Стенограма пленарного засідання

21 березня 2008

ЗАСІДАННЯ  ОДИНАДЦЯТЕ

Сесійний зал Верховної Ради України

21 березня 2008 року, 10:00 година

Веде засідання Голова Верховної Ради України ЯЦЕНЮК А.П.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Всім доброго ранку! Шановні колеги, я прошу реєструватися.

 

10:00:36

Зареєструвалося -392

В залі зареєструвалося  392 народних депутати України. Ранкове пленарне засідання Верховної Ради України оголошую відкритим.

Шановні колеги, давайте привітаємо наших двох колег: це Жебрівський Павло Іванович, з днем народженням, нема ще Павла Івановича, правда, але ми його вітаємо, (О п л е с к и) і Вадим Васильович Колесніченко. Привітаємо його з днем народженням. (О п л е с к и)

Сьогодні п'ятниця, шановні народні депутати, – день оголошення запитів народних депутатів України. Надійшли запити народних депутатів України:

Віктора Турманова до Прем`єр-міністра України щодо створення умов для стабілізації роботи підприємств вугільної галузі та реалізації конституційних прав працівників на пенсійне забезпечення;

Руслана Князевича до Прем`єр-міністра України щодо виділення коштів на будівництво залізничної гілки „Тернопіль-Підгайці-Івано-Франківськ” ;

Олега Зарубінського до міністра палива та енергетики України щодо самоусунення Міністерства палива та енергетики України від вирішення питання відносно припинення неправомірних дій відкритого акціонерного товариства „Вінницягаз” по відношенню до трудового колективу товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційного підприємства „Техногаз” ;

Романа Забзалюка до Міністра оборони України щодо ненадання відповіді на депутатське звернення стосовно неналежного виконання своїх функціональних обов'язків з боку посадових осіб київського квартирно-експлуатаційного управління київського гарнізону;

Миколи Шершуна до Міністра праці та соціальної політики України стосовно безпідставної відмови оздоровчому комплексу „Агатівка” та товариству з обмеженою відповідальністю санаторій „Веселка” в укладенні договору з Міністерством праці та соціальної політики України щодо оздоровлення дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

Ольги Боднар до міністра внутрішніх справ України щодо порушення прав на житло учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильської АЕС першої категорії Дмитра Бикова;

Василя Кисельова до Генерального прокурора України стосовно неналежного розслідування кримінальної справи про порушення прав безпеки дорожнього руху народним депутатом України Андрієм Шкілем;

Ігоря Калєтніка до Генерального прокурора України щодо розслідування фактів правопорушення законодавства з боку першого заступника голови Державного комітету лісового господарства України Юрія Марчука;

Ігоря Калєтніка до Генерального прокурора України стосовно неналежного виконання посадових обовязків працівниками Генеральної прокуратури України під час розгляду питань щодо зловживань колишнього новокаховського міського голови Бориса Сілєнкова.

Шановні колеги, запити народних депутатів оголошені. Інших пропозицій немає в залі. Я переходжу до розгляду питань порядку денного.

Законопроект… Тут хто перший просить перерву. Ви мені поясніть тільки, це які дві фракції, бо тут не написано.

Фракція Партії регіонів та фракція комуністів просять перерву 30 хвилин.

 

ПІСЛЯ ПЕРЕРВИ

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, час завершився на перерву.

Я прошу заяву від фракції або Партії регіонів, або Комуністичної партії України.  Хто виступає з заявою? Інна Германівна, ви виступаєте? Будь ласка, увімкніть мікрофон на трибуні.

Інна Богословська, фракція Партії регіонів,  виступає за заявою.

 

10:49:33

БОГОСЛОВСЬКА І.Г.

Шановні колеги народні депутати, представники українського народу, шановний український народе! Партія регіонів  звертається з заявою про необхідність термінового виводу контингенту українських миротворців з Косово. Ми наполягаємо на тому, щоб українська влада виконувала українські закони як в середині країни, так  і за кордоном.

