Стенограма пленарного засідання

05 вересня 2013
 

ЗАСІДАННЯ П'ЯТЕ

Сесійна зала Верховної Ради України

05 вересня 2013 року, 16 година

Веде засідання Голова Верховної Ради України В.В.РИБАК

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, прошу підготуватися до реєстрації. Увімкніть систему "Рада".

16:13:09

В залі зареєструвалися 397 народних депутатів.

Вечірнє засідання Верховної Ради України оголошую відкритим. Продовжуємо розгляд питань порядку денного.

Шановні народні депутати, я прошу уваги. Прошу уваги. Нарада, яка була у мене, Узгоджувальна рада керівників фракцій, ми прийняли рішення розглянути  проекти Закону про повторні вибори народних депутатів України до Верховної Ради України сьомого скликання в деяких одномандатних виборчих округах у зв'язку з неможливістю достовірного встановлення підсумків голосування та результатів виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року.

У нас є три закони: закон 2971, закон 2971-1 і закон 2971-д. Розглядалися різні наради. Було прийнято рішення розглянути всі закони. І я хочу запросити голову Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування Жванія Давида Важаєвича, щоб він доповів по цьому питанню. Прошу.

 

16:15:21

ЖВАНІЯ Д.В.

Дякую. Шановні колеги, в комітет до нас потрапило три законопроекти, два законопроекти: 2971 і 2971-1. Ці два законопроекти є однакові по суті, стосуються виборів в одномандатних округах, на яких не можливо встановити результатів виборів. У зв'язку з тим, що треба було знайти компроміс, було доручено комітету, було доручення Голови Верховної Ради комітету розробити альтернативний законопроект, в розробці якого приймали би участь всі зацікавлені особи і голови фракцій. Такий законопроект комітетом був розроблений –  № 2971-д. В цей законопроект враховані всі пропозиції, які нам надіслали голови фракцій і зацікавлені особи. Таким чином, комітет вважає, що законопроект 2971-д є єдиний закон, який узгоджений сьогодні парламентом України,  і може сьогодні вирішити питання, яке стало публічним по цілому світу, в проблемних округах. Тому ми пропонуємо голосувати за закон 2971-д. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви скажіть скільки округів, яка дата проведення цих виборів.

 

ЖВАНІЯ Д.В.  В цьому законопроекті сьогодні йдеться про 5 округів: номер 94, номер 132, номер 194, номер 197, номер 223. Дата проведення виборів, яка… А? 18 серпня – дата вже не існуюча, тому голови фракцій вирішили дату виборів призначити на 15 грудня. (Шум у залі)

З цими змінами прохання сьогодні голосувати за цей законопроект.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати!

 

ЖВАНІЯ Д.В. У зв’язку з тим, що цей законопроект обговорений всіма фракціями і узгоджений головами фракцій прохання без обговорення голосувати. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу уваги! Я прошу уваги, дуже серйозне питання! (Шум у залі) Ставлю… Прошу підготуватися до голосування, народні депутати! Прошу, прошу підготуватися до голосування!

Узгоджувальна рада прийняла рішення: без обговорення прийняти за основу і в цілому проект Закону (№2971-д) про повторні вибори  народних депутатів України до Верховної Ради України сьомого скликання у деяких одномандатних  виборчих округах у зв’язку з неможливістю достовірного встановлення підсумків голосування та результатів виборів народних депутатів України 28 жовтня 2012 року. Провести їх,  я кажу, внесена пропозиція  -   15 грудня 20113 року. Такий проект пропонується прийняти за основу і в цілому. Прошу народних депутатів голосувати.

 

16:19:28

За-371

Проти – 1, утрималися – 0, не голосували – 33. 

Рішення прийнято.

По фракціях. Партія регіонів – 185, "Батьківщина" – 67, "УДАР Віталія Кличка" – 34, "Свобода" – 31, Компартія – 31, позафракційні – 23.

Проекти законів 2971 і 2971-1 відхилені.

По мотивам в Регламенті немає. Петро Миколайович.  Я прошу, Петро Миколайович, хвилину вам.

 

16:20:51

СИМОНЕНКО П.М.

Симоненко, фракція комуністів. Шановні колеги, я хотів би на що звернути вашу увагу, в першу чергу, на те, що у Верховній Раді з'явилася нова практика законотворчої діяльності. Мы впервые приняли закон одноразового использования. Це перше.

По-друге, я хотів би привернути вашу увагу до того, що ми, прийнявши закон, не дали відповідь самі собі, а не повториться чи те ж саме? Кого притягнули  до кримінальної відповідальності, хто сьогодні поніс відповідальність за те, що в Україні заявили про неможливість встановити результати голосування? Володимире Васильовичу, це принципове питання, треба розібратися, хто поніс відповідальність кримінальну, кримінальний злочин перед народ України скоїли. Тому повинні хтось до відповідальності притягнутий і нести кримінальну відповідальність. Ось на це я хотів звернути увагу, щоб у нас практики цієї діяльності далі не було. А хто винний в такому? А винні якраз ті політичні партії, які все зробили для того, щоб відстоювати не інтереси народу, а інтереси капіталу олігархічного.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Шановні народні депутати!  Розглядається проект Закону (2139) про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" щодо спрощення реєстрації осіб як платників податків (друге читання).  І я запрошую першого заступника голови Комітету з питань підприємництва, регуляторної та антимонопольної політики Владислава Валентиновича Лук'янова.  Прошу.

 

16:22:45

ЛУК’ЯНОВ В.В.

Шановний Володимир Васильович! Шановні колеги народні депутати!   На засіданні 4 вересня 2013 року Комітетом Верховної Ради України з питань підприємництва, регуляторної та антимонопольної політики був розглянутий Закон України про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" щодо спрощення реєстрації осіб як платників податків (реєстраційний номер 2139), поданий Кабінетом Міністрів.

Було прийнято рішення внести законопроект на розгляд Верховної Ради України та прийняти його в другому читанні та в цілому з врахуванням висловлених зауважень та пропозицій комітету і Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України.

По-перше, врахувати такі застереження, які  висловило Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України в своєму висновку №16/3, 152/2139 від 05.02.2013. Насамперед слід відмітити, що поданий законопроект системно пов'язаний із законопроектом про внесення змін до Податкового кодексу України  щодо реєстрації осіб як платників податків (реєстраційний номер 2029) від 16.01.2013 року. У зв’язку з цим у пункті 2 щодо набрання чинності проекту Закону 2139 треба уточнити його назву відповідно до законопроекту  2029.

Тому є пропозиція підтримати рішення комітету проголосувати законопроект у другому читанні та в цілому прийняти як закон. Дякую за підтримку.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, так же неможливо.  Так, йдемо по правках.

Поправка номер 12, народний депутат Продан Оксана. Прошу.

 

16:25:19

ПРОДАН О.П.

Дякую дуже, Володимире Васильовичу. Шановні колеги, я прошу поставити на підтвердження   6 поправку.

І стосовно 12 поправки друга частина. Я прошу народних депутатів підтримати її. Чому? Тому що,  дійсно, цим законопроектом повинна спроститися реєстрація платників податків, як в держреєстрі, так   і в інших органах контролю. Разом з тим без прийняття 12 поправки і 16-ї це спрощення не відбудеться. Тому що я пропоную, щоб в обов’язковому порядку в цьому законопроекті і в майбутньому законі визначити, що реєстрація уже після держреєстратора ні в податкових органах, ні в пенсійних органах не потрібна.

Я прошу народних депутатів  підтримати цю поправку і дійсно дати можливість майбутнім підприємцям  реєструватися тільки в Єдиному державному реєстрі. Дуже дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую. Ставлю на голосування про підтримку 12 поправки, народний депутат Продан. Прошу народних депутатів голосувати.

 

16:26:41

За-151

Проти – 0, утрималося – 23, не голосувало – 229.

Рішення не прийнято. По фракціях.

Далі, народний депутат Продан просила розглянути поправку номер 16. Ставлю на голосування про підтримку поправки номер 16. Прошу народних депутатів визначатися. 16-а тут же є теж, і 6-у поставлю.

 

16:27:24

За-121

Проти – 0, утрималося – 24, не голосувало 264.

Рішення не прийнято.

Оксана Продан піднімала питання, я для вас кажу, вона… Ні, вона сказала 12-у і 16-у, і отдельно чтобы на підтвердження 6-у. Так ви сказали? Ну, ви підняли дві поправки, назвали номера, і 6-у на підтвердження.

Так, а тепер, шановні народні депутати, я прошу, 6-а поправка, народний депутат Продан просить поставити її на голосування на підтримку. Зрозуміло? Ставлю на голосування поправку номер 6 на підтримку. Прошу народних депутатів голосувати.

 

16:28:42

За-230

Проти – 1, утримались – 24, не голосували – 151.

Рішення прийнято. По фракціях.

Так, я прошу депутати зайняти свої місця, я буду ставити на голосувати закон. Прошу зайняти свої місця всім.

Ставлю на голосування проект Закону (номер 2139) про внесення змін до Закону України про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців  щодо спрощення реєстрації осіб як платників податків для прийняття в другому читанні та в цілому. Прошу народних депутатів голосувати.

 

16:29:59

За-356

Проти – 0, утримались – 4, не голосували – 48. 

Рішення прийнято. По фракціях.

Розглядається проект Закону (номер 2938) про внесення змін до деяких законів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру, які повинні одержувати оператори ринку харчових продуктів (друге читання).

 Перший заступник голови комітету Владислав Валентинович Лук'янов, прошу.

