Стенограма пленарного засідання

19 квітня 2001

 

                   ЗАСІДАННЯ ТРИДЦЯТЬ ЧЕТВЕРТЕ

 

        С е с і й н и й  з а л  В е р х о в н о ї  Р а д и

         У к р а ї н и.  19  к в і т н я  2001  р о к у.

                         16  г о д и н а.

 

     Веде засідання Голова Верховної Ради України ПЛЮЩ І.С.

 

     ГОЛОВА. Може,  ми суддів відпустимо, а потім уже будемо самі  Давайте питання про суддів розглянемо.

 

     Прошу зареєструватись.

 

     У залі   зареєструвалися   397  народних  депутатів.  Вечірнє пленарне засідання оголошується відкритим.

 

     За домовленістю  із  залом   ми   розглядаємо   питання   про призначення суддів. Будь ласка, на трибуні голова комітету

 

     ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Треба закінчити питання

 

     ГОЛОВА. А  у  нас  немає  там  чого  закінчувати.  Ми розгляд питання  закінчили.  Петре  Миколайовичу,  ми  вже   проголосували декілька   питань,   а   не   проголосували  пакет  правоохоронних документів.  Подивіться.  Я вам  ще  раз  кажу:  ми  проголосували декілька питань (Шум у залі).

 

     Шановні народні депутати!  Після того ми проголосували проект 7222.  Потім голосували проекти  6116,  6116-П2  і  6116-  П3,  не вистачило голосів.

 

     ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Була пропозиція зразу після того

 

     ГОЛОВА. Ні,  зразу була - це таке,  Валерію Дмитровичу  Потім Олександр Вікторович Задорожній  доповідав  10  законопроектів,  і знову  не  вистачило  голосів.  А  потім на вимогу двох фракцій ми зробили перерву.  Так що ми зараз, якщо ці не проголосуємо, будемо розглядати  проект  7144  (Шум у залі).  Ви,  може,  "нет",  Петре Миколайовичу.

 

     Я ще раз вас прошу!  Ми завершили розгляд  питання  про  звіт уряду.    Те,    що   ви   вимагаєте,   стосується   питання   про відповідальність уряду, яке не розглядалося.

 

     З процедури. Запишіться, будь ласка. П'ять хвилин. Висвітіть, будь ласка.

 

     Ігор Юхновський. За ним - депутат Беспалий.

 

     ЮХНОВСЬКИЙ І.Р.,  голова  Комітету  Верховної  Ради України з питань науки і освіти (багатомандатний загальнодержавний  виборчий округ,  НРУ). Шановний Іване Степановичу! Шановні депутати! (Шум у залі).

 

     ГОЛОВА. Я прошу вибачення, Ігоре Рафаїловичу.

 

     Валерію Дмитровичу,   як   пропонуєте   перевірити    машину? Пропонуйте, я поставлю. Ну, як я це зроблю?

 

     Будь ласка, оператори, дайте відповідь, чому від одного крила ніхто не записаний.  Народні депутати задають запитання,  як могло так статися, що від одного крила не записано?

 

     МАЦКЕВИЧ Я.С.,       заступник      керівника      Управління комп'ютеризованих систем Апарату Верховної Ради  України.  Записан Абрамов.

 

     ГОЛОВА. Дійсно, Абрамов є.

 

     Юхновський Ігор   Рафаїлович.   Будь   ласка.  По-новому  час виставте.

 

     ЮХНОВСЬКИЙ І.Р.  Шановний Іване Степановичу!  Шановні народні депутати!  Ми  переживаємо  справді  дуже  відповідальний відрізок нашої історії. Усі повинні серйозно поставитися до того становища, в якому ми знаходимося.

 

     Іване Степановичу,   я   вас   прошу   жорстко  дотримуватися Регламенту Верховної Ради. Ми вже почали розглядати законопроекти, я прошу йти далі. Зараз ми маємо розглядати питання про суддів.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВА. Борис Беспалий. За ним - депутат Чукмасов.

 

     БЕСПАЛИЙ Б.Я.,  член Комітету Верховної Ради України з питань правової  політики  (багатомандатний  загальнодержавний   виборчий округ, НДП). Прошу передати слово Ігорю Коліушку.

 

     ГОЛОВА. Будь ласка, увімкніть мікрофон.

 

     КОЛІУШКО І.Б.,  перший  заступник  голови  Комітету Верховної Ради  України  з   питань   правової   політики   (багатомандатний загальнодержавний виборчий округ, НДП). Фракція "Реформи-Конгрес". Шановний Іване Степановичу!  Я пропоную не порушувати наш  порядок денний,  в  якому  чітко зазначено:  16.00 - розглядаються питання щодо суддів.  Судді запрошені,  приїхали з різних областей,  і  ми своїми  сварками  з  приводу Регламенту не повинні зривати розгляд цього питання. Це по-перше.

 

     По-друге, стосовно тих пропозицій,  які лунають тут, особливо голосно позаду мене, не дають спокійно працювати. Я хочу нагадати, що  розгляд  питання  про  звіт  уряду  ми  завершили.  Немає   що продовжувати.  Питання,  пов'язане  з  недовірою уряду,  може бути розглянуте  тільки  згідно   з   Регламентом.   Навіть   Олександр Миколайович Карпов уже роз'яснив ці норми Регламенту.

 

     Я пропоную вам не зривати роботу Верховної Ради.

 

     ГОЛОВА. Я не зриваю. Ви не зривайте.

 

     Сергій Чукмасов. За ним - Михайло Гуцол.

 

     ЧУКМАСОВ С.О.,   заступник  голови  Комітету  Верховної  Ради України  з  питань  економічної  політики,   управління   народним господарством,   власності   та  інвестицій  (виборчий  округ  24, Дніпропетровська область).  Спасибо.  Иван  Степанович!  Уважаемые коллеги!  Я прошу все-таки, чтобы был рассмотрен сначала вопрос по судьям,  потому что наш цирк наблюдать еще и судьям  -  не  совсем резонно. Это первое.

 

     И второе.  В  15  часов  по  информационной программе НТВ уже прошел  сюжет,  что  якобы  Премьер-министр  подал   прошение   об отставке.

 

     Просьба выяснить  этот  момент,  потому  что  тогда  отпадает необходимость дальнейшего голосования.

 

     Спасибо.

 

     ГОЛОВА. Я не коментую, але Прем'єрміністр, якщо і вчиняє так, то  він  же не Верховній Раді це подає.  Ми до цього відношення не маємо.

 

     Ми включили до порядку денного питання  про  відповідальність уряду.  Прийняли постанову.  У понеділок ми визначимо дату:  чи це буде 24,  чи це буде 25.  Але це буде до 26  квітня.  Сьогодні  на сьогодні не буває.

 

     Михайло Гуцол.

 

     ГУЦОЛ М.В., секретар Комітету Верховної Ради України з питань прав  людини,  національних  меншин  і  міжнаціональних   відносин (багатомандатний загальнодержавний виборчий округ,  ПЗУ).  Фракція "Яблуко".  Екологічна  партія  України  "Захист".  Шановний  Іване Степановичу!  Ви досвідчений політик,  і ми вас дуже поважаємо.  І тому я вважаю,  що якщо  наполягають  народні  депутати  (це  їхнє регламентне право),  то потрібно,  щоб ви,  звичайно,  підтримали. Якщо це згідно з Регламентом, значить, так і треба робити.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВА. Дякую. Я так і роблю.

 

     Ніна Марковська. За нею - депутат Єрохін.

 

     МАРКОВСЬКА Н.С.,  голова підкомітету Комітету Верховної  Ради України  з  питань  охорони  здоров'я,  материнства  та  дитинства (багатомандатний загальнодержавний виборчий округ,  виборчий  блок СПУ та СелПУ). Прошу передати слово депутату Ніколаєнку.

 

     ГОЛОВА. Увімкніть мікрофон Станіслава Ніколаєнка.

 

     НІКОЛАЄНКО С.М.,  секретар  Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти (виборчий округ  185,  Херсонська  область). Соціалістична фракція. Шановний Іване Степановичу! Шановні народні депутати!  Фракція соціалістів при голосуванні  щодо  звіту  уряду вважала (і проголосувала відповідно), що уряд спрацював негативно, оскільки позитивно він  практично  не  міг  спрацювати,  бо  курс, запропонований Президентом України, - тупиковий.

