не запрацює і викличе довіру у звичайних громадян та прийняв рішення: повернути цей проект до комітету на підготовку допрацьованого проекту разом з положеннями альтернативних проектів для подання його до Верховної Ради на повторне перше читання. При цьому, враховуючи, що приймати проект в такому вигляді неможливо, та зважаючи на пропозицію Мінсоцполітики щодо скасування спецпенсій з 1 січня 2016 року, членами комітету було підготовлено законопроект 2852, щоб дати можливість уряду доопрацювати цей проект до 1 грудня 2015 року. Але наш колега народний депутат пан Шухевич подав законопроект 2852-1, який передбачає, що… більш стислі терміни уряду для підготовки доопрацьованого законопроекту до 1 липня 2015 року.

Під час обговорення в Верховній Раді України 22 травня даних законопроектів  мною було запропоновано, щоб надати можливість  уряду доопрацювати і погодитись з пропозицією пана Шухевича до 1 липня 2015 року. При голосуванні, враховуючи, що він стояв останнім, голосів не було. І тому Верховною Радою України не підтримано  саме пропозицію Міністерства соціальної політики щодо терміну скасування спеціальних пенсій з 1 січня 2016 року, а не відміну скасування  з 1 червня. Тому на сьогоднішній день, дійсно, з 1 червня 2015 року Верховною Радою встановлено, що пункт 5 Прикінцевих положень Закону України від 2 березня…

 

Веде засідання заступник Голови Верховної Ради України

О.І.СИРОЇД

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дозвольте завершити.

 

ДЕНІСОВА Л.Л. Скасовано норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії призначаються за 12 спеціальними законами, крім військовослужбовців та наукових працівників. Тому я вважаю, ніякого рішення сьогодні по цим законам  приймати не потрібно. Тому що норма, яка була визначена Верховною Радою України, вона працює. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую вам.  Прошу,  Юрій Шухевич. З місця.

 

16:21:33

ШУХЕВИЧ Ю.Р.

Шановний пане Голово! Шановні колеги! Дійсно, оскільки законом 2 березня була встановлена дата скасування всіх привілейованих пенсій з 1 червня 2015 року. Але внісши свій проект уряд запропонував вводити цей… скасувати статтю 13 з… "Прикінцевих положень" і перенести, скасувавши зовсім, тим самим перенести на невідомо на який термін врешті-решт введення цього закону. 

Тому було в комітеті профільному запропоновано на 1 лютого. Я подав альтернативний закон, щоб прискорити пенсійну реформу на 1 липня. Оскільки я пропозиція не набрала достатню кількість голосів, вступив в силу закон з 2 березня і всі привілейовані пенсії відмінені.

Я вас тепер прошу, я знімаю свою пропозицію дату 1 липня і, оскільки вже вступив новий закон. Що стосується  самого пенсійного закону, то запропонований альтернатив до урядового 2767-2, який передбачає як скасування всіх привілейованих пенсій, так єдину систему нарахування.

Тому я вас, панове депутати, прошу його розглянути і відповідно вирішити.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Прошу, Наталія Королевська.

 

16:23:43

КОРОЛЕВСЬКА Н.Ю.

Уважаемые коллеги, я прошу вашего внимания буквально на 1 минуту, чтобы вы все сейчас, когда будете голосовать, принимали это решение очень ответственно и чтобы каждый из вас понимал, за что вы будете голосовать. Потому что сейчас в зале проходит пиар-компания борьбы с привилегированными специальными пенсиями.

Так вот, что вы сейчас считаете специальной привилегированной пенсией? Это пенсия работника местной государственной администрации, это пенсия журналиста, это пенсия научных сотрудников, это пенсия абсолютно простых людей, которые каждый месяц всей своей трудовой жизни перечисляли на 2 с половиной процента в Пенсионный фонд больше, чем любые другие пенсионеры, и за это люди, выходя на пенсию, получали ее чуточку выше. Я хочу вам сказать, что средняя пенсия специальная пенсия, которая сегодня здесь говорят, сегодня в нашей стране составляет 3200 гривен.

И вы хотите у этих людей, которые сегодня, завтра и послезавтра пойдут на пенсию, отнять эти 3200 гривен и выплатить им позорную, нищенскую пенсию в 1200 гривен. За что? Вот за, что вы будете наказывать этих абсолютно простых людей, которые всю жизнь платили повышенный взнос, которые всю свою жизнь отработали на государство.

Поэтому мы предлагаем следующее решение. Отложите, пожалуйста, это радикальное, непродуманное, необоснованное решение, наказание наших людей на несколько месяцев. Пускай Кабинет Министров подготовит правильный законопроект. Пусть люди, которые перечисляли повышенные взносы, получают, как положено хоть чуточку, но повышение пенсии. А за это время мы с вами обязаны проиндексировать пенсии, проиндексировать заработные платы. Ну вы же прекрасно сами знаете, что за 1200 гривен невозможно прожить в стране. И за 3200 гривен сегодня также невозможно прокормить свою семью. Так в место того чтобы сегодня забирать последний кусок хлеба, поднимите остальным людям пенсии, не забирайте, а добавьте остальным и после этого пересмотрите закон по спецпенсиям.

Мы просим вас, пожалуйста, отмените вступление в силу с 1 июня закона по спецпенсиям, подготовьте, мы готовы принимать в этом участие, альтернативный проект и только после этого взвешено принимайте решение. А сейчас проголосуйте за законопроект, чтобы перенести решение об отмене спецпенсий с 1 июня. Дайте, пожалуйста, людям спокойно жить. Спасибо за вниманием.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую вам.

З огляду на те, що набрав чинності закон, який був проголосований у березні і, відповідно до якого, спеціальні пенсії уже є скасовані, починаючи з 1 червня, обидва законопроекти уже втратили свою актуальність і, відповідно до пропозицій суб'єктів законодавчої ініціативи, обох, обидва законопроекти і 2852 і 2852-1 вважати такими, що відкликані.

Так. Переходимо до наступного питання. Повторне перше читання.  Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам Військової служби правопорядку у Збройних Силах України повноважень на здійснення досудового розслідування кримінальних проваджень та здійснення оперативно-розшукової діяльності.

Повинен доповідати голова комітету. Чи є доповідач для цього законопроекту?

Так. Повернемося пізніше. Я думаю, що голова комітету зараз на засіданні керівників депутатських фракцій.

Так. Переходимо до розгляду питань у другому читанні.

Шановні народні депутати! Виноситься на розгляд проект Закону про внесення змін до Закону України "Про організацію оборонного планування", нова редакція. Доповідач голова Комітету з питань національної безпеки і оборони Пашинський Сергій Володимирович.

 

16:28:59

ПАШИНСЬКИЙ С.В.

Доброго дня, шановні колеги! Доброго дня, шановна пані Головуюча!

До уваги депутатів представляється Закон (номер 1547) про організацію оборонного планування.

Я хочу почати свій виступ з того,  що миз вами за останніх більше ніж півроку вже несли колосальну кількість законодавчих змін в ту систему оборонного планування, мобілізації, стратегічного планування, яка існувала.

Закон, який вам представлений, по суті, повністю модернізує… повністю модернізує діючу систему оборонного планування, вводить прив'язку оборонного планування до воєнної доктрини, вводить прив'язку до  міжвідомчої координації. В першому читанні він був проголосований нами. Було внесено 35 пропозицій. 9 пропозицій враховано повністю, 5 враховано частково. Головним юридичним управлінням Апарату Верховної Ради України підготовлений до другого читання законопроект завізовано без зауважень.

Наш комітет одностайно підтримав рішення у другому читанні, рекомендувати його для прийняття у другому читанні та в цілому. Чи автори поправок наполягають? Таблиця роздана.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати! Давайте повернемося до таблиці з поправками. Нагадую, ми розглядаємо Закон про внесення змін до, законопроект про внесення змін до Закону України "Про організацію оборонного планування". Поправки, які були відхилені, прошу подивитися.

Поправка номер 4, народний депутат Сотник не наполягає.

Народний депутат. Поправка номер 6, народний депутат Сотник не наполягає.

Поправка номер 7, народний депутат Ленський. Народний депутат Ленський наполягає на своїй поправці? Ні.

Так, народний депутат. Поправка номер 16, народний депутат Ленський не наполягає.

28 поправка, народний депутат Ленський не наполягає.

Ми завершили розгляд поправок. Якщо немає заперечень, ми можемо переходити до голосування.

Шановні народні депутати! На ваш розгляд вноситься, для голосування вноситься законопроект про внесення змін до Закону України "Про організацію оборонного планування". Голосування у другому читанні та в цілому. Прошу, прошу зайняти свої місця і підготуватися до голосування.

