Стенограма пленарного засідання

08 липня 2008

ЗАСІДАННЯ  СОРОК П’ЯТЕ

Сесійний зал Верховної Ради України

8 липня  2008 року, 10.00 година

Веде засідання Голова Верховної Ради України  ЯЦЕНЮК А.П.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Всім  доброго ранку, шановні колеги. Прошу реєструватися у системі „Рада”.

10:03:49

В залі зареєстровано 445 народних депутатів України. Пленарне засідання ранкове Верховної Ради України   оголошується відкритим.

Шановні колеги, сьогодні у Валерія Володимировича Писаренка день народження, давайте  привітаємо нашого колегу. Валерій Володимирович, вітаємо. (О п л е с к и)

 Шановні народні депутати, перед тим, як я оголошу інформацію про вчорашнє засідання Погоджувальної ради, а саме, керівників фракцій і формування сьогоднішнього порядку денного по всім резонансним питанням, які вчора піднімались, я прошу  записатися на виступи 30 хвилин і після цього будемо приймати рішення, як сьогодні далі працювати.

Сьогодні  за Регламентом виступи від фракцій – 25 стаття Регламенту.

Юрій Литвин, „Блок Литвина” , будь ласка.

 

10:05:03

ЛИТВИН Ю.О.

Слідуючий. Слідуючий.Слідуючий.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Як слідуючий? У мене ж по процедурі записано. Ви відмовляєтесь від слова?  Прошу тоді на трибуну. „Блок Литвина”, відмовляєтесь від слова?

Леонід Грач, Комуністична партія України.

 

10:05:37

ГРАЧ Л.І.

Уважаемые коллеги, я желаю всем крепкого здоровья. И вот почему я с этого начинаю. Что в конечном итоге  потенциально каждый из нас может  заболеть.  А поэтому я хотел бы напомнить Виктору Ющенко о том, что он не только заболел в 2004 году, но и обманул народ, обещая побороть коррупцию, преступность и все с этим связанное.

Почему я об этом говорю? Потому что сегодня в стране, по сути, идет эпидемия заболевания туберкулезом – это самое страшное социальное явление. И на этом фоне Ющенко, Балога, Князевич (я имею в виду министра здравоохранения) разоряют остатки убогой базы санаторно-курортного лечения именно противотуберкулезного характера. Более того, я могу привести пример, что есть в Крыму санаторий «Даосы», где уникальнейший природно-климатический ландшафт, и климатические условия дают эффект лечения не только противотуберкулезных всех явлений, но (я считаю, даже, что это – мировое открытие) лечение тяжелейших форм сахарного диабета как болезни номер один.

Отсюда, несмотря на те запросы, которые я писал как депутат несколько обращений в адрес Тимошенко, в адрес Ющенко, несмотря на то, что через Верховну Раду был принят запрос в адрес Президента, поступают махровые отписки или, по сути, прикрывается Генеральная прокуратура Президентом и Балогой, которые санкционируют коррупционные действия в этом санатории. Один из корпусов выведен из строя, разбиты окна, вынесено все, что только можно вынести, и, самое главное, в нарушение всего законодательства – и земельного, и курортного изъято мафиозными структурами в белых халатах, начиная с Министерства здравоохранения Украины, несколько гектаров земли и строятся частные коттеджи.

Я задаю вопрос всем: ну, неужели последнего не хватает, хотя бы чуточку совести, чтобы там тяжелобольные люди сахарным диабетом и туберкулезом, которые лечатся за счет Госбюджета    имели хотя бы последнюю отдушину в этой жизни продлить каждый день своего существования на этой земле. Поэтому я с возмущением поднимаю эту проблему и всем еще раз говорю,  и Ющенко в том числе с этой трибуны. Если не будут приняты меры по возбуждению уголовных дел по фактам, которые совершены в отношении  развала этого санатория, нарушение захвата земли несколько тысяч (а больные туберкулезом меня поддержали), пойдем и  встретим  Ющенко, если он  приедет на  дачу в Крым.

И последнее. Десятки государственных дач, в том числе основная часть из них под Киевом, в Крыму требует немедленного  нашего рассмотрения  реакции с тем, чтобы  столь дорогостоящее удовольствие во всех отношениях изъять и передать больным. Спасибо за внимание.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Володимир Литвин, „Блок Литвина”.  Вони все-таки прийняли рішення виступати.

