Стенограма пленарного засідання

18 квітня 2013
 

ЗАСІДАННЯ П'ЯТНАДЦЯТЕ

Сесійна зала Верховної Ради України

18 квітня 2013 року, 16 година

Веде засідання Голова Верховної Ради України В.В.РИБАК

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, продовжуємо роботу. Прошу народних депутатів підготуватися до реєстрації. Увімкніть систему "Рада".

16:06:11

В залі зареєстровано 356 народних депутатів.

Вноситься на розгляд Верховної Ради проект Постанови (№2602) про внесення змін до Постанови Верховної Ради України "Про комітети Верховної Ради України сьомого скликання". Я надаю слово голові Комітету з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України Володимиру Володимировичу Макеєнко.

Як розглядати будемо це питання? Прошу проголосувати по скороченій процедурі. Прошу проголосувати.

 

16:07:19

За-163

Проти – 34, утрималось – 46, не голосувало – 126. Рішення прийнято.

Прошу.

 

16:07:32

МАКЕЄНКО В.В.

Шановний Володимир Васильович, шановні народні депутати! Комітет на засіданні 17 квітня 2013 року прийняв рішення відкликати проект Постанови Верховної Ради України про внесення змін до Постанови Верховної Ради України "Про комітети Верховної Ради України сьомого скликання" за номером 2602 від 21 березня 2013 року та внести доопрацьований проект постанови Верховної Ради України у зв'язку з надходженням до Комітету заяв окремих народних депутатів України та відповідних подань депутатських фракцій щодо змін у складі комітетів Верховної Ради України та Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради України з питань приватизації. Ці зміни узгоджені з головами усіх депутатських фракцій.

Водночас повідомляємо, що депутатська фракція Всеукраїнського об'єднання "Батьківщина" відкликає свою пропозицію щодо обрання народного депутата України Купчака Володимира Романовича членом Комітету з питань паливно-енергетичного комплексу, ядерної політики та ядерної безпеки, проте пропонує обрати народного депутата України Ємця Леоніда Олександровича членом Комітету з питань верховенства права та правосуддя, увільнивши його від обов'язків члена Комітету з питань науки і освіти. А депутатська фракція Партії регіонів пропонує обрати народного депутата України Білого Олексія Петровича членом Комітету з питань транспорту і зв'язку, відкликавши з посади заступника голови Комітету з питань інформатизації та інформаційних технологій.

Враховуючи вищевикладене, прошу підтримати доопрацьований проект Постанови Верховної Ради України за номером 2602, доопрацьований, з урахуванням пропозицій  депутатських фракцій Партії регіонів, "Батьківщини" зокрема, щодо народних депутатів України Купчака Володимира Романовича, Ємця Леоніда Олександровича та Білого Олексія Петровича.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Сідайте. Дякую.

Є необхідність обговорювати? Прошу від фракцій записатися.

Прошу, об'єднання "Свобода", Мохник.

 

16:09:50

МОХНИК А.В. Прошу передати слово  Едуарду Леонову.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу.  Леонову передати.

 

16:09:57

ЛЕОНОВ Е.В.

Едуард Леонов, Всеукраїнське об'єднання "Свобода".

Шановні депутати, ця постанова  спрямована на те, щоб після того, як у нас фактично заблокована зараз  законна робота Верховної Ради України в сесійній залі, ще й заблокувати законну роботу комітетів Верховної Ради України і, зокрема, Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради  з питань приватизації. Тому що… що ми бачимо? Ми бачимо, що тут намагаються зараз, порушуючи принцип квотності, порушуючи принцип пропорційності, ввести додаткових членів Спеціальної контрольної комісії з питань приватизації 12 додаткових членів. У нас ітак ледве-ледве кворум набирається!

Хотіть на засідання, шановні регіонали! Ходіть  на засідання Спеціальної контрольної комісії Верховної Ради  з питань приватизації! Ходіть на засідання спеціальних слідчих комісій, зокрема Комісії з розслідування зловживань на виборах, і тоді буде нормальна робота. А ця постанова фактично паралізує роботу комісії і комітетів Верховної Ради, у яких хоч в якийсь спосіб зараз налагоджена робота.

Тому, шановні  виборці, шановні народні депутати, ми повинні робити все для того, щоб наша робота була плідною, конструктивною, на користь всієї України. А наразі відбувається чергова спроба злочинного втручання в роботу незалежних органів, зокрема Спеціальної контрольної комісії з питань приватизації. Опозиція зараз не має жодної керівної посади в більшості  комітетів, у тому числі і Спеціальної контрольної комісії з питань приватизації очолює комуніст, секретарем комісії є регіонал, першим заступником комісії є регіонал. Що вам ще треба? Навіщо ви блокуєте роботу нашої комісії?

Зараз відбувається дерибан державного майна в особливо крупних розмірах, і це є останній форпост.  Комісія з питань приватизації є останнім форпостом спостереження громадського хоча б доступу до інформації про приватизаційні процеси в державі…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу, фракція Компартії України, Кілінкаров.

 

16:12:02

КІЛІНКАРОВ С.П. 

Прошу передать слово Мармазову Евгению Васильевичу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу Мармазова.

 

16:12:10

МАРМАЗОВ Є.В.

Уважаемые товарищи!  Фракция коммунистов  Украины не будет голосовать за это постановление Верховной Рады. Мы возражаем против 7 пункта первого подпункта, которым предлагается количественный состав нашей комиссии увеличить до 29 человек.

Ну, во-первых, это противоречит Положению по Специальной контрольной комиссии, принятом в 1993 году и подтвержденном постановлением в 1998 году, уже после принятия новой Конституции. Которым количественный состав комиссии должен не превышать 15 человек. Сейчас состав комиссии избран – 17 человек. Это уже нарушение.

Ну, и во-вторых, специфика нашей комиссии такова, что ее члены являются еще членами различных комитетов. Поэтому, если мы добавим сюда еще 12 человек, то будет проблематично собрать Специальную контрольную комиссию, чтобы был кворум. Поэтому мы не будем поддерживать в целом. Но мы можем поддержать постановление при условии, если вычеркнуть 7 пункт первого подпункта. Спасибо.

 (Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Фракція "Батьківщина", Павловський.

 

16:13:41

ПАВЛОВСЬКИЙ А.М.

Андрій Павловський, фракція партії "Батьківщина". Шановні колеги! Зазначена постанова буде дезорганізовувати роботу комітетів. Тому що буде порушуватись пропорційний принцип. Партія регіонів нахабно хоче взяти під контроль Комісію з приватизації, Комітет по євроінтеграції, інші комітети, де вона вводить додатково депутатів.

Тому треба ще доопрацьовувати цю постанову. Відкласти, привести у відповідність до Регламенту. І я хотів звернути увагу, що після того, що відбулось з голосуваннями за суддів, опозиція тим більше не буде голосувати за цю постанову, яка порушує Регламент.

І тому фракція "Батьківщина" не буде голосувати, ще раз наголошую, за цю постанову. І треба її відкласти на доопрацювання. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Всі виступили? Всі виступили.

Тому я прошу депутатів підготуватися до голосування і визначитись усі голосуванням, потрібна постанова чи не потрібна. Ставлю на голосування. Прошу депутатів підготуватися до голосування.

Ставлю на голосування Постанову Верховної Ради України (№2602) про внесення змін до Постанови Верховної Ради України "Про комітети Верховної Ради України сьомого скликання" для голосування за основу і в цілому. Прошу народних депутатів голосувати.

 

16:15:52

За-211

Проти - 78, утрималося – 12, не голосували – 78. Рішення не прийнято.

Симоненко по мотивам голосування.

 

16:16:14

СИМОНЕНКО П.М.

Уважаемый Владимир Васильевич, уважаемые коллеги, я еще раз подтверждаю то, о чем сказал Евгений Васильевич Мармазов. Фракция готова проголосовать в целом за данный проект, исключая внесение изменений в комиссию, Специальную комиссию по приватизации.

Это действительно, наша позиция определена тем, что мы желаем, чтобы комиссия работала, работала продуктивно и искусственно созданная, увеличенная практически в 2 раза численность только этому будет мешать, и нарушает те ранее принятые положения.

Поэтому при условии, что исключается седьмой этот пункт, то есть по комиссии по приватизации, фракция обращается к вам, и мы готовы и проголосовать за повторное голосование, и проголосовать тогда за основу и в целом за исключением этого пункта по комиссии по приватизации.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю на голосування питання про повернення до розгляду Постанови Верховної Ради по комітетам.

