Стенограма пленарного засідання

18 березня 2004

ЗАСІДАННЯ   ДВАДЦЯТЬ   ТРЕТЄ

Сесійний зал Верховної Ради України

18   березня  2004 року, 16.00 година

Веде засідання Голова Верховної Ради України ЛИТВИН В.М.

 

ГОЛОВА. Шановні колеги, прошу підготуватися до реєстрації. Ввімкніть систему "Рада".

16:01:03

Зареєструвалося -385

Зареєструвалося 385 народних депутатів. Вечірнє засідання Верховної Ради України оголошую відкритим. Продовжуємо нашу роботу.

Оголошується до розгляду Закон України про порядок обрання... Зараз, одну хвилиночку, я оголошу, а потім з процедури.

Оголошується до розгляду Закону України "Про порядок обрання на посаду та звільнення з посади професійного судді Верховною Радою України" з пропозиціями Президента України вiд 20.12.2003 року. Я прошу доповідача підготуватися.

З процедури Віктор Пинзеник, будь ласка.

 

16:01:42

ПИНЗЕНИК В.М.

Шановний Володимире Михайловичу, на ранковому засіданні фракція "Наша Україна" подала вам листа. Відповідно до Регламенту ви повинні оголосити список відсутніх депутатів і вилучити картки депутатів, які відсутні у залі. Просимо оголосити відсутніх відповідно до нашої заяви і вилучити картки відсутніх депутатів.

 

ГОЛОВА. Я прошу підготувати мені інформацію з цього приводу, і я тоді оприлюдню її.

Будь ласка, від уряду, хто буде доповідати? Пасенюк Олександр Михайлович. Будь ласка, прошу дуже коротко.

 

ПАСЕНЮК О.М.

Дякую.  Шановний головуючий, шановні народні депутати.

Повторно 18 листопада 2003 року був прийнятий Закон України "Про порядок обрання на посаду та звільнення з посади професійного судді Верховною Радою України". Він не був підписаний Президентом. І Президентом до нього були внесені чергові пропозиції, тобто пропозиції були до двох статей: до частини першої статті 14-ї закону. Її пропонується викласти у новій редакції. І до   пункту четвертого частини першої та пункту третього частини другої статті 17-ї цього закону. Мотивація та, що редакція закону, який був повторно прийнятий, суперечить Закону про статус суддів, про судоустрій і про Вищу раду юстиції. Ці пропозиції були розглянуті комітетом, і комітет підтримав ці позиції. Я також прошу підтримати і вас пропозиції Президента. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВА. Я дякую вам, Олександре Михайловичу, сідайте.

Шановні колеги, Президент України до цього закону висловив пропозиції. Комітет розглянув і всі ці пропозиції врахував. Кабінет Міністрів підтримує прийняття в новій редакції закону з урахуванням пропозицій Президента України. Немає заперечень?

Я ставлю на голосування про прийняття Закону України "Про порядок обрання на посаду та звільнення з посади професійного судді Верховною Радою України" з пропозиціями Президента України, реєстраційний номер 2560. Прошу голосувати.

 

16:04:13

За-326

Закон прийнято. Закон прийнято в новій редакції.

Оголошується до розгляду Закону України "Про охорону археологічної спадщини" з пропозиціями Президента України від 8.01.2004 року, реєстраційний номер 0951. Юрій Петрович Богуцький, міністр культури і мистецтв України. Будь ласка.

 

БОГУЦЬКИЙ Ю.П.

Шановний Володимире Михайловичу, шановні народні депутати! Відповідно до частини другої статті 94 Конституції України дозвольте представити вам пропозицію Президента України зауваження до Закону України "Про охорону археологічної спадщини".

Положення статті 17-ї закону суперечать деяким статтям Закону "Про авторське право і суміжні права". Йдеться про виключне право археолога на публікацію, одержану в результаті польових і післяпольових досліджень, наукову інформацію впродовж п'ять років після завершення таких сліджень. Пропонована Президентом редакція статті 17 визначає, що археолог, який здійснив археологічні дослідження має виключне право на публікацію, одержані у результаті польових і після польових досліджень наукової інформації порядку встановленою частиною першою статті 15 та статті 28 Закону України "Про авторське право і суміжні права". Пропонується також статтю 20 закону привести у відповідність до бюджету.

 

ГОЛОВА. Юрію Петровичу, вибачте. Комітет врахував всі пропозиції. Ви згодні з такою редакцією нового закону? Якщо згодні, то давайте будемо голосувати.

 

БОГУЦЬКИЙ Ю.П. Ми згодні. Дякую, Володимире Михайловичу.

 

ГОЛОВА. Шановні колеги, до цього закону Президент України застосував право вето, виклав ряд пропозицій. Комітет уважно розглянув і всі пропозиції Президента врахував. Кабінет Міністрів в особі Міністра культури погоджується х тим, що можна прийняти закон в новій редакції з пропозиціями Президента. Отже, у нас є всі підстави ставити це питання на голосування. Немає заперечень?

Я ставлю на голосування про прийняття Закону України "Про охорону археологічної спадщини в новій редакції з пропозиціями Президента України", 0951 - реєстраційний номер. Прошу голосувати.

 

16:06:46

За-362

Закон прийнято в новій редакції з пропозиціями Президента. Дякую. А! зараз другий закон ще в нас є.

Оголошується до розгляду Закон України "Про передачу колекцій образотворчого мистецтва Акціонерного товариства "Градобанк" в державну власність з пропозиціями Президента України" від 13.02.2003 року. Доповідач Міністр культури і мистецтв Юрій Богуцький, будь ласка.

 

БОГУЦЬКИЙ Ю. Це така ж сама ситуація, шановний Володимир Михайлович, шановні народні депутати, комітет опрацював зауваження Президента, врахував їх. І комітет, і Кабінет Міністрів просить підтримати в тій редакції, яка зараз подається.

 

ГОЛОВА. Шановні колеги, до цього закону Президент України висловив чотири зауваження.

Комітет їх розглянув, врахував всі, уряд погоджується і пропонує прийняти цей закон у новій редакції з пропозиціями Президента.

Аналогічну пропозицію підтримує і профільний комітет.

Нема заперечень? З процедури, будь ласка, Валерій Асадчев. Мікрофон, будь ласка.

 

16:08:09

АСАДЧЕВ В.М.

Дякую, Володимир Михайлович.

У мене є така пропозиція, звичайно, я буду просити підтримати цей законопроект, але я хочу, Володимир Михайлович, вам нагадати, що Верховна Рада свого часу прийняла постанову про те, щоб ми закінчили добудову виставкового залу про цю колекцію. Така постанова існує.

На жаль, уряд в бюджеті ці кошти не врахував. В мене було таке прохання, щоб Верховна Рада звернулася до уряду, вони зараз готують зміни до бюджету, і щоб в цих змінах були передбачені ці кошти, тому що колекція дуже велика і розміщувати її немає де. Оце таке прохання.  Дякую.

 

ГОЛОВА. Я прошу Секретаріат підготувати відповідне звернення до Уряду, а Комітет з питань бюджету прошу врахувати цю пропозицію при доопрацюванні проекту Закону про внесення змін до бюджету на цей рік.

Шановні колеги, прошу уваги, я ставлю на голосування про прийняття у новій редакції Закону України "Про передачу колекції образотворчого мистецтва АТ "Градобанк" у державну власність".

У новій редакції, з пропозиціями Президента України. Реєстраційний номер 3224-1, прошу голосувати.

 

16:09:33

За-377

Закон прийнято.