 

     Разом з  тим  ми  наполягали  на тому,  щоб другий пункт щодо голосування за відповідальність уряду чітко відповідав Регламенту, голосувався  так,  як  це  запропоновано  і  проголосовано було на початку тижня.

 

     Але тут наполягли, щоб другий пункт голосувався 26 квітня. То я   вже  запитую  організаторів  цього:  навіщо  ви  наполягли  на голосуванні 26 квітня, а тепер вимагаєте, щоб сьогодні голосувати? (Шум у залі).  Тут кажуть: до. Може бути до, ре, мі, фа, соль, ля, сі - що завгодно.  Але давайте все-таки йти  за  порядком  денним. Прийшли судді, потрібно з ними працювати.

 

     ГОЛОВА. Олександр Єрохін. За ним - депутат Лавринович.

 

     ЄРОХІН О.В.,  член  Комітету  Верховної Ради України з питань Регламенту,  депутатської етики та  організації  роботи  Верховної Ради  України  (багатомандатний  загальнодержавний виборчий округ, ПСПУ). Прошу передать слово Владимиру Марченко.

 

     ГОЛОВА. Увімкніть мікрофон Володимира Марченка.

 

     МАРЧЕНКО В.Р.,  член Комітету Верховної Ради України з питань економічної політики, управління народним господарством, власності та інвестицій (виборчий округ

 161, Сумська  область).  Фракция  Прогрессивной  социалистической партии Украины. Иван Степанович, уже спектакль надоедает. Вы даете право  депутатам  выступить  по  процедуре,  они  записываются,  а воспользоваться результатом  выступлений  депутатов  вы  не  даете права.  Депутаты  вносят  предложения  и  нарываются на ваш тупой, нерегламентный комментарий, на ваши оценки.

 

     Иван Степанович,  Петр Симоненко  разработал  и  внес  проект постановления.   Он   просит  его  поставить  на  голосование.  По процедуре я вношу предложение  дать  выступить  по  мотивам  Петру Симоненко и поставить на голосование его предложение. Вот и все.

 

     ГОЛОВА. Вимкніть   мікрофон.   Ваші   "остроты",   Володимире Романовичу, також не менш відомі. А чого це мене можна обзивати, а мені не можна сказати?  Ви отримати слово для репліки маєте право, а я не маю?

 

     Депутат Лавринович.

 

     ЛАВРИНОВИЧ О.В.,  секретар Комітету Верховної Ради України  з питань правової політики (виборчий округ 121,  Львівська область). Народний  рух  України.  Шановний  пане  Голово!  Шановні  народні депутати!  Я  не думаю,  що зараз є якась проблема для продовження засідання. І оскільки визначено, що зараз має розглядатися питання про  призначення суддів,  то ми повинні бути толерантними до іншої гілки влади і розглянути саме це питання,  а потім повернутися  до тих питань,  які залишилися нерозглянутими через те,  що ми більше часу приділили розгляду одного питання.

 

     ГОЛОВА. Федір Абрамов.  Будь ласка.  З поваги  до  найбільшої фракції.

 

     АБРАМОВ Ф.М.,  член Комітету Верховної Ради України у справах пенсіонерів,  ветеранів та інвалідів (виборчий округ 59,  Донецька область).   Спасибо.   Прошу   передать  слово  Петру  Николаевичу Симоненко.

 

     ГОЛОВА. Будь ласка.

 

     СИМОНЕНКО П.М., член Комітету Верховної Ради України з питань правової   політики  (багатомандатний  загальнодержавний  виборчий округ,  КПУ). Фракція комуністів. Дякую. Іване Степановичу, я хочу привернути  вашу  увагу,  що  у даному випадку,  якщо ми не будемо приймати рішення і рухатися вперед,  то  ви  створюєте  конфліктну ситуацію.  Розбурхуємо суспільство, деморалізуємо остаточно уряд і створюємо  умови  безвладдя  у  державі.  Цим  обов'язково   хтось скористається. І це буде на вашій совісті вже окремо. Це перше.

 

     Друге. Ми чітко заявили, що, розглядаючи звіт уряду, ми даємо оцінку.  Верховна Рада дала оцінку - незадовільно.  Уряд  не  може далі працювати,  якщо таку оцінку отримав:  він двійку отримав,  а може,  ще й іншу оцінку.  І в цій ситуації треба приймати  рішення згідно з Конституцією. А Конституція вимагає від нас проголосувати резолюцію недовіри.

 

     Тому, Іване Степановичу,  в  крайньому  випадку  треба  зараз проголосувати,  щоб не було потім ніяких проблем,  що 24 квітня, у вівторок,  ми слухаємо  це  питання,  щоб  не  Погоджувальна  рада визначала,  а  зал  визначав шляхом голосування.  Тоді далі будемо рухатися вперед,  бо зараз ви ставите нас перед фактом, що фракція не буде брати участь у голосуванні далі.

 

     ГОЛОВА. Це   вже   справа  фракції.  Я  не  коментую,  я  даю відповідь.  Петре  Миколайовичу,  візьміть   Конституцію,   і   ви побачите, що там передбачено, що коли розпочинається ця процедура, визначена  главою  5.3  Регламенту,  за  яку  ми  проголосували  і прийняли постанову, і якщо Верховна Рада висловить недовіру уряду, то Прем'єр-міністр зобов'язаний подати заяву про відставку  уряду. Після чого Президент має право прийняти відставку і доручити цьому уряду виконувати обов'язки аж до обрання нового. Формування нового уряду провести протягом 60 днів.

 

     Тому я  звертаюся  до  вас і прошу:  не перетворюйте Верховну Раду на казна-що.  Ми завершили розгляд питання, перейшли до інших питань,  а  щодо  питання  відповідальності  уряду  визначимося  в понеділок   на   засіданні   Погоджувальної   ради.   Не    прийме Погоджувальна  рада,  ми 24 квітня проголосуємо.  Сьогодні вносьте такий проект постанови в установленому  порядку,  хай  він  пройде експертизу, і я його поставлю на голосування (Шум у залі).

 

     Не голосуйте! Чого ви лякаєте мене.

 

     ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  Погоджувальна рада не має права це визначати! Давайте зараз проголосуємо

 

     ГОЛОВА. Я вам сказав,  що прийнята постанова, де записано "до 26 квітня".  24 квітня ми засідаємо.  Погоджувальна рада дійсно не має  такого  права,  але  Погоджувальна  рада  вносить  пропозиції Верховній Раді. Верховна Рада 24 квітня проголосує і включить

 

     ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ.  Ми вносимо розумну пропозицію.  Уряд матиме 4 дні для підготовки. А то коли ж йому тоді готуватися?

 

     ГОЛОВА. Готуйте проект постанови, роздавайте. А як я з голосу буду ставити? Готуйте проект постанови (Шум у залі).

 

     Не будемо голосувати,  я вам ще раз кажу. Петре Миколайовичу, я вас прошу  Я вам сказав,  що крім питання про суддів я нічого не ставитиму на голосування.

 

     --------------

 

     Олександре Вікторовичу, будь ласка. Про суддів.

 

     ЗАДОРОЖНІЙ О.В.,  голова  Комітету  Верховної  Ради України з питань правової політики (виборчий округ  217,  м.  Київ).  Дякую. Шановні колеги! На ваш розгляд внесено два проекти постанов від 13 квітня 2001 року: 7225 - про обрання суддів і

 7226 - про звільнення суддів.

 

     Проект постанови  7225.  "Відповідно  до пункту 27 статті 85, частини  першої  статті  128  Конституції  України  Верховна  Рада України постановляє: обрати на посади суддів безстроково:

 

     Київського міського суду - Кас'яна Олексія Петровича;

 

     Красногвардійського районного   суду   Автономної  Республіки Крим..."

 

     ГОЛОВА. Олександре Вікторовичу, я прошу вибачення.