Прошу голосувати.

 

16:17:33

За-240

Повернулися. За – 240, проти – 85, утримались  - 3, не голосували – 62. Рішення прийнято.

По фракціях. Партія регіонів – 182, "Батьківщина" – 0, "УДАР Віталія Кличка" – 26, "Свобода" – 0, Компартія – 28, позафракційні – 4. Повернулися.

Шановні депутати, я прошу уваги! Фракція комуністів внесла пропозицію. Я прошу голосувати особисто. Тому раз не особисто, тому і будемо переголосовувати. Будемо переголосовувати. Де? Конкретно називайте. Ну, да, що будемо ждати до шести годин? Давайте конкретно, хто голосував? Давайте конкретно. Підождіть.

Я ставлю на голосування Постанову Верховної Ради України (2602) про внесення змін до Постанови Верховної Ради України "Про комітети Верховної Ради України сьомого скликання", виключивши пропозиції по Контрольній комісії по приватизації. За це не голосуємо.

Прошу народних депутатів голосувати.

 

16:19:51

За-253

Проти -  73,  утрималось – 9,  не голосували – 58.  Рішення прийнято.

Прошу, по  фракціях.  Партія регіонів – 187, "Батьківщина" – 1, "УДАР Віталія Кличка" – 30, "Свобода" – 0, Компартія – 30, позафракційні – 5.

Постанову прийнято.

Вноситься пропозиція розглянути проект Закону про схвалення рішення Президента України про допуск підрозділів збройних сил інших держав на територію України у 2013 році для участі у багатонаціональних військових навчаннях, це закон 2757.

Я прошу заступника міністра оборони, я прошу народного депутата Кузьмука Олександра Івановича доповісти.

Як будемо розглядати це питання? Прошу голосувати  за скороченою процедурою розглянути це питання.

 

16:21:34

За-174

Проти – 39, утрималось – 58, не голосували – 124.  Рішення прийнято. 

Прошу.

 

16:21:46

КУЗЬМУК О.І.

Високодостойні колеги. Комітетом з питань  національної безпеки і оборони України, розглянуто  винесений Президентом України  проект Закону про схвалення рішення  Президента України про допуск підрозділів збройних сил інших держав на територію  України у 2013 році для участі в багатонаціональних військових навчаннях. Проектом пропонується схвалити рішення Президента України про допуск на територію України збройних сил інших держав для участі у шести багатонаціональних навчань у цьому році. Проект розроблено у зв'язку з необхідністю виконання визначеною Конституцією України процедури щодо схвалення рішення Президента про допуск підрозділів інших держав на територію України для проведення навчань. Фінансові витрати, пов'язані з підготовкою та проведенням навчань на території України передбачається здійснити у межах, виділених Міністерству оборони бюджетних асигнувань.

Прийняття Закону України про схвалення рішення Президента України про допуск підрозділів збройних сил інших держав забезпечить виконання завдань в галузі безпеки і оборони. Підвищити ефективність реалізації національних програм розвитку збройних сил України та сприятимуть зміцненню міжнародного авторитету нашої держави.

На засіданні комітету 17 квітня було прийнято одноголосно серед присутніх схваленні рішення Президента України про допуск на територію України підрозділів Збройних сил інших держав. Враховуючи вище зазначене, пропоную рекомендувати Верховній Раді України за результатом розгляду законопроекту у першому читанні, прийняти його за основу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Сідайте.

Є потреба в обговоренні? Немає. Прошу записатися. Два –  "за", два – "проти". Сідайте.

"Батьківщина", народний депутат Томенко.

 

16:24:21

ТОМЕНКО М.В.

"Батьківщина", Томенко. Прошу передати захиснику України Києва і Троєщини Володимиру Яворівському слово.

 

16:24:30

ЯВОРІВСЬКИЙ В.О.

Володимир Яворівський, Київ, Троєщина, "Батьківщина".

Важко, звичайно, уявити, шановні наші виборці, хто в цій залі може проголосувати проти цієї постанови. Абсолютно зрозуміло, що для нашої армії і української армії це справді певний урок і навчання, і тому подібне. То більше, що над нашою армією нависла така загроза, ви ж прекрасно розумієте, що з одного боку говориться про те, що нібито у нас ось ось буде професійна армія і через те в цьому році буде призвано для служби в армії лише 8 тисяч допризовників. Ви собі можете уявити, що буде відбуватися з нашою армією, коли ми знаємо, що проплату професійної армії сьогодні, фактично, у бюджеті немає жодної ні копійки, бо там бігають церковні миші. Через те йдеться в першу чергу про те, щоб українська армія звужувалася, я вже не кажу про те, що їй бракує озброєння і тому подібне, сучасного. Це перше.

Друге питання. Ми обов’язково повинні брати в цьому участь  тому що те, що сьогодні відбувається, коли Путін ставши не з тієї ноги заявляє про те, що буде святкуватися ювілей Чорноморського російського флоту, буде основне святкування в Севастополі, тобто на території іншої країни, що є абсолютно з  міжнародних позицій це є абсолютно неприпустимо. Ніхто нікого не питав з нас, ніхто не питав, можна це робити чи ні, ні Верховну Раду, Путін розпоряджається. Я вже не кажу про те, що ми отримуємо жалюгідні кошти за оренду Чорноморського флоту. І фактично до сьогоднішнього дня немає акту передачі об’єктів, ми знаємо про те, як російські морпєхі захопили наші маяки і тому подібне. Через те такі навчання потрібні і давайте ми за них…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Об'єднання "Свобода", Ігор Мірошниченко.

 

16:26:33

МІРОШНИЧЕНКО І.М.

Прошу передати слово Юрію Сиротюку.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Передати слово.

 

16:26:42

СИРОТЮК Ю.М.

Юрій Сиротюк, Всеукраїнське об'єднання "Свобода". Шановне товариство! В умовах, коли Україна не входить до жодного військово-політичного блоку і коли безпека країни лежить на кожному з нас, боєздатна, підготовлена армія це один з рушіїв збереження безпеки нашої країни. Очевидно, якщо минулого року свідомо було не профінансовано потреби Міністерства оборони більше ніж на 50 відсотків. Лише на 51 відсоток було профінансовано спеціальний фонд Міністерства оборони і лише на 96 відсотків Загальний фонд Міністерства оборони. В умовах, коли загалом Міністерство фінансів дає на безпеку України менше ніж третину потрібних виділених коштів, міжнародні навчання – це один з способів і засобів тримати нашу армію в боєздатному стані.

Очевидно, що  нинішній режим зацікавлений розвалювати українську армію, нищити боєздатність. Ми бачимо по діях нинішнього міністра оборони, який 23 роки готувався стати міністром оборони, так і не вивчив жодного слова українською мовою. Як можна говорити про патріотичність української армії, коли вищий командний склад Міністерства оборони не говорить українською мовою.

Але ми повинні пам'ятаєте, ще раз зазначу, що в умовах, коли Україна є позаблокова країна, захист незалежність України  є справа кожного громадянина. Ми повинні виділяти і збільшити обов’язково цього року фінансування Міністерства оборони, як мінімум, щоб це  складало  2-3 відсотків валового внутрішнього продукту. Адже кожний із наших сусідів сьогодні переозброїв армію, а наша армія деградує і свідомо знижується  нинішнім керівництвом.

Тому ми підтримуємо, кожна армія повинна бути готова захищати свою безпеку й оборону, ми підтримуємо це. А крикунам з Партії регіонів хочу сказати, що фашизм – це брехня, яку проголошують бандити, в даному випадку – бандити з Партії регіонів. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Фракція "УДАР Віталія Кличка", Куренной.

 

16:28:44

КУРЕННОЙ В.К.

Володимир Куренной,  фракція "УДАР Віталія Кличка". Фракція "УДАР" буде підтримувати ці пропозиції. Хоча ми розуміємо, що сьогодні питання про стан Збройних Сил України напряму залежить від співробітництва України  в рамках Програми "Партнерство заради миру", а також інших програм, пов'язаних  з інтеграцією фактично України з Північноатлантичною структурою.

Ми розуміємо також, що армія, яка тільки 10 відсотків витрачає на навчання і на переозброєння,  немає перспектив. Тому ми розуміємо, що ця влада і ця держава, яка не думає про стан Збройних Сил України сьогодні, завтра буде думати про те, як вигнати інші збройні сили, які будуть на нашій території.

