Стенограма пленарного засідання

20 березня 1997

ЗАСІДАННЯ СОРОКОВЕ

 

Сесійний зал Верховної Ради України.
20 березня 1997 року. 10 година.

 

Веде засідання Голова Верховної Ради України МОРОЗ 0. 0.

 

ГОЛОВА. Добрий день, шановні депутати 1 гості Верховної Ради, шановні радіослухачі І

 

Я передаю прохання Лічильної комісії до тих депутатів, які не встигли або забули взяти бюлетені і не проголосували. Ми відведемо ще 5 хвилин часу на голосування. Прошу, скористайтеся своїм правом. Інакше, я думаю, голова Комісії з питань депутатської етики Петро Володимирович... (Шум у залі).

 

Хвилинку, заразі Шановні депутати, прошу уваги! Олександре Степановичу, будь ласка, заспокойтеся! Володимире Петровичу, сідайте, будь ласка, на місце. Спокійно!

 

Шановні депутати! Я звертаюся до тих депутатів, які з незрозумілих причин уникають голосування по виборах суддів Верховного Суду і Арбітражного суду. Ви можете голосувати проти будь-якої кандидатури, але як депутати зобов’язані

 

3

 

взяти участь у голосуванні. Ніяких політичних підстав для того, щоб так поводитися, немає. Тому ми. разом з Комісією з питань депутатської етики будемо зобов’язані, очевидно, зробити вибірку тих, хто не хоче скористатися своїм правом, хто порушує цю норму, ігнорує, зриває, власне, формування Верховного Суду і Вищого арбітражного суду.

 

Я прошу вас, є ще кілька хвилин для того, щоб скористатися своїм правом і взяти участь у голосуванні. Я ще раз повторюю: ви можете голосувати "за" чи "проти", можете голосувати проти всіх, то ваше право, але взяти участь - то ваш обов’язок.

 

Ще раз попереджаю тих, хто не візьме участі в голосуванні: ми змушені будемо зробити вибірку і дати публікацію у пресі з цього приводу (Шум у залі).

 

Провадиться поіменна реєстрація.

 

У залі зареєстровано 339 народних депутатів.

 

Одну хвилиночку, прошу уваги! Будь ласка, від Лічильної комісії запросіть депутатів Павловського чи Сироту. Я звертаюся до депутатів з пропозицією прийняти рішення про те, щоб прізвища депутатів, які ігнорують обов’язок брати участь у голосуванні по виборах суддів Верховного Суду і Вищого арбітражного суду, опублікувати в "Голос! України".

 

Прошу підтримати цю пропозицію шляхом голосування. Будь ласка.

 

"За" - 238. Рішення прийнято.

 

Я прошу Лічильну комісію: дізнайтеся, будь ласка, скільки депутатів взяло участь у голосуванні. Я ще раз звертаюся до тих депутатів, які не взяли участі в голосуванні, у

 

4

 

вас є кілька хвилин для того, щоб підійти до столів, взяти бюлетені і проголосувати так, як ви вважаєте за потрібне.

 

Депутат Шейко має слово. Будь ласка.

 

ШЕЙКО П. В., голова Комісії Верховної Ради України з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечений діяльності депутатів ( Бобровицький виборчий округ, Чернігівська область /. Олександре Олександровичу, я просив би вас усе-таки не перетворювати засідання парламенту на партійні збори. Учора відбулося голосування (я, скажімо, брав участь у цьому голосуванні) результату не отримали. Я вважаю, що ми повинні у фракціях розібратися, що сталося, чому прийшло до урн тільки 200 і ще декілька депутатів і вибори не відбулися. Давайте розберемося, що за причина? Чому ви одразу на 9.45 призначаєте повторне голосування, не з’ясувавши причину вчорашнього від’ємного голосування?

 

І я ще запропонував би, Олександре Олександровичу, таке. Давайте ми зараз проголосуємо й опублікуємо в "Голосі України" прізвища тих депутатів, які 18 числа не були в цьому залі, а ходили по вулицях з червоними прапорами.

 

Дякую за увагу.

 

ГОЛОВА. Давайте і це опублікуємо. Я думаю, що воно буде не зайвим. Але тоді треба друкувати з іншими матеріалами. Ніхто ж не буде заперечувати проти цього. Це одне одного не стосується.

 

5

 

Я хотів би, Петре Володимировичу, щоб ви як голова комісії з’ясували, чому ті чи інші фракції не голосують. І якби була якась претензія до головуючого абощо, то, очевидно, голови фракцій мали б висловити її мені. А то ніхто нічого не говорить. Якась незрозуміла причина. Я так зрозумів, що просто вчора не встигли проголосувати, тому оголосив голосування на сьогодні. А вчора, до речі, ніхто не заперечував проти цього.

 

Голова Лічильної комісії Михайло Дмитрович Сирота говорить про те, що на 15 хвилин продовжується час голосування, і теж запрошує всіх депутатів від рівних фракцій взяти участь у голосуванні. Будь ласка.

 

Депутат Анісімов просить слова з процедури. Прошу.

 

АНІСІМОВ Л. О., голова підкомісії Комісії Верховної Ради України з питань базових галузей та соціально-економічного розвитку регіонів (Заводський виборчий округ, Запорізька область). Уважаемый Александр Александрович! Уважаемые народные депутаты! Я взял слово по процедуре и обращаюсь прежде всего к руководителям Верховного Совета - к вам, Александр Александро-

 

6

 

вич, и к вашим заместителям. Я скажу простые истины, касающиеся эффективности работы Верховного Совета. Тем более что сегодня распространен законопроект, который вы предлагаете для того, чтобы повысить эффективность нашей работы.

 

Первое. Эффективность работы достигается тогда, когда за сказанным словом наступает действие, за принятым решением - его выполнение и контроль за ходом выполнения. Но зачастую этого нам не удается сделать.

 

К примеру, Александр Александрович, мы приняли неделю назад решение, что во втором чтении законопроекты рассматриваются только после обеда. Но мы уже второй день делаем это в первой половине дня. Хотя вчерашнее голосование не подтвердило, что дается право не выполнять принятое нами решение.

 

Второе. Было поручение Кабинету Министров (помните, когда была игра с долларом), Национальному банку, который нам подотчетен, и Министерству внешних экономических связей проинформировать народных депутатов о том, что потеряла экономика государства, что потеряли экспортеры. Прошла вторая неделя, но мы не слышим ответа. Поэтому по большому счету и говорят, что там, в Верховном Совете, болтуны сидят.

 

7

 

Третий момент. Уже сегодня на местах кому как вздумается начинают интерпретировать закон, который мы приняли по обесцененным вкладам. Особенно со стороны исполнительной власти. Поскольку мы должны выполнять не только законотворческую работу, но и контрольную, здесь, на трибуне должны стоять и министр финансов, и министр экономики, а если надо, то даже первое лицо государства. Ведь зачем интерпретировать те законы, которые подписаны сегодня даже Президентом нашего государства?

 

Поэтому у меня просьба. Александр Александрович, так как вы все-таки управляете всем процессом в Верховном Совете, давайте не забывать о своих контрольных функциях. И, может быть, наступил момент прекратить все законотворчество и вернуться к контролю и посмотреть, где застряли наши законопроекты - и экономические, и социальные, и политические. Тогда только может заработать исполнительная власть, потому что будет чувствовать контроль и спрос за выполнение принятых решений.

 

ГОЛОВА. Приймається ця пропозиція, одначе реалізувати її не так просто, оскільки є межі, визначені Конституцією. І процедура вимогливості, про яку ви говорите, також не дуже проста. Тому вносьте пропозицію про зміну норм Конституції. Усе, досить щодо цього.

 

Відповідно до статті 4.2.2 Регламенту Верховної Ради повідомляю про входження до депутатської фракції "Аграрна партія України" народного депутата Мосійчука Сергія Олександровича.

 

Надійшли депутатські залити: від групи депутатів /Кавун та інші - всього 21 чоловік/ до Президента України про пору-

 

8

 

шення окремих статей Конституції щодо права громадня на безоплатну охорону здоров’я та скорочення існуючої мережі закладів охорони здоров’я. Аргументація дуже серйозна, вона свідчить про тенденцію в державі до зменшення можливостей для охорони здоров’я. Зокрема, майже 200 тисяч працівників системи охорони здоров’я скорочуються внаслідок тих дій, до яких вдається уряд, що є грубим порушенням Конституції. Аргументів з цього приводу достатньо.

 

Я прошу підтримати зміст цього запиту. Ставлю його на голосування в поіменному режимі.

 

"За" - 221. Підтримано.

 

Ставлю на голосування пропозицію про направлення цього запиту.

 

Будь ласка.

 

"За" - 220.

 

Ще раз ставлю на голосування. Будь ласка, миколаївці, голосуйте.

 

"За" - 236. Рішення прийнято.

 

Омельченко Григорій Омелянович звертається до Президента України стосовно зволікання Кабінетом Міністрів з підготовкою нормативної бази декларування доходів державними службовцями, що веде до зриву виконання ними свого обов’язку щодо декларування доходів за 1996 рік.

