Стенограма пленарного засідання

20 листопада 2008

ЗАСІДАННЯ  СОРОК ТРЕТЄ 

Сесійний зал Верховної Ради України

20 листопада  2008 року, 10:00 година

Веде засідання Перший заступник Голови Верховної Ради України О.В.ЛАВРИНОВИЧ

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Доброго ранку, шановні народні депутати, гості Верховної Ради. Прошу підготуватись до реєстрації. Прошу увімкнути систему „Рада”.

10:00:57

В залі зареєстровано 308 народних депутатів України. Ранкове пленарне  засідання оголошую відкритим.

Шановні колеги, гості Верховної Ради, минуло 75 років від часу Великого Голодомору. Цього тижня проходять заходи по вшануванню пам’яті  жертв цієї трагедії. Я прошу хвилиною мовчання вшанувати пам’ять всіх жертв Голодомору.

(Х в и л и н а  м о в ч а н н я)

Прошу сідати. Шановні колеги, сьогодні у Зварича Романа Михайловича 55-річний ювілей. Вітаємо нашого колегу. (О п л е с к и)

Сьогодні також день народження Макієнка Володимира Петровича, Калюжного Віталія Анатолійовича і Ярощука Володимира Івановича. Я прошу привітати наших колег. (О п л е с к и)

Шановні народні депутати, сьогодні зранку відбулось засідання керівників  депутатських фракцій, які розглядали питання подальшої роботи Верховної Ради України. Я хочу вас поінформувати, що по стану на сьогоднішній день ми маємо вже рішення парламентських комітетів щодо трьох законопроектів, внесених Кабінетом Міністрів України, які мають бути розглянуті в відповідності до плану антикризових заходів. Надійшов також великий пакет законопроектів, які передбачають вирішення питань кризового стану сьогоднішніх базових галузей української економіки і в інших сферах від великої кількості народних депутатів з різних фракцій.

Враховуючи ту ситуацію, яка сьогодні є з опрацюванням законопроектів і з тим, що не завершені  консультації між парламентськими фракціями щодо вирішення питання по обранню Голови Верховної Ради України, три парламентські фракції – „Блоку Юлії Тимошенко”, "Нашої України" і Партії регіонів – внесли пропозицію, щоб сьогоднішній і завтрашній день ми продовжили роботу в парламентських комітетах. Цю пропозицію трьох фракцій я ставлю на голосування. Прошу, будь ласка, визначитись. Прошу голосувати.

 

10:04:08

За-155

Є питання з процедури? Будь ласка, записуємося на питання з процедури. Сухий Ярослав Михайлович, будь ласка.

 

10:04:33

СУХИЙ Я.М.

Шановні колеги, я або не зрозумів Головуючого, або сесійна зала недочула, про що мова йде, а три фракції: Партія регіонів – 175, „Блок Юлії Тимошенко” – 156 і демократична, і тоталітарна частина "Нашої України", скільки їх там набереться, - то якщо ви таке рішення дійсно прийняли і вносите в зал, що ви нам голову морочите? Якщо ви домовились, то голосуйте. Якщо не домовились, не позортеся на всю Україну.                

Над законопроектами потрібно дійсно пропрацювати і аргументація дієва, і ми до цього часу не дочекалися тих законопроектів від уряду, які мали бути спрямовані на мінімізацію негативних соціальних наслідків. Ми би хотіли їх отримати ще. Ми в комітеті їх не маємо. Потрібно працювати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, шановні колеги. Я хочу дати вам інформацію, мені зараз повідомили з секретаріату, що одна фракція просто не встигла вставити карточки в повному складі. А зараз прошу, Найденов Андрій Михайлович.

 

10:05:45

НАЙДЬОНОВ А.М.

Прошу передать слово Петру Николаевичу Симоненко.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Будь ласка, Петро Миколайович Симоненко

 

10:05:51

СИМОНЕНКО П.М.

Симоненко, фракция коммунистов.

Уважаемые коллеги, фракция коммунистов настаивает на том, чтобы представители от фракций, воспользовавшись регламентной нормой 5 минут, высказали свою точку  зрения по тем событиям, которые происходят в парламенте и в стране.

Во-вторых, фракция коммунистов возмущена поведением  представителей крупного бизнеса и их политических фракций здесь непосредственно. То, что начался новый этап переговоров между Ющенко и олигархами за передал Украины и за практически уничтожение парламентаризма в Украине. Поэтому мы требуем, чтобы рассматривались в той очередности как необходимо сегодня рассматривать вопросы. Это вопрос о руководстве парламента и вопрос срочно надо рассмотреть о принятии антикризисных мер. Сегодня продолжается бандитизм в стране экономический и финансовый, и этому надо положить конец.

Фракция коммунистов еще раз предупреждает вас, уважаемые коллеги, что это  закончится….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ляшко Олег Валерійович.

 

10:06:58

ЛЯШКО О.В.

Олег Ляшко, "Блок Юлії Тимошенко".

Шановний Олександре Володимировичу, ви невірно інформуєте парламент і  громадськість. Фракція Блоку Тимошенко  не виступає за перерву в роботі парламенту. Є законопроекти, які подані урядом, які розглянуті профільними  комітетами, законопроекти, спрямовані  на ліквідацію наслідків фінансової кризи, яка зачепила Україну, і ми наполягаємо на тому,  щоб  парламент працював. Не  ми знімали Голову Верховної Ради, не ми були ініціаторами цієї авантюри, не ми заблокували роботу парламенту, то, будь ласка, ми і не будемо відповідати за наслідки цих авантюр. Нехай відповідають за них ті, хто їх робив. А ми вважаємо, що в умовах кризи парламент має працювати, розглядати законопроекти, які дозволять подолати цю кризу. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Я прошу, щоб ви звернулись до керівника своєї фракції Кириленка Івана Григоровича, який був присутній на цій раді і від імені фракції підтримав відповідну пропозицію.

Я прошу до слова Матвієнка Анатолія Сергійовича.

 

10:08:01

МАТВІЄНКО А.С.

Українська республіканська партія „Собор”, Блок „Наша Україна – Народна Самооборона”.

Олександр Володимирович, коли ви організовували авантюру по дестабілізації ситуації в парламенті, то ви думали, що легко керувати парламентом. А зараз демонструєте нездатність керувати парламентом.

По-перше, не треба порушувати Регламент. Скажіть мені: де постанова і хто автор цих постанов про зміну регламенту роботи? Ви порушуєте Регламент.

І друге. Для того щоб вийти з цієї ситуації, я звертаюсь до вас персонально. Я зареєстрував два проекти постанов: 3380 і 3381. Перший проект постанови говорить про те, що ми маємо скасувати неправове рішення про відставку Голови Верховної Ради. Це значить, що ми маємо пройти цю процедуру відповідно з Регламентом. А другий проект постанови вносить пропозицію до регламенту: що постанова про відкликання Голови Верховної Ради вступає в силу після обрання нового. Таким чином ми вийдемо з колізії.

Будь ласка, поставте ці постанови на голосування. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Камчатний Валерій Григорович.

 

10:09:10

КАМЧАТНИЙ В.Г.

Камчатний, „Блок Юлії Тимошенко”, Харківщина.

Прошу передати слово колезі Терьохіну. Хоча він і не зовсім його хоче брати, але ми просили б його виступити.

 

10:09:20

ТЕРЬОХІН С.А.