 

16:30:44

ЛУК’ЯНОВ В.В.

Шановний Володимире Васильовичу, шановні колеги народні депутати! Комітет з питань підприємництва, регуляторної та антимонопольної політики на засіданні 4 вересня 2013 року розглянув проект Закону України внесення змін до деяких законів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру, які повинні одержувати оператори ринку харчових продуктів (реєстраційний номер 2938) від 26.04.2013 року, поданий Кабінетом Міністрів України, та прийняв рішення внести законопроект на розгляд Верховної Ради України та прийняти його у другому читанні.

Даний законопроект спрощує роботу операторів харчових продуктів і в цілому підвищує інвестиційну привабливість економічного клімату України.

Прошу прийняти його у другому читанні та в цілому. Дякую за увагу. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Шановні народні депутати! Ідемо по поправках.

Поправка номер 1 народного депутата Балицького. Балицький, народний депутат, є? нема? Не наполягає.

Поправка номер 2. Народний депутат Симоненко. Наполягаєте? Увімкніть мікрофон.

 

16:32:26

СИМОНЕНКО П.М.

Наполягаю і прошу звернути увагу, шановні колеги, на те, що мова йде про, справді, державне регулювання і контроль за тим, як  виробляється спирт і обіг цього спирту.

Ми з вами стикаємося з тим, що практично у всіх областях "пальонка", як кажуть у народі,  продається, практично не враховується і не обліковується все те, що має відношення до реалізації того ж самого спирту. І тому ми наполягаємо, щоб тут  у чинній редакції залишилася норма, яка має відношення до якраз цих пропозицій.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю на  голосування поправку  номер 2 народного депутата Симоненка на підтримку. Прошу народних депутатів голосувати.

 

16:33:26

За-42

Проти – 4, утрималось – 58, не голосували – 303.

Рішення не прийнято.

По фракціях. По фракціях.

Розглядається поправка номер 4 народного депутата Симоненка. Наполягаєте? Увімкніть мікрофон.

 

16:33:57

СИМОНЕНКО П.М.

Шановні колеги! Мова йде про те, що якраз в пункті 3 розділу першого законопроекту викласти в наступній редакції. "Про безпечність та якість харчових продуктів" викласти в такій редакції: "Оператор ринку харчових продуктів (далі оператор ринку), суб'єкт господарювання, який здійснює первинне виробництво, виробництво, введення в обіг та або обіг харчових продуктів та або інших об'єктів санітарних заходів".

Тобто мова йде якраз про посилення контролю за діяльністю тих, хто сьогодні має відношення до ринку харчових продуктів. І прошу проголосувати поправку.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати! Ставлю поправку номер 4 народного депутата Симоненка на підтримку. Прошу голосувати.

 

16:34:54

За-33

Проти-1, утрималось-76, не голосувало-298.

Рішення не прийнято. По фракціях.

Розглядається поправка 6 народного депутата Балицького. Наполягаєте? Ні.

Поправка номер 7 народного депутата Симоненка. Увімкніть мікрофон.

 

16:35:18

СИМОНЕНКО П.М.

Вона така ж сама, як і колега попередній 6 поправку вніс. Мається на увазі, що залишити в чинній редакції пункт 4 розділу І. Бо мова йде якраз про іонізуюче випромінювання і контроль за тими апаратами, які ось це випромінювання мають, і посилення впливу на стан здоров'я людей.

Тому я переконаний, що цю редакцію треба залишити у чинному, ну, як в чинному законі, а не знімати її для того, щоб у нас і мали дехто можливість із-за того, що намагаються заробляти великі гроші, ще і впливати на стан здоров'я людей. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю поправку 7 народного депутата Симоненка на підтримку. Прошу голосувати.

 

16:36:15

За-37

Проти – 2, утрималося – 70, не голосувало – 298.

Рішення не прийнято. По фракціях.

Поправка 8 народного депутата Омельченка. Наполягаєте? Ні.

Поправка Балицького номер 9. Не наполягає.

Поправка 10 народного депутата Симоненка. Увімкніть мікрофон.

 

16:36:47

СИМОНЕНКО П.М.

Шановні колеги, тут коротка поправка. І вона має відношення до того, що суб'єктами бджільництва незалежно від форм власності є лабораторії контролю якості продуктів бджільництва. Я переконаний, що це не буде на заваді того, що посилюється державний контроль за тією продукцією, яка реалізується на ринках України. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю на голосування поправку 10 народного депутата Симоненка. Прошу голосувати.

 

16:37:28

За-39

Проти – 2, утрималося – 68, не голосувало – 297.

Рішення не прийнято. По фракціях.

11 поправка народного депутата Балицького. Не наполягає.

12-а. Народний депутат Симоненко. Прошу.

 

16:37:50

СИМОНЕНКО П.М.

Симоненко фракція Компартії. Шановні колеги, зверніть, будь ласка, увагу на те, що мова йде якраз про те, щоб у підпункті 3 пункту 5 розділу першого законопроекту  залишити в чинній редакції, бо намагаються виключити слово якраз "стандартів". Якщо мова йде про це, то ми з вами розуміємо, з однієї сторони, намагаються говорити сьогодні про те, що ми рухаємося у бік Європи і європейські стандарти використовувати. Але ми поки що в Україні, і слава Богу, і треба, щоб наші стандарти працювали на захист інтересів наших громадян. Ось про це йде мова.

Тому я наполягаю, щоб не виключали слово "стандарти"  і залишилася редакція чинного закону.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Наполягаєте на голосуванні, да? Ставлю на голосування поправку номер 12 народного депутата Симоненка. Прошу голосувати. 12-а.

 

16:39:09

За-36

Проти – 2, утрималось – 56, не голосувало – 309.

Рішення не прийнято. По фракціях.

Поправка 13 народного депутата Симоненка. Увімкніть мікрофон.

 

16:39:21

СИМОНЕНКО П.М.

Шановні колеги, я хочу ще раз привернути вашу увагу до того, що відбувається як в Україні, так і за межами, коли вивозиться наша продукція за межі України. 

Останні події, коли посилили контроль санітарний з боку Росії і це торкнулося молочної продукції, сири. То це якраз свідчить про те, що в першу чергу у нас недостатньо кваліфіковано обслуговують якраз виробництво ті лабораторії, які повинні забезпечити контроль за якістю продукції. Коли ж вивозяться за кордон, це в двічі треба посилити, бо це авторитет держави, один набиває кишеню, а держава, авторитет страждає. Тому я невипадково записав, що продукти бджільництва, які вивозяться за межі України, підлягають контролю якості відповідно до законодавства. Ось, про що йдеться. Не повинні ми інтереси однієї людини перекласти на позор для держави.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю на голосування поправку номер 13 народного депутата Симоненка. Прошу голосувати.

 

16:40:36

За-34

Проти – 3, утрималось – 58, не голосувало – 305.

Рішення не прийнято. По фракціях.

Поправка номер 14. Народний депутат Балицький. Не наполягає.

19 поправка, Балицький. Не наполягає.

20 поправка, народний депутат Симоненко. Не наполягає.

21 поправка, народний депутат Омельченко. Не наполягає.

22-а, народний депутат Медяник. Не бачу. Не наполягає.

23-я, народний депутат Симоненко. Не наполягає.

24-а, народний депутат Омельченко. Не наполягає.

Хорошо, я дам зараз. Добре.

25-а, народний депутат Медяник. Не наполягає.

І 26-а, народний депутат Симоненко. Не наполягає.

Так. Повертаюся я, яка? Шановні депутати, поправка 19. Там був Балицький і там є народний депутат Сікора. Ввімкніть мікрофон народного депутата Сікора. Прошу.

 

16:42:25

СІКОРА О.М.

Шановний Володимире Васильовичу, шановні депутати!  Я наполягаю на включенні 19 поправки, так як в Європі норми ХАССП вони є необов'язкові, це є добровільні норми. І якщо ми йдемо в Європу, то я прошу і у нас в законодавстві передбачити не обов'язковість цих норм, а по бажанню. Я прошу поставити на голосування.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю на голосування поправку номер 19 народного депутата Сікора на підтримку цієї поправки. Прошу голосувати.

 

16:43:16

За-129

Проти – 1, утрималось – 27, не голосувало – 244.

Рішення не прийнято. По фракціях.

Поправка номер 28, народний депутат Балицький. Не наполягає.

29-а, народний депутат Симоненко. Увімкніть мікрофон.

 

16:43:37

СИМОНЕНКО П.М.

Симоненко, фракція комуністів. Шановні колеги, ми з вами кожного літа стикаємося практично з однією і тією самою проблемою: отруюються наші діти, постачається неякісне молоко і молочні продукти. Ми також  стикаємося з тим, щ на протязі всього року неякісні молочні продукти надходять до дитячих садочків і там діти наші страждають. Тобто мова йде про розбіжності, і дуже радикальні розбіжності, в інтересах тих, хто виробляє молочні продукти і повинні відповідати з інтересами суспільства. У одних інтереси – набити гаманця і кишеню власну, а у інших – виникає проблема, як врятувати дітей після того, що вони споживали неякісну продукцію.

 Я про це кажу, бо у моїй поправці пропонується підпункт один пункту сьомого розділу І залишити в чинній редакції. Бо пропозиція надходить така: вилучити слова "виробляє молочні продукти, що відповідають вимогам безпечності та якості", оці слова намагаються вилучити, виключити…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю на голосування поправку номер 29, народного депутата Симоненка. Прошу голосувати.

Слово вам?