Прошу голосувати законопроект 1547  про внесення змін до Закону України "Про організацію оборонного планування" у другому читанні та в цілому. Прошу голосувати.

 

16:32:37

За-221

Шановні народні депутати,  я вас  прошу, я вас прошу зосередитися, зайняти свої місця в залі. Нам треба повернутися до голосування за законопроект (№ 1547) про внесення  змін до Закону України "Про організацію оборонного планування". Я прошу зайняти свої місця. Ми голосуємо  за повернення  до голосування. Прошу. Прошу. 

 

16:33:31

За-237

Дякую, шановні народні депутати.

А тепер ставлю  на голосування в другому читанні та в цілому законопроект  (№ 1547) про внесення змін до Закону України "Про організацію оборонного планування". Прошу голосувати в другому читанні та в цілому.

 

16:34:01

За-247

Дякую.

На ваш розгляд вноситься законопроект  про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення складу, змісту та порядку погодження документації із землеустрою (друге читання).

Прошу доповідати голову Комітету з питань аграрної політики та земельних відносин Кутового Тараса Вікторовича.

 

16:34:34

КУТОВИЙ Т.В.

Шановні колеги, на ваш розгляд винесено законопроект  0904 – це перехідний  законопроект, свого часу зареєстрований народним депутатом Калетніком. Він перш за все розглядає питання вирівнювання ситуації по земельній документації, яка необхідна в кожній області. Сьогодні Закон про землеустрій не містить виключного переліку видів документації землеустрою та дозволяє іншим законам України та нормативно-правовим актам встановлювати різні види документації. При цьому в різних цих видах документації вирішуються одні і ті ж самі питання, але називаються вони по-різному і тому кожна область по своєму, і держземи там свого часу, все це трактували.

До законопроекту, до нього, надійшло 165 пропозицій та поправок суб'єктів права законодавчої ініціативи, з яких пропонується врахувати 144, відхилити 21.

Щодо відхилених поправок та пропозицій, то пропонується відхилити поправки та пропозиції в основному які внесені із порушенням вимог статті 116 Регламенту Верховної Ради України і не стосуються положень законопроекту, прийнятого за основу. Також слід зауважити, що ряд пропозицій, що були відхилені через неузгодженість із положеннями також 116 статті Регламенту Верховної Ради, уже врегульовані Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо спрощення умов ведення бізнесу". Це той Закон про дерегуляцію, який ми прийняли, номер 1918 12.02.2015 року. Зокрема це стосується поправок 7 та 131. Пропонується відхилити пропозиції та поправки, які виключають положення вже врахованих поправок.

Конкретні обґрунтування щодо даних пропозицій та поправок наведені в порівняльній таблиці. На засіданні комітету даний законопроект було розглянуто 7 квітня і прийнято рішення рекомендувати Верховній Раді України прийняти його в другому читанні та в цілому як закон. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Прошу, народні депутати, розглядати поправки. Чи є якісь пропозиції? Чи наполягають народні депутати на своїх поправках, на тих, які були відхилені?

Поправка номер 7, народний депутат Дідич. Наполягає? Ні.

Поправка номер 24, народний депутат Кулініч. Не наполягає?  

35-а, народний депутат Кулініч. Не наполягає.

36-а, народний депутат Кулініч. Не наполягає.

50-а поправка народний депутат Барвіненко. Наполягає? Ні, не наполягає.

53-я, народний депутат Кулініч. Не наполягає народний депутат Кулініч на жодній із своїх поправок. І так само народний депутат Барвіненко не наполягає на жодній із  своїх поправок.  

Всі решта поправки були враховані  комітетом і за пропозицією комітету ставлю на голосування проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення складу, змісту та порядку погодження документації із землеустрою (реєстраційний номер законопроекту 0904). Голосування відбуватиметься у другому читанні та в цілому прийняти законопроект, як  закон.

Народні депутати, прошу зайняти місця для голосування – підготуватися до голосування. Законопроект 0904 про внесення змін до  деяких законодавчих України щодо визначення складу, змісту та порядку  погодження документації із землеустрою. Прошу голосувати.

 

16:39:15

За-219

Шановні народні депутати, тепер нам потрібно повертатися, прошу знову ж таки, повертаємося до голосування.

Повертаємося до голосування  за законопроект 0904 про внесення змін до деяких актів України щодо визначення складу, змісту та порядку погодження документації із землеустрою.

Прошу голосувати про  повернення до  розгляду.

 

16:39:59

За-232

Повернулися до розгляду.

Тепер прошу вас визначитися стосовно прийняття у другому читанні та в цілому законопроекту номер 0904 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення складу, змісту та порядку погодження документації із землеустрою. Прошу голосувати.

 

16:40:35

За-235

Дякую, "за" – 235, рішення прийнято.

Наступне питання, проект Закону про внесення змін до деяких Законів України (щодо заснування релігійними організаціями навчальних закладів), реєстраційний номер 1447, друге читання. Доповідач – голова Комітету з питань  науки і освіти Гриневич Лілія Михайлівна. Прошу, Лілія Михайлівна.

 

16:41:13

ГРИНЕВИЧ Л.М.

Шановні колеги народні депутати! Сьогодні на другому читанні дуже важливий законопроект. Законопроект, який нас рухає вперед в цивілізаційному розвитку. Тому що сьогодні будь-яка організація чи приватна особа має право заснувати школу, а релігійна організація не має такого права. І це повністю суперечить частині третій Закону України "Про свободу совісті релігійних організацій", де закріплено право батьків виховувати своїх дітей відповідно до своїх переконань та ставлення до релігії. Однак, на теперішній час це право не забезпечене законодавчо.

Цей законопроект ми з вами розглянули у першому читанні позитивно і якщо ми його сьогодні приймемо, ми будемо чітко розуміти, які саме церкви не через підставних осіб, а самостійно засновують школи.

Варто нагадати, що школи зможуть засновувати тільки ті релігійні організації, які офіційно визнані в Україні. Цього не дозволяється робити сектам, які ведуть антидержавницьку діяльність або використовують маніпулятивні технології. Щоб видавати документи про освіту, ці школи мають пройти ліцензування, виконувати державну програму і тільки як доповнення створювати свою виховну систему.

Комітетом до другого читання підготовлено порівняльну таблицю, до якої внесено 10 поправок, з них враховано – 4 і відхилено –  6. Відхиленими поправками  є поправки, які повністю міняють концепцію законопроекту і нівелюють його основу мету, а саме, забезпечення конституційного права віруючих батьків або осіб, що їх замінюють, на виховання своїх дітей відповідно до власних релігійних переконань. Переважна більшість запропонованих поправок спрямовані на виключення з тексту законопроекту проголосованих в першому читанні положень. Виходячи з викладеного, пропонуємо врахувати поправки: 6, 8, 9 і 10, які, зокрема, частина з них внесені після попередніх консультацій з юридичним управлінням, щоб врахувати все в цьому законопроекті.

Тому рішенням комітету ми рекомендуємо Верховній Раді прийняти в цілому цей законопроект з врахованими поправками.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую дуже.

Таким чином автором усіх неврахованих поправок є народний депутат Веселова. Чи наполягаєте народний депутат Веселова на...? Ні, не наполягає. З огляду на це, пропоную проголосувати за проект Закону (реєстраційний номер 1447) про внесення змін до деяких законів України (щодо заснування релігійними організаціями навчальних закладів) у другому читанні та в цілому.

Шановні народні депутати, прошу зайняти місця для голосування. Голосуємо законопроект (номер 1447) про внесення змін до деяких законів України (щодо заснування релігійними організаціями навчальних закладів) у другому читанні та в цілому. Голосуємо. Прошу.

 

16:45:14

За-237

Дякую. "За" – 237, Рішення прийняте.

Шановні народні депутати! Ми з вами обговорили законопроект 2852 та 2852-1 і  попри те, що суб'єкти законодавчої ініціативи рекомендували зняти їх з розгляду, відповідно до Регламенту ми не можемо знімати з розгляду законопроекти, які вже були включені до порядку денного засідання. Тому пропозиція є така. Щоб ми їх зараз з вами відхилили своїм рішенням для того, аби вони не продовжували бути у порядку денному сесії. Тому, шановні народні депутати, я прошу зосередитися.   Ми повернулися до законопроектів номер 2852 та 2852-1. Суб'єкти законодавчої ініціативи пропонували зняти їх з розгляду… (Шум у залі)

Один суб'єкт пропонував. Добре. Я вас прошу тоді визначитися стосовно законопроектів 2852… Спочатку 2852, а потім 2852-1.

2852. Проект Закону про внесення зміни до Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення" щодо перенесення термінів прийняття закону стосовно призначення всіх пенсій, у тому числі спеціальних, на загальних підставах. Пропозиція комітету – відхилити цей законопроект.