 

10:09:40

ЛИТВИН В.М.

Шановні колеги! Ми  пропонуємо викласти  вам і просив би заслухати наше бачення того що потрібно робити для подолання політичної кризи, забезпечення відповідальних дій влади і консолідації суспільства. Ми це повинні  зробити, і я переконаний, що можемо зробити  самі сьогодні, бо завтра ми будемо це робити за участю міжнародних посередників. І це аксіома.

Перше. Невідкладно публічно провести всеукраїнську раду у формі спеціального засідання Верховної Ради за участю Президента, Кабінету Міністрів, керівників місцевих органів влади та самоврядування, представників широких кіл громадськості. На ній мають прозвучати вся правда про стан справ  в країні, причини такої ситуації і визначення того що робити.

Друге. Підсумком цієї всеукраїнської ради повинно стати прийняття суспільної угоди за підписами Президента, Голови Верховної Ради, Прем'єр-міністра, голів фракції Верховної Ради. Верховною Радою ця  угода приймається як закон. У ній зокрема слід   передбачити чітке і однозначне трактування та застосування дискутивних положень Конституції. Крім усього іншого, це повинно припинити практику списування всього безладу на недосконалість Основного Закону та відтермінувати внесення конституційних змін до нормалізації ситуації.

Пріоритети дій у внутрішній та зовнішній політиці з відкладенням прийняття рішень з дискусійних питань: взаємини з НАТО, мовні, релігійні питання, історичне минуле, Чорноморський флот і тому подібне, - які розмежовують і розєднують суспільство, розсварюють людей.

Сформування державної влади, яка б мала народну довіру, легітимність у сприйнятті людей, а отже, публічно, на основі професіоналізму та з урахуванням необхідності розширення бази політичної відповідальності, в тому числі у Верховній Раді України. Повну реальну деполітизацію правоохоронних та силових структур, недопущення дальшого втягування їх у політичні розбірки. Скорочення державного апарату на третину, уніфікацію чисельності депутатського корпусу місцевих рад пропорційно до кількості населення. Створення виконавчих комітетів на рівні районів та областей, зміну виборчої системи.

Третє. Державний бюджет в Україні сформувати на чітко визначених пріоритетах. Передбачити у Бюджетній декларації, а відповідно у бюджеті на 2009 рік, такі пріоритети: охорона здоровя (взагалі як національну ідею сьогодні слід визначити питання збереження українського народу), сільські території, житлово-комунальна сфера, освіта і наука, система соціального забезпечення.

Четверте. Надати суспільству всю інформацію про обсяг соціальних зобовязань, які держава має виконувати відповідно до чинного законодавства, про перелік законів, які діюча влада не реалізує із зазначенням причин. Визначити пакет компенсаційних заходів з недопущення погіршення умов життя людей. Публічно відмовитись від застосування кулуарного формату прийняття рішень у соціальній сфері, зокрема переглянути останні рішення Верховної Ради щодо зупинення дій чи урізання більше ста соціальних законів.

Пяте. Негайно прийняти рішення з реформування системи оплати праці, яка сьогодні з вини держави, штучно занижена більше ніж у три рази та відповідного пенсійного забезпечення. Держава повинна взяти на себе відповідальність за рівень життя по всій країні, чітко визначити мінімальні соціальні стандарти, прилюдно, підкреслюю, прилюдно обґрунтувати рівень прожиткового мінімуму та мінімальної заробітної плати.

 Шосте. Ввести диференційоване оподаткування доходів громадян, у тому числі для подолання величезного  розриву в рівні життя людей.

Сьоме. До прийняття Державної програми приватизації здійснити публічний аналіз результатів та наслідків вже здійсненої приватизації. Передбачити у разі незаконної приватизації, невиконання приватизаційних зобовязань, повернення обєктів до державної власності, чи доплату до їх реальної вартості. Забезпечити реальні гарантії захисту приватної власності набутої чесно.