 

Я нагадую усім присутнім, що ще у 1995 році Верховна Рада України прийняла в першому читанні проект Закону про декларування доходів громадян. Потім Кабінет Міністрів відкликав цей документ для доопрацювання, і вже майже два роки

 

9

 

інтенсивно його поглиблює, доопрацьовує. У зв’язку з цим громадяни звертаються а претензіями до Верховної Ради, що вона не може прийняти у другому читанні цей документ.

 

Я вважаю, що дане звернення Григорія Омельченка до Президента обґрунтоване, і треба підтримати його зміст, і проголосувати за його направлення.

 

Я ставлю на голосування пропозицію про підтримку змісту.

 

"За" - 218. Підтримується.

 

Ставлю на голосування пропозицію про направлення цього запиту.

 

"За" - 220.

 

Я ще раз ставлю на голосування. Будь ласка.

 

"За" - 228. Рішення прийнято.

 

Іван Захарович Кірімов звертається до Прем’єр-міністра України щодо прискорення розроблення Кабінетом Міністрів механізму виплати заощаджень громадянам України та їх негайної виплати.

 

Група депутатів /11 чоловік/ звертається до міністра інформації /я вчора зачитував цей запит/ щодо порушення керівництвом Полтавської обласної держтелерадіокомпанії Постанови Верховної Ради України про порядок висвітлення роботи сьомої сесії Верховної Ради України,

 

Камінський Леонід Олексійович звертається до міністра інформації стосовно перекручень, фальсифікації, поширення відвертої брехні у засобах масової інформації щодо участі трудящих в акції 18 березня.

 

10

 

Мовчан Павло Михайлович звертається до Прем’єр-міністра України щодо виділення коштів Коломийському виробничо-технічному підприємству "Агронафтогазтехсервіс".

 

Степанов Михайло Володимирович звертається до Прем’єр-міністра України стосовно порушення міністром вугільної промисловості вимог щодо реагування на звернення народних депутатів.

 

Стешенко Олександр Миколайович звертається до Прем’єр-міністра України щодо порушення Міністерством фінансів законодавства про місцеве самоврядування у частині фінансування органів місцевого самоврядування.

 

Усі запити оформлені відповідно до вимог Регламенту, і я прошу вашої підтримки про направлення цих запитів адресатам. Ставлю на голосування цю пропозицію. Прошу підтримати.

 

"За" - 209.

 

Мабуть, хтось не зрозумів, що тут представлений весь політичний спектр Верховної Ради, Представники усіх фракцій звертаються з різними запитами в різні інстанції. Я прошу підтримати їх, тому що один проти одного тут не може бути, так би мовити, у виграшному становищі. Усі рівні, і треба кожному навчитися захищати свої інтереси й інтереси виборців, через запити в тому числі.

 

Ставлю на голосування ще раз.

 

"За" - 246. Рішення прийнято.

 

***

 

11

 

Продовжується розгляд проекту Закону про місцеве самоврядування. Я хочу тільки нагадати, що сьогодні ми обов’язково повинні розглянути, як домовлялися на нараді керівників фракцій і груп, питання про вибори /у другій частині дня/ і обов’язково розглянути питання про постанову з приводу інформації Тимчасової спеціальної комісії щодо ситуації на енергетичному ринку. Тому я запрошую вас до активної роботи під час розгляду всіх законопроектів.

 

Розглядається питання про проект Закону України про місцеве самоврядування в Україні. На трибуні Мусіяка Віктор Лаврентійович, заступник Голови Верховної Ради України. Прошу уваги! /Шум у залі/. Так ми рішення цього не прийняли. Учора, коли я ставив на голосування цю пропозицію, депутати, зважаючи на важливість цього документа, наполягли на тому, щоб це питання розглядати в першій половині дня.

 

Будь ласка, Вікторе Лаврентійовичу.

 

МУСІЯКА В. Л., заступник Голови Верховної Ради України /Фрунзенський виборчий округ, Харківська область/. Сторінка 206 порівняльної таблиці, стаття 45 "Постійні комісії ради".

 

ГОЛОВА. Стаття 45 "Постійні комісії ради". Частина перша: "Постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа їх депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання... " і далі за текстом.

 

12

 

Частина друга: "Постійні комісії обираються радою на строк її повноважень у складі голови і членів комісії. усі інші питання структури комісії вирішуються відповідною комісією".

 

Депутат Моісеєнко. Будь ласка. Поправка 84.

 

МОІСЕЄНКО В. М., член Комісії Верховної Ради України з питань державного будівництва, діяльності рад і самоврядування /Макіївський-Гірницький виборчий округ, Донецька область/. Фракция "Коммунисты Украины", Всеукраинский союз рабочих. Уважаемые коллеги! Я прошу обратить ваше внимание на мою поправку 84, которой предусматривается, на мой взгляд, достаточно полная организация работы комиссии. В чем суть ее? После слов "у складі голови" предлагаю добавить: "заступника голови, секретаря" и далее за текстом.

 

Чем я это мотивирую? Сегодня есть районные, городские советы, в которых по 5-6 депутатов. Естественно, в них комиссий быть не может. Это предложение связано с моим вчерашним предложением об увеличении состава депутатского корпуса, что позволит работать планомерно сессиям, в нормальном представительном режиме.

 

Учитывая то, что вчера мы получили протокольное поручение о расширении состава депутатского корпуса, сегодня было бы правильным принять такое решение.

 

ГОЛОВА. Дякую. Ставлю на голосування пропозицію депутата Моісеєнка.

 

"За" - 157.

 

13

 

Частина третя: "До складу постійних комісії не можуть бути обрані сільський, селищний, міський голова, секретар сільської, селищної, міської ради, голова районної в місті /у разі її створення/, районної, обласної ради, їх заступники".

 

Частина четверта: "Постійні комісії за дорученням ради або за власною ініціативою попередньо розглядають проекти програм соціально-економічного і культурного розвитку, місцевого бюджету... " - і далі за текстом.

 

Частина п’ята: "Постійні комісії попередньо розглядають кандидатури осіб, які пропонуються для обрання, затвердження, призначення або узгодження відповідною радою, готують висновки з цих питань".

 

Депутат Моісеєнко. Поправка 87.

 

МОІСЕЄНКО В. М. Спасибо, Александр Александрович. Прошу обратить внимание на следующее дополнение. Часть четвертую после слов "культурного розвитку" дополнить словами "боротьби по знищенню тіньової економіки та тіньового грошового обігу, боротьби зі зростанням злочинності, знищення безробіття" - і далі за текстом.

 

Мы уже говорили вчера, что принципиальнейшим моментом в деятельности всех комиссий сегодня должна быть борьба с теневой экономикой.

 

ГОЛОВА. Ставлю на голосування пропозицію депутата Моісеєнка. Будь ласка.

 

"За" - 147.

 

14

 

Пропозиція не підтримується, але її передбачено тут, у тексті, подивіться уважно. Стан виконання прийнятих рішень, стан розвитку соціально-економічної ситуації тощо. Це все охоплюється.

 

Частина шоста: "Постійні комісії за дорученням ради, голови, заступника голови районної у місті, районної, обласної ради, секретаря сільської, селищної, міської ради або за власної» ініціативою вивчають діяльність підзвітних і підконтрольних раді та виконавчому комітету сільської, селищної, міської, районної в місті ради органів, підприємств, організацій і установ незалежно від форм власності та їх посадових осіб, а також місцевих державних адміністрацій з питань, віднесених до відання ради" - і далі за текстом...

 

Частини з першої по п’яту включно ставлю на голосування.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

"За" - 222.

 

15

 

ГОЛОВА. Ще раз ставлю на голосування. Будь ласка.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати частини першу-п’яту.

 

"За" - 240. Прийнято.

 

ГОЛОВА. Депутат Носов. Будь ласка.

 

НОСОВ В. В., член Комісії Верховної Ради України з питань бюджету /Октябрський виборчий округ, Полтавська область/. Шановні депутати! Шановний доповідачу! У списку, який я подавав, була поправка 286. Вона чомусь не ввійшла до частини шостої. Тут ідеться про те, що комісії вивчають діяльність підприємств, організацій і установ. Але є ще такий хитрий трюк. Підприємство реєструється на Мальті, а на території України діє філіал або відділення. І за вашою схемою треба звертатися на Мальту. Ви туди звертаєтеся, вам відповідають, що там такого немає. А відділення працює.

 

16

 

Тому я пропонував би після слова "установ" додати слова "та їх філіалів, відділень". І тоді можна буде звертатися безпосередньо.

 

Веде засідання перший заступник Голови Верховної Ради України

ТКАЧЕНКО О. М.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

МУСІЯКА. В. Л. Я думаю, що коли йдеться про підприємства, організації, установи, то мається на увазі /і ми якраз це мали на увазі/, що можна звертатися до відповідних структурних підрозділів цих підприємств, організацій, установ.

 

Якщо треба, то давайте додамо слова "та їх філіалів, відділень", щоб не було ніяких проблем.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Голосуємо частину шосту а поправкою депутата Носова, комісія погоджується.

 

МУСІЯКА. В. Л. Прошу підтримати.

 

"За" - 224.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, я Прошу голосувати. Ну що ми кожну статтю по два-три рази голосуємо? Депутати ходять по залу. Якщо немає чого робити, вийдіть, будь ласка, туди, в сіни, і там балакайте.