 

     Шановні народні  депутати!  Процедура  у  нас  така:   голова комітету зачитує прізвища,  ви піднімаєте руку,  якщо щодо якихось кандидатур є відводи або запитання,  ми  їх  записуємо  в  окремий список,  голосуємо  за  тих,  щодо  кого  немає відводів,  а потім розглядаємо ці окремі кандидатури.

 

     Будь ласка, спочатку.

 

     ЗАДОРОЖНІЙ О.В. Дякую.

 

     "Київського міського суду - Кас'яна Олексія Петровича;

 

     Красногвардійського районного суду Автономної Республіки Крим

- Чистякову Тетяну Іванівну.

 

     Тернівського міського   суду   Дніпропетровської   області  - Нартова Анатолія Дмитровича;

 

     Інгулецького районного    суду     міста     Кривого     Рогу Дніпропетровської області - Вікторович Наталію Юльянівну;

 

     Центрально-Міського районного   суду   міста   Кривого   Рогу Дніпропетровської області - Соколан Наталію Олександрівну;

 

     Індустріального районного  суду  міста   Дніпропетровська   - Кухтіна Геннадія Олексійовича;

 

     Добропільського міського  суду  Донецької  області  - Діденка Сергія Олександровича;

 

     Великоновосілківського районного  суду  Донецької  області  - Дрюка Петра Миколайовича;

 

     Краматорського міського  суду  Донецької  області - Гаврилову Марину Валеріївну;

 

     Житомирського районного суду Житомирської області -  Косигіну Ларису Миколаївну;

 

     Коростенського районного    суду   Житомирської   області   - Рафальського Йосипа Людвиковича.

 

     ГОЛОВА. Одну хвилину. Депутат Ратушний. Будь ласка.

 

     ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Я 10 минут держу руку

 

     ГОЛОВА. Ми не можемо переривати доповідь для  того,  щоб  вам надати  слово  з  процедури.  Так  не буває.  У депутата Ратушного запитання до судді. У вас теж запитання до судді? (Шум у залі).

 

     Будь ласка, я прошу вибачення, я вам зараз надам слово.

 

     РАТУШНИЙ М.Я.,  голова підкомітету  Комітету  Верховної  Ради України   з   питань   законодавчого  забезпечення  правоохоронної діяльності (виборчий округ 164,  Тернопільська область). Наскільки я розумію, питання ставляться не до вас, а власне до судді. Тому я хотів судді задати питання.

 

     ГОЛОВА. Я ще раз нагадую вам,  Михайле Ратушний. Якщо у вас є зауваження,  ви називаєте прізвище, ми його вилучаємо зі списку, а потім надаватимемо слово.

 

     РАТУШНИЙ М.Я. Я саме це маю на увазі.

 

     ЗАДОРОЖНІЙ О.В.  У  Михайла  Ратушного  запитання  до   судді Рафальського Йосипа Людвиковича

 

     ГОЛОВА. Підождіть, Олександре Вікторовичу.

 

     Увімкніть мікрофон депутата Кравченка.

 

     КРАВЧЕНКО М.В.,  заступник  голови  Комітету  Верховної  Ради України з питань промислової політики і  підприємництва  (виборчий округ 57, Донецька область). Фракция коммунистов. Иван Степанович, в первую очередь я вам хочу сказать, что я прошел по мажоритарному округу  в Донбассе,  и точно такой же депутат,  как и вы.  Но вы в течение дня не предоставляете  мне  слово.  Поэтому  я  делаю  вам замечание   и,   учтите,   буду   организатором  того,  чтобы  вас отстранить.  Я понимаю так,  что вы на следующий четверг  готовите себе отход, чтобы не председательствовать.

 

     Теперь по сути.  Пане Задорожній!  Если вы хотите,  чтобы эти люди,  нормальные люди,  к которым  мы  не  имеем  вопросов,  были провалены  сегодня,  значит,  вы  берите  на  себя ответственность вместе с Плющем.  Фракция в 112 человек не будет принимать участие в  голосовании  по  одной только причине:  потому что Плющ сегодня попрал все права депутатов,  Регламент,  Конституцию и так  далее, узурпировал власть.

 

     Поэтому...

 

     ГОЛОВА. Вимкніть мікрофон.

 

     Продовжуйте.

 

     ЗАДОРОЖНІЙ О.В.  Я  дякую  за застереження,  але в будь-якому разі є керівництво Верховної  Ради,  за  дорученням  якого  я  тут виступаю.  Я  не  можу  відмовитися  зараз від доповіді,  і вам це відомо (Шум у залі).

 

     ГОЛОВА. Продовжуйте, будь ласка.

 

     ЗАДОРОЖНІЙ О.В.  Я не можу відмовитися  зараз  від  доповіді, Регламентом   цього  не  передбачено.  Яким  чином  я  можу  нести відповідальність за це?  Я розумію,  що судді не будуть обрані 120 голосами, і це так.

 

     "Радомишльського районного   суду   Житомирської   області  - Воробієнко Валентину Петрівну;

 

     Ружинського районного  суду  Житомирської  області  -   Нейла Василя Михайловича;

 

     Корольовського районного  суду  міста  Житомира  - Жизневську Анжелу Владиславівну;

 

     Кіровоградського районного  суду  Кіровоградської  області  - Пономаренко Валентину Григорівну;

 

     Олександрійського міського  суду  Кіровоградської  області  - Кузьменка Володимира Володимировича;

 

     Білоцерківського міського суду Київської області - Голуб Аллу Вікторівну".

 

     ГОЛОВА. Хвилину! Сінько Василь Данилович. Увімкніть мікрофон, будь ласка.

 

     СІНЬКО В.Д.,  член Комітету Верховної Ради України  з  питань екологічної політики,  природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської   катастрофи   (багатомандатний   загальнодержавний виборчий округ,  виборчий блок СПУ та СелПУ). Іване Степановичу, у мене  буде  питання  до  судді  Білоцерківського   міського   суду Київської області Голуб Алли Вікторівни.

 

     ГОЛОВА. Добре, Василю Даниловичу. Замітьте.

 

     Ромовська Зоряна Василівна.

 

     РОМОВСЬКА З.В., член Комітету Верховної Ради України з питань правової політики (виборчий округ 122,  Львівська область). У мене є питання до судді Київського міського суду пана Кас'яна.

 

     ГОЛОВА. Враховуємо. Це напочатку було.

 

     Є ще? Може, кого пропустили? Немає. Будь ласка, продовжуйте.

 

     ЗАДОРОЖНІЙ О.В.  "Васильківського  районного  суду  Київської області - Грибанову Юлію Львівну".

 

     У Ратушного до неї є запитання.

 

     "Яготинського районного  суду  Київської  області  -   Литвин Ларису Іванівну;

 

     Миколаївського районного  суду  Львівської області - Богонюка Миколу Ярославовича;

 

     Яворівського районного суду  Львівської  області  -  Воробеля Михайла Михайловича, Гоцка Василя Івановича;

 

     Київського районного  суду  міста  Одеси - Мартинову Катерину Петрівну;

 

     Ленінського районного суду міста Одеси  -  Погрібного  Миколу Олексійовича;

 

     Малиновського районного  суду  міста  Одеси - Савинську Ірину Олександрівну;

 

     Центрального районного суду міста Одеси

- Стас Любов Василівну, Шенцеву Ольгу Петрівну;

 

     Тернопільського міського   суду   Тернопільської   області  - Подлісну Ірину Миколаївну".

 

     У Ратушного є питання.

 

     ГОЛОВА. Михайле Ярославовичу, назвіть прізвище судді.

 

     ЗАДОРОЖНІЙ О.В. Підлісна Ірина Миколаївна. Є питання до неї.

 

     "Військового суду Центрального регіону України - Юр'єва Івана Івановича".

 

     ГОЛОВА. Знову  Ратушний.  Що  там  таке?  Увімкніть  мікрофон Ратушного.

 

     РАТУШНИЙ М.Я.  Доповідач уже відмітив. Це не тільки якісь мої питання,  це  питання  фракції.  І у випадку виступу цих суддів ми хотіли б їм поставити конкретні запитання.

 

     ГОЛОВА. Прізвище називайте.

 

     ЗАДОРОЖНІЙ О.В.  Питання  до  Подлісної  Ірини  Миколаївни  і Юр'єва Івана Івановича. Це в мене відмічено. Дякую.