Народний депутат Черновецький, будь ласка, з мотивів.

 

16:09:47

ЧЕРНОВЕЦЬКИЙ Л.М.

Уважаемые народные депутаты, я прошу вашего внимания. Полгода назад со мной случилась беда: я наехал на человека на Конче-Заспе. После этого со мной происходят очень странные вещи. Я обратился сегодня с обращением к Председателю Верховного Совета с тем, чтобы он защитил меня от преследования руководства МВД, потому что нахально отменяются экспертизы, проводятся подставные разные следственные действия. И я хочу, чтобы вы дали мне три минуты, чтобы я вас проинформировал о том, что может быть с любым из вас.

Пожалуйста, поставьте на голосование, Владимир Михайлович, вопрос, чтобы мне дали три минуты для информации депутатам.

 

ГОЛОВА. Шановні колеги, я, дійсно, отримав таке звернення нашого колеги Черновецького. Доручив комітетам, які очолюють народні депутати Стретович, Мойсик, і Регламентний комітет (Валентин Григорович Матвєєв), щоб вони вивчили цю ситуацію і дали пропозиції Верховній Раді України. І давайте тоді після того будемо визначатися.

Ну, тоді закінчите! Давайте, ми зараз в процесі розгляду цього питання. Як будете наполягати, я поставлю на голосування.

Оголошується до розгляду Закон України "Про внесення змін до деяких законів України щодо пестицидів і агрохімікатів" з пропозиціями Президента України від 23.10.2003 року. Перший заступник міністра юстиції Супрун Василь Федорович.

Я ж говорю, що я поставлю на голосування. Але зараз закінчимо давайте розділ. Я сказав: будете наполягати - я поставлю на голосування. Ну, закінчим розділ розгляду питань, ну що ви?! Ну зачекайте! Закінчимо розгляд питання - тоді я поставлю... Я ще раз кажу: закінчимо розгляд питання - я тоді поставлю. Будь ласка, Пасенюк.

 

ПАСЕНЮК  О.М.

Шановний Володимире Михайловичу, шановні народні депутати. Верховною Радою 27 листопада 2003 року був прийнятий Закон України "Про внесення змін до деяких законів України щодо пестицидів і агрохімікатів. Він не підписаний Президентом, і до нього внесено ряд пропозицій.

Так, Президент вважає, що норми даного закону суперечать Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" та Указу Президента України від 15 вересня 2003 року "Про заходи щодо підвищення ефективності державного управління у сфері охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів.

Саме тому Президент пропонує деякі пункти статті 1 (саме  пункт 3 і пункт 7)  викласти в новій редакції.  Крім того, внести зміни також в статтю 11, викласти деякі пункти в новій редакції і внести зміни у статтю  2 цього закону в деякі пункти (це пункт 12, 10 і 11) цього закону. Прошу підтримати.

 

ГОЛОВА. Шановні колеги, всі пропозиції Президента України профільним комітетом враховані, тобто Комітетом з питань аграрної політики. Є пропозиція комітету поставити на голосування прийняття закону в новій редакції. З пропозиціями Президента України. Нема заперечень?

Я ставлю на голосування про прийняття в новій редакції Закону  України "Про внесення змін до деяких законів України щодо пестицидів і агрохімікатів" з пропозиціями Президента України. Реєстраційний номер 2070.  Прошу голосувати.

 

16:13:36

За-365

Закон прийнято.

Оголошується до розгляду Закон України "Про Загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу" з пропозиціями Президента України від 24.12.2003. Реєстраційний номер 3581.

Доповідач - міністр юстиції України  Олександр Володимирович Лавринович. Будь ласка.

 

ЛАВРИНОВИЧ О.В.

Шановний Володимире Михайловичу! Шановні народні депутати! Закон, яким затверджується Загальнодержавна програма адаптації до законодавства України, який був схвалений в цьому залі зустрів низку зауважень Президента України, власне, в текстовій частині самого закону, а не програми.

Комітет профільний, який розглядав  зауваження Президента, практично з усіма цими зауваженнями погодився. Оскільки під ним був серйозний правовий грунт.

Одне зауваження Президента не враховано. І воно стосується, власне, внутрішнього парламентського механізму. Мова йде про організацію роботи з проектами, які  проходять через Комітет парламенту з питань євроінтеграції.

У проекті   закону, який рекомендується комітетом для ухвалення, передбачено, щоб всі законопроекти проходили експертизу у цьому комітеті. Це питання внутрішньої парламентської організації і роботи. Президент заперечує проти того, щоб це  було предметом цього закону.

Я просив би вас поставитися до цього з розумінням того, що це питання може бути враховано у Регламенті Верховної Ради України, якщо ви будете вважати, що саме цей механізм має бути задіяний з точки зору участі парламентських комітетів у процесі адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу. І з тим, щоб ми могли  отримати сьогодні результативне голосування по закону, який затвердить саму програму і дасть можливості нам її виконувати, я просив би вас підтримати всі без винятку зауваження Президента України і проголосувати за нову редакцію закону, яким буде затверджена програма адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу. Ще раз вас прошу зважити на важливість цього документу, на той час, який вже згаяний через незатвердження цієї програми. Прошу підтримати.

 

ГОЛОВА. Дякую вас, Олександре Володимировичу. Сідайте, будь ласка.

Роман Зварич від Комітету з питань європейської інтеграції, заступник голови комітету.

 

16:16:39

ЗВАРИЧ Р.М.

Шановний Володимире Михайловичу! Шановні колеги! Хотів би тільки внести маленьку корективу до того, що сказав міністр, який сказав, що комітет погодився з пропозиціями Президента. Ми  внесли в закон пропозиції Президента, це не обов'язково означає, що ми з ними погоджувалися, бо пропозиції Президента носять, скоріше, всього такий косметичний характер. І більшість із них, навіть не те, що більшість, із  15 пропозицій Президента враховано 14.

Хотів би докладніше зупинитися на тій пропозиції, яку комітет вважав за доцільне врахувати частково, тобто ми цю пропозицію Президента, про яку говорив Олександр Володимирович, врахували частково. Це пропозиція під номером три і стосується вона порядку і особливості розгляду законопроектів, що належать за предметом правового регулювання до сфер правовідносин, які регулюються правом Європейського Союзу.

Президент запропонував вилучити із зазначеного розділу пункти 1-4, в яких було виписано роль і місце Верховної Ради України, я підкреслюю, Верховної Ради України, зокрема Комітету з питань європейської інтеграції в процесі перевірки всіх законопроектів, що надходять на розгляд Верховної Ради України на предмет їх відповідності права Європейського Союзу.

Комітет прийняв рішення врахувати цю пропозицію частково, а саме: залишити пункт перший та частину другу пункту другого без змін. Пояснюю чому. Як відомо, згідно із статтею 51-ю Угоди про партнерство і співробітництво між Україною та Європейським Союзом Україна має адаптувати своє законодавство до права ЄС.

Однак, до цього часу в жодному нормативно-правовому акті України не виписано механізми адаптації. Саме спроба створити такий механізм була зроблена при підготовці загальнодержавної програми адаптації. Вона була підтримана Верховною Радою України.

Хотів би наголосити на тому, що такий же самий механізм, який ми залишили в цьому законопроекті, міститься у відповідних законах усіх країн, які зараз мають протягом наступного року чи протягом наступних трьох років стати членами Європейського Союзу. Так було і продовжується в Польщі, так є також і в Угорщині. Аналогічний механізм діє сьогодні в Болгарії, яка також готується до вступу до Європейського Союзу.