 

17

 

МУСІЯКА. В. Л. Не треба виходити, прошу вас, голосуйте.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ходять по залу, як на прогулянці. Будь ласка, голосуємо.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

"За" - 247.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. До частини сьомої є зауваження?

 

МУСІЯКА В. Л. Це тепер треба привести у відповідність з тим, що ми проголосували про філіали та відділення підприємств, організація, установ і так далі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. До частини восьмої є зауваження? Немає. До Дев’ятої? Десятої? Одинадцятої? Дванадцятої? Тринадцятої? Частини сьому і восьму голосуємо. Будь ласка.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати. З тією поправкою, про яку ми говорили і її проголосували до частини шостої. Тепер усе приводимо у відповідність.

 

"За" - 252. Прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Депутат Шейко.

 

ШЕЙКО П. В. Шановні колеги! Моя поправка 98. Ми, власне,

 

18

 

зробили криве дзеркало. Пам’ятаєте, там, де голосували, що обласна і районна рада може відкривати засідання, коли на ньому присутня половина, хоча там треба було б дві третини? А тут постійну комісію ми заганяємо у дві третини. Практика, яка склалася у нас в парламенті: якщо половина присутня на засіванні, комісія правомочна вирішувати питання. Тому я просив би врахувати поправку і записати, що комісія правомочна засідати, коли присутня половина складу комісії.

 

МУСІЯКА В. Л. Я думаю, можна погодитися.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте підтримаємо. Не заперечують. До частини тринадцятої зауважень також немає. До чотирнадцятої? П’ятнадцятої? Немає. Отже, голосуємо частини з дев’ятої до п’ятнадцятої включно.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати. З поправкою депутатів Шейка, Алексеєва, Косіва.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. З поправкою.

 

"За" - 252. Прийнято.

 

Стаття 451 "Тимчасові контрольні комісії ради". До частини першої є зауваження? До другої? Третьої? Четвертої? Голосуємо.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати статтю 451.

 

19

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У цілому статтю, так.

 

"За" - 250.

 

Спасибі.

 

Стаття 46 "Депутат ради" /Шум у залі/. До назви є зауваження?

 

Депутат Моісеєнко. Поправка 112.

 

МОІСЕЄНКО В. М. Уважаемые коллеги! У меня замечание не к названию статьи, а к содержанию. Я предлагаю дополнить статью отдельной частью. Почему я сейчас поднял руку? Потому, что в прошлый раз мне не дали возможности выступить.

 

Я хочу, чтобы вы обратили внимание на поправку 112. Дело в том, что если она не будет учтена, то любые представительные полномочия депутата останутся просто благими посланиями.

 

Поэтому я предлагаю статью дополнить следующим положением; "Невиконання законних вимог депутата місцевої ради на території відповідного виборчого округу тягне за собою адміністративну відповідальність посадових осіб і громадян у розмірі до двох середньомісячних доходів за календарний рік, попередній до року порушення, що утримуються в судовому порядку".

 

Я еще раз хочу обратить ваше внимание на то, что если у депутата действительно не будет никаких карающих или экономических санкций, он будет фактически человеком без полномочий.

 

Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Голосуємо доповнення до даної статті, внесене депутатом Моісеєнком. Будь ласка,

 

"За" - 158.

 

До частини першої є зауваження? Депутат Пейгалайнен. Будь ласка, поправка 116.

 

20

 

ПЕЙГАЛАЙНЕН А. В., член Комісії Верховної Ради України з питань державного будівництва діяльності рад і самоврядування /Харцизький виборчий округ,. Донецька область/. Фракция "Коммунисты Украины". Уважаемые товарищи, коллеги! Моя поправка 116 частично учтена, а именно в той части, где говорится, что депутат местного совета ответствен перед избирателями. С этим я согласен. Но вторую часть поправки комиссия не учла. Думаю, что коллеги меня поддержат, что депутат должен быть ответствен только перед избирателями и советом, нельзя подчинять его исполнительным органам.

 

В данном же случае, когда мы записываем, что он должен выполнять поручения исполнительных органов через формулу "її органами", получается, что депутат будет исполнять вода того органа, которому он должен, в принципе, давать какие-то поручения. Понимаете? То есть получается шиворот-навыворот, телега впереди лошади. Поэтому я предлагаю слова "її органами" исключить из данной формулировки.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це до частини другої. До частини першої немає зауважень? До другої? Ви наполягаєте?

 

Голосуємо поправку 116 депутата Пейгалайнена. Будьласка.

 

"За" - 165.

 

Ще є? Депутат Носов. Поправка 119. Будь ласка.

 

21

 

НОСОВ В. В. Шановні депутати. У цій частині статті закладена хибна ідеологія. У чому її хибність? депутат міської, наприклад, ради несе відповідальність перед виборцями. Жителі там п’яти чи десяти будинків його обрали, і він несе перед ними відповідальність, їхні інтереси захищає. А треба, щоб він захищав інтереси всієї громади. Депутати Верховної Ради також обираються по округах, але ми присягу приймаємо і захищаємо інтереси всього народу.

 

З огляду на це я вніс поправку 119. Комісія відхилила її. мабуть тому, що не подобається слово "представляє", щоб не було, що він представляє. Я пропоную почати так: "Депутат /далі поправка/ дбає про інтереси всієї територіальної громади, він... " - і далі за текстом. І тоді не буде отого розтягування обов’язків, яке є в міських чи районних радах.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я ставлю на голосування це доповнення до частини другої. Прохання підтримати.

 

"За" - 223.

 

Шановні колеги, підтримайте, будь ласка! Голосуємо. Депутат Карнаух не встиг.

 

"За" - 251. Прийнято.

 

Частина перша і друга з поправкою голосуються.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

"За" - 238. Прийнято.

 

22

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Спасибі.

 

До частини третьої є поправки? Немає. До четвертої? Є.

 

Голосується частина третя. Прохання підтримати.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

"За" - 248.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Депутат Шейко. Поправка 126.

 

ШЕЙКО П. В. Шановні колеги, моя поправка 126. Я пишу тут про те, що ця частина є недійовою. І вона дійсно, враховуючи Конституцію і наш Закон про відкликання народного депутата, є недійовою. І я прошу вилучити її, тому що у нас не буде механізму відкликання виборцями депутата місцевої ради.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви маєте на увазі частину п’яту?

 

ШЕЙКО П. В. Так.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми ще не дійшли до неї. Ми частину четверту ще не проголосували.

 

ШЕЙКО П. В. Ми четверту проголосували!

 

23

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, ні, третю проголосували.

 

До частини четвертої є зауваження? Немає. Голосуємо частину четверту.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

"За" – 245. Прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Пропозицію Петра Володимировича про вилучення частини п’ятої ставлю на голосування. Він вносить пропозицію про вилучення, тут ясно написано: "Частина п’ята статті 46 є недійовою". Голосуємо. Будь ласка.

 

МУСІЯКА В. Л. Ми передбачили можливість механізму можливої дії...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Голосуємо.

 

"За" - 116.

 

До частини шостої є? До п’ятої?

 

Депутат Носов. Будь ласка.

 

НОСОВ В. В. У частині п’ятій закладено дещо незрозуміле. Записано, що за невиконання депутатом без поважних причин рішень і доручень ради та її органів щодо нього те-то і те-то можна зробити. Депутату ніхто не може давати доручень, крім виборців, ніякі органи йому доручення не можуть давати. Тому

 

24

 

слова "і доручення" я прошу доставити на голосування як окрему поправку і не підтримувати цього.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю на голосування поправку депутата Носова. Підтримайте, будь ласка.

 

"За" - 219.

 

Шановні колеги, ви знаєте, що депутат Носов завжди правий. Я прошу підтримати його.

 

МУСІЯКА В. Л. Дивіться не помиліться.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ніхто не заперечує. Голосуємо поправку.

 

МУСІЯКА В. Л. Я мовчу. Я ж не можу говорити: "Не голосуйте", бо я всіх вас поважаю. Коли я вважаю, що треба голосувати "за", я це кажу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Віктор Лаврентійович підтримує.

 

"За" - 195.

 

Частину п’яту ставлю на голосування в редакції комісії.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

"За" - 262. Прийнято.

 

25

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. До частини шостої є зауваження? Немає. До сьомої? Немає. До восьмої? До дев’ятої? До десятої? До одинадцятої? Ставлю на голосування частини шосту-одинадцяту.

 

"За" - 259. Прийнято.

 

Статтю 46 ставлю на голосування в цілому.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

"За" - 263. Прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Стаття 47 "Секретар сільської, селищної, міської ради". До частини першої є зауваження? Немає. До другої? Ставлю на голосування частини першу-другу. Прошу голосувати.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

"За" - 248. Прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Частина третя "Секретар ради... " До підпункту 1 є зауваження? До другого? Немає. До третього? До четвертого?

 

У вас до якого?

 

Будь ласка, Петре Володимировичу.

 

26

 

ШЕЙКО П. В. Шановні колеги! Пам’ятаєте, коли ми розглядали попередні статті, в яких мова йшла про секретаря ради, то віднесли на третє читання частину цих статей.

 

Тому я просив би підпункти 1, 2 і 7 віднести також на третє читання. Вони не узгоджуються з непроголосованими нами попередніми статтями. І давати такі повноваження секретареві ради?.. Вибачте, тоді два голови будуть.