Прошу голосувати. Пропозиція комітету – відхилити цей законопроект 2852. Прошу голосувати. (Шум у залі)

Пані Людмила Денісова, пані голова комітету, чи могли би ви пояснити шановним народним депутатам позицію, ще раз позицію комітету по 2852 і 2852-1 для того, аби ми завершили розгляд цього питання.

Дякую.

 

16:47:47

ДЕНІСОВА Л.Л.

Шановні народні депутати, виникла така ситуація. 22 травня, коли ми розглядали питання 2852, то я запропонувала, щоб ми не голосували за це питання, 2852, а голосували за проект пана Шухевича 2852-1. Тобто відтермінували скасування спеціальних пенсій, які було прийнято 2 березня, до 1 липня для того, щоб уряд міг допрацювати законопроект про пенсійну реформу щодо накопичувального загальнообов'язкового пенсійного страхування. 22 травня у нас не вистачило голосів за будь-яке рішення, тому було перенесено на сьогоднішній день голосування. Але на сьогоднішній день, вже 2 червня, і 1 червня вступив в дію закон, яким скасовані всі спеціальні пенсії. Тому вже немає сенсу голосувати ні за те, ні за інше або треба відхилити. Або, якщо інші депутати вважають по-іншому, ну треба поставити і визначаться депутати самі як треба.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Яка пропозиція комітету стосовно обох законопроектів? Щоб народні депутати почули.

 

16:48:36

ДЕНІСОВА Л.Л.

Пропозиція комітету була: підтримати 2852, потім в порядку визначення ми 2852-1. Я думаю, що треба, щоб не виникало ніяких розбіжностей, треба поставити на голосування і депутати визначаться, і 2852, і 2852-1.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, Віктор Пинзеник.

 

16:49:45

ПИНЗЕНИК В.М.

Шановні народні депутати! Сьогодні проблема дійсно в регульована, але є технічна проблема пов'язана з тим, що у нас є два закони, по яких треба вирішити його долю. Ні комітет, ні хто інший не пропонував рішення відхилити. І давайте поступимо по процедурі. Поставимо на голосування про підтримку обох законів, а всіх колег, я пропоную дружно проголосувати проти, і ми закриємо, нарешті, тему спеціальних пенсій.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

Тоді я ставлю… (Шум у залі)  Уже всі суб'єкти законодавчої ініціативи виступили зі своїми пропозиціями. Прошу, ставлю на голосування проект Закону, 2852, про внесення змін до прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення" щодо перенесення термінів прийняття закону стосовно призначення всіх пенсій, у тому числі спеціальних, на загальних підставах. Прошу голосувати.

 

16:51:01

За-52

Законопроект відхилений.

Вноситься для прийняття рішення законопроект номер 2852-1, про внесення зміни до "Прикінцевих положень" Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення" щодо перенесення термінів прийняття закону стосовно призначення пенсій, у тому числі спеціальних, на загальних підставах.

Прошу визначатися, прошу голосувати.

 

16:51:49

За-60

Рішення не прийнято. Законопроект вважається відхиленим.

Переходимо до наступного питання порядку денного. повторний розгляд законів з пропозиціями Президента України.

Законопроект (реєстраційний номер 0919) про внесення змін до деяких Законів України щодо встановлення цін, тарифів з пропозиціями Президента від 4 травня 2015 року. Доповідач: Представник Президента України у Верховній Раді України Кубів Степан Іванович.

Прошу, Степане Івановичу.

 

16:52:31

КУБІВ С.І.

Шановна пані Головуюча! Шановні колеги! 9 квітня 2015 року парламентом було прийнято Закон України "Про внесення змін до деяких законів України" щодо встановлення цін, тарифів, (0919), який спрямований на визначення меж повноважень Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, комунальних послуг щодо встановлення цін і тарифів.

Зазначений закон не може бути підписаний Президентом України з наступних причин.

По-перше, законом, що надійшов на підпис пропонується внести змін до Закону про засади функціонування ринку природнього газу, який через 4 місяці, тобто з 1 жовтня 2015 року втрачає чинність згідно з Законом України "Про ринок природнього газу" прийняти 9 квітня 2015 року.

По-друге, на даний час в Україні провадяться структурні зміни, спрямовані на зниження бюджетного дефіциту реформування системи тарифоутворення у сферах енергетики та комунальних послуг з метою поетапного приведення цін газу на теплову енергію до рівня, який покриває економічно-обґрунтовані витрати для всіх категорій споживачів до 2017 року, досягнення беззбитковості діяльності Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України".

По-третє, за результатами співпраці з Світовим банком та Міжнародним валютним фондом Україною взято низку зобов'язань згідно яких необхідно забезпечити встановлення економічно обґрунтованих тарифів у сферах теплопостачання та житлово-комунальних послуг. В зв'язку з чим, передбачений законом механізм компенсації різниці в тарифах на житлово-комунальні послуги не буде задіяний.

По-четверте, відповідно до третього енергетичного пакету Україна має гарантувати незалежність відповідного державного регулятора від органів державної влади та від інтересів енергетичної галузі, що є важливою та принциповою особливістю функціонування регуляторів в державах-членах Європейського Союзу. Самостійне прийняття рішень державним регулятором незалежно від будь-якого державного органу є запорукою гарантування його незалежності, як передбачено директивами Європейського парламенту та Ради.

З урахуванням викладеного Президентом України пропонується пункт 3 підпункт 3 та пункту 7 пункту 4 розділу один Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо встановлення цін (тарифів) виключити. Шановні колеги, прошу підтримати пропозиції Президента України. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Запрошую до слова співдоповідача, голову Комітету з питань економічної політики Іванчука Андрія Володимировича.

 

16:55:55

ІВАНЧУК А.В.

Шановна пані головуюча, шановні народні депутати! На ваш розгляд вноситься законопроект з пропозиціями Президента "Про внесення змін до деяких законів України щодо встановлення цін (тарифів). Мета президентських пропозицій, це усунення правової прогалини у регулюванні повноважень органів державної влади в частині встановлення цін та тарифів.

Шановні народні депутати! Я хотів би вам коротенько пояснити, в чому суть даного законопроекту. Коли законопроект запропонований, прийнятий Верховною Радою, був на підписі у Президента України, Верховна Рада прийняла законопроект про ринок газу. І в зв'язку з розбіжностями в цих двох законопроектах Президент вніс пропозиції, щоб удосконалити і зняти ці прогалини в законодавстві, які виникли в рахунок прийняття законопроекту про ринок газу.

Тому тут взагалі немає ніяких дискусій. Пропозиції Президента були підтримані на комітеті одноголосно. І я прошу всі фракції і групи підтримати даний законопроект в цілому. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Як ви почули від співдоповідача, голови комітету, усі пропозиції Президента  були  підтримані  комітетом.  І у зв'язку з тим, якщо  немає запитань від народних депутатів, ми можемо голосувати   про  підтримку пропозицій Президента, про ухвалення  Закону "Про внесення змін до деяких законів України щодо встановлення цін (тарифів)" з пропозиціями Президента.

Тоді прошу голосувати законопроект (реєстраційний номер 0919) "Про внесення змін до деяких законів України щодо встановлення цін (тарифів)" з  пропозиціями Президента України від  04.05.2015 року. Шановні народні депутати, прошу голосувати законопроект  0919 із пропозиціями Президента.

 

16:58:19

За-218

Шановні народні депутати, повертаємося до розгляду. Я вас прошу зосередитися. Шановні народні депутати, прошу зайняти місця для голосування і повертаємося до розгляду законопроект  № 0919: "Про внесення змін до деяких законів України щодо встановлення цін (тарифів)" з пропозиціями  Президента України від  4 травня  2015 року. Про повернення. Прошу  підтримати.

 

16:59:14

За-239

Дякую.

Тепер прошу визначитися  стосовно  прийняття Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо встановлення цін (тарифів)" з пропозиціями Президента  від 4 травня 2015 року в цілому. Реєстраційний номер 0919. Прошу голосувати.

 

16:59:51

За-256

Рішення прийнято.

Переходимо до наступного питання порядку денного. На ваш розгляд, шановні народні депутати, вноситься проект Постанови про внесення змін до Постанови Верховної Ради України "Про обрання голів, перших заступників голів…". Я перепрошую, немає доповідача Юрія Луценка, пізніше будемо розглядати цей законопроект.

На ваш розгляд вноситься проект Постанови про визначення кандидатури до складу конкурсної комісії з відбору на зайняття посад членів Національного агентства з питань запобігання корупції (реєстраційний номер 2922). Надзвичайно важливий проект постанови. Шановні народні депутати, прошу вашої уваги. Доповідач – голова Комітету з питань запобігання і протидії корупції Соболєв Єгор Вікторович. Прошу.

 

17:01:02

СОБОЛЄВ Є.В.