Восьме. Визначити перелік підприємств, обєктів та сфер, які забезпечать національну безпеку і суверенітет держави, а від так не повинні підлягати приватизації. Ті з них, які опинилися у приватних руках, викупити у державну власність.

Девяте. Провести гласно, під народним контролем суцільну інвентаризацію усіх без винятку земель, обнародувати: кому, скільки і на яких підставах належить земля, привести усі земельні відносини у відповідність з чинним законодавством.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте завершити.

 

ЛИТВИН В.М.  Десяте. Сформувати жорсткі правила поведінки для тих, хто працює на державній службі, на ділі здійснити судову реформу, у тому числі для придушення корупції. Зокрема встановити виборність суддів і прирівняти корупцію до державної зради.

Одинадцять. Навести елементарний порядок в країні, починаючи з того, що влада повинна чути людей і закінчуючи умовами нашого життя, до яких українські громадяни вже притерпілися. Україна, люди мають отримати відчуття стабільності та передбачуваності змін позитивного характеру.

І останнє. Вивести владу із тіні на люди, зобовязати місцеві органи влади чітко зясувати потреби кожної людини і кожного населеного пункту, долю кожного колективу і підприємства, на цій конкретній основні організувати роботу так, щоб країна почала прогнозовано жити, а люди працювати і заробляти.

Я переконаний, що ми повинні говорити про загальні речі, визначити нашу спільну консолідовану позицію, а потім почати домовлятися щодо конкретних питань.  Дякую за увагу.

 

 ГОЛОВУЮЧИЙ. "Наша Україна-Народна Самооборона",           Вячеслав Кириленко.

 

10:16:11

КИРИЛЕНКО В.А.

Вячеслав Кириленко "Наша Україна-Народна Самооборона" .

Шановні колеги, шановні виборці! Ми – прихильники предметного голосування по конкретних законопроектах. Безумовно, можна виголошувати програми, але можна просто голосувати за питання порядку денного. Наприклад, про престижність шахтарської праці, наприклад, за Закон „Про дорожній рух”, наприклад, за Закон "Про соціальний діалог”, „Про прожитковий мінімум” і багато інших питань, які, на жаль, опозиція чомусь не голосує. Якщо думка опозиції хоча б на цей тиждень змінилася, ми будемо таку зміну позиції вітати.

На цьому тижні ми бачимо головним питанням зміни  до бюджету. Прикро, що уряд вніс зміни до бюджету не в березні, а в липні, але добре, що вніс. У зв'язку з цим ми констатуємо, що "Наша Україна-Народна Самооборона" готова детально попрацювати над цим законопроектом.  

Безумовно, далеко не всі зауваження Президента Ющенка і нашої фракції враховані у законопроекті, який уряд сьогодні вніс до парламенту. І ми будемо працювати над тим, щоб всі принципові позиції, які ми пропонуємо, були враховані. Це стосується понад усе оборонних видатків і створення сучасної армії, це стосується фінансування будівництва доступного житла, програм охорони здоровя і програм підтримки агропромислового комплексу. Ці речі, на нашу думку, недостатньо враховані у проекті змін до бюджету. Значить, ми як частина коаліції будемо працювати з урядом і з нашими партнерами із БЮТ, щоб всі ці наші принципові зауваження були враховані.

Разом з тим ми переконані, у випадку відсутності блокування будь-якої із  сторін ми можемо на цьому тижні, принаймні, позначити ключові для країни питання, про які "Наша Україна" говорить не перший місяць. А це, по-перше, урядовий проект Податкового кодексу і початок зміни податкової системи. По-друге, зміни до Бюджетного кодексу, який передбачає збільшення фінансової самостійності місцевого самоврядування. По-третє, блок земельних питань і наведення ладу у земельних відносинах, і припинення обезземелення селян. По-четверте, це питання запровадження єдиного соціального внеску, що суттєво послабить умови праці для підприємців. І, по-п’яте, це початок судової реформи. Всі ці законопроекти або внесені до парламенту, або вони майже готові до того, щоб парламент їх почав обговорювати.

