Стенограма пленарного засідання

15 липня 1998

 

                    ЗАСІДАННЯ ШІСТДЕСЯТ ВОСЬМЕ

 

        С е с і й н и й  з а л  В е р х о в н ої  Р а д и

            У к р а ї н и.  15 л и п н я 1998 р о к у.

                         10 г о д и н а.

 

     Веде засідання Голова Верховної Ради України Ткаченко О.М.

 

     ГОЛОВА. Доброго  ранку,  шановні  народні  депутати!  Доброго ранку,   гості   і   запрошені!  Розпочинаємо  пленарне  засідання Верховної Ради.

 

     Зареєструвалися 386     народних     депутатів.     Засідання оголошується відкритим.

 

     Ми сьогодні  повинні  розглянути два питання і працювати,  як було  домовлено,  за  скороченою  процедурою.  Перше.  Ми  повинні прийняти    відповідну   постанову   про   створення   Спеціальної контрольної комісії з питань  приватизації.  І  друге  питання.  З хвилини  на хвилину вам роздадуть матеріали про персональний склад комітетів Верховної Ради, який ми маємо затвердити.

 

     Шановні колеги!  Ми провели сьогодні засідання з  керівниками фракцій,  з  представниками  позафракційних  депутатів  і головами комітетів і в принципі домовилися з  усіх  питань.  Я  вважаю,  що сьогодні  якраз  той день,  коли ми можемо затвердити персональний склад  комітетів  і,  безперечно,   приступити   до   розгорнутої, наступальної  роботи  по  прийняттю  тих  законодавчих актів,  які сьогодні конче потрібні.  Це стосується вирішення деяких  кадрових питань,  вирішення  питань  щодо  Бюджетної  резолюції.  І  потім, вирішивши ці питання до 24 липня,  з 27  липня  попрацювати  ще  у виборчих округах,  а з 1 серпня відпочивати,  тому що рік для всіх нас був складний.

 

     Учора в цьому залі стався неприємний інцидент.  Я  хотів  би, щоб  ми  один одного зрозуміли:  і я,  і мої заступники,  і голови комітетів,  і голови фракцій, і всі депутати. Ми прийшли в цей зал не  конфронтувати,  а  працювати.  І  всі  питання,  які  між нами виникають, слід вирішувати поза цим залом.

 

     Я з великою повагою ставився і ставлюся до Наталії Михайлівни Вітренко.  Я з великою повагою ставлюся до цієї фракції ПСПУ,  яка неодноразово ставила питання про  висунення  моєї  кандидатури  на посаду Голови Верховної Ради.

 

     І я не в знак подяки хочу це зробити,  хоча це теж заслуговує на увагу,  тому що  кожна  людина,  коли  їй  роблять  те,  що  їй подобається, повинна відповісти добром.

 

     Я хочу  ще  раз  сказати:  я  прошу вибачення,  але закликаю: давайте з повагою ставитися один до одного.

 

     Я думаю,  що ми і з фракцією,  і з Наталією Михайлівною,  і з керівником   фракції   Володимиром   Романовичем   зажди  знайдемо порозуміння.

 

     Спасибі (Оплески).

 

     Щодо питань,  які ми повинні сьогодні  розглянути.  У  нас  з учорашнього  дня  перейшло  питання про проект постанови Верховної Ради  про  створення  Спеціальної  контрольної  комісії  з  питань приватизації.

 

     Вам розданий   проект   постанови.   Цей   проект   постанови доопрацьований з  урахуванням  тих  зауважень  і  пропозицій,  які вносилися  і,  мені  здається,  сьогодні  повинен  задовольнити  і Олександра  Володимировича,   і   Олександра   Олександровича,   і депутатів Квятковського та Кононова.

 

     Є потреба  зачитувати проект постанови?  Немає.  Я ставлю цей проект постанови на голосування за основу. Будь ласка.

 

     "За" - 268.

 

     Рішення прийнято.

 

     Симоненко Петро Миколайович. Будь ласка.

 

     СИМОНЕНКО П.М.,  народний  депутат  України  (багатомандатний загальнодержавний   виборчий   округ,  КПУ).  Спасибі.  Олександре Миколайовичу,  це пункт 5,  якщо я не помиляюся:  "Внести зміни до положення   про   Контрольну   комісію  Верховної  Ради  з  питань приватизації,  затверджене постановою..." Тут пропонується обирати голову  комісії і першого заступника голови в залі.  Усе ж таки це справа комісії - визначитися і проголосувати,  бо це вже  зумовлює внесення змін до інших законодавчих актів.  А ми зараз пропонуємо, підтримуючи, так би мовити, в цілому підхід, те, що треба утворити таку спеціальну комісію,  обирати голову комісії в залі, а першого заступника і заступників - на засіданні комісії.

 

     ГОЛОВА. Я  вважаю,  шановні  колеги,  що  Петро   Миколайович правий.  Справді,  є  така  регламентна  норма.  Але я вважаю,  що кандидатуру голови Спеціальної контрольної комісії,  враховуючи ту зміну,  яку ми вчора внесли, ми повинні, безперечно, затвердити на пленарному засіданні,  а заступника (я  з  вами  погоджуюся)  -  у комісії. Це піднімає якоюсь мірою і статус голови. І ми йдемо, так би мовити,  за тією домовленістю,  а  точніше,  за  погоджувальним протоколом,  який  був підписаний усіма фракціями,  у тому числі і керівництвом фракції зелених.

 

     Гуренко Станіслав Іванович. Будь ласка.

 

     ГУРЕНКО С.І., голова Комітету Верховної Ради України з питань економічної політики, управління народним господарством, власності та інвестицій (багатомандатний загальнодержавний  виборчий  округ, КПУ).   Фракція  комуністів.  Олександре  Миколайовичу!  А  чи  не здається вам,  що тут узагалі  є  невідповідність?  Ми  пропонуємо останній  абзац  проекту  сформулювати  так:  "Голова  Спеціальної контрольної  комісії  та  перший  заступник  обираються  Верховною Радою,  заступник голови - на засіданні комісії". А тут ми зразу і першого заступника...

 

     ГОЛОВА. Стосовно цього ми домовилися. Ви просто прослухали. Я перепрошую.

 

     ГУРЕНКО С.І.  Ні,  так  тоді  ж  тут  про  першого заступника взагалі мови немає.

 

     ГОЛОВА. А ми говоримо про те, що ми голову обираємо на сесії, а заступників - у комісіях. Я думаю, що все правильно.

 

     Олександр Олександрович Мороз. Будь ласка.

 

     МОРОЗ О.О.,  голова  Комітету Верховної Ради України з питань аграрної  політики  та  земельних  відносин  (виборчий  округ  92, Київська   область).  Шановний  Олександре  Миколайовичу!  Шановні депутати!   Учора   Верховна   Рада   дала    доручення    авторам альтернативних проектів допрацювати єдиний проект і внести його на розгляд Верховної Ради.  У вас на руках якраз цей проект,  який ми погоджували разом,  і враховуючи те, що Погоджувальна рада фракцій запропонувала закріпити цю комісію за  фракцією  зелених  і,  крім того,   визнала   необхідність   представлення   позафракційних  у структурах Верховної Ради,  то якраз це і є компромісний проект. Я просив  би  не обговорювати його далі,  тому що ми знову зайдемо в глухий кут, а проголосувати в цілому цей документ. Я думаю, що він влаштує всіх. Тим більше що потрібно було б у принципі погоджувати весь склад комісії.  А оскільки пропозиції ще немає,  то є  тільки квота, яка буде використана фракціями. І все буде як слід.

 

     Давайте проголосуємо проект у цілому і поставимо крапку.

 

     ГОЛОВА. Спасибі. Олександре Олександровичу, ще раз прошу вас: візьміть Регламент,  почитайте статтю 4.6.2 - і ви побачите,  що в залі  обирається  тільки  голова.  І я думаю,  що ми зробили це із затвердженням голів комітетів.  Давайте такого винятку не  робити, бо це виходить підвищення статусу заступника голови комісії навіть у порівнянні з комітетом.

 

     Я просив би з цією поправкою прийняти проект у цілому.  Тобто з  обранням  у  залі лише голови комісії.  Немає інших пропозицій? Голосуємо, будь ласка.

 

     "За" - 253.

 

     Спасибі. Постанова прийнята 253 голосами.