Шановні колеги, ви знаєте, що перед нами з вами є завдання цього року створити Національну агенцію запобігання корупції. В неї дуже важлива місія: вона має оприлюднювати майнові декларації всіх посадовців і разом із суспільством перевіряти їх. Щоби туди потрапили хороші люди, які будуть відповідально ставитися до своїх обов'язків, закон передбачив набір всіх керівників цієї агенції за конкурсом. Для того, щоб цей конкурс відбувся, ми маємо допомогти сформувати конкурсну комісію. За законом Верховна Рада має делегувати туди одного члена. Наш Комітет з протидії корупції звернувся до громадських організацій з проханням допомогти парламенту і знайти такого гідного члена конкурсної комісії. Центр Протидії Корупції, Реанімаційний пакет реформ, Transparency International Ukraine порадилися між собою і визначили таким кандидатом Олексія Хмару. Це з Кіровограда громадський активіст, який вже кілька років очолює організацію, що спеціалізується на перевірці і  розкритті декларацій якраз Transparency International Ukraine. Ми із задоволенням рекомендуємо парламенту проголосувати за цю людину делегувати його в конкурсну комісію, і хай в них вийде обрати справжнє Національне агентство з запобігання корупції. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Чи є запитання? Якщо немає запитань тоді, шановні народні депутати… Тоді… Шановні народні депутати, прошу записати два -"за" , два – "проти".

Прошу  народний депутат Бурбак.

 

17:03:22

БУРБАК М.Ю.

Прошу передати слово моєму колезі, Дмитру Сторожуку.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу передати слово народному депутату Стрижак, Сторожук. Прошу.

 

17:03:37

СТОРОЖУК Д.А.

Політична партія "Народний фронт" не буде підтримувати сьогодні  цю кандидатуру. Тому що ми були  присутніми на обранні від громадських організацій там дана кандидатура підтримана не була. А тому я думаю, що це питання  потрібно розглядати на Раді коаліції. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Народний депутат Жолобецький, прошу, фракція "Блок Порошенка" .

 

17:04:11

ЖОЛОБЕЦЬКИЙ О.О.

Прошу передати слово Мусію.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу передати слово народному депутату Мусію.

 

17:04:19

МУСІЙ О.С.

Шановні колеги, я прошу вас не підтримувати дану кандидатуру з багатьох ознак: пан Олексій Хмара відомий грантоїд, який за державні і недержавні кошти знищував громадянське суспільство за часів Януковича. Він, насправді, був у всіх дорадчих  органах, які були створені Януковичем для так званого закамуфльованого розвитку громадянського суспільства. Відкриті і чесні державні закупівлі і Закон "Про державні закупівлі", який за часів Януковича був пролобійований саме паном Хмарою.

Далі. "Відкритий уряд", всі ви знаєте, хороша ідея, яка була підтримана Януковичем і насправді перетворилася в "закритий уряд". Це також один з тих пунктів, який лобіювався безпосередньо Олексієм Хмарою. Мало того, він представляється як представник міжнародної організації Transparency International, але насправді він тільки виконавчий директор всього-на-всього. Там зовсім інший керівник цієї організації. Організація зареєстрована у Кіровограді за приватною адресою, на приватному… у приватному будинку. Я думаю, є великі запитання до такої кандидатури.

Тому я прошу народних депутатів не голосувати. Натомість, я думаю, що серед парламенту знайдеться маса людей, яким ми можемо довіряти і які можуть стати обличчям цієї конкурсної комісії.

Окрім того, подивіться останні відомості на сайті, які знаходяться цієї організації, Transparency International Україна. В цих відомостях є наїзд на уряд, наїзд на Верховну Раду, і коментарі Олексія Хмари щодо того, що ми неправильно, вибачте, не можемо ніяк визначити тих людей, і ці конкурси, які були проведені, вони нелегітимні і незаконні. Він що, "верховний головнокомандувач" чи "верховний суддя" Верховної Ради? І як…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

Прошу, народний депутат Чижмарь, Радикальна партія.

Зараз… я по списку, а тоді…

 

17:06:31

ЧИЖМАРЬ Ю.В.

Юрій Чижмарь, фракція Радикальної партії. Наша фракція так само не буде підтримувати дану кандидатуру з різних підстав, тому що по ньому є багато зауважень і з боку громадськості, і його попередньої діяльності, про що вже сказали у цій залі, і я повторюватися не буду. Колишній громадянин Росії, Російської Федерації, щодо якого у нас немає сьогодні біографічної довідки на столах із вказанням, коли він отримав громадянство України і чи є в нього судимість чи немає. А є підозра, що в нього є судимість. 

Тому я вважаю, на таку важливу посаду, конкурсну посаду, де будуть призначатися всі інші члени антикорупційних органів, ми не можемо підтримати. Наша  фракція не підтримує дану кандидатуру. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Прошу народний депутат Тетяна Чорновол.

 

17:07:23

ЧОРНОВОЛ Т.М.

Насправді, це факт, що в молодості пан Хмара був судимий за квартирну крадіжку. (Шум у залі) Але, ви розумієте, насправді, кожна людина може почати чесний шлях і, що називається искупити свою вину. (Шум у залі) Але, дослухайте мене, але пан Хмара, який зараз пропонується на боротьбу з корупцією, замість того, щоб искупляти свою вину, займався корупцією в цьому, як раз в цьому питанні. Тому що він викупив відомості про свою судимість з обласного реєстру, але ці відомості залишилися в загальнодержавному реєстрі. Дякую. Тому він – корупціонер і не має права просто йти на цю посаду.

 

ГОЛОСИ ІЗ ЗАЛУ. Ганьба!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Прошу народний депутат Чумак. Пане Віктор.

 

17:08:14

ЧУМАК В.В.

Напевно, мій виступ буде трохи дисонансом зі всім тим, що виступали. (Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, я вас прошу. Шановні народні депутати.

 

17:08:32

ЧУМАК В.В.

Шановні колеги, я хочу сказати, напевно, мій виступ трохи буде дисонувати з тим, що говорили мої колеги, але я знаю Олексія Хмару 8 років. Чесно кажучи, якщо той факт, про який казала Тетяна Чорновіл, підтверджується, то мені трохи соромно. Але, по великому рахунку, хочу сказати, що за 8 років знаю цю людину абсолютно з позитивної сторони. Більше того, він приймав участь в розробці багатьох, дуже багатьох антикорупційних законодавчих актів, він приймав участь у Майдані, він приймав участь... (Шум у залі)  Почекайте. Він приймав участь... Він приймав участь у практично всіх заходах антикорупційного характеру, які робили громадські активісти.

При тому, при тому, що фракція сьогодні прийняла рішення: голосувати "за", якщо факт, про який казала Тетяна Чорновіл, підтверджується – я думаю,  його треба ще перевіряти. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, народний депутат Крулько, фракція "Батьківщина".

 

17:09:29

КРУЛЬКО І.І.

Іван Крулько, фракція "Батьківщина".

Шановна пані головуюча, шановні народні депутати, є пропозиція: сьогодні перенести розгляд цього важливого питання.

Справа полягає в тому, що кандидат на посаду не провів зустрічі з депутатськими фракціями, зокрема з фракцією "Батьківщина". Ми би хотіли зустрітися з цим кандидатом і почути його аргументи.

Але в той же час я хотів би сказати, що представник Transparency International він автоматично має достатньо високу довіру, тому що ця організація знана у світі як та організація, яка займається боротьбою з корупцією і  подоланням цього явища. Більше того, ми знаємо висновку Transparency International, які мають досить високу довіру в суспільстві і довіру, зокрема, в нашій політичній   силі.

Але в той же час прохання сьогодні, щоби не провалювати це голосування, перенести розгляд цього питання. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Прошу, народний депутат Мосійчук.

 

17:10:33

МОСІЙЧУК І.В.

Ігор Мосійчук, Радикальна партія.

Я вважаю, що треба виносити на голосування. Я абсолютно підтверджую все, що тут сказала пані Тетяна Чорновіл. Я володів також цією  інформацією, що з однієї бази відомості про  судимість були вилучені, а в іншій базі вони залишились. Тому ми не можемо зараз призначити корупціонера, який буде обирати людей, які будуть боротися в перспективі з корупцією. Це нонсенс. Тому прошу винести дане питання на голосування. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

Прошу Єгор Соболєв, голова комітету.

 

17:11:23

СОБОЛЄВ Є.В.

Якщо проти людини висунуті настільки серйозні звинувачення, то дві пропозиції. Перше. Представникам всіх фракцій, які ці звинувачення робили, увійти в робочу групу при Антикорупційному комітеті парламенту і або підтвердити, або спростувати ці звинувачення.