Дякую дуже. Я, дійсно, хотів би підтвердити, що наступний етап антикризових законів підготовлено, розглянуто комітетами. І ми готові їх обговорювати зараз, незважаючи на те, що в нас немає кому їх підписувати. Але в нас така позиція була в позаминулому скликанні. Я вам нагадую: ми обговорювали законопроекти чотири дні в тиждень, а голосували лише в один день на тиждень.

Тому давайте без лукавства, працюємо, покажемо людям, що ми йдемо вперед, що в нас є заходи проти кризи, що може насунутися на Україну, український народ.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ключковський Юрій Богданович.

 

10:10:13

КЛЮЧКОВСЬКИЙ Ю.Б.

Дякую дуже. Перш ніж ставити на голосування і нам голосувати за внесення змін до календарного плану роботи нашої сесії, я би хотів звернути увагу народних депутатів на те, що календарний план сесії затверджений постановою Верховної Ради.

У звязку з цим внесення змін до календарного плану означає внесення змін до постанови Верховної Ради. Це вимагає законопроекту зареєстрованого і  голосування за текст законопроекту, а не за процедурне рішення виголошене з голосу.

Друга проблема, яка мене дуже цікавить і турбує, я би хотів побачити постанови про внесення змін до календарного плану, підписані якоюсь  посадовою особою, на підставі яких Верховна Рада  не працювала минулого тижня і  цього тижня. Двічі було прийнято рішення, однак постанов як актів Верховної Ради з цього приводу не існує. Я би просив головуючого  пояснити народним депутатам України  цю ….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершіть, будь ласка.

 

10:11:28

КЛЮЧКОВСЬКИЙ Ю.Б. Я завершив, дякую. Але я хочу отримати відповідь.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Матвєєв Володимир Йосипович, будь ласка.

 

ІЗ ЗАЛУ. Я не просил слова. Кому?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Немає Матвєєва.

Час на виступи з процедури вичерпаний. Таким чином, шановні колеги, пропозиції про розгляд проектів законів зараз, відповідно до узгодженого розкладу обговорювався також на засіданні керівників парламентських фракцій і Сергій Анатолійович Терьохін має рацію, коли згадує про те, що колись така  процедура була і вона була передбачена на той момент чинним Регламентом. Для того, щоб ми це могли зробити, нам також потрібно переглядати наш Регламент роботи. І хочу ще раз нагадати, що після обговорення ситуації за участю всіх керівників парламентських фракції, три парламентські фракції – "Наша Україна-Народна Самооборона", "Блок Юлії Тимошенко" і Партія регіонів – погодилися з тим, щоб сьогодні і завтра український парламент працював в режимі роботи в комітетах, оскільки у нас на сьогоднішній день не вирішено питання щодо обрання Голови Верховної  Ради України і немає завершених на сьогоднішній день всіх необхідних  документів по розгляду всього пакету антикризових заходів.

Тому я ще раз ставлю на голосування пропозицію… Іван Григорович, вас… Будь ласка. Іван Григорович Кириленко.

 

10:13:21

КИРИЛЕНКО І.Г.

Шановні колеги, шановний Олександр Володимирович! Після зібрання керівників фракцій, де ми чітко підняли питання, і ви свідок, і це під стенограму, ми пропонували повернутися до практики, яка була у нас в одному із скликань, що ми розглядали протягом тижня законопроекти, і тільки один день ми присвячували на голосування. Тому так було запропоновано нашою фракцією. Я як керівник запропонував, давайте в такому режимі попрацюємо. В нас ряд антикризових законів, які внесені урядом. Я приніс папку цих законопроектів, які розглянути комітетами, які можна в залі розглядати. Підтримки ця пропозиція не знайшла в більшості фракцій. Не знайшла. То давайте від зворотного, що більшості не знайшла, і тоді було прийнято рішення, що раз таке рішення не приймається, то ми змушені робити перерву.

Олександр Володимирович,  фракція, після того я спустився до фракції, розказав, як відбувалися події, фракція одноголосно висловилася за продовження роботи парламенту. Тому я озвучую рішення фракції. Пропозиції – одне, а рішення  фракції – друге. Тому я офіційно заявляю: те, що я… з чого починав… 

 

 ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло. Іван Григорович, я тільки хочу поінформувати, що в разі, якби знайшла підтримку пропозиція, ми повинні внести зміни до Регламенту, що ми голосуємо, наприклад, там в четвер, і три дні працюємо без голосування, це – зміни до Регламенту, які можуть набути чинності тільки після відповідного підписання Головою Верховної  Ради України. Тому ваша пропозиція може бути розглянута, але вона не може мати продовження.

Будь ласка, Петро Миколайович.

 

10:15:03

СИМОНЕНКО П.М.

Симоненко, фракція комуністів.

Олександре Володимировичу,  я ще раз хотів би, звернувшись до вас, попросити давайте ми все ж таки від імені фракцій висловимося і прокоментуємо те, що відбувається сьогодні як у парламенті, так і в державі. Не може так Верховна Рада спостерігати про те, що відбувається в державі в умовах кризи, не працюючи, не організовуючи роботу Верховної Ради щодо прийняття законів, не приймаючи рішення, які конче потрібні тій же виконавчій гілці влади, якщо вона намагається справді вирішувати питання в умовах кризи.

Тому я наполягаю від імені фракцій, щоб ми виконали регламентну норму і, скориставшись цим, виступили від імені фракцій по 5 хвилин для того, щоб прокоментувати те, що відбувається, і підтвердити чи заявити нову позицію фракцій, виходячи з того, що ми сьогодні розглядаємо.  Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Петро Миколайовичу.

У нас сьогодні четвер, і виступи від фракцій не передбачені. Але ця пропозиція також надходила під час нашої ранкової наради. І якщо є воля народних депутатів, ми можемо це зробити. Тобто я можу поставити на голосування пропозицію про те, щоб ми зараз відвели час для виступів від парламентських фракцій.

Будь ласка, я ставлю на голосування пропозицію, щоб ми зараз виділили 30 хвилин для виступів від парламентських фракцій. Прошу голосувати.

 

10:16:42

За-310

Рішення прийнято.

Прошу, будь ласка, записуємося від фракцій.

Симоненко Петро Миколайович, будь ласка.

 

10:17:25

СИМОНЕНКО П.М.

Шановні виборці! Симоненко, фракція комуністів.

Я звертаюся саме до вас, бо ми, народні депутати, є свідками, як у черговий раз олігархи домовляються з Ющенком, домовляються відносно розподілу України, влади і власності. А в цей час криза в Україні стає некерованою. Стрімко спустошується Пенсійний фонд, лягає виробництво. Надходження до бюджету скорочується як шагренева шкіра. Після масової зупинки промислових підприємств, коли десятки тисяч людей опинилися на вулиці, або їх звільняють, або відправляють у неоплачувані відпустки, прийшов час і пенсіонерів. Сьогодні не працює 350 котелень, майже 12 тисяч житлових будинків не отримують тепло, 800 соціальних об’єктів, тобто школи, дитячі садочки, лікарні. Державне підприємство „Селидіввугілля”. За несплату електроенергії сьогодні відключили всі шахти від постачання електроенергії, залишили тільки людські підйомники. Зупиняється видобування вугілля. Жовтнева заробітна плата видана як аванс, без сплати в Пенсійний та інші фонди. На вугільних складах Луганської області залишки вугілля 400 тисяч тонн, але забезпечення людей вугіллям соціальним тільки на 24 відсотки. Перебої з виплатами пенсій в листопаді з поодиноких випадків стали масовим явищем у сільській місцевості та маленьких містах. А саме там проживає найбільш економічно й соціально незахищена частина наших громадян.