 

     Ми поздоровляємо Олександра Володимировича з обранням головою спеціальної комісії і бажаємо плідно працювати.

 

     ------------

 

     Переходимо до розгляду другого питання.  Шановні колеги,  вам учора роздали списочний склад,  сьогодні вам  роздали  "шахматку". Зверніть увагу,  будь ласка,  на чисельність фракцій,  на квоти та фактичне представництво депутатських фракцій та  позафракційних  у тому чи іншому комітеті.

 

     Ми з вами прийняли постанову,  що мінімальне представництво в комітеті - 10 депутатів і максимальне - 30 депутатів.  Безперечно, це  не  повною  мірою  узгоджується  із законодавством.  Ми тут не збираємося давати оцінку,  але нам слід враховувати досвід  роботи Верховної  Ради  тринадцятого  скликання,  яка  плідно  працювала. Думаю,  що перед нами стоять набагато складніші завдання,  тому що ми  з  вами дали своїм виборцям набагато серйозніші обіцянки.  І я думаю,  що ми з вами ще попрацюємо  у  вересні.  Узагальнивши  всі програми  народних  депутатів,  ми з вами приймемо документ,  який ляже в основу законодавчих актів по виведенню України з  кризи.  І ці  наші  програми ляжуть,  я думаю,  в основу Програми діяльності Кабінету Міністрів.  Можливо,  над цим не всі  замислювалися,  але думаю,  що це те, що повинно нас усіх об'єднати. Тому що переважна більшість програм,  які є в кожного з нас (чи депутат був  обраний по  мажоритарному округу,  чи за партійними списками),  з багатьох позицій збігаються.  І я думаю, що після узагальнення ті програми, з  якими виступали тут кандидати на посади Голови Верховної Ради і заступників,  мабуть,  ляжуть в основу нашої з вами програми. Ми з вами  повинні  виступити  ініціаторами  законодавчого забезпечення програми виведення економіки України з кризи.

 

     Я розумію,  що,  можливо,  не всіх влаштовує  той  остаточний підсумок,   який   тут  визначений.  Але  я  вам  зачитую,  щоб  і радіослухачі знали, про що йдеться.

 

     Затверджено 22 комітети.  Два комітети в нас буде створено із затверджено   у   вересні.   Але   у   22  комітетах  у  нас  таке представництво.

 

     Комітет з питань правової реформи - 19 депутатів;

 

     Комітет з   питань    державного    будівництва,    місцевого самоврядування та діяльності рад - 23;

 

     Комітет з питань соціальної політики та праці - 12;

 

     Комітет з питань охорони здоров'я, материнства та дитинства - 10 (Шум у залі).

 

     Я перепрошую!  Я  читаю  ту  "шахматку",  яку  вам   сьогодні роздали! (Шум у залі).

 

     Я вам надам слово.  Будь ласка,  не треба. Я закінчу, а потім кожен висловить свою думку.

 

     Шановні колеги,  ви не звертайте уваги на те,  що  там  цифри збігаються,  я  вам  зачитую остаточний результат.  Тому що голови комітетів ще попрацюють,  щоб представництво було відповідним.  Не може  такого  бути,  щоб  фракції,  до  яких  входять 121 народний депутат  або  47  народних  депутатів  чи  25,   не   мали   свого представника   в   тому   чи   іншому   комітеті,   щоб  їх  члени сконцентрувалися у двох чи в п'яти комітетах. Такого не може бути, тому  що  тоді  фракція не може,  як кажуть,  володіти ситуацією і впливати на підготовку тих законодавчих актів,  які  нам  потрібно приймати в цьому залі. Тому я просив би це врахувати.

 

     Далі. Комітет з питань молодіжної політики, фізичної культури і  спорту  -  17.  Я  це  вітаю,  тому  що  знаю,  як   Олександру Миколайовичу  було  важко  працювати  і  скільки  йому  доводилося вирішувати питань у Верховній Раді попереднього скликання;

 

     Комітет з питань науки і освіти - 15;

 

     Комітет з питань культури і духовності - 10. Я також вважаю, що до цього питання треба підійти по-іншому, і ви побачите, що тут повинно бути мінімум 17-18 народних депутатів;

 

     Комітет з питань економічної  політики,  управління  народним господарством, власності та інвестицій - 29;

 

     Комітет з питань бюджету - 23;

 

     Комітет з  питань  фінансів  і  банківської  діяльності - 30, верхня планка;

 

     Комітет з питань промислової політики - 16;

 

     Комітет з  питань  паливно-енергетичного  комплексу,  ядерної політики та ядерної безпеки - 30, верхня планка;

 

     Комітет з питань будівництва, транспорту і зв'язку - 18;

 

     Комітет з питань аграрної політики та  земельних  відносин  - 23;

 

     Комітет у  закордонних  справах  і  зв'язках СНД - 30,  також верхня планка;

 

     Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи - 13;

 

     Комітет з  питань  законодавчого  забезпечення правоохоронної діяльності та боротьби з організованою злочинністю і  корупцією  - 23;

 

     Комітет з питань національної безпеки і оборони - 20;

 

     Комітет з    питань   Регламенту,   депутатської   етики   та організації роботи Верховної Ради України - 15;

 

     Комітет з питань свободи слова та інформації - 19;

 

     Комітет з  питань  прав   людини,   національних   меншин   і міжнаціональних відносин - 14;

 

     Комітет у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів - 10.

 

     Як бачите, у комітетах бере участь 431 народний депутат.

 

     У нас обраний 441 депутів,  як бачите, десять депутатів ще не визначилися,  і дев'ять буде  дообрано  у  серпні  чи  в  наступні місяці.

 

     Тому в  нас  у  резерві є ще практично 19 народних депутатів, які, безперечно, увійдуть до складу комітетів і фракцій.

 

     Я хотів би,  щоб ви підтримали запропонований розподіл квот і склад комітетів.

 

     Ставлю цей  проект  постанови на голосування за основу.  Будь ласка.

 

     Прошу проголосувати.

 

     "За" - 271.

 

     Приймається. Спасибі.

 

     А зараз  запишіться,  будь  ласка,  у  кого  є  поправки   чи зауваження.

 

     Шановні депутати,  поки  записуються,  я  просив  би,  щоб ми працювали в доброму темпі,  нам  сьогодні  ще  треба  працювати  в комітетах, вирішити питання щодо розміщення депутатів і підготовки питань для внесення на розгляд у пленарному  режимі  на  четвер  і п'ятницю. Будь ласка.

 

     Скільки часу відведемо?  15 хвилин достатньо?  Десять хвилин. Виставте, будь ласка, десять хвилин.

 

     Депутат Левченко. За ним - депутат Бабурін.

 

     ЛЕВЧЕНКО А.І.,  народний  депутат  України   (багатомандатний загальнодержавний  виборчий  округ,  КПУ).  Прошу  передать  слово депутату Гуренко.

 

     ГОЛОВА. Депутат Гуренко. Будь ласка.

 

     ГУРЕНКО С.І.  Компартія  України.  Олександре   Миколайовичу, викликає  подив  одна  обставина.  Ми ніяк не зрушимо з місця,  і, здається,  це може стати на  перешкоді  взагалі.  Одна  фракція  - фракція  Народнодемократичної  партії  України  -  порушує принцип пропорційності.  Скажімо, у Комітеті з питань економічної політики

- шість комуністів при квоті 5,5,  а членів чотири НДП - вісім при квоті 4.  Ну, не може ж так бути. Я просив би, щоб це питання було визначено  або  ми знайшли якийсь вихід.  Скажімо,  четверо перших членів залишаємо у списку,  а четверо інших ми  викреслюємо,  якщо сама  фракція  не  може  це  погодити.  Не  можна ж так порушувати принцип пропорційності.

 

     Спасибі.