Тому ми розуміємо також, що сьогодні Президент України повинен вибачитися перед усіма українцями, які очікували, що вже у цьому  році в Україні буде професійна армія. На жаль, цього не буде, і що буде далі, поки що йдуть одні розмови, політична тріскотня.

Але тим не менше, ми будемо голосувати за це рішення, тому що розуміємо, що сьогодні це єдиний шлях підвищення фахового навчання українських Збройних сил. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Фракція Компартії України, Симоненко.

 

16:30:31

СИМОНЕНКО П.М.

Симоненко, фракция коммунистов. Фракция Компартии не будет голосовать за это предложение исходя из того, что в этом проекте предусматривается нахождение та территории Украины с целью проведения учений войск государств НАТО. Украина является внеблоковым государством в соответствии с украинским законодательством. И Компартия не будет голосовать за допуск этих воинских подразделений на территорию государства Украина. Это наша  принципиальная позиция, она последовательная, и мы на этом стоим.

Я также хочу обратить внимание, уважаемые граждане Украины, когда здесь заявляют мои коллеги о том, что якобы учения будут улучшать обороноспособность нашей страны, согласиться с этим можно только в определенной мере. Потому что улучшать можно то, что есть, а если у нас сегодня армия не финансируется и солдат голодный, офицерские семьи сегодня без квартир и без обустроенного жилья, а также тех условий, которые нужны для семьи, если у нас Военно-воздушных сил нет сегодня, Военно-морских сил нет, ракетного комплекса нет, стратегических видов вооружений нет, то что есть и с чем проводить тогда? С трехлинейкой снова собираетесь проводить учения с государствами НАТО?

Я на это обращаю внимание, чтобы наши граждане понимали, за 20 лет независимости находящиеся во власти политики и политические силы уничтожили один из крупнейших институтов государственности  обороноспособность нашей страны. Я вам напоминаю, что за копейки была продана и сдана ядерная… ядерный щит нашей Украины, когда по указке американцев повывозили ядерное оружие с территории Украины, как и многие другие факты, о чем сегодня красноречиво свидетельствуют конкретные примеры. Сегодня проблема на Южном машиностроительном заводе, завод имени Артема здесь, в городе Киеве, завод имени Малышева, завод имени… Арсенал, тот, который специальную технику выпускал, как и Черкасский радиотехнический завод.

Поэтому, уважаемые коллеги, я еще раз заявляю, фракция за подобные решения голосовать не будет.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Обговорення закінчено. Я прошу підготуватися депутатів до голосування. Ставлю на голосування проект Закону (реєстраційний номер 2757)  про схвалення рішення Президента України  про допуск підрозділів збройних сил інших держав на територію України у 2013 році для участі в багатонаціональних військових навчаннях для прийняття за основу та в цілому. Прошу голосувати.

 

16:33:39

За-342

Проти – 1, утримались – нуль, не голосували – 62. Рішення прийнято.

По фракціях. Партія регіонів – 185, "Батьківщина" – 71, "УДАР Віталія Кличка" – 33, "Свобода" – 36, Компартія – нуль, позафракційні – 17.

Шановні депутати розглядається проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи (реєстраційний номер проекту 2833). Прошу голову комітету Віталія Юрійовича Хомутинніка доповідати.

Є пропозиція розглянути за скороченою процедурою. Прошу голосувати.

 

16:35:02

За-175

Проти – 48. Утрималось – 51. Не голосувало – 129. Прийнято рішення: за скороченою процедурою. Доповідайте. 2833.

 

16:35:21

ХОМУТИННІК В.Ю.

Шановний Володимире Васильовичу, шановні колеги, мова йде про блок законопроектів, які стосуються створення Міністерства доходів і зборів. У зв'язку з тим, що був підписаний Указ Президента про створення нового Міністерства доходів і зборів на базі об'єднання Державної митної служби та Державної податкової служби. Від 24 грудня 2012 року був підписаний Указ 726/2012 "Про деякі заходи з оптимізації системи центральних органів виконавчої влади".

Ці законопроекти розглядалися в комітеті. Перший, який зараз ми розглядаємо, 2833, стосується системних змін по Податковому кодексу. Мова йде про визначення в Податковому кодексі структури та місця Міністерства доходів і зборів, тобто по всьому тексту Податкового кодексу змінені в першу чергу назви: Державної податкової служби на відповідне міністерство – і проведені всі технічно-юридичні та нормативні відповідні зміни.

Тому пропозиція комітету, яка була підтримана, про те, щоб рекомендувати Верховній Раді підтримувати за основу даний законопроект. І до другого читання можливо ще вичистити текст та з Науково-експертним управлінням,  з Міністерством юстиції та  внов створеним Міністерством доходів і зборів вже винести кінцеву редакцію.  Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Сідайте.

Я прошу народних депутатів записатися  для обговорення. Два – "за", два – "проти". Прошу, Партія регіонів. Хто буде?

 

16:37:38

ГЕРМАН Г.М.

Прошу передати слово народному депутату Чечетову, будь ласка.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Прошу, народний депутат Чечетов.

 

16:37:45

ЧЕЧЕТОВ М.В.

Шановний Володимире Васильовичу! Шановні народні депутати! В законі узгоджуються положення Податкового кодексу України зі змінами, що відбулися в системі центральних органів виконавчої влади. Зокрема утворення Міністерства доходів і зборів України, визначення законодавчих умов належного функціонування загальної системи адміністрування податків зборів та єдиного соціального внеску.

В целом, я еще раз говорю, что этот законопроект расшивает узкие места (Шум у залі) в финансовой системе Украины ы способствует возобновлению кредитования и финансирования реального сектора экономики. (Шум у залі)

 Просьба поддержать данный законопроект. Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу об'єднання "Свобода". Сабій.

 

16:38:36

САБІЙ І.М.

Прошу передати слово Мирному Олександру Борисовичу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу передати Мирному.

 

16:38:46

МИРНИЙ О.Б.

Шановна президія! Шановні депутати!  Ми зараз розглядаємо питання, яке взагалі не повинні розглядати. Тому що  створення монстра, яке легітимізовано всього лише Указом Президента, а не законом, явище потворне і смішне. Практично в  жодній країні світу немає того Мінздоху так званого, яке намагаються створити явищним порядком    в Україні.

Більшість силою протискує питання, які викликають у нормальних людей здивування. Ми не  можемо зараз розглядати фінансування   і зміни до Податкового, Митного кодексу, тому що сама  ідеологія створення такого міністерства  протирічить суті  надходжень у бюджет, бо на сьогоднішній день це міністерство буде займатися не створенням умов  для бізнесу, не розвитком економіки, а затягування зашморгу на шиї підприємців, які ще вижили.

Виходячи  з цього і враховуючи те, що  тільки вчора  було подано на розгляд комітету  дані законопроекти, ми вважаємо що голосування по цьому законопроекту неможливе. Фракція не буде підтримувати і закликає людей, від яких залежить прийняття  рішення, підтримати нашу позицію. Слава Україні!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Фракція "УДАР Віталія Кличка", Каплін, прошу.

 

16:40:27

КАПЛІН С.М.

Я би хотів пояснити  простим виборцям, що, власне, таким є цей Мінздох. Раніше було два корита державних: перше – податкова – найкорумпованіший  орган, друге – митниця – ще більш корумпований.  Ці два органи завжди були предметом політичних торгів, коли туди засилали свої керівників та чи інша фракція, тоді і формувалася більшість. І щоб прості виборці зналди, що завдяки корупційним оборуткам   влади  навколо головних посад у цих двох  органах, фактично було прийнято пенсійну реформу (збільшення пенсійного віку),  протягнуто Податковий злочинний кодекс і таке інше. Так от ці два корита об'єднали в одне велике, бо у декого вже писок не влазить  у два. Розумієте?  Це приклад того,  коли Президент бере і під своїх довірених,  перевірених людей фактично  проводить адміністративну реформу, об'єднуючи два принципово різних за   функціями, змістом  та покликання  органи в один.

Далі. Ми бачимо, що сьогодні  фактично  Президентом створено два органи: Міністерство фінансів та цей Мінздох, тому що вони вже один одному не довіряють. І це ознаки того, що уряд сьогодні і вся президентська вертикаль  не працює злагоджено, вона не працює на інтереси звичайного виборця і вона фактично сьогодні руйнує економіку. Ці два нових органи проводяться у Верховній Раді. Цей орган проводиться у Верховній Раді з грубим порушенням Регламенту. Оскільки в комітеті було прийнято рішення, що ці всі законопроекти будуть розглядатися у першому читанні. А як ми бачимо, зараз зовсім інша ситуація.