 

16:45:08

За-39

На підтримку? Я дам… Включіть мікрофон народного депутата Оксани Продан. Прошу.

 

16:45:22

ПРОДАН О.П.

Дякую, Володимире Васильовичу. Я прошу поставити на підтвердження 27 поправку. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Так, ідемо далі, потім 27-у.

30 поправка, народний депутат Балицький. Не наполягає.

31 поправка, Балицький. Не наполягає.

32-а, народний депутат Симоненко. Не наполягає

Шановні депутати, я прошу уваги! Народний депутат Продан внесла  пропозицію проголосувати за 27 поправку на підтвердження. Так, да? 27 поправку на підтвердження.

Шановні народні депутати, займіть свої місця і всі голосуйте. Ставлю на голосування 27 поправку на підтвердження. Прошу голосувати.

 

16:46:49

За-227

Проти – 5, утрималося – 33, не голосувало – 134.

Рішення прийнято.

По фракціях.

Шановні народні депутати, я прошу зайняти місця, буду ставити на голосування закон в цілому. Прошу сісти на свої місця. Фракція "УДАР" підготувалася, в повному складі сидять, всі на місцях працюють.

Ставлю на голосування проект Закону (№ 2938) про внесення змін до деяких законів України щодо скорочення кількості документів дозвільного характеру, які повинні одержувати оператори ринку харчових продуктів, для прийняття в другому читанні і в цілому. Прошу народних депутатів голосувати.

 

16:48:17

За-313

Проти – 33, утрималося – 2, не голосувало – 56. 

Рішення прийнято.  По фракціях.

Розглядається проект Закону (№ 2029) про внесення змін до Податкового кодексу України щодо реєстрації осіб як платників податків (друге читання).  Запрошую для доповіді голову Комітету з питань податкової та митної політики Віталія Юрійовича Хомутинніка. Ви що вдвох будете доповідати?

 

16:49:05

ХОМУТИННІК В.Ю.

Шановний Володимир Васильович! Шановні колеги! Комітетом підготовлений законопроект 2029 щодо реєстрації осіб як платників податків до другого читання. Цей законопроект відпрацьовувався спільно з урядом і направлений на поліпшення і лібералізацію умов, пов’язаних з реєстрацією суб’єктів підприємницької діяльності. Особливо це стосується тих підприємців, які працюють на спрощеній системі оподаткування.

До другого читання надійшли пропозиції від комітету від нас же, редакційні пропозиції, які всі враховані. Тому ми можемо голосувати за цей законопроект в другому читанні та в цілому.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Шановні народні депутати!  Прошу уваги, підготуйтесь до голосування. Сідайте. Всі  сідайте, я буду ставити на голосування.

Ставлю на голосування проект Закону (№2029) про внесення змін до Податкового кодексу України щодо реєстрації осіб як платників податків для прийняття в другому читанні і в цілому. Прошу народних депутатів голосувати.

 

16:50:51

За-271

Проти – 1, утрималося – 7, не голосувало – 85.

Рішення прийнято.  По фракціях.

Що дати? Мотивів немає. Кому дати? Кому? Кажіть, кому? Продан давати. Прошу, народний депутат Продан, хвилина. Увімкніть мікрофон, Продан.

 

16:51:28

ПРОДАН О.П.

Дякую дуже за можливість висловити позицію. Фракція "УДАР" не голосувала зараз за цей законопроект тому що він був у першому читанні прийнятий на засіданні на Банковій.

Не зважаючи на це, ми підтримуємо це рішення, але те, що  потрібний для бізнесу проект прийняли в першому читанні на Банковій, не дало можливості опозиційним депутатам дати покращуючи поправки. І ми будемо далі працювати над тим, щоб реально забезпечити просту реєстрацію бізнесу. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Розглядається проект Закону номер 22… (Шум у залі)

Немає реплік, я по одному даю, от вони кажуть, а от розглянемо ще один  закон, потім і вам дам.

Розглядається проект Закону (№ 2298) про затвердження Загальнодержавної цільової науково-технічної космічної програми на 2013-2017 роки (друге читання). Доповідає  секретар Комітету з питань промислової та інвестиційної політики Немилостівий Віталій Олександрович. Прошу.

 

16:52:55

НЕМІЛОСТІВИЙ В.О.

Шановний пане Голово! Шановні народні депутати! Забезпечення розвитку сучасних космічних технологій в Україні є важливим чинником, що визначає стратегічне місце держави у світі. Ми з вами в першому  читанні в травні цього року підтримали більше ніж 300 голосами законопроект, який підготував і вніс на розгляд Кабінет Міністрів України про затвердження Загальнодержавної цільової  науково-технічної космічної програми на 2013-2017 роки, поданий Кабінетом Міністрів України. Шановні колеги, це вже п'ята програма, яка подається Урядом України до Верховної Ради  України.

Необхідно звернути увагу на те, що відповідно до Закону України "Про космічну діяльність" фінансування робіт з проведення космічної діяльності здійснюється у рамках загальнодержавних цільових науково-технічних космічних програм, які затверджуються Верховною Радою України на кожні 5 років.

Зважаючи на те, що термін дії попередньої, четвертої Загальнодержавної цільової науково-технічної космічної програми України на 2008-2012 роки закінчився у 2012 році, Кабінетом Міністрів України було подано законопроект про затвердження наступної, п'ятої космічної програми на 2013-2017 роки, який, нажаль, Верховною Радою України шостого скликання розглянутий не був. Тому фінансування робіт з космічної діяльності у 2013 році здійснюється відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року номер 790 "Про затвердження плану заходів з розвитку космічної діяльності та виробництва комічної техніки на 2013 рік", що не в повній мірі відповідає чинному законодавству, яке регулює космічну діяльність.

Комітетом при підготовці законопроекту до другого читання було переглянуто розподіл коштів за роками, з урахуванням коштів, визначених для здійснення цієї програми у 2013 році відповідно до Закону України "Про  Державний бюджет України на 2013 рік".

В процесі підготовки законопроекту до другого читання було отримано від народних депутатів 29 пропозицій, з них 23 враховано, дві враховано частково, чотири відхилено. Загалом враховані пропозиції стосовно виключення заходу щодо експлуатації космічного апарату "Січ-2", зважаючи на припинення його функціонування у штатному режимі, включення положення щодо необхідності визначення заходів з провадження космічної діяльності в інтересах безпеки і оборони окремим актом Кабміну, введення до заходу з проведення наукових космічних досліджень в рамках міжнародної програми  робіт щодо розроблення наукових програм з дослідження  планетарного аерозолю. Введення до назви програми слова "Україна", включення положення щодо фінансування програми у повному обсязі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Давайте по поправкам пройдемо.

Поправка номер 5 народного депутата Сольвар. Наполягаєте? Ні.

Так, ідемо далі. П'ять.

Поправка номер 6, народний депутат Гриневич. Наполягаєте? Увімкніть мікрофон. Народний депутат Гриневич, прошу.

 

16:56:37

ГРИНЕВИЧ Л.М.

Я хочу сказати, що там не враховано декілька моїх поправок, але користаюся зараз словом для того, щоб сказати, що фракція "Батьківщини" підтримує цей законопроект. Проте у нас виникає багато питань щодо контролю за використанням коштів, які закладені під цю програму. Окрім того, ті поправки, які не враховані, стосувалися інших напрямків наукових експериментів, що подала Національна академія наук. Проте ці напрямки експериментів тут не  враховані.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Шановні народні депутати, ставлю  на підтримку, на голосування поправку номер 6 народного депутат Гриневич. Прошу голосувати  народних депутатів. Теперь какая поправка там?

 

16:57:52

За-111

Проти – 0, утримались – 26, не голосували – 262. 

Рішення не прийнято.

Так, поправка номер 10 народний депутат Гриневич.

Не наполягає? Не наполягає.

Де у нас поправка номер 14?  Поправка номер 14 Лілії Гриневич. Наполягаєте? Ні.

Ще є поправки? Поправок більше немає. Всі враховані.

Шановні народні депутати! Я прошу підготуватися до голосування. Збори закінчуйте, сідайте і ставити буду на голосування.

Ставлю на голосування проект Закону (2298) про затвердження Загальнодержавної цільової науково-технічної космічної програми на 2013-2017 роки для прийняття в другому читанні та в цілому. Прошу народних депутатів голосувати.

 

16:59:41

За-313

Проти – 0, утрималось – 7, не голосували – 73.

Рішення прийнято. По фракціях.

Розглядається  проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони дитинства (друге читання). Запрошую для доповіді голову підкомітету Комітету з питань сім'ї, молодіжної політики, спорту та туризму Жук Миколу Васильовича.

От міністр у нас примірний. Бачите, сидить при розгляді міністр. Дякуємо вам. Дякуємо.  Прошу, доповідайте.

 

17:00:31

ЖУК М.В.

Дякую, Володимир Васильович. Микола Жук, 129 виборчий округ, місто Миколаїв, Жовтневий район, Миколаївська область.

Шановні колеги! До вашого розсуду  вноситься законопроект 0956 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони дитинства, внесений Кабінетом Міністрів України. 

В законопроект, який було прийнято за основу Верховною Радою України шостого скликання 18 вересня 2012 року, пропонується внести зміни до ряду законодавчих актів України, зокрема до сімейного, цивільного, цивільно-процесуального кодексів України, Законів України про охорону дитинства, про органи і служби у справах дітей та спеціальних установ для дітей та інших з метою удосконалення чинних юридичних норм, які регулюють питання влаштування дитини в сім'ю, опікунів, прийомні сім'ї, дитячі будинки сімейного типу.