 

     "Військового суду  Одеського  гарнізону  -  Рижих  Олександра Микитовича". Все.

 

     Таким чином,  питання виникли у народного депутата Ромовської до  судді  Київського  міського суду Кас'яна Олексія Петровича,  у Народного руху України  до  судді  Коростенського  районного  суду Житомирської області Рафальського Йосипа Людвиковича,  у народного депутата Сінька до судді Білоцерківського міського суду  Київської області  Голуб Алли Вікторівни,  у Народного руху України до судді Васильківського районного суду Київської області  Грибанової  Юлії Львівни,   у  Народного  руху  України  до  судді  Тернопільського міського суду Тернопільської області Подлісної Ірини Миколаївни  і також  у  Народного  руху  до  судді військового суду Центрального регіону України Юр'єва Івана Івановича.

 

     За винятком   названих    кандидатур    прохання    поставити кандидатури всіх інших на голосування.

 

     ГОЛОВА. Будь ласка, за винятком

 

     ЗАДОРОЖНІЙ О.В.  За  винятком Кас'яна,  Рафальського,  Голуб, Грибанової, Подлісної і Юр'єва.

 

     ГОЛОВА. Більше  немає  відводів?  Немає.   Зачитуйте   проект постанови.

 

     ЗАДОРОЖНІЙ О.В. Проект вноситься народними депутатами України членами Комітету з питань правової політики Задорожнім, Коліушком, Шишкіним  та іншими.  Про обрання суддів.  Відповідно до пункту 27 статті 85,  частини першої статті 128 Конституції України Верховна Рада  України  постановляє:  обрати  на  посади суддів безстроково вищеназваних осіб.

 

     ГОЛОВА. За винятком тих,  кого ви назвали.  Є  депутати,  які бажають виступити з мотивів голосування? Немає. Прошу голосувати.

 

     "За" - 109.

 

     Рішення не приймається.

 

     По фракціях покажіть.

 

     ЗАДОРОЖНІЙ О.В.  Шановні колеги!  Я хотів би попросити вашого дозволу звернутися до головуючого з проханням або зняти з розгляду сьогодні  це  питання,  або  спочатку  розглянути  спірні питання, оскільки ми ж далі будемо порушувати Регламент.

 

     ГОЛОВА. Головуючий не може знімати питання з  розгляду.  Якщо комітет просить зняти,  то ви аргументуйте це прохання.  Я не можу знімати.

 

     ЗАДОРОЖНІЙ О.В.  Іване  Степановичу,  таким  чином,  усі   30 суддів,  які  тут  внесені  в  проекті  постанови,  вважаються  не обраними,  і це  велика  відповідальність.  І  знову-таки  або  ми вирішуємо питання в залі,  або всі 30 суддів,  які тут називалися, не обрані.

 

     ГОЛОВА. Олександре  Вікторовичу,  зачитуйте   другий   проект постанови.

 

     ЗАДОРОЖНІЙ О.В.   Проект   Постанови   Верховної   Ради   про звільнення  суддів.  Вноситься  народними  депутатами  Задорожнім, Коліушком, Шишкіним та іншими.

 

     "Відповідно до пункту 15 статті 85, пунктів 2, 5,  9 частини п'ятої статті 126  Конституції  України  Верховна Рада постановляє:

 

     Звільнити з посад:

 

     суддю Одеського  обласного  суду  Люшина Петра Федоровича - у зв'язку з порушенням присяги;

 

     суддів Тернопільського   обласного   суду    Зварич    Галину Михайлівну - у зв'язку з поданням заяви про відставку,  Котик Ліму Олексіївну - у зв'язку з поданням заяви про відставку;

 

     суддю Куйбишевського районного  суду  міста  Донецька  Тарана Анатолія Миколайовича - у зв'язку з поданням заяви про відставку;

 

     суддю Микитівського  районного  суду міста Горлівки Донецької області Проскуріну Лілію Сергіївну - у зв'язку  з  поданням  заяви про відставку;

 

     суддю Центрального-Міського  районного  суду  міста  Горлівки Донецької області Степаненка  Віктора  Івановича  -  у  зв'язку  з поданням заяви про звільнення за власним бажанням;

 

     суддю Віньковецького   районного  суду  Хмельницької  області Дідура Миколу Володимировича - у зв'язку з порушенням присяги;

 

     суддю арбітражного суду Волинської області  Матящука  Леоніда Єрофейовича - у зв'язку з поданням заяви про відставку;

 

     суддю арбітражного  суду Запорізької області Кузнєцова Андрія Євгеновича - у зв'язку з поданням заяви про звільнення за  власним бажанням;

 

     суддю арбітражного   суду   Харківської   області   Бурдастих Валентину Михайлівну - у зв'язку з досягненням нею 65 років".

 

     Відповідне подання Вищої ради юстиції розглянуто на засіданні комітету.  Всі документи оформлені відповідно. Комітет звертається до Верховної Ради з проханням підтримати ці заяви  і  подання  про звільнення суддів.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВА. Сергій Кириченко.

 

     КИРИЧЕНКО С.О.,  голова  підкомітету  Комітету Верховної Ради України   з   питань   прав   людини,   національних   меншин    і міжнаціональних відносин (виборчий округ

 183, Херсонська   область).    Християнськодемократична    партія України,   місто  Херсон,  депутатська  група  "Регіони  України". Шановний Іване Степановичу!  Результат  відомий  наперед.  Щоб  не марнувати  час,  від  кількох  фракцій надійшла пропозиція (в тому числі,  я  нагадую,  це  пропозиція  депутатської  групи  "Регіони України"):  давайте  ми  зараз  проголосуємо  щодо  визначення дня розгляду  питання  про  відповідальність  уряду  і   будемо   далі плодотворно розглядати всі питання.

 

     ГОЛОВА. Верховна Рада не може працювати за прецедентами, вона працює за Регламентом і за законами.

 

     КИРИЧЕНКО С.О.  Справа в тім,  що зараз усі питання,  у  тому числі і питання суддів, не будуть...

 

     ГОЛОВА. Депутат Турчинов.

 

     ТУРЧИНОВ О.В.,  голова  Комітету  Верховної  Ради  України  з питань бюджету (багатомандатний загальнодержавний виборчий  округ, Всеукраїнське  об'єднання "Громада").  Шановний Іване Степановичу! Таке враження,  що фракції,  які  вимагали  визнати  роботу  уряду незадовільною,   дуже  перехвилювалися  і  зараз  блокують  роботу Верховної Ради.  У зв'язку з цим є  пропозиція  сьогодні  пленарне засідання  закінчити,  тому  що  можна  прогнозувати,  що все одно працювати не дадуть.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВА. Депутат Матвієнко.

 

     МАТВІЄНКО А.С., член Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров'я, материнства та дитинства (виборчий округ

 17, Вінницька область).  Українська народна партія "Собор", група "Соборність".   Іване  Степановичу!  Я  звертаюся  до  вас  як  до головуючого і прошу підтримати цю пропозицію,  оскільки  вона  дає змогу  вирішити  всі колізії,  які виникли в цьому залі сьогодні і які виникнуть ще й завтра. Адже зрозуміло, що проблема сьогодні не в  Ющенку  (завтра  буде  інший Прем'єр,  і буде те ж саме),  не в будь-якому органі влади,  включаючи і  судову  гілку,  і  Верховну Раду.  Проблема  в  Україні  сьогодні  одна,  розв'язавши  яку  ми розв'яжемо всі подальші проблеми і вийдемо на перспективу,  -  нам треба  звільнити  Леоніда  Даниловича  Кучму  з його посади.  Тому давайте проголосуємо за імпічмент...

 

     ГОЛОВА. Вимкніть мікрофон.

 

     Станіслав Іванович Гуренко.  Будь ласка.  Наступний - депутат Полюхович.

 

     ГУРЕНКО С.І.,   заступник   голови  Комітету  Верховної  Ради України  з  питань  економічної  політики,   управління   народним господарством,    власності    та    інвестицій   (багатомандатний загальнодержавний   виборчий   округ,   КПУ).    Спасибі,    Іване Степановичу!  Фракція комуністів. Я щиро хотів би вибачитися перед суддями, яких запросили сьогодні сюди на затвердження, щоб вони не розглядали  сьогоднішню ситуацію як демарш проти тих особистостей, які,  я вважаю,  у більшості своїй працюють плідно і  сумлінно  на своїй нелегкій роботі. Але сьогодні такий випав день.