Так само, як і у нас, через Болгарський комітет з питань європейської інтеграції проходять всі законодавчі акти з метою визначення їх належності до сфер правовідносин, які регулюються правом Європейського Союзу.

З огляду на вищенаведене пропоную все ж таки підтримати пропозицію, законопроект  та прийняти цей закон в...

 

ГОЛОВА. Роман Михайлович, дякую. Але Роман Михайлович тоді я повинен...

Шановні колеги, до цього законопроекту Президент висловив  ряд пропозицій. Вони всі враховані, за винятком 10-ї поправки, яка врахована частково. Тому я вимушений поставити на голосування цю поправку, а потім далі будемо визначатися. Немає заперечень? Я ставлю на голосування поправку 10-у Президента України, це сторінка 13-та. Прошу голосувати.

 

16:20:34

За-218

Поправка не врахована. Пропозиція не проголосована.

Тому я  ставлю на голосування про прийняття... Будь ласка, з мотивів, будь ласка, Юрій Кармазін.

 

16:20:58

КАРМАЗІН Ю.А.

Шановні народні депутати, Юрій Кармазін, я просив би вас прийняти цей законопроект. Але я хочу, щоб ви знали і свідомо були до того, щоб неможна погодитися з пропозицією Президента України, і про це нам нагадує і Науково-експертне управління з одного питання. З якого питання? Про запровадження обов'язкової експертизи законопроектів на стадії підготовки до внесення в установленому порядку на розгляд Верховної Ради України. Таке положення суперечить Конституції України. Це також стосується і пропозиції Президента, що зазначену експертизу проектів законів та інших нормативно-правових актів здійснює уповноважений орган виконавчої влади. Ви розумієте, у якому тоді ми з вами як законодавчий орган будемо у якій  позиції, коли орган виконавчої влади здійснює експертизу законопроекту, при тому що у нас є Комітет з євроінтеграції, є Комітет з правової політики, є  Науково-експертне управління Верховної Ради. І тому я вважаю, що це положення є неприйнятним, оскільки це буде втручанням в роботу Верховної Ради України, яка самостійно визначає порядок,  особливості розгляду проектів у Верховній Раді. І це є порушення прав суб'єктів законодавчої...

 

ГОЛОВА. Шановні колеги.  Я с ходу не можу. Це ж тільки пропозиції Президента голосуються. Шановні колеги, я ставлю на голосування про схвалення Закону України у новій редакції "Про загальнодержавну програму "Про Загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу" з пропозиціями Президента України у новій редакції. Реєстраційний номер 3581. Прошу голосувати.

 

16:22:52

За-346

Рішення прийнято.

Шановні колеги, прошу уваги. До мене звернувся народний депутат Сушкевич. Все, я поставлю на чергу три пропозиції, які були. Народний депутат Сушкевич з проханням проголосувати те, щоб направити на повторне друге читання проект Закону України про внесення змін до статті 92 Земельного кодексу України. Прошу уваги. Якщо у вас немає заперечень, то я поставлю на голосування. Прошу уваги.

Хто за те, щоб повернутися до розгляду цього законопроекту? Я ставлю відповідно до Регламенту хто за те, щоб повернутися до розгляду цього законопроекту. Прошу голосувати.

 

16:23:57

За-222

Рішення не прийнято.

Шановні колеги, народний депутат Черновецький вимагає, щоб йому надали три хвилин для того, щоб він озвучив свою позицію із того питання, про яке він щойно говорив. Тому я ставлю на голосування, я ставлю на голосування. Хто за те, щоб підтримати прохання народного депутата Черновецького, дати йому три хвилин для виступу. Прошу визначитися.

 

16:24:40

За-332

Три хвилини, будь ласка. Потім Ярослав Сухий. Я бачу.

 

16:24:52

ЧЕРНОВЕЦЬКИЙ Л.М.

Господи, спасибо вам большое, что вы мне дали возможность сказать.

Я вам хочу сказать такую вещь. Что может случиться с любым человеком, даже таким спокойным по отношению к власти как я.  Я ничего такого плохого в своей жизни ни по отношению ни к одной фракции не делал. У меня случилась беда, я наехал на пьяного человека со скоростью 60 километров. Первые лица в стране провели экспертизу, причем я ехал с милиционером, которого могли вполне использовать и против меня, потому что он человек служивый. Провели экспертизу первые лица в стране, вынесено постановление о прекращении уголовного дела, это не говоря о том, что сколько у меня сидит проверяющих, что мне некуда их сажать по всей Украине. Но это мелочи жизни и я это понимаю. Теперь получается - насилуют следователей, чтобы они возбудили новое уголовное дело, я говорю, и провели новое воспроизведение, чтоб сделать видимость  километр, что я вроде, как-бы, специально на него наехал.

Я говорю министру, замминистра Внутренних дел: "Слушай, возьми любых депутатов из коммунистов, из кого угодно, пусть они будут понятыми". Нахально насилуют этих бедных людей, просто я не знаю, что сказать, и конечно меня.

Я вас очень прошу, я обратился к Владимиру Михайловичу, я не к кому не имею претензий. Те кто это делает, пусть они,  они в моем сердце никакого зла не живет. Или проголосуйте, или имейте это ввиду, потому что я ничего такого, чтобы позорить Верховный Совет не делал. Они мне говорят: дойдешь до Верховного Совета, Верховный тебя Совет не сдаст. Я не преступник, я не пью, и я ничего такого за рулем, не говоря уже о том, что водителя моего вот такого роста после того же заключения пытаются с тремя детьми утащить в тюрьму. На дороге смерти, вместо того, чтобы ее ремонтировать и сделать там освещение, там каждый день убивают людей.

Ну, я вас прошу, защитите мою честь, потому что для меня это проблема, ну, как бы серьезная.

Кто хочет разобраться, у меня лежит заключение Шупика, других людей, первых людей, которые определяют, прав я был или виноват. В заключении написано, что этот человек находился в состоянии алкогольного опьянения, что он просто мог, бедный умереть от того, что было. И это беда.

Владимир Михайлович, поставьте, может быть,  на голосование, пусть вас поддержат народные депутаты, с просьбой чтобы или я показал фильм, что они делают вообще со следствием, да? До чего дошли! Я сам следователь и я всякое видел. При коммунизме никогда не было такого, кстати сказать.

При том, что у меня были диссиденты, но такого кошмара, такого нахальства я никогда в своей жизни не видел. И чтобы вы дали этому оценку. Проголосуйте это, пожалуйста, в зале, потому что это серьезно.

 

ГОЛОВА. Шановні колеги, немає що голосувати. Я сьогодні підписав пропозицію, прохання до трьох комітетів: забезпечення правоохоронної діяльності комітет, правового забезпечення правоохоронної діяльності, боротьби з організованою злочинністю і корупцією, а також до Регламентного комітету з тим, щоб вони запросили відповідну інформацію, і ми отримали і дали оцінку цій інформації, що буде потрібно. Нема ж за що голосувати, шановні колеги.

(Ш у м   у   з а л і)

Ну, ми звернемося офіційно, я прошу...

(Ш у м   у   з а л і)

Що ви пропонуєте зробити, будь ласка, скажіть? За що проголосувати?

(Ш у м   у   з а л і)

Ну, будь ласка, 30 секунд.

 

ЧЕРНОВЕЦЬКИЙ Л.М. Я прошу вас, Стретович взял, отправил мое заявление Коляде, на которого я жалуюсь.

Я говорю: "Слушай, при Советском Союзе такого не было! Ты чё делаешь?"