Реалізація положень законопроекту не потребує додаткових фінансувань з державного бюджету. До законопроекту надійшло 40 поправок, всі вони враховані. Зокрема врахована пропозиція народного депутата Мірошниченка щодо скасування запропонованої законопроектом норми щодо опікунів, піклувальників, які можуть бути тільки особа, яка перебуває з подопічними сім'ї в родинних відносинах, а також особа, яка не перебуває в сімейних, родинних відносинах може стати опікуном, піклувальником тільки за рішенням суду.

Підтримуючи пропозицію народного депутата, комітет керувався тим, що не можна встановлювати тільки судові процедури встановлення опіки та піклування над дітьми особами, які не є родичами дитини. Це призведе до порушення прав дитини на виховання в сім'ї. Крім того, законодавством України не визначено процедуру доведення родинних стосунків.

Враховані пропозиції щодо скасування запропонованої законопроектом зміни до статей 256-2 та 256-6 Сімейного кодексу України вилучення положення щодо прийому батьків та батьків-вихователів діють без спеціальних на те повноважень як опікуни та піклувальники.

При цьому не враховано, що прийомні діти та діти-вихованці можуть мати інвалідність і отримувати допомогу, відповідно до Закону України про державну соціальну допомогу дітям-інвалідам з дитинства. Зазначений закон та інші не містять серед отримувачів допомоги прийомних батьків та батьків-вихователів.

Тому діти-інваліди фактично випадають із дії Закону України про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам. Прошу підтримати пропозицію Комітету з питань сім'ї, молодіжної політики спорту та туризму прийняти законопроект в цілому. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Сідайте.

Шановні народні депутати, підготуйтеся до голосування. А, на підтвердження? Прошу.  Прошу, народний депутат Розенко.

 

17:03:44

РОЗЕНКО П.В.

Павло Розенко, фракція "УДАР". Мова йде про 14 і 15 поправки. Якою, на нашу думку, дуже суттєво обмежуються права на усиновлення дитини. Визначається, що дитину може усиновити і отримати статус опікуна одна лише особа. Не подружжя, а одна особа. На думку, до речі, нашого Головного юридичного управління, це також може призвести до порушень прав дитини.

Тому я пропоную поставити поправку 14 на підтвердження і підтримувати її. Бо, знову таки кажу, це призведе до порушення прав дитини на усиновлення. І ми залишимо редакцію, яку нам запропонувало міністерство, і підтримаємо фактично те, що…

Тому я пропоную поправку 14 не підтримувати і поправку 15 не підтримувати. Це підтримує нашу позицію і Головне юридичне управління Верховної Ради  України, зауваження якої тут є.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, ви послухали пропозицію народного депутата Розенка. Він просить поставити на підтримку дві поправки: 14-у і 15-у. Тому я запрошую Нестора Івановича підготуватися до голосування.

Я ставлю на голосування поправку 14 народного депутата Мірошниченка на підтримку. Прошу народних депутатів голосувати. На підтримку.

 

17:05:40

За-196

Що я скажу – медленно бегаете.

Не підтримана.

А тепер я ставлю поправку номер 15 народного депутата Жук на підтримку. Прошу народних депутатів голосувати.

 

17:06:19

За-223

Отам троє в двері вскочили, але не добіжали. Ану запросіть народних депутатів до сесійної зали, запросіть. Надо працювати, народні депутати. Нічого, ще раз я вже не буду ставити, бо я Регламент нарушаю і Ляшко ругається. 

Шановні народні депутати, ставлю на голосування проект Закону (0956) про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо охорони дитинства для прийняття в другому читанні та в цілому. Прошу народних депутатів голосувати.

 

17:07:38

За-279

За – 279, проти – 0, утрималось – 37, не голосували – 84.

Рішення прийнято. По фракціях. Є.

Розглядається проект Закону про реформування друкованих засобів масової інформації (реєстраційний номер 2600 і 2600-1). Доповідає голова Комітету з питань свободи слова та інформації Томенко Микола Володимирович.

Як будемо розглядати це питання? Прошу. По скорочені? По скороченій процедурі, прошу проголосувати за скорочену процедуру.

 

17:08:46

За-195

Проти – 75, утрималось – 6, не голосувало – 124.

Рішення прийнято.

Доповідайте.

 

17:09:05

ТОМЕНКО М.В.

Шановні колеги, я вам доповів, перш за все, результати нашого переговорного процесу з усіма фракціями і з представниками уряду. Оскільки мусимо в короткий термін ухвалити законопроект.

Тому, Володимир Васильович, ми мусимо розглянути формально сьогодні три законопроекти для того, щоби рухатися далі. 2600, який ви сказали, 2600-1 і 2093-а. Три і ще 2093-а. Всі три законопроекти стосуються проблеми роздержавлення засобів масової інформації. Ці три законопроекти мають добрі конструктивні пропозиції, щоби зрушити питання з цього місця.

Я хотів би подякувати тим депутатам, які активно працювали. В першому законопроекті - Раупов, Мірошниченко, Баграєв. В другому законопроекті - Княжицький. В третьому законопроекті – Курпіль і Геращенко.

Маємо напрацювання відповідно в уряді. Наша пропозиція така: оскільки ми ведемо вже 10 років дискусію про роздержавлення. Сьогодні не вести цю дискусію, а перенести її в нашу робочу групу, Володимир Васильович, і проголосувати 2600 у відповідності до статті 114 частини першої пункту 3 про направлення на доопрацювання в головний комітет на повторне перше читання.

Далі ми домовилися, що найкращі ідеї у всіх трьох законопроектах, законопроект, який підготував Державний комітет з питань телебачення і радіомовлення ми в короткому терміні готуємо і виносимо на повторне перше читання і з одним законопроектом рухаємося  до його ухвалення. Таким чином: всі фракції, профільний наш Державний комітет з телебачення і радіомовлення, Національна спілка журналістів матиме можливість мати один компромісний законопроект, який, я переконаний, в цій фракції проголосують. Отож, пропоную направити на доопрацювання і далі рухатися над одним законопроектом.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. На доопрацювання 2600, да? Шановні народні депутати, увага! Внесена пропозиція, без обговорення прийняти рішення. Закон номер 2600 прийняти за основу і на направити в комітет… (Шум у залі) Не понял? Я прошу, народного депутат Томенка увімкніть мікрофон, сформулюйте пропозицію для голосування.

 

17:11:44

ТОМЕНКО М.В.

Володимир Васильович, просимо направити на доопрацювання для підготовки на повторне перше читання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Номер 2600? Зрозуміли всі?

Ставлю на голосування проект Закону (№2600) взяти за основу, направити в комітет на повторне перше читання…

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. На доопрацювання! На доопрацювання!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. На доопрацювання для прийняття в першому повторному… Ну он же, я ж не пойму! Ви всі…Ви всі кричите. Я ще раз кажу, Томенко, прошу сформулюйте. Не заплутуйте, бо ви всі кричите, я ж нічого… Ну, неможливо так! Прошу, Микола Володимирович. І ви сядьте, не кричіть!

 

17:12:48

ТОМЕНКО М.В.

Володимире Васильовичу, я повертаюся до норми Регламенту. Йдеться тут, що направити комітету на повторне перше читання, це стаття 114, частина перша пункт третій.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я вніс таку пропозицію. Не таку? Направити в комітет на доопрацювання на повторне перше читання. Чего вы поднимаете руки, вы мне скажите?

Ставлю на голосування пропозицію Томенка Миколи Володимировича. Прошу голосувати.

 

17:13:48

За-334

Проти – 0, утрималося – 0, не голосувало – 63.

Рішення прийнято.

Закони 2600-1 і 2093 відхилені.

Шановні народні депутати, так неможливо працювати, тут висять і тут, і всі кричать. Ну хіба так можна працювати? Вас 450 чоловік. Сформулював, виніс, ні, не так. То тут кричать, то тут, давайте якось вже.

Розглядається проект Закону (№ 0983)   "Про внесення змін до законів України "Про архітектурну діяльність" та "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" з пропозиціями Президента України. Доопрацьований. Доповідає  перший заступник голови Комітету з питань будівництва, містобудування, житлово-комунального господарства Геннадій Григорович Зубко. Прошу.

 

17:16:01

ЗУБКО Г.Г.

Доброго дня шановні колеги!  Доброго дня шановний пан Голово! Постановою Верховної Ради України від 14 травні 2013 року номер 229 комітету доручено доопрацювати Закон України про внесення змін до Законів України "Про архітектурну діяльність" та "Про ліцензування з певних видів господарської діяльності" за реєстраційним номером 0983, повернуті з пропозиціями Президента з врахуванням пропозицій суб’єктів права законодавчої ініціативи та внести його на розгляд Верховної Ради України.

Комітет неодноразово за участю керівників зацікавлених центральних органів виконавчої влади, представників професійних об'єднань та громадських організацій, зокрема Міністерства регіонального розвитку будівництва України, Державна архітектурна будівельна інспекція, Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва, спілки та організації України, Академії будівництв України та Асоціації міст України розглянув питання ліцензування будівельної галузі.

В результаті обговорення цього законопроекту члени комітету одностайно підтримали пропозицію, що державне ліцензування є стримуючим чинником проти проникнення у сферу будівництва недобросовісних та не компетентних виробників технічної продукції, і в кінцевому підсумку служить інструментом забезпечення технічної безпеки, надійності і довговічності будівельних об’єктів.