 

     ГОЛОВА. Я відразу  відповім,  щоб  не  повертатися  до  цього питання.  Станіславе Івановичу,  ви,  як кажуть,  на 200 процентів праві.  Ми про це вели мову.  Фракція чисельністю  121  депутат  і фракція чисельністю 89 депутатів - це наймогутніші фракції в цьому залі.  Але і ті фракції,  які нараховують 17 чи 20 депутатів, - це теж повноправні фракції,  це не меншини. Я вважаю, що, безперечно, оцей  пропорційний  принцип,  який  ми  назвали  квотою,  потрібно витримувати.  І ми на засіданні Погоджувальної ради домовилися, що над цим питанням ще попрацюємо.  Думаю,  що у жодному комітеті  не буде такого,  щоб фракція НДП чи "Громада",  чи СДПУ, чи інша мали більше представництво,  ніж та фракція, до складу якої входить 121 народний  депутат.  Не  може  такого  бути.  Бо  ми  знаємо,  коли розглядається питання і  потрібно  голосувати,  як  розподіляються голоси.  Це  ми  знаємо  з  попередньої  сесії.  І  ми  з  вами це витримаємо.

 

     Депутат Бабурін. Будь ласка.

 

     БАБУРІН О.В.,  народний депутат України (виборчий  округ  75, Запорізька  область).  Фракция  коммунистов.  Прошу передать слово Петру Николаевичу Симоненко.

 

     СИМОНЕНКО П.М.  Спасибо.   Фракция   коммунистов.   Уважаемые коллеги!  Уважаемые  радиослушатели!  Я  хотел  бы  обратить  ваше внимание на три принципиальных вопроса.

 

     Первое. Фракция коммунистов распределила членов своей фракции по  всем  комитетам  (как мы и договаривались,  - в соответствии с Регламентом).  Практически благодаря только  усилиям  коммунистов, созданы комитеты:  з питань соціальної політики та праці, з питань молодіжної політики, з питань науки і освіти, з питань Регламенту, з  питань прав людини й у справах пенсіонерів.  Повторюю,  завдяки тому, що ми дотрималися принципу пропорційності.

 

     Друге. Олександре Миколайовичу,  я звертаю вашу увагу на  те, що  розрахунки  квот  не  відповідають дійсності.  Якщо виходити з того,  що максимальна кількість членів комітету - 30,  то там  для фракції комуністів повинна бути квота мінімум сім місць, а не 5,5, як тут записали.

 

     І третє.  Я все ж таки звертаюся  до  членів  фракції  НДП  у зв'язку з тим, що зараз ви заважаєте вирішити це питання остаточно і проголосувати персональний склад комітетів. Якщо і зараз ви не в змозі вирішити це питання,  то зверніться, будь ласка, до тих, хто формував  цю  фракцію  і  хто  вас  практично   силою   примушував вирішувати, до складу якої фракції ви увійдете.

 

     ГОЛОВА. Петре   Миколайовичу,  я  з  вами  погоджуюся.  Я  на засіданні Погоджувальної ради теж погоджувався з вами і  з  вашими колегами.  Але квоту ми розрахували максимально точно,  виходячи з тієї кількості народних депутатів,  яка сьогодні є,  і до  фракції комуністів у нас претензій немає.  Я вам про це сказав. Якщо хтось хоче щось сказати з цього приводу, я надам слово.

 

     Від фракції НДП Ємець Олександр Іванович.  Будь ласка (Шум  у залі). Я прошу: не викрикуйте, будь ласка. Я добре чую.

 

     ЄМЕЦЬ О.І.,   народний   депутат   України   (багатомандатний загальнодержавний     виборчий      округ,      НДП).      Фракція Народнодемократичної    партії.    Олександре   Миколайовичу,   ми розуміємо,  що у вас претензій до комуністів немає, але в нас вони є.  Почну  з розподілу комітетів.  Ніхто не може пояснити,  чому в деяких фракцій виявився комітет понад квоту,  у той  час  як  інші фракції були просто обкрадені.

 

     Давайте подивимося  навіть  той  документ,  який нам роздали. Фракція комуністів:  квота фракції - 5,5. Це я кажу для Станіслава Івановича,   щоб   він  дивився  цю  табличку.  Комітет  з  питань державного  будівництва  -  8   комуністів.   Комітет   з   питань паливноенергетичного   комплексу   -   8   комуністів.  Комітет  у закордонних справах - 8 комуністів,  Комітет з питань національної безпеки - 9 комуністів.  Зате в Комітеті з прав людини - 5 (це ті, які найбільше "борються" за права людини,  тобто найбільше про  це кричать).

 

     Так що  давайте  один одного не звинувачувати,  а враховувати те,  що є фахівці,  яких  дуже  важко  вмовити  піти  працювати  в комітети,  які їм не підходять.  Порушення приблизно одного типу в усіх фракціях:  є певний перебір у деяких комітетах. Давайте з цим рахуватись і поважати один одного.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВА. Спасибі,  Олександре Івановичу. Давайте рахуватися, я за це.  Я думаю, що ми знайдемо порозуміння. Анатолію Сергійовичу, ми всі разом зможемо досягти порозуміння.

 

     Я думаю, що квоти представництва, які сьогодні тут розписані, більш-менш влаштовують і  НДП,  і  фракцію  комуністів,  і  зал  у цілому.  Я  думаю,  що  такі пропорції вже більш-менш відповідають тому, що нам потрібно мати.

 

     Але я ще раз кажу:  ми з вами, шановні колеги, ще повернемося до цього.  Може, там НДП десь на одного - двох депутатів перебрала чи КПУ перебрала. Коли ми будемо створювати ще два комітети, ми, в першу чергу,  звернемося до найбільших фракцій,  і, безперечно, ви зробите відповідний перерозподіл.  Я думаю,  що це не  сьогоднішнє питання.

 

     Будь ласка, депутат Турчинов, "Громада".

 

     ТУРЧИНОВ О.В.,   народний  депутат  України  (багатомандатний загальнодержавний   виборчий   округ,   Всеукраїнське   об'єднання "Громада").  Шановний Голово, шановні колеги! Нам зараз дали новий розподіл  членів  фракцій  по  комітетах.  Ви  знаєте,  це  штучне питання! Єдина проблема, яка у нас виникла на сьогоднішній ранок і обговорювалася на засіданні Погоджувальної ради,  полягає в  тому, що  фактична  чисельність двох комітетів перевищує 30 чоловік,  що суперечить постанові,  яку ми прийняли.  У нас є  проблема  тільки щодо двох комітетів.  Це Комітет у закордонних справах і Комітет з питань паливно-енергетичного комплексу. Тому, шановний пане Голово і  шановні  колеги,  тільки  щодо  цих  двох  комітетів  нам треба з'ясовувати цю  проблему.  Яким  чином?  Ми  можемо  проголосувати чисельність 20 комітетів,  за винятком двох цих комітетів. Якщо ми почнемо змінювати пропорції по  інших  комітетах,  ми  взагалі  не зможемо приступити сьогодні до роботи в комітетах!

 

     Тому наша фракція категорично проти такого штучного розподілу квот,  який нам сьогодні запропонували!  І позафракційні (мені тут підказують) нас також підтримують!

 

     ГОЛОВА. Спасибі.

 

     Я тільки   хотів   би  уточнити,  щоб  усі  народні  депутати зрозуміли, про що йде мова.

 

     Ми не можемо виходити з позиції,  що тільки  й  сонця,  що  у вікні.  Ми повинні виходити з того,  що Всесвіт усіх стосується, а не лише тих, хто дивиться у вікно...

 

     Зачитую: фракція  "Громада"  має  квоту  два  депутати.  Будь ласка,  давайте подивимося на представництво у комітетах від вашої фракції, до складу якої входить 47 народних депутатів. У Комітет з питань фінансів і банківської діяльності входить, подивіться, будь ласка,  два депутати; у Комітет з питань бюджету - три депутати; у Комітет  з  питань екологічної політики - три;  у Комітет з питань молодіжної політики - три;  у Комітет у закордонних справах - три; у  Комітет  з  питань аграрної політики - три;  у Комітет з питань боротьби з організованою злочинністю - три і у  Комітет  з  питань Регламенту і депутатської етики - три.

 

     Зрозуміло, що  якщо  на одного депутата більше або менше,  це припустимо.  Але не може бути вдвічі більше.  Не може такого бути, якщо  квота  -  2,  а  у  вас  у  тому  чи  іншому  комітеті п'ять представників.  Розумієте?  Ну,  це комуністи десь сказали,  що не погоджуються  на  5,5.  Заокруглимо  до шести.  То це треба давати представництво по 12 чоловік!

 

     А вони розподілили так своїх представників (і НДП  більш-менш уже розподілила), що наповнюються всі комітети!

 

     Будь ласка, депутат Шевчук.