 

     Іване Степановичу,   хочу   сказати,   оскільки   ми  встигли обмінятися думками з цього  приводу  у  фракції,  що  ви  сьогодні блокуєте  роботу  Верховної  Ради.  Саме ви особисто.  І ми будемо порушувати питання про відсторонення вас від ведення  засідань  на наступному  тижні.  А  сьогодні  я  просив  би  вас повернутися до пропозиції Петра Миколайовича Симоненка, проголосувати її, а після цього продовжувати роботу.

 

     Спасибі.

 

     ГОЛОВА. Депутат Полюхович.

 

     ПОЛЮХОВИЧ І.П.,  голова  підкомітету  Комітету Верховної Ради України з  питань  екологічної  політики,  природокористування  та ліквідації  наслідків  Чорнобильської  катастрофи  (виборчий округ 155,  Рівненська область).  Український рух. Іване Степановичу! Не звертайте  уваги,  ви знаєте,  які це професійні провокатори.  Все життя  їхнє  побудоване  на  провокації  і  тиканні  пальцем:   ти винуватий!  У нас є Регламент, за трибуною стоїть голова комітету. І я хотів би поставити йому запитання по суті.

 

     Олександре Вікторовичу,  ці судді подали заяви на звільнення. Дайте, будь ласка, кількома словами хоча б узагальнюючу мотивацію, чим викликано те, що суддя на даний час подає заяву на звільнення? Хоч  приблизно,  яка  мотивація цих суддів?  Щоб їм не виходити до мікрофона і не пояснювати свою позицію. Адже за нашим Регламентом, за  нашою  процедурою  ми повинні при їх затвердженні і звільненні знати мотиви.

 

     Будемо вдячні наперед.

 

     ЗАДОРОЖНІЙ О.В. Дякую за запитання, шановний Іване Павловичу. Всі ці судді,  заяви яких розглянуті і подані на розгляд Верховної Ради сьогодні,  звільняються,  по-перше,  у зв'язку з  досягненням пенсійного віку,  подруге,  у зв'язку зі станом здоров'я.  Виняток становлять судді,  які звільняються у зв'язку з порушенням присяги судді.

 

     Наприклад, до  одного  судді  було  застосовано дисциплінарне стягнення. Це питання декілька разів розглядалось кваліфікаційними комісіями  і  Вищою радою юстиції.  У зв'язку з порушенням присяги судді звільняється з посади суддя Люшин Петро Федорович.

 

     У решті  заяв  про  звільнення  мотивація  така:   досягнення пенсійного віку і стан здоров'я.

 

     ГОЛОВА. Дякую. Депутат Єльяшкевич. Давно вже вас не чули.

 

     ЄЛЬЯШКЕВИЧ О.С.,  заступник  голови  Комітету  Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності (виборчий округ 182,  Херсонська  область).  Херсон.  Уважаемый  Иван  Степанович! Понимаете,  абсолютно непонятная ситуация.  Вы уже чувствуете, что против  вас  лично начинается соответствующая кампания.  Мы вас об этом предупреждали в свое время.

 

     Я хотел  бы,  чтобы  вы  предоставили  слово   лидеру   вновь сформированного   большинства  Виктору  Владимировичу  Медведчуку. Пусть он предложит вариант,  как выйти  из  этой  ситуации,  чтобы парламент дальше работал. Может, будущий спикер нам расскажет, что надо делать?

 

     Спасибо.

 

     ГОЛОВА. Депутат Черненко.

 

     ЧЕРНЕНКО В.Г.,  голова  Комітету  Верховної  Ради  України  з питань охорони здоров'я, материнства та дитинства (виборчий

 

     округ 48,   Донецька   область).  Дякую,  Іване  Степановичу. По-перше,  шановні  народні  депутати,   не   звинувачуйте   Івана Степановича, він працює за Регламентом.

 

     Що ми  проголосували  в  першій половині дня,  скажіть,  будь ласка?  Навіщо ви протягували цей пункт,  де є посилання на  главу 5.3  Регламенту?  А  зараз  ви  хочете  його  змінити.  Це  не  за Регламентом.

 

     По-друге, я прошу,  щоб усі народні депутати заспокоїлись, не треба вибачатись перед суддями.  Шановні,  скільки приїхало суддів із різних регіонів!  Давайте проголосуємо,  а  потім  будемо  далі з'ясовувати наші стосунки.

 

     І по-третє,  якщо  ви  вносите  пропозицію  про відсторонення Івана Плюща від головування,  є процедура,  і ви  повинні  теж  її дотримуватись.

 

     Дякую, Іване Степановичу.

 

     ГОЛОВА. Депутат Головатий.

 

     ГОЛОВАТИЙ С.П.,   член  Комітету  Верховної  Ради  України  у закордонних справах (виборчий округ 222, м. Київ). Шановні народні депутати!  Шановний пане Голово!  Я думаю,  ми проблему в принципі сьогодні не вирішимо.  Призначення суддів сьогодні не відбудеться. А  якщо  воно  відбудеться,  то  це  не  вирішить проблему судів і суддів. Ви всі прекрасно це розумієте.

 

     Ми мали б  сьогодні  вже  проголосувати  в  третьому  читанні проект  Закону  про  судовий устрій.  Але що дасть свободу суддям, судам і нам,  громадянам України?  Звільнення України  від  Кучми! Схаменіться врешті! Треба...

 

     ГОЛОВА. Вимкніть мікрофон.

 

     Депутат Бондаренко.

 

     БОНДАРЕНКО В.Д.,  член  Комітету  Верховної  Ради  України  з питань промислової політики і підприємництва (виборчий округ

 212, м. Київ). Фракція "Реформи-Конгрес". Шановні колеги! Я хотів би заспокоїти  тих,  хто  сьогодні  занадто  запально  добивається свого. Перед нами сидять люди, які представляють іншу гілку влади, яка має свої права,  свої обов'язки.  І ми сьогодні порушуємо їхнє право  приступити  повноцінно  до виконання обов'язків.  Тому ми з вами, шановні друзі, порушуємо Конституцію.

 

     І я хотів би звернутися до Віктора Володимировича Медведчука, котрий  претендує  на  звання  найкращого  юриста  нової ери після Різдва Христового.  Адже ви сьогодні можете попросити ту  фракцію, яка  вас,  безумовно,  слухається,  і всіх інших,  яким ви подаєте сьогодні сигнали,  як діяти.  Давайте припинимо знущатись над цими людьми!  Дайте їм одну команду:  давайте відпустимо їх з миром.  У них є діти,  є сім'ї і є квитки на автобуси та на інші транспортні засоби. Чому ми над ними знущаємось?!

 

     ГОЛОВА. Шановні   народні   депутати!  Ми  повторюємось.  Час завершився... Запитання? Депутат Тягнибок.

 

     ТЯГНИБОК О.Я.,  член Комітету Верховної Ради України з питань бюджету   (виборчий   округ   119,   Львівська  область).  Фракція Українського руху.  Шановний Олександре Вікторовичу! У мене до вас таке  запитання.  Я просто не пригадую такого формулювання раніше, коли звільняли  суддів:  за  порушення  присяги.  Ви  цього  разу, по-моєму, аж трьох суддів назвали, що вони порушували присягу.

 

     Цікаво. Може, або представник Верховного Суду, або ви скажете по кожному з тих трьох? Бо особисто мені надзвичайно цікаво, що це означає,  що  суддя порушив присягу.  Тобто який пункт присяги він порушив?

 

     Дякую.

 

     ЗАДОРОЖНІЙ О.В. Я скажу дуже коротко. Нагадаю вам, що подання про  звільнення  з  посади судді згідно з пунктом 1 частини першої статті 131 Конституції подає Вища рада  юстиції  -  конституційний орган, який наділений правом розглядати ці справи.