 

МУСІЯКА В. Л. Там у нас була проблема тільки щодо підпункту 1. Ви пам’ятаєте, ми вирішили ще подивитися до третього читання, коли він має право скликати? Що означає неможливість окликання головою і чому відсутні, з якої причини, - це ми відпрацюємо. А далі - всі нормальні позиції. Я думаю, що з урахуванням цього можна голосувати за підпункт 3. Ми це відпрацюємо в іншій статті і тут проведемо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу підтримати поправку депутата Шейка. Будь ласка, голосуємо.

 

МУСІЯКА В. Л. А я про інше кажу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я розумію.

 

МУСІЯКА В. Л. Так, а тепер голосується поправка депутата Шейка.

 

27

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я ставлю на голосування поправку депутата Шейка.

 

"За" - 110.

 

депутат Носов. Будь ласка. Поправка 147.

 

НОСОВ В. В. Шановні депутати! У підпункті 4 записано, що секретар ради забезпечує своєчасне доведення рішень ради до виконавців. А я ще пропоную додати: "невідкладно опубліковує назви, номери і дати всіх рішень ради". Якщо не подобається слово "опубліковує", то можна прийняти "оприлюднює". У тих сільрадах, де немає газети, нехай він у сільмазі вивішує ці документи, щоб люди могли знати. Далі у нас передбачається право громадян вимагати рішень, а вони не знають, що вимагати. Тому всі назви, номери і дати мають бути опубліковані. Прошу підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю на голосування поправку 147.

 

МУСІЯКА В. Л. "Забезпечує опублікування прийнятих рівень ради... " - і далі за текстом. Вважаю, так точніше.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Комісія підтримує.

 

МУСІЯКА В. Л. Для громадян головне - знати, що воно прийнято, і знати текст.

 

"За" - 189.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А де депутати від Івано-Франківської області?

 

До підпункту 4 є зауваження? Депутат Товт. Будь ласка. Поправка 148.

 

28

 

ТОВТ М. М., голова підкомісії Комісії Верховної Ради України з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин /Берегівський в и б о р чий округ, Закарпатська область/. Дякую. Шановні колеги! Моя поправка під номером 148 аналогічне тій, про яку говорив колега Носов. Треба віднести до обов’язків секретаря ради оприлюднення, доведення цих документів да відома громади, до відома громадян. Хтось же повинен за ці питання бути відповідальним. Так що я прошу підтримати мою , пропозицію, яка аналогічна пропозиції колеги Носова, а потім по можливості підредагувати, щоб підпункт відповідав усім цим критеріям.

 

Дякую. Прошу підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу підтримати.

 

МУСІЯКА В. Л. Шановні колеги, я прошу підтримати поправку депутата Товта і всю частину третю проголосувати, маючи на увазі, що ми до третього читання доопрацюємо відповідно до пропозиції депутата Шейка підпункти, про які він говорив.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Голосуємо.

 

МУСІЯКА В. Л. А текст поправки депутата Товта прошу проголосувати.

 

"За" - 231.

 

29

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Спасибі.

 

МУСІЯКА В. Л. І в цілому частину третинні, тут ще є нвпроголосовані підпункти.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так. До підпункту 5 є зауваження? Немає. /Шум у залі/. Ну, ми ще не дійшли до поправки 157, До підпункту 6 є? Немає. До підпункту 7?

 

Підпункти 1-6 включно голосуються з урахуванням тієї поправки.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу депутата Пронюка голосувати активніше.

 

"За" - 256.

 

Підпункт 7. У кого є зауваження?

 

Депутат Носов. Будь ласка. Поправка 151.

 

НОСОВ В. В. Так, у мене поправка 151. Коли ми розглянемо підпункт 7, тоді ви мені надайте слово. Адже я пропоную після підпункту 7 додати ще один, новий.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Голосуємо підпункт 7 у редакції комісії.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Одну хвилиночку! Шейко Петро Володимирович

 

30

 

має зауваження до підпункту 7. Будь ласка.

 

ШЕЙКО П. В. Я повертаюся до своєї поправки 145, яка має відношення і до підпункту 7. Шановні колеги! Ми в повноваження секретаря сільської, селищної і міської ради закладаємо, власне, ті організаційні функції, які він повинен здійснювати в присутності голови цієї ради. А в підпункті 7 ми надаємо йому виключні повноваження - організовувати відповідно до законодавства здійснення заходів, пов’язаних з підготовкою і проведенням референдумів і так далі. Але в підпункті 8 ідеться про те, що він може це виконувати за дорученням ради. Тому такі самостійні повноваження секретареві сільської Ради, що містяться в підпункті 7, є не зовсім коректними.

 

Я просив би якщо і не вилучати цей підпункт, то записати, що "організовує за дорученням", скажімо, голови ради, і далі за текстом.

 

МУСІЯКА В. Л. Давайте підтримаємо: "за дорученням голови ради".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Голосуємо поправку - "за дорученням голови ради". Так? Підтримайте, будь ласка. Голосуємо.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

"За" - 208.

 

31

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу підтримати. Голосуємо.

 

"За" - 224.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати. Я думаю, що можна уточнити: "за дорученням голови ради", тому що у підпункті 8 сказано, що за дорученням голови ради.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Депутата Чорновола відриваєте від голосування.

 

Будь ласка, голосуємо.

 

МУСІЯКА В. Л. Ну, хай слово "ради" залишається, але проголосуйте "За дорученням ради". Прошу підтримати.

 

"За" - 260.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Спасибі. Підпункт 7 з поправкою голосуємо.

 

МУСІЯКА В. Л. Так, прошу проголосувати, підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хвилинку! Слово має депутат Носов.

 

НОСОВ В. В. Шановні депутати, тут виникає одна обставина, яка ніде не знайшла відображення. На кому лежить обов’язок зберігати документи ради? Я наводив вам приклади, коли документи, скажімо, по приватизації зникають або зберігаються десь в окремих сейфах.

 

32

 

Тому треба доповнити статтю підпунктом про те, що секретар ради забезпечує зберігання у відповідних органах місцевого самоврядування офіційних документів, пов’язаних з місцевим самоврядуванням відповідної територіальної громади, забезпечує доступ до них осіб, яким це право надано у встановленому порядку.

 

Я прошу це проголосувати поіменно, бо розумію, що дехто хоче щось поприховувати. І будівників мафіозної державності України буде видно за цим поіменним голосуванням.

 

МУСІЯКА В. Л. Я прошу підтримати. Але не треба підозрювати комісію в тому, що ми хотіли це зробити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Голосуємо це доповнення до підпункту 7.

 

"За" - 258. Прийнято.

 

Голосуємо підпункт 7 у цілому.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. З Поправками депутатів Шейка і Носова.

 

"За" - 253. Прийнято

 

До підпункту 8 є зауваження? Голосуємо.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Голосуємо Підпункт 8.

 

"За" - 249. Прийнято.

 

33

 

До частини четвертої є зауваження? Депутат Шейко. Будь ласка. Поправка 154.

 

ШЕЙКО П В. Шановні колеги! Моя поправка 154 полягає в тому, щоб ми з цього тексту вилучили слово "може" і просто записали, що секретар сільської, селищної, міської ради за рішенням ради одночасно здійснює повноваження секретаря виконавчого комітету.

 

Уявіть собі сільську раду. Сидить секретар ради, який виконує окремі доручення голови. І поряд із ним сидить секретар виконкому, в якому четверо працівників. Отже, є два секретарі з невідомими повноваженнями! Тому, на мій погляд, якраз на рівні територіальних громад, щоб не роздувати апарат і економити кошти місцевого самоврядування, слід встановити, що він здійснює ті повноваження, які здійснювалися протягом вісімдесяти років.

 

Я просив би підтримати цю поправку.

 

МУСІЯКА В. Л. Якщо "може", то це означає, що не в усіх радах це робиться. А ви ж дивіться: "може за рішенням ради одночасно здійснювати повноваження". Інакше кажучи, нема рішення - він не буде виконувати ці повноваження.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре Петро Володимирович наполягає. Я ставлю на голосування пропозицію про вилучення слова "може".

 

МУСІЯКА В. Л Якщо треба, то рада прийме рішення...

 

34

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Голосуємо.

 

МУСІЯКА В. Л. Голосується пропозиція депутата Шейка.

 

"За" - 182.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Голосуємо частину четверту в редакції комісії.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

"За" - 242. Прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Частина п’ята. Немає зауважень? (Шум у залі). Голосуємо. Є?

 

Депутат Пейгалайнен. Поправка 157.

 

ПЕЙГАЛАЙНЕН А. В. Фракция "Коммунисты Украины". Уважаемые товарищи, коллеги! Предыдущую поправку успешно провалили и комиссия, и зал, о чем я сожалею, потому что депутат стал просто мальчиком для битья.

 

Этой частью мы делаем практически беспомощным секретаря совета. Почему? Потому что он простым решением совета освобождается. Это, безусловно, приведет к нестабильности в совете. Поэтому необходимо усилить положение секретаря. Я предлагаю конституционным большинством прекращать его полномочия. Поэтому последнюю часть "за рішенням ради" я предлагаю заменить словами "конституционным большинством".