 

     ШЕВЧУК С.В.,  голова Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров'я, материнства та дитинства (виборчий округ

  23, Волинська  область).  Шановні  колеги  народні  депутати,  я звертаюся від імені депутатів-медиків,  яких у Верховній Раді,  на жаль,  не  стільки  щоб  можна  було створити нормальний Комітет з питань охорони здоров'я, материнства та дитинства.

 

     Я прошу згадати  ваші  передвиборні  обіцянки  і  тих  хворих людей,  інвалідів,  які  до  вас  персонально  зверталися.  Я хочу звернутися  до  окремих  фракцій,  зокрема  до  фракції   зелених, політика якої мала б бути максимально наближеною до питань охорони здоров'я,  і яка ігнорує делегування свого члена  в  цей  комітет. Звертаюся  до  фракцій  соціал-демократів,  "Громади",  які  також ігнорують  цей  комітет.  У  кожній  з  цих  фракцій  є  достатній потенціал  для  того,  щоб  у  Комітеті  з питань охорони здоров'я увійшли фахівці. Я закликаю вас до цього.

 

     ГОЛОВА. Слово від фракції Руху має депутат Чобіт.

 

     ЧОБІТ Д.В.,   народний   депутат   України   (багатомандатний загальнодержавний   виборчий   округ,  НРУ).  Шановний  Олександре Миколайовичу!  Насамперед  я  хотів  би  зробити  вам   процедурне зауваження.   Ви  виступали  після  кожного  депутата  і  фактично використали більше десяти хвилин, які було відведено. Це перше.

 

     ГОЛОВА. А я не говорю, що не використали, ми час продовжимо.

 

     ЧОБІТ Д.В.  Друге.  Був зроблений запис на виступи,  і  треба дотримуватися  процедури:  надавати слово тим депутатам,  які були записані.

 

     ГОЛОВА. Давайте по суті!..

 

     ЧОБІТ Д.В.  Тепер  щодо  принципу  формування  комітетів.   Я вважаю, що кожна фракція повинна делегувати в кожен комітет хоча б по одному  своєму  представникові.  І  єдина  фракція,  яка  цього дотрималася,  це  якраз  ПСПУ.  Вона  подала  у комітети по одному своєму представнику.

 

     Тепер щодо  проблеми  незалежних.  Я  вважаю,  що  незалежним потрібно віддати всі місця у комітетах,  де вони записані, бо вони не отримали жодного комітету.  Тому повинна бути  дотримана  якась справедливість.

 

     Ще такий  момент.  Бачите,  ми  створюємо штучні комітети,  а потім не  можемо  набрати  бажаючих  в  них  працювати  навіть  на Погоджувальній раді.

 

     І останнє.  Якщо  на  засіданні  Погоджувальної  ради  ми  не дійдемо згоди, то в цьому залі ми її ніколи не дійдемо.

 

     Тому я  вношу  пропозицію,  щоб  ми   зараз   приступили   до голосування  того  проекту,  який  був  напрацьований на засіданні Погоджувальної ради.  Якщо він не буде прийнятий, припинити дебати і  знову  збирати  засідання  Погоджувальної  ради  і  там досягти компромісного рішення.

 

     Дякую за увагу.

 

     ГОЛОВА. Спасибі.

 

     Шановні колеги,  ми на засіданні Погоджувальної ради  знайшли рішення. Але ми ж повинні з цим рішенням ще й вас ознайомити.

 

     І ми не можемо не врахувати і деякі ваші думки, позиції тощо. Хоча розумію,  що керівники фракцій,  можливо,  ще не встигли всіх поінформувати.

 

     Я вважаю, що ми знайшли компромісне рішення. Була пропозиція, щоб узагалі сьогодні проголосувати і затвердити персональний склад лише 20 комітетів,  а двох комітетів - пізніше. Потім, ми все-таки дійшли згоди,  щоб іще на  півгодини  зробити  перерву,  тобто  до 11.30,  погодити надрукувати персональний склад і роздати документ вам на руки, що ми і зробили.

 

     У принципі ми вже знайшли ті підходи,  які  дають  змогу  нам затвердити в цілому персональний склад комітетів.

 

     Від фракції   Соціалістичної   і  Селянської  партій  депутат Вінський. Будь ласка.

 

     ВІНСЬКИЙ Й.В.,  народний  депутат  України   (багатомандатний загальнодержавний  виборчий  округ,  виборчий  блок СПУ та СелПУ). Фракція  Соціалістичної  і  Селянської  партій  України.  Шановний Олександре  Миколайовичу!  Я  хотів  би  привернути увагу народних депутатів до того,  що ми прийняли постанову  Верховної  Ради  про пропорційний принцип розподілу представників фракцій по комітетах. На жаль,  ми цю постанову,  як  бачимо  з  наданого  нам  аналізу, порушуємо.

 

     Якщо ми  хочемо  прийняти новий розділ,  значить,  ми повинні скасувати цю постанову.

 

     Є, правда,  інший вихід із цієї ситуації.  Справа в тому,  що ряд  фракцій  (передусім НДП) і позафракційні просто ігнорують оту нашу постанову.  Але є ряд комітетів,  де розподіл квот зроблений, справді,  пропорційно.  Тому,  Олександре Миколайовичу, я пропоную йти поступово.  Персональний склад тих  комітетів,  де  дійсно  на основі   постанови   розподіл  зроблений  пропорційно,  ми  можемо сьогодні проголосувати, і ці комітети можуть приступити до роботи. Голосування  щодо  тих  комітетів,  де  НДП грубо порушила принцип пропорційності,  ми  повинні  відкласти  і  запропонувати  фракції Народнодемократичної  партії  України  змінити  своє  ставлення до постанови Верховної Ради,  і потім розглянути ці питання повторно, щоб прийняти остаточне рішення.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВА. Депутат Вінський,  безперечно,  правий,  ми постанову прийняли.  Але ж інші також можуть сказати те, що мені говорили на засіданні  Погоджувальної  ради:  що є ще і закон.  А постанова не може  замінити  чи  відхилити  закон.   Я   думаю,   ми   сьогодні проголосуємо  і найближчим часом його затвердимо.  А що стосується цих двох принципів:  чи в цілому,  чи по кожному комітету окремо - так, ми їх використаємо.

 

     Від НДП  депутат  Філенко.  За ним - депутат Альошин,  голова комітету. Будь ласка.

 

     ФІЛЕНКО В.П.,  народний  депутат   України   (багатомандатний загальнодержавний виборчий округ, НДП). Фракція НДП. Шановний пане Голово! Шановні народні депутати! Я хочу звернути вашу увагу на ту обставину,  що правова база сьогодні не дає підстав ні фракції, ні Верховній Раді порушувати суб'єктивне право народного депутата  за бажанням  працювати  в  тому  чи іншому комітеті.  Ми на засіданні фракції вичерпали всі ресурси і всі резерви переконань, погоджень, домовленостей, прохань тощо. І більше, ніж зроблено на цю хвилину, ми зробити не можемо.

 

     Тому той варіант, який ми проголосували за основу цієї квоти, наша  фракція  підтримувати  не буде.  Ми голосуватимемо тільки за реальний  розподіл,   той,   що   був   схвалений   на   засіданні Погоджувальної ради. І ми пропонуємо склад комітетів, де депутатів не вистачає або є перебір,  сьогодні, можливо, не затверджувати, а проголосувати лише ті комітети, щодо яких немає сумнівів.

 

     І останнє.  Я  прошу народних депутатів звернути увагу на те, що пропорційності розподілу квот не дотрималася практично жодна  з фракцій  за винятком фракції прогресивних соціалістів і ще якоїсь. А всі інші фракції (не треба тут тільки  на  НДП  показувати)  все одно цю пропорційність не витримали.

 

     Дякую за увагу.

 

     ГОЛОВА. Депутат Альошин. І будемо завершувати. Будь ласка.