Катастрофічно виглядає ситуація і з забезпеченням лікувальних установ медикаментами та обладнанням, з виплатою зарплат працівникам лікарень. Різко скоротилися витрати на харчування хворих у стаціонарах. Підвищення цін на медикаменти позбавило мільйони людей можливості придбати найнеобхідніші ліки. В першу чергу, звичайно, це люди похилого віку, інваліди, ті, хто потребує особливої уваги саме з боку держави. А в цей час, як помаранчева влада на чолі з Ющенко дбає про них, можна мати підтвердження як у Городянці, Київська область, утримуються бездомні собаки. На день на їх утримання витрачається шість гривень, а в цей же час в Жовтневій лікарні, це у місті Києві, у центрі міста Києва, на утримання хворого на день - чотири гривні. Ось і ціна цієї влади, як вона ставиться до громадян України. Але помаранчево-націоналістичній владі немає коли перейматися проблемами простих громадян України. Ця влада разом з різнокольоровими олігархами та президентом Ющенко на чолі переймається виключно власними та корпоративними проблемами.

Банки продовжують грабувати підприємства, вимагаючи надання кредиту під тридцять процентів річних. В цей час завод „Жовтневої революції” в Луганську має закази, але не має обігових коштів. Разом з тим, банки, які повводили грабіжницькі комісійні на продаж готівкової валюти та фактично через прискорену по демпінговим цінам скупку найпривабливіших державних підприємств своїми бізнес кланами примножують власні статки, паразитуючи на біді людській. Неправомірність і необґрунтованість дій власників комерційних банків, які запровадили комісійний збір з продажу валюти не відповідає інтересам суспільства, а в умовах кризи, це явно злочин.

Стосовно приватизації. В умовах кризи намагання Ющенко терміново відібрати у держави Одеський припортовий завод, підприємство, яке відіграє одну з ключових ролей у забезпеченні економічної безпеки України та є одним із головних бюджетоутворюючих підприємств не можливо кваліфікувати інакше як спроба вчинити державний злочин. Я не одноразово, шановні колеги, з цієї трибуни наголошував на причетності Президента Ющенка та його бізнес сім’ї до спекуляцій на  поставках російського та середньоазійського газу в Україні спільно з компанією „РосУкрЕнерго”. Тому не випадково, що головним претендентом на Одеський припортовий завод саме і є ця компанія. За обома цими структурами „РосУкрЕнерго” та групи ДФ стоїть один із відомих олігархів і це вже добре відомо, що намагаються просто продати цей потужний завод. Я звертаюсь до колег депутатів, треба негайно розглянути закон про націоналізацію, який запропонували комуністи і який відповідає всім сучасним вимогам. Держава, та в якій при владі знаходяться олігархи, зобов’язана також мати важелі впливу на бізнес і власників, щоб їхні хижацькі інтереси не шкодили інтересам суспільства, інтересам трудівників.

Необхідно прийняти спеціальний закон, який заборонить, особливо у кризовий період, будь-яку приватизацію таких підприємств як той же Одеський припортовий. Сьогодні не продавати, а зберігати треба. Треба взяти під жорсткий контроль власників стратегічних підприємств і змусити їх зберігати робочі місця, повернути гроші з офшорів і спрямувати на забезпечення соціальних гарантій, тобто виплату зарплати, наповнення Пенсійного фонду та фінансування програм перекваліфікації.

І на закінчення. У Міжнародному валютному фонді Ющенко, помаранчеві беруть мільярдні доларові кредити нібито на подолання кризи...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершуйте, будь ласка, Петро Миколайович.

 

СИМОНЕНКО П.М. ...а, насправді, дере банять між собою, а майбутні борги вішають на простих людей, на нас з вами. Але і цього їм замало. До якого цинізму треба дійти, щоб, прикриваючись людським горем, товчучись на історичній пам’яті нашого народу, розуміючи, що Україна знаходиться на межі соціального вибуху, відмивати через підконтрольні Президенту структури десятки мільйонів гривень. І в цей час, коли криза в державі мільярд гривен виділили для того, щоб будувати ось цей меморіал відносно  подій 1932-1933 років. Як треба зневажати своїх предків, які звільняли Україну і Європу від німецько-фашистських загарбників, підняли її з руїн, щоб помаранчевий Ющенко та ті, хто його представляє нашу країну на міжнародній арені відмовилися вчора підтримати Резолюцію Організації Об’єднаних Націй про недопущення героїзації нацистських злочинів та знищення пам’ятників борців з фашизмом. Таким чином, Ющенко і націоналісти відкрито та цинічно заявили всьому світу про те, що вони підтримують фашизм. Це злочин перед народом України і я вкотре наполягаю, народні депутати, що сьогодні треба терміново приймати рішення звільнення Ющенка з посади, розпочинавши,  розпочавши процедуру, процедуру імпічменту і протягування його до кримінальної відповідальності за все те, що робиться в державі. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Стоян Олександр Миколайович.

 

10:24:02

СТОЯН О.М.

Прошу передати слово Николаю Ивановичу Азарову. Азарову! Азарову!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Микола Янович Азаров, будь ласка.

 

10:24:33

АЗАРОВ М.Я.

Уважаемый Александр Владимирович! Уважаемые народные депутаты! Уважаемые избиратели! Неделю назад оппозиционное правительство, сформированное Партией регионов, рассмотрело ситуацию социально-экономическую в стране и приняло пакет законов, которые могли бы урегулировать, прежде всего социально-экономическую ситуацию.  

Вчера этот пакет законов был зарегистрирован в Верховном Совете. Он состоит из 17 законопроектов, которые подала фракция, четырех законопроектов, которые поданы нашими народными депутатами и зарегистрированы в этом целом пакете. В ближайшее же время будет представлено на регистрацию еще 2 законопроекта. И, таким образом, Партия регионов сформировала целостный пакет, который мог бы урегулировать сегодняшнюю ситуацию. В чем ее основные особенности?

Первое. Проблема платежного баланса страны. Колоссальное негативное, отрицательное сальдо, то есть разница между поступлениями от экспорта и поступлениями валюты в страну и теми средствами, которые необходимо платить по импорту и по другим обязательствам Украины. Эта проблема должна быть решена в течение ближайшего года. Нам необходимо рассмотреть эти меры, утвердить их и жестко реализовывать. Таким образом, принятие этих законопроектов, связанных с улучшением нашего торгового баланса, позволит стране уменьшить отрицательное торговое сальдо на 10 миллиардов долларов. Это стабилизирует валютные резервы страны и позволит стабилизировать курс нашей национальной валюты.

Второе. Комплекс мер, которые, направлены на социальную защиту наших людей. Совершенно очевидно, что в течение 2008 года резко падает покупательная способность наших людей, вызванная, прежде всего, уменьшением реальной заработной платы, реальных доходов наших граждан. Все это приводит в экономическом плане к снижению спроса, а, соответственно, и усиливает отрицательные тенденции в экономике. Необходимо немедленно принять меры к тому, чтобы восстановить покупательную способность наших людей. И на это нацелен комплекс мероприятий, связанных с улучшением социальной защиты. О чем этот пакет  говорит? Он прежде всего предусматривает повышение размеров минимальной заработной платы, прожиточного минимума, а также пересмотр принципов формирования прожиточного минимума,   поднятие границы доходов населения, которое  подлежит индексации, снижение отчислений с доходов граждан  с низким уровнем доходов через увеличение  налоговой  социальной льготы необлагаемого  минимума и целый            рад других мер. В отличии от чисто  популистских  высказываний правительства наш комплекс мер по социальной защите  предусматривает очень  сбалансированный подход.