Наші хлопці були направлені в Косово на підставі закону 99-го року від 16 липня, який прийняла Верховна Рада, і я вам зачитаю  пункт, який точно каже, для якої місії. Схвалити Указ Президента про направлення миротворчого контингенту для участі у міжнародній миротворчій операції в  Косово, Союзна Республіка Югославія, пункт другий цього закону: піклуючись про безпеку українських миротворців, виходити з того, що вони не братимуть участі в акціях, які безпосередньо загрожують їх життю, в тому числі, в заходах по демілітаризації збройних формувань.

Таким чином, сьогодні ми маємо з вами ситуацію, коли наші хлопці використані як „пушечное мясо” в операції, до якої були задіяні війська НАТО, „Кейфор” під керівництвом НАТО і наші миротворчі контингенти. В результаті наших хлопців кинули на тих сербів, які на підставі міжнародного права не хочуть визнавати права одноосібного виходу Косово із складу Сербії. Наших хлопців кинули на штурм будови суду, де сиділи люди, які наполягали на тому, щоб їх поновили на роботі, з якої вони були незаконно звільнені.

Наших хлопців підставили під ручні грани спеціальні, штучно зроблені. Це означає, що наша влада, наш Кабінет Міністрів і міністр внутрішніх справ сьогодні абсолютно не компетентні і не здатні забезпечити виконання закону і забезпечення інтересів українських службовців, які знаходяться за кордоном.

Ми вимагаємо від Верховної Ради, щоб всі ті, хто кажуть, що вони є, дійсно, патріотами України, знали, що більшого патріотизму, ніж захищати життя наших з вами співгромадян, в світові не існує.

Ми повинні зараз вивести тих, хто і лежить в лікарнях, до яких не підходять, 14 наших хлопців лежать, вони не можуть с понеділка дочекатися операцій, тому що до них немає діла нікому. Ми повинні вивести їх терміново. Ми повинні вивести контингент. І тільки після того сісти із ООН і знову домовлятися про те, на яких підставах ми можемо заводити свої миротворчі операції.

Ми вважаємо, що ті, хто не проголосує за цю постанову, не є патріотом України...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дайте завершити.

 

БОГОСЛОВСЬКА І.Г.  Ті, хто не проголосує, не є патріотами України. І треба визнати тоді, що вони обслуговують в незалежній Україні інтереси сторонніх, іноземних військових яструбів.

Дякую за увагу.  

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Шановні народні депутати України, є вимога фракції Партії регіонів щодо внесення до порядку денного постанови Верховної Ради, а точніше проекту Постанови Верховної Ради за реєстраційним номером 2258  про виведення миротворчого контингенту з Косово.

Фракція "Наша Україна - Народна Самооборона"  та фракція „Блоку Юлії Тимошенко” з цього приводу хочуть провести відповідні консультації. І я оголошую 30-хвилинну перерву. Ось заява.

 

ПІСЛЯ ПЕРЕРВИ

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Шановні колеги, напрацювалися  вже, я дивлюся, наробилися ми, змучились.

Шановні народні депутати, в мене була би наступна пропозиція до вас. Зареєстрований проект постанови 2258. Зараз буде засідання Ради національної безпеки й оборони. Я просив би підтримати пропозицію голови парламенту наступну. Я беру цю постанову 2258 як позицію фракції Партії регіонів, очікую на позицію більшості, а саме: "Нашої України - Народної Самооборони" та "Блоку Юлії Тимошенко". І якщо парламент мене делегує, я як член Ради національної безпеки й оборони  піднімаю питання щодо даного предмета на РНБО. Після цього будемо відповідним чином зустрічатися і приймати подальші рішення. Така сьогодні вимога закону, адже мова повинна йти про те, що ми повинні працювати виключно в нормах закону. Закон України „Про участь України в міжнародних миротворчих операціях” – це закон, а не постанова. Плюс  Рада національної безпеки й оборони є тим органом, який приймає відповідні рішення. Таким чином я доведу позицію до Ради національної безпеки й оборони, позицію однієї й іншої половини парламенту. А далі будемо дискутувати. Як підхід, товариші?

Приймається? (Ш у м  у  з а л і). Не приймається такий підхід? Да. Ну, так ви сядьте, не переживайте, ніхто не буде (Ш у м  у  з а л і).