Необхідністю збереження ліцензування на сьогоднішній день є ще той чинник, що на сьогоднішній день в Україні є проектні, вишукувальні інститути, які мають штат, які мають досвід і завдяки скасування ліцензування залишаються сам на сам з цією проблемою.

Для серйозних об’єктів проектного ринку, які мають професійний, кадровий  склад, відповідні технології, матеріально-технічну базу, систему якості, систему підвищення кваліфікації персоналу і розвинену організаційну структуру отримання ліцензій ніколи не було перепоною.

Система ліцензування убезпечує будівельну галузь від суб’єктів господарювання, що не мають можливості та не мають бажання доводити свою спроможність. Відмова від державного регулювання в такій стратегічно важливій галузі господарства є передчасною. Не може бути підтримане скасування  ліцензії, прошу уваги, проектних робіт на будівельні об’єкти 4-5 категорій – це атомні електростанції, це мости, це дуже складні інженерні мережі. Не може бути підтримане також і те, що містобудування і розробка проектної документації для містобудування буде проводитися одною чи двома людьми.

Тому за результатами доопрацювання цього законопроекту комітет прийняв рішення: залишити види господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню, що були прийняті в другому читанні, зокрема, це  діяльність, пов’язана з розробленням містобудівної документації, а також з  вишукувальними роботами, проектуванням та будівництво об’єктів 4-5 категорії складності. Окрім цього поширити ліцензування проектних будівельних робіт на об’єкти 3 категорії складності та доповнити закон процедурою ліцензування. До речі, до цього часу процедура ліцензування була виписано постановою Кабінету Міністрів, зараз вона прописана в правках до другого читання цього законопроекту.

Комітет пропонує Верховній Раді  України прийняти запропоновану редакцію доопрацьованого закону в цілому.

Що стосується зауважень Головного юридичного управління Апарату Верховної Ради України, вважаю, що їх можна врахувати редакційно. Дякую. І прошу підтримати позицію комітету.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Сідайте. Шановні народні депутати, поправки всі враховані, зауважень немає. Тому я  ставлю на голосування… Шановні народні депутати, що перерву оголосити чи що?  Приготуйтесь до голосування, я вас прошу. Я ставлю на голосування закон з урахуванням Президента України.

Ставлю на голосування Закон України (№ 0983)      про внесення змін до Законів України "Про архітектурну діяльність та про ліцензування певних видів господарської діяльності" з пропозиціями Президента України від 26.10.2012 року, доопрацьований, для прийняття в цілому. Прошу народних депутатів голосувати.

 

17:21:13

За-226

Проти – 0, утрималось – 73,  не голосувало 97.

Рішення прийнято. По фракціях. (Шум у залі)

Шановні народні депутати!  Розглядаємо питання ратифікації.

Розглядається проект Закону (№ 0033) про ратифікацію Угоди між Україною та Республікою Польща про соціальне забезпечення. Немиря Григорій Михайлович, є? Прошу, заступник міністра соціальної політики Коломієць В'ячеслав Миколайович, а потім – голова Комітету. Прошу.... (Шум у залі)

Як будемо розглядати? (Шум у залі)

 

ГОЛОСИ ІЗ ЗАЛУ. Міністра! Міністра!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Сідайте на місце. Сідайте на місце. Депутати хочуть, щоб доповідав міністр і це правильно. (Оплески) Сідайте. Сідайте. Що я буду спорити з депутатами?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Хто не голосував? А де? Хто це?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну давайте заяву, а що я...? (Шум у залі)

Так що зробити? (Шум у залі)  Там немає голови комітету доповідати. Ні, ні, давайте так.

Шановні депутати, зараз я з'ясував, що міністр знаходиться у відрядженні в Польщі, і уряд написав, що доповідати буде закон замміністра. Тому давайте послухаємо замміністра.

Прошу, доповідайте. Доповідайте. (Шум у залі)

Міністр у відрядженні, то будемо слухати замміністра.

Прошу, доповідайте. (Шум у залі)

Я прошу проголосувати за скороченою процедурою розгляд питання по ратифікації. Прошу народних депутатів голосувати.

 

17:27:20

За-177

Проти – 54, утрималось – 4, не голосували – 157.

Рішення прийнято.

Прошу, доповідайте.

 

КОЛОМІЄЦЬ В.М.

Шановний Володимире Васильовичу! Шановні народні депутати! Проектом Закону України передбачається ратифікація Угоди між Україною та Республікою Польща про соціальне забезпечення, підписаної 18 травня 2012 року  в місті Києві.

Прийняття законопроект дозволить виконати внутрішньодержавні процедури, необхідні для набрання чинності Угодою, що в свою чергу дозволить врегулювати питання соціального  забезпечення громадян обох держав. Зокрема угода регулюватиме, відповідно до українського законодавства, здійснення виплат у рамках загальнообов'язкового державного соціального страхування, що стосується тимчасової непрацездатності, вагітності і пологів, нещасних випадків на виробництві, професійних захворювань, безробіття, пенсій за віком, по інвалідності, в зв'язку з втратою годувальника, за вислугу років, а також допомоги на поховання.

Відповідно до польського законодавства, здійснення виплат у рамках обов'язкового страхування та допомоги по соціальному забезпеченню, що стосується хвороби та материнства, випадків на роботі та професійних захворювань, пенсій, допомоги у випадку непрацездатності та сімейних рент, безробіття, допомоги на поховання. А також здійснення згаданих виплат в рамках соціального страхування аграріїв.

Ратифікація та набрання чинності угоди сприятиме захисту соціально-трудових прав громадян України, які на законних підставах перебувають та працюють у Республіці Польща. А також дозволить зберегти набуті, згідно з польським законодавством, права на соціальне забезпечення після завершення трудової діяльності і повернення в Україну.

Прошу підтримати. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Сідайте. Перший заступник голови Комітету з питань європейської інтеграції Ірина Володимирівна Геращенко. Прошу.

 

17:29:36

ГЕРАЩЕНКО І.В.

Шановні колеги! За останні два роки було зареєстровано таку цифру, що в Польщі офіційно працюючих українських заробітчан працює 160 тисяч. В той час як ці соціальні виплати без ратифікації цього закону отримало тільки дві тисячі людей.

І тому сьогодні ми з вами маємо всією сесійною залою підтримати ратифікацію цього документа для того, щоби Польща фінансувала так само, як і поляки, що в них працюють, тих українських заробітчан, які офіційно працюють у Польщі.

Предметом правового регулювання угоди є загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що стосується хвороби, вагітності та пологів, нещасних випадків на виробництві, професійних захворювань, безробіття, пенсії за віком, по інвалідності, у зв'язку із втратою годувальника,  за вислугу років, відповідно до законодавства про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Ще раз наголошую, що ці виплати Польща буде платити офіційним українським заробітчанам. І очевидно, що ми маємо всією сесійною залою захистити тих українців, які сьогодні офіційно працюють у Польщі.

Набрання чинності угодою дасть можливість нашим громадянам згідно із польським законодавством права на соціальне забезпечення після завершення трудової діяльності і повернення до України. І в свою чергу сприятиме мотивації для законного працевлаштування та повернення українських громадян.

Я хочу наголосити, що учора під час засідання Комітету з євроінтеграції всі члени комітету в повному складі підтримали ратифікацію цього документу. І ми звертаємося до сесійної зали з проханням проголосувати за нього.  Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Є бажаючі обговорювати? Прошу записатися від фракції.

Прошу, об'єднання "Свобода", народний депутат Швайка.

Прошу передати. Увімкніть мікрофон. Панькевич, народний депутат.

 

17:31:46

ПАНЬКЕВИЧ О.І.

Шановні колеги, фракція Всеукраїнського об'єднання "Свобода" вітає, звичайно, цей документ.  Угода є конкретним, хоча дуже невеликим кроком на шляху захисту українців, трудових мігрантів. Є також вона необхідною для пенсіонерів, для матерів, в першу чергу, для усіх українських громадян, які працюють за кордоном.

Проте, значною вадою документу є те, що угода торкається інтересів дуже невеликою, нечисленної групи українських заробітчан порівняно, які зуміли офіційно працевлаштуватися в Польщі.

Крім того, якщо проаналізувати усі 9 вже угод з іншими країнами, то дуже невелика кількість українських заробітчан скористалася такою угодою. Та угода ніяк не зачіпає інтересів тих громадян, які сьогодні працюють нелегально. Угода ніяк не надає їм можливості працевлаштовуватися легально і отримувати, і мати можливість не отримувати певних санкцій у вигляді депортацій та штрафів для українських трудових мігрантів.

Хотілося, щоб такі угоди були ще підкріплені відповідними змінами до законодавства і України. І Польщі як в цьому конкретному випадку, яка б передбачала легалізацію українських заробітчан, сплату ними своїх заробітків з заробітків невеликих податків і інших соціальних страхувань. Тоді б і бюджети отримували, і українські заробітчани мали відповідні, справді, реальні можливості для свого захисту.  Окрім того, є…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Фракція "УДАР Віталія Кличка", народний депутат Каплін.

 

17:33:51

КАПЛІН С.М.

Прошу передати слово Павлу Розенку.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, Павло Розенко.

 

17:33:59

РОЗЕНКО П.В.

Павло Розенко, фракція "УДАР Віталія Кличка". Я хочу наголосити на особливій важливості цього законопроекту. Адже мова йде не лише про пенсійне страхування і не лише про пенсійне забезпечення. Мова йде взагалі про систему загальнообов'язкового державного соціального страхування. А це хвороби, тимчасова непрацездатність, вагітність та пологи, нещасні випадки на виробництві, професійні захворювання, пенсії за віком, інвалідність, втрата годувальника, безробіття тощо. Тобто весь спектр соціального страхування підпадає під цю Угоду між Україною і Польщею.