Друге. Перенести сьогоднішнє голосування, щоби пан Хмара зміг зустрітися з членами тих фракцій, які хочуть з ним обговорити його роботу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні народні депутати!

Я думаю, що ми повинні дослухатися до обох пропозицій. По-перше, я думаю, що варто перенести розгляд цього питання, оскільки ми не маємо єдиного рішення. По-друге, шановні народні депутати, я попрошу вашої уваги, я хотіли, щоб ви мене також почули. Ви розумієте, що в цьому залі пролунали дуже серйозні обвинувачення стосовно людини, які можуть завдати йому репутаційних ризиків на все його життя і ми не маємо права просто так залишити без розгляду це запитання. Тому я пропоную все-таки, щоб ми перенесли розгляд цього питання і щоб те, як запропонував голова комітету, народні депутати представники різних фракцій могли зібратися під гідою Комітету з питань про запобігання і протидії корупції. І або довести, показати докази цього і тоді ми відхилимо цю кандидатуру, або спростувати цю інформацію, щоб ми могли підтримати. (Шум у залі)

 Шановні народні депутати, давайте перенесемо розгляд цього питання. (Шум у залі)

 Давайте переносимо розгляд. (Шум у залі)

 Прошу визначитися стосовно перенесення розгляду цього питання. Проект Постанови номер 2922 про визначення кандидатури до складу конкурсної комісії з відбору на заняття посад членів Національного агентства з питань запобігання корупції. 

 Прошу визначатися, про перенесення розгляду цього питання.

 

17:14:25

За-72

Прошу визначитися.

Ставлю на голосування проект Постанови, номер 2922, про визначення кандидатури до складу конкурсної комісії з відбору на заняття посад членів Національного агентства з питань запобігання корупції. Проект прийняти за основу і в цілому, згідно з пропозицією комітету. Прошу голосувати.

 

17:15:13

За-35

Рішення не прийнято.

На ваш розгляд пропонується проект Постанови, номер 2424, про припинення повноважень члена Тимчасової спеціальної комісії з перевірки суддів загальної юрисдикції Голуба В.В. Доповідач голова Комітету з питань правової політики та правосуддя Князевич Руслан Петрович. Прошу Руслан Петрович.

 

17:16:10

КНЯЗЕВИЧ Р.П.

Дякую шановний пане головуючий! Шановні колеги!

Щоб довго не забирати ваш час, хочу сказати, що Комітетом з питань правової політики та правосуддя ініційовано внести на розгляд парламенту проект Постанови про припинення повноважень нашого колеги Владислава Володимировича Голуба, як члена тимчасової спеціальної комісії, яка займається перевіркою суддів загальної юрисдикції. Пригадуєте, мова йде про те, що відповідно до Закону про відновлення довіри до суддівської влади, кожна з фракцій парламенту коаліції запропонувала по одній кандидатурі, це саме 5 кандидатур, які належать до квоти Верховної Ради. І фракція "Блоку Петра Порошенко" запропонувала Владислава Голуба від цієї фракції. Але зважаючи на те, що згідно закону робота в цій комісії передбачена на постійній звільненій основі, а народний депутат Голуб відповідно до Конституції протягом 20 днів мав можливість визначитись, де він вважає за доцільне працювати далі і саме в цей строк він написав заяву, визначившись на користь парламенту, він хоче залишитись в стінах парламенту народним депутатом, і просить парламент зважати на ці об'єктивні обставини, і припинити його достроково повноваження як члена комісії.

Якщо сьогоднішнє рішення буде прийнято, то "Блок Петра Порошенка" відповідно до закону матиме право, для того, щоби внести повторно кандидатуру від цієї фракції до складу Тимчасової спеціальної комісії.

Прошу підтримати. Тут немає жодної політики, це технічне рішення і комітет одностайно його пропонує Верховній Раді для голосування. Дякую.

Шановні народні депутати, чи є потреба обговорювати? Немає. Я думаю, що це є воля народного депутата, він хоче припинити свої повноваження як член Тимчасової спеціальної комісії і відповідно ми повинні прийняти рішення з цього приводу.

Тому прошу зосередитись і підготуватись до голосування проекту Постанови (номер 2424) "Про припинення повноважень члена Тимчасової спеціальної комісії з перевірки суддів, судів загальної юрисдикції Голуба".

Прошу голосувати.

 

17:18:41

За-236

Дякую. Пан… Прошу… Шановні народні депутати, на ваш розгляд вноситься проект Постанови, реєстраційний номер (2817) "Про внесення змін до Постанови Верховної Ради України "Про обрання голів, перших заступників, заступників голів, секретарів, членів комітетів Верховної Ради України восьмого скликання та обрання голови, першого заступника, заступників голови, секретаря та членів Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації", доповідач народний депутат України Луценко Юрій Віталійович.

Прошу, Юрій Віталійович.

 

17:19:28

ЛУЦЕНКО Ю.В.

Шановна пані головуюча! Шановні колеги! Дана постанова врегульовує питання, яке виникло після виходу двох депутатів фракції "Блоку Петра Порошенка" із фракції. Наша фракція згідно Коаліційній угоді делегувала їх на керівні посади у двох, в одній постійній Комісії з питань приватизації та правоохоронному комітеті.

В даному випадку ми просимо вашої підтримки про те, аби люди, котрі покинули фракцію, позбулися можливості представляти її квоти в керівних органах. Дякую і прошу підтримати. Так само, як ми це зробили у випадку із вихідцями з іншої фракції. Наполягаємо на позитивному голосуванні. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Шановні народні депутати, чи є потреба обговорювати? Є? Нема.

Прошу тоді визначатися шляхом голосування за проект Постанови № 2817 про внесення змін до Постанови Верховної Ради України "Про обрання голів, перших заступників, заступників голів, секретарів, членів комітетів Верховної Ради України восьмого скликання та обрання голови, першого заступника, заступників голови, секретаря та членів Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації". Прошу голосувати.

 

17:21:08

За-197

Рішення не прийнято.

Шановні народні депутати! На ваш розгляд вноситься проект Постанови № 2054 про внесення змін до Постанови Верховної Ради України "Про премію Верховної Ради України за внесок молоді у розвиток парламентаризму, місцевого самоврядування". Доповідач – голова Комітету з питань сім'ї і молодіжної політики та спорту Палатний Артур Леонідович. Прошу.

 

17:21:52

ПАЛАТНИЙ А.Л.

Шановний головуючий, шановні колеги! Комітет з питань сім'ї і молодіжної політики, спорту та туризму на своєму засіданні 17 березня цього року розглянув проект Постанови про проведення змін до Постанови Верховної Ради України "Про премію Верховної Ради України за внесок молодів у розвиток парламентаризму, місцевого  самоврядування" та Додатку  №1  за реєстраційним номером  2054.

Внесений  мною, народним депутатом України  Величковичем, проект постанови  спрямований на удосконалення  відбору, аналізу інформації про досягнення претендентів на здобуття цієї  премії.  Я доповідаю  від комітету, одночасно як автор. 

Проектом постанови пропонується внести низку змін до діючої Постанови "Про премію Верховної Ради України за внесок молоді у розвиток парламентаризму, місцевого самоврядування" в частині термінів подачі  клопотань та присудження премії та розглядом комітетом пропозицій  щодо кандидатів на здобуття премії для внесення в подальшому цих кандидатур до Верховної Ради України. Внесення змін викликано тим,  що обласні ради і молодіжні організації не встигають до  1 квітня подати  відповідні документи для участі  у відборі на присудження  зазначеної премії. Тому пропонуються зміни.

Перше.   Подання клопотань та присудження премії перенести з  1 квітня  на  1 вересня.

Друге. Відбір комітетом кандидатур та внесення цих кандидатур  до Верховної Ради України  перенести з  1 червня на  1 жовтня.

І третє. Присудження премії перенести з   Дня молоді на  1 грудня.

Шановні колеги,  прошу  підтримати цю Постанову  №2054 і прийняти за основу та в цілому.  Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати,  прошу, чи  є   потреба обговорювати законопроект?

Прошу для прийняття рішення вноситься проект Постанови №2054:  про внесення змін до Постанови Верховної Ради України "Про премію Верховної Ради  України  за внесок молодів у розвиток парламентаризму,  місцевого самоврядування" – за основу та в  цілому. Прошу  народних депутатів  визначатися.

 

17:24:21

За-257

І, шановні народні депутати,  у нас залишилося нерозглянутим питання повторного першого читання – законопроект (№2804) про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам Військової служби правопорядку у Збройних Силах України повноважень на здійснення досудового розслідування кримінальних правопорушень та здійснення оперативно-розшукової діяльності. Доповідач – голова Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Кожем'якін Андрій Анатолійович. Прошу.

 

17:25:23

КОЖЕМ’ЯКІН А.А.