 

     АЛЬОШИН В.Б., голова Комітету Верховної Ради України з питань фінансів     і     банківської     діяльності     (багатомандатний загальнодержавний виборчий округ, НРУ). Шановні колеги! Я хотів би звернути увагу  членів  президії  і  народних  депутатів  на  таку обставину.  Може скластися враження, що стосовно Комітету з питань фінансів і банківської діяльності всі проблеми вирішені,  оскільки тут  максимальна  чисельність - 30 членів комітету - це нормально. Але  насправді  це  не  так,  тому  що  подані   заяви   ще   двох позафракційних   народних   депутатів,  які  активно  працювали  в попередньому складі цього комітету,  мають значний досвід,  а їх у списку  членів комітету немає.  І в той же час є певне перевищення представництва окремих фракцій.  Тому я хотів би,  щоб до переліку тих  комітетів,  склад  яких  ще не повністю погоджений,  додали і Комітет з питань фінансів і банківської діяльності. Щодо вирішення цього  питання  вносилася  слушна  пропозиція.  Було  сказано,  що позафракційним варто б надати право обирати будь-який  комітет.  І це  було  б  абсолютно  нормальне  врахування  їхнього  права і не суперечило б побажанням фракцій,  які висловлені і представлені  в цій таблиці.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВА. Спасибі.  Ми так і зробили,  але ж це не означає,  що позафракційні можуть по  шість-вісім  чоловік  делегувати  в  один комітет.  Розумієте?  Ми ж для них ще будемо створювати комітет. І вони повинні будуть комплектувати його разом з іншими фракціями.

 

     Депутат Самойленко від фракції зелених. Будь ласка.

 

     САМОЙЛЕНКО Ю.І.,  голова Комітету Верховної  Ради  України  з питань  екологічної  політики,  природокористування  та ліквідації наслідків     Чорнобильської      катастрофи      (багатомандатний загальнодержавний виборчий округ,  ПЗУ).  Фракція зелених. Шановні колеги депутати!  Ви знаєте, що 54 відсотки валового національного продукту виробляється за рахунок природних ресурсів.  І якраз цими проблемами буде займатися Комітет з питань  екологічної  політики, природокористування   та   ліквідації   наслідків   Чорнобильської катастрофи.  І от ви робите зауваження зеленим, що ми не увійшли в той чи інший комітет.  Ми із задоволенням це зробимо,  але зважте, що нас у фракції рівно стільки, скільки комітетів.

 

     А що ж робиться в нашому комітеті?  Лише  одні  соціалісти  і селяни виконали надану їм квоту,  з інших фракцій до нас чомусь не прийшли.  Звичайно,  працюючи в нашому комітеті, доведеться їздити не в закордонні відрядження,  а в зону відчуження, до Чорнобиля. У нашому комітеті доведеться  їздити  не  в  Крим,  а  в  екологічно небезпечні регіони - Донбас,  Кривбас, Маріуполь, не в теплиці, що під Києвом,  а на склади,  де зосереджені десятки тонн гербіцидів, пестицидів.

 

     Тому я  прошу  вас:  щоб  захистити  інтереси народу України, своїх виборців,  приходьте працювати в  наш  комітет.  І  коли  ви говорите, що ми комусь не делегували свого представника, то хоча б оці 13 чоловік,  що в нас є,  залишаються в нас за  рахунок  квоти зелених. Від нашої фракції там три представники.

 

     Я ще раз звертаюся, особливо до позафракційних, "Громади": ви ж жодного чоловіка до  нас  не  делегували.  Приходьте  до  нас  в комітет і будемо працювати разом.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВА. Депутат Чиж, голова комітету.

 

     ЧИЖ І.С.,  голова  Комітету  Верховної  Ради України з питань свободи слова  та  інформації  (виборчий  округ  190,  Хмельницька область).   Дякую,  Олександре  Миколайовичу.  Шановні  колеги,  я звертаю вашу  увагу,  що  на  табло  є  інформація  про  засідання комітетів сьогодні. І наш комітет теж проведе засідання о 14.30.

 

     Тому сьогодні  ми  обов'язково повинні ухвалити постанову про формування комітетів.  Якщо не буде результативного голосування  в цілому,  то  я  пропоную  вилучити два комітети,  де є перевищення квот, і щодо них провести голосування пізніше.

 

     Олександре Миколайовичу, у мене до вас запитання. Будь ласка, поясніть,  чому  подали нову таблицю співвідношення,  де кількість членів нашого комітету вже 19, тоді як їх було 20? Кого вилучили і чому?  Чи  це  зроблено  добровільно?  Я  так розумію,  що в нас у комітеті заявлено 20 народних депутатів.  Ніхто не підходив  і  не знімав своєї заявки. Будь ласка. Я вимагаю, щоб усе залишилося, як було. Тут немає ніякого перевищення квот.

 

     Дякую.

 

     ГОЛОВА. Я розумію,  але ще раз кажу:  у нас ще є 19  народних депутатів,  які не увійшли в жоден з комітетів.  Вони увійдуть. Це перше.

 

     І друге.  Я ще раз повторюю.  У нас буде ще два комітети, для формування яких потрібно буде мінімум 20 чоловік, якщо брати нижню межу.  Тут депутат Вінський нагадував,  що в нас є постанова, і ми її будемо дотримуватися.

 

     Будь ласка, депутате Симоненко. Слово для репліки.

 

     СИМОНЕНКО П.М. Фракция коммунистов. Спасибо. Я взял слово для реплики только в связи с тем,  что кое у кого бывает очень плохо с арифметикой, когда дело касается Компартии Украины!

 

     Во-первых, если  исходить  из  того,  что количество народных депутатов 440,  то максимальная квота представительства в комитете фракции  коммунистов от количества из 30 народных депутатов - 8,1. Если 450 депутатов,  то 7,3! Прошу вас, господин Емец, в следующий раз  разберитесь  с  арифметикой.  То,  что  напечатано,  это одна сторона вопроса.  А  прежде  чем  упоминать  о  коммунистах,  надо разобраться с арифметикой.

 

     Во-вторых, я   бы  хотел,  чтобы  вы  учитывали,  что  только благодаря  принципиальной  позиции  фракции  коммунистов,  которая делегировала   своих   представителей   в  каждый  комитет,  стало возможным создание Комитета по вопросам экологической политики,  в котором  из  13  членов  комитета  четыре  -  представители  нашей фракции.

 

     Александр Николаевич,  в связи с тем,  что с помощью  таблицы этот  вопрос  тоже не будет разрешен,  я предлагаю еще раз собрать только  руководителей  фракций   и   руководителей   комитетов   и принципиально договориться относительно двух комитетов.

 

     ГОЛОВА. Депутат Тимошенко від "Громади". Будь ласка.

 

     ТИМОШЕНКО Ю.В.,  голова  Комітету  Верховної  Ради  України з питань  бюджету  (виборчий  округ  99,  Кіровоградська   область). Уважаемый Александр Николаевич! Я прошу внимания...

 

     ГОЛОВА. Будь ласка, послухайте.

 

     ТИМОШЕНКО Ю.В. Дело в том, что бюджетный комитет формировался не по пропорциональному  принципу,  а  по  принципу  персонального отбора  тех  депутатов,  которые  могут профессионально заниматься бюджетной деятельностью.

 

     Сегодня, когда  все  комитеты  еще   формируются,   бюджетный комитет  уже  практически  приступил  к работе.  Сегодня сократили квоту на одного человека из числа внефракционных и на два человека из  числа  представителей  "Громады".  Я  прошу,  восстановите эти квоты, пожалуйста, потому что эти люди уже фактически работают.

 

     Спасибо.

 

     ГОЛОВА. Спасибі. Депутат Гуров від НДП.

 

     Будь ласка, депутат Ємець Олександр Іванович.

 

     ЄМЕЦЬ О.І.  Я хочу  звернутися  до  лідера  комуністів  Петра Миколайовича   Симоненка:   обережніше  з  прізвищами.  Я  готовий порівняти наші атестати, щоб ми подивилися, хто як вчився і в кого проблеми з арифметикою.

 

     Тепер щодо цифр,  які я назвав. Я посилаюся на документ, який офіційно розповсюджений,  який тут уже проголосований за основу. І просив  би з повагою ставитися хоча б до своєї фракції комуністів, яка голосувала за цей документ.

 

     Ще раз  повторюю,  що  згідно  з   цим   документом   фракція комуністів  перевищує  квоту  в основному в тих комітетах,  які не стосуються її програмних засад,  і обходить ті  комітети,  на  які вона   найбільше   посилається   в   своїх   виступах,  при  цьому звинувачуючи інші фракції в тому, що вони роблять ці порушення.

 

     Дякую за увагу.