Я хочу, чтобы здесь Коляда при мне довел до вас, а я вам распространю все материалы, что они преступники, да и все.

И главное, что они не меня посадят, посадить - это не так просто, я буду защищаться. Они насилуют людей, которые вокруг этого стоят.

Ну, вот это и все. Проголосуйте за то, чтобы Коляда доложил мои материалы дела на Верховном Совете.

 

ГОЛОВА. Шановні народні депутати, я пропоную таким чином. Комітети хай внесуть пропозиції, проект постанови. Ми проголосуємо про його включення в порядок  денний і прийняття. Зараз ми нічого не будемо голосувати з голосу. Ярослав Сухий, будь ласка.

 

16:29:30

СУХИЙ Я.М.

Дякую. Шановний Володимире Михайловичу, я хочу привернути увагу народних депутатів України до того, що повторний розгляд законопроект 3677 з пропозиціями Президента України випав на невдалий час - перед самим обідом. І багато народних депутатів України не було в залі, не зуміли визначитись.

Тому, я знаю, у вас є і звернення багатьох фракцій: вони просять поставити пропозиції Президента України до законопроекту 3677 на переголосування.

Я вношу пропозицію: поставити на голосування саму процедуру переголосування. Я вас прошу поставити на голосування саму процедуру переголосування пропозицій Президента України до законопроекту 3677.

Дякую.

 

ГОЛОВА. Шановні народні депутати, да, дійсно, в мене є такий лист. Я порахував кількість підписів - це 240 народних депутатів. Але відповідно до процедури я можу діяти лише таким чином: поставити на голосування пропозицію повернутись до розгляду цього питання, - а далі ви визначайтесь.

Не треба! Я тільки що ставив на голосування. З процедури - будь ласка. Шановні колеги, я хочу вам сказати таким чином: мене просто розривають різні групи з різними інтересами. Я ставлю питання на розгляд Верховної Ради. Визначайтесь. Будь ласка, Петро Олексійович, з процедури.

 

16:30:58

ПОРОШЕНКО П.О.

Дякую. Шановний Володимире Михайловичу, щоб вас не розривали групи з різними інтересами, достатньо жорстко дотримуватись Регламенту. Відповідно до Регламенту ми при розгляді питання з пропозиціями Президента маємо обов'язково поставити на голосування пропозиції комітету з пропозиціями Президента. Якщо не набрали голосів, ставиться питання про подолання вето. І якщо ваше рішення буде про повернення, на голосування має ставитися відповідно до Регламенту виключно подолання вето. І якщо вето не буде подолане, питання вважається відхиленим. Ми просимо не запроваджувати  іншу практику, оскільки на сьогоднішній день перед вами є підписи керівників фракцій. Разом з тим поіменне голосування  свідчить, що  позиція керівника фракції і позиції фракції не  співпадає. Тому прохання, не гвалтувати  Верховну Раду  і діяти у чіткій відповідності до Регламенту.

Для стенограми кажу, що дві фракції з цього питання звернулися...

 

ГОЛОВА. Шановні народні депутати! Дякую, заспокойтеся, сядьте.

Давайте, шановні колеги,  щоб ви не звинувачували мене, я  дію відповідно до Регламенту. Є вимога повернутися до розгляду цього питання. Я ставлю на голосування. Хто за те, щоб повернутися до розгляду цього питання? Я тільки  що ..... питання ставив на голосування, Петре Олексійовичу.

 

ІЗ ЗАЛУ. Не чути.

 

ГОЛОВА. Петре Олексійовичу, тільки що я ставив, Сушкевич пропонував. Сушкевич тільки що пропонував.

Я ще раз кажу, заспокойтеся, будь ласка, Йде голосування.

Що ви мені пропонуєте?

 

ПОРОШЕНКО П.О. Фракції не підтримують керівників.

 

ГОЛОВА. Якщо фракції голосують, як вони підтримують керівників?

 

ПОРОШЕНКО П.М. Фракції просять перерву у вас, дайте перерву.

 

ГОЛОВА. Не кричіть, головуючий може дати, зараз я дам перерву. Заспокойтеся. Заспокойтеся, зараз закінчимо питання, дам перерву.

 

16:32:55

За-231

Я прошу уваги.

 

ПОРОШЕНКО П.О. Володимире Михайловичу, я прошу,  надайте перерву.

 

ГОЛОВА. Шановні колеги! Сядьте на місця. Давайте обміняємося думками. Заспокойтеся. Давайте обміняємося думками, 5 хвилин, запишіться, будь ласка. Два - за, два - проти, по одній хвилині. Я дію відповідно до Регламенту. Я просив би ні одну, ні іншу сторону не звинувачувати в цьому.

Микола Рудьковський, фракція Соціалістичної партії України. Підготуватися Черняку.

Мікрофон, будь ласка, Миколи Рудьковського. А, то не той список. Вибачте. Ну не той список. Турчинов, будь ласка. Фракція Блоку Юлії Тимошенко. По одній хвилині, будь ласка.

 

16:34:29

ТУРЧИНОВ О.В.

Шановний Володимире Михайловичу, щоб я вже не йшов на своє місце, я з трибуни скажу.

Я прошу - я звертаюся до Голови Верховної Ради. Колеги, не заважайте! Володимире Михайловичу! І шановні колеги! Саме з цього приводу дві фракції написали заяву щодо перерви. Тому ми  просимо, Володимире Михайловичу, щоби не збурювати зал, давайте зробимо перерву, тому що після цього  голосування перерва буде не  потрібна. А ми, порушуючи Регламент, знову зірвемо сьогоднішнє засідання. Тому я прошу підтримати мою пропозицію. Будь ласка. 

 

ГОЛОВА. Так, дякую. Будь ласка, Сергій Шевчук, фракція  НДП.

 

16:35:04

ШЕВЧУК С.В.

Шановні народні депутати! Давайте послухаємо аргументи депутата Васадзе. Я йому передаю слово.

 

ГОЛОВА.  Васадзе, будь ласка, мікрофон.

 

16:35:19

ВАСАДЗЕ Т.Ш.

Уважаемый Владимир Михайлович! Уважаемые народные депутаты!  Я хочу обратить ваше внимание на следующее. Недавно мы с вами голосовали и приняли закон о расширении преференции для судостроительной промышленности, и абсолютно мы правильно сделали, потому  что без возрождения  промышленности не сможет страна двигаться вперед.

Также важным  сегодня является  автомобильная отрасль. Если вы посмотрите закон, в стимулировании  преференции дается именно  производителям. И сегодня все производители за исключением двух, которые  присутствуют тут в  зале за. Это Кременчугский  автомобильнный...

 

ГОЛОВА. Юрій Луценко, будь ласка. Є Луценко?

 

16:36:19

ЛУЦЕНКО Ю.В.

Луценко,  Соціалістична фракція України. Шановний Володимире Михайловичу, найперше, я дуже хотів би аби зараз не збурювати пристрасті, адже далі стоїть дуже важливий для всієї держави, для всіх виборців Закон про вибори Президента. І штучне нагнітання ситуації, яка зараз і завдяки вам відбувається в залі, не є корисним.

Тепер щодо цього закону. Наша позиція така: "Автозаз" на сьогодні вже має і ніхто в нього вже не забере серйозні, безпрецедентні власне для України пільги. Вводити обмеження для інших виробників також є недоречним. Тому це питання було проголосоване. На наступному пленарному засіданні ми можемо остигнути і розібратися з цим питанням не емоціями, а серйозним економічним аргументом.

Наша фракція хотіла би мати час на нормальне вивчення цього питання. Дякую.