І останнє, що я хотів би сказати. Я як один з ініціаторів податкового майдану хочу попередити всіх тих, хто буде сьогодні голосувати, що всі вони несуть відповідальність перед українським платником податків за те, що…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу, народний депутат Єремеєв.

 

16:42:44

ЄРЕМЕЄВ І.М.

Шановний Голово! Шановні народні депутати! Я хочу категорично не погодитись з заявами політичними, що немає доцільності в об'єднанні цього міністерства. Навпаки. Хочу сказати від товаровиробників і імпортерів. Раніше відбувались події таким чином. Податкова запитувала, скільки ви заплатили податків. І їх не цікавило, скільки ви заплатили митних зборів.

А сьогодні платник податку приходить і каже, я заплатив акциз, ПДВ, митні збори, податок на прибуток і податок на додану вартість. І це складає стільки-то. І податкова, об'єднуючи ці податки, вважає це одним-єдиним податковим платежем. Тому для платників податків і для товаровиробників і підприємців це навпаки краще. І вважаю, що це правильне рішення. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Обговорення закінчено. Я ставлю на голосування проект Закону (реєстраційний номер 2833) про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи для прийняття за основу. Прошу народних депутатів голосувати.

 

16:44:18

За-234

Проти – 111, утрималися – 5, не голосували – 55. Рішення прийнято.

По фракціях. Партія регіонів – 191, "Батьківщина" – 0, "УДАР Віталія Кличка" – 0, "Свобода" – 0, Компартія – 30, позафракційні – 13.

Розглядається проект Закону (реєстраційний номер 2834) про внесення змін до Митного кодексу України у зв'язку із проведенням адміністративної реформи. Я прошу доповідати Хомутинніка Віталія Юрійовича. Як будемо розглядати? Прошу проголосувати, пропозиція – скорочена процедура. Прошу голосувати. Що там голосують опять, хто? Хто?

 

16:45:32

За-197

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу, комуністи щоб персонально голосували. От стоять, кажуть, що… Доповідайте.  (Шум у залі)

 

16:45:51

ХОМУТИННІК В.Ю.

Шановний Володимире Васильовичу,  шановні колеги, мова йде про другий законопроект, який стосується реформи, адміністративної реформи в частині двох відомств - Державної податкової служби та Державної митної служби України. В законопроекті 2834 вносяться комплексні зміни до Митного кодексу України, де мова йде знову ж таки про заміну існуючих на сьогодні термінів, таких як "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері державної митної справи" та "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері фінансів" єдиним терміном "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у митній та податковій справі".

Також змінюються терміни "митні органи" на терміни  "органи доходів і зборів". Крім того, пропонується внести зміни до норм Митного кодексу, що визначають порядок проходження служби в органах доходів і зборів, статус посадових осіб цих органів, засади їх соціального та правового захисту з метою уніфікації цих норм для посадових осіб створеного Міністерства доходів і зборів. В межах існуючих на сьогодні норм щодо посадових осіб податкових та митних служб.

Комітет, розглянувши цей законопроект, також рекомендує його прийняти за основу. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, сідайте. Є  бажаючі обговорювати? Немає.

Ставлю на голосування, увага, народні депутати! Ставлю на голосування проект Закону (реєстраційний номер 2834) про внесення змін до Митного кодексу України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи для прийняття за основу. Прошу народних депутатів голосувати.

 

16:48:17

За-232

Рішення прийнято. За – 232, проти – 105, утрималось – 10, не голосувало – 54.

По фракціях. Партія регіонів – 188, "Батьківщина" – 0, "УДАР Віталія Кличка" – 0, "Свобода" – 0, Компартія  - 30, позафракційні – 14.

Вноситься на розгляд проект Закону (реєстраційний номер 2835) про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи.

Прошу доповідати голову комітету Віталія Юрійовича Хомутинніка. Як будемо розглядати питання? Прошу проголосувати за пропозицію скороченої процедури.

 

16:49:31

За-195

Проти – 36, утрималось -  51, не голосували – 121.  Рішення прийнято. 

По фракціях.  Партія регіонів – 184, "Батьківщина" – 1, "УДАР Віталія Кличка" – 1, "Свобода" – 0, Компартія – 0, позафракційні – 9.

 

16:49:57

ХОМУТИННІК В.Ю.

Шановний Володимире Васильовичу, шановні колеги, цим законопроектом вносяться зміни  до решти законодавчих актів, а саме: до 118  законодавчих актів України знову ж таки, де  змінюються назви ті, вже про які говорилось  в попередніх законопроектах, якими  ми вносили зміни до Податкового та Митного кодексів.

У тому числі законопроектом пропонується внесення змін  до Закону України по збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Це вже така, скажемо, більш новація,  у зв'язку із покладенням функцій адміністрування  єдиного податку, єдиного соціального внеску на органи Міністерства доходів і зборів України. Все решта  залишається таким самим.

Також комітет рекомендує прийняти за основу  цей законопроект.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую. Сідайте.

Є  потреба обговорювати? Прошу  записатись два – "за",  2 – "проти".  Прошу, фракція "УДАР Віталія  Кличка", Каплін.

 

16:51:17

КАПЛІН С.М.

Прошу передати слово Розенку Павлу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Розенко, прошу.

 

16:51:22

РОЗЕНКО П.В. 

Павло Розенко,  фракція "УДАР Віталія Кличка". Ну, я не апелюю зараз до фракції регіонів і фракції комуністів, я хочу звернутися до  громадян України.

Шановні громадяни України, от зараз,  під таким "соусом", наче б то інтегрування податкових    і митих органів, насправді, відбувається     корупційний заговір і злочин. Сьогодні мова вже йде про те, що руйнується повністю система Пенсійного фонду України і усіх фондів соціального страхування.

Тепер, якщо громадяни України, ви повинні знати, якщо ви не будете вчасно отримувати свою пенсію чи не в повному обсязі, це ви маєте завдячувати якраз Партії регіонів і його союзників. Тому що, якщо раніше страхові кошти прямо направлялися до Пенсійного фонду, із Пенсійного фонду йшли до наших пенсіонерів, то із сьогоднішнього дня всі страхові кошти і кошти платників податків будуть йти в кишені так званого Міністерства податків і зборів. А вже воно буде вирішувати чи платити пенсії, чи можливо будувати чергові дороги на Конча-Заспу чи на Межигір'я. Саме міністерство буде вирішувати чи оплачувати допомогу по безробіттю, чи закупати чергові автомобілі для чиновників, от що сьогодні голосується. 200 мільярдів пенсійних коштів будуть розкрадатися через нове Міністерство доходів і зборів. І повну відповідальність будуть нести ті політичні сили, які сьогодні за це проголосують.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Об'єднання "Свобода", Марцінків. Прошу.

 

16:53:22

МАРЦІНКІВ Р.Р.

Прошу передати слово Михайлу Блавацькому.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу передати.

 

16:53:30

БЛАВАЦЬКИЙ М.В.

Шановний Голово, шановні депутати, на вчорашньому засіданні Комітету Верховної Ради з податкової і митної політики, всупереч чинному Регламенту, всупереч Конституції України, було порушено ряд процедурних питань. Регламентний комітет на це отримав сьогодні від нас спільну заяву від депутатів, які не розглядали вчора цей закон, тому що не мали такої можливості його розглянути. Закон був поданий за 10 хвилин до засідання комітету, закон написаний на 50 сторінках, порівняльна таблиця написана на 117 сторінках. Не реально ніяким вундеркіндам за такий короткий  час і термін вивчити такий складний і потрібний закон, який ви вважаєте для вас.

Сьогодні в цьому законі стільки виписано прав і можливостей для цього міністерства, що це буде каральний орган, що це буде фіскальний орган, який знищить і вас  в тому числі, великих бізнесменів, олігархів. І ви будете мати від нього великі плюси, ми в тому надіємося, що ви ще від нього потерпите в першу чергу.

Я би хотів сьогодні звернутися до ваших союзників, комуністів, які дали гарантію, які дали слово українському народу, що вони ніколи не будуть голосувати разом з Партією регіонів до того часу допоки не буде відмінена пенсійна реформа. Пенсійна реформа сьогодні не відмінена, змін до пенсійного закону не внесено. Тільки що мій колега сказав 230 мільярдів буде йти не ясно куди, хто буде розпоряджатися цими коштами.