 

     ГОЛОВА. Спасибі.  На цьому розгляд цього питання  ми  з  вами завершили.  А тепер дозвольте зачитати те, про що ми остаточно вже домовилися і  на  засіданні  Погоджувальної  ради,  і  в  залі.  Я зачитую,  а  ви,  будь  ласка,  візьміть  олівці.  Ці  дані в мене підтверджені заявами.

 

     Комітет з питань правової реформи - 21 депутат (було 19);

 

     Комітет з   питань    державного    будівництва,    місцевого самоврядування та діяльності рад - 22 (було 23);

 

     Комітет з питань соціальної політики та праці - 12;

 

     Комітет з питань охорони здоров'я, материнства та дитинства - 10  (хоч  я  впевнений,  що  згодом  там  буде  як  мінімум  15-17 депутатів);

 

     Комітет з  питань  молодіжної  політики,  фізичної культури і спорту - 17;

 

     Комітет з питань науки і освіти - 15;

 

     Комітет з питань культури і духовності - 10 (я також вірю, що тут буде більше);

 

     Комітет з  питань  економічної політики,  управління народним господарством, власності та інвестицій - 29;

 

     Комітет з питань бюджету - 26 (було 23), внесли корективи. Ми врахували пропозиції фракцій;

 

     Комітет з  питань  фінансів  і банківської діяльності - рівно 30;

 

     Комітет з питань промислової політики - 16;

 

     Комітет з  питань  паливно-енергетичного  комплексу,  ядерної політики та ядерної безпеки - рівно 30 (було 28);

 

     Комітет з питань будівництва, транспорту і зв'язку - 18;

 

     Комітет з питань аграрної політики та земельних відносин - 22 (було 23);

 

     Комітет у закордонних справах і зв'язках з СНД - рівно 30;

 

     Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи - 13;

 

     Комітет з питань  законодавчого  забезпечення  правоохоронної діяльності  та  боротьби з організованою злочинністю і корупцією - 25 (було 23);

 

     Комітет з питань національної безпеки і оборони - 20;

 

     Комітет з   питань   Регламенту,   депутатської   етики    та організації роботи Верховної Ради - 16 (було 15);

 

     Комітет з питань свободи слова та інформації - 20 (було 19);

 

     Комітет з   питань   прав   людини,   національних   менши  і міжнаціональних відносин - 15 (було 14);

 

     Комітет у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів - 10.

 

     Усього - 431 депутат.

 

     Я просив би проголосувати це співвідношення квот у цілому.  Я думаю, це оптимальний варіант сьогодні. Будь ласка, підтримайте.

 

     "За" - 260.

 

     Спасибі. Прийнято.

 

     І ще одне. Питання стосовно входження депутата Коломойцева до складу Комітету з питань бюджету погоджено.  Його прізвище є серед 26 членів комітету, ми його внесли, і список уже проголосовано, це тільки письмове підтвердження.

 

     Шановні колеги! Я вдячний вам за нашу плідну роботу сьогодні. Ми  просили  б  вас  ще  раз  зібратися  у  фракціях і комітетах і обговорити персональний склад комітетів, який ми з вами затвердили 260  голосами.  Сьогодні  протягом  дня  ми  повинні розселити всі комітети.

 

     Завтра і в п'ятницю ми працюємо в пленарному режимі. Учора ми з вами обговорили питання щодо порядку денного і повинні врахувати зауваження щодо питань,  які внесені на  розгляд  сесії  Верховної Ради.  Я просив би вас, шановні колеги, визначитися так, щоб до 24 липня включно ми попрацювали продуктивно.

 

     І останнє.  Готуючись до розгляду у пленарному режимі  питань завтра,  тобто в четвер,  16 липня,  а також 17 липня, поставтеся, будь ласка,  з усією серйозністю до розгляду Бюджетної резолюції і пропозицій  внесених  спеціальною  комісією,  яку очолював депутат Юхновський,  та тих напрацювань,  які вже зробив Комітет з  питань бюджету  (голова  Тимошенко).  Я  хотів  би,  щоб  у нас відбулася серйозна розмова, в першу чергу в комітетах, у фракціях, щоб ми на засіданні  Верховної  Ради  практично  тільки  прийняли  конкретне рішення,  а не влаштовували тут,  у залі,  розгляд  тих  чи  інших питань, який треба б було провести в комітетах чи фракціях.

 

     І на  завершення  я  відводжу  п'ять  хвилин на репліки,  які сьогодні хочуть зробити депутати. Виставте п'ять хвилин.

 

     Будь ласка, запишіться.

 

     Я прошу  уваги.  Ми   ще   засідання   не   закінчили.   Юрію Анатолійовичу Кармазін, не заважайте депутатам.

 

     Слово надається депутату Кириченку. За ним - депутат Сизенко.

 

     КИРИЧЕНКО М.О., народний депутат України (виборчий округ 151, Полтавська  область).  Прошу  передати   слово   Симоненку   Петру Миколайовичу.

 

     СИМОНЕНКО П.М.   Спасибо.   Фракция   коммунистов.  Александр Николаевич,  у меня к вам вопрос.  Убедительная просьба дать ответ на следующий вопрос.

 

     Мы проголосовали   количественный   состав  тех  предложений, которые поступили на сегодняшний день от комитетов, учитывая ранее принятое постановление - не более 30 членов комитета. Персональный состав комитетов мы не голосовали,  потому что в данном случае  мы его  не ставили на голосование,  а вы даете поручение обсудить его сейчас в комитетах.  Мы еще раз должны сделать  уточнения  по  тем принципиальным  вопросам,  которые здесь не отрегулированы,  в том числе нарушение по квоте от фракции НДП.  Предже всего она  сейчас является камнем преткновения в разрешении вопроса по персональному составу.  Но,  еще раз утверждаю, персональный состав комитетов мы не голосовали.

 

     ГОЛОВА. Я хотів, так би мовити, як краще, а вийшло як завжди. Давайте ми тоді зробимо перерву ще на  30  хвилин.  Зараз  ще  раз збереться Погоджувальна рада,  у кожного з вас є списки комітетів, є поправки,  які подали мені голови фракцій,  щоб ми врахували,  і через  півгодини  знову  зустрінемося  в цьому залі.  Оголошується перерва до 13 години. Будь ласка.

 

     Керівники фракцій і керівники  комітетів,  підніміться,  будь ласка, в зал засідань Погоджувальної ради.

 

     (П і с л я п е р е р в и)

 

     ГОЛОВА. Шановні   народні   депутати!   Продовжуємо   ранкове засідання.  Прошу зайняти робочі місця.  Поки ви  займаєте  робочі місця, дозвольте мені оголосити дві заяви.

 

     "Прошу поінформувати  сесію  Верховної  Ради про мій вихід із фракції НДП. Народний депутат Гуров" (Оплески).

 

     Друга заява:  "В связи с моим несогласием со стилем, методами работы,  сложившимися  во  фракции  Прогрессивной социалистической партии,  настоящим заявляю  о  своем  выходе  из  данной  фракции. Депутат Алексеев" (Оплески).

 

     А тепер  переходимо  до розгляду питання,  з приводу якого ми робили перерву і проводили засідання Погоджувальної ради.

 

     Я прошу уваги, шановні колеги.

 

     Ми на  засіданні  Погоджувальної  ради  визначилися  і   щодо кількісного,   і   щодо  персонального  складу  кожного  комітету. Стосовно всіх 22 комітетів ми знайшли майже збалансований  підхід. Я зачитаю,  а ви уважно послухаєте персональний склад комітетів, і тоді проголосуємо постанову в цілому.

 

     Комітет з питань правової реформи.  Голова комітету - Сіренко Василь  Федорович.  Члени  комітету  - Аніщук,  Зварич,  Коліушко, Кучеренко,  Ківалов, Лавриненко, Лавринович, Онопенко, Пересунько, Петров,   Райковський,  Ромовська,  Симоненко  Петро  Миколайович, Стецьків Тарас Степанович, Чивюк, Шишкін, Ющик, Беспалий.

 

     Я ставлю на голосування,  одну хвилинку.  Депутат Філенко, ви зняли?  А...  "Прошу  зарахувати  мене до складу Комітету з питань правової реформи. Філенко". Депутати не заперечують.

 

     Я ставлю на голосування  пропозицію  затвердити  персональний склад даного комітету. Голосуємо. Усі комітети разом? Усі разом.