Справді, можливо, вадою є те, що вона не поширюється на нелегальних мігрантів, але це напевно вже норми іншого законодавства, яке ми всі чекаємо.

Єдине, що я хочу наголосити і попросити в даному випадку – активності уряду. У нас сьогодні двохсторонніх таких угод між Україною та іншими країнами практично немає. У нас практично немає угод з країнами Європейського Союзу. У нас немає належних угод з Сполученими Штатами Америки. У нас великі проблеми з Ізраїлем, немає відповідних угод про соціальне забезпечення. Уряд має інтенсифікувати ці речі. Уряд має все-таки стати на захист трудових і соціальних справ людей, які працюють за кордоном. Ми вимагаємо від уряду ретельної проробки цих питань. І я сподіваюся, що Угода, яку, ми сподіваємося, про Асоціацію з Європейським Союзом  дасть і відкриє можливість для того, щоб соціальні права наших працівників, які працюють за кордоном, були захищені.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Фракція "Батьківщина", народний депутат Володимир Бондаренко.

 

17:36:08

БОНДАРЕНКО В.Д.

Володимир Бондаренко, фракція "Батьківщина". Колись дуже далеко я мав можливість зіткнутися з однією проблемою. В місті Битом на території Польщі працювала одна лікарка, яка, так сталося, надавала допомогу близькій мені людині, яка переїжджала через це місто. Виявилося, що ця жінка понад 20 років відпрацювала в системі охорони здоров'я України і вона вже в передпенсійному вікові. На той час не було подібної угоди і не було забезпечено права цієї людини на отримання пенсії у зв’язку із завершенням трудового стажу. Тому я вважаю, що така угода повинна обов’язково бути. Ми сусіди, ми йдемо до Європи, ми починаємо стандартизувати своє законодавство з європейським і я не хотів би, щоб дехто, хто знаходиться в цьому залі, після того, як угода буде ратифікована, звернувся до сейму чи до Президента Польщі з проханням, наприклад, не здійснювати виплат, не реалізувати цю угоду. Бо недавно такий лист надійшов, щоб визнати українців тими, хто був по відношенню до поляків проявляв геноцид. Ми є сусіди, народи, які перенесли тяжкі історичні періоди. І коли починають вплітати сюди сьогоднішні політичні мотиви, ми забуваємо про людей, які сьогодні пересікаються на цій землі. 120 тисяч українців на території Польщі вони повинні жити по-людськи там, працюючи там, заробляючи там гроші, вносячи щось в економіку Польщі та і України. Цей закон сьогодні не є симетричний, тому що поляків, які би працювали в Україні, дуже мало. Тому якщо  сьогодні Польща готова здійснювати такі виплати, хоч трішки підняти стандарти ставлення до українських остарбайтерів, давайте допоможемо цьому і ратифікуємо цю угоду. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Партія регіонів, народний депутат Гайдош.

 

17:38:05

ГАЙДОШ І.Ф.

Іштван Гайдош, фракція Партії регіонів. Слово прошу передати Івану Попеску.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Івану Попеску передаємо слово.

 

17:38:13

ПОПЕСКУ І.В.

Дякую. Попеску, фракція Партії регіонів. Вельмишановні колеги, я буду максимально лаконічним. Партія регіонів буде голосувати  "за". І основний аргумент полягає в тому, що ця угода укладена з метою регулювання питань соціального забезпечення громадян обох держав на паритетних умовах. А оскільки, як вже тут було зазначено, громадяни України, які офіційно працюють у Польщі, набагато більше ніж громадян Польщі, які працюють в Україні, то це об'єктивно вигідно для нашої держави, для наших громадян.

І другий аргумент. Це нам дійсно треба захищати наших громадян незалежно від того, де вони працюють, якщо вони працюють офіційно або в Україні, або за кордоном.

Партія регіонів буде голосувати "за" і прошу поставити на голосування. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Обговорення закінчено. Я прошу підготуватися до голосування народних депутатів.

Ставлю на голосування проект Закону (№ 0033) про ратифікацію Угоди між Україною та Республікою Польща про соціальне забезпечення для прийняття в цілому. Прошу голосувати.

 

17:39:42

За-357

Проти – 0, утрималося – 0, не голосувало – 35.

Рішення прийнято.

Шановні народні депутати!  Розглядається проект Закону (2118а) про внесення змін до деяких законів України щодо видачі дозволу на наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні в іншого роботодавця. Доповідає заступник міністра соціальної політики Коломієць В'ячеслав Миколайович.

Як будемо розглядати? Ставлю на голосування скорочену процедуру.

 

17:40:32

За-179

Проти – 64, утрималося – 6, не голосувало – 136.

Рішення прийнято.

Прошу доповідати.

 

КОЛОМІЄЦЬ В.М. Шановний Володимире Васильовичу! Шановні народні депутати!  Законом України "Про зайнятість населення" встановлено вимоги щодо отримання дозволу роботодавцям, який наймає працівників для подальшого виконання ними роботи в іншого роботодавця.

Однак цей закон не містить основних принципів державної політики з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності. Саме тому виникла необхідність внести зміни до деяких Законів України, зокрема до Закону України "Про перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності" в частині визначення назви дозвільного документу, а також до статті 39 до Закону України "Про зайнятість населення" в  частині визначення підстав видання дозволу, переоформлення, анулювання та видачі його дублікату.

Запропонований законопроект передбачає, що дозвіл на наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в іншого  роботодавця в умовах трудових договорів видається державною службою зайнятості на  необмежений строк, а також те, що  видача дозволу, переоформлення, анулювання та видача дубліката дозволу здійснюється на безоплатній основі, що відповідає вимогам Закону України "Про дозвільну систему в сфері господарської діяльності". Дякую за увагу. Прошу підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Голова підкомітету Комітету з питань соціальної політики та праці Світлана Самуілівна Фабрикант. Прошу вас.

 

17:42:23

ФАБРИКАНТ С.С.

Шановний Голово! Шановні народні депутати! На своєму засіданні 3  липня 2013 року Комітет Верховної Ради України з питань соціальної політики та  праці розглянув Закон про в несення змін до деяких Законів України  щодо видачі дозволу на наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в  Україні та іншого роботодавця (реєстраційний номер 2118а).

Як уже зазначалося,  законопроектом пропонується  доповнити перелік документів дозвільного характеру в сфері господарської діяльності новим документом, а саме: дозволом на наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в іншого роботодавця.

Ніяких зауважень ні в кого немає. Комітет  пропонує прийняти за основу і в другому читанні дещо змінити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Прошу народних депутатів записатися від фракції на виступи.

Об'єднання "Свобода", народний депутат Янків. 

 

17:43:33

ЯНКІВ І.Т.

Прошу передати слово Руслану Зелику.

 

17:43:40

ЗЕЛИК Р.Б.

Руслан Зелик, Всеукраїнське об'єднання "Свобода". Шановне товариство, ви знаєте, даний законопроект розглядався нашою фракцією. В принципі, ми побачили, що даний проект погоджений і Міністерством фінансів і Державною службою України з питань регуляторної політики. І спільний представницький орган зі сторони  роботодавців на національному рівні разом з профспілками, вони не мають зауважень до цього законопроекту.

Але, як ми чули зі слів заступника міністра, є один нюанс, який якраз і не дозволяє нам проголосувати нам за даний законопроект – це є дозвіл на наймання працівників для подальшого виконання ними робіт в Україні, який видається на необмежений термін.

Шановне товариство, в нас за даними Державної служби статистики рівень безробіття сьогодні 8 відсотків. Це є один мільйон 755 українців сьогодні сидять без роботи і зареєстровані Державною службою зайнятості. А цей момент дозволяє роботодавцям на необмежений термін наймати робітників і по трудовій угоді передавати їх іншим роботодавцям. Це означає, що ті люди можуть, наші люди можуть втратити роботу тільки через те, що можна наймати іноземних працівників. Тому ми будемо утримуватися при голосуванні за даний законопроект. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Народний депутат Розенко, фракція "УДАР Віталія Кличка".

 

17:45:12

РОЗЕНКО П.В.

Прошу передати слово Сергію Капліну.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Передали Сергію Капліну.

 

17:45:17

КАПЛІН С.М.

Сергій Каплін, фракція "УДАР Віталія Кличка", Полтава, 144 виборчий округ.

Володимир Васильович, шановні народні депутати, виборці! Ми не маємо серйозних зауважень до цього законопроекту, ми його підтримуємо у першому читанні. Це – по-перше.

По-друге, я хотів би, вже підсумовуючи сьогоднішнє засідання, подякувати вам,   Володимире Васильовичу, за принципову позицію щодо відвідань урядом наших засідань. Я б навіть так сказав, що сьогодні засідання можна назвати, користуючись спортивною термінологією: Азаров – Рибак, 1:0 на користь Рибака. (Оплески)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Один – один.

 

КАПЛІН С.М. І третє, що б хотілось сказати, використовуючи залишений час. Сьогодні ми розглядали і це має відношення до кожного законопроекту. Сьогодні ми розглядали затвердження космічної програми. Так от я хотів би, щоб виборці знали, що на неї на чотири роки виділено всього з державного бюджету 1,2 мільярди гривень. Це вдвічі менше, якщо розраховувати щорічно, що виділяється на перельоти, чартерні перельоти президента. Доки ми будьмо вважати космос менш важливішими, ніж польоти Президента, доки ми будемо жити в злиднях, до тих пір ми будемо державою, на жаль, другого сорту. Спасибі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Партія регіонів, народний депутат Журавський.