І ви сьогодні маєте совість, маєте таку можливість говорити, що ви  не можете знайти 7 мільярдів, щоб змінити пенсійну реформу. Так вчора вам говорили і сьогодні ще раз говорять…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Партія регіонів, народний депутат Стоян.

 

16:55:36

СТОЯН О.М.

Прошу слово передати Ярославу Сухому.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Передати Ярославу Сухому.

 

16:55:40

СУХИЙ Я.М.

Шановні колеги! Про те, що в діяльності фондів соціального страхування накопичилося багато проблем, правда. Про те, що нам необхідно посилити, а наш парламентський контроль за діяльністю цих фондів також правда. Про те, що там необхідно більше прозорості і публічності правда. Що  громадський контроль за фінансовими потоками зовсім занедбаний, це також правда. Але, шановні колеги, страхові внески –  це не доходи і не збори, це не акцизи на спирт чи екологію, це людська відкладена зарплата, це моя зарплата і та зарплата, яку відклав мені роботодавець на випадок настання страхового нещасного якогось випадку, це певного роду форма резервування заробітної плати, яка забезпечує матеріальні виплати та надання соціальних послуг в разі настання страхового випадку.

Ми на Комітеті з питань соціальної політики обговорюючи це питання, висловили застереження, щоб не сталося тепер так, як  з виплатою ПДВ, щоб тепер лікарняні листки людям не виплачувались з дисконтом якимось, бо  що попадає в загальний бюджет, те вважається, що пропало. Є самоврядні організації, є чотири фонди. А скажіть, будь ласка, що ж ми будемо робити, обов'язково ми маємо прийняти загальнообов'язкове державне медичне страхування і ми створимо фонд соціально-медичного страхування, і ці кошти також туди підуть.

А я вам скажу в чому тут проблема. Величезна сума  -  264 мільярди. Уявіть собі цю цифру, яка піде в загальний бюджет. Ясно, що ніякого дефіциту бюджету не буде, але і виплати стануть проблемними.

Тому я би наприклад пропонував, якщо голосувати за цей законопроект, то тільки в першому читанні  виключно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Обговорення…

Я прошу  фракція Компартії України, Цибенко.

 

16:57:41

ЦИБЕНКО П.С.

Дякую. Фракція комуністів, Петро Цибенко. Шановні колеги,  я хочу заспокоїти наших неонацистів, неофашистів, хай вони не переживають за імідж Комуністичної партії України, з власними виборцями ми розберемося самі.

А тепер щодо проблем, які обговорюються. Фракція Комуністичної партії України зараз за окремі законопроекти, які стосуються проблематики створення нового міністерства, голосує, оскільки вони є, частина з них є технічно і технологічними. Але  я зараз хочу підтримати виступи двох своїх колег по комітету – Розенка і Сухого, що стосується законопроекту №2799. Мова йде про те, що новоствореному міністерству намагаються передати функцію адміністрування єдиного соціального внеску. Абсолютно недоречна річ, бо ми   маємо розуміти, що міністерство створюється  задля того, щоб наповнювати державний бюджет.

Природа страхових внесків, природа страхових коштів  зовсім інша. Мабуть, хтось забув про те, що декілька років тому жалюгідну пенсію в Україні платили з запізненням у 6-8 місяців і ще й ділили на 60 відсотків і 40 відсотків. Так от я не хочу, щоб це повторилося, а тому коли  мова йтиме    про прийняття законопроекту 2799, я сподіваюсь, що мої колеги по фракції мене почули, і ми голосувати за цей законопроект не будемо, бо мова йде про надзвичайно ризиковані речі. Мова йде про те, що єдиний соціальний внесок збираються переплутати з іншими грішми, з доходами і зборами, якими вони зовсім не являються.

Отже, ще раз закликаю своїх колеги дуже виважено ставитися до прийняття цього пакету документів, бо мова йде про 118 законів України. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Обговорення закінчено. Ставлю на голосування проект Закону (№2835) про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи для прийняття за основу. Прошу голосувати.

 

17:00:26

За-233

Рішення прийнято.

Проти – 103, утрималися – 5, не голосувало – 60. 

По фракціях. Партія Регіонів – 188, "Батьківщина" – 0,  "УДАР Віталія Кличка" – 0, "Свобода" – 0, Компартія – 30, позафракційні – 15. 

Вноситься на розгляд проект Закону, реєстраційний номер 2800, про внесення змін до Бюджетного кодексу України у зв'язку із створенням органів доходів і зборів. Доповідає народний депутат голова комітету Віталій Юрійович Хомутиннік. Як будемо розглядати? Хто за скороченою процедурою, прошу голосувати.

 

17:01:33

За-193

Проти – 42, утрималось – 54, не голосувало – 114. Рішення прийнято.

Прошу.

 

17:01:48

ХОМУТИННІК В.Ю.

Дякую. Шановний Володимире Васильович, шановні колеги, це останні зміни по тієї ж самій темі, по створенні Міністерства доходів і зборів. В цьому законопроекті  мова йде про внесення змін до Бюджетного кодексу України. По суті, ті самі зміни, де іде зміна назв "митні органи" та "податкові органи" на слова та терміни "органи доходів і зборів". Єдина, знову ж таки, новація така сама, як і в попередньому законопроекті змін до законодавчих актів – це зарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. В цьому випадку мова йде, що цей збір зараховується до відповідних відкритих казначейських векселів і відповідно до тих положень і законодавчих актів, які прописані в попередніх законопроектах, тобто стосовно безпосередньо Міністерства доходів і зборів, так як адміністрування соціального внеску буде вестися відповідним міністерством. Цей законопроект розглядався в бюджетному комітеті, тому я не знаю, яка позиція комітету, для цього краще, щоб доповів голова бюджетного комітету.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Співдоповідає голова Комітету з питань бюджету Євген Борисович Гєллєр. Прошу, дві хвилини вам.

 

17:03:31

ГЄЛЛЄР Є.Б.

Шановний Володимир Васильович, шановні народні депутати і запрошені! Комітет з питань бюджету на своєму засіданні розглянув законопроект про внесення змін до Бюджетного кодексу у зв'язку зі створенням органу доходів і збору, за номером 2800. Законопроектом пропонується внести до Бюджетного кодексу з метою узгодження його положень із змінами у  системі центральних органів виконавчої влади, пов'язаних з утворенням Міністерства доходів і зборів шляхом реорганізації  податкової  та митної служби та покладення на це міністерство функцій з адміністрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Головне науково-експертне управління вважає, що для прийняття виваженого рішення слід дотримуватися експертного висновку уряду. Міністерство фінансів підтримує цей законопроект. За підсумками розгляду Комітет з питань бюджету увалив рішення: рекомендувати Верховній Раді законопроект 2800 прийняти за основу та в цілому як закон. Прошу підтримати рішення комітету. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Є потреба обговорювати? Прошу записатися.

Об'єднання "Свобода", Сабій.

 

17:04:55

САБІЙ І.М.

Прошу передати слово Михальчишину Юрію.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Передайте слово.

 

17:05:01

МИХАЛЬЧИШИН Ю.А.

Юрій Михальчишин, Всеукраїнське об'єднання "Свобода". Фракція не може підтримувати цього законопроекту, оскільки він штучним чином абсолютно централізує різні грошові потоки, і таким чином контроль над державними фінансами концентрується в руках однієї фінансово-промислової групи, якій сьогодні мало контролювати лише декілька міністерств, їй ще треба контролювати і по суті другий державний бюджет України – бюджет Пенсійного фонду.

У зв'язку з цим, зважаючи навіть на висновки Головного науково-експертного управління Верховної Ради України, треба сказати, що цей законопроект потребує як мінімум додаткового вивчення, адже він передбачає відкриття небюджетних рахунків для зарахування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне страхування, бо цей платіж не зараховуватиметься до бюджету і фактично підвисає в повітрі.

Тому фракція, займаючи принципову позицію з приводу так званої адміністративної реформи, вважає це черговим кроком штучного, абсолютно не вмотивованого централізування державних фінансів, яке фактично переводить всю державну скарбницю під контроль однієї фінансово-промислової групи, до речі, представленої в цьому крилі сесійної зали.

Таким чином, закликаємо і інші фракції не підтримувати законопроекту і не голосувати за його прийняття за основу та в цілому. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Партія регіонів, народний депутат Вечерко.

 

17:06:39

ВЕЧЕРКО В.М.