 

35

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто двома третинами голосів. Ставлю на голосування поправку 157.

 

МУСІЯКА В. Л. Депутат Шейко вже наводив контраргументи.

 

"За" - 146.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Голосуємо частину п’яту в редакції комісії.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати редакцію комісії.

 

"За" - 244. Прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Стаття 48 "Виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради". Частина перша. Є зауваження? Нема. До другої? Немає.

 

Вибачте, шановні колеги, давайте статтю 47 у цілому проголосуємо з тими поправками, які ми внесли.

 

36

 

МУСІЯКА В. Л. Я прошу підтримати це пропозицію.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прохання підтримати.

 

"За" - 262. Прийнято.

 

До частини другої статті 48 немає зауважень? Нема. До третьої? Нема. Частини перша і друга статті 48 ставляться на голосування.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

"За" - 256. Прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. До частини третьої є поправка 171. Депутат Носов. Будь ласка.

 

НОСОВ В. В. Поправка 171 на сторінці 224, а частина на сторінці 223. Тут визначається, в якому складі утворюється виконавчий комітет, включаючи "керівників окремих відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради". Я пропоную записати не "окремих", а "визначених радою", тобто не голова, а рада визначатиме, хто ввійде до виконавчого комітету. Це суттєво. Прошу підтримати,

 

ГОЛОВУЮЧИЙ, Поправка слушна. Прохання підтримати.

 

МУСІЯКА В. Л. Хоча рада все одно приймає рішення.

 

37

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Комісія підтримує.

 

МУСІЯКА В. Л. З урахуванням...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу цю поправку підтримати.

 

"За" - 248. Прийнято.

 

Ставлю на голосування частину третю з поправкою.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

"За" - 249. Прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. До частини четвертої є зауваження? Нема. Депутат Товт. Будь ласка.

 

ТОВТ М. М. Дякую. Шановні колеги! У мене у поправці 163 - принципова пропозиція - статтю 48 вилучити. Мабуть, з даного питання в тимчасовій комісії були бурхливі дискусії. Гадаю, їх варто було б продовжити у залі.

 

Справа в тому, що створення виконкому означає створення ще одного невідомо на яких принципах утворюваного колективного органу, який виносить рішення. Це суперечить, з одного боку, принципам самоврядування, принципам утворення даного колективного органу, а з другого боку, знімає персональну відповідальність, передусім з голови та з інших виконавчих структур ради і їх посадових осіб.

 

38

 

Тому я пропонував би поставити на голосування пропозицію про вилучення цієї статті. Якщо зробити виконком, то, можливо, у формі колегії тощо, де обговорення питання проводиться спільно з апаратом, з відповідальними працівниками.

 

Прошу поставити на голосування пропозицію про вилучення статті 48 про виконком.

 

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю на голосування поправку 163 депутата Товта.

 

"За" - 113.

 

До частини четвертої статті 48 є зауваження? Нема. До п’ятої? До шостої?

 

Ставлю на голосування частини четверту і п’яту в редакції комісії.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

"За" - 245. Прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Депутат Носов.

 

Поправка 177 до частини шостої.

 

НОСОВ В. В. Деякі члени виконкому працюють на постійній основі, і на них треба поширити ті ж вимоги несумісності, що і на голову ради, і ті, що ми передбачали. Тому я пропоную частину шосту доповнити таким реченням: "На осіб, які вхо-

 

39

 

дять до складу виконавчого комітету ради і працюють в ньому на постійній основі, поширюються такі ж вимоги несумісності, які встановлені частиною четвертою статті 11 цього закону."

 

Прошу підтримати.

 

МУСІЯКА В. Л. Тонке зауваження, прошу погодитися.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу підтримати, будь ласка.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати пропозицію депутата Носова.

 

"За" - 208.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги! Будь ласка, підтримайте. Комісія просить підтримати.

 

МУСІЯКА В. Л. Давайте проголосуємо цю частину з урахуванням пропозиції депутата Носова.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Частина шоста з урахуванням пропозиції депутата Носова ставиться на голосування.

 

40

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Голосуємо частину шосту з поправкою депутата Носова.

 

"За" - 238. Прийнято.

 

До частини сьомої є зауваження? Немає. До восьмої?

 

Голосуємо частини сьому і восьму.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

"За" - 247.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У цілому статтю 48 голосуємо.

 

МУСІЯКА В. Л. Щось Петро Григорович хоче...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Петре Григоровичу, у цілому голосуємо статтю 48.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

"За" - 246.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Петро Григорович погодився.

 

Стаття 48 проголосована в цілому.

 

Стаття 49 "Повноваження виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної в місті /у разі її створення/ ради".

 

41

 

До частини першої є зауваження? Є.

 

Депутат Шейко. Будь ласка.

 

ШЕЙКО П. В. Шановні колеги! Моя поправка 182 кореспондується з наступною поправкою Михайла Михайловича Товта, про яку він говорив, коли обговорювалася стаття 48. Але оскільки ми її вже проголосували і задекларували, так би мовити, статус-кво виконавчого комітету, то в цьому законі говорити . про ще якісь повноваження взагалі абсолютно недоречно. Тому ми пропонуємо цю статтю вилучити. Якщо ця пропозиція не проходить, то я просив би депутатів не голосувати за жодну частину цієї статті.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я ставлю на голосування пропозицію.

 

"За" - 182.

 

Депутат Ковтунець. Будь ласка. Поправка 186.

 

КОВТУНЕЦЬ В. В., член Комісії Верховної Ради України 9 питань бюджету /Вересневий виборчий округ, Рівненська область/. Група "Реформи". Дякую. Шановні колеги! Ми з вами визначили, що виконавчими органами рада є виконавчий комітет, відділи та управління, інші органи. Тобто виконавчий комітет у даному випадку є одним із виконавчих органів ради.

 

Далі автоматично виникає питання про розподіл повноважень між ними. Тут треба вирішити концептуально: чи то буде робити ради - наділяти повноваженнями ці орган", чи ми маємо зробити це законом. Я дотримувався думки, що це має робити

 

42

 

рада. Але оскільки ми не проголосували за вилучення статті 49, то я просив би частину першу прийняти з урахуванням поправки 186, а саме: передбачити, що виконавчий комітет може розглядати, вирішувати питання, віднесені до відання виконавчих органів ради, якщо положеннями про виконавчі органи ради /а ці положення затверджує рада/ ці питання не віднесені до повноважень інших виконавчих органів.

 

Тому що може виникнути така, наприклад, ситуація: управління капітального будівництва приймає одне рішення, а виконком, не маючи достатньої компетенції, втручається в цю саму справу і приймає інше рішення. Можуть бути колізії.

 

Тому до повноважень виконкому треба віднести тільки найбільш суттєві, які стосуються всіх сфер діяльності місцевого самоврядування.

 

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Вікторе Лаврентійовичу, будь ласка.

 

МУСІЯКА В. Л. Шановний Володимире Віталійовичу, ви бачите, що в частині другій фактично враховане те, що ви пропонуєте. Я зачитаю: "Виконавчий комітет районної в місті ради може розглядати і вирішувати питання, віднесені цим законом до відання виконавчих органів ради, в обсягах і межах, що визначаються відповідною міською радою".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Депутат Ковтунець наполягає, тому я ставлю його пропозицію на голосування.

 

43

 

МУСІЯКА В. Л. Ви маєте на увазі у більш широкому контексті, так?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Голосуємо пропозицію депутата Ковтунця.

 

"За" - 143.

 

До частини другої є зауваження? Немає. До третьої? Голосуємо частини першу і другу.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

"За" - 197.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, прошу проголосувати. Будь ласка, проголосуйте.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

"За" - 224.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Одну хвилинку. Депутат Білоус, будь ласка.

 

БІЛОУС В. О., член Комісії Верховної Ради України з питань оборони і державної безпеки /Київський виборчий округ, Полтавська область/. Спілка офіцерів України. Група "Реформи". Шановний Вікторе Лаврентійовичу, ви я чудово розумієте, що у цій статті закладено суперечність - буде апарат ради і апарат мера. Невже ми не розуміємо, що у нас і так великий бюрократичний апарат? І статтею 48 ми надали повноваження виконавчому комітету. Тому я підтримую позицію депутата Шейка і пропоную вилучити цю статтю.

 

Дякую.

 

44

 

МУСІЯКА В. Л. А чому ви вважайте, що це апарат ради і апарат мера? Виконавчий орган - це є орган ради, і очолює його голова, або як ви називаєте, - мер. То який там апарат ради, апарат мера? Він очолює. Як він працює, такі рішення вони і будуть приймати. Ми ж це чудово знаємо. Цих повноважень ми не можемо його позбавити...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я ставлю ще раз на голосування частини першу і другу. Будь ласка, голосуємо. Депутат Білоус погодився. Підтримайте, будь ласка.

 

"За" - 200.

 

На трете читання переноситься.

 

Частина третя: "Виконавчий комітет ради... " До підпункту 1 є зауваження?

 

Депутат Ковтунець. Будь ласка.