 

17:46:44

ЖУРАВСЬКИЙ В.С.

Шановні колеги, я прошу передати слово колезі народному депутату України Михайлу Васильовичу Чечетову.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, Чечетов народний депутат.

 

17:46:56

ЧЕЧЕТОВ М.В.

Шановний Володимире Васильовичу, шановні народні депутати! Уряд, як завжди, вносить дуже важливий, дуже актуальний законопроект і я думаю, і пропоную нам подумати і підтримати цей законопроект. Цей законопроект встановлює на законодавчому рівні порядок видачі відмови у видачі та анулюванні дозволів на наймання працівників для подальшого виконання нами роботи в іншого роботодавця. Цей законопроект дозволить державній службі зайнятості розпочати видачу дозволів на наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в іншого роботодавця. Я дуже прошу і звертаюсь до лівої часті залу, до опозиціонерів підтримати цей законопроект уряду для того, щоб покращати умови працевлаштування наших громадян.  Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я бачу, Михайло Васильович, що об'єднання "Свобода" буде голосувати за закон за такий виступ. Бачите, аплодують вам.

Народний депутат, фракція "Батьківщина", Володимир Бондаренко.

 

17:48:07

БОНДАРЕНКО В.Д.

Володимир Бондаренко, фракція "Батьківщина".

Я хотів би звернутися до зали з проханням все-таки підтримати цей законопроект. Чому? Свого часу ми провели детальний аналіз умов найму для третіх осіб громадян України. Сьогодні ми маємо там, по-перше, велику групу людей і організації, які  проводять недобросовісну діяльність в цьому  напрямку. Вони просто обманюють людей, іноді заманюють для сексуальної експлуатації. Подивіться, на дуже багатьох рекламних сторінках журнал і газет з'являються такі повідомлення: там запрошують для роботи в якомусь іноземному клубі або ще кудись дівчат, які потім повертаються звідти і розказують страшні речі. Сьогодні ця діяльність ніяк не регулюється. Ті, хто наймає, не несуть будь-якої відповідальності. А все-таки отримання такого дозволу воно повинно регулюватися, і цей дозвіл повинен встановлювати правила такого найму. Перш за все, юридична відповідальність за виконання умов найму: чи вони, ці умови, виконуються, чи це просто замануха, як кажуть, для того, щоб люди поїхали кудись на якусь роботу.

Ми нещодавно читали в пресі про те, що студентів велику групу заманили кудись там у Південну Америку для збору якихось врожаїв, а вони потім ледве вибралися звідти, і таке інше. Але не може бути, дійсно, безстроковий такий дозвіл. Треба, щоб були можливості відкликати його в разі порушення. І це захистить в певній мірі тих людей, які сьогодні шукають по всьому світу роботу. На жаль, ми не можемо забезпечити цю роботу у себе, хоча могли би це зробити, якби працювали ефективніше органи державної влади, перш за все уряд України.

Таким чином, я просив би, товариші, мої друзі з фракції, а також ті, хто сьогодні знаходяться з протилежного політичного боку, подивитися на цю справу зовсім іншими очима. Нам треба захистити цих людей.

Але в другому читанні доопрацювати умови надання такого дозволу і його відкликання. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.  Шановні народні депутати! Я прошу зібратися. У нас ще буде один закон дуже важливий для держави. Тому я прошу бути на містах всіх.

Хвилина, народний депутат Цибенко. І будемо по цьому закону визначатися.

 

17:50:27

ЦИБЕНКО П.С.

Дякую. Фракція комуністів, голова Комітету соціальної політики і праці. Шановні колеги! Фракція Компартії України підтримає цей законопроект. Хочу сказати, що в 2012 році за ініціативою Комітету соціальної політики і праці була прийнята нова редакція Закону про зайнятість населення.

Ми в червні місяці провели виїзне засідання комітету по практиці застосування Закону про зайнятість населення. І на цьому виїзному засіданні дуже ретельно проаналізували практику застосування закону.

Виявилося ряд норм, які треба поліпшувати. І та норма, про яку зараз йдеться, із розряду тих норм, які справді потребують покращення. Тому хочу сказати, що законопроект значною мірою технологічний. Його треба приймати.

А щодо застереження, то я хотів би колегам нагадати про те, що у нас буде попереду ще друге читання. І ми можемо деякі нюанси, які сьогодні не влаштовують, відрегулювати. Отже, прошу підтримати цей документ.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні народні депутати, ставлю на голосування. Прошу підготуватися до голосування, щоб не бігати потім. Я прошу підготуватися до голосування.

Ставлю на голосування проект Закону (номер 2118а) про внесення змін до деяких законів України щодо видачі дозволу на наймання працівників для подальшого виконання ними роботи в Україні  в іншого роботодавця для прийняття за основу. Прошу народних депутатів голосувати.

 

17:52:35

За-252

Проти – 0, утрималося – 64, не голосувало – 55.

Рішення прийнято. По фракціях.

Шановні народні депутати, я продовжую сесію на 15 хвилин для розгляду одного питання дуже важливого.

Розглядається проект Закону (номер 2101а) про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання залучення інвестицій. Як будемо розглядати?

Прошу, хто скорочену процедуру підтримає, прошу голосувати.

 

17:53:28

За-178

Максюта де? Ви уповноважені Кабміном сьогодні доповідати цей закон. Прошу, доповідайте. Прошу.

 

МАКСЮТА А.А.

Шановний Володимире Васильовичу, шановні народні депутати, на ваш розгляд виноситься проект закон, який розроблено за дорученням Президента України. Цим законом пропонується внесення змін до Законів про інвестиційну діяльність та про стимулювання інвестиційної діяльності у пріоритетних галузях економіки з метою створення робочих місць. Які саме зміни.

Перше. Це зміни до Закону "Про інвестиційну діяльність" (щодо доповнення виду державної підтримки), який передбачений законом про стимулювання інвестиційної діяльності.

Також вноситься низка змін до Закону України, до самого Закону "Про стимулювання інвестиційної діяльності у пріоритетних галузях), зокрема, передбачається застосування порядку державної реєстрації визначеною законом про інвестиційну діяльність. Тобто це дасть можливість спростити і уніфікувати порядок реєстрації всіх інвестиційних проектів, які потребують державної підтримки.

Друге. Визначається у самому законі перелік пріоритетних галузей економіки, які підлягають дії цього закону. Це, зокрема,  агропромисловий комплекс, житлово-комунальний та машинобудівний комплекси, транспортна інфраструктура, а також визначаються види діяльності в межах  цих комплексів. Також передбачається надання повноважень центральному органу виконавчої влади. що забезпечує формування державної політики в сфері інвестиційної діяльності. Це буде Міністерство економіки. Таким чином, вирішується проблема уповноваженого органу, який передбачений в законі. І через те, що не був він визначений, цей закон не міг працювати.

Нарешті змінюються критерії, показники критеріїв щодо кошторисної вартості проектів. І на сам кінець, вводяться додаткові критерії для інвестиційних проектів у пріоритетних галузях, що дасть можливість стимулювати реалізацію проектів, які будуть забезпечувати технічне, технологічне оновлення реального сектору економіки. Зменшувати енергетичну залежність національної економіки і так далі. Передбачається здійснення моніторингу проектів.

Шановні народні депутати, …

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Сідайте. Дякую.

Я прошу першого заступника голови Комітету з питань промислової та інвестиційної політики Сергія Олександровича Фаєрмарка. Прошу.

 

17:56:18

ФАЄРМАРК С.О.

Шановний головуючий, народні депутати України, запрошені!  Комітет з питань промислової та інвестиційної політики  18 червня 2013 року розглянув проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання залучення інвестицій (реєстраційний номер 2101а), поданий Кабінетом Міністрів.

Метою прийняття зазначеного законопроекту є забезпечення подальшого вдосконалення механізму державної підтримки інвестиційної діяльності суб’єктів господарювання у пріоритетних видах економічної діяльності, запобігання необґрунтованим втратам бюджет.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у своєму висновку (від 14 червня 2013 року), у цілому оцінюючи запроваджені зміни як такі, що спрямовані на певне покращення чинного Закону України "Про стимулювання інноваційної діяльності у пріоритетних галузях економіки з метою створення нових робочих місць", висловлює ряд зауважень та пропозицій.

Розглянувши та обговоривши законопроект, члени комітету підтримали його прийняття, та зазначили, що положення законопроект забезпечать визначення на законодавчому рівні перелік пріоритетних напрямків економічної діяльності, щодо яких передбачається надавати державну підтримку для реалізації інвестиційних проектів та застосування єдиного, визначеного Законом України "Про інвестиційну діяльність", порядку відбору та державної реєстрації інвестиційних проектів.

Враховуючи вищезазначене, члени комітету прийняли рішення:  проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання залучення інвестицій (реєстраційний номер 2101а), поданий Кабінетом Міністрів України, внесений на розгляд Верховної Ради України та пропонувати прийняття його за основу. Прошу підтримати рішення комітету.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Є бажаючі обговорювати? Дійсно, є. Прошу записатися. Від фракцій прошу записатися.

Прошу, Михайло Васильович Чечетов зараз українською мовою.

 

17:58:47

ЧЕЧЕТОВ М.В.