Володимир Вечерко. Прошу передати слово моєму колезі Ярослав Сухому.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу.

 

17:06:48

СУХИЙ Я.М.

Шановні колеги! Давайте задамо собі питання, чи є… чи існують якісь проблеми у суспільства сьогодні з адмініструванням єдиного соціального внеску. Немає.

Чи справляється Пенсійний фонд із завданням адмініструванням, розщепленням єдиного соціального внеску? Немає. Все нормально.

Давайте пригадаємо, як в цій залі довго, бурхливо, після дебатів, з вивченням закордонного досвіду, реалізуючи підписаний з Ющенком… тоді ми підписали Універсал (стаття 19) ми запровадили цей закон про  запровадження єдиного соціального внеску, тому що це значно полегшило і адміністрування, і життя суб'єктів підприємницької діяльності. Що раптом відбувається? Не бюджетні рахунки, які будуть відкриті в Казначействі… ви, хто  має округ, хто знає життя, ви знаєте, що там зараз робиться? Що таке Казначейство? Ви знаєте, де кошти? Чиї кошти є, чи їх  можна використати?

Ну для чого ми на пустому місці системі соціального страхування створюємо проблему? Є маса питань, які ми просто зобов'язані задати розробникам цього законопроекту. Задати завдання уряду з тим, щоби отримати  на  нього відповіді. Тому категорично за нього голосувати не можна в цілому.

Я пропоную підтримати  цей законопроект в першому читанні з тим, аби ми мали  можливість в комітеті нашому і в бюджетному над ним попрацювати.  Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Фракція "УДАР Віталія Кличка". Розенко.

 

17:08:31

РОЗЕНКО П.В.

Павло Розенко, фракція "УДАР Віталія Кличка". Мені, чесно кажучи, дуже приємно, коли іде, справді, фахова розмова без політиканства і представники  сьогодні як ви бачите всіх фракцій – і Партії регіонів, і "УДАРу", і Комуністичної партії України, і "Свободи" – сьогодні говорять чітко про те, що та система, яка  запропонована сьогодні Міністерством доходів і зборів щодо акцептування і адміністрування пенсійних внесків є неприйнятною, вона руйнує всю систему  соціального страхування.

Ви розумієте, шановні народні депутати,  особливо мажоритарники, що значить  загнати пенсійні кошти на рахунки казначейства. Ви ж  пенсії для своїх громадян ніколи там не доб'єтесь. Сьогодні лікарі, вчителі, бюджетні установи, спитайте у керівників цих установ з яким боєм вони сьогодні  з казначейства вибивають зарплату для своїх працівників. І ви хочете, щоб  далі вибивали таким чином  пенсійні ще кошти? Ну     до чого  ж ви доводите країну?

 Я хочу опонувати зараз голові комітету пану Хомутиннику. Він говорить  відверту неправду. Він нам стверджує про те, що адміністрування єдиного соціального внеску покладене на Міністерство  доходів і зборів. Вибачте,  це відверта неправда. Сьогодні є Закон України  про єдиний соціальний внесок, закон України затверджений Верховною Радою України, де чорним по білому написано, що єдиний соціальний внесок  адмініструє Пенсійний фонд, Пенсійний фонд і лише тільки  він. І тому  ці маніпуляції, що давайте передавати ці  кошти у  Міністерство доходів і зборів, це відверта неправда. Я пропоную цей законопроект відхилити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Обговорення закінчено.

Шановні депутати, я прошу підготуватися до голосування. Ставлю на голосування проект Закону (реєстраційний номер 2800) про внесення  змін до Бюджетного   кодексу України у зв'язку з створення органів доходів і зборів  для прийняття за основу і в цілому. Прошу голосувати. Прошу відмінити голосування.

Бюджетний комітет вніс пропозицію за основу і в цілому. Тому я і вніс. Давайте тоді визначимось за основу, а там побачимо.

Ставлю на голосування проект Закону 2800 про внесення змін до Бюджетного кодексу України у зв'язку з створенням органів доходів і зборів для прийняття за основу. Прошу народних депутатів голосувати.

 

17:12:12

За-242

Проти – 111, утрималось – 9, не голосувало – 46. Рішення прийнято.

По фракціях. Партія регіонів – 197, "Батьківщина", блок Віталія Кличка, "Свобода" – нулі, Компартія України – 30, позафракційних – 15.

Он сидить Шуфрич, ідіть познайомтесь з ним. От, Шуфрич, хочуть познайомитися з тобою. Ну, я не знаю, познайомитися хочуть з тобою. Підійди. (Оплески)

 Розглядається проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення процедури стосовно фінансових векселів (реєстраційний номер 2845). Прошу доповідача – народного депутата України Омельченка Валерія Павловича. Прошу. Омельченко Валерій Павлович є доповідач?

Як будемо розглядати? Скорочена процедура? Прошу голосувати.

 

17:14:05

За-189

Проти – 41, утрималося – 56, не голосувало – 124. Прийнято рішення скороченої процедури.

Прошу доповідати.

 

17:14:20

ОМЕЛЬЧЕНКО В.П.

Шановний головуючий, шановні народні депутати, законопроектом пропонується дати визначення банківських та казначейських фінансових векселів, встановити форму їх випуску, порядок видачі, обігу та погашення.

Необхідність його прийняття обґрунтовується перш за все тим, що для повноцінного функціонування таких векселів, які запроваджені законами України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення адміністрування податків та зборів та про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подальшого удосконалення адміністрування податків і зборів, необхідно внесення відповідних змін до Податкового та Бюджетного кодексів України, законів України "Про обіг векселів в Україні", "Про цінні папери та фондовий ринок", про Державний бюджет на 2013 рік.

Крім того, хотілось би окремо зупинитися на передбаченій законопроектом формі випуску векселів – формі електронних документів. Широке застосування електронних документів призвело до того, що у багатьох державах в останні роки були внесені відповідні зміни до законодавства, які дозволили випускати фінансові інструменти у формі електронних документів. Наприклад, грошові вимоги, Японія – 2007 рік, векселі, Південна Корея – 2004 рік, Китай – 2009 рік, електронні складські розписки – США.

В Україні впроваджується активний процес переводу податкової звітності у форму електронних документів. Станом на початок другого кварталу поточного року видано 280 тисяч сертифікатів електронного цифрового підпису. Понад 297 тисяч клієнтів. Таким чином створені достатні умови для запровадження фінансових інструментів у формі електронних документів.

Реалізація цього законопроекту не потребує додаткових коштів державного бюджету і місцевих бюджетів. Вважаю, що реалізація зазначеного…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте завершити.

 

ОМЕЛЬЧЕНКО В.П. ... позитивно зазначиться на видатках державного бюджету, а саме: сприятиме ефективному забезпеченню  умов для застосування фінансових векселів для оформлення платежів ……… податку на додатну вартість та на добровільній основі, одержання державного відшкодування.

Шановні народні депутати,  прошу підтримати зазначений проект у цілому. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. В цілому? Сідайте. Дякуємо.

Співдоповідь – голова Комітету з питань фінансів і банківської діяльності Олександр Миколайович Риженков. Прошу дві хвилини. Прошу.

 

17:17:28

РИЖЕНКОВ О.М.

Шановний Голово, шановні колеги! Комітет з питань фінансів і банківської діяльності розглянув даний проект закону. Законопроект передбачає приведення положень законів щодо фінансових векселів у відповідність із народними документами з цих питань, які підписані Україною, насамперед. Узгодження з уніфікованим законом щодо векселів та вигідними женевськими конвенціями.

Таким чином, головна мета даного проекту може бути зведена до виключно простої та зрозумілої тези – це можливість існування фінансових векселів у формі електронного документу.  Тобто цим законопроектом вдосконалити регулювання правової категорії фінансових векселів з точки зору регулювання сфери цінних паперів.

Висновки Головного науково-експертного управління, Національного банку та Міністерства фінансів до цього законопроекту всі позитивні.

Усі зауваження до законопроекту не мають критичного характеру та не змінюють концепцію законопроекту. Тому можуть бути враховані під час підготовки до другого читання.

Таким чином, комітет ухвалив рішення рекомендувати і прийняти даний законопроект. Прошу підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За основу ви вносите?

 

РИЖЕНКОВ О.М. Да.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Сідайте. Є потреба обговорити? Прошу записатися: два – "за", два – "проти".

Прошу Сабій, об'єднання "Свобода".

 

17:18:54

САБІЙ І.М.