 

ГОЛОВА. Так, замість Слободяна Кириленко, будь ласка.

 

16:37:25

КИРИЛЕНКО В.А.

Прошу передати слово Роману Зваричу.

 

ГОЛОВА. Будь ласка, Зварич.

 

16:37:35

ЗВАРИЧ Р.М.

Шановний Володимире Михайловичу, я звертаюся від імені фракції "Наша Україна" виключно до вас. Я хочу вам нагадати, що порядок проходження пропозицій Президента до прийнятого Верховною Радою України закону визначений рішенням Конституційного суду України. Це рішення остаточне. оскарженню не підлягає. Порушення цієї, визначеної Конституційним судом України процедури, уже відповідно до статті 152 є підставою для конституційного подання.

Конституційний суд чітко визначив, що насамперед ставиться на голосування пропозиції Президента, що і було зроблено. Вони не набрали відповідної кількості голосів. Відповідно до рішення Конституційного суду тоді ставиться на голосування виключно питання про подолання вето, виключно питання про подолання вето.

Була пропозиція, щоб повернутися до цього питання. Ця пропозиція не отримала

 

ГОЛОВА. Ярослав Сухий, будь ласка, мікрофон. Нічого це не дасть, шановні колеги.

 

16:39:02

СУХИЙ Я.М.

Шановні народні депутати, я  розумію, коли йде  збурення у залі, вони стосується соціально-економічних чи соціально-політичних питань. Але коли  одна конкретна бізнес-структура чи бізнес-група намагається зосередити негативний  потенціал народних депутатів України на неприйнятті законопроекту, який відкриває додаткові джерела надходження до бюджету, це мені зовсім не  зрозуміло. Я пропоную. Ми проголосували. Це воля Верховної Ради, 231 голос за те, щоб повернутися до переголосування. Давайте ми спокійно у сесійній залі саме методом надемократичнішим, методом голосування кожного визначимося стосовно пропозицій Президента України до  законопроекту за номером 3677. Дякую.

 

ГОЛОВА. Голова регламентного комітету Валентин Григорович Матвєєв, мікрофон ввімкніть, будь ласка.

 

16:40:04

МАТВЄЄВ В.Г.

Шановні колеги,  по-перше, що стосується перерві, на якій наполягають сьогодні дві фракції, тобто "Наша Україна" і Блоку Юлії Тимошенко, то це право, як це і визначено чинним Регламентом,  за головуючим  на засіданні: він може надавати і може не надати таку перерву. Це по-перше.

По-друге, коли розпочато розгляд того чи іншого питання Верховною Радою України, не може  бути перервано цей розгляд. А питання розпочато. Так як, Олександре Валентиновичу Турчинов, я до вас звертаюся, Верховна Рада проголосувала про повернення до розгляду цього питання. Тобто ми його уже розпочали. Дякую.

 

ГОЛОВА. Час вичерпаний. Я ставлю на голосування про прийняття у новій редакції Закону України Про розвиток автомобільної промисловості України" з пропозиціями Президента України. Реєстраційний номер 3677. Я не порушую Регламент.  Я не порушую Регламент.

 

16:41:37

За-234

Закон прийнято.

Оголошується перерва на 30 хвилин. По фракціях, будь ласка. Я прошу зважити, шановні колеги, що нам треба прийняти ще відповідальні законопроекти. Що я можу зробити, шановні колеги? Перерва до 17 години 15 хвилин.


ПІСЛЯ   ПЕРЕРВИ

 

ГОЛОВА.  Запросіть депутатів до сесійної зали, будемо продовжувати роботу. Перерву просили дві фракції. Хто буде виступати? Соболєв. Сергій Соболєв, будь ласка, про результати.

 

17:15:16

СОБОЛЄВ С.В.

Скільки в мене часу?

 

ГОЛОВА. 3 хвилини.

 

СОБОЛЄВ С.В. Шановні колеги, дві фракції взяли перерву для того, щоб висловити свою позицію стосовно останнього голосування.

Я хотів би нагадати, що коли в далекому 1997 році в цій залі був прийнятий закон, який називався "Про стимулювання виробництва автомобілів в Україні", закон дав можливість  абсолютно для всіх, хто виконує норми, а саме 150 мільйонів інвестицій створити десятки тисяч робочих місць, створити можливості для виплати постійної заробітної плати і цей закон почав діяти.

В моєму рідному місті Запоріжжі, не дивлячись на критику, яка роздавалася з звідусіль завод "АвтоЗАЗ" піднявся з руїн і 17 тисяч працюючих почали щоденно отримувати заробітну плату так само як і працівники Мелітопільських і інших заводів, які приймали участь у великому ланцюгу складання автомобіля в Запоріжжі.

Я хотів би наполягти на тому, що законопроект, який проголосований сьогодні, не дав жодної пільги АвтоЗАЗу або будь-кому іншому. Всі пільги і всі преференції закріплені в законі від 1997 року, в законі, який дав можливість десятків тисяч робочих місць лише в Запорізькій області і по всій Україні.

Навіщо тоді потрібен був цей завод? Я називаю лише ті підприємства, які зупиняють свою роботу у зв'язку з тим, що тепер преференції введені лише для окремих підприємств: Закарпатський "Єврокар", Луцький автомобільний завод, Кременчуцький автозборочний завод, "Кримавтогаз", Краснодонський "Авто..............", Херсонський автоскладальний завод "Анторуз".

Навіщо це треба було робити? На мій  погляд, фактично, пролобійовано окремою фінансово-промисловою групою створення окремих преференцій лише для конкретних підприємств. Це призвело не лише до розколу в залі цій сесійній, але й до розколу серед робітників цих підприємств, одні з яких будуть тепер отримувати заробітну плату, а інші змушені будуть зупинитися.

І останнє, ні для кого не є секретом, що серед цілого ряду українських підприємств не виробляються такі автомобілі, як "Мерседеси", як "Опелі" з 50-відсотковим представництвом складальних виробництв українських. Це, фактично, є відмиванням брудних технологій, брудних схем для того, щоб завозити на територію України елітні автомобілі і продавати їх тут по заниженим цінам. Саме тому наші фракції зайняли чітку позицію підтримки, дійсно, автовиробників, для яких створені всі умови існуючим законодавством.  Дякую.

 

ГОЛОВА. Народний депутат Святаш, з процедури, будь ласка. Мікрофон увімкніть.

 

17:18:20

СВЯТАШ Д.В.

Шановний Володимир Михайлович, шановні народні депутати!

Після цього голосування ще раз був брутально порушений  Регламент, це з голосування протирічить статті 3.2.1 чинного Регламенту, і мені дуже шкода, що вдале, одначе брудне лобіювання перемогло в цій залі. Ви зараз перемогли цілу автомобільну галузь.

І ще хочу сказати, якщо вже в більшості мають такі розколи,  не знаю, що робити. Я цілком підтримую попереднього виступаючого пана Соболєва, і хочу сказати, якщо такі прецеденти ще будуть повторюватися, то ми не можемо говорити про Регламент в цій залі. Дякую.

 

ГОЛОВА. Шановні народні депутати, переходимо до розділу: "Прийняття рішень з обговорених питань". Оголошується до розгляду проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про вибори Президента України" (нова редакція).

Олександр Олександрович, будь ласка. Ну, щоб ми прийняли рішення. Від ТСК, тимчасової спеціальної комісії, Олександр Олександрович. Чи хто буде, Степан Богданович Гавриш тоді? Добре, вибачте. Степан Богданович. Бо я не бачив.