Разом з тим, ми знаємо, що частина фракції опозиції готова до дестабілізації ситуації шляхом внесення питання про звіт Прем’єра чи Кабінету Міністрів. Якщо є таке принципове бажання, безумовно, це право опозиції.  Але я хотів би наголосити на наступному. Що одного лише бажання проголосувати резолюцію недовіри мало, оскільки країна в такому випадку повинна почути конфігурації майбутньої коаліції, якщо хтось цим питанням почав займатися. Оскільки поки що ми чуємо лише заяви, лише невдоволення від діяльності демократичної коаліції, але ніхто не сказав країні і суспільству, а чи готова опозиція представити формат нової коаліції, і чи є прізвища кандидатів, які офіційно про це не оголошують, на посади, наприклад, нового Голови Верховної Ради і нового Прем'єр-міністра. Очевидно, що цих прізвищ немає, а є лише бажання дестабілізувати ситуацію і в цій мутній водичці половити рибку.

Оскільки, в тому числі і опозиція, знає, що створення нової коаліції зараз у парламенті неможливо. Принаймні, позиція Фракції "Наша Україна - Народна Самооборона” лишається незмінної. Ми прихильники відповідальності перед виборцями, які надали нам свої голоси і які підтримують діяльність демократичної коаліції, яка, безумовно, має всередині себе проблеми, але ми маємо також і перспективи подолання цих проблем. І якщо політики в Україні відійдуть від ставшого звичним стандарту політиканства у  повсякденній діяльності. Та ситуація в країні може істотно змінитися. Коли ми будемо діяти так, як члени Української гельсінської спілки, двадцятиліття з моменту створення якої вчора святкувала країна, то й політика наша буде чистішою, зрозумілішою і  прогнозованішою. Двадцять років тому антикомуністи, яких комуністи випустили з тюрем під тиском громадськості, почали будувати вільну й незалежну Україну. І таки збудували її, не маючи навіть державних інституцій. Ми повинні продовжити їхню славну і відповідальну.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. "Блок Юлії Тимошенко", Іван Кириленко. Будь ласка.

 

10:21:34

КИРИЛЕНКО І.Г.

Шановний Голово, шановні виборці, шановні колеги, кілька тижнів тому, зважаючи на наші великі борги перед державою, перед суспільством, перед виборцями у законодавчій діяльності, наша фракція звернулася до всіх фракцій парламенту з пропозицією на останній місяць, на останні тижні зняти з порядку денного законопроекти, проекти постанов, які нас роз’єднують. І таким чином в односторонньому порядку на порядку денному сьогодні немає ні Фонду державного майна, Державної програми приватизації, нема кадрових питань, нема імперативного мандата і багато деяких інших речей.

Шановні колеги, ціна питання хоча б для бюджету - мінус 10 мільярдів гривень. Натомість ми запропонували прийняти в цьому залі невідкладно закони, які об’єднують нас, які необхідні суспільству, народу, виборцям, державі. Ми запропонували ще раз повернутися до Закону „Про шахтарську працю” і захистити шахтарів,  захистити аграріїв в умовах вступу України до Світової організації торгівлі, підтримати ще раз Закон „Про дорожній рух”, бо, як кажуть, „беспредел” продовжується, ряд інших законопроектів, про які ви добре знаєте, і найголовніший серед них проект змін до бюджету на 2008 рік. Що ми маємо натомість? Натомість маємо пропозицію від наших колег і ще більше політизувати ситуацію, ще більше її загострити, ще більше завести її в глухий кут. На порядку денному зажадали наші колеги сьогодні першим питанням поставити резолюцію недовіри уряду.

За що колеги? За що? За те, що найтяжчий період перше півріччя, коли Україна стала заручником світової фінансової кризи, колосальних продовольчих викликів, коли ми пережили неврожайний рік разом з вами і на цьому не спекулювали, коли це вже прожито, всупереч тому, що прогнозувалась гіперінфляція, стагнація,  стагфляція і інші ляції прогнозувались. Натомість ми маємо сьогодні в червні місяці в 2,5 рази менший показник інфляції, ніж в минулому році, маємо 6,4 відсотка зростання валового продукту, 8 відсотків промисловість, машинобудування – 31, маємо чудовий урожай, вирощений селянами. Я не здивуюсь, що в кінці року ми отримаємо показник під 10 відсотків ВВП.