Прошу   передати слово Кайді Олексію Петровичу.

 

 ГОЛОВУЮЧИЙ.  Прошу передати.

 

17:19:01

КАЙДА О.П.

Дякую. Олексій Кайда, Всеукраїнське об'єднання "Свобода".   Насамперед, хочу відзначити, з яким поспіхом  приймається  цей законопроект: вчора зареєстрований  у Верховній Раді, зранку вноситься  до порядку денного, в обід розглядається на засіданні комітету, і зараз, після обіду, вже приймається цей законопроект. Його ухвалювати не можна з наступних причин.

По-перше,  даний закон не відповідає вимогам  пункту 1 частини другої статті 92 Конституції  України, згідно з яким виключно законами України   встановлюється порядок випуску та обігу державних цінних паперів, їх види і типи, а не розпорядженнями Кабінету  Міністрів України.

По-друге,  згідно пункту 3 статті  41, якою доповнюється Закон України про  обіг векселів в Україні, фінансовими казначейськими векселями оформлюється заборгованість Державного бюджету України  з відшкодування податку на додану вартість, а не будь-яка його  заборгованість, як це передбачено у проекті. Річ у тому,  що надмірне використання таких векселів може призвести до  недоотримання, встановленого у статті 7 Бюджетного кодексу  України принципу збалансованості  Державного бюджету України, за яким повноваження на здійснення витрат бюджету мають відповідати  обсягу надходжень бюджету на відповідний бюджетний період.

Третє.  Згідно з пунктом 4 нової  редакції статті 8 і статті 17 Закону України "Про цінні папери та  фондовий ринок" передбачається, що  правочинність щодо  неемісних цінних паперів мають здійснювати за участю або безпосередництвом  торговця цінними паперами. Проте,  запропоновані зміни не враховують те, що обіг певних неемісійних цінних паперів, визначений окремими законами та не передбачає участі у ньому цінними паперами. За цей Закон …

 

 ГОЛОВУЮЧИЙ.  Фракція "Батьківщина", народний депутат Бригинець.

 

17:21:07

БРИГИНЕЦЬ О.М.

Бригинець, "Батьківщина", Оболонь.  Прошу передати слово Сергію Соболєву.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Прошу, народний депутат Соболєв.

 

17:21:16

СОБОЛЄВ С.В.

Шановні колеги, давайте розберемося, що нам пропонують зараз проголосувати, давайте почнемо з головного. Яка заборгованість по податку на додану вартість станом на сьогодні? По різних оцінках до 60 мільярдів гривень. Це після того, як був затверджений геніальний Податковий кодекс, яким обіцяли, що повернення податку на додану вартість буде відбуватися в автоматичному режимі. Що відбувається далі? Давайте розберемось, в разі введення такої форми розрахунку з підприємствами, а це, перш за все, металургійний комплекс, хімічний комплекс, агропромисловий комплекс, ті підприємства, які в той чи інший спосіб фактично змушені залежати від податку на додану вартість. І його повернення практично по всіх показниках, включаючи заробітна плата, обігові кошти підприємства. Ми попадаємо в ситуацію, коли добровільно, а ви розумієте, що таке добровільно, будуть примушувати підприємства, оскільки їм не повертають грошовими коштами податок на додану вартість, отримувати …… гроші, векселя, які далі будуть фактично гаситися уповноваженими фінансовими інституціями. Хто від цього виграє? Чи виграють від цього підприємці? Без сумніву, ні. Вони змушені будуть з дисконтом продавати ці векселя і цей дисконт буде досягати 70, а то й 80 відсотків. Виграє від цього бюджет? Без сумніву, не виграє, він втратить.

Саме тому це схема, яка фактично зайвий раз доводить, уряд Азарова не може виконувати свої ключові фінансові зобов'язання, уряд Азарова розписався у власній безграмотності, коли фактично на сьогодні на повернення  ПДВ, це стало вже стихією, яка не контролюється взагалі ні нинішнім Міністерством фінансів, ні майбутнім Міністерством доходів і зборів. Саме тому наша фракція пропонує ні в якому разі, вперше, не приймати цей закон в цілому. У нас є до кожного пункту зауваження.

Друге. Не можна голосувати за таку…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Партія регіонів, Стоян. Прошу.

 

17:23:45

СТОЯН О.М.

Прошу передати слово моєму прекрасному  сусіду Володимиру Миколайовичу Вечерко.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Прошу Вечерко.

 

17:23:52

ВЕЧЕРКО В.М.

Дякую. Шановні народні депутати! Законопроект підготовлено з метою комплексного вирішення питання законодавчого врегулювання механізму використання інституту фінансового векселя. Звичайно, були зауваження. Уточнюється, що фінансовий казначейський вексель видається в документарній формі або формі електронного документу та визначається порядок підписання векселя, складеного у формі електронного документу. При цьому пропонується визначити, що видача фінансових казначейських векселів України є частиною бюджетного процесу і не підлягає регулюванню Національною комісією.

В Податковому кодексі пропонується встановити, що з 1 січня 2014 року органи, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів на підставі отриманих висновків відповідних органів Державної податкової служби і зазначених сум податку на додану вартість. Але, це потрібно приймати тому що ми йдемо вперед і уряд сьогодні працює  гарно і другого шляху у нас немає і не буде.

Хочу сказати, що наша фракція Партія регіонів буде підтримувати цей законопроект. І я хочу заспокоїти своїх колег з других фракцій: не треба хвилюватись, все буде гаразд. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Фракція "УДАР Віталія Кличка" Розенко, народний депутат.

 

17:25:43

РОЗЕНКО П.В.

Прошу передати слово Сергію Капліну.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Прошу Сергію Капліну.

 

17:25:50

КАПЛІН С.М.

Просто українські виборці мають знати, що з сьогоднішнього дня буде запроваджено офіційні гроші Партії регіонів так звані векселі, які вона пустить в обіг і які будуть способом збагачення конкретно головних учасників цієї партії і її господарів.

Будується нова абсолютно корупційна схема, коли з підприємств, де  працюють прості люди, де вони ще отримують якусь заробітну плату, цю мізерну заробітну плату, фактично будуть вимиватися гроші. Ті підприємства, які будуть не угідні Партії регіонів та комуністам, будуть ставитися на  коліна. У нас уже є приклади, коли влада роздає або якісь там папірці, або картки, на яких мала бути пресловута "Вітина тисяча", але тієї тисячі там немає, і є лише картки, і є лише якісь папірці.

І друге. Я хотів би до вас звернутися, Володимире Васильовичу. До вас тільки  підійшла наша депутатка Марія Іонова і просила, щоб ви більш пильніше стежили за тим, щоб  у залі здійснювалося справді особисте голосування. Тому що представники більшості сьогодні голосують і проводять в життя ці ганебні рішення абсолютно виключно  через не персональне голосування. Цей депутат хотів, в тому числі зберегти ваш  авторитет, бо на вас, як на  спікера дивляться мільйони українців, і ви їм на одному із засідань обіцяли, що ви особисто будете гарантом персонального голосування. А що відбувається? У вас зараз на столі купа фотографій, де зображено, як представники більшості голосують за  ці закони, що підтверджує, що  вони не мають ніякої більшості, що вона фіктивна і ви потураєте…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви звідкіля знаєте, що мені депутат підходила і говорила?  Звідки ви знаєте? Вона підійшла до мене й каже: хочу я побачити Шуфрича. Я говорю: от Шуфрич сидить, познайомтесь. Ну, ви звідки знаєте?

Обговорення закінчилось. Ставлю на голосування… Я прошу депутатів підготуватися до голосування.  Ставлю на голосування проект Закону 2845 –  про внесення змін до  деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення процедури стосовно фінансових векселів для прийняття за основу. Прошу голосувати.

 

17:29:04

За-239

Проти – 108, утрималися – 11, не голосувало – 49. Рішення прийнято.

По фракціях. Партія регіонів – 195, "Батьківщина" – 0,  "УДАР Віталія Кличка" – 0, "Свобода" – 0, Компартія України – 30, позафракційні – 14. 

Пропозиції йдуть: поставити в цілому. Будемо голосувати? (Шум у залі) Ні. Рішення прийнято.

Я прошу, дві фракції попросили перерву. Тому… (Шум у залі) Послухайте! Послухайте! Тому я надаю Арсенію Яценюку 3 хвилини  виступ і продовжимо роботу. Прошу.

 

17:30:03

ЯЦЕНЮК А.П.