Следующее важное направление – это стабилизация экономической  ситуации в стране: это прежде всего меры, которые позволят нашей промышленности саккумулировать  ресурсы  необходимые на модернизацию, инвестиционные процессы. И воспользовавшись тем обстоятельством, что спрос  на продукцию многих  предприятий уменьшился на внешнем рынке,  эти ресурсы вместе с  ресурсами банков и вместе с ресурсами государства направить на модернизацию и инвестиционные программы.

Следующая часть законопроекта  регулирует  поддержание ликвидности  в банковской системе или капитализацию банков.  Мы должны  восстановить   возможность нашей банковской сферы по кредитованию нашей промышленности.

Следующее важное направление – это поддержка нашего  агропромышленного комплекса.  То что допустило это  правительство, назвать иначе, как преступление перед селянами, преступление перед  нашим народом, невозможно. Единственный год   за последние  15 лет, когда благоприятные погодные условия позволили получить колоссальный урожай, и это никакая не заслуга этого правительства,  это  благодарение Господа Богу…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершуйте, будь ласка, Микола Янович.

 

АЗАРОВ М.Я. И даже  этой божьей благодатью не сумели воспользоваться. Вот этот комплексный законопроект направлен на,  прежде   всего подготовку уже  урожая следующего года.

Надо сказать, что наши меры координируются с теми  рекомендациями, которые приняла «Большая двадцатка» на своем заседании  в Вашингтоне. Однако, надо четко видеть, что  каждое национальное правительство, каждый национальный парламент должны, исходя из реальной ситуации в стране, принимать свой  комплекс антикризисных мер, поскольку  наше-то кризисные явления как раз меньше всего  связаны с мировым финансовым кризисом, а в большей степени и главным  образом связаны с абсолютно ошибочной политикой  действующего правительства.

Спасибо за внимание.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Терьохін Сергій Анатолійович, будь ласка. Іван Григорович Кириленко, будь ласка.

 

10:30:56

КИРИЛЕНКО І.Г.

Шановні колеги, шановний головуючий, шановні виборці,  я  думаю, що тепер вже всім зрозуміло, що як би   не дорікали нашу фракцію, нашу політичну силу, коли ми відстоювали і парламент, і парламентаризм  в судах у Центральній виборчій комісії, в цьому залі, блокуючи трибуни і так дальше,  уявіть собі, якби у цей період вся країна займалася братовбивчою війною чи словесною, чи, не дай Бог, іншою під час виборчої позачергової кампанії.

Запитайте у людей, які, як кажуть, добре знаються на фінансах і банківській справі. Якби ми не повернулися до цього залу, не прийняли перший закон – це лише стришок, це лише перший крок і не отримали міжнародну допомогу, яка спрацювала, перш за все,  психологічно, це треба   підкреслити, то, повірте, через два тижні  від цієї країни лишилась б лише  одна назва. Всі знають  який би міг би бути курс долара і що було могло бути взагалі з економікою країни.

Коли ми   прийняли  перший закон з вами у цьому залі і отримали перший сигнал від міжнародної спільноти, ми  підкреслювали, що це лише  перший крок, це лише перші штрихи, а тепер  робота за нами. Нас дорікали: „Ви прийшли у зал, де ж урядові  законопроекти, де другий етап, де другий пакет?”  Шановні колеги, коли ми погоджувались на перерву на минулому тижні,  коли, дійсно, уряд вніс 25, а потім ще 4 невідкладних закона, ми   розуміли, що вони не розглянуті ще у комітетах. Я взяв на трибуну оці законопроекти, які розглянуті і на цьому, і на минулому тижні, які являються другим пакетом боротьби із наслідками або по мінімізації тих страхоліть, які можуть бути з економікою країни. Ось перший закон, який врегульовує проблеми аграріїв, за них щойно говорилося.

Шановні колеги, ліквідація давальницької схеми, яка руйнує сільське господарство вже не один рік і, мабуть, не одне десятиліття, в цьому законі є. Ліквідація мита на соняшники, розблокування торгівлі цим важливим ресурсом є – те, за що боровся цей зал, мабуть, не один рік і не одне десятиліття. В цьому законі пролонгація кредитів, яка вчора з урядом домовлена, з банкірами, але треба підкріпити законом, бо там треба із стабілізаційного фонду ці банки, які підуть на пролонгацію, підтримати. В цьому ж законопроекті ряд інших преференцій для сільського господарства, які дозволять цю галузь підтримати на сьогоднішній день. Ви просили за село, будь ласка, ці пропозиції є.

Другий закон – будівництво. Уряд пропонує житло, яке на 50 відсотків чи на 70 збудовано, профінансувати повністю і 30 відсотків першого внеску молодих сімей заплатити за рахунок Державного бюджету. Працює завдяки будівництву 12 галузей промисловості, в цьому законі є. Будь ласка, бюджетний закон, він із липня-місяця в цьому залі, але не був підтриманий жодного разу, будь ласка. У нас проблеми в Пенсійному фонді – 5,2 млрд. наповнення Пенсійного фонду з рахунок дотацій з бюджету. Ми підтримали шахтарів, але півтора мільярди треба Пенсійному фонду дати, в цьому законі є.

Шановні колеги, НАК „Нафтогаз України„ банкрут за попередні періоди – 3,2 млрд. треба дати, щоб він був активним бійцем на ринку газу. 3,2 НАК „Нафтогазу” спрямовується, і він може вести переговори, підписувати угоди. Це сьогодні державі потрібно? Це антикризові заходи чи ні? Будь ласка, приймаємо і голосуємо, і так інші. Тому дорікати сьогодні, що у нас нема пропозицій, марно. Комітети відбулися, рішення прийнято, ми за те, щоб зал працював. Ми за те, щоб долати наслідки. Біда вже не просто постукала в наш дім, а прийшла. Результатом є безробіття, зупинені підприємства і так дальше, і так дальше. Ми можемо допомогти? Можемо. 90 відсотків рішень треба приймати саме в цьому залі, бо на будь-який „чих” економічних викликів і ризиків треба приймати тільки закон.           

Шановні друзі, якщо треба наші голоси, щоб розблокувати роботу…  не ми автори того заколоту,  який відбувся на минулому тижні, не ми стояли у його витоків. Навпаки, ми робили все можливе, щоб його не відбулося. Раз задумали щось, у вас є 233 голоси – будь ласка, голосуйте, обирайте Голову і давайте працювати. Ми в політиканство не граєм. Це перше.

Друге. Якщо треба наші голоси, ми готові їх дати. Але ми  за відповідальність. З великої букви слово „Відповідальність”.  Створюйте коаліцію і беріть на себе відповідальність так, як Конституція передбачає. Не виходить коаліцію створити, але наші голоси потрібні – будь ласка, ми під зобов`язання. Не множити кризу, а ліквідовувати. Під зобов`язання. Не чіпати сьогодні уряд, не множити кризу, не чіпати парламент, не дратувати суспільство  достроковими виборами, і ми підтримаємо своїми голосами. Під від-по-ві-даль-ність! Оце позиція фракції, вона сказана чесно і відверто. І щоб не плутати карти, ми не висуваємо свого кандидата. Не дорікайте нас в інтриганстві, не ми його автори. До роботи!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Плющ Іван Степанович, будь ласка. Кириленко В’ячеслав Анатолійович.