 

     Щодо подання  про  звільнення Люшина з посади судді Одеського обласного суду.  Вища рада юстиції 19 березня прийняла рішення про внесення  до  Верховної  Ради подання про звільнення пана Люшина з посади судді.  Його призначено  на  посаду  судді  обласного  суду постановою Верховної Ради України в 1993 році.  У період із серпня 1986 року по серпень 1987 року працював  на  посаді  судді  і  так далі.

 

     25 травня 2000 року кваліфікаційною комісією суддів загальних судів  Одеської  області  до  Люшина   застосовано   дисциплінарне стягнення  у  вигляді  звільнення  з  посади  судді та позбавлення кваліфікаційного  класу  судді  за   грубе   порушення   службових обов'язків, прогули, порушення присяги судді.

 

     19 жовтня   Вища   кваліфікаційна   комісія   суддів  України вищезазначене рішення залишила без змін.

 

     Встановлено, що  3  серпня  1999  року   судова   колегія   в кримінальних   справах   Одеського  обласного  суду  розглянула  в касаційній інстанції кримінальну справу по звинуваченню Захарченка за  частиною  другою  статті  215  Кримінального  кодексу України, засудженого Кілійським районним судом  Одеської  області.  Ухвалою судової колегії вирок щодо Захарченка скасовано, справу направлено на новий судовий розгляд.  Головуючим по справі був суддя  Манжос, доповідачем - Люшин,  член колегії - Алексєєв.  Колегією оголошена резолютивна  частина  ухвали.  Суддя  Люшин,  склавши   мотивовану ухвалу,  всупереч  вимогам  статті  379 КПК України підписав її за всіх суддів,  сфальсифікувавши таким  чином  судовий  документ,  і тільки  16  вересня  1999  року  здав дану справу в канцелярію для виконання, чим порушив вимоги статей 360 та 379 КПК України.

 

     Постановою президії Одеського обласного  суду  від  5  квітня 2000 року вказана ухвала з вищенаведених підстав скасована.

 

     Суддя Люшин  в поясненні голові Одеського обласного суду свої дії щодо підписання ухвали за  всіх  членів  колегії  пояснити  не зміг.

 

     Ось така причина звільнення з посади судді Люшина.

 

     ГОЛОВА. Немає більше запитань? Депутат Коліушко.

 

     КОЛІУШКО І.Б.  Олександре  Вікторовичу,  в  мене  до  вас два запитання перед тим,  як цей проект постанови буде  поставлено  на голосування.

 

     Перше. Прошу пояснити, якщо буде прийнята ваша пропозиція про перенесення цього питання,  хто відшкодує витрати, оплатить дорогу суддям і так далі?

 

     А друге запитання ще цікавіше.  Якщо зараз буде поставлено на голосування питання про звільнення суддів  з  посад  у  зв'язку  з порушенням  присяги  і  рішення  не  буде  прийнято,  які  правові наслідки цього голосування? Прошу пояснити.

 

     ЗАДОРОЖНІЙ О.В.  Шановний   Ігоре   Борисовичу!   Як   перший заступник  голови  того  комітету,  який  я  очолюю,  ви прекрасно знаєте, що на перше запитання я вам не відповім.

 

     Що стосується другого запитання. Це означає, що Верховна Рада не  підтримала звільнення судді за порушення присяги.  Таким чином ми його виправдали. Ось і все.

 

     ГОЛОВА. Депутат Ключковський.

 

     КЛЮЧКОВСЬКИЙ Ю.Б.,  заступник голови Комітету Верховної  Ради України    з    питань   державного   будівництва   та   місцевого самоврядування (багатомандатний загальнодержавний виборчий  округ, НРУ). Народний рух України. Вельмишановний Олександре Вікторовичу! Ви навели один приклад,  коли є пропозиція про звільнення судді  з посади  за  порушення  присяги.  Однак  у  тому прикладі,  який ви навели, є ознака кримінального злочину - це підлог документів.

 

     Отже, в мене таке запитання.  Чи порушена кримінальна  справа щодо цієї особи, яка вчинила підлог документів?

 

     І друге. Чи є звернення щодо позбавлення недоторканності цієї особи?  А якщо немає,  то чому з 1999 року  є  зафіксований  склад злочину,  а  кримінальна справа не порушується і ніякі заходи щодо цього не вживаються?

 

     ЗАДОРОЖНІЙ О.В.  Дякую, шановний Юрію Богдановичу. Я хотів би так відповісти.  Комітет розглядає подання Вищої ради юстиції. Під час розгляду цього питання представнику Вищої ради  юстиції,  який доповідав це питання, ставилося таке саме запитання.

 

     Але інших  пояснень  щодо  подальшої долі судді Люшина,  який вчинив у тому числі й службовий підлог,  у нас немає. Немає ніяких документів   і   у   справі,  які  б  кваліфікували  його  дії  як кримінальний  злочин.  Оскільки  комітет  не   наділений   правами кваліфікувати діяння як злочинні або інші,  то ми і не визначалися з  цього  приводу.  Ми  звернули  увагу  Вищої  ради  юстиції   на необхідність   з'ясування   цієї   ситуації   і   не  більше.  Але кваліфікувати,  вчинено злочин чи ні,  ми не маємо права,  і ви це розумієте.

 

     ГОЛОВА. Увімкніть   мікрофон  депутату  Савенку  з  "Трудової України".

 

     САВЕНКО М.М.,  член Комітету Верховної Ради України з  питань охорони   здоров'я,   материнства  та  дитинства  (багатомандатний загальнодержавний   виборчий   округ,   ПСПУ).   Спасибі,    Іване Степановичу.  У  мене  запитання  до  вас.  За Регламентом повинен виділятися якийсь час.  Уже 15 хвилин задають запитання одні й  ті самі  люди.  Для  того щоб задати запитання,  потрібно записатися. Ніхто не  записується.  Ви  направо  і  наліво  піднімаєте:  давай відповідай,  давай задавай запитання. Я вас дуже прошу: припиняйте цей цирк і давайте голосувати.

 

     ГОЛОВА. Давайте. Немає більше запитань? Запишіться.

 

     Висвітіть. П'ять хвилин.

 

     Геннадій Йосипович Удовенко. За ним - депутат Чукмасов.

 

     УДОВЕНКО Г.Й.,  голова  Комітету  Верховної  Ради  України  з питань прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин (багатомандатний загальнодержавний виборчий округ,  НРУ). Шановний пане  голово комітету!  Я все-таки не задоволений вашою реакцією і вашою відповіддю щодо звільнення, причому з такої високої посади - члена  обласного  суду.  Я  розумію,  що визначати,  вчинено чи не вчинено кримінальний злочин, це не справа комітету. Але ми повинні мати  більш  повну  інформацію,  бо  вирішується доля людини,  яка займає відповідальну посаду.

 

     Я не можу задовольнитися інформацією про  те,  що  цю  справу заслуховувала  кваліфікаційна комісія,  мені потрібні більш вагомі дані.

 

     Дякую.

 

     ЗАДОРОЖНІЙ О.В. Дякую, шановний Геннадію Йосиповичу. Згідно з характеристикою  обласного  суду Люшин характеризується негативно: несумлінно ставиться до виконання обов'язків судді, порушує строки розгляду  і  повернення  справ  у канцелярію,  зловживає спиртними напоями.  Крім того,  встановлено, що Люшин систематично порушував трудову  дисципліну.  22 лютого 2000 року Люшин самовільно залишив роботу,  допустив прогул і так  далі.  Подання  підписано  головою Вищої ради юстиції Євдокимовим.

 

     Комітет визнав, що це вагомі підстави.

 

     ГОЛОВА. Депутат Чукмасов.

 

     ЧУКМАСОВ С.О. Уважаемый докладчик! Уважаемый Иван Степанович! Я предлагаю вернуться к вопросу о назначении судей.  У  меня  есть вопросы отдельно к каждому судье, кандидатура которого вносится на утверждение.  Я прошу,  чтобы они выступали,  а я буду задавать им всем по алфавиту вопросы. И к тем судьям, которые освобождаются, у меня тоже есть вопросы персонально к каждому.

 

     Спасибо.

 

     ГОЛОВА. З подібною пропозицією підходив депутат  Райковський, тільки  він  пропонував  задати запитання тільки тим,  щодо кого є відводи. Це нова пропозиція. Ми порадимося.