Шановний головуючий, шановні колеги! Комітет Верховної Ради з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності розглянув на своєму засіданні 20 травня цього року проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам Військової служби правопорядку у Збройних Силах України повноважень на здійснення досудового розслідування кримінальних правопорушень та здійснення оперативно-розшукової діяльності (№2804). Відповідно до Постанови Верховної Ради України (від 14 травня) зазначений проект було передано на повторне перше читання до нашого комітету.

Законопроектом пропонується, шляхом внесення змін до Кримінально-процесуального кодексу України, Закону України "Про оперативно-розшукову діяльність" та Закону України "Про Військову службу правопорядку у Збройних Силах України", включити слідчі підрозділи Військової служби правопорядку до переліку органів досудового розслідування та наділити їх додатковими повноваженнями. Такі зміни, як зазначається у Пояснювальній записці, зможуть забезпечити належне досудове розслідування кримінальних правопорушень в умовах особливого періоду та воєнного стану, знаходження військ поза межами населених пунктів у складі миротворчих контингентів  тощо.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради висловило низку зауважень та вважає, що законопроект, за результатами розгляду у першому читанні, може бути прийнятий за основу. Члени комітету, підтримуючи ідею розподілу правоохоронних завдань та функцій між правоохоронними органами з цивільним та військовим статусом, вважають, що на базі Військової служби правопорядку  у Збройних Силах України,  має бути створено військову поліцію як військове правоохоронне формування, саме про утворення такого правоохоронного  формування зазначено в Коаліційній угоді депутатських фракцій.

Вважаємо, що наділення Військової служби правопорядку додатковими повноваженнями у сфері досудового розслідування чи створювати у її структурі додаткових підрозділів – потребуватиме оновлення штату, набрання людей з новими знаннями, освітою з абсолютно іншими функціями, а для цього потрібні додаткові  кошти з державного бюджету.

Крім того, у нас функціонує воєнна прокуратура, яка має всі можливості для того, щоб військові злочини розслідувалися на належному  рівні.

З огляду на зазначене, Комітет з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності прийняв рішення рекомендувати Верховній Раді: за результатами розгляду в першому читанні законопроект повернути суб'єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

 Є інші думки, які сьогодні  члени комітету  висловлювали під час обговорення цього проекту в додаткових зустрічах, додаткових обговореннях, вважають деякі члени комітету. Вважають, що  прийняття цього законопроекту, можливо, за основу з додатковим доопрацюванням. У  зв'язку з тим, що  напрацювання Закону про військову поліцію буде  проводитись в певний час і в цей час повноваження для  Служби військового правопорядку повинні бути розширені. Тому  комітет своє рішення прийняв.

Будь ласка, все залежить зараз від фракцій,  коаліцій і  від парламенту, приймайте рішення. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Прошу дати слово – суб'єкт законодавчої ініціативи народний депутат Вінник.

 

17:29:18

ВІННИК І.Ю.

Шановні колеги, дійсно, під час обговорення цього законопроекту в сесійній залі декілька тижнів тому було дано протокольне доручення Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності доопрацювати законопроект та внести його на повторне перше читання.

Власне, ті висновки, які були зроблені під час роботи комітету, а також після роботи комітету, щойно озвучив голова комітету пан Кожем'якін. Дійсно, треба приймати цей законопроект сьогодні за основу, дійсно, треба вивчати і, фактично, робити його досконалим до другого  читання, тому що реформування сьогодні військової служби правопорядку та створення на її базі військової поліції буде потребувати додаткових видатків з бюджету на компенсацію, яка передбачена будь-якому військовослужбовцю в разі реорганізації згідно Закону "Про військову службу та військовий обов'язок" та згідно Закону "Про соціальний захист військовослужбовців".

Тому пропонуємо прийняти за основу законопроект "Про військову службу правопорядку", який дасть можливість тимчасово до  моменту прийняття відповідного Закону про військову поліцію або військову міліцію  надати органу військової служби правопорядку функції дієвого органу щодо профілактики запобігання та розслідування злочинів з дуже обмеженим суб'єктним складом, який обмежується виключно військовослужбовцями та виключно працівниками Збройних Сил України і те тільки під час виконання ними їхніх службових обов'язків.

Прошу підтримати цей законопроект за основу і потім доопрацюємо його у комітеті до другого читання. Ми не маємо права з цим зволікати, тому що питання дисципліни у військах – це є питання нашої обороноздатності, обороноспроможності нашої країни. Ми не маємо права сьогодні гаяти час на політичні обговорення. Прошу підтримати за основу.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

Чи є запитання від народних депутатів чи будемо виступи від народних депутатів і від фракцій?

Виступи. Тоді спочатку виступи від фракцій. Прошу записатися на виступ від фракцій. Прошу запис.

Прошу, народний депутат Лозовой, Радикальна партія.

 

17:31:55

ЛОЗОВОЙ А.С.

Передаю слово політв'язню режиму Януковича Ігорю Мосійчуку.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, народний депутат Ігор Мосійчук, Радикальна партія.

 

17:32:04

МОСІЙЧУК І.В.

Ігор Мосійчук, Радикальна партія.

Я підтримую і Радикальна партія буде підтримувати рішення комітету з цього питання щодо прийняття даного законопроекту за основу. Тому що, насправді, дійсно в зоні Антитерористичної операції відбуваються дикі речі і з їхнім розслідуванням інколи відбуваються речі ще гірші. Наприклад, якщо військовий скоїв злочин, то не військова прокуратура зараз робить якісь висновки чи проводить розслідування, а вискакує начальник УВД і на всю країну заявляє, що саме українські військові вбили там того чи іншого громадянина.

Я вважаю це недопустимим і тому цей закон дуже важливий. Але він важливий лише на період допоки не буде розроблено і прийнято Закон про військову поліцію. Тому що, насправді, без Закону про військову поліцію всі оці точечні втручання, які б ми не робили, не призведуть до того результату, на який сподівається країна, на який сподіваються Збройні Сили.

Тому фракція Радикальної партії закликає колег підтримати даний законопроект за основу і дати можливість комітету допрацювати його і після цього будемо приймати і визначатися. Але взагалі покладаємо сподівання на якомога швидшу розробку Закону про військову поліцію, тому що Збройні Сили потребують наведення ладу. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую вам.

Народний депутат Віктор Чумак, "Блок Петра Порошенка".

 

 

17:34:04

ЧУМАК В.В.

Шановні колеги, фракція "Блоку Петра Порошенка" не буде підтримувати цей закон з наступних причин. Перше, я хочу сказати, що цей законопроект не відповідає Конституції України. Статтею 17 Конституції України передбачається, що військові формування не мають права обмежувати права і свободи громадян.

Військова служба  правопорядку є частиною військового формування Збройних Сил України і тому не може бути застосована з питань обмеження прав і свобод громадян, як це передбачено частиною 4 статті 17 Конституції. Це перша і основна, напевно, причина.

Друга причина. Ми вважаємо, що не  треба латати діри в законодавстві, якимись такими, знаєте,  невеличкими  законопроектами.  Я хочу сказати, що в нашій з вами коаліційній угоді передбачено створення написання і прийняття законопроекту або Закону про військову поліцію, який повинен вирішити всі питання стосовно правоохоронної діяльності в Збройних Силах України, у тому числі і, скажемо, за скоєння  військових злочинів.

Наскільки я знаю, Президентом внесено сьогодні законопроект про військову поліцію. Тому я пропоную підтримати пропозицію комітету відправити суб'єкту законодавчої ініціативи, а скоріше за все не  голосувати за цей законопроект для того, щоб відкрити шлях президентського законопроекту про військову поліцію і прийняти цільний комплексний базовий законопроект з цього питання. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Народний депутат Павло Кишкар, фракція об'єднання "Самопоміч".

 

17:35:41

КИШКАР П.М.

Прошу передати Тарасу Пастуху.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Тарас Пастух, об'єднання "Самопоміч".

 

17:35:57

ПАСТУХ Т.Т.

Шановні колеги! Тарас Пастух, фракція  об'єднання "Самопоміч". Я будучи одним з співавторів цього законопроекту, якраз власне хочу акцентувати вашу увагу, шановні колеги, і особливо попереднього виступаючого про т ситуацію, яка, на жаль, сьогодні склалася в зоні проведення антитерористичної операції. Оскільки, на жаль, сьогодні я думаю, що кожен з нас, хто там був на передовій і хто брав участь в реальних боях, кожен з нас, хто приїжджав на передову, допомагаючи  волонтерством, я думаю підтвердить мої слова, що не зміг побачити там жодного військового прокурора. А все-таки військові злочини, на жаль, вони там відбуваються. І ця військові злочини, на жаль,  за собою несуть цілий ряд смертей наших бійців.