Ввімкніть мікрофон. З трибуни. Будь ласка. Олександр Сергійович Єфремов.

 

 ЄФРЕМОВ О.С.

Уважаемый Арсений Петрович, уважаемые коллеги! Постановление сейчас размножается, оно будет в зале буквально через две минуты. Только что я разговаривал с Зайчуком Валентином Александровичем по этому вопросу.

Дело в том, что недавно состоялось у нас заседание совета фракции, и учитывая ту информацию, и что затягивается решение этого вопроса, и мы понимаем, к чему оно клонится, то, учитывая, что вчера информация из уст министра внутренних дел была здесь неправдивой по многим вопросам, то совет фракции ставит еще вопрос по пребыванию Луценко в занимаемой должности в связи с тем, что он неправдивую информацию доложил вчера здесь, в зале  Верховного Совета. А это связано с жизнью людей, это связано с тем, что те люди, которые вчера приняли участие в этом инциденте со стороны, украинской стороны, они находились под руководством контингента НАТО, а не под руководством полицейских сил. Если мы подымем законодательные, закон, по которому направлялись эти люди для выполнения своих служебных обязательств, то там было непременной нормой, что они ни в коем случае не должны принимать участие в конфликтах, которые могут повлечь за собой вред здоровью и опасность для их жизни. Это первое было нарушение, которое сделано. Министр не мог этого не знать, и то, что он вчера доложил здесь, в зале заседания Верховного Совета неправдивую информацию, в очередной раз говорит о лице этого человека. И мы ставим вопрос о снятии его с занимаемой должности.

Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую, Олександре Сергійовичу. Колеги, ми будемо стояти біля трибуни і так виступати, чи може сядемо на місця. Не сядемо, да? Ну, добре.

Анатолій Степанович Гриценко. Будь ласка, заява від "Нашої України - Народної Самооборони".

 

11:23:44

ГРИЦЕНКО А.С.

Шановний Арсенію Петровичу, шановні колеги, я хотів би висловитися з приводу того проекту, який був внесений, і з приводу того, яким чином нам краще організувати нашу роботу.

Ну, по-перше, проект, який внесений, про відкликання нашого контингенту, не може бути підтриманий, принаймні, з тієї причини, що він  не має жодного відношення до тієї місії, про яку ми зараз говоримо. Зараз в Косово знаходиться два українських підрозділи. Перший підрозділ збройних сил, який є контингентом згідно Закону про миротворчу діяльність. Він туди направлений рішенням Верховної Ради, він діє під командуванням НАТО, там все в порядку.

Другий наш підрозділ, це підрозділ по лінії Міністерства внутрішніх справ. Це персонал, це абсолютно інша категорія, згідно з Законом про миротворчу діяльність. Він туди направлений в склад місії ООН, Організації Об’єднаних Націй. І він туди направлений згідно з цим же законом рішенням Президента, Указом Президента України після розгляду цього питання на засіданні РНБО. Тобто це два абсолютно різних підрозділи і підрозділ, в якому загинув наш офіцер, це персонал і він діє в складі місії Організації Об’єднаних Націй. Це перше. Чисельність і там, і там, приблизно однакова, близько 180 чоловік особового складу.

Я хотів би сказати, що сьогодні буде проводитися засідання Ради національної безпеки і оборони, яка свого часу давала рекомендацію Президенту направити цей персонал. Очолює РНБО Президент, там присутні всі ті міністри, які відповідають за це питання. Ми вважаємо, що треба дати можливість РНБО, а до складу РНБО входить і Голова українського парламенту, який також почув всіх тут і може висловити свою точку зору. Якщо треба, на засіданні РНБО, можливо, за згодою запросити ще і народних депутатів для того, щоб це питання було всебічно розглянуте. І дати можливість і право тому, хто згідно з нашим законом уповноважений вирішувати це питання, а це Президент України стосовно персоналу, прийняти відповідне рішення.