 

     Ніна Марковська. За нею - Віктор Кочерга.

 

     МАРКОВСЬКА Н.С.  Я повністю підтримую Чукмасова, тому передаю слово депутату Мусієнку.

 

     ГОЛОВА. Увімкніть мікрофон Івана Мусієнка.

 

     МУСІЄНКО І.М.,   заступник  голови  Комітету  Верховної  Ради України у закордонних справах  (багатомандатний  загальнодержавний виборчий  округ,  виборчий  блок  СПУ  та  СелПУ).  Шановний Іване Степановичу!  Я  так  розумію,  що  ви  або  чекаєте  дзвінка  від Президента,  або є якась інша причина.  Ну абсолютно очевидно,  що колізію, у якій ми знаходимося, можна вирішити за три хвилини. Для цього  треба  поставити ту пропозицію,  яку вніс Петро Миколайович Симоненко,  на голосування.  Ми її проголосуємо  за  30  секунд  і будемо  спокійно  вирішувати  питання про призначення і звільнення суддів.  Давайте не будемо один одного вводити в оману  і  тягнути час до 18 години.

 

     ГОЛОВА. Давайте  ми  приймемо  рішення,  щоб  працювати не за Регламентом, а за пропозиціями депутатів, і все буде в порядку. Ми вже й так Закону про Регламент не маємо.

 

     Віктор Кочерга. За ним - депутат Полюхович.

 

     КОЧЕРГА В.Г.,  секретар  Комітету  Верховної  Ради  України з питань боротьби з організованою злочинністю і корупцією  (виборчий округ  49,  Донецька область).  Компартия.  Я прошу передать слово Николаю Васильевичу Кравченко.

 

     ГОЛОВА. Будь ласка,  увімкніть  мікрофон  народного  депутата Кравченка.

 

     КРАВЧЕНКО М.В.  Уважаемый  пан Задорожний!  Я обращаюсь к вам как к своему коллеге депутату,  человеку, который знает свое дело. Сегодня Иван Степанович все делает для того, чтобы вести заседание парламента на уровне руководителя самой низшей степени. Знаете кто это?  Бригадир.  Вот  бригадир  или  десятник  примерно  так знает законы,  как Иван Степанович,  судя по тому,  как он сегодня ведет заседание. Это самый низший уровень квалификации.

 

     Я обращаюсь к вам. Зачем вы как человек знающий подпрягаетесь в это дело?  Зачем вы подставляете уважаемых людей,  за которых мы проголосуем,   это  без  вопросов.  До  утра  будем  сидеть,  если проголосуете

 

     ГОЛОВА. Вимкніть  мікрофон.  Ви  знаєте,   ви   мене   можете образити,   але   не  ображайте  бригадирів  і  лінійних,  дорогий Кравченко, якщо у вас є хоч трохи совісті! (Оплески).

 

     Депутат Полюхович. Будь ласка.

 

     ПОЛЮХОВИЧ І.П.  Український рух.  Олександре Вікторовичу,  не звертайте  уваги.  Вам  відведений час,  до вас приїхали люди,  ви провели велику роботу,  ви заслухали їх на засіданні  комітету.  У вас  є  подання.  І  ці люди мають вийти з цієї зали затвердженими Верховною Радою  як  судді,  які  обрані  безстроково.  Ця  робота повинна бути зроблена сьогодні у Верховній Раді.

 

     Відповідаючи тим  опонентам  - колегам депутатам,  які хочуть звернути вину  то  на  Плюща,  то  ще  на  когось,  треба  сказати відверто:  перед вами є кнопки "За",  "Проти", "Утримався" - і все стає зрозумілим,  хто хоче,  щоб ті судді були обрані.  У  кого  з депутатів  є  обгрунтовані претензії,  доведені цьому залу,  нехай вони їх висловлять цьому судді.  Ми можемо йти тільки цим шляхом і ніяким  іншим.  Прошу,  будь  ласка,  не  ображайте  один  одного, незручно сидіти в цьому залі.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВА. Дякую.  Я беру слово  для  репліки  і  для  народного депутата  Кравченка  даю  довідку:  42 роки тому я дійсно працював бригадиром і не шкодую. Я не знаю, чи ви працювали бригадиром, вам треба було б попрацювати.

 

     Я ставлю  на голосування проект Постанови 7226 про звільнення суддів. Прошу проголосувати.

 

     "За" - 121.

 

     Рішення не прийнято.

 

     По фракціях. Хороший блок організовується, хороший.

 

     Відповідно до частини четвертої статті 3.4.11 Регламенту  на  вимогу  двох  фракцій  -  Народного  руху і "Реформи-Конгрес" - оголошується перерва на 30 хвилин.

 

      (Після перерви)

 

     ГОЛОВА. Шановні народні депутати!  Я ще раз пояснюю  вам,  що питання  про  відповідальність  уряду включено до порядку денного, але не  на  19  квітня.  І  з  цього  питання  19  квітня  жодного голосування  не  буде,  тому  що не передбачено Регламентом.  І на цьому все!

 

     Представники двох  фракцій,  що  брали  перерву,  -  депутати Удовенко і Пинзеник - мають право на слово.  Будь ласка,  Геннадію Йосиповичу.

 

     УДОВЕНКО Г.Й.  Шановний  Іване  Степановичу!  Попри  ті   всі нападки,  які сьогодні масово відбувалися на вашу адресу,  я хотів би від нашої фракції і свою особисту підтримку вам висловити.

 

     Дійсно, в  такій  ситуації  ви  керуєтесь  тільки   одним   - Регламентом,  здоровим глуздом.  Але,  на жаль, в цьому залі ніякі аргументи нікого ні в чому не переконають, оскільки ліві поставили собі  ціль знищити Прем'єр-міністра,  знищити уряд Ющенка.  Це для них головне: чим гірше, тим краще.

 

     Іване Степановичу,  наша фракція не погоджується з  тим,  щоб сьогодні  здійснити  такий  масивний  наступ  на  Регламент,  який полягає у його порушенні.  Ми пропонуємо, щоб ми розглянули, як ви 'запропонували,  на  засіданні  Погоджувальної ради,  а у вівторок прийняли рішення.

 

     ГОЛОВА. Вимкніть мікрофон.  Геннадію Йосиповичу, мені приємно чути  від  голови Комітету з питань прав людини,  що ви даєте таку оцінку.

 

     Депутат Пинзеник.

 

     ПИНЗЕНИК В.М.,  член Комітету Верховної Ради України з питань фінансів  і банківської діяльності (виборчий округ 117,  Львівська область).  Шановні народні депутати!  Ми розуміємо,  що є  питання революційної  доцільності,  але  є  питання,  які  регламентуються законодавством і регламентними процедурами.

 

     Питання про відповідальність уряду - це окреме  питання,  під час розгляду якого мають бути заслухані доповіді тих,  хто ставить це питання,  має виступити Прем'єрміністр,  мають бути запитання і відповіді на запитання.  Наша фракція,  напевно, найбільше висуває претензій до  головуючого  з  приводу  Регламенту.  Але  в  даному випадку  ми  підтримуємо  Народний  рух  України  в тому,  що Іван Степанович суворо дотримується норм Регламенту.

 

     Ми закликаємо колег:  поважаймо суддів,  які приїхали зі всіх куточків  України.  Давайте  розглянемо  питання  про  призначення суддів і дамо можливість суддям виконувати свої повноваження.

 

     ГОЛОВА. Дякую.  Керівники   фракцій,   які   брали   перерву, висловилися.   Я  надаватиму  слово  з  процедури.  П'ять  хвилин. Запишіться, будь ласка, і вноситимете пропозиції.

 

     Висвітіть.

 

     Георгій Манчуленко. За ним - депутат Черненко.

 

     МАНЧУЛЕНКО Г.М.,  член  Комітету  Верховної  Ради  України  з питань    національної    безпеки   і   оборони   (багатомандатний загальнодержавний  виборчий  округ,  НРУ).  Прошу  передати  слово депутату Асадчеву, фракція Українського народного руху.

 

     ГОЛОВА. Будь ласка, увімкніть мікрофон Валерія Асадчева.