 

17:19:47

ГАВРИШ С.Б.

Шановний головуючий, шановні колеги. Вчора ми обговорили цей законопроект: про вибори Президента України. І у виступах народних депутатів, а також у позиції Тимчасової спеціальної комісії ми засвідчили, що він є результатом широкого компромісу, навіть консенсусу всіх політичних сил щодо процедури стандартів і принципів організації виборів Президента України.

Тимчасова спеціальна комісія на своєму засіданні, затвердивши концепцію, в наступному детально проаналізувала більш ніж 120 сторінок відповідного тексту, який сьогодні пропонується вам в якості законопроекту, який дасть можливість не тільки максимально детально захистити демократичні стандарти процесу  виборів Президента України, але і одночасно гарантувати, що такі вибори будуть дійсно реально демократичними і відповідати засадам європейської демократії.

Тому Тимчасова спеціальна комісія прийняла рішення: рекомендувати прийняти цей законопроект за основу, і, зважаючи на те, що він є досить професійно відпрацьованим, не має ніяких серйозних зауважень, прийняти його в цілому як закон сьогодні. Дякую.

 

ГОЛОВА. Шановні колеги, я спочатку поставлю на голосування за основу, а потім далі будемо з'ясовувати.

Я ставлю на голосування: про прийняття за основу проекту Закону "Про внесення змін до Закону України "Про вибори Президента України" (нова редакція), реєстраційний номер 2047-д. Прошу голосувати.

 

17:21:34

За-411

Рішення прийнято.

Шановні колеги, є пропозиція комітету Тимчасової спеціальної комісії прийнятий цей документ в цілому як закон.

Я ставлю на голосування... Ну Юрій Кармазін, будь ласка, шановні колеги. Ну вже опрацьований, 411 людей проголосувало. Мікрофон Кармазіна, будь ласка,

 

17:21:55

КАРМАЗІН Ю.А.

Юрій Кармазін. Шановний Володимире Михайловичу, розглядаючи цей законопроект ми говорили, що в цей закон випадково попали норми, які мають міститися і містяться в  Цивільно-процесуальному кодексі, з чим не можна погодитися. І тому... і тому що повно ще помилок в цьому законі, які треба виправляти, я прошу не позбавляти мене, як народного депутата України, від можливості внести зміни і довести їх до вашого відому. У випадку, якщо це буде зроблено, це буде порушення моїх прав як суб'єкта права законодавчої ініціативи. І я прошу і ставлю, вам... доводжу до відома, що Науково-експертне  управління  дало зауваження на 5 чи... вибачте, на 6 сторінках, і їх треба також враховувати, розглядати...

 

ГОЛОВА. Олександр Турчинов, фракція Блоку Юлії Тимошенко. Потім Юрій Ключковський.

 

17:23:11

ТУРЧИНОВ О.В.

Шановні колеги, в цьому законі є новація, що крім підписів ще вводиться грошова застава.

Моя пропозиція як народного депутата - я прошу не позбавляти мене такої можливості ставити позицію, що або грошова застава, або підписи. По вибору кандидата в Президенти. Тому я прошу , Володимире Михайловичу, як і вимагає Регламент, цей закон підготувати до другого читання і врахувати пропозиції  народних депутатів. Дякую.

 

ГОЛОВА. Юрій Ключковський, фракція "Наша Україна".

 

17:23:42

КЛЮЧКОВСЬКИЙ Ю.Б.

Юрій Ключковський, Народний Рух України, фракція   блоку Віктора Ющенка "Наша Україна".

З приводу того, що сказав колега Кармазін, я хочу звернути його  увагу і всіх присутніх  в залі на те, що ми сьогодні проголосували  нову  редакцію Цивільного  процесуального кодексу, де немає жодної норми, яка стосується розгляду справ, що випливають з адміністративно-правових відносин. Крім того, та, так звана, процедурна частина , на яку посилається Юрій Кармазін,  стосується більшою мірою розгляду справ у комісіях виборчих, а не у судах. Судів стосується єдина норма щодо запровадження апеляційного оскарження судових рішень з виборчих питань те, чого сьогодні у Цивільному процесуальному кодексі немає, і у старий кодекс, який втратив чинність  з 1 січня, вже не буде внесене. Тому я прошу це  зауваження не брати до уваги.

 

ГОЛОВА. Микола Рудьковський. Потім   Степан Гавиш.

 

17:24:47

РУДЬКОВСЬКИЙ М.М.

Шановні народні депутати! Над цим законом група  працювала протягом семи днів по 18 годин. Закон доопрацьований, враховані всі зауваження спеціалістів, які організовували виборчий процес, всіх політичних груп. Є, дійсно, зауваження зараз у залі двох  народних депутатів, але пропозиції політичних груп  були враховані.

Володимире Михайловичу,  враховуючи те, що ми маємо більше 400 голосів за законопроект, ми просимо поставити на голосування цей  закон у цілому, щоб ми мали демократичний Закон  про вибори Президента і могли провести  прозорі, демократичні вибори. Цей закон такі вибори може забезпечити. Дякую.

 

ГОЛОВА. Степан Гавриш.

 

17:25:41

ГАВРИШ С.Б.

Шановні колеги! По крайній мірі викликає здивування зауваження Науково-експертного управління, оскільки  в робочій групі і засіданні спеціальної комісії приймав  і відповідальний працівник......... Отже, всі позиції були погоджені саме з Науково-експертним управлінням.

Що стосується зауважень Олександра Валентиновича Турчинова, то якраз введення застави максимально демократизує процес висунення кандидата у Президенти, оскільки застава є причиною його реєстрації .......виборчій комісії, а після цього кандидату дозволяється збирати 500 тисяч підписів.

Отже, з цього моменту, коли вноситься застава  і реєструється кандидат, він починає і виборчу агітацію. Це дає достатньо широкі можливості для того, щоб ефективно проводити виборчу кампанію. Тому це якраз вважається стандартом, який демократизує цей самий процес. І ми пропонуємо прийняти цей закон в цілому.

 

ГОЛОВА. Так, Віктор Терен, потім Задорожній і будемо визначатись. Репліка тоді Кармазіна.

 

17:26:42

ТАРАН В.В.

Віктор Терен, блок Юлії Тимошенко.

Шановний Володимире Михайловичу, ось у мене є вісім зауважень, над якими я працював. Якщо є хоч у одного єдиного депутата за Регламентом одне єдине зауваження, то ми виносимо на друге читання. Це є Регламент, це є святе, і воно завжди має так бути.

Скажіть мені, будь ласка, на чию угоду і куди я діну ці зауваження? Я є народний депутат, я маю право їх внести. І тому я розумію важливість цього закону, двома руками за цей закон, і я дуже радий, що він нарешті йде, але, будь ласка, дайте хоча би те, що є за Регламентом, щоб ми внесли ці пропозиції. Дуже дякую.

 

ГОЛОВА. Олександр Задорожній, потім репліка Юрія Кармазіна і будемо визначатися.

 

17:27:24

ЗАДОРОЖНІЙ О.В.

Дякую, шановний Володимире Михайловичу.

Шановні колеги, це є компромісний закон. Компроміс ніколи на 100 відсотків всіх учасників компромісу не влаштовує. Але це дійсно компромісний закон, в якому дуже багато речей змінюють порядок речей. Розуміючи налаштованість наших колег не допустити деяких змін там і так далі, і так далі, вибори Президента все одно відбудуться. І тут важливо їх врегулювати так, як потребує цього новітня практика діяльності і регламентації Центральної виборчої комісії і так далі.