 

10:36:14

КИРИЛЕНКО В.А.

В’ячеслав Кириленко, "Наша Україна - Народна Самооборона".

Шановні колеги! Шановні виборці! Безумовно після усунення попереднього Голови Верховної Ради тепер на цій темі буйним квітом розквітне інтриганство і політиканство. Будуть напевно довгі інтриги і якомога менше програмових розмов.

Ми готові голосувати за якусь кандидатуру, яка буде висунена, хоч сьогодні. Але ця кандидатура має бути висунена і погодитись на це. І бажано було би почути не тільки бажання, але й програмові засади – чим планує займатися новий кандидат на посаду Голови, які першочергові закони він буде вносити, і як він збирається із економічною та іншими кризами. Поки що, на жаль, такого роду розмов немає, є лише розмови навколо прізвищ, можливих конфігурацій – ситуативні чи не ситуативні і так далі, і тому подібне, - а це не є серйозна розмова про відповідальну політику. Тому, якщо кандидати є в залі, якщо висувають їх якісь фракції чи вони само висуваються, нехай про це признаються, давайте їх обговорим і будем голосувать.

Наступне. Ми ухвалили були антикризовий законопроект. Але нам видається, що далеко не всі проблеми в банківській сфері розвязані. Можна говорити про макрорівень і про інші високопарні речі, але люди в кіосках не можуть купити твердої валюти, люди в кіосках повинні сплачувати комісію, бізнес не може взяти кредити або змушений переплачувати по процентній ставці без попереджень і практично змушений погоджуватись із драконівськими вимогами банківської системи, реальний сектор страждає, жодної уваги серйозного типу до цього сектору немає. Думаю, що цим повинен перейматися парламент, і якщо буде обраний, то новий Голова українського парламенту.

Далі. Є багато коментарів навколо кризи в сільському господарстві, в металургії, в хімії і в будівництві, але відповідей на цю кризу немає. Ми задоволені, що уряд вніс нібито велику пачку законопроектів. Ми шкодуємо, що він не зробив, щоправда, цього раніше, але краще пізно, ніж ніколи. Вніс – будемо розглядати, так само як і будемо дивитися на ті законопроекти, які буде вносити інша частина залу, і самі уже внесли значну кількість документів. Ми внесли соціальний антикризовий законопроект, який уже пройшов профільний комітет, за що ми ще раз комітету вдячні, і хотіли би, щоб він виносився як першочерговий на порядок денний. Тому що ми кажемо про галузі: криза в будівництві, в сільському господарстві, металургія, хімія, - але криза між людей, між найнятих працівників уже є давно, люди уже давно під загрозою часткового безробіття і практично у цьому стані уже перебувають. В металургії і в хімії на частковій зайнятості уже величезна кількість людей – це сотні тисяч. Якщо парламент не дасть відповіді уже тепер, то ми будемо рятувати галузі, але в тих галузях уже не буде кому працювати, бо вони всіх відправлять або у вимушені відпустки, або на тимчасовий простій. Тому наш законопроект якраз передбачає: допомогу по частковому безробіттю і введення відповідних статей у розмірі дві третини тарифної ставки. І він передбачає спеціальне цільове фінансування на громадські роботи, чого зараз дуже і дуже не вистачає країні. І ці соціальні питання треба вирішити понад усе і в першу чергу, тому що вони вже зараз декілька місяців є ключовими, і про це вам скаже будь-який менеджер підприємства і будь-який директор навіть дуже крупного і дуже відомого підприємства.

Крім того, ми ж повинні подбати про бодай мінімальні соціальні стандарти, які з 1 січня треба тримати. Тому що головні  загрози соціального типу, які зараз стали перед країною – це інфляція, і в звязку з цим зменшення купівельної спроможності, і безробіття. По другому ми пропонуємо в своєму законі відповідь, по інфляції, на жаль, поки що цієї відповіді нема. Тому треба захищатися як індексацією, так і відповідними соціальними стандартами. А зараз поки що діє постанова уряду, яку вніс фінансовий блок, яка передбачає, що перший розряд тарифної сітки є меншим, ніж мінімальна заробітна плата.

І я повідомляю ще раз, що з 1-го грудня цього року це уже реальне зменшення соціальних стандартів, особливо по головному напрямку – заробітної плати, те саме стосується  пенсійного коефіцієнта.

Шановні депутати, з 1 січня пенсійний коефіцієнт по діючому законодавству зменшується з 1,35 до 1. Чотирнадцять мільйонів пенсіонерів можуть втратити у пенсіях. Тому треба ухвалювати відповідне рішення, яке запобігає цьому, яке передбачено у нашому законопроекті. Я прошу до цього дослухатися і проголосувати. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Вячеслав Анатолійович.

Будь ласка, Володимир Михайлович Литвин.

 

10:41:35

ЛИТВИН В.М.

Шановні, шановні колеги,  у марини Цвітаєвої є дуже гарні слова: «Во второй половине жизни не так важен успех, как важно успеть».

Так я хочу сказати, шановні колеги, нам треба, мабуть, задуматися, що ми встигли зробити і що ми встигнемо ще зробити за цією ситуацією, яка погіршується.

Я повинен, шановні колеги, ще раз наголосити позицію нашої фракції. Вона полягає в тому, що треба зробити все, щоб проблеми Верховної Ради, а відтак проблеми  українського народу вирішувалися в стінах Верховної Ради. Ми на цьому стояли і на цьому стоїмо, і будемо стояти. Розуміємо, що це не подобається дуже багатьом. Ми стояли і стоїмо на тому, що у нас повинна бути память відповідна. Ми не повинні забувати про те, що в стінах Верховної Ради був сфальшований закон, яким кожна людина недоотримає  200 гривень. А зараз чути стогони про те, що, мовляв, Верховна Рада неправильно і не чинно діяла, приймаючи відповідні рішення. Правильно вона діяла. Ми просто, шановні колеги, не маємо відповідальності визнати, що не можна фальшувати закони. І давайте це запамятаємо й зробимо відповідні  висновки. Я повинен сказати, що це питання не повинно бути забутим.

Далі. Шановні народні депутати, я переконаний, скільки б ми не повторювали тут про ті проблеми, які існують в Україні, якщо не буде консолідованості й відповідальності уряду, Верховної Ради, і розуміння необхідності спільної діяльності з боку Президента України, жодної перспективи Україна не буде мати.

Що ми сьогодні маємо? Наш президент весь у минулому. Уряд весь у війні. Україна в тотальній кризі. І все те, що сьогодні відбувається, це є бажання спільними зусиллями, на превеликий жаль, віднести Україну на кладовище всім разом. А дорогою назад, хтось думає, що йдучи з кладовища, він щось прихопить, не знаючи й не розуміючи, що з кладовища нічого не можна брати. І ви знаєте, як зараз дивляться на ті процеси, які відбуваються в Україні, – побільше взяти, діючи за принципом, що війна все спише. Тому наша пропозиція полягає в тому, щоб не показувати кипу законів, які є, а запросити Прем’єр-міністра, Президента України і послухати тут, в якому ж стані перебуває Україна. А у нас радіють, що Україна перебуває на межі загибелі. І думають так – от коли Україна розвалиться остаточно, ми тоді візьмемо владу в свої в руки. Та не буде вже чого брати. Уже немає чого брати. Ну, Одеський припортовий залишився, „Укртелеком” залишився, „Турбоатом” залишився, „Зоря” в Миколаєві і більше ж нема чого брати вже. Тому ми пропонуємо припинити оці переговори. Вони повинні вестися виключно у Верховній Раді України. Прийняти рішення, запропонувати Президенту України, попросити, запросити, як завгодно. Головне, щоб був результат. Виступити із посланням до українського народу і гранично відверто і чесно сказати людям, що відбувається і що їх чекає. Прем'єр-міністру запропонувати виступити і запропонувати пакет антикризових заходів. Під цей пакет запропонувати переформатування відповідно  у складі уряду, щоб не було розмов, що хтось комусь якісь посади віддає, щоб це звучало з вуст Прем'єр-міністра України. Після того прийняти всі необхідні рішення. Ну, ми ж повинні знати, шановні колеги, 30 мільярдів виділено банкам на рефінансування. Яким банкам, під які проекти? Щоб знову вкрасти? І знову під гаслами захисту українського народу?

Ми повинні говорити, мабуть, про речі важливі, стратегічні для всього українського народу. Я переконаний, що в Україні сьогодні повинна звучати правда, щоб люди знали, до чого їм готуватися, щоб вони знали, скільки буде коштувати долар, скільки за це потрібно буде викласти гривень. Ми повинні прийняти тут рішення консолідовані і взяти спільну відповідальність. Наша фракція закликала і закликала, давайте таким чином діяти. Ми давно вже ці пропозиції висловлювали. На превеликий жаль, до них повертаються через спину, але повертаються, як то проведення круглого столу і діалогу, як то визначення того, що потрібно робити.

Ми пропонували і пропонуємо: давайте відкладемо те, що нас розмежовує, давайте забудемо на певний час ті позиції, які розводять нас на діаметрально протилежні сторони. Давайте говорити про те, що Україна в небезпеці. Давайте будемо говорити кожний присутній тут, що нам болить Україна.

І я звертаюся до депутатів і прошу вас, шановні колеги…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершуйте, Володимир Михайлович.

 

ЛИТВИН В.М. … давайте врешті-решт ми проявимо колективну волю хоча б виходячи з інстинкту самозбереження, давайте будемо памятати про те, що 23 число… Чому не хочуть, щоб Верховна Рада працювала? Чекають 23 листопада, щоб були будь-які підстави у будь-який момент повісити великий замок на Верховній  Раді України. Ну, це факт, про який потрібно говорити.

І на останок. Ми пропонували ще на попередній Погоджувальній  раді, і сьогодні я вдячний, що Іван Кириленко  підтримав ту тезу, що треба, щоб Верховна Рада  працювала, давайте будемо розглядати ці закони, будемо голосувати. Я думаю, що ми будемо розумні, і Верховна Рада сформує свою президію, після того ці закони будуть підписані.

Така наша позиція. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, перед переходом до розгляду внесених пропозицій я хочу оголосити, що відповідно до статті 131 Конституції України та статей 5 і 9 Закону України "Про  Вищу раду юстиції” 18 листопада цього року Президентом України було видано Указ про призначення судді Верховного суду України Кривенка Віктора Васильовича членом Вищої ради юстиції.

І згідно зі статтею 17 Закону України "Про  Вищу раду юстиції”, частиною першою статті 217 Регламенту Верховної Ради України член Вищої ради юстиції перед вступом на посаду складає особисто присягу на пленарному засіданні Верховної Ради України.

Я запрошую до складання присяги члена Вищої ради юстиції Кривенка Віктора Васильовича. Будь ласка.

 

КРИВЕНКО В.В.

Я, Кривенко Віктор Васильович, присягаю сумлінно, чесно і неупереджено виконувати обов’язки члена Вищої ради юстиції з метою забезпечення формування корпусу суддів із числа високопрофесійних і чесних юристів, із додержанням закону та етики в діяльності суддів і прокурорів. Член Вищої ради юстиції Кривенко Віктор Васильович.

Дякую за увагу. (О п л е с к и). 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Вітаємо, Вікторе Васильовичу! Будь ласка, текст присяги передайте.

 

КРИВЕНКО В.В. Одну секунду, підпишу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Шановні колеги,  тепер переходимо до розгляду тих пропозицій, які були внесені.

У нас зараз є два шляхи. Шлях перший передбачає, щоб ми відповідно до погодженого парламентськими фракціями порядку денного переходили зараз до першого питання. І шлях другий, який сьогодні вранці пропонувався парламентськими фракціями, щоб ми перейшли до розгляду цих питань після того, коли два дні буде робота у парламентських комітетах.

Я хочу сказати, що законотворчий процес і пропагандивний  супровід  його – це різні речі.  І порядок денний формується не головуючим  на засіданні і не ким із заступників голови Верховної Ради, він формується виключно головами фракцій. Відповідно до Регламенту ті фракції, які  вносять пропозиції і сукупно у залі мають більше, ніж   226 народних депутатів України, вони і визначають порядок денний.  Щоб не було претензій якесь з питань  не включається до порядку денного. Це не є воля  одного депутата, на якому б місці у сесійній залі він не  знаходився.

Тому  я повертаюся до початку нашого пленарного засідання. І ще раз  хочу проінформувати, що вранці була позиція трьох фракцій про те, щоб ми працювали сьогодні-завтра у комітетах. Якщо  передумали фракції, ми зараз перейдемо до питання обрання голови Верховної Ради.

Я прошу  зараз, щоб ми визначилися. Будь ласка, я хочу почути керівника  фракції „Блоку Юлії Тимошенко”.

 

10:51:40

КИРИЛЕНКО І.Г.

Шановний Олександре Володимировичу, ми висловили свою позицію тричі: і на погоджувальній раді, і двічі у цьому залі. Найкращий варіант – почати розглядати питання так, як це розглядалось в одному із попередніх скликань.  Оберемо голову, хай підпише ці рішення. Ці рішення  не підтримано на погоджувальній раді. Таке рішення  підтримало  два із п’яти суб’єктів.  Тому ми розуміємо, що ми залишилися у меншості.  Тому визначайтеся у залі голосуванням.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Іван Григорович, тобто ви хочете,  щоб ми зараз розглядали питання обрання  Голови  Верховної Ради? Я вас правильно зрозумів?

 

КИРИЛЕНКО І.Г.  Дайте слово.  Олександре Володимировичу…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це питання буде розглядатися першим, оскільки воно погоджено  керівниками п’яти депутатських фракцій.

 

КИРИЛЕНКО І.Г. Саме так, це було  у понеділок  і ми  з вами домовлялися, що да, ми без рішення питання по голові не можемо далі рухатися, бо так  ні Регламент  не дозволяє, ні Конституція. На жаль,  так сказали нам юристи і правовики. Ми не висували ні свого кандидата, ми не приймали участі у цих всіх процедурах, тому, будь ласка,   є більшість у залі, давайте приступати і голосувати. У нас немає   ніяких у цьому відношенні заперечень і претензій. Нас більше цікавить той пакет, який я виніс на трибуну. Оце нас  більше всього  цікавить.  Є більшість  зараз голосів - ставте на голосування, обираємо  і йдемо працювати. Але, але ще раз говорю, наша позиція, якщо треба наші голоси, ми сказали чітко під відповідальність або коаліція, або зобов’язання для того, щоб працювати спільно, іншого у нас немає. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло.

Кириленко В’ячеслав Анатолійович, ми переходимо до обрання Голови чи будемо два дні працювати у комітетах, якщо можна, будь ласка.

 

10:52:35

КИРИЛЕНКО В.А.

В’ячеслав Кириленко, "Наша Україна - Народна Самооборона".

Шановний Олександр Володимирович, я взагалі не думаю, що все повинні вирішувати тільки керівники фракцій. Основні питання порядку денного, взагалі всі питання порядку денного повинен вирішувати депутатський зал, тому що тут сидять люди, які безумовно мають свою компетентну точку зору по всіх питаннях. Ми обговорювали це питання на Погоджувальній раді. Я можу ще раз повторити те, що я сказав з трибуни, якщо у залі є кандидат, який готовий зараз висуватися, доповідати програму, переконати у тому числі, нашу фракцію, подати антикризові свої бачення, то ми готові брати участь у розгляді цього питання і голосувати чи не голосувати за такого кандидата. Якщо кандидата немає, значить треба інше рішення приймати. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, будь ласка, Блок Литвина, Зарубінський Олег Олександрович.  

 

10:53:33

ЗАРУБІНСЬКИЙ О.О.

Дякую, Олександр Володимирович. Шановні колеги, в принципі, всім прекрасно зрозуміло, що на даний момент погодженої єдиної кандидатури немає щодо обрання Головою Верховної Ради, це всі прекрасно розуміють, тому, очевидно, не треба доводити ситуацію до абсурду, це перше.

І, по-друге, може комусь хотілося б розпочати на тиждень, на два до Указу про розпуск Верховної Ради спікеріаду, яка нічим не завершиться без погодженої кандидатури, то ми не за це. З іншого боку, я хочу нагадати, що у вівторок, коли ми проголосували за те, щоб наступне засідання сьогодні було у четвер, то і вівторок, і середа бралися для того, щоб у комітеті розглянути антикризові законопроекти. Я так зрозумів, що на сьогоднішній день вони готові, вони пройшли профільний комітет, уряд готовий доповідати, тому мені здається, що не треба відкладати у довгу скриню щось, а треба розпочати засідання, розглянути ці проекти, можливо проголосувати, а буде Голова Верховної Ради, він підпише, я думаю, за цим не станеться. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, я вас поінформую, що вчора три з чотирьох проектів внесених урядом антикризових розглянуті в комітетах, четверте розглядається сьогодні і вчора зареєстровані нові законопроекти, які надійшли від Кабінету Міністрів і він народних депутатів України. Тому говорити про ступінь готовності зараз достатньо проблематично. Будь ласка, Алла Олександровська.

 

10:55:08

АЛЕКСАНДРОВСЬКА А.О.

Александровская, фракция коммунистов, город Харьков.

Уважаемые коллеги! Уважаемый президиум! Здесь прозвучало достаточно, на мой взгляд, зверсное предложение приступить к практической плоскости к обсуждению кандидатуры на пост Председателя Верховной Рады Украины. И мне не понятно почему мы боимся, почему мы говорим, что нужно ходить по коридорам, где-то с кем-то договариваться, пусть так кто-то договорится. Все договоренности должны быть публичными в зале Верховной Рады и отталкиваться они должны от программы и прежде очередь от программы деятельности нашего парламента, программы деятельности правительства и программы выведения из кризиса Украины.

Сегодня мы переживаем необычное время. Время когда Украина находится на гране катастрофы и действительно люди это ощущают в повседневной своей жизни, а мы уходим от публичного обсуждения такого серьезного вопроса, решение которого  поможет вывести Украину из кризиса. Нам нужно выдвинуть кандидатуру и фракция коммунистов готова к этой работе, у нас есть такая кандидатура и у нас есть программа выведения из кризиса Украины.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Шановні колеги, відповідно до Регламенту розклад засідання формується керівниками депутатських фракцій, про що я нагадував, але безумовно, що в нас немає на сьогоднішній день затвердженого порядку денного сесії, тому кожне питання включене до порядку денного вирішується в цьому сесійному залі.

Сьогодні у нас ситуація, коли ми не захотіли працювати в комітетах, тому я хочу поставити на голосування сьогодні розгляд першого питання порядку денного, щоб ми зараз перейшли до обрання Голови Верховної Ради. Хто підтримує цю пропозицію, прошу голосувати.

 

10:57:02

За-78

Рішення не прийнято. По фракціях покажуть, будь ласка: Партія регіонів – 1, „Блок Юлії Тимошенко” – 11,  „Наша Україна - Народна Самооборона" – 39, комуністи – 27, „Блок Литвина” – 0. Таким чином, я хочу сказати, що у нас ситуація такого роду, що переходити до розгляду питань порядку денного ми не можемо. У зв’язку з тим, що відповідно до чинного Регламенту, якщо ми зараз будемо розглядати проекти законів, вони мають закінчитись розглядом, підписом Голови Верховної Ради України. У мене зараз питання знову до сесійного залу. Якщо ми не хочем взагалі обирати Голову Верховної Ради і ми не хочем працювати в комітетах для того, щоб підготувати проекти до розгляду, то які пропозиції ще можуть бути? Будь ласка, Олександр Сергійович Єфремов.

 

10:58:00

ЄФРЕМОВ О.С.

Уважаемый Александр Владимирович, уважаемые коллеги! Давайте мы будем откровенны, и сегодня решается вопрос – будет ли большинство в Верховной Раде или не будет, большинства в Верховной Раде. И именно в этом формате рассматривается кандидатура будущего спикера. И для того, чтобы серьезно определиться по этому вопросу, нам необходимо провести целый ряд консультаций, которые, вы знаете и, причем все руководители фракций об этом знают, проходили вчера и позавчера в течение целого дня до поздней ночи.

К сожалению, и результат этот подтверждается сегодня голосованием в зале, на сегодняшний день еще согласованной кандидатуры нет. Но работа не прекращается и продолжается дальше. И, наверно, правильно, когда на Погоджувальной раде сегодня большее количество руководителей фракций согласились с тем, чтобы продолжить консультации сегодня и завтра и все-таки выйти на согласованную кандидатуру. И при этом, придя в зал почему-то...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дайте завершити, будь ласка.

 

10:59:10

ЄФРЕМОВ О.С.

При этом, придя в зал, почему-то отступили от своего ранее данного слова. Поэтому, Александр Владимирович, я считаю, что, учитывая конфигурацию, которая опять сложилась, необходимо вернуться к голосованию по объявлению перерыва, работы в комитетах, а не в сессионном зале, на сегодня и завтра. И поставить этот вопрос на повторное голосование. Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Шановні колеги, ми зайшли в ту ситуацію, коли нам потрібно ухвалювати  рішення, що будемо робити далі, оскільки  за рішенням керівників п’яти фракцій у понеділок було прийнято рішення, ми не  переходимо до розгляду інших питань порядку денного поки не вирішуєм перше. Від вирішення першого питання ми відмовилися. Тому  я ще раз ставлю на голосування питання про те, щоб сьогодні і завтра народні депутати України працювали  у профільних комітетах для того, щоб підготувати до розгляду, як проекти законів, так  і завершити консультації щодо обрання Голови Верховної Ради України.

Прошу включити систему „Рада”, визначаємось.

 

11:00:30

За-218

Рішення не прийнято.

Будь ласка, які ще є пропозиції. Будь ласка,  запишіться, пропозиції від кожної фракції щоб були внесені. 

Народний депутат Камчатний, будь ласка.

 

11:01:03

КАМЧАТНИЙ В.Г.

Прошу  передати слово Кириленку Івану Григоровичу.

 

11:01:07

КИРИЛЕНКО І.Г.

Шановний головуючий, шановні колеги, ситуація дійсно  тупикова. Олександре Володимировичу, Олександре Володимировичу, я до вас звертаюсь,  пропозиція у цьому відношенні повинна бути така.  Одна справа, коли керівників фракцій зібрали, і у цей період і засідання фракції іде, і друга справа, коли ви побачили по залу реакцію. То треба зараз знову оголошувати десь на півгодинки перерву, щоб ще раз  керівників зібрати фракцій  і порадитись у зв’язку з тією ситуацією, яка єсть,  у потім тільки визначитись. Бо, дійсно, ігнорувати зал, ігнорувати депутатів не можна і  неможливо, і не треба цього робити. Давайте на півгодинки зберемося, порадимося, що робити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Стоян Олександр Миколайович.

 

11:01:54

СТОЯН О.М.

Прошу передати слово Єфремову.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Олександр Сергійович Єфремов.

 

11:01:58

ЄФРЕМОВ О.С.

Уважаемый Александр Владимирович, уважаемые коллеги, я понимаю, что, наверное,  депутаты достаточно много поработали  в комитетах, приняв четыре или три законопроекта, которые правительство предложило из  пакета двадцати одного, поэтому  отказываются вести дальнейшую работу в комитетах и не голосуют за это.

Тогда у нас есть другой вариант: может быть, нам надо поехать и отчитаться перед нашими избирателями и все-таки посоветоваться с ними, что они нам расскажут в этой ситуации? Можем ли мы продолжать дальше такую вакханалию в Верховном Совете, когда, не имея упорядоченной структуры, которая возьмет на себя ответственность за принятие законов и происходящие процессы, к чему мы стремимся, продолжать тот беспорядок, который есть, и позиционировать себя на трибуне с различными выступлениями, при этом конкретно ничего не предлагая.

Я еще раз тогда предлагаю от имени фракции вернуться к голосованию и поехать работать в округа, отчитаться перед избирателями. Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую вам. Самойлик Катерина Семенівна.

 

11:03:01

САМОЙЛИК К.С.

Дякую. Шановні наші радіослухачі, шановні виборці! Ви бачите, яке прагнення щодо праці в сесійній залі. Я пропоную, Олександре Володимировичу, все-таки повернутися до розгляду тієї постанови, яка запропонована фракцією Комуністичної партії України щодо подолання кризи. Вона комплексна, рамкова, містить конкретні задачі для усіх гілок влади. І саме головне, чого немає в усіх законопроектах, які пропонуються іншими фракціями, а також урядом України, - це захист наших людей. Бо пам'ятаємо про всіх: як підтримати комерційні банки, як підтримати будівельників, бо всі тут сидять у цих фракціях, які представляють потужні клани олігархів, але забули саме головне – забули, що треба зробити, щоб підтримати наших людей.

Тому ми і пропонуємо, давайте працювати. А щодо Голови Верховної Ради України, ми ж розуміємо, що…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершуйте, будь ласка, Катерина Семенівна.

 

САМОЙЛИК К.С. Ми ж прекрасно розуміємо, що потужні мішки грошові залежать від Секретаріату Президента, від Президента і домовляються з ним, тим самим практично знищуючи парламентаризм і демократію в нашій державі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Стретович Володимир Миколайович.

 

11:04:36

СТРЕТОВИЧ В.М.

Володимир Стретович, Християнсько-демократичний союз,   фракція "Наша Україна - Народна Самооборона".

Шановні колеги,  ну  логіка здорового глузду підказує, що, якщо ми не виступаєм за вирішення питання щодо обрання  Голови Верховної Ради, то в парламенту є багато інших нагальних питань, над якими працюють депутати не тільки в сесійному режимі, а й в робочому режимі в комітетах, з виборцями і займаються іншими справами. Тому в цій ситуації, що зараз склалася, я пропоную переголосувати те, щоб ми працювали 2 тижні… 2 дні в комітетах для того, щоб вияснить цю ситуацію. Пам`ятаймо про те, що наступний тиждень у нас не пленарний, він повинен бути присвячений роботі в округах, і кожен депутат планував собі ще до цієї кризи свою роботу  відповідним чином. Таким чином, ми можемо зібратися лише на початку грудня. Якщо не так, то нам треба прийняти рішення, голосуючи сьогодні, що ми збираємся на наступне пленарне засідання, відступаючи від календарного плану на наступному тижні у вівторок. Інакше пропоную, підсумовуючи, Олександре Володимировичу, ставте ще раз пропозицію, що ми….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершуйте, будь ласка.

 

11:05:47

СТРЕТОВИЧ В.М.

Що ми працюємо сьогодні і завтра в комітетах і окремо ставте на голосування пропозицію щодо наступного тижня, оскільки нам треба відступати від  календарного плану, а він затверджений, як відомо, Постановою Верховної Ради. Дякую.  

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зарубінський Олег Олександрович, будь ласка.

 

11:06:05

ЗАРУБІНСЬКИЙ О.О.

Дякую.  Олег Зарубінський, „Блок Литвина”. Шановний  Олександре Володимировичу! Шановні колеги! Я саме з процедури й виступаю. А процедура  полягає в тому, коли є різні варіанти для прийняття рішення, і один з варіантів… одна диспозиція проголосована негативно, то очевидно є сенс поставити на голосування іншу пропозицію, яка лунала. Я її нагадаю. Якщо є розроблені нехай три, нехай чотири законопроекти, де є рішення профільних комітетів, то ми можемо рухатися, ми можемо почати сьогодні розглядати антикризові заходи. Ми можемо навіть голосувати за них, це не передбачено Регламентом, що це не можна робити. Інша справа, що Голові Верховної Ради дається 5 днів для підписання. Я думаю, що сьогоднішній і завтрашній день не треба… не треба марнувати. Тому я пропоную все-таки взяти і поставити на голосування та пропозиція… пропозицію, з якою ми виступили – „Блок Литвина”. Ми вже її формулювали. Дякую. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.  Шановні народні депутати, ми завершили повторне обговорення. Під час виступів надійшли кілька пропозицій. Іван Григорович запропонував перерву, народний депутат Єфремов і народний депутат Стретович запропонували повернутись до голосування, і Катерина Семенівна Самойлик і Олег Олександрович Зарубінський запропонували, щоб ми розглядали проекти законів зараз.

Відповідно до тих пропозицій, які надійшли, я зараз ставлю на голосування пропозицію Івана Григоровича Кириленка про перерву на 30 хвилин, оскільки дві фракції не просили її – вона одна у нас. Будь ласка, прошу визначатись щодо перерви на 30 хвилин, яку пропонує Іван Григорович Кириленко.

 

11:08:11

За-187

Рішення не прийнято.

Наступна пропозиція, яка вносилася Олександром Сергійовичем Єфремович і Володимиром Миколайовичем Стретовичем: щоб сьогодні і завтра Верховна Рада України працювала в парламентських комітетах. Прошу, будь ласка, визначатись за підтримку цієї пропозиції.

 

11:08:41

За-302

Рішення прийнято.

Таким чином, шановні колеги, ранкове пленарне засідання оголошую закритим. Наступне пленарне засідання відбудеться у вівторок 2 грудня о 10 годині. До зустрічі.