Шановні колеги! За що, резолюція недовіри, що трапилось? Бюджет, який пропонується на сьогоднішній день прозоро, чесно, уряд заробивши 30 мільярдів з економікою, яка росте, разом з боротьбою контрабандою на кордоні виросли надходження 20 мільярдів тільки від митниці, на  13 мільярдів від податків, уряд пропонує розподілити чесно в цьому залі, не так, як у  2004 році, постановою уряду.

Шановні колеги, хіба  проти того хтось, що третина цих коштів залишається в регіонах як додатково зароблені. Хіба хто проти того, що екологічні збори залишаються повністю в регіонах, транспортні збори, а раніше піднімалися наверх. Хіба хто проти того, що вперше малі міста в бюджеті прямою строчкою отримають понад мільярд гривень на свій розвиток. Ви знаєте проблеми малих міст.  Хіба хто проти  того, що 1,9 мільярда йде на капітальні вкладення.

Шановні колеги! Ми всі  виступаємо за те, щоб регіони мали додатковий імпульс розвитку. Хіба хто проти буде виступати того, що літакобудування, визначальна галузь для України, отримає  в  2 рази майже більше інвестицій.  Суднобудівна галузь - теж майже вдвічі. Шахтарська галузь - 500 мільйонів додатково на дотації і 3,2 мільярди за рахунок державних гарантій. Найбільшу преференцію отримає сільське господарство, яке  виростило прекрасний урожай. 2,2 мільярди на формування сприятливої ціни на дотації тваринницької галузі, на те, щоб повністю держава взяла на себе компенсацію по кредитам там, де розвивається м’ясне тваринництво, на здешевлення сільськогосподарської техніки. Хто буде проти голосувати? Це бюджет розвитку.

Якщо порахувати і подивитися на механізми, ми не 30 мільярдів розподіляємо, а 60 мільярдів, які додатково йдуть в економіку за рахунок механізмів, які вписані, механізми державних гарантій, залучення інвестицій. Багато хто говорить, що десь є якесь проїдання. Третина бюджетну йде дійсно на соціальні виплати. Хіба хто буде проти того, що Україна, маючи на все світові ціни від продовольства до пального, має в 2 рази заробітну плату менше, ніж у наших сусідів по СНД і в шість разів менше, ніж в країнах Європи.

Шановні колеги, тарифна сітка з 1 вересня - це збільшення заробітної плати в бюджетній сфері лікарям, вчителям, працівникам культури. Шановні колеги, під кінець року в півтора рази збільшується пенсія в результаті пенсійної реформи і 4,4 мільярда додатково йде Пенсійному фонду. Так за що відставку? Нам треба політиканство чи треба робота?

Наша фракція категорично вимагає на цьому тижні розглянути і прийняти бюджет у першому і другому читанні і прийняти соціальні закони, а потім займайтеся політиканством. На здоров’я! Спасибі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Фракція Партії регіонів, Василь Георгійович Хара.

 

10:26:59

ХАРА В.Г.

Уважаемые коллеги, в начале прежде, чем зачитать текст нашего заявления, не могу не коснутся такой пламенной речи Ивана Григорьевича Кириленко, который пел сверхдеферамбы своему правительству. Маленький совет: сходите в магазин, посмотрите на цены, поговорите с людьми, поговорите с руководителями предприятий, которые переходят вместо трех на двухсменную работу и готовятся перейти на односменную работу. Почитайте выводы международных экспертов о ситуации в Украине и потом сделайте нормальный вывод.

Партия регионов требует проложение работы, мы внесли соответствующее предложение о продлении работы еще на неделю и надеемся, что вы его поддерживаете. Нам крайне, действительно, необходимо принять изменения в бюджет. Но не в бюджет, очень похоже на финансирование выборной президентской кампании одного из кандидатов, который еще больше снизит уровень жизни людей, а бюджет для страны и для людей. Мы предлагаем принять пакет законов, которые существенно улучшат экономическую ситуацию в стране,  которая обуздает инфляцию, повысит уровень благосостояния граждан. Мы настаиваем на том, чтобы Кабинет Министров выполнил решение Конституционного Суда и вернул льготы чернобыльцам, детям войны, ветеранам войны, ветеранам труда и другим категориям незащищенных граждан, которых они лешили в бюджете 2008 года.