Тому є прохання не створювати зайвих проблем. Робоча група працювала півтора тижні і вночі в тому числі. Всі, хто хотіли, могли прийти і подивитися, як працює, подати свої пропозиції. Ну так же теж не можна. Ну так що потім? Давайте знову два тижні. Тому є прохання ставити на голосування в цілому. Дякую.

 

ГОЛОВА. Так, будь ласка, Юрій Кармазін, репліка.   

 

17:28:29

КАРМАЗІН Ю.А.

Юрій Кармазін, Партія захисників Вітчизни, "Солідарність" виборчого блоку Віктора Ющенка "Наша Україна".

Шановні народні депутати! В зв'язку з вступом народного депутата Ключковського я хочу внести роз'яснення, які з'ясують і для нього, і для, може, інших, що той кодекс, який сьогодні проштовхнутий був, Цивільно-процесуальний з порушенням інтересів громадян України вступить в дію з 1 січня 2005 року. Це я на всякий випадок кажу. А вибори будуть у жовтні цього року. Це я кажу для того, щоб було зрозуміло.

Тепер звертаю вашу увагу, що у 12-му розділі прямо цілий розділ оскаржень рішень дій чи бездіяльності. Наприклад, стаття 99-та, вона взагалі передбачає особливості перегляду судових рішень. Я не буду її цитувати, щоб не було соромно авторам законопроекту, які змінюють існуючий Цивільно-процесуальний кодекс і при цьому кажуть, що вони нічого не роблять. Я хочу, щоб на...

 

ГОЛОВА. Андрій Шкіль останній - все. Ключковський репліка потім і останні - все.

 

17:29:46

ШКІЛЬ А.В.

Володимире Михайловичу, я прошу звернути увагу на те, що справді. Закон є важливий, але це не означає, що ми маємо порушувати заради одного важливого закону інший важливий закон для нас всіх. Це регламент. Згідно регламенту, якщо є зауваження, хоча б одне зауваження до  проголосованого у першому читанні законопроекту, то він відкладається на друге читання, вносяться поправки і в дуже різкому темпі, і наступний тиждень у нас є сесійним, і ми  зможемо спокійним, в абсолютно нормальній атмосфері все вирішити. Плюс до того, що була внесена поправка прямо тут  у залі, щоб було  внесено таким чином, що або застава, або підписи. Тому що ми знаємо, як легко можна зняти з дистанції  кандидата Президента згідно цих підписів. Два-три підписи будуть невірні, і людину скинуть з дистанції. Тому я пропоную  хоча б з врахуванням цієї поправки голосувати тут, хоча б з врахуванням цієї поправки. Дякую.

 

ГОЛОВА. Письмово сформулюйте і дайте мені. Поки що  Ключковський - репліка і будемо визначатися. Все.

 

17:30:48

КЛЮЧКОВСЬКИЙ Ю.Б.

Юрій Ключковський, Народний Рух України, Блок Віктора Ющенка, "Наша Україна".

Я хочу звернути увагу  колеги Кармазіна на те, що слухати треба не тільки, що в нього  написано, але й що говорять в залі інші. Я ще раз підкреслюю для його уваги, що Цивільно-процесуальний кодекс, прийнятий сьогодні, буде введений у дію з 1 січня, а в чинний Цивільно-процесуальний кодекс, який закінчить свою дію, ніхто вже до нього  змін вже вносити не буде. Саме тому в 99-й статті за протест проти якої має бути соромно Юрію Кармазіну, якого  не раз знімали з реєстрації судовими рішеннями  і записане право на апеляційне оскарження неправосудних рішень суддів, яких під час виборів у 2002 році було аж занадто багато. Тому власне мені здається, що саме Юрію Кармазіну має бути у першу чергу стидно, що він, як Баба Яга, завжди проти.

 

ГОЛОВА. Уже обмінялися репліками, досить, шановні колеги. Уже обмінялися репліками. Шановні колеги. Юрій Луценко, будь ласка. Олександре Валентиновичу, ви вже виступали, уже все. Останній виступ. Ну, вже досить, я прошу вас! Зараз будемо голосувати.

 

17:31:55

ЛУЦЕНКО Ю.В.

Шановні народні депутати. Я просив би хвилинку уваги. Володимире Михайловичу, справа в тому, що реально надійшла лише одна поправка, яку висловив Олександр Турчинов. У мене є пропозиція поставити на голосування в цілому з урахуванням поправки від блоку Юлії Тимошенко. Це об'єднає зал, і немає ніяких проблем. Або підписи, або застава - і в цьому є нормальний компроміс, який об'єднає повністю весь зал.

 

ГОЛОВА. Шановні колеги, я зараз поставлю на голосування таким чином. Прошу уважно слухати. Ну, прошу уважно слухати! Я зараз поставлю, щоб у нас був тут консенсус, дотриманий Регламент. Зараз поставлю на голосування. Перше. Хто за те, щоб зараз прийняти рішення в цілому. Після того, як ми визначимося в цілому приймати, хто за цю поправку, яка запропонована, а після того проголосуємо в цілому. Тоді все буде нормально.

Я ставлю на голосування. Хто за те, щоб зараз зробити відступ від Регламенту і розглянути питання про прийняття рішення щодо проекту цього закону в цілому. Прошу голосувати.

 

17:33:13

За-385

Тобто рішення можна приймати, зараз розглядати.

Я ставлю на голосування поправку, яку виголосив народний депутат Турчинов, і яку підтримав Юрій Луценко, щодо того, щоб обмежитися або збором підписів, або грошовою заставою. Прошу народних депутатів визначитися щодо поправку, яку виголосили щойно Турчинов і підтримав Луценко. Прошу визначитися голосуванням.

 

17:33:52

За-125

Рішення не прийнято.

Я ставлю на голосування пропозицію про прийняття вцілому як закон проекту закону про внесення змін до Закону України "Про вибори Президента України" нова редакція, реєстраційний номер - 2047-Д. Прошу голосувати.

 

17:34:21

За-400

Закон прийнято.

Оголошується до розгляду проект Закону "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських рад".

Будь ласка, доповідач - Олександр Олександрович Мороз, співголова ТСК.

 

17:34:42

МОРОЗ О.О.

Вчора ми розглядали, шановні депутати, ций проект і визначилися щодо того, що він складний за змістом, але він гарно кореспондується із законом, який ми проголосували зараз остаточно, із тим Законом "Про вибори народних депутатів", який ми проголосували  у першому читанні.

І тому є всі можливості розглянути цей проект сьогодні і прийняти його в першому читанні. Така пропозиція Тимчасової спеціальної комісії. А дальше в регламентному порядку, в кого будуть якісь зауваження до цього проекту, можуть його внести і Тимчасова спеціальна комісія розгляне послідовно кожне зауваження і внесе на ваш розгляд остаточну редакцію цього закону. От вся позиція Тимчасової спеціальної комісії.

 

ГОЛОВА. Я ставлю на голосування про прийняття за основу проекту Закону "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів", реєстраційний номер - 2211, за основу.

 

17:35:49

За-268

Рішення прийнято.

По фракціях, будь ласка.

Наша Україна - 19, Регіони України - 49, Фракція комуністів - 59, Фракція промисловців і підприємців і "Трудової України" - 29, СДПУ(о) - 38, "Народовладдя" - 14, СПУ - 20 , Блок Юлії Тимошенко - 8, Демініціативи - 4, Аграрна партія - 15, Народний вибір - 1, НДП - 5, Позафракційні - 7.

 З процедури, будь ласка, Матвієнков.