Я сьогодні можу нагадати декілька випадків, коли більше, як півроку утримувалися позиції в селі Нікішино. І під час ротації, коли була заведена зовсім інша військова частина, яка простояла буквально  23 години і бравим маршем покинула свої бойові позиції, оголивши фланг іншого підрозділу,  жоден з тих військовослужбовців не був притягнутий військовим прокурором до відповідальності тільки через те, що там того військового прокурора не було. Коли в селі Рідкодуб, коли проходила операція зачистки і відділення з моєї роти в складі 8 чоловік йшло вперед, на жаль, більше 30 бійців відмовилося прикрити фланги, внаслідок чого загинув один з моїх друзів, побратимів по зброї. Коли в останній день перед відходом з Дебальцевого, був залишений без будь-якого повідомлення блокпост і наші бійці, які знали про те, що там є прикриття, абсолютно вільно вийшли на ці позицій, на жаль, там їх вже чекали сепаратисти, і, на жаль, в цьому бою загинуло ще 3 моїх товаришів. І, на жаль, знову ж таки на цих позиціях не було військового прокурора і ніхто за це не був притягнутий до відповідальності.

Тому поряд з нашим героїзмом, який чинять там хлопці, також там є, на жаль, є зрада і ці зрадники повинні нести відповідальність.

Сьогодні ми пропонуємо тій службі військового правопорядку, яка знаходиться в зоні проведення антитерористичної операції, надати можливість проводити досудові розслідування для того, щоб в армії все-таки запанував порядок. Я погоджуюся з зауваженням, яке науково-експерте управління внесло про те, що в даному законопроекті потрібно конкретизувати не військові злочини, а чітко статті, по яких потрібно притягувати до відповідальності. Я також погоджуюся з зауваженням в тому, що потрібно конкретизувати з розвідувальною діяльністю. Але питання щодо збільшення фінансування, воно не відповідає дійсності. Тому що ми збільшили з вами штатну чисельність збройних сил, а Закон "Про військову службу правопорядку" говорить про те, що її чисельність складає не більше, ніж півтора відсотка. Тобто зараз чисельність військової служби правопорядку абсолютно є легітимний і буде збільшуватись, і куди будуть входити слідчі, які були в службі військового правопорядку до 12-го року, яких звідти вивів Янукович для того, щоб можна було спокійно роздеребанювати військові частини.

Тому прохання велике до вас, нам потрібно в армію сьогодні навести…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу завершити. Да, 30 секунд.

 

ПАСТУХ Т.Т. Тому що це є життя наших бійців на передовій.

Тому прохання підтримати ці зміни і, як тільки буде внесене, а його ще немає законопроекту від Президента. Ми готові включитися, допрацювати і по завершенню цього особливого стану прийняти цей законопроект. Тому просимо підтримати в першому читанні. І ці всі зміни ми погоджуємося внести в даний законопроект. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

Народний депутат Олександр Долженко, "Опозиційний блок".

 

17:39:38

ДОЛЖЕНКОВ О.В.

Дякую, шановний пане головуючий! Шановні колеги! Вказаним законопроектом 2804, автори законопроекту пропонують дуже просту річ, зосередити в військовій службі правопорядку три функції: оперативно-розшукову діяльність, функцію дізнання, досудового розслідування. Фактично наступним шагом є створення, кроком, є створення надзвичайних судів трійок, якщо вказані органи військового правопорядку виконували функції щодо притягнення до кримінальної відповідальності. У зв'язку з цим виникає серйозна загроза захисту конституційних прав та свобод громадян, оскільки в єдиному центрі концентрується дуже велика кількість повноважень.

Необхідно зазначити, що попередні виступаючі, зокрема, говорили про те, що військові прокурори не знаходяться на місці, тому в дуже великій кількості випадків мають місце зловживання під час проведення військових конфліктів та дуже багато осіб не притягається до відповідальності. А що це за реформа, яка була започаткована коаліцією, зокрема, щодо розширення штату військових прокурорів в загальній структурі Генеральної прокуратури? Навіщо тоді, взагалі, створювалися військові прокуратури, які не можуть здійснювати належним чином відповідних повноважень щодо досудового розслідування.

Якщо логіка цього законопроекту полягає в тому, що військові прокурори неналежно чином виконують свої повноваження, давайте будемо ліквідовувати військову прокуратуру, скорочувати відповідні видатки на утримання Генеральної прокуратури та покладати вказані повноваження на військову службу правопорядку, це буде логічно.

А, що зараз пропонується. Військова служба правопорядку буде здійснювати досудове розслідування, потім буде дублювання функцій відповідних військових прокурорів. Я не вважаю, та мої колеги з фракції "Опозиційний блок" також не вважають, що це є дійсно реформа правоохоронної системи, це є залатуванням, дійсно, дір.

І ми пропонуємо колегам не підтримувати вказану законодавчу ініціативу, оскільки дійсно буде створюватися небезпека реалізації та захисту конституційних прав та свобод громадян щодо об'єктивного розслідування кримінальних справ щодо неупередженого здійснення оперативно-розшукової діяльності та щодо неупередженого складання обвинувальних висновків, які також будуть надходити до суду, на підставі яких будуть розглядатися відповідні кримінальні справи.

Прошу не підтримувати вказану законодавчу ініціативу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Прошу записатися народних депутатів на виступ. Народні депутати, прошу записатися.

Народний депутат Сергій Євтушок, фракція "Батьківщина", прошу.

Андрій Кожем'якін.

 

17:42:46

КОЖЕМ’ЯКІН А.А.

Шановні колеги! Фракція "Батьківщина" теж на своєму засіданні розглядала цей… це питання і хочу сказати наступне. Дійсно рішення комітету є і воно професійне, воно правильно мені здається сьогодні приймалось. Чому?

Тому що два законопроекти, які готувались в нашому комітеті, в тому числі і я особисто із паном Паламарчуком були авторами одного із законопроектів щодо військової поліції, потім військової міліції. Вони благополучно в залі Верховної Ради були провалені.

Але, на жаль, сьогодні йде війна і є питання пов'язані із цими злочинами, а також з корупцією, яка виникає в зоні конфлікту, в зоні АТО і з цими злочинами повинен хтось  боротись.

Тому… І погоджуюсь з тими народними депутатами, які кажуть, що треба нам виконувати всі рішення або те, що записано в коаліційній угоді. Так. Давайте почнемо з (1098), Закону "Про Тимчасові слідчі комісії" і  тоді це буде справедливо. Але, на жаль, у нас є трохи подвійні стандарти, і ми одні закони приймаємо, і вимагаємо їх виконувати, інші ми ще не розробили, а вже наполягаємо на тому, щоб цей законопроект обов'язково був розглянутий у Верховній Раді.

Тому фракція "Батьківщина" буде підтримувати за основу законопроект щодо реформування… щодо надання можливої функції досудового слідства і оперативно-розшукової діяльності служби військового правопорядку. Чому. Тому що не відомо, скільки буде розглядатися це питання, скільки буде готуватися і хто, що, під що може, як кажуть, зорієнтувати суспільство в тому напрямку або в іншому, що стосується військової поліції, навіть не маючи, вибачте, військової освіти, навіть не маючи військово-юридичної освіти. А просто так вводячи в оману всіх, хто повинен голосувати в цій залі.

Я проти цього. Проти цього фракція "Батьківщина". Ми будемо голосувати за основу. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Народний депутат Сергій Мельничук, Радикальна партія Олега Ляшка. Перепрошую, помилка, позафракційний.

 

17:45:24

МЕЛЬНИЧУК С.П.

Доброго дня! Цей законопроект, звичайно, дуже важливий. Але там є в ньому один нюанс. Саме в цьому законопроекті є частина корупції. Кому буде підпорядкована служба ВСП. В даному законопроекті ця служба підпорядкована міністру оборони і начальнику Генерального штабу.

Так от, коли ми доповідали, наприклад, начальнику Генерального штабу, службі ВСП, що мародери ріжуть танки в зоні АТО, вони це все покривали. До військового прокурора це не доходило. Коли пан Мехед звонив, щоб випустили гуманітарну допомогу, яка виходила із зони АТО, - покривали. І це все, ці всі справи були закриті.

Тому ми даємо пропозицію все-таки підтримати цей законопроект у першому читанні. Але службу ВСП підпорядкувати військовому прокурору. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Народний депутат Сергій Пашинський, фракція "Народний фронт".

 

17:46:51

ПАШИНСЬКИЙ С.В.

Доброго дня, шановні друзі. З цієї трибуни по цьому  закону стільки інформації було, що я навіть  не знаю, з чого почати.

Ви знаєте, пункт перший. До 12-го року такі функції у Військової  служби правопорядку були. Янукович системно і свідомо знищував нашу армію,  її боєздатність і інструменти її управління.