Я можу додати ще від себе, що Верховна Рада повинна приймати дуже відповідальні і виважені рішення, не імпульсивне рішення. Трагедія, що загинув наш солдат, трагедія, що так бездарно була проведена операція ООН, тому що операція, в ході якої поранено понад 100 чоловік з усіх чотирьох персоналів, які там брали участь: і французи, і поляки, і румуни, і українці - це бездарно проведена операція, за це треба відповідати.

Друге питання, яке треба поставити, і про це вчора міністр внутрішніх справ говорив. Є такий формальний документ – Правило бойового зіткнення, або …………….., англійською мовою. Це документ, який чітко визначає умови, можливості або не можливості застосування зброї у відповідь в разі загрози і так далі. Очевидно, що цей документ має бути серйозно переглянутий. І ми повинні отримати відповідь на питання, чи було витримано ці правила бойового зіткнення і чи дозволяють ці правила бойового зіткнення захистити наших солдат, у даному випадку по лінії Міністерства внутрішніх справ?

 Крім того, я хотів би сказати, що імпульсивні рішення, вони поставлять під сумнів взагалі прогнозованість нашої держави і перекреслять все те, що  робилося там   протягом багатьох років, за що нам дуже вдячні.

Дивіться, сьогодні протягом цієї доби, мабуть, близько ста людей загинуло на дорогах України, але ми не забороняємо після цього рух по нашим дорогах. Це трагедія, ще раз повторюю, треба зробити всі висновки для того, щоб цього більше не було. Але не можна приймати таких рішень.

Я можу нагадати, що в 2005 році, коли було прийнято політичне рішення вивести наші війська з Іраку, ми зробили це, на відміну від іспанців і інших, які от так от вивели, протягом року поетапно, жодну людину не втратили, і за це нам вдячні і уряд Іраку, і керівництво провінції Васід, і коаліційні сили. Ми повинні бути відповідальними. І ще раз повторюю, не перекреслити всю ту роботу, яка була.

Як підсумок, давайте дамо можливість Раді сьогодні працювати, а РНБО визначитися, вони мають на це повноваження, і нехай Президент, який згідно закону направляв персонал туди, прийме відповідне рішення. Потім Рада може його розглянути і відповідним чином реагувати.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

Будь ласка, хто хотів би висловитися? Інна Германівна ви? Чи Нестор Іванович спочатку? Після Нестора Івановича Борис Іванович; після Бориса Івановича Інна Германівна. Добре.

Будь ласка, Несторе Івановичу.

І потім фракції.

 

11:28:20

ШУФРИЧ Н.І.

Шановні колеги! Як один із авторів постанови я хочу уточнити, що ми наполягаємо на виведенні, і контингенту, і українського персоналу з Косово. Вчора, хто мав можливість дивитися „1+1”, бачив оперативну зйомку, де наших хлопців які, до речі, були повністю озброєні, закидали гранатами. Тому що дехто говорив, що у наших хлопців тільки дубинки і вони виконують відповідну місію. Вони були озброєні автоматами АК і їх заборсали гранатами. Ми вчора… закидали гранатами… і всі мали можливість це бачити. Чотири години, як нам зараз повідомляють, нашим синам не давали чіткої команди, що їм робити. А весь час їх закидували гранатами. Один з наших громадян загинув. Ви знаєте скільки поранених. Під час цього інциденту загинули і  постраждали серби.

Щодо того, що я голосував, зверніть увагу на пункт закону, де було чітко заборонено  прийняття участі наших  хлопців в будь-яких бойових діях, чи в будь-яких діях, які загрожують їх життю.

Так, ми припускали, що треба допомогти країні Сербії проти мародерів, проти  банд формувань. А приймати участь в зіткненні між народами, де є різні підстави і мотивації цього зіткнення, ми згоди не давали. І ви знаєте, що це є грубим  порушенням, як і той обман, коли нам говорять, що треба, щоб НАТО всім керувало. Так ця операція і була проведена під керівництвом НАТО, тільки чомусь зараз про е соромно говорити, тому що загинула людина.

Шановні колеги, я хочу всім нагадати 2004 рік і 2005 рік. Тоді, в дуже складних  політичних умовах Верховна Рада України  об’єдналася заради   того, щоб повернути наших дітей із  Іраку.