 

     Комітет з    питань    державного    будівництва,   місцевого самоврядування  та  діяльності  рад.  Голова  комітету  -   Кушнір Олександр   Дмитрович.   Члени  комітету:  Андресюк,  Безсмертний, Дайнеко,  Довгань,  Ключковський,  Коваль,   Лазаренко,   Масенко, Матвєєв,  Мокроусов,  Моісеєнко,  Пейгалайнен,  Плющ, Пономаренко, Раханський,  Рибак,  Сидорчук, Чичканов, Чубатенко, Іщенко Олексій Максимович.

 

     Комітет з   питань   соціальної  політики  та  праці.  Голова комітету -  Марчук  Євген  Кирилович.  Члени  комітету:  Арабаджи, Бондарчук,  Ведмідь,  Гриневецький, Донченко, Кириленко, Левченко, Степанов Михайло Володимирович, Стоян Олександр Миколайович, Хара, Романчук.

 

     Комітет з питань охорони здоров'я,  материнства та дитинства. Голова комітету - Шевчук  Сергій  Володимирович.  Члени  комітету: Григорович,   Марковська,  Матвієнко,  Савенко,  Синенко  Світлана Іванівна,  Черненко,  Спіженко,  Кірімов,  Квятковський, Новик. 11 народних депутатів.  Прошу вибачення,  якщо я помиляюся, називаючи прізвище.  Справа в тому,  що ми від  руки  писали,  міняли  деякі прізвища.

 

     Комітет з  питань  молодіжної  політики,  фізичної культури і спорту.  Голова  комітету  -  Кириленко  Іван  Григорович.   Члени комітету:  Блохін,  Борзов,  Білик,  Жежук,  Кононов,  Криворучко, Ларін,  Лешан,  Місюра,  Петров,  Ржавський,  Самойлик,   Сизенко, Старинець, Суркіс.

 

     Комітет з   питань   науки   і   освіти.  Голова  комітету  - Семиноженко  Володимир  Петрович.  Члени  комітету:   Глухівський, Грачев,  Дорогунцов,  Кафарський,  Красняков,  Кремень, Малолітко, Ніколаєнко, Пасечна, Ситник, Толочко, Філіпчук, Цибенко, Іоффе.

 

     Комітет з питань культури і  духовності.  Голова  комітету  - Танюк   Лесь   Степанович.  Члени  комітету:  Гнатюк,  Журавський, Заклунна, Косів, Покотило, Пхиденко, Туш, Чорновіл, Шушкевич.

 

     Комітет з питань економічної  політики,  управління  народним господарством,  власності та інвестицій. Голова комітету - Гуренко Станіслав  Іванович.   Члени   комітету:   Антоньєва,   Белоусова, Буждиган,   Вінський,   Вітренко,   Жеваго,  Жердицький,  Зачосов, Кондратенко,  Кононенко,  Креч,  Левцун, Литюк, Марченко Володимир Романович,  Матвєєв, Москвін, Петренко, Пінчук, Ременюк. Я називаю ім'я та по батькові в тих  випадках,  коли  в  нас  є  по  два-три однакових   прізвища.   Рябченко,   Сафронов,   Слободян,  Черняк, Чукмасов, Шуфрич, Янковський, Єхануров, Щербань.

 

     Комітет з питань бюджету.  Голова комітету -  Тимошенко  Юлія Володимирівна.  Члени комітету:  Асадчев, Деркач, Донець, Діброва, Жовтяк,  Кирил  Кирильчук,  Коновалюк,   Косаківський,   Кузнєцов, Мельнічук,  Морозов,  Плужніков,  Ратушний, Рись, Свирида, Супрун, Тихонов,  Турчинов,  Хорошковський,  Чичков,  Шеховцов,  Яковенко, Коломойцев, Табачник, Пашковський, Тягнибок.

 

     Комітет з  питань  фінансів і банківської діяльності.  Голова комітету -  Альошин  Валерій  Борисович.  Члени  комітету:  Акопян Валерій   Григорович,   Ананко,   Балашов,   Богословська,  Буряк, Губський,  Джоджик,  Заплатинський,  Квят,   Кривошея,   Макеєнко, Мельник,   Охріменко,   Пинзеник,  Порошенко,  Сокерчак,  Станков, Суслов, Фіалковський, Цехмістренко, Цушко, Черновецький, Черенков, Шпиг,  Юшко,  Єльяшкевич,  Іщенко  Олег  Іванович,  Довгань Сергій Васильович, Терьохін.

 

     Комітет з питань  промислової  політики.  Голова  комітету  - Кінах  Анатолій  Кирилович.  Члени  комітету:  Бойко,  Бондаренко, Гуров,  Гусак, Давидов, Кравченко, Матвієнков Сергій Анатолійович, Тарасюк,  Терентюк,  Тищенко Павло Васильович, Чекалін, Юхновський Ігор Рафаїлович, Єщенко, Мангул, Мазур, Богатиренко, Довганчин.

 

     Комітет з  питань  паливно-енергетичного  комплексу,  ядерної політики  та  ядерної  безпеки.  Голова комітету - Ковалко Михайло Петрович.  Члени комітету: Александровська, Бережний, Волковський, Габер,    Гавриш,   Гудима,   Діяк,   Єськов,   Жовтіс,   Кирюшин, Константинов,  Костенко,  Костусєв, Кощинець, Кучеренко, Мармазов, Мартиненко, Наливайко, Насалик, Панасовський, Песоцький , Петренко Дмитро Дмитрович,  Поляков,  Салигін, Устенко, Федоренко, Федорин, Чаговець, Шпак Олександр Григорович.

 

     Комітет з  питань будівництва,  транспорту і зв'язку.  Голова комітету  -  Крук  Юрій  Борисович.  Члени  комітету:   Василенко, Драголюнцев,  Звонарж,  Кондратевський,  Костинюк,  Костржевський, Кухарчук,  Мкртчян Юрік Степанович,  Оплачко,  Поліщук,  Ткаленко, Хмельовий, Череп, Шевчук, Єдін, Ємець, Єльчанінов.

 

     Комітет з  питань  аграрної  політики  та земельних відносин. Голова комітету - Мороз Олександр Олександрович.  Члени  комітету: Борзих,   Бортник,   Ващук,  Гаркуша,  Дроботов,  Засуха,  Клочко, Круценко,  Мартиновський,  Марченко Олексій Андрійович,  Павленко, Парубок,  Пасєка,  Плютинський, Подобєдов, Роєнко, Семенюк, Сігал, Шепа,   Шмідт,   Юхновський   Олег   Іванович,   Яковенко   Леонід Олександрович.

 

     Комітет у  закордонних  справах  і  зв'язках  з  СНД.  Голова комітету - Олійник Борис Ілліч. Члени комітету: Бабурін, Баранчук, Бокий, Білорус, Головатий, Драч Іван Федорович, Друзюк, Задорожній Олександр  Вікторович,  Зарубінський,  Заєць  Іван  Олександрович, Звягільський,    Кириченко    Микола   Олексійович,   Корчинський, Костицький Василь Васильович,  Кравчук Леонід Макарович,  Курикін, Мироненко,  Мовчан,  Мусієнко,  Осташ,  Павличко,  Пухкал,  Сахно, Стецько Ярослава  Йосипівна,  Терещук,  Тропін,  Хунов,  Чародєєв, Гошовська.

 

     Комітет з питань екологічної політики, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи.  Голова комітету - Самойленко   Юрій   Іванович.  Члени  комітету:  Власов,  Дашутін, Долженко,  Заєць Володимир  Володимирович,  Мельников,  Писаренко, Полюхович,  Сінько Василь Данилович,  Ткачук,  Фурдичко,  Шпігало, Яценко.

 

     Комітет з питань законодавчого  забезпечення,  правоохоронної діяльності  та  боротьби  з організованою злочинністю і корупцією. Голова комітету -  Кармазін  Юрій  Анатолійович.  Члени  комітету: Альохін Володимир Ілліч,  Бандурка,  Бродський,  Білас,  Васильєв, Горбатов,  Горбачов,  Данильчук,  Жир,  Король, Кочерга, Кухарчук, Лантух, Лісогорський, Мазуренко, Малєвський, Миримський, Настенко, Нечипорук,  Омельченко,  Пилипчук,  Развадовський,  Франчук   Ігор Анатолійович,   Хмельницький,   Червоній,   Єрмак,  Іванов  Сергій Анатолійович, Дворкіс.