Шановний Володимир Васильовичу!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

 

ЧЕЧЕТОВ М.В. Шановні народні депутати! Знову уряд на потребу дня направив нам дуже актуальний законопроект, прийняття якого збільшить привабливість інвестиційного клімату для залучення необхідних для країни інвестицій.

Цей закон… пропонується визначити на законодавчому рівні ……… період перелік пріоритетних напрямів економічної діяльності, щодо яких передбачається надати державну підтримку для реалізації інвестиційних проектів у цих галузях. І прийняття цього важливого, дуже актуального урядового законопроекту дасть можливість удосконалити механізм державної підтримки інвестиційної діяльності суб'єктів господарювання у пріоритетних галузях економіки.

Я дуже звертаюсь до залу консолідувати наші зусилля на останньому законопроекті і проголосувати цей дуже важливий, вкрай необхідний для залучення інвестицій в Україну законопроект. Дуже дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Народний депутат Головко, фракція об'єднання "Свобода".

 

18:00:03

ГОЛОВКО М.Й.

Прошу передати слово народному депутату Олександру Мирному.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Передаємо Олександру Мирному, прошу.

 

18:00:12

МИРНИЙ О.Б.

Олександр Мирний, всеукраїнське об'єднання "Свобода". Що стосується відповідного законопроекту, то там ті маленькі плюси, які є, нівелюються великими мінусами. Тому фракція Всеукраїнського об'єднання "Свобода" підтримувати цей законопроект не буде, ми просто утримаємося.

Але Володимир Васильович, я вам хочу…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Говоріть.

 

МИРНИЙ О.Б. Дякую, що почули. І ви ще почуєте  те, що я далі буду казати, вам теж буде цікаво.

Володимире Васильовичу, вчора ви поставили дуже правильно питання, що доповідати мають приходити міністри і нам абсолютно має бути байдуже, кого делегував Кабінет Міністрів, заступника міністра, першого заступника, при всій повазі.

Зараз, на цю хвилину, пан Прасолов закінчив зустріч з представниками Словацької торгівельно-промислової палати. Виходить, що український парламент –  це місце, де менш цікаво бути, ніж там. Пане міністре, вас почули. Є міністр, ми міністру не даємо можливості виступити  і захистити закон. Виходить один заступник, другий, ми стрибаємо по законах, не розуміючи, що ми маємо казати, як ми маємо казати.  Врешті-решт  або ми дійсно себе поважаємо, або кожного разу нам будуть писати записки, хто, куди і  чому не приходить? Тому що він не хоче приходити.

Володимире Васильовичу,  ви почали правильний рух. Давайте цей рух продовжувати, давайте поважати себе, давайте поважати парламент, тоді ми будемо шукати спільну точку зору, тоді ми будемо разом рухати. Але, коли,  вибачте, на нас просто… (ви знаєте це слово), просто не звертають увагу, як тоді ми працюємо?  З якими аргументами? Яке питання ми можемо задавати заступнику міністра. Він тут же скаже: я не відповідаю на ці питання. А міністри, виходить, бояться. Виходить, рівень інтелекту в парламенті настільки вище рівня міністра, що вони просто бояться сюди приходити.

Володимире Васильовичу,  давайте приймати рішення.  Слава Україні!  (Оплески)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, є в міністрів зустрічі, це міжнародна зустріч і її не відміниш. (Шум у залі)  Будуть всі міністри, за один день ми не виправимо ситуацію. Все буде  нормально.

Фракція "УДАР Віталія Кличка", народний депутат Розенко. Прошу.

 

18:02:59

РОЗЕНКО П.В.

Прошу передати слово Оксані Продан.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Прошу, Оксана Продан.

 

18:03:04

ПРОДАН О.П.

Шановний Володимир Васильович, шановні колеги! Насправді, те, що сьогодні перестали в Україну йти інвестиції, це серйозна проблема, і дуже добре, що Уряд на ній наголошує.

Але разом з тим, якщо розглянути проект і суть цього проекту, то ми не бачимо в ньому жодного кроку по ліквідації корупції, ми не бачимо в цьому законопроекті жодного кроку, який допоможе реальному бізнесу.

Тому ми говоримо про що? Сьогодні, Володимир Васильович, дуже важливо поставити на голосування Верховної Ради  законопроект, який внесли ударівці стосовно відміни тих довідок, які сьогодні просто замучили і український бізнес, і майбутніх інвесторів. Сьогодні необхідно внести зміни до законодавства про державні закупівлі. І ми ініціювали такий законопроект, однак, ви, Володимир Васильович, його не ставите на голосування.

Сьогодні необхідно знизити фіскальне навантаження на бізнес. І те, наскільки сьогодні складні податки, я не говорю про їх розмір, я говорю про їх адміністрування, те, що сьогодні ПДВ дуже складно незалежному від влади бізнесу отримати до відшкодування, те, що сьогодні на митницях Дніпропетровськ, Херсон, захід і схід, не можуть оформитися не залежні від влади вантажі – оце проблема для інвесторів.

Окремо хочу звернути увагу на те, що немає жодного слова в цьому законопроекті і про зниження пенсійного навантаження. Тому що та ставка єдиного соціального внеску,  яка є сьогодні, вона вбиває і майбутніх інвесторів в Україні. Саме тому, що в цьому проекті є єдине, що робиться - це заборона будь-якого доступу, незалежно від влади, бізнесу, до держаної підтримки інвестицій. Фракція "УДАР" вважає, що він не достойний того, щоб його підтримати. Дякую дуже.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Народний депутат Яворівський, прошу, і будемо приймати рішення.

 

18:05:02

ЯВОРІВСЬКИЙ В.О.

Володимир Яворівський, Троєщина, "Батьківщина" Юлії Тимошенко.

Шановні колеги, шановні наші виборці!  Цей законопроект абсолютно типовий, якщо хочете, хрестоматійний, фундаментальний приклад імітації, а не вирішення тієї чи іншої проблеми. Країна задихається без інвестицій, ніхто – ні наші сусіди Польща, чехи, словаки, ніхто не виходив із важкої кризи без припливу іноземних або внутрішніх інвестицій і, звичайно, що їх треба стимулювати. Але скажіть, який нормальний бізнесмен, який чесно заробив гроші  чи в Америці, чи в тій самій Польщі, чи в Німеччині, принесе ці гроші у країну, якою править сім'я, країну, де є політичні в'язні, які сидять у в'язницях, країну, де на кожному кроці потрібно платити хабарі? Хто принесе сюди свої гроші?

Я міг би наводити безліч прикладів і одного із американців-українців, який приніс сюди гроші, пів року побув і сказав: "Я їду з своєї...". Він любить Україну, але: "Я їду з неї, бо я ніколи нікому не давав хабарів, а тут на кожному кроці протягнута рука. Це перше.

Друге. На що спрямований цей законопроект? На те, щоби підтримати великий, крупний бізнес, який у нас процвітає і без того. Це сім'я Януковича, це Ахметова можна називати, Коломойський і таке інше, і тому подібне. Та ми ж  прекрасно розуміємо, що  середній бізнес сьогодні донищено в Україні і тільки за рахунок нього ми можемо піднятися, бо він дає і робочі місця, він допомагає людям вижити. А тут, ви подивіться,  сума виставлена –  еквівалент 12 мільйонів євро.

Через те, ще раз кажу, це підлий законопроект. Він не розрахований на те, щоби   підтримати сьогодні інвестиції, притік інвестицій в Україну. Якщо ці гроші і прийдуть, в чому я дуже сумніваюся, до такої країни і до такої влади, яка сьогодні тут є в Україні, через те цей законопроект є смішний, підлий, і за нього голосувати ми (я маю на увазі "Батьківщина") не будемо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякуємо.

Шановні народні депутати! Шановні народні депутати, я прошу підготуватися до голосування. Поки ви готуєтеся до голосування, я хочу попросити вас дуже усіх – вас теж! – усіх попросити. Я сказав, що  останній закон, але я хочу, щоб ми  програму фізичної культури… міністр півдня просидів… Я поставлю, давайте приймемо за основу, щоб вони  працювали. Тому ніхто… 

Давайте вже попрацюємо. Бо міністр поважає Верховну Раду.

Ставлю на голосування проект Закону (№ 2101а) про внесення змін до деяких законів України щодо стимулювання залучення інвестицій для прийняття за основу. Прошу народних депутатів проголосувати.

 

18:08:33

За-232

Проти-1, утримались-68, не голосувало-48. Рішення прийнято. По фракціях.

Розглядається проект Закону про Загальнодержавну соціальну програму розвитку фізичної культури і спорту на 2013-2017 роки. Надо обговорювати? Добре. Я чую, я чую.

Ставлю на голосування проект Закону (№ 2629) про Загальнодержавну соціальну програму розвитку фізичної культури і спорту на 2013-2017 роки для прийняття за основу.

Прошу голосувати народних депутатів.

 

18:09:46

За-315

І останнє питання, всі фракції готові проголосувати.

Проект постанови про внесення змін до Постанови Верховної Ради України "Про комітети Верховної Ради України сьомого скликання" (щодо інноваційної політики). Всі фракція мені сказали, щоб я поставив на голосування, і проголосують фракції. Можна ставити на голосування?

Ставлю на голосування проект Постанови (№ 2663) про внесення змін до Постанови Верховної Ради України "Про комітети Верховної Ради" (щодо інноваційної політики) для прийняття за основу і в цілому. Прошу голосувати.

 

18:10:46

За-221

Рішення не прийнято.

Я дякую всім за роботу. Вечірнє засідання оголошую закритим. Завтра о 10-й годині продовжимо роботу.