 

     АСАДЧЕВ В.М.,  голова  підкомітету  Комітету  Верховної  Ради України  з  питань  бюджету   (багатомандатний   загальнодержавний виборчий округ, НРУ). Дякую, Іване Степановичу. Іване Степановичу! Шановні народні депутати!  Я хочу  вам  нагадати,  що  той  проект постанови,  якщо  вже  стоїть  питання про відповідальність,  який вносили комуністи,  був підписаний,  але він чітко  стосувався  17 числа.  Почитайте,  всі,  хто поставив свій підпис,  наполягали на розгляді цього питання 17 числа.

 

     17 числа це питання не  було  розглянуте  з  відомих  причин: тому,  що це було б порушенням Регламенту.  Щодо будь-якого іншого числа пропозицій і підписів немає.

 

     Тому взагалі це питання не може розглядатися,  поки  воно  не буде ініційоване відповідно до Конституції України.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВА. Віталій Черненко. За ним - Сергій Подгорний.

 

     ЧЕРНЕНКО В.Г.  Дякую, Іване Степановичу. Прошу передати слово Михайлу Павловському.

 

     ГОЛОВА. Увімкніть мікрофон Михайла Павловського.

 

     ПАВЛОВСЬКИЙ М.А.,  голова підкомітету Комітету Верховної Ради України  з  питань  Регламенту,  депутатської етики та організації роботи Верховної Ради України  (виборчий  округ  188,  Хмельницька область).  Дякую.  Шановні колеги! Я хочу звернути увагу на те, що коли ми вже один раз порушили Регламент,  то не  треба  порушувати його далі.

 

     По-перше, у  постанові  не можна було об'єднувати два пункти, що стосуються різних питань.

 

     По-друге, Іване  Степановичу,  я  вам   показував,   що   ми, представники  регламентного  комітету,  виписали  дуже  чітко  всю процедуру розгляду цього питання.  У Регламенті написано, що уряду треба  дати  не  менше п'яти днів для підготовки до розгляду цього питання.  І першою має бути доповідь не  Прем'єр-міністра,  а  від ініціаторів цього питання. Ця процедура не дотримана. Тому розгляд цього питання треба перенести на 26  квітня.  Сьогодні  постановка цього питання є незаконною. Це порушення Регламенту.

 

     ГОЛОВА. Дякую. Сергій Подгорний. За ним - депутат Петров.

 

     ПОДГОРНИЙ С.П., член Комітету Верховної Ради України з питань Регламенту,  депутатської етики та  організації  роботи  Верховної Ради  України  (багатомандатний  загальнодержавний виборчий округ, НДП).  Фракция  "Яблоко".  Уважаемый  Иван  Степанович!  Уважаемые депутаты!  Я  думаю,  что  Верховная  Рада,  все  мы имеем статус, наверное,   несколько   больший,   чем   "Погоджувальна   рада   і Координаційна рада". Посмотрите, что предлагает в принципе фракция коммунистов. Они просто-напросто предлагают, чтобы та процедура, о которой очень хорошо сказал Виктор Пинзенык, была выполнена именно 24 апреля.  Более того,  я скажу,  что вы,  Иван  Степанович,  уже неоднократно  создавали  в  этом  зале прецеденты,  когда с голоса вносился  какойлибо  проект,  вы  его  ставили  на  голосование  о внесении  в повестку дня,  затем сразу голосовали в первом чтении, затем в течение пяти минут - во втором чтении  и  в  целом.  Я  не поленюсь  и  найду  тот  проект,  который  предлагал  в свое время депутат Гудыма.  Поэтому,  я думаю,  вы сейчас просто  саботируете работу Верховной Рады.

 

     ГОЛОВА. Дякую.  Якесь питання, може, й можна, а таке серйозне питання - не можна.  Правильно мені підказують,  стосовно  насіння соняшнику, може, це й можна. Депутат Петров. Будь ласка.

 

     ПЕТРОВ В.Б.,  член  Комітету  Верховної Ради України з питань правової  політики  (багатомандатний  загальнодержавний   виборчий округ, КПУ). Прошу передать слово Петру Николаевичу Симоненко.

 

     ГОЛОВА. Увімкніть мікрофон Петра Миколайовича.

 

     СИМОНЕНКО П.М.    Фракция    коммунистов.   Шановні   колеги! Відповідаючи на ті зауваження,  які  висловлює  дехто  з  народних депутатів,  я  ще  раз  нагадую:  сьогодні  було проголосовано 283 голосами  народних  депутатів  рішення   щодо   розгляду   проекту резолюції недовіри уряду до 26 квітня. Це четвер, день голосування Верховної Ради. Це по-перше.

 

     По-друге, ми  повинні  чітко  визначитися,  і  уряд   повинен зорієнтуватися,   коли   ми  будемо  за  процедурою,  виписаною  в Регламенті,  розглядати це питання  (мається  на  увазі  доповідь, відповіді на запитання,  інформація,  виступи). Можливо, це буде у вівторок чи у середу.  Уряд повинен підготувати  для  депутатів  і письмову  інформацію.  Тому  ми й запропонували сьогодні чітко для уряду визначити терміни,  коли ми це будемо розглядати і з вами  ж обмінюватися думками з трибуни відносно цього питання.

 

     Я прошу  зараз  поставити  на голосування і проголосувати про розгляд  цього  питання   24   квітня,   щоб   не   на   засіданні Погоджувальної ради в понеділок це визначати,  а у вівторок тільки уряд інформувати.  Уряд сьогодні повинен  знати,  коли  ми  будемо розглядати це питання. Прошу поставити на голосування.

 

     ГОЛОВА. Дякую,  Петре  Миколайовичу.  Депутат Лимар.  Остання пропозиція.

 

     ЛИМАР Н.О.,  член Комітету Верховної Ради  України  з  питань свободи  слова  та  інформації  (багатомандатний загальнодержавний виборчий округ,  ПСПУ).  Прошу передати слово Марченку  Володимиру Романовичу.

 

     ГОЛОВА. Увімкніть мікрофон Володимира Романовича.

 

     МАРЧЕНКО В.Р.  Фракция Прогрессивной социалистической партии. Иван Степанович,  хоть один раз сегодня вникните в суть  проблемы. Суть проблемы заключается в том,  что есть два вопроса:  вопрос по существу - резолюция недоверия  и  вопрос  процедуры  -  включение этого  вопроса  в повестку дня.  Когда Симоненко и другие депутаты просят включить в повестку дня вопрос, вы обязаны поставить его на голосование.  Обязаны!  А  когда этот вопрос будет включен,  тогда можно выступить: вы - со своими аргументами, мы - со своими. Но вы обязаны, выполняя норму Регламента, поставить вопрос о включении в повестку дня. Я прошу это сделать. Есть два письменных предложения включить этот вопрос в повестку дня сейчас.

 

     И последнее.   Статья   87  Конституции  Украины,  прочитайте Асадчев,  говорит,  что "Верховна Рада України за  пропозицією  не менш   як   однієї  третини  народних  депутатів  України  від  її конституційного    складу    може    розглянути    питання     про відповідальність Кабінету Міністрів". Ніде терміни не вказуються.

 

     ГОЛОВА. Дякую. Шановні народні депутати! Я звертаюся до вас з таким проханням.  Надійшло три заяви  про  додаткові  консультації (Шум у залі). Я прошу вас, вислухайте. Або давайте ми проголосуємо два проекти постанов щодо суддів, або я оголошу перерву.

 

     Хто за те, щоб розглянути питання про суддів, а потім зробити перерву, прошу проголосувати.

 

     "За" - 97.

 

     По фракціях покажіть. Це для істориків, для політологів.

 

     ГОЛОСИ ІЗ ЗАЛУ. Ганьба! Ганьба! Ганьба!

 

     ГОЛОВА. Ну   ми  це  вже  проходили.  Ну  скільки  можна?  Не повторюйте ж ви це.

 

     Немає бажання, так? Враховуючи, що до завершення робочого дня залишилося дев'ять хвилин, я раджу вам провести узгодження позицій не за 30 хвилин, а до завтра до 10 години ранку.

 

     Продовжимо роботу завтра о 10 годині ранку.