Я хочу нагадати конфлікт біля острова Тузла. Тоді всі ми відклали в сторону наші політичні уподобання і біля 400 голосів засудили дії навколо острова Коса Тузла. І біля 400 голосів було віддано за те, щоб  повернути наших дітей із Іраку. Невже сьогодні політична кон’юнктура не дозволить вам проголосувати за те, щоб наші сини повернулися додому. Я  сподіваюся на порозуміння хоча б в цьому питанні.

У нас сини з вами і давайте наших дітей повернемо додому,  тим паче, що їх там  використовують, як „пушечое  мясо”. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Борис Іванович Тарасюк, будь ласка.

Я прошу максимум три хвилини, Борис Іванович, щоб ми дали…

 

11:31:21

ТАРАСЮК Б.І.

Я  хотів би нагадати, що  наших хлопців 1500 було направлено в 2003 році в Ірак. Тоді, коли були сумнівні підстави для цієї місії і направлені були ці хлопці за уряду Януковича і Президента Кучми. Це відносно турботи про наших хлопців.

Друге. Я познайомився щойно з постановою, з проектом постанови, і ви знаєте, мені прикро зате, що такі безграмотні проекти постанови готуються від імені найбільшої фракції. Мова йде про який контингент? З цього проекту постанови важко зрозуміти. Чи мова йде про поліцейські сили у складі тимчасової адміністрації місії ООН в Косово чи мова йде про контингент, в якому знаходяться українські військовослужбовці у складі українсько-польського батальйону. Так оце треба уточнити, тому що є різні рішення, це дві різні миротворчі операції. У цій всій ситуації мене дуже тривожить те, що трагедія, трагедія загибелі нашого одного міліціонера, офіцера, вони використовується для політичних спекуляцій. Не треба змішувати гріш з неправедним. Не треба говорити як це вчора було сказано від імені фракції Регіонів, що це НАТО винно у цьому. НАТО немає ніякого відношення до цього. Кричати будете в іншому місці, на базарі. На базарі будете кричати.

Ще я хочу сказати, що у складі поліцейських місій знаходиться 115 українських міліціонерів і 40 осіб у складі загону, кінологічного загону. Тобто всього 155 знаходяться у складі місії ООН в Косово. Ця місія здійснюється з відповідно до Резолюції Ради безпеки ООН 1244 від 1999 року. Жодна країна член ООН не виступила і не піддала сумніву цю Резолюцію. Отже, наші хлопці знаходяться легітимно. За шістнадцять років участі в операціях, миротворчих операціях ООН взяло участь 31 тисяча 700 військовослужбовців і поліцейських. По лінії ООН всього загинуло 47 плюс 1 – 48 загинуло, в операціях по лінії ООН загинуло 24, із них лише 9 загинуло в наслідок бойових дій, 14 – це самогубство, неналежне поводження із зброєю і дорожньо-транспортні пригоди. Нагадаю, що в 2000 році в Збройних силах України на території України загинуло з різних причин 154 військовослужбовці.

Я навів ці цифри для того, щоб ми з аргументами спокійно по діловому.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте завершити.

 

ТАРАСЮК Б.І. А не перетворювали цю ситуацію в політичні спекуляції. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Інна Германівна Богословська. Після Інни Германівни колега Цибенко. Після Цибенко Володимир Михайлович Литвин.

 

11:35:08

БОГОСЛОВСЬКА І.Г.

Шановна українська громада, на превеликий жаль, цинічна брехня стає вже нормою поведінки і правлячої коаліції, і уряду України, і діючій влади. Вам зараз сказали, що НАТО не має жодного відношення до цієї операції, а вчора великий наш спеціаліст, фахівець, міністр внутрішніх справ навіть в своїй прес-конференції сказав: якщо б там було НАТО, то там би зовсім не було такої поганої ситуації, не було б трупів.

Так ось, шановні, разом з нашими хлопцями, яких зробили гарматним м’ясом, в операції по захвату будівлі суду приймали участь війська „Кейфор”. Це війська, військові ООН під керівництвом НАТО, це натівські військові керували цією операцією, хто не знає, помовчіть, будь ласка.