 

17:36:36

МАТВІЄНКОВ С.А.

Матвиенков, 55-й округ, Мариуполь.

Уважаемые радиослушатели, уважаемые депутаты!

Я очень хотел выступить до голосования, но я все-таки хочу высказать свое мнение по поводу этого законопроекта после голосования.

80, а то и 90 процентов  избирателей не поддерживают ни одну из политических партий и движений. Вот этим законопроектом пытаются приватизировать либо загнать в лоно партии вот этих избирателей - 80-90 процентов. Меня только удивляет одно, почему авторы законопроекта не ввели туда еще село? Я представляю картину, когда на селе идет голосование по партийным спискам.

Подобный законопроект вообще руйнует, что называется, на корню методику работы местных органов самоуправления и методику работы местных органов власти.  Спасибо.

 

ГОЛОВА. Будь ласка, Святаш, потім Задорожній.

Шановні колеги, в нас ще далі є робота, вже ми розгляд законопроекту закінчили. Будь ласка.

 

17:37:35

СВЯТАШ Д.В.

Уважаемый Владимир Михайлович, уважаемые народные депутаты!

Я хочу сказать, что только что принятый законопроект полностью разрушает систему местного самоуправления. Таким образом, территориальная громада в соответствии с пропорциональными ........... выборов не будет иметь надлежащего представительства в своем представительском органе.  Этот закон ни в коем случае нельзя было принимать.  Спасибо.

 

ГОЛОВА. Задорожній, будь ласка, потім Коновалюк.

 

17:38:02

ЗАДОРОЖНІЙ О.В.

Шановні колеги з більшості і шановні народні депутати, які проголосували за цей закон!

Я думаю, що це голосування в тому числі свідчить про те, що ми вміємо виконувати домовленості. І тому дозвольте, я хотів би від себе сказати, висловити слова вдячності за те, що домовленості дотримуються.

З іншого боку, я думаю, що це голосування якраз свідчить про те, і виступи зараз, що закон має дуже багато проблем, які були усвідомлені, в тому числі під час роботи робочої групи.

Тому перше читання. Ось ті слова, які були сказані тут, є завданням для робочої групи, для Тимчасової спеціальної комісії по опрацюванню цього законопроекту, в тому числі дуже складної проблеми - виборів в Криму.

Тому я просив би головуючого. Шановний Володимире Михайловичу, ми прийняли проект за основу. На цьому обмежитись, і це буде завданням для подальшого опрацювання згідно з Регламентом. Дякую.

 

ГОЛОВА. Шановні колеги, ми законопроект розглянули, прийняли за основу. Отже, немає підстави повертатися обговорювати і розказувати виборцям, яка наша позиція щодо цього закону.

Оголошується до розгляду проект Постанови "Про підсумки проведення оздоровлення дітей влітку 2003 року" та "Про заходи Кабінету Міністрів України щодо організації відпочинку та оздоровлення дітей влітку 2004 року". Доповідач - голова комітету Самойлик Катерина Семенівна.

Будь ласка.

 

17:39:32

САМОЙЛИК К.С.

Шановні колеги, ми з вами на початку лютого на Дні уряду розглянули питання щодо підготовки оздоровлення дітей влітку. Було висловлено дуже багато побажань, критичних зауважень щодо вирішення цієї проблеми, які стосувалися і звільнення від ПДВ дитячих путівок. Зараз ми разом з комітетом Сергія Васильовича Буряка вирішуємо це питання, і позитивне рішення приймається.

Були підняті питання щодо цілорічного лікування і реабілітації дітей-інвалідів, дітей з хронічними захворюваннями. Також були підняті питання, які стосувалися державного замовлення на оздоровлення та лікування дітей-чорнобильців, дітей-сиріт, дітей-інвалідів і багато інших пропозицій, які стосувались, передусім, державної підтримки цього дуже важливого питання для дітей і підлітків. І ми запропонували в нашій постанові інформацію Кабінету  Міністрів України прийняти до відома і конкретні  заходи, які якраз  і направлені на розробку Державної комплексної програми, на те, що були переглянута і були передбачені гроші на оздоровлення дітей-чорнобильців, бо ви знаєте, що на 42 мільйона менше на ці ціли передбачено, дітей селян, дітей батьків, які працюють в агропромисловому комплексі, тому що ноль коштів передбачено в Державному бюджеті на ці цілі.

Ми в цій постанові  передбачаємо недопущення, зменшення витрат на оздоровлення дітей і до 1 травня Кабінет  Міністрів України повинен визначити додаткові кошти на організацію оздоровлення дітей, в тому числі і врахувати і можливості фонду соціального  страхування з тимчасової втрати працездатності.

Ми також передбачаємо, щоб забезпечити оздоровлення і санаторне лікування дітей, які проживають в сільській місцевості здійснювати, поновити в 2004 році і здійснювати в наступні роки.

І я просила б, ми всі ваші зауваження практично врахували 100-відсотково. Можливо тільки не в такій редакції як ви  пропонували, але зауваження і пропозиції враховані і я вас дуже просила б проголосувати за дану постанову Верховної Ради України з тим, щоб Кабінет Міністрів зміг забезпечити нормальне, гідне... організацію оздоровлення дітей влітку поточного  року.

 

ГОЛОВА.  Ярослав Сухий, будь ласка.

 

17:42:41

СУХИЙ Я.М.

Дякую. Ярослав Сухий, місто Запоріжжя, фракція СДПУ(о). Шановна Катерина Семенівна, для визначення з мотивів голосування ми ( я виступаю від Комітету з питань соціальної політики та праці) ми вам до проекту постанови  дали наші 2 зауваження.

Скажіть, будь ласка, чи вони враховані. Якщо ні, то передаю для стенограми. Кабінету  Міністрів України з метою здешевлення дитячих путівок забезпечити санаторно-епідеміологічна, технічна, протипожежна, .........і тому подібне без стягнення плати за  ці послуги. Це перше.

І друге питання. До 1 квітня цього року надати пропозиції до Верховної Ради  України щодо відновлення пільг скасованих Законом України "Про державний бюджет України на 2004 рік" стосовно податку на додану вартість  на путівки для оздоровлення і відпочинку дітей. А також внести зміни до Закону "Про податок з доходів фізичних осіб"  в частині звільнення від оподаткування вартості путівок для дітей, які отримані батьками від роботодавця.

У нас було три зауваження. Яким чином вони враховані у проекті постанови?

 

САМОЙЛИК К.С. Останнє зауваження щодо звільнення від  податку дитячих путівок розглянуто у нашому комітету, на черзі розгляд у  комітеті Сергія Васильовича Буряка. І я знаю, що вони також підготували  позитивне рішення щодо цього.

Що стосується першого запитання, їх ми одержали вчора вечері і вже не змогли їх врахувати, а  інші ми врахували в іншій редакції, то я просила б при голосування перше ваше зауваження і пропозицію щодо роботи санепідемстанції і кошти і так далі, щоб ми його врахували у пункті нашої постанови перший абзац вашого зауваження. Це слушне зауваження, і воно, між іншим, стосується не тільки   дитячих оздоровниць і санаторіїв, воно зараз стосується, буквально, всіх, у тому числі і підприємств.

 

ГОЛОВА. Шановні колеги! Я ставлю на голосування пропозицію  комітету про прийняття за основу і у цілому проект Постанови Верховної Ради України про підсумки проведення оздоровлення дітей влітку 2003 року  та про заходи Кабінету Міністрів України щодо організації відпочинку та оздоровлення дітей влітку 2004 року (реєстраційний номер 5147). