Стенограма пленарного засідання

22 жовтня 2013
 

ЗАСІДАННЯ ВІСІМНАДЦЯТЕ

Сесійний зал Верховної Ради України

22 жовтня 2013 року, 16 година

Веде засідання Голова Верховної Ради України В.В.РИБАК

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Шановні народні депутати. Я прошу запросити депутатів. Прошу народних депутатів  підготуватись до реєстрації.   Увімкніть систему "Рада".

 16:05:33

Зареєструвалося  387 народних депутатів.

Вечірнє засідання   Верховної Ради  України  оголошую відкритим.

 Шановні народні депутати, була проведена нарада… Я прошу уваги!  Була проведена нарада керівників фракцій, і ми домовилися затвердити тижневий порядок дня засідань сесії. Це перше.

Друге. Розглянути сьогодні  питання  такі. Розглянемо доповідь Кабінету Міністрів України про участь  України  в діяльності з підтримання міжнародного миру і безпеки у 2012  році. Така доповідь у вас є, ми розглянемо це питання. Пропонується розглянути питання  виборів в сільські і селищні ради міських голів і депутатів селищних рад. Це друге питання. І розглянути ратифікації, які є і які ми планували там по порядку  денному розглянути завтра.  На завтра замість ратифікації включити питання для розгляду, які є в опозиції.  Три питання, ми домовилися, включаємо від фракції об'єднання  "Свобода". Зараз розглядаємо це питання фракція "УДАР" своє питання. І таким чином ми сьогодні ми розглянемо ратифікацію, а завтра розглянемо всі закони, які будуть включені представниками опозиції. Все зрозуміло?  Зрозуміло.

Далі. Тому я,  як і домовились на Погоджувальній раді фракцій, починаємо працювати і розглядаємо доповідь Кабінету Міністрів України про участь України в діяльності з підтримання міжнародного миру і безпеки в  

 

ЛЯШКО О.В. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. По порядку денному… фракція "УДАР" повинна дати номера законів.

 

ЛЯШКО О.В.  Ні-ні, по тижневому порядку денному пропозиції є.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хорошо, хорошо.

 

ЛЯШКО О.В. Дайте озвучити пропозиції. Кожен депутат може озвучити  пропозицію, дайте цю можливість.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це на Погоджувальній раді робиться.

 

ЛЯШКО О.В. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Шановні народні депутати, я надаю слово першому заступнику міністру закордонних справ пану Демченко, пану Руслану Демченко.

Та ти забив мені голову так, що я вже!  (Шум у залі) Прошу!

 

ДЕМЧЕНКО Р.М.

Дякую. Шановний пане Голово, шановні народні депутати! Вашій увазі представлено Доповідь Кабінету Міністрів України про участь України в діяльності і підтриманні забезпечення миру і безпеки в 2012 році. Доповідь підготовлено Міністерством закордонних справ України спільно з причетними відомствами в січні цього року згідно з Законом України "Про участь України в міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки".

Основоположними документами для участі нашої країни в заходах з підтримання і відновлення міжнародного миру і безпеки є Закон України "Про засади внутрішньої і зовнішньої політики України" від 1 липня 2010 року та Стратегія міжнародної миротворчої діяльності України від 15 червня 2009 року. Участь України в операціях під егідою міжнародних і регіональних організацій обумовлена, передусім, зобов'язаннями нашої держави в рамках Організації Об'єднаних Націй. Як наголосив Президент України Віктор Федорович Янукович з трибуни Генеральної Асамблеї ООН 24 вересня цього року в Нью-Йорку, Україна і надалі робитиме вагомий практичний внесок в створення безпечного світу. Будемо використовувати для цього всі можливі інструменти, зокрема, непостійного членства України в Раді безпеки ООН в разі обрання нашої держави до складу цього органу в період  2016-2017 років.

В цьому контексті слід особливо відзначити, що останніми роками за Україною закріпилися лідерські позиції у забезпеченні миротворчих операцій під егідою ООН, передусім, вертолітними підрозділами. Ці підрозділи є критично важливим елементом успішного виконання завдань Місії ООН в ряді регіонів, насамперед, в Африці.

Оскільки ООН має  постійну гостру потребу у вертолітній техніці, така спеціалізація надає Україні додаткових важелів для  просування інтересів і зміцнення позицій нашої держави в цій організації як впливового, надійного і передбачуваного гравця на міжнародній арені, контрибутора міжнародної і європейської безпеки. Розраховуємо, що внесок України в зусилля ООН з підтримання міжнародного миру та безпеки матиме значний вплив на результат кампанії з просування кандидатури України до складу непостійних членів Ради безпеки Організації Об'єднаних Націй.

Шановні народні депутати, в 2013 році вже після підготовки доповіді  Верховна Рада схвалила рішення Президента про пролонгацію участі нашого континенту в місії ООН зі стабілізації у Демократичній Республіці Конго та направлення національного контингенту для участі в операції "Океанський Щит" та операції Європейського Союзу "Аталанта". Дванадцятого жовтня флагман військово-морських сил України – фрегат "Гетьман Сагайдачний" розпочав участь в антипіратській операції НАТО "Океанський Щит" з перспективою участі в операції Європейського Союзу "Аталанта", починаючи із січня наступного 2014 року. Таким чином на сьогодні військовослужбовці Збройних Сил України та працівники Міністерства внутрішніх справ України беруть участь у 13 міжнародних операціях з підтримання миру і безпеки, включно сім операцій під егідою ООН – Кіпр, Конго, територія …, Косово, Ліберія, Кот-д'Івуар, Судан, одна операція під проводом Європейського Союзу – "Аденська затока", чотири операції під проводом НАТО – Косово, Афганістан, Середземне море, район Африканського рогу, одна операція під егідою та за сприяння ОБСЄ у складі спільних миротворчих сил – Придністровський регіон. Загалом наша держава посідає третє місце в Європі після Італії та Франції за кількістю миротворців в складі операції ООН з підтримання миру.

Шановні народні депутати, участь у миротворчих операціях ООН ми не розглядаємо як прибуткову діяльність. Тим не менше, вона дає значні надходження до державного бюджету нашої держави. Так в 2010 році Секретаріат ООН відшкодував Україні близько 18 мільйонів доларів США, в 2011 – близько 20,  в 2012-му – 27 мільйонів доларів.

Просування національних інтересів значно полегшується у відносинах з такими країнами чи регіонами, де Україна робить вагомий внесок у забезпечення успіху тієї чи іншої миротворчої операції. Такому критерію відповідають, зокрема, Місія ООН в Ліберії, операція ООН в Кот-д'Івуарі та Місія ООН зі стабілізації в Демократичній Республіці Конго, де розгорнуті вертолітні загони Збройних Сил України. В умовах відсутності в цих країнах дипломатичних установ участь українських національних контингентів в заданих створює нашій державі імідж сильного міжнародного гравця, країни з розвинутим науково-технічним і військовим потенціалом.

Наведу лише кілька прикладів. З 2010 року Україна просувала контракт з ремонту вертольотів Сенегалу на авіаремонтних підприємствах України. Контракт підписано, завершено його виконання. Сам Кот-д'Івуар став одним зі найважливіших торговельних партнерів України в Африці на південь від Сахари. У 2012 році товарообіг з ним склав майже 205 мільйонів доларів США, що перевищило попередній рік на 65 відсотків.

З початку участі національного контингенту України в Місії ООН в Ліберії український експорт до цієї країни зріс у понад 40 разів. Участь України в операціях під егідою міжнародних і регіональних організацій, насамперед ООН, Європейський Союз та НАТО, сприяє набуттю військовослужбовцями Збройних Сил України та співробітниками МВС України цінного професійного досвіду, підтриманню високої виучки і бойової готовності, посиленню взаємосумісництва сил та засобів.

Шановні народні депутати, на завершення хотів би привернути увагу до одного з актуальних проблемних питань, пов'язаного з участю України в миротворчих операціях ООН. Його врегулювання знаходиться в компетенції безпосередньо Верховної Ради України.

Останніми роками склалася практика включення до законів, якими схвалюються рішення Президента про направлення національних контингентів до миротворчих операцій ООН, граничних термінів перебування контингенту, які збігаються зі строками, встановленими Радою Безпеки ООН. Така практика є не лише не обґрунтованою, але й викликає непорозуміння в Секретаріаті Організації Об'єднаних Націй.

Відповідно до існуючих процедур та усталеної десятиліттями практики Ради Безпеки ООН періодично подовжує мандат діючих миротворчих  місій, як правило, терміном на один рік.  Зазвичай така резолюція Ради Безпеки ООН схвалюється напередодні, інколи за кілька днів до  закінчення місії.

А як бути, якщо  в дні, коли необхідно у стислі строки схвалити черговий закон, Верховна Рада перебуває на канікулах чи не може розглянути проект з інших об'єктивних причин?

В кінцевому підсумку йдеться про міжнародний престиж нашої держави, імідж України в Організації Об'єднаний Націй. Тому вкрай важливо повернутися до попередньої практики,  за якою рішення Президента про  направлення національний контингент України  для участі в операціях ООН з підтримання миру схвалюється Верховною Радою без встановлення кінцевого терміну їх перебування.

Саме у цьому форматі схвалюються усі рішення Верховної Ради в цьому питанні… схвалювалися до 2011 року. До того ж відповідно до статті 7 Закону України "Про участь України в міжнародних організаціях підтримання миру і безпеки" Верховна Рада має достатні повноваження ініціювати відкликання контингенту, якщо його участь в операціях вважатиметься недоцільною.

Щиро сподіваюся, що такий підхід застосовуватиметься на постійній основі для схвалення парламентом усіх подібних рішень. Дякую за увагу. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Є питання у народних депутатів? Є. Прошу записатися від фракцій по хвилині на питання. Прошу.

Фракція "УДАР Віталя Кличка", народний депутат Каплін. Прошу, ваше питання.

 

16:18:38

КАПЛІН С.М.

Шановний пане міністре! Я би хотів звернути увагу глядачів і радіослухачів, а також колег, народних депутатів, до наступного питання. 

Перше.  Всі мають знати про те, що Україна за 20 років  в своїй присутності майже в усіх "гарячих" точках, абсолютно в усіх місіях заробляла щороку по 2 гривні 50 копійок на одного громадянина України. Тоді як інші країни заробляли в сотні, тисячі разів більше.

Ми не здатні і не можемо реалізувати свій потенціал після, економічний потенціал після участі у цих заходах. І до вас безпосередньо питання. Ви говорите, що у 40 разів зріс товарообіг з Ліберією. Скажіть будь ласка, а яка структура нашого експорту і чи немає місця там ситуація, коли різні фірташі продають туди товари, а прості українські підприємці, виробники туди нічого не можуть продати через те, що все оповито….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Відповідайте.

 

ДЕМЧЕНКО Р.М.  Шановний народний депутате! Україна регулярно, в тому числі на найвищому високому рівнях порушувала перед Секретаріатом Організації Об'єднаних Націй питання щодо біль вагомих стимулів, насамперед фінансових для держав-контрибутерів українських місій в рамках діяльності Організації Об'єднаних Націй.

Результатом цієї роботи стало те, що вперше в історії рівень відшкодувань нашої держави на сьогодні є найвищим серед усіх держав-контрибутерів військових вертольотів.

Так, наприклад, в 2014 році норму відшкодувань за годину польоту МІ-8 збільшено з 2 тисячі 584 доларів США до 3 тисячі 100. В місії ООН в Кот-д'Івуарі та Ліберії вертольоти МІ-24, - збільшено на 398 доларів США, - з 3 тисяч 702 до 4 тисяч 10. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Об'єднання "Свобода", народний депутат Мирний.

 

16:20:57

МИРНИЙ О.Б.

Прошу передати слово Юрію Сиротюку. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу передати слово.

 

16:21:03

СИРОТЮК Ю.М.

Юрій Сиротюк, Всеукраїнське об'єднання "Свобода". Шановний пане перший заступник міністра, у мене до вас є два запитання. Перше запитання. Як відомо, Україна є однією з найбільших країн, яка надає миротворчі, до участі в миротворчих операціях. Ще декілька років тому ми входили в десятку країн, яка постачає найбільше миротворців.

Але хотів би вас запитати, чому українські миротворці отримають найменші кошти грошового забезпечення. Чому, наприклад, в іракській кампанії менше українців отримували лише вояки монгольської армії? Чому країна не підтримує сім'ї військовослужбовців, які перебувають в Україні, і чому країна на виручені кошти не закупляє зброю, не закупляє нове забезпечення для солдатів, і ми  користуємося старою совєтською зброєю, і наші можливості широко скорочуються. Дякую за відповідь.

 

ДЕМЧЕНКО Р.М.  Дякую за запитання.

Щодо фінансування я щойно відповів так би мовити на це питання безпосередньо – щодо збільшення і зусиль керівництва нашої держави, щодо збільшення відшкодувань Організації Об'єднаних Націй на забезпечення миротворчих контингентів в Україні. І так же в цифрах було безпосередньо, в моєму виступі було наведено конкретні приклади по роках, що, дійсно, демонструють збільшення кількості фінансувань, відшкодувань Організації Об'єднаних Націй за нашу миротворчу діяльність. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Фракція "Батьківщина", народний депутат Князевич.

 

16:22:32

КНЯЗЕВИЧ Р.П.

Парубію передайте слово.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, Парубій, народний депутат.

 

16:22:36

ПАРУБІЙ А.В.

Будь ласка, Парубій Андрій. Шановний доповідачу! Парубій Андрій, фракція "Батьківщина". Для мене лишається загадкою одна річ. Ви знаєте, близько тижня тому в Дубровнику відбувалося чергове засідання Асамблеї НАТО, де наголошувалося на тому, як справді Україна  бере велику участь у миротворчих операціях. І було зазначено Генеральним секретарем, що для України надалі лишаються відкриті двері в НАТО.

Кілька років тому за ініціативи Януковича стратегічний напрям України по вступу в НАТО був винесений в Закон про засади внутрішньої і зовнішньої політики. Це було зроблено явно на догоду Кремля і на догоду Москві.

Скажіть, зараз чи не планує Президент і ваш уряд повернути поправку про те, що Україна  вибирає як стратегічний напрям вступ в НАТО для того, щоб ми змогли ефективно забезпечити національну безпеку і оборону України? Чи ви над тим думаєте, чи ви готові от такі пропозиції до українського законодавства?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу.

 

ДЕМЧЕНКО Р.М.  Основними засадами української зовнішньої і внутрішньої політики визначено нейтральний статус України. Існує низка вагомих аргументів на користь діяльності України в спецопераціях НАТО.

По-перше, оскільки операції під егідою проводяться на виконання Резолюції безпосередньо  Ради Безпеки Організації Об'єднаних Націй. Україна виступає надійним партнером у справі підтримання миру та безпеки не лише для НАТО, але і для міжнародної спільноти в цілому.

По-друге, набутий військовослужбовцями Збройних Сил України досвід сприяє досягненню взаємосумісності та впровадженню стандартів, високих стандартів у діяльність нашої армії, проведенню реформ Збройних Сил України. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Фракція Партії регіонів, народний депутат Чечетов.

 

16:24:31

ЧЕЧЕТОВ М.В.

Прошу передать слово народному депутату Зарубинскому.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, народний депутат Зарубінський.

 

16:24:37

ЗАРУБІНСЬКИЙ О.О.

Дякую, Володимире Васильовичу.  Шановний Руслане Михайловичу, аналіз серйозних фахівців, як вітчизняних, так і зарубіжних, іноземних, свідчить про те, що участь України у діяльності з підтримки миру і міжнародної безпеки була вагомою, а сама діяльність була продуктивною, ефективною і, я би сказав, плідною. Це правда. Це так.

Ось в письмовій доповіді, в письмовому варіанті доповіді, яку ви виголосили, сказано, що участь України протягом звітного періоду сприяла зміцненню авторитету нашої держави, створенню сприятливого клімату для реалізації національних економічних і політичних інтересів. Що стосується політичних інтересів, в принципі, це на поверхні, це зрозуміло. Не могли б ви сказати, яким чином економічні інтереси України були просунуті за допомогою нашої участі в миротворенні? Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу.

 

ДЕМЧЕНКО Р.М.  Дякую за запитання. Я, в принципі, означив декілька країн, де безпосередньо наші інтереси і товарообіг зріс в рази, ось. Можу додати, що… ще один приклад безпосередньо щодо Демократичної Республіки Конго. Започатковано контакти в галузі військово-технічного співробітництва з Демократичною Республікою Конго. Позитивною є динаміка створення українського експорту, зростання українського експорту, який в перші місяці цього року зріс удвічі і складає біля 7 мільйонів доларів Сполучених Штатів Америки.

Можна приводити ряд інших прикладів, які дійсно б доводили про те, що економічне зростання, економічний потенціал максимально використовується. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Сідайте.

Слово для співдоповіді надається голові Комітету з питань національної безпеки і оборони Володимиру Михайловичу Литвину. Прошу.

 

16:26:42

ЛИТВИН В.М.

Шановний Володимире Васильовичу, шановні колеги. Я думаю, що  в нас немає підстав демонструвати переможну самозакоханість із доповіді про участь України у підтриманні миру, у здійснені відповідних операцій. Тим більше, що, як мені бачиться, у нас знову похапцем розглядається це надзвичайно складне і відповідальне завдання.

Разом з тим, комітет констатує, що участь України у міжнародних операціях доцільна і корисна. І насамперед, з огляду на нашу бідність, що дозволяє нам отримати відповідні кошти.  Разом з тим ми констатуємо, що Україна займає 35 місце, вона зменшила і втратила свої позиції серед 115 країн-контрибуторів. На першому місці знаходиться Бангладеш, який має 200 тисяч військ, направляє контингенти і за рахунок цього домагається фінансування на половину своїх Збройних сил.

Разом з тим я повинен сказати, що Великобританія на 44 місці, Німеччина – 52-ому, Сполучені Штати Америки – 61-ому, Росія – 63-ому, Польща наш сусід – на 95 місці.

Отже, висновок очевидний. Ми вимушені це робити для того, щоб забезпечити фінансову підтримку нашого бюджету, я наголошую, не Міністерства оборони, а нашого бюджету  і забезпечувати виучку наших військ.

Справа в тім, що це дозволяє підвищити рівень військовослужбовців українських, забезпечує їм навчання для того, щоб мати досвід спільних дій. У тому числі, враховуючи ситуацію, яка потребує кооперації зусиль, у тому числі військовослужбовців, для протидії тим викликам, перед якими постає світ.

Наведу такі цифри, шановні колеги. Підвищили кваліфікацію 40 відсотків вертолітників, 45 відсотків  офіцерів бойового управління армійської авіації. Середній наліт наших пілотів складає за 6 місяців 120 годин. Для того, щоб досягти такого показника в Україні, треба 10 років. Для підготовки 75 льотчиків ІІІ класу потрібно витратити з державного бюджету майже 300 мільйонів гривень. Як ви розумієте, таких коштів в державному бюджеті немає.

Що ми маємо в позитиві? У кожній аеромобільній бригаді 1-2 військові одиниці, які пройшли відповідну виучку і мають відповідний досвід.

Фінансування. Щорічно ООН витрачає кошти на підтримання миру в сумі 7,3 мільярди. За 10 років Україна отримала від ООН, вдумайтесь, 354 мільйони доларів.

Проблема перша –  це здоров'я військовослужбовців: хвороби, психологічне навантаження, оскільки вони працюють в екстримальних умовах, наслідки потім дають знать про себе, які, на превеликий жаль, у нас не аналізуються, у тому числі розлучення сімей, психологічні розлади і таке інше. Загинув 51 військовослужбовець, із них лише 14 при виконанні бойових завдань. Це також величезна проблема, на яку потрібно звернути увагу.

Тепер ще про проблеми, шановні колеги, на які акцентує увагу комітет. Військова присутність не поєднується з посиленням політичної і економічної присутності України у тих країнах, де виконуються наші військові місії. Це ключова проблема, яка потребує координації зусиль на рівні уряду. Відповідна робота практично не проводиться і цю функцію має виконувати Рада національної безпеки і оборони. Потрібно констатувати, що наш вплив на країни, де присутні наші військові, практично мінімальний.

Наступна проблема – це використання досвіду людей, які отримали бойову підготовку.

Ще одне ключове питання – виконання законів, які забезпечують соціальні гарантії цих людей.

Фінансування. Як правило всі кошти, які Україна отримує від ООН, зараховуються до загального фонду бюджету. На спецфонд Міністерства оборони  нічого не  йде.

Я просив би  шановних колег розуміти, що за місії по лінії ООН Україна отримує відповідні кошти. За участь в  операціях  по лініях Європейського Союзу і НАТО ми кошти не отримуємо, а фінансуємо з власного бюджету.

Приведу такий приклад.   Дозвольте  я…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Скільки вам потрібно ще, Володимире Михайловичу? Скільки хвилин вам  потрібно?

 

ЛИТВИН В.М.  Шановні колеги, я ж  перед вами не "бісер метаю"… про Регламент. Ви слухайте серйозні речі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Прошу, Володимире  Михайловичу, виступайте.

 

ЛИТВИН В.М.  Один приклад про нормативне забезпечення: військовий з  України на добу отримує харчування на 4 євро, проживає в наметі.   Тоді як інші країни, поряд які стоять, 20 євро і проживає  в модулі з розрахунку 9 квадратних метрів  на одну людину.  А вам Регламент!

Проблема із  державними закупівлями. Тривалі державні закупівлі – це призводить до того, що  ми не маємо необхідного обладнання. Цю проблему нам також треба унормувати в законодавчому плані.

Кредиторська заборгованість. Треба передбачити, що видатки на підтримання миру і відповідних операцій  мають бути захищеними статтями.

Комітет підготував відповідний   проект постанови з урахуванням пропозицій, які прозвучали у виступі   першого заступника міністра, ми його доопрацюємо і просили б Верховну Раду  України прийняти    виважене серйозне рішення. На превеликий жаль  складається враження, що це прохідне питання, а це аж ніяк  таким не є питанням. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую. Є бажаючі виступити? Є. Прошу  по 2 хвилини записатись від фракцій.

Прошу,  Партія регіонів, народний депутат Бутківський .    

 

16:33:47

БУТКІВСЬКИЙ В.В.

Прошу передати слово нашому міністру  Кузьмуку Олександру Івановичу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу передати.

 

16:33:55

КУЗЬМУК О.І.

Шановні колеги, по-перше, я хотів би подякувати першого заступника міністра закордонних справ за змістовну і якісну доповідь. Нема в сумнівів у тій користі, яка приносить наша миротворча діяльність по забезпеченню і миру в світі, і авторитету України. Україна перша серед країн пострадянського простору стала членом сім'ї миротворців. Україна перша у 1994 році підписала свою участь в партнерстві заради миру. Україна є прикладом для інших країн і ми це повинні з гордістю розумітися, що краще всіх несуть службу українці, самі надійні – це українці, саме краще розташування – це українців. Тому завжди Організація Об'єднаних Націй, інші безпекові структури вважають за честь запросити Україну.

Є ще багато невирішених питань, вони містяться в проекті постанови, і я надіюсь, що Верховна Рада України буде надійним захисником і партнером наших українських миротворців.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Фракція "УДАР Віталія Кличка", народний депутат Каплін. Прошу.

 

16:35:35

КАПЛІН С.М.

Я б дуже просив колишніх очільників Міністерства оборони, депутатів від провладної більшості, як дуже точно сказав екс-керівник нашого парламенту Володимир Литвин, не метати бісер перед Кабінетом Міністрів України. Миротворча діяльність України є провальною. Вона не тільки виставляє один на один українських солдат, синів наших українських матерів з тими соціальними і військовими проблемами, які є сьогодні у світі, вона ще, крім того, нічого не робить для того  аби дійсно відстояти  економічні інтереси нашої країни. Нас буквально прокинули в Іраці, де наші хлопці відстоювали мир, ми не отримали там маже жодного замовлення. Те саме відбувається практично у кожній гарячій точці. Три гривні на рік заробляє український громадянин від того, що ми посилаємо на смерть українських громадян. Ми сьогодні не сформували чіткого механізму долучення українських підприємств до реалізації власних економічних інтересів у тих країнах, де побували наші хлопці, де вони відстоювали імідж держави.

Ми маємо сьогодні… Я би хотів міністру закордонних справ, вірніше замість нього відповісти на питання, яке я поставив. Структура експорту наступне: 50 відсотків – це метал, один олігарх і 50 відсотків – це хімія, інший олігарх Фірташ, який так само керує Федерацією роботодавців, а на справді "федерацією рабовладельцев". От він мав би створити механізми і запропонувати схему, як сотні українських підприємств долучити до реалізації своїх економічних амбіцій у тих країнах, де захищають наші інтереси українські громадяни і солдати.

Замість того, ми в корупційний спосіб відсилаємо туди солдатів, ви знаєте, що треба заплатити хабар, щоб піти служити і там заробляти. В такий спосіб держава сформувала біржу праці…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

Фракція "Батьківщина", народний депутат Іван Стойко.

 

16:37:51

СТОЙКО І.М.

Дякую. Іван Стойко, фракція "Батьківщина", партія "За Україну!".

Шановний пане Голово! Шановний перший заступник міністра! Справді доповідь була конкретною, але сьогодні ми говоримо про тих хлопців, котрі захищають честь нашої Вітчизни, котрі захищають мир у світі під егідою ООН.  Ми говоримо про те, що вони начебто просувають інтереси України. Так, в багатьох випадках, дійсно, воно так є, але, на жаль, ми сьогодні недооцінюємо того, що вони роблять.

І справді Україна входить в трійку тих держав, котрі представлені найбільше саме в тих операціях під егідою ООН, ОБСЄ, ЄС або НАТО. Але, якщо ми сьогодні говоримо про ті операції котрі є небезпечними для життя людини, ми повинні  дійсно говорити про їхню забезпеченість, соціальну забезпеченість, захищеність їхніх сімей, а також про їхнє подальше здоров'я, коли вони закінчують місію в тій чи іншій країні.

 І тому, шановні колеги,  ми сьогодні повинні подбати про матеріальне забезпечення. Тому що пан Руслан не відповів на питання Юрія Сиротюка, не відповів конкретно, скільки отримує наш миротворець?  На жаль, він в рази отримує менше ніж ті миротворці європейські, котрі приймають участь у таких же операціях. І це питання не Верховної Ради, це питання саме врегульовує Кабмін, і у нас звернення до вас, щоб ви відстоювали і лобіювали інтереси миротворців.

І наступне. Фракція "Батьківщина" проти того, щоб ми не мали права обмежувати саме діяльність тих чи  інших, того чи іншого контингенту і дали це право Президенту. Це право  Верховної Ради і ми будемо робити все аби і надалі наші  миротворці працювали, заробляли кошти і були…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякуємо.

Розгляд питання  завершено. Є пропозиція Доповідь Кабінету Міністрів України про участь України в діяльності з підтримання міжнародного миру і безпеки в 2012 році взяти до відома.

Володимир Михайлович Литвин вніс пропозицію, що комітет підготує постанову і ми в установленому порядку її розглянемо.

Шановні народні депутати, прошу уваги, сідайте, я буду ставити на голосування затвердження розкладу засідань. Прошу сідати, підготуватися до голосування.

Ставлю на голосування  про затвердження розкладу засідань Верховної Ради України на 22-25 жовтня 2013 року додатково до розкладу, який у вас є, включити проекти законів (реєстраційний номер  1249, реєстраційний номер 2692, реєстраційний номер 2538, реєстраційний номер 2153а і 1075. (Шум у залі) Назви назвати? Не надо назви називати? (Шум у залі) Ну, вони кажуть, не надо.

Ви хочете ще якийсь закон? Прошу, Арсеній Яценюк.

 

16:42:14

ЯЦЕНЮК А.П.

Шановний Володимир Васильович, в першу чергу, я хотів би звернутися до вас як до Голови Верховної Ради  України з тим, щоб ви направили офіційного листа до міністра внутрішніх справ Захарченка, щоб завтра забезпечили безперешкодний прохід народних депутатів України до приміщення Київської міської ради і Київської міської адміністрації. Це перше. (Оплески)

Друге, я хочу звернутися до вас, пане Голово, щоб завтра ми у порядок денний парламенту поставили постанову про проведення виборів мера міста Києва та Київської міської ради. Нехай парламент визначиться, хто за проведення виборів, а хто проти.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Прошу, Симоненко. Я поняв, що неможливо у нас домовлятися! Я нічого не розумію: домовляємося одне, а виникає питання зовсім друге!

 

16:43:11

СИМОНЕНКО П.М.

Володимир Васильович, ви у мене забрали час на виступ. Володимир Васильович!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  От Олександр Сергійович вносить пропозицію, як ми домовилися  на  Погоджувальній раді керівників фракцій, то давайте проголосуємо. Ставлю на голосування про затвердження розкладу засідань Верховної Ради України на 22-25 жовтня і додатково включити  питання, які я назвав. Прошу народних депутатів голосувати. (Шум у залі)

 

16:44:23

За-223

Проти – 2, утримались – 5, не голосували – 169.

Рішення не прийнято.

По фракціях. Партія регіонів – 174, "Батьківщина" – 0, "УДАР Віталія Кличка" – 0, "Свобода" – 29, Компартія –0, позафракційні – 20. (Шум у залі)

Я зараз... Фракція "УДАР" не зрозуміла, які закони вносяться додатково, я... я називаю:

Реєстраційний номер 1249,  про спрощену процедуру державної реєстрації суб'єктів малого підприємництва. Добрий закон? Добрий.

Реєстраційний номер 2692, про внесення змін до Закону України про ставку вивізного експортного мита на насіння деяких видів олійних культур  (щодо скасування вивізного експортного мита на насіння соняшника). Добрий закон? Дуже добрий. (Шум у залі)

Це ж опозиція внесла, це ж не я вношу, це опозиція внесла.

Далі. Реєстраційний номер  2538 від 14.03 про внесення змін до Закону України "Про електроенергетику" (щодо покращання становища споживачів та постачальників електричної енергії). Це внесла ці закони фракція  об'єднання "Свобода".

Тепер фракція "УДАР Віталія Кличка". Закон номер 1075: проект Закону про внесення змін до Закону України "Про статус народного депутата України" (щодо скасування пільг).

Далі. Проект Закону про комітети Верховної Ради щодо доступу засобів масової інформації до засідань комітетів Верховної Ради України.

Я прошу, Петро Миколайович Симоненко.

 

16:47:14

СИМОНЕНКО П.М.

Симоненко, фракція Компартії. Шановний Володимир Васильович, коли ви так говорите, що добрий закон, особливо коли знімається експортне мито на вивезення насіння соняшника, то не забувайте, що в Україні є переробка. Бо вже всі 22 роки вивозять рідну Україну, продаючи її за безцінь просто. Треба дати можливість переробці сьогодні переробляти насіння соняшника і вивозити олію. І тоді знімайте експортне мито. А це зрада національних інтересів, називається, закон цей!

По-друге, я пропоную від імені фракції розглянути тоді терміново проект Закону 2294а: про скасування пенсійної реформи. І другий проект закону вимагаю щоб ми розглянули… Володимир Васильович! Володимир Васильович! Володимир Васильович! Володимир Васильович! Владимир Васильевич, ну дайте возможность завершить тогда, а то вы слушаете всех подряд!

І ще одна пропозиція. 2547 – це проект закону, який…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, ми не розглядаємо питання! Ну навіщо питання розглядати, як ми тільки розглядаємо "включити до порядку денного"?!

Всі фракції вносять такі пропозиції. (Шум у залі)

Керівнику фракції "Батьківщина" Арсенію Яценюку. Прошу.

 

16:48:57

ЯЦЕНЮК А.П.

Вельмишановний Володимир Васильович!  На виконання вашого геніального інтерв'ю, яке ви  давали телеканалу "Рада" і "5 каналу", ми переконані,  що ви завтра в порядок денний включите два  законопроекти 3120 і 3003 про вибори мера Києва та Київської міської ради. Вони зареєстровані  в парламенті. Ми уважно слухали, що ви виступаєте за проведення виборів і що парламент повинен проявити свою політичну волю. Переконаний, що тоді фракції опозиції віддадуть голоси за те, щоб затвердити накінець-то цей злощасний порядок денний на тиждень.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Арсеній  Петрович, я виступав  ще рік назад. Ви довго думали. Я рік назад  це виступав.

Шановні народні депутати! Ви мені скажіть, керівники фракцій, ми домовляємося одне, а в залі вносится  другі пропозиції. Так яку пропозицію мені ставити? Першу я поставлю пропозицію, як домовлялися  всі керівники фракцій. А потім, як треба буде, то будемо ставити ще й другі питання. Так, да? (Шум у залі)

 Я прошу уваги. На Узгоджувальній раді… це я Анатолію Гриценку кажу. На Узгоджувальній раді  керівники  фракцій визначилися, які питання я повинен поставити на голосування. То я повинен поставити чи ні?  

(Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати! Я ставлю на голосування…

Прошу, хвилина, народний депутат Жванія.

 

16:52:29

ЖВАНІЯ Д.В.

Народний депутат Жванія. У нас в комітеті законопроектів щодо виборів мера і Київради немає. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю узгоджену позицію керівників фракції затвердити розклад засідань Верховної Ради на 22-25 жовтня 2013 року і 5 законів, які я оголосив номера і назви, плюс два закони, які піднімав від фракції Комуністичної партії України Симоненко – прошу голосувати.

Прошу голосувати.

 

16:53:32

За-225

 (Шум у залі)

 Шановні народні депутати, прошу по хвилині записатися від фракцій які є пропозиції. Ми повинні знайти узгоджене рішення. Прошу від фракцій.

Прошу, фракція Компартії України, Симоненко.

 

16:54:27

СИМОНЕНКО П.М.

Симоненко, фракція Компартії. Шановні колеги, я пропоную зараз змінити алгоритм розгляду всіх тих питань, які намагаються внести кожна з фракцій на розгляд і прийняття відповідного рішення. І, в першу чергу, поставити на розгляд питання, які мають відношення до соціального захисту наших громадян. Перше. Це прийняти рішення відносно мораторію на підвищення тарифів на той же самий газ, тепло і електроенергію у зв'язку з тим, що це вимоги Угоди про асоціацію.

По-друге. Прийняти рішення і скасувати пенсійну реформу – це 2294а. І повернути пенсійний вік виходу на пенсію для жінок – 55 років, для чоловіків – 60 років. Це прийняти проект закону, який внесла Компартія, 2547, яким передбачається конкретний захист всім робітників, яким сьогодні не виплачують заробітну плату, і щоб олігархи сплачували 0,5 відсотка за кожний день невиплаченої заробітної плати…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Фракція "УДАР", народний депутат Каплін.

Не хоче, не виступає.

Фракція "Батьківщина", народний депутат Шкварилюк. Прошу.

 

16:55:54

ШКВАРИЛЮК В.В.

Прошу передати слово Арсенію Яценюку.

 

16:55:59

ЯЦЕНЮК А.П.

Шановний пане Голово! Володимир Васильович, вас відволікають від державних справ.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да. Дуже.

 

ЯЦЕНЮК А.П. Пан голова комітету забуває, що він підписує. От у мене на руках висновок за підписом голови комітету Жванії про схвалення законопроекту (реєстраційний номер 3120) про вибори мера міста Києва та Київської міської ради.

Більше того, шановний Давид Важаєвич, ви ще й відповідно до висновку, який ви підписали, самі себе визначили співдоповідачем по цьому законопроекту. От висновок. Це офіційний сайт Верховної Ради України. Тому, пане Голово, 3120 – вибори мера і Київської міської ради ставимо завтра на голосування.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, Жванія, мікрофон.

 

16:56:57

ЖВАНІЯ Д.В.

По цьому закону ми доповідали вже Верховній Раді, по цьому законопроекту. Ставився цей законопроект на голосування. Він не набрав, він не набрав голосів. Це законопроект про чергові вибори міського голови і Київради. Ніяких інших законопроектів комітет не розглядав. Ніяких висновків немає.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А 3003, що з цим законом? Я до Жванії звертаюся.

 

16:57:33

ЖВАНІЯ Д.В.

В нас за цей час в комітет надійшло більше чим десь 15 законопроектів різних форматів: зачергові, позачергові, з помилками, з чим завгодно по виборах в Києві. Всі законопроекти були розглянуті крім одного, він ще залишився без розгляду в комітеті. Це законопроект Кличка. Інші законопроекти всі були розглянуті і частина була відхилена, частина була погоджена і виносилася на голосування в зал Верховної Ради. Так що сьогодні в комітеті заборгованості щодо розгляду питань до виборів в Києві немає.

Друге питання, що стосується дати. (Шум у залі) Що стосується дати виборів. 22 грудня – це є єдина можливість проведення виборів мера Києва і, в принципі, на Погоджувальній раді це питання піднімалося. Ніяких підстав щодо проведення виборів Київради сьогодні в нас  немає. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. 3120 розглядався в залі чи ні?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Ні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я в Жванії питаю.

 

16:58:40

ЖВАНІЯ Д.В.

Я зараз подивлюся по номерах. Я ще раз наголошую, в нас біля 15 законопроектів, яких було. Я просто не встигаю, будь ласка, хвилину.


ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Каплін.

 

16:58:58

КАПЛІН С.М.

Прошу передати слово Ірині Геращенко.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, Ірина Геращенко.

 

16:59:03

ГЕРАЩЕНКО І.В.

Шановні виборці, от тільки що цілий день ви бачите справжню ситуацію у Верховній Раді України. Очевидно, що в Партії регіонів немає ніякої більшості. Тому що немає 226 голосів. І тому все голосується тільки за участю опозиція.

Опозиція підтримає порядок денний, якщо Партія регіонів буде не тільки риторику євроінтеграційну експлуатувати, а бути євроінтеграторами на практиці. А повага до місцевої громади це є ключовий принцип євроінтеграції. Наша фракція зареєструвала Постанову про вибори мера Києва і Київської міської ради. І ми вимагаємо шанувати столицю європейської країни Україна. Поставити на порядок денний вибори міського голови і Київської міської ради. оце і буде євроінтеграція. Все інше – це те саме, що Президент Янукович, який начебто хоче іти до Євросоюзу, але ніяк не може звільнити, помилувати Юлію Тимошенко. Це лукавство і фарисейство.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Фракція "Свобода", народний депутат Черняков.

 

17:00:07

ЧЕРНЯКОВ В.В.

Прошу передати слово Андрію Мохнику.

 

17:00:12

МОХНИК А.В.

Андрій Мохник, фракція Всеукраїнського об'єднання "Свобода".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу.

 

МОХНИК А.В. Пане Голово, погоджуюся абсолютно з вами, що домовленостей треба дотримуватися. Які ж були домовленості? Що фракції опозиції подають свої пропозиції до порядку денного, які будуть включені додатково  в середу.

"Свобода" і "УДАР" подали свої пропозиції письмово, фракція "Батьківщина" виголосила їх в сесійній залі. Тобто вони мають бути включені. Тому немає тут ніякої колізії і всі мають дотримуватися.

Тому просимо включити проект 3120, він не розглядався. Ось стоїть автор Олександр Чорноволенко.  Іще, взагалі ці всі проблеми  від того, що ми з самого початку, Верховна Рада, не дотримується Регламенту Верховної Ради України. Прошу, ви як Голова маєте за цим пильнувати і маєте вести сесію згідно з Регламентом. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Фракція Партії регіонів, народний депутат Журавський. Яценюк виступав від "Батьківщини", сідайте. Сідайте, Яценюк виступав.

 

17:01:14

ЖУРАВСЬКИЙ В.С.

Прошу передати слово знавцю Закону України "Про Регламент Верховної Ради України", Ярославу Сухому.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, Ярослав Сухий.

 

17:01:27

СУХИЙ Я.М.

Шановні колеги! Я хочу задати питання. Де межа цинізму і лицемірства лідерів так званої антинародної опозиції? Ми вам до цього часу вірили. Ми вірили, що ви, як політики, здатні домовлятися і здатні тримати слово. Ваша поведінка сьогодні в залі – це поведінка людей з мінімальним, мікроскопічним рівнем політичної культури. Вам не потрібні ні євроінтеграційні закони, ні дорожня карта вирішення проблеми Тимошенко. Вам очі заступає маніакальне бажання добратися до влади. навіть розваливши цю владу, любою ціною.

Тому я пропоную, Володимир Васильович, припинити дебати, тут немає про що говорити, поставити на голосування порядок денний з пропозицією комуністів.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я… Варіанти уже десятки ми голосували. Я поставлю зараз іще одну пропозицію на голосування. Ставлю… Я прошу уваги народних депутатів.

Ставлю на голосування про затвердження розкладу засідань Верховної Ради України на 22 і 25 жовтня 2013 року, які у вас є, і додатково пропозиції Компартії України. (Шум у залі) Прошу народних депутатів голосувати.

 

17:03:23

За-224

(Шум у залі)

Всі варіанти.  Ми вже  всі  варіанти.

Є пропозиція. Я ставлю про включення до порядку денного питання про вибори мера міста Києва (3120).  Прошу голосувати народних депутатів.

 

17:04:10

За-180

Знято питання.

За - 180,  проти - 2, утримались - 12, не голосували - 206. 

Рішення не прийнято.  По фракціях.

Що далі робити?  Далі ще один варіант пропоную вам. Затвердити  тижневий порядок денний з пропозиціями "Свободи", з пропозиціями "УДАРу",  з пропозиціями комуністів і  Партії регіонів ті, що я озвучував. Прошу голосувати. Ті, що я озвучував, без Києва звичайно.  Без  Києва.  Прошу голосувати. 

 

17:05:18

За-220

Проти - 11, утримались - 10, не голосували - 158.   

Рішення прийнято. 

Я зараз поставлю ще раз Київ! Зараз повернемося до переголосування і я ще раз  поставлю! (Шум у залі)

Прошу, по 1 хвилині від фракцій. Запишіться.     

Прошу, "Батьківщина" Соболєв. Передає Турчинову? Прошу, Турчинов.

 

17:06:10

ТУРЧИНОВ О.В.

Шановний Володимире Васильовичу, шановні колеги! Є пропозиція, яка повинна сподобатися, в першу чергу, нашим громадянам: проголосувати порядок денний разом з відставкою уряду Азарова. Я переконаний, що це набере зразу необхідну кількість голосів і ми врятуємо і країну, і порядок денний. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це ви у фракції таке будете голосувати там. А хто це вам давав слово?

Об'єднання "Свобода", народний депутат Мирний. Прошу, хвилина Мохник. Прошу, говоріть. Включено все.

 

17:07:06

МОХНИК А.В.

Андрій Мохник, фракція Всеукраїнського об'єднання "Свобода".

Шановне товариство, ми зараз прекрасно бачимо, що ті, хто блокують Київську міську раду, ті, хто керують "Беркутом", який потім не допускає народних депутатів на сесію, вони сьогодні фактично заблокували те, щоб питання про вибори в Київську міську раду і вибори київського міського голови були, це питання було призначено в порядок денний.

Володимир Васильович, є пропозиція, яка об'єднає всі фракції, треба включити пропозиції "УДАРу", "Свободи", "Батьківщини", Партії регіонів і комуністів. І тоді це можна буде голосувати, і завтра розглянути питання і по Києву, і ті пропозиції, які вносили і "УДАР", і "Батьківщина". В іншому випадку, я так розумію, що єдиний спосіб у вас виправити ситуацію, це зараз, щоб кнопкодавець за когось там голосували і набрали, і натягнули 226 голосів.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я ж вам кажу, я Арсенію Петровичу об'ясняв тільки, що нема порозуміння по виборам, то нащо ви ставите? Збирайтесь, давайте домовлятися. Голосуйте! Поставити на голосування вибори мера Києва? Ще раз ставити? Ні.

Я ще раз кажу, це питання, яке не узгоджене депутатами, збирайтеся давайте, треба у мене збирайтесь, давайте домовлятися.  (Шум у залі)   Не домовились ви! Ви – народні депутати не домовились!

Прошу, Партія регіонів, Попеску.

 

17:09:04

ПОПЕСКУ І.В.

Дякую. Попеску. Прошу передати слово Стояну Олександру Миколайовичу, Стояну.

 

17:09:16

СТОЯН О.М.

Шановні колеги! Ви знаєте, слухаю, що каже опозиція, і розумію, що вони хочуть зробити. Ви дивіться, вони не хочуть голосувати ні за один закон, який треба по євроінтеграції. Вони бачать, що ми наблизились до євроінтеграції і вони хочуть зірвати цей процес.

Наступне. Вони не хочуть голосувати за можливі закони, які б звільнили Юлію Тимошенко, бо в залі сидять три майбутні кандидати в Президенти від опозиції і їм не потрібно, щоб була вільна Юлія Тимошенко. І вони шукають різні приводи, не було б Києва ще щось знайшли б, ще  щось знайшли б. Тобто йде просто саботаж і зривання роботи парламенту.

Тому, Володимир Васильович, наша політична сила, послухайте, Партія регіонів пропонує припинити безплідну зараз роботи, оголосити перерву і всім об'явити, що робота зірвана завдяки опозиції, яка не хоче голосувати ні за один закон, щоб звільнити Юлію Тимошенко і нам просуватися по шляху євроінтеграції. Ганьба вам за таку дію!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Компартія України, народний депутат Симоненко.

 

17:10:32

СИМОНЕНКО П.М.

Симоненко, фракція Компартії. Шановні виборці! Фракція Компартії наполягає на тому, щоб в першочерговому порядку були розглянуті наступні питання. Це проект Закону (№ 2294) щодо скасування пенсійної реформи, люди чекають цього і треба терміново приймати   відповідне рішення.

2547 – це введення 0,5 процента пені на те, що ті, хто мають і володіють заводами, фабриками і не виплачують заробітну плату робітникам. І ці 0,5 процента пені за кожний день невиплати повинні  сплачувати разом з поверненням   заробітної плати робітникам.

Третє.  Треба терміново прийняти рішення щодо мораторію на підвищення  тарифів на газ і електрику і протистояти вимогам, які викладені в  Угоді про Асоціацію, щоб захищати наших виробників.

І останнє. Експортне мито на насіння соняшника ні в якому разі не можна вводити, це обов’язково призведе до того, що це призведе тільки до занепаду…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте послухаємо пропозицію Ляшка. Хвилина, прошу.  Я поставлю пропозицію на голосування. Пропозицію Ляшка  поставлю на голосування.

 

17:11:56

ЛЯШКО О.В.

Дякую. Олег Ляшко, Радикальна партія.  Шановні колеги, сьогодні вранці їду до парламенту,  телефонує жіночка з Ічнянського району, 70 років. Їй тиждень затримали виплату пенсії, в людини 40 років стажу – 950 гривень пенсія. Чим ми  з вами тут займаємося? От уся країна дивиться на нас.  Ви розумієте, мільйони людей, які зараз дивляться, які не отримують вчасно  пенсії, зарплати, яким немає чим годувати своїх дітей, вони на нас з вами дивляться, і я шкірою відчуваю, як  вони нас плюються. Вони кажуть: чого ми тут  зібралися? Що ми день тратимо, щоб порядок денний затвердити  замість того, щоб розглядати закони, які треба людям, які дадуть їм зарплати, які дадуть пенсії, які дадуть вибори в Києві.

Давайте припиняти цю комедію. Народ плюється на Верховну Раду, коли бачить оцей цирк. Давайте припиняти цей цирк, давайте голосувати ті закони, які треба людям!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Розумна пропозиція. 

(Шум у залі)

Фракція "УДАР Віталія Кличка", народний депутат Куренной.

 

17:13:49

КУРЕННОЙ В.К.

Прошу передати слово Наталії Новак.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Прошу передати.

 

17:13:56

НОВАК Н.В.

Шановні депутати! Сьогодні у нас склалася ситуація, коли самоврядування перестало бути пріоритетом. У нас сьогодні вибіркове правосуддя, у нас сьогодні вибіркове застосування законодавства, у нас сьогодні вибіркове самоврядування. Партія регіонів голосує так, як їм хочеться: хочемо голосуємо за вибори, хочемо – не голосуємо.

Тому ми просимо, вимагаємо припинити вибіркове самоврядування, внести на розгляд проект 3255, поміняти там дату, так, як сьогодні запропонував Давид Важаєвич, і не робити вигляд, що такого проекту немає. Є постанова, проект постанови про  оголошення позачергових виборів міського голови і Київської міської ради, і ми вимагаємо цей проект рішення, постанови винести на засідання сесії  Ради.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую. Шановні депутати, хіба ви не чули, що я ставив тільки що проект постанови  про вибори міського голови міста Києва, і ви, зал не проголосував і не підтримав. Що ще треба вам? (Шум у залі) Ще раз поставити? Не надо!

Тому, шановні друзі, я вам дуже зараз внесу розумну пропозицію. Вона всіх заспокоїть і всі ви підтримаєте це. Фракція "Батьківщина" і фракція Віталія Кличка попросила перерву. Тому я запрошую керівників фракції до себе в гості в кабінет, а вас відпускаємо до  завтра, до 10-ї години ранку.

Вечірнє засідання Верховної Ради України оголошую закритим.