 

     Комітет з  питань  національної  безпеки  і  оборони.  Голова комітету - Крючков Георгій Корнійович. Члени комітету: Доманський, Зубов, Кожевніков, Кожин, Литвак, Манчуленко, Мичко, Мухін, Сацюк, Смірнов,  Строгов,  Сімонов,  Сінченко,  Ткачук,  Тіщенко,  Чікал, Шмаров, Штепа, Юхимець.

 

     Комітет з   питань   Регламенту,   депутатської   етики    та організації  роботи  Верховної  Ради  України.  Голова  комітету - Омеліч Віктор  Семенович.  Члени  комітету:  Анненков,  Бондаренко Олена   Федорівна,   Карпов,   Кушніров,   Марамзін,  Павловський, Подгорний,  Снігач,  Стоженко, Танасов, Трофименко, Філенко (Шум у залі)...  залишається,  так...  Чернічко.  Там знімається.  Чобіт, Агафонов,  Сас.  Ну,  шановні колеги,  це прохання і  депутата,  і фракції.

 

     Комітет з питань свободи слова та інформації. Голова комітету

- Чиж Іван Сергійович.  Члени комітету:  Алексєєв, Баулін, Білоус, Гаврилов,  Гмиря,  Зінченко, Кузнецов, Кулик Олександр Васильович, Лимар,  Лютікова,   Мішура,   Онуфрійчук,   Понеділко,   Потімков, Правденко, Степура, Стрижко, Чайка, Шевченко Віталій Федорович.

 

     Комітет з   питань   прав   людини,   національних  меншин  і міжнаціональних відносин.  Голова  комітету  -  Удовенко  Геннадій Йосипович.  Члени комітету:  Безугла,  Голуб,  Джемілев, Кириченко Сергій  Олександрович,  Ковач,  Кіяшко,  Мигович,  Попеску,  Попов Георгій  Дмитрович,  Пустовойтов  Володимир  Сергійович,  Чубаров, Штепа, Гуцол, Задорожна.

 

     Я просив би Фракцію  зелених  визначитися  щодо  Гуцола.  Тут залишаємо?  Гаразд,  погоджуємося.  Ми із списку Комітету з питань боротьби з організованою злочинністю його  прізвище  вилучаємо,  а тут залишаємо. Заява є.

 

     І останній  комітет.  Я  прошу  до  уваги!  Комітет у справах пенсіонерів,  ветеранів та інвалідів.  Голова комітету  -  Луценко Віталій Іванович.  Члени комітету:  Абрамов,  Бойчук, Борщевський, Буйко,  Варбанець,  Корнійчук,  Куньов, Молчанов, Сушкевич Валерій Михайлович.

 

     Таким чином,  шановні  колеги,  ми  з вами визначились і щодо кількісного,  і щодо  персонального  складу  кожного  комітету.  Я вважаю,  що  ми  маємо  всі  підстави  для того,  щоб поставити на голосування  і  затвердити  постанову   про   персональний   склад комітетів. А кількісний склад ми вже затвердили.

 

     Я ставлю  проект  постанови  на  поіменне  голосування.  Будь ласка, підтримайте.

 

     В поіменному  режимі  голосуємо.  Кузнєцов,  голосуйте,  будь ласка.

 

     "За" - 325.

 

     Шановні колеги!  Я вважаю,  що є всі підстави вважати плідною роботу,  яку ми провели і у Погоджувальній раді,  і у фракціях  та комітетах, і в цьому залі. Про це свідчать результати голосування: 325 голосами затверджено персональний склад  комітетів.  Отже,  на сьогодні ми сформували всі робочі органи,  необхідні для того, щоб Верховна Рада  працювала  плідно.  Я  вас  із  цим  і  поздоровляю (Оплески).

 

     Шановні колеги! Перед тим як оголосити перерву (адже ми зараз працюватимемо у фракціях і комітетах),  я надам  слово  заступнику голови фракції НДП Філенку. Будь ласка.

 

     ФІЛЕНКО В.П.  Шановний пане Голово! Шановні народні депутати! Я прошу вибачення у Верховної Ради за певний  деструктив,  який  я вніс  в її роботу,  але йшов складний процес погоджень.  Я прийняв рішення працювати в Комітет з питань правової реформи і  прошу  це моє рішення затвердити.

 

     ГОЛОВА. Погоджуємося? Приймається. Спасибі.

 

     Оголошується перерва до 10 години завтрашнього дня.

 

     Сьогодні працюємо в комітетах і фракціях.

 

     ТЕКСТ НЕВИГОЛОШЕНОГО ВИСТУПУ

 

     АЛЕКСЄЄВ В.Г.,  народний депутат України (виборчий округ 172, Харківська  область).  Сразу  хочу  подчеркнуть,  что   я   избран депутатом  не  по партийным спискам.  Я избран второй раз подряд в одном и том же избирательном округе. Доверие избирателей я получил благодаря тому,  что не отступил от той предвыборной программы, на выполнение которой они меня уполномочили.

 

     Во время структуризации парламента я вступил во фракцию ПСПУ, поскольку во время предвыборной кампании поддерживал список партии Витренко.  Этот шаг мне казался  вполне  логичным.  Я  разделял  и сейчас разделяю многие программные принципы, которые декларируются Наталией  Витренко  -  в  том  числе  противодействие  закабалению Украины  Международным валютным фондом,  наступлению на социальные права граждан Украины, неприятие национализма.

 

     Однако опыт двухмесячного пребывания во фракции показал,  что львиная   доля  сил  и  времени  работы  фракции  тратится  не  на достижение  заявленных  целей,  а  на   сварливые   перебранки   в парламенте  с  одними  и теми же личностями.  Я не считаю для себя возможным  быть  инструментом  межличностных  разборок.  По  моему мнению,   для   защиты   интересов   моих  избирателей  необходимо устранение межличностных конфликтов и  обретение  единомышленников путем  их убеждения,  а не оскорбления и унижения.  Метод доводов, аргументов и убеждения считаю единственно достойным и  единственно возможным при работе в парламенте.

 

     К сожалению,  внутри фракции сложилась неприемлемая ситуация, когда  обмен   мнениями   и   выработка   согласованного   решения подменяются   одобрением  заранее  принятых  решений  ее  лидеров. Зачастую сиюминутные партийные решения фракции ПСПУ базируются  на всплеске  эмоций  и  далеко  не  всегда  совпадают  с мнением моих избирателей.

 

     Достаточно вспомнить  историю  с  голосованием   по   вопросу создания чернобыльского комитета.  Тогда я первый раз проголосовал вопреки мнению фракции, выполняя требования моих избирателей, а не установки   руководителей   ПСПУ.   Это   было   началом   будущих расхождений,  поскольку лидеры фракции так  и  не  поняли,  что  в отличие   от  всех  прочих  членов  фракции  я  отчитываюсь  перед избирателями 172-го округа, а не перед пленумом ПСПУ.

 

     Но в наибольшей степени расхождения проявились в связи с тем, что  я  отказался  выполнять требования лидеров фракции о сдаче им бюллетеней во время  выборов  председателя  Верховного  Совета.  Я исходил  и  исхожу  из  мнения,  что  сам  способен высказать свою позицию,  без унизительного контроля или принудительного из ятия у меня бюллетеня.

 

     И, наконец, крайне негативную реакцию лидеров фракции вызвало мое голосование  в  поддержку  вопроса  о  формировании  комитетов Верховного  Совета,  тогда  как  они  решили  затягивать окончание формирования  Верховного  Совета,  действуя  по  принципу  "А   мы против!".

 

     Все это  время  я старался принимать решения не под давлением диктатуры во фракции,  а исходя  из  интересов  моих  избирателей, своих убеждений и чувства долга. А поскольку эта простая истина до сих пор не понята лидерами фракции ПСПУ,  я  не  считаю  возможным дальнейшее нахождение в ней.

 

     Отдавая должное   Наталии   Витренко  как  квалифицированному экономисту и неординарной личности, могу лишь высказать сожаление, что  свой  потенциал  она  использует в основном для межличностных разборок и межпартийных  склок,  идя  на  поводу  у  деятеля,  для которого   атмосфера   противостояния  и  поиска  врагов  является необходимым условием самореализации.

 

     Заявление о выходе из фракции передаю Председателю Верховного Совета Украины.