Пане Головуючий, шановні члени парламенту! Ви тут говорили про якогось депутата, що він сидить. Ще поки що не сидить, але шанси будуть, я сподіваюсь. (Оплески)

Пане Головуючий, ми звертаємося до вас, щоб відновити нормальну роботу Верховної Ради  України, і щоб зараз парламент знову не був заблокований. У нас є факти відеофіксації неособистого голосування. І тому, пане Голово, ми вас просимо відповідно до Закону про Регламент поставити на повторне голосування два законопроекти, за один з яких ми повністю проголосували як опозиція, це був євроінтеграційний законопроект 2802. Він голосувався об 11 годині 13 хвилин. Депутат Медяник проголосував за себе і за іншого депутата. Ми просимо поставити на переголосування… (Шум у залі) … Тишина! Спокійно!

Наступний законопроект, законопроект 0011, це ратифікація Угоди щодо СНД. Та сама історія, той самий депутат Медяник, так само проголосував за іншого депутата, місце там депутата  Канівця визначено.

Третє, що стосується партії Комуністичної. Скарбовійчук, сидячий на місці депутат Спіріної, голосує за себе і за депутата Спіріну. Будь ласка, так само відеофіксація. (Шум у залі)  

І наступний депутат, шановні колеги, ви присядьте, колего, не нервуйте, все у вас буде добре. Депутат Байдюк  за депутата Парубка, так само – відеофіксація.

Пане Голово, поставте, будь ласка, на голосування...

Те, що ви зараз прийшли з буфета – це добре, тільки треба сидіти і голосувати тоді, коли працює парламент, якщо ви не хочете, щоб парламент був заблокований.

Два законопроекти: законопроект щодо... 2802 і законопроект 11... 0011 ми просимо поставити на переголосування, щоб парламент працював законно. (Оплески)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, всі присіли, будемо зараз голосувати. Ми прийняли з вами закон, що треба переголосовувати, прийняли. (Шум у залі) Значить, я прошу, я прошу записатися від фракцій по хвилині. Прошу записатися. Переголосуємо там, де треба переголосувати. Прошу, Парубій.

 

17:33:58

ПАРУБІЙ А.В.

Парубій Андрій, фракція "Батьківщина". Шановні депутати, це принципова позиція роботи цієї Верховної Ради України: особисте голосування. Десятки років над цією Верховною Радою було прокляття, коли депутати голосували чужими картками, переважно з Партії регіонів. Так вони прийняли "харківські угоди", так вони прийняли пенсійну реформу. Тепер ми бачимо, що вони не можуть прийняти жодного законопроекту, коли йде голосування персональне. І тому знову починається повернення до голосування чужими картками.

Пане Голово, прошу послухати мене. Якщо ми цього зараз не зупинимо, якщо ми не зупинимо цього сьогодні і зараз, в наступні пленарні тижні ця епідемія по Партії регіонів і по комуністах буде поширюватись і поширюватись. Тому це наша принципова вимога: переголосувати ці законопроекти. Один з них взагалі не є ризикований, бо за нього опозиція голосувала. І зупинити, припинити той шашіль, який роз'їдає Верховну Раду України: голосування чужими картками. Вимагаємо переголосування!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу, Компартія України, Мартинюк.

 

17:35:13

МАРТИНЮК А.І.

Дякую, Володимир Васильович. Мартинюк, фракція Комуністичної партії України.

Шановні колеги, ви праві, але наполовину. І тому, Володимире Васильовичу, я звертаюся до вас як до головуючого, до тих, хто звертається до вас в порушення 47 статті Регламенту. Для всіх, і в тому числі для головуючого, я зачитую останнє речення тих змін, які ми прийняли у лютому цього року. "Головуючий на пленарному засіданні встановлює присутність відповідного народного депутата у залі засідань Верховної Ради, а у разі його відсутності доручає Лічильній комісії вилучити картку такого народного депутата та передати її головуючому на пленарному засіданні, і проводить повторне голосування щодо пропозиції, яка ставилася на голосування останньою".

Яка останньою пропозиція ставилася? Не в 11 годин, а в 17.30. Це одне.

Друге. Прошу перевірити присутність тих депутатів, які називалися. Якщо їх немає…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Далі. Об'єднання "Свобода", Мирний.

 

17:36:30

МИРНИЙ О.Б.

Прошу передати слово Тягнибоку Олегу Ярославовичу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу.

 

17:36:36

ТЯГНИБОК О.Я.

Олег Тягнибок, фракція Всеукраїнського об'єднання "Свобода".

Пане Голово! Коментуючи те, що говорив  щойно Мартинюк, ми звертали вашу увагу, коли відбувалося голосування чужими картками тоді об 11 годині. Я хочу вам нагадати, що ви тоді, коли  ми звертали вам увагу, сказали, що у вас немає доказів. Ось докази появилися. Тому ми маємо зараз проголосувати повторно за це питання, оскільки голосування було чужими картками і Партією регіонів, і Комуністичною партією. Це буде дотримання Регламенту і Конституції України. (Шум у залі)

 В противному випадку опозиційні фракції будуть відповідно реагувати на ваше не реагування щодо дотримання Конституції України і Регламенту.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я нічого не чую. Тому я не  можу реагувати.

Чечетов, Партія регіонів. Може Чечетова зараз почую. Давай.

 

17:37:48

ЧЕЧЕТОВ М.В.

Шуфричу Нестору.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шуфричу прошу передати.

 

17:37:54

ШУФРИЧ Н.І.

Дякую. Шановний Володимире Васильовичу! Ну зрозуміла заздрість наших колег з опозиції, що незважаючи  на всі звинувачення, що ми не будемо голосувати за закони по євроінтеграції, ми таки їх проголосували.

Але, шановні, ну не треба ж спати! Голосування  відбулося ще на ранковому засіданні. І звідки ми знаємо звідки ці фотографії? (Шум у залі) І сьогодні давайте притримуватися закону.

Якщо б це було голосування, яке  було останнім (і дякую Адаму Івановичу за його  позицію), то безумовно ви мали би рацію. А зараз треба передати ці документи    у регламентний комітет, хай вони встановлять, хто був відсутній, за кого було це голосування і притягнути, можливо, до якоїсь умовної там відповідальності.    А зараз голосування відбулося, ви проспали це голосування, а  зараз не треба бентежити ні себе, ні інших.

Тому я прошу продовжити…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Я прошу,  фракція  "УДАР Віталія Кличка", Куренной.

 

17:39:01

КУРЕННОЙ В.К.

Шановні народні депутати!  Володимир Куренной, фракція "УДАР". Прошу передати слово Віталію Кличку.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу.

 

17:39:16

КЛИЧКО В.В.

Колеги, я хочу звернутись до лідерів фракцій. Пан головуючий, як ви пам'ятаєте, ми всі разом  прийняли рішення на засіданні  у вас у кабінеті щодо особистого голосування, внесли зміни у Регламент. І я впевнений у тому, що, якщо є відеодокази, ми  повинні поставити ці питання на  переголосування, і це, як ви казали,  Володимире Васильовичу, щоб депутатам повишати дисципліну, якщо депутати відсутні, вони повинні приходити  на засідання, голосувати за себе особисто, якщо немає, картку передати  вам, головуючому,  за сусіда голосувати неможливо.    Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Останній виступаючий.  Єремеєв.

 

17:40:14

ЄРЕМЕЄВ І.М.

Шановний Голово, шановні народні депутати! Від позафракційних.

В лютому місяці  цього року Верховна Рада   зробила великий крок, ми вперше за 25 років прийняли  рішення, що ми робимо крок, відступаючи від кнопкодавства. Ми показали суспільству, що ми можемо це зробити. І це не тільки   меседж українському народу, що ми стали ближче до закону. Але це і доказ того, що в свідомості нашій є крок до Європи. І ми думаємо, і робимо по-іншому. Сьогодні в залі понад 400 народних депутатів. Про що ми сперечаємось? Поставте на переголосування ці закони.

Ми спокійно їх переголосуємо і докажемо українському народові, що ми не кнопкодави, а люди, які відповідають за свої дії і слова. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні депутати! Давайте факти, які виклав Арсеній Петрович, хай комітет розгляне і вранці о 10-й годині нам доповість.

 (Шум у залі)

Ну от, прочитав закон Мартинюк, як в законі записано, як бути.

(Шум у залі)

Шановні депутати, вечірнє засідання оголошую закритим. Завтра о 10-й годині розберемося і продовжимо нашу роботу.