По-друге, шановні, тут мені сказали з такою гордістю пан Куликов, що він з Луценко з’їздив в Косово і бачив там. Шановні, ви з’їздили як на екскурсію! Ви повинні були на собі привести тих хлопців, які лежать в лікарні і до яких ні хто не підходить! Ви повинні зараз тут не цинічно всім розповідати, що тільки одна людина загинула! Шановні, а скільки вам треба, совість ви маєте чи ні!? Ми не посилали українців протистояти в незаконно виділеній Сербії сербам і албанцям. Ми не посилали, ми посилали своїх в 99-му році, щоб вони мир і спокій в Югославії утримували. Ви зараз наших хлопців кидаєте проти славян, проти православних! Ви совість маєте?! Спитайте краще у міністра внутрішніх справ на яких підставах, без згоди з Україною, нам змінили наш сектор, це не український сектор! Ми не повинні були здійснювати жодних операцій в цьому секторі! Наших хлопців підставили, нашим хлопцям чотири години не давали права використовувати зброю, по них кидали! Вони зараз наші сини. Моїй донці зараз 27, це може бути її чоловік, це наша з вами відповідальність! І те, що ви обслуговуєте, як політичні проститутки, інтереси НАТО, - це сором для країни!

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Цибенко.

 

11:37:36

ЦИБЕНКО П.С.

Фракція комуністів, Петро Цибенко.

Шановні колеги, шановні громадяни України! Ви знаєте, хотів би розпочати свій короткий виступ з репліки. Пан Гриценко закликав нас до виваженості. Я підтримую цей заклик. Але я хотів би, щоб ми були виваженими не лише тоді, коли ставимо питання про виведення нашого військового контингенту, а тоді, коли посилаємо. Бо я від імені фракції, яка за направлення жодного військовослужбовця, громадянина України за межі України не голосувала, заявляю, що ми не посилали! То давайте ми будемо відповідальними тоді, коли посилаємо.

Друге. Друге, про що я хотів сказати. Вчора міністр внутрішніх справ з цієї трибуни з гордістю заявив, що військовослужбовець, представник МВС загинув, вдумайтесь в це, в зоні відповідальності іншої країни, з гордістю підкреслив… Люди добрі! То це що, в іншому городі загинув наш військовослужбовець?

Далі. Ви знаєте, багато наших сьогоднішніх бід від того, що у нас дуже коротка пам’ять. Нас наша власна історія, на превеликий жаль, нічому не вчить. Ті з народних депутатів, хто обирається не вперше, мабуть, пам’ятають, які золоті гори з цієї трибуни обіцялись, коли направляли наших миротворців у той чи інший регіон, зокрема, Кувейт, Ірак і так далі, і тому подібне, що вони будуть там служити перукарями, банщика, прибиральниками і жодного разу не з’являться  бойових дій, а  тому жодна волосина з голови  українського військовослужбовця не впаде. Мало того,  як тільки наші військові контингенти опиняться на Близькому Сході, на Україну зразу ж посиплються всілякі блага у вигляді нафти,  газу,  замовлень на відбудову об’єктів інфраструктури і так далі, і тому подібне.

А тепер подивимось, що у сухому залишку. А в сухому залишку 18 гробів, які привезли в Україну з Іраку. Чиї інтереси захищали ці наші  молоді хлопці, загинувши там?  Якій матері можна пояснити велику політику, якщо вона втратила свою дитину за межами  України.

Тому, шановні колеги, я за виважений підхід, але виважений і тоді, коли направляємо. Тому постанова, яка внесена, вона своєчасна, проблема існує, її треба вирішувати, вирішувати  для того, щоб нам не було завтра соромно.

Ви знаєте, я абсолютно впевнений, що ні Шон Кар, ви знаєте кого я маю на увазі, ні Андрій Ющенко ні в Іраці, ні в іншому регіоні, де стріляють, не опиняться, а наші з вами діти будуть там.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Володимир Литвин, будь ласка.

 

11:40:56

ЛИТВИН В.М.

Шановні колеги, у нас, схоже, з’явилася нова форма роботи засідання Верховної Ради України – мітинг.  Тому дозвольте від імені фракції до довести до вашого відома наше бачення цієї ситуації.

По-перше, хотів би   сказати, що  постановку питання щодо  Косово дуже радо сприйняли нашу колеги із  коаліції, які між собою не домовилися з приводу імперативного мандату,  з природу природних монополій, і вони дякують   за те, що заблокували трибуну Верховної Ради України. Це перше.

Друге. Шановні колеги, давайте забезпечимо серйозний підхід для обговорення цього питання. Після проголошення незалежності Косово, з'явилися нові реалії у світі, реалії, які зачіпають безпосередньо національні інтереси України. Тому я переконаний, що треба відійти від емоцій, які вчора домінували, коли слухали інформацію міністра. Треба нам зараз запланувати і проголосувати рішення, щоб ми провели на наступному пленарному засіданні розгляд питання щодо позиції Української держави відносно проголошення незалежності Косова. Заслухати доповідь міністра закордонних справ, міністра оборони, Служби безпеки, Головного управління розвідки, а у нас є інформація, ми запит зробили від фракції і отримали інформацію, що обстановка там надзвичайно складна, що існує упереджене ставлення до українських громадян в особі персоналу. І нам  потрібно не ховати голову в пісок і сказати, що проголошення незалежності Косово не може бути  не прецедентом, як хоче цього українська влада, цей прецедент небезпечно вдарить по Україні. Давайте будемо говорити про проблему Криму, давайте будемо говорити про активізацію так званого політичного русинства і давайте будемо думати, як це відгукнеться для України.

І ще один момент. Оскільки існує упереджене ставлення до українського персоналу, а Служба безпеки дає таку інформацію, участь українських миротворців у заходах щодо стабілізації обстановки в регіоні спровокувала погіршення ставлення до них косовських сербів. Окрім того, існує напруженість у відносинах між українськими миротворцями та місцевими албанськими поліцейськими, які намагаються керувати діями українських миротворців.

Тому висновок: ми маємо заслухати це питання серйозно як Верховна Рада України, окрім того, що ще буде засідання Національної ради безпеки і оборони, і прийняти державне рішення Верховною Радою України, перше, щодо ставлення України до проголошення незалежності Косово і друге – щодо нашої участі у тих процесах, які відбуваються на Балканах, зокрема в Косові. Я переконаний, що…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте завершити.

 

ЛИТВИН В.М. …ми приймемо рішення, що нам немає потреби виступати гарматним мясом. Але це повинно бути серйозне, зважене рішення Верховної Ради України. Поки що в нас говорять емоції. Емоції – це половина справи, нам треба приймати серйозне рішення.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. По одній хвилині: Чечетов і Кармазін.

 

11:44:37

КАРМАЗІН Ю.А.

Юрій Кармазін, Партія захисників Вітчизни, Блок „Наша Україна – Народна Самооборона”.

Шановні народні депутати, нам запропонований зараз проект Постанови Верховної Ради за номером 2258. Наголошую вам, що у нас існує Закон „Про участь України в міжнародних миротворчих операціях”. Закон, який в статті сьомій передбачає, що питання про відкликання миротворчого контингенту і миротворчого персоналу – також таке поняття, а саме про персонал зараз йшла мова, а не про контингент, - приймається з урахуванням міжнародних зобовязань Президентом за поданням Міністерства закордонних справ, узгодженим з Міноборони або за пропозицією Верховної Ради України. Це вимога закону. Це перше.

Друге. Я хотів би, щоб ми обговорили ці питання на профільних комітетах, щоб ми мали заключення і інформацію, тому що такі питання з коліна не вирішуються.

І, шановні друзі, ми направляли війська на територію Косова Союзної Республіки Югославії. Зараз такої держави нема. З урахуванням цього давайте попросимо Арсенія Петровича на Раді безпеки підняти питання…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Чечетов Михайло Васильович.

 

11:45:55

ЧЕЧЕТОВ М.В.

Дорогие друзья, трагедия в Косово – это следствие страусинной политики нашего руководства, страны, которая должна была, исходя из интересов Украины, национальных интересов, сразу осудить то, что произошло в Косово. Но поскольку пляшем под дудку НАТО, спрятали голову в песок. И вот это следствие, что мы получили.

Второе. Ситуация в Косово показала, что мы нужны НАТО как пушечное мясо, мы нужны для того, чтобы столкнуть лбами два славянских народа: сербов и украинцев, а в более стратегическом плане – столкнуть лбами русских и украинцев. Это главное мы должны видеть и понимать.

Партия регионов заявляет, что мы не сойдем с этой трибуны до того момента, пока не будет принято решение о выводе наших войск из Косово, наших ребят. Мы не дадим пролиться ни капле крови. Если руководству страны это безразлично, то нам – нет. Мы будем стоять до последнего.

Спасибо.

 

 ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, шановні народні депутати України! Дозвольте висловитися Голові парламенту з цього приводу.

Я знаю ситуацію в Косово не по папірцям, а я  особисто відвідував Косово як міністр закордонних справ України. І хотів би вам сказати, що нам треба гордитися нашими військовослужбовцями і нашим поліцейським контингентом, який знаходиться у Косово. Кращого відношення у Косово, ніж до нашого контингенту, важко знайти.

У нас відбулася велика трагедія. Це не тільки трагедія тієї сімї, де загинув військовослужбовець, це – трагедія нації і держави, але держава повинна гордитися тим, що ми маємо таких героїв. І я ще раз закликаю не топтатися на кістках героя, геройської людини, яка загинула у військовій операції.

Третє. Що стосується формально юридичної частини. Так званий запит на проведення даної операції прийшов не від якого ні НАТО, а запит прийшов від центрального офіса керівництва спеціальної миротворчої операції Місії Організації Обєднаних Націй  в Косово.

Хотів би зазначити, що дане питання повинно обовязково бути розглянуто на Раді національної  безпеки і оборони. О 12-ій годині проходить засідання РНБО. Відповідно до Закону України "Про участь України у міжнародних миротворчих операціях” дане рішення приймається Президентом України на підставі відповідного рішення Ради національної безпеки і оборони. І я прошу народних депутатів України дати можливість  голові парламенту відбути на засідання Ради національної безпеки і оборони з відповідною позицією як фракції Партії Регіонів, так і більшості, проінформувати про відповідну волю українського парламенту та окремих фракцій.

Після цього на засіданні Погоджувальної ради, яке у нас відбудеться через понеділок, прийняти рішення щодо формування порядку денного, виходячи з тих питань, які піднімалися, розпочинаючи із участі України у відповідній миротворчій операції і закінчуючи питаннями визнання незалежності тієї чи іншої країни.

Хотів би зазначити, що визнання незалежності тієї чи іншої країни є виключно прерогативою Президента України.

Щодо позиції по Косово і по Сербії. То можу висловити тільки власну позицію, що до сьогоднішнього дня Резолюція Ради безпеки ООН номер 1244 чинна.

З огляду на це прошу народних депутатів прийняти наступне рішення. Я як Голова парламенту відбуваю на засідання Ради національної безпеки. Інформую Раду національної безпеки. Так, як зал заблокований, неможливо проводити подальшу роботу. Потім зустрічаємося на Погоджувальній раді і відповідним чином будемо вирішувати питання.

Дякую. (Ш у м  у  з а л і).

Колеги, така пропозиція приймається? Хочете голосувати?

Я ставлю на голосування питання про делегування... (Ш у м  у  з а л і). Тишина. Як про включення, товариші? Ви хочете включати завідомо неконституційний акт? Ви скажіть, вам шашечки, вибачте, чи їхати? Ми хочемо займатися популізмом політичним чи прийняти конституційне і законне рішення? Я пропоную другий варіант – конституційне і законне рішення. Тому не наполягаєте на голосування? Ні. Не наполягаєте на голосуванні? Ні.

Оголошую пленарне засідання Верховної Ради закритим. До зустрічі на наступному пленарному тижні. Дякую.