 

КОВТУНЕЦЬ В. В. Шановні колеги! Я прошу вас ще раз звернути увагу на те, що формуючи повноваження виконавчого комітету в такому вигляді, ми фактично йдемо на порушення Конституції. Маючи представницький орган - раду, ми між радою і безпосередніми виконавчими органами - управліннями і відділами створюємо це один колегіальний орган і наділяємо його такими повноваженнями, що ні голова ради, ні сама рада не матимуть повноважень, щоб нормально працювати.

 

45

 

Не можна формувати такий колегіальний виконавчий орган, бо це, з одного боку, значною мірою звільняє від відповідальності самого голову, а з другого боку, це буде той апарат, який не дасть депутатам ради можливості повністю реалізувати свої повноваження.

 

Тому я пропоную бодай у цьому випадку піти на такий компроміс: згідно з поправкою 191 додати нову частину /можливо, вона буде четвертою/ про те, що сільська, селищна, міська рада розмежовує виконавчі повноваження між виконкомом, іншими виконавчими органами через положення про виконавчі органи ради. Якщо ми бодай цього не запишемо, то створимо таку колізію, коли не буде навіть з кого спитати за прийняті погані рішення, тому що у виконкомі буде 15 чоловік і ніхто з них персонально відповідальності за це не несе.

 

Дякую.

 

МУСІЯКА В. Л. Надайте, будь ласка, слово депутату Стешенку.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Депутат Стешенко. Будь ласка.

 

СТШЕНКО О. М., голова Комісії Верховної Ради України з питань державного будівництва, діяльності рад і самоврядування /Сватівський виборчий округ, Луганська область/. Дякую. Шановні колеги, все те, що виписано в цьому законопроекті, цілком базується на Конституції. Зверніть увагу на статтю 140, частину третю

 

46

 

Конституції, в якій записано: "Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи".

 

Я процитую наступну статтю, а потім прокоментую.

 

Стаття 141, частина друга: "Територіальні громади на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування обирають строком на чотири роки відповідно сільського, селищного та міського голову, який очолює виконавчий орган ради та головує на її засіданнях".

 

Тут, на перший погляд, є колізія. У чому вона полягає? "Очолює виконавчий орган". До складу виконавчого органу входять виконавчий комітет, його відділи та управління. Тобто він може очолювати тільки орган в органі, і саме тут визначено, що це він очолює виконавчий комітет.

 

Тобто прийняття рішень і радою, і виконавчим комітетом цілком ґрунтується на конституційних положеннях і повністю відповідає Європейській хартії, зокрема статті 3, де чітко записано, що рада може утворювати свій виконавчий орган. І тому тут ніяких колізій нема.

 

Ми досить детально розглядали цю проблему, яка полягає в тому, що у нас за Конституцією "орган в органі" виходить. Але це все закріплено, і нам залишається тут зараз тільки проголосувати і рухатися вперед.

 

І нема ніякої потреби відносити це на трете читання.

 

Дякую.

 

47

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Вікторе Лаврентійовичу.

 

МУСІЯКА В. Л. Шановні колеги, я запропоную вам компромісний варіант. Думаю, він повинен усіх нас влаштувати. У частині другій записати: "Виконавчий комітет ради може розглядати і вирішувати питання, віднесені цим законом до відання виконавчих органів ради, в обсягах і межах, що визначаються відповідною радою". Те, що ви говорите, має бути в положенні і так далі, то загальний контекст. І тому все те, що ви хотіли, тут якраз і є. Нормально? Нормально, Олександре Миколайовичу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Частину другу в редакції Віктора Лаврентійовнча ставлю на голосування.

 

МУСІЯКА В. Л. Депутату Стешенку дайте слово, він щось хоче сказати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

СТШЕНКО О. М. Вікторе Лаврентійовичу, це скоріше запитання до вас, тому що я взагалі-то не підтримую пропозицію, яку ви зараз з голосу внесли. Це по-перше.

 

По-друге, я не розумію, куди ми поділи пункт 82 а лівої колонки, яким, чітко розмежовуючи повноваження між радою, головою, виконавчим комітетом, ми все-таки надавали можливість прийняти рішення і перерозподілити ці повноваження, але виключно за рішенням ради. Тобто якби ця частина

 

48

 

залишалася, тоді залежно від того, яким буде склад ради, і, будемо говорити, яким буде сільський, селищний, міський голова, оті співвідношення: сильний голова - слабка рада чи навпаки /в тому числі і виконавчі органи/ повністю регулювалися б цією нормою. Але зараз її тут немає. Тому я наполягаю або залишити частину в редакції комісії, бо там уже досить детально все відпрацьовано і погоджено, або повернутися до пункту 82. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Вікторе Лаврентійовичу.

 

МУСІЯКА В. Л. Ви знаєте, те, що каже Олександр Миколайович, його побоювання, що тут не досить широко розписано співвідношення між оцими різними рівнями виконавчого органу... Тому я думаю, пункт 82 ви дивіться на сторінці 227...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ліва колонка.

 

МУСІЯКА В. Л. Так, пункт 82 зліва. Це було проголосовано на засіданні комісії і вилучено. Тоді давайте замість підпункту 2 поставимо цей текст, він вирішує всі проблеми. Згодні? Олександр Миколайович згоден, гадаю, ви теж погодитеся.

 

Будь ласка, Володимире Віталійовичу.

 

49

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Депутат Ковтунець. Будь ласка.

 

МУСІЯКА В. Л. Нам зараз треба дійти згоди, і все.

 

КОВТУНЕЦЬ В. В. Дякую. Група "Реформи". Олександр Миколайович був не зовсім правий, коментуючи статтю 141. Дійсно, є виконавчий орган, але цей виконавчий орган може називатися виконавчим комітетом або якось інакше. Але ніде не сказано, що він має бути колегіальним. Тут сказано, що голова головує на засіданнях ради, а не на засіданнях виконавчого органу. Тобто колегіального виконавчого органу не передбачено.

 

Тепер по суті пропозиції. У пункті 82 говориться, що рада може прийняти рішення про розмежування повноважень. Я вважаю, що рада зобов’язана прийняти це рішення, тому що потім, якщо вона не прийме цього рішення, буде пізно, рада буде виключена з роботи так само, як і голова буде звільнений від будь-якої відповідальності за дії виконавчих органів.

 

Я пропоную підтримати пропозицію Віктора Лаврентійовича.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я ставлю цю пропозицію, хоч вона і з голосу, на голосування.

 

МУСІЯКА В. Л. Це у тексті є.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Є, вона відредагована.

 

50

 

МУСІЯКА В. Л. Пункт 82 у лівій колонці на сторінці 227.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу голосувати.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

"За" - 239. Прийнято.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми прийняли частину другу. До частини третьої є зауваження?

 

Петре Григоровичу Душейко, ви з мотивів? Одну хвилиночку!

 

Ставлю на голосування підпункти 1-3 частини третьої статті 49. Будь ласка.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

"За" - 234.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю на голосування статтю 49 у цілому з усіма поправками, які ми прийняли.

 

МУСІЯКА В. Л. Прошу підтримати.

 

"За" - 232. Прийнято.

 

51

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Стаття 50 "Організація роботи виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті /у разі її створення/ ради”.

 

Депутат Товт. Поправка 195. Будь ласка.

 

ТОВТ М. М. Шановні Олександре Миколайовичу і Вікторе Лаврентійовичу! Моя поправка полягає в тому, щоб статтю 50 як і статті 48 та 49 віднести на трете читання. Все ж таки не треба утворювати цей колективний орган із вирішальними функціями. Тоді вже краще давайте утворимо президій ради, яка хоч буде легітимним органом, що в період між пленарними засіданнями виконуватиме певні виконавчі функції.

 

Я пропоную вилучити статтю 50. І пропоную статті 48, 49 і 50 віднести на трете читання.

 

Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми вже проголосували в цілому статті 48 і 49. А щодо статті 50 ставлю на голосування пропозицію депутата Товта. Будь ласка.

 

"За" - 129.

 

Ще є зауваження до статті 50?

 

Депутат Шейко. Будь ласка.

 

ШЕЙКО П. В. Поправка 194. Там випадково випало моє прізвище, хоча я подавав до статті 50 зауваження. Я

 

52

 

підтримую колегу Товта. Шановні колеги, вчитайтеся у статтю 50 у редакції, запропонованій комісією. Уявіть собі, тут уже з’явився заступник сільського голови по якійсь виконавчій роботі! Таким чином, ми вже маємо голову, заступника голови, секретаря ради, секретаря виконавчого комітету ради. Уже чотири керівники у сільській раді! Що ж ми робимо, колеги!

 

Депутат Товт вніс слушну пропозицію, і я підтримую його. Дуже вас прошу статті 48, 49 і 50 віднести на третє читання. Ми утворили два колегіальних органи з надуманими повноваженнями.

 

МУСІЯКА В. Л. Тут змішано різні речі. Мова у законопроекті йде про те, що є голова ради, є його заступник, але є міський голова, сільський голова, селищний голова. Ви знаєте, скільки ми сиділи й думали, що ж робити? Він очолює виконавчий орган, А раптом його нема, що тоді робити? Ми різні назви цієї посади обмірковували. Просто заступником не можна назвати. Ми дійшли згоди, щоб назвати цю посаду - заступник голови по виконавчому органу, який у відсутність голови організує роботу цього органу. І тут нема ніяких суперечностей.

 

53

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Вікторе Лаврентійовичу, вибачте. Шановні колеги! Ми влаштовуємо семінар з приводу кожної статті. Працювала тимчасова спеціальна комісія. У и роботі взяли участь представники комісій, фракцій, груп, а тепер починаємо один одному пояснювати (Шум у залі). Нам ще треба розглянути 100 сторінок, бо до 8 чи 9 години вечора ми цей закон маємо ухвалити. Тому я прошу активізуватися.

 

Ставлю на голосування статтю 50 у редакції комісії. Прошу підтримати.

 

"За" - 210

 

На прохання депутатів ще раз голосуємо. Будь ласка.

 

Депутате Ніколаєнко, голосуйте! (Шум у залі).

 

"За" - 221.

 

Одну хвилинку. Я прошу: або голосувати, або галасувати. Одну хвилинку. Депутате Соболєв, чого ви кричите? (Шум у залі).

 

Президія тут, а не там унизу. Переносимо на третє читання (Шум у залі).

 

Депутат Лавриненко. Поправка 196.

 

ЛАВРИНЕНКО М. Ф., член Комісії Верховної Ради України з питань правової політики і судово-правової реформи (Глухівський виборчий округ, Сумська область). Шановні колеги, дозвольте звернути вашу увагу на поправку 196. Що тут викликало сумніви у Петра Шейка? Саме те, що в нашій редакції, тобто моїй, депутатів Стешенка і Радька, збіглися пропозиції: називати заступника голови заступником керівника виконавчого комітету.

 

54

 

Ми погодилися на засіданні комісії, що має бути та редакція, де засідання виконкому в разі відсутності голови можуть скликатися "заступником сільського, селищного, міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради... "

 

Ми, автори цієї пропозиції, погодилися з компромісною редакцією. Якщо не проходить редакція комісії, то тоді ставте на голосування нашу пропозицію, згідно з якою буде заступник керівника виконавчого комітету. Оскільки є керівник (чи то міський голова, чи як би ми його не назвали), то і заступник повинен бути

 

ГОЛОВУЮЧИЙ Голосуємо поправку 196 депутата Лавриненка.

 

"За" - 184.

 

МУСІЯКА В. Л. Такого поняття "керівник" немає в Конституції...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Депутате Стешенко, будь ласка.

 

СТЕШЕНКО О. М., Шановні колеги! Я взагалі не бачу причин блокувати... Я після закінчення роботи нашої тимчасової спеціальної комісії робив коротеньке повідомлення та подякував саме тим членам комісії, які постійно працювали й забезпечили нашу конструктивну роботу,

 

Ніякої небезпеки в статті 50 немає. Ні для кого, ні для будь-якого органу жодної загрози вона не становить. Я прошу, Олександре Миколайовичу, поставити на голосування стаття 50 у редакції комісії. Справді, тепер із голосу міняти одну по-

 

55

 

садову особу на іншу не зовсім коректно, це вплине на ввесь законопроект. А всіх прошу заспокоїтися, конструктивно проголосувати і рухатися вперед. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Голосуємо. Прошу заспокоїтися та голосувати.

 

"За" - 244.

 

Спасибі.

 

Стаття 51 "Відділи, управління та інші виконавчі органи сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради". До частини першої є зауваження? Немає. До другої? До третьої? Немає.

 

Голосуємо частини першу, другу і третю. Прошу уваги.

 

"За" - 246.

 

Депутат Ковтунець. Поправка 206.

 

КОВТУНЕЦЬ В. В. Шановні колеги! Якщо ми приймемо частину четверту за формулюванням у правій колонці, то ми справді остаточно перетворимо виконавчий комітет на колегіальний виконавчий орган, який опиняється між радою і виконавчими органами, відділами та управліннями посередником, не нестиме

 

56

 

жодної відповідальності, але може приймати найабсурдніші рішення. Тому я пропоную врегулювати цю підпорядкованість. А саме: відділи, управління, виконавчі органи підпорядковуються міському голові. Тобто має бути персональна відповідальність, а не колегіальна, бо треба здійснювати оперативне управління, а виконком збирається раз чи двічі на місяць. А виконавчому комітету такі органи лише підзвітні, так само, як і раді. І тоді все нормально. Є якийсь колегіальний дорадчий орган, який певною мірою несе відповідальність. Але в оперативному управлінні має бути одна особа, якій підпорядковуються відділи та управління, - це голова, якого обрано всім населенням і який має досить високі повноваження та повинен нести високу відповідальність.

 

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Абсурдне рішення можуть приймати і індивідуально, й колегіально... Так що це така справа...

 

Поправку 206, запропоновану депутатом Ковтунцем, ставлю на голосування.

 

"За" - 164. бракує голосів.

 

57

 

МУСІЯКА В. Л. Я прошу вибачити, але в частині другій ми поминули одну важливу річ /це мені Олександр Миколайович нагадав/. Коли ми зустрічалися з головами рад різних рівнів, вони звернули увагу на одну деталь. У частині другій записано: "Керівники відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради призначаються і звільняються з посади сільським, селищним, міським головою, головою районної в місті ради за погодженням з відповідними постійними комісіями". Пропонується вилучити слова "відповідними постійними комісіями ради". Голова нікого не зможе призначити, бо з цими комісіями ніколи не погодить. Тому Прошу підтримати пропозицію про вилучення з частини другої фрази: "з відповідними постійними комісіями ради".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Внесену поправку до частини другої Прошу проголосувати /Шум у залі/.

 

"За" - 225 /Шум у залі/.

 

МУСІЯКА В. Л. Депутате Єльяшкевич, ви взагалі не голосуєте? /Шум у залі/.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ще раз ставлю на голосування.

 

"За" - 245.

 

До частини п’ятої є зауваження? Немає. Ставляться на голосування частини четверта й п’ята. Прошу проголосувати.

 

"За" - 239.

 

Статтю 51 у цілому ставлю на голосування з прийнятими поправками.

 

58

 

"За" - 242. Прийнято.

 

Дякую.

 

Стаття 52 “Голова районної, обласної, районної у місті /у разі її створення/ ради". До частини першої є зауваження? Є. Депутат Шейко, поправка 211.

 

ШЕЙКО П. В. Я пропоную частину першу викласти в такій редакції: "Голова районної, обласної ради обирається відповідного радого шляхом таємного голосування з числа її депутатів більшістю голосів від окладу ради строком на чотири роки".

 

Мене зовсім не влаштовує /я на засіданні комісії про це говорив невизначеність терміну повноважень голів районної та обласної рад. Якщо ми хочемо скореспондувати на закон про вибори, то це не його норма, а норма саме цього закону, який визначає функції та повноваження і діяльність місцевого самоврядування. Тому тільки тут має бути закладена норма часової тривалості діяльності ради. Я Прошу підтримати мою поправку.

 

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю на голосування поправку 211 депутата Шейка.

 

"За" - 119. Бракує голосів.

 

МУСІЯКА В. Л. Треба підтримати редакцію, запропоновану комісією.

 

59

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Цієї частини?

 

МУСІЯКА В. Л. Чому ми записали "у межах строку повноважень ради"? Раптом щось із головою трапиться і доведеться нового голову обирати, то не на чотири ж роки, а скажімо, на півтора чи два роки. Тому ми й записали, що голова обирається на термін повноважень ради.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Депутат Моісеєнко.

 

МОІСЕЄНКО В. М. Фракция коммунистов Украины, Всеукраинский союз рабочих. Уважаемые коллеги, я Прошу обратить ваше внимание на мою поправку 214. Я предлагаю в части первой статьи 52 после слов "у місті ради" дописать: "є головною посадовою особою на відповідній території" и далее за текстом.

 

Я еще раз хочу напомнить, что постоянно ставится вопрос о персональной ответственности. Сегодня мы об этом слышали из противоположного лагеря. Я думаю, что будет правильнее, если председатель городского совета действительно будет выполнять свои полномочия как главное должностное лицо на данной территории.

 

Еще хочу обратить ваше внимание на то, что вчера и позавчера, 18-19 марта, граждане Украины ставили вопрос об ответственности первых должностных лиц - Премьер-министра и Президента, а также Верховного Совета. Но здесь хотелось бы объединить это все в одном лице на местном уровне. Прошу поддержать.

 

Спасибо.

 

60

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю на голосування поправку 214 депутата Моісеєнка. Прошу проголосувати.

 

"За" - 101.

 

Бракує голосів.

 

До частини другої є зауваження? /Шум у залі/. Голосуємо частину першу.

 

Депутате Єльяшкевич, голосуйте.

 

"За" - 279.

 

До частини другої є зауваження?

 

Депутате Моісеєнко, будь ласка. Поправка 215.

 

МОІСЕЄНКО В. М. Всеукраинский союз, рабочих. Уважаемые коллеги! Прошу обратить внимание на поправку 215. Я не буду ее зачитывать, она достаточно длинная. Это должен был сделать председательствующий на нашем заседании. Суть ее сводится к тому, что при избрании председателя он не должен иметь влияния на исход избирательной кампании. Тут, мне кажется, выписан механизм, который позволяет эту проблему решить.