Необходимо повысить престиж  шахтерского труда, установить объективный, а  не волюнтористский прожиточный минимум, повысить  минимальную заработную плату – то, чего нет в нынешнем проекте бюджета. Словом, защитить людей от сверхвысоких цен, а экономику от постоянных ударов, которые ей наносит правительство.

Если коалиция поддержит эти наши инициативы,  мы будем голосовать за бюджет. Но перед этим все-таки надо  заслушать отчет правительства публично в парламенте с участием всех высоких должностных лиц и прежде всего  Президента. Публично дать оценку ситуации и сделать выводы, чтобы  не повторять ошибок будущего.

Если не будет одобрен комплекс, предложенных нами мероприятий защиты людей и экономики,  то мы не сможем поддержать данный бюджет, который в таком виде, в каком он предлагается сегодня правительством, является отражением ошибочной политики 2005 года, которая с точностью один к одному повторяет эти ошибки в 2008 году.

Всему миру известно, что в Украине крайне необходима реформа судоустройства, так как от коррупции в судах, в украинских судах, страдают все. Поэтому мы настаиваем покончить с коррупцией в судах. Честные судьи должны иметь возможность работать без вмешательства из вне. Мы, кстати, все хорошо знаем, какая политическая сила держит монополию на суды в Украине  и какие решения принимаются. Этому следует решительно положить конец раз и навсегда. Необходимо наконец-то прислушаться к рекомендации Венецианской комиссии и принять законы, которые реформируют судостройство в Украине в пользу людей, а не политиков.

Партия регионов также вносит на рассмотрение парламента вопрос о создании Временной специальной комиссии по  разработке и изменений Конституции. Мы уже начали консультации со всеми фракциями на эту тему. Мы так же настаиваем на принятии необходимых законов, которые обеспечивают бесперебойную подготовку  «Евро-2012», но не такие, которые предлагаются нам сегодня с целью лоббирование интересов отдельных       лиц и групп.   Мы убеждены, парламент не должен идти на каникулы, не выполнив этих очень важных задач.

Но прежде всего, фракция Партии регионов требует от вас, Арсений Петрович, включить  в повестку дня на сегодня отчет  правительства, в соответствии с  Законом о Кабинете Министров. Вы обязаны поставить это вопрос в повестку дня в течении десяти  дней. Прошло более десяти дней после инициативы Партии регионов  о проведении отчета Кабинета Министров, но вы  это законное требование не выполняете.

Если вы в очередной раз нарушите  Закон и Регламент  Верховной Рады, фракция Партии регионов поставит вопрос об отстранении вас от ведения    сессии на два дня, согласно Регламента.

Мы призываем  вас, уважаемый Арсений Петрович,  следовать законам Украины, а не собственным желаниям. Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Шановні колеги! Час на обговорення і виступи завершився. Дозвольте поінформувати Верховну  Раду України  про вчорашнє засідання керівників фракцій у Верховній Раді  України і про ті рішення, які будуть пропонуватися на розгляд українського парламенту.

Вчора на засіданні Погоджувальної ради і керівників фракцій  я декілька раз наголошував на необхідності, в першу чергу, прийняття соціального пакету законодавства та розгляду Закону України „Про Державний бюджет”. Адже це ті ключові законопроекти, які повинні прийняти українські парламентарі протягом поточної сесії задля того, щоб виконати всі передвиборчі обіцянки. А саме: підвищити пенсії, заробітні платні, забезпечити  нормальний розвиток економіки, профінансувати інфраструктурні проекти, забезпечити фінансування „Євро-2012” і, власне кажучи, забезпечити  нормальний розвиток держави.

На превеликий жаль, вчора на засіданні керівників фракцій перша і ключова вимога, яка була виставлена фракцією Партії регіонів  і яка була підтримана двома іншими  фракціями – це Блок Литвина та Комуністична партія  України, щодо  розгляду питання про відповідальність Кабінету Міністрів України.

Я не хотів би давати політичних оцінок, але все-таки дозволю собі дуже коротко прокоментувати. Вважаю розгляд такого  питання   нічим іншим, як політичним абсурдом. Було б абсолютно зрозуміло, якби була сформована нова коаліція, поданий новий склад Кабінету Міністрів України і таким чином, було би конституційне прийняття рішення щодо передачі влади новій коаліції і новому складу уряду. І сьогодні в опозиції є всі юридичні можливості для прийняття такого рішення, але я так розумію, що не вистачає політичних можливостей.

Що стосується юридичного питання цієї справи. Шановні колеги, змушений констатувати, що Закон України „Про Кабінет Міністрів України” передбачає імперативну норму щодо необхідності розгляду питання про відповідальність Кабінету Міністрів України протягом десяти днів з моменту внесення такого акту.

Друге. Відповідно до статті 225 Регламенту Верховної Ради України таке питання включається до порядку денного без голосування.

Третє. Я провів аналіз підписів на вимогу коаліції і, дійсно, під цією резолюцією недовіри є 155 підписів народних депутатів України як цього вимагає стаття 87 Конституції України. Тобто, формально юридично з одного боку, збережені правові норми щодо внесення даної резолюції до парламенту та розгляду резолюції недовіри протягом десяти днів. Тобто є підстави говорити про те, що ця резолюція може розглядатися парламентом.

З іншого боку, хотів би чітко заявити, що так як і в питанні коаліції, так і в питанні резолюції недовіри я стояв і буду стояти виключно на положеннях чинного українського законодавства.

Не дивлячись на те, що є всі правові підстави щодо розгляду даного питання, не можу не зазначити про наступне. Внесена постанова про відповідальність Кабінету Міністрів України. Одначе, стаття 87 Конституції України передбачає такий акт як резолюція недовіри Кабінету Міністрів України. Єдиний раз в стінах українського парламенту була проголосована саме резолюція недовіри Кабінету Міністрів України, це була     резолюція недовіри Прем’єр-міністру Ющенко, яка була прийнята саме у формі акту резолюції недовіри.

Пункт другий. Що стосується статті 89 Конституції України, а саме: стаття 89 Конституції України передбачає обов’язковість розгляду будь-якого питання, в тому числі і питання щодо відповідальності уряду у профільних комітетах Верховної Ради України, чого зроблено не було. Більше того, стаття 25 Закону України про комітети чітко в пункті другому передбачає участь комітетів Верховної Ради України в розгляді питання про висловлення недовіри Уряду України.

І третє. Хотів би нагадати всім історію 2006 року, коли уряд Єханурова був відправлений у відставку, а потім сам парламент через 2 місяці скасував вже власну неконституційну постанову на підставі подання Президента.

З огляду на це, шановні колеги, хотів би зазначити, що юридичні підстави для розгляду цього питання є. І я змушений це констатувати. Але маса юридичних колізій, які зараз існують в даному акті, може однозначно тягнути за собою неконституційність даного акту.

З огляду на це та відповідно до положень Регламенту, за будь-яких обставин це питання при голосуванні буде голосуватися за зміну способу голосування. Я отримав відповідне письмове звернення. Тобто виключно шляхом індивідуального голосування всіма народними депутатами України, так само, як і приймалося рішення про прийняття і формування складу Кабінету Міністрів, для того, щоб ми зараз з’ясували чи будемо нормально працювати, чи будемо іти шляхом політичної деструкції, розвалу країни, у мене є заява двох фракцій, які просять перерву на 30 хвилин. Це Партія регіонів і КПУ.

Значить, я пропоную, колеги, я думаю, що за 30 хвилин не управимся. Я пропоную зустрітися в 11.30. Оголошую перерву.

 

ПІСЛЯ ПЕРЕРВИ

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, є ще одна заява на перерву, так  що до 12. 30, дві фракції: БЮТ і „Наша Україна – Народна Самооборона”. 

 

ПІСЛЯ ПЕРЕРВИ

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. ……………… України, почали ми роботу Верховної Ради  в абсолютно стандартному зрозумілому режимі. Я думаю, що зрозуміло, що політичного компромісу немає. Завтра о 10-ій годині ранку розпочнемо з вашого дозволу засідання  керівників фракцій. А сьогодні пленарне засідання  Верховної Ради України  оголошується закритим.

Я прошу всіх висловити позиції.