Пункт другий. Ні у кого  в цьому залі не виникає сумнівів, що нам треба ефективна Військова служба правопорядку.

Пункт третій.  Якщо ми будемо  робити військову поліцію,   за що я –  "за" і я з цієї трибуни просив  це підтримати і сам голосував, то ми повинні розуміти, що згідно чинного законодавства  3 місяці дається  на ліквідацію Військової  служби правопорядку і на створення нового  органу.  І от цих  3 місяці,  а у нас їх немає, буде така, знаєте, перехідна модель. Саме тому, шановні друзі…

Пункт четвертий. Вона не підпорядковується начальнику Генерального штабу, це неправда, почитайте закон. По  суті ми взяли за  взірець те, що було до  Януковича, ми взяли кращі світові положення служби.  Вона   нічим  не протирічить Конституції, як і ті  закони  про  військову поліцію чи про військову міліцію, які ми тут розглядали. 

Колеги, вибачте мене, ну давайте  уже не будемо  хоч на цьому піаритися. Це той закон, який всі розуміють, що  він  потрібний, давайте його проголосуємо, я дякую колегам, які виступали у першому читанні за підтримку, доопрацюємо  з врахуванням  всіх побажань на базі профільного комітету і приймемо цей закон. Дякую  за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Народний депутат Андрій Кожем'якін буде? Ні. Прошу, народний депутат  Василь Німченко, "Опозиційний блок".

 

17:48:35

НІМЧЕНКО В.І.

Уважаемые коллеги, когда  мы говорим о создании военной структуры, тем более правоохранительной структуры, необходимо исходить из того, какая цель этой структуры. Так вот я хочу сказать, что на сегодняшний день функции защиты прав и свобод граждан на основе функционирования военных формирований выполняет  прокуратура. Вместе с тем  хочу вам сказать, что у нас каждый десятый сегодня дезертир привлекается к уголовной ответственности за дезертирство, их уже более 5 тысяч. Разве это не проблема? Разве у нас нет грабежей и разбоев среди военнослужащих? Конечно же, есть. Почему авторы законопроекта, которые вносили с этой инициативой, не подумали о том, нужны ли нам структуры, такие как суды, специализированные военные суды? Есть у нас там проблема или нет, или пребывание под следствием по полгода, или вообще не вынесение приговоров в отношении виновных лиц. Поэтому предлагаю, что к этому решению вопроса необходимо подходить в комплексе, решать вопросы, которые бы давали возможность защитить интересы и граждан, и  государства, в том числе для людей в погонах. Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Народний депутат Олександр Абдуллін, фракція "Батьківщина".

 

17:50:20

АБДУЛЛІН О.Р.

Прошу передати Івану Віннику, автору законопроекту.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Прошу, Іван Вінник.

 

17:50:28

ВІННИК І.Ю.

Шановні колеги, я хотів би дати суху статистику. Взагалі з початку проведення АТО, а саме з 14. 04. 2014 року було скоєно 4 тисячі 138 кримінальних правопорушень в Збройних Силах України, розслідувано 366 і матеріали передані в суд. Чому так мало? Тому що дійсно сьогодні Військова прокуратура, яка зобов'язана розслідувати ці злочини, вона, враховуючи той особовий склад, враховуючи територіальне розташування, вона в повному обсязі не здатна проводити  ці слідчі дії. Вони не мають функції оперативно-розшукової діяльності. Завжди виникає питання як затримати, як доставити особу відповідну до відповідних слідчих дій. Тому обов'язково треба приймати цей законопроект за основу. Погоджуюсь з тим, що внесений законопроект про Військову поліцію, його теж приймати, але тимчасово до моменту прийняття Закону про Військову поліцію, нам треба наділити Військову службу правопорядку необхідними функціями задля того, щоб вони дієво виконували свої обв'язки. Чому це важливо? Та тому, що це питання боєздатності нашої армії.  І ми не можемо з цим зволікати.

І останнє – стосовно бюджету. Я ще раз хотів би наголосити, коли ми будемо приймати законопроект про військову поліцію всі, хто буде його приймати, мають собі мати на увазі, що питання реорганізації фактично зміни назви без зміни суті цього формування правоохоронного в системі Збройних Сил України буде коштувати бюджету щонайменше  30 мільйонів гривень. Тому що треба буде виплатити всім військовослужбовцям 50 відсотків їхнього грошового забезпечення за кожний місяць вислуги літ, порахуйте, скільки вислуги літ зараз мають  працівники Військової служби правопорядку, які тільки  змінять свою назву в штатному  розписі.

Тому давайте підтримувати за основу і рухатися далі.

Я погоджуюся з цим, що його можна приймати тимчасово – до  моменту  прийняття Закону про військову  поліцію. І ні в якому випадку це не йде  всупереч Конституції.

Тому що є дія – обмежений  склад,  це правоохоронне формування  у Збройних Силах України. Воно не може і ніколи не буде  застосовано як військове формування по відношенню до громадян України, жодних суперечностей з  Конституцією не існує. 

  Прошу підтримати за основу. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Павло Кишкар, одну хвилину.

 

17:53:06

КИШКАР П.М.

Я, насправді, як колишній військовий скажу вам, що  ми запізнилися з Законом про військову поліцію рівно настільки наскільки існує наша держава. Тому ми  мусимо  це визнати.

І в подальшому, коли ми будемо опрацьовувати цей закон і готувати його до першого читання обов'язково треба врахувати, що Військова служба правопорядку мусить бути реформована  і людям одразу сказати, що  ви є  продовженням військової поліції, щоб люди одразу рахувалися.

Звичайно, щодо якості людей, які знаходяться зараз у Військовій службі правопорядку дуже й дуже великі питання.

Я думаю, що  відкриті конкурси скоро з'являться і в військах. Але в дійсно треба дуже  уважно підходити до призначення тих чи інших посадових осіб у Військовій службі правопорядку. Адже фактично вони дійсно можуть в деяких речах номенклатурно діяти як теж офіцери і можуть неправомірно вчиняти  ті  чи інші  слідчі дії.

Тому дуже уважно акцентувати ту увагу, що вони будуть переходити  фактично на нові посади у військовій поліції, що ми їх не кидаємо, не залишаємо і після прийняття закону ми їх не звільнимо з військової служби. Одразу їм показати цю перспективу.

Вважаю за необхідне приймати  цей закон у першому читанні, далі доопрацьовувати, адже, фактично, на полі бою поблизу передової немає слідчих, прокурори туди не доїздять. І це питання, і цю прогалину потрібно вирішувати.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

Шановні народні депутати, я прошу приготуватися до голосування. Усі народні депутати, в тому числі, і суб'єкти законодавчої ініціативи, і  голова профільного комітету кілька разів уже мали нагоду виступити і висловити свою позицію. Спільною позицією і суб'єктів права законодавчої ініціативи, і профільного комітету є підтримати законопроект номер 2804 за основу за результатами першого читання.

У зв'язку з цим, шановні народні депутати, я вас прошу зосередитися і пропоную прийняти рішення стосовно проекту Закону номер 2804 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо надання органам військової служби правопорядку у Збройних Силах України повноважень на здійснення досудового розслідування кримінальних правопорушень та здійснення оперативно-розшукової діяльності. За результатами першого читання комітет та суб'єкти законодавчої ініціативи просять підтримати за основу.

Прошу голосувати, шановні народні депутати.

 

17:56:05

За-186

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України В.Б.ГРОЙСМАН

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, по фракціям.

 

СИРОЇД О.І. Так, прошу… Так, за результатами голосування 290… 186, рішення не прийнято. Прошу…

Оскільки законопроект не набрав необхідної кількості голосів, він є відхиленим.

 

17:57:06

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги народні депутати, хочу вас поінформувати про те, що нещодавно ми отримали висновок регламентного комітету щодо притягнення до відповідальності, тобто зняття недоторканості з двох народних депутатів. Зараз його роздрукували і роздають. Відповідно буде проведена робота для того, щоби визначитися, юристи його перевірять, опрацюють.

За рішення Ради коаліції, яка була проведена, прийнято рішення про те, що ми це питання будемо розглядати завтра о 10:30. Тому просив би, будь ласка, уважно ознайомтесь, процедура потребує повного обговорення цього питання. І завтра о 10:30, після виступів народних депутатів одразу буде внесено питання щодо цього питання порядку денного. Але хочу вас ще поінформувати про те, що явка завтра стовідсотково обов'язково, і всіх, хто не буде  брати участь у засіданні, ця інформація автоматично розміщається на сайті Верховної Ради України.

Шановні колеги, шановні колеги, завтра о 10:30 будемо розглядати це питання. Шановні колеги, дякуємо за роботу. Вечірнє засідання Верховної Ради оголошується закритим. Дякую.