 

Сегодня вопрос номер один - освободить избирательные органы от влияния партии власти. Если бы была нормальная избирательная система, то не было бы протестов, и мы бы спокойно работали. А так приходится выводить людей на улицы. Пожалуйста, проголосуйте за это предложение.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю на голосування поправку 215.

 

"За" - 111.

 

Бракує голосів.

 

61

 

Ставлю на голосування частину другу в редакції комісії.

 

"За" - 261. Прийнято.

 

До частини третьої є зауваження? Депутат Шейко. Поправка 216. Будь ласка.

 

ШЕЙКО П. В. Шановні колеги! Суть моєї поправки полягає в тому, що ми закладаємо в основу даного закону дуже сильну представницьку владу на рівні територіальних громад. На рівні територіальних громад, я підкреслюю, якою не в район і область. Завтра через це районна і обласна ради не виконуватимуть функцій, які вони виконують сьогодні, бо виконуватимуть функції, делеговані тільки з базового рівня.

 

Уявімо собі невеличкі делегування. І постійна робота велетенського апарату обласної, районної рад, які, власне, раз на квартал зберуться на своє засідання на півдня, і на тому їхні функції закінчуватимуться. Це буде постійне панування органу виконавчої влади по вертикалі, а тому можна спрогнозувати таку саму ситуацію, що була протягом 1992-1995 років.

 

Я прошу підтримати поправку 216, суть якої в тому, що голова ради може здійснювати свої повноваження як на постійній основі, так і на громадських засадах.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю на голосування поправку 216.

 

Я нагадую, що ми цей закон сьогодні приймемо.

 

"За" - 113.

 

62

 

Депутате Яценко, будь ласка. Я щось вашої поправки не бачу. Яка?

 

ЯЦЕНКО В. М., голова Комісії Верховної Ради України з питань Чорнобильської катастрофи /Коростенський виборчий округ, Житомирська область/. Я зараз нагадаю. Коли ми розглядали подібне повноваження міського голови, я написав власні зауваження для всіх голів щодо їх входження до складу органу чи наглядової ради підприємств, організацій, що мають на меті одержання прибутку.

 

Ми тоді проголосували мою формулу: займатися підприємницькою діяльністю, що має на меті одержання прибутку. І це було схвалено в сесійному залі. Якщо ми це прийняли для голови міської ради, то цілком розумно перенести на всіх голів. Чому немає в порівняльній таблиці, то інша оправа. Але, я думаю, формула точна, вона жорсткіша. Прошу її підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Вікторе Лаврентійовичу.

 

МУСІЯКА В. Л. Володимире Михайловичу! Це ж ми проголосували коли? Учора чи позавчора? Так? Ми ж не встигли внести до таблиці ту пропозицію. Просто проголосували, маючи на увазі тих голів.

 

63

 

Але тут є ще одна деталь. Коли ми говоримо: не має права займатися підприємницькою діяльністю, що передбачає отримання прибутку, то визначення статті 1 Закону про підприємницьку діяльність в Україні свідчить, що такою в діяльність з метою отримання прибутку. Отже, у нас фактично масло масляне. Якщо не можна займатися підприємницькою діяльністю, отже не можна й претендувати на отримання прибутку. Можемо так записати, але...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, ставлю на голосування. Покажіть того, хто займається підприємницькою діяльністю, а прибутку не хоче мати.

 

"За" - 182.

 

Бракує голосів /Шум у залі/.

 

МУСІЯКА В. Л. Але це не означає, що він має право займатися підприємницькою діяльністю.

 

64

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю на голосування частину третю в редакції комісії.

 

"За" - 265. Прийнято.

 

До частини четвертої є зауваження?

 

Депутат Моісеєнко. Будь ласка. Поправка 224.

 

МОІСЕЄНКО В. М. Фракция "Коммунисты Украины", Всеукраинский союз рабочих. Уважаемые коллеги! Обратите внимание, что здесь написано: "У своїй діяльності голова ради є підзвітним раді і може бути звільнений з посади радою, якщо за його звільнення проголосувало не менш як дві третини депутатів... "

 

Я предлагаю, и меня в этом поддерживает депутат Носов, записать: "більше половини". Чем я мотивирую? Я хорошо понимаю, что если сегодня в районной раде /есть такие примеры/ по 7 - 8 депутатов, если в городской раде - до 50 депутатов, то, конечно, говорить о половине было бы неправильно. Но я надеюсь, что все-таки наш Верховный Совет расширит представительство народних масс в органах власти, в том числе местных. И поэтому предлагаю записать: "більше половини". Почему? Потому что в этой ситуации депутатов должно быть значительно больше. В противном случае вы опять ставите нас перед необходимостью, как 18 марта, выводить людей и требовать этого...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Поправка 224 ставиться на голосування. Вона заслуговує на підтримку. Прохання її підтримати.

 

65

 

МУСІЯКА В. Л. Так, "половина". Не "дві третини", а - "половина".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Половина.

 

"За" - 177.

 

Бракує голосів.

 

Ставлю на голосування частину четверту в редакції комісії /Шум у залі/.

 

Проголосуємо, а тоді - ремарку.

 

"За" - 243. Прийнято.

 

Петре Володимировичу, ваша ремарка. Немає?

 

До частини п’ятої є зауваження? Немає.

 

Ставлю на голосування в редакції комісії /Шум у залі/.

 

Депутат Товт? Вибачте. Ні, до цієї частини немає поправки депутата Товта. Голосуємо частину п’яту в редакції комісії.

 

"За" - 260.

 

Спасибі, Вікторе Лаврентійовичу. Сідайте, будь ласка, відпочиньте трохи.

 

***

 

Роботу над розглядом законопроекту ми продовжимо через півгодини. А зараз слово надається Михайлу Дмитровичу Сироті, голові Лічильної комісії.

 

Поки Михайло Дмитрович іде до трибуни, я звертаюся з проханням до голів комісій, голів фракцій і голів груп: Прошу о 12 годині зібратися в залі президії. Є розмова на 10-15 хвилин щодо завтрашнього дня.

 

Будь ласка, Михаиле Дмитровичу.

 

66

 

СИРОТА М. Д., голова Лічильної комісії Верховної Ради України /Придніпровський виборчий округ, Черкаська область/. Шановний головуючий! Шановні народні депутати! Дозвольте оголосити два протоколи засідань Лічильної комісії.

 

Пертий протокол. "У бюлетень для таємного голосування по виборах першого заступника голови Арбітражного суду Автономної Республіки Крим було внесено кандидатуру Щуби Ірини Костянтинівни. На підставі результатів таємного голосування Лічильна комісія встановила: кількість народних депутатів України, повноваження яких визнані Верховною Радою України, - 415; кількість народних депутатів, які одержали бюлетені для таємного голосування, - 297. Кількість народних депутатів України, які взяли участь у голосуванні, - 288. За кандидатуру Шуби Ірини Костянтинівни подали голоси - 148 чоловік, проти - 140 чоловік.

 

Відповідно до пункту 27 частини першої статті 85, статей 127, 128 Конституції України та статті 9 Закону України про статус суддів, глав 3.7, 5.2 Регламенту Верховної Ради України Лічильна комісія вирішила: вважати необраною на посаду першого заступника голови Арбітражного суду Автономної Республіки Крим Шубу Ірину Костянтинівну".

 

Наступний протокол. "Слухали про підсумки таємного голосування по виборах суддів Верховного Суду України. У бюлетень для таємного голосування по виборах суддів Верховного Суду України були включені кандидатури: Арестенка Анатолія Миколайовича, Березовського Степана Михайловича, Григор’євої Лідії Іванівни, Домбровського Івана Петровича, Земляного

 

67

 

Василя Васильовича, Коновалова Володимира Миколайовича, Присяжнюк Тамари Іванівни, Селіванова Миколи Прохоровича.

 

Кількість народних депутатів України, які одержали бюлетені для таємного голосування, - 297. Кількість народних депутатів України, які взяли участь у голосуванні, - 291.

 

Результати голосування:

 

Арестенко Анатолій Миколайович: "за" - 248, "проти" -43;

 

Березовський Степан Михайлович: "за" - 249, "проти" -42;

 

Григор’єва Лідія Іванівна: "за" - 246, "проти" - 45;

 

Домбровський Іван Петрович: "за" - 250, "проти" - 41;

 

Земляний Василь Васильович: "за" - 246, "проти" - 45;

 

Коновалов Володимир Миколайович: "за" - 248, "проти" -43;

 

Присяжнюк Тамара Іванівна: "за" - 249, "проти" - 42;

 

Селіванов Микола Прохоровяч: "за" - 249, "проти" - 42.

 

Лічильна комісія вирішила вважати обраними суддями Верховного Суду України:

 

Арестенка Анатолія Миколайовича, Березовського Степана Михайловича, Григор’єву Лідію Іванівну, Домбровського Івана Петровича, Земляного Василя Васильовича, Коновалова Володимира Миколайовича, Присяжнюк Тамару Іванівну, Селіванова Миколу Прохоровича" /Оплески/.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ, Шановні колеги, ми беремо результати роботи Лічильної комісії до відома. І дозвольте поздоровити обраних суддів Верховного Суду України з виявленим їм високим довір’ям, побажати їм добра, здоров’я і хорошої творчої праці /Оплески/.

 

Оголошується перерва на 30 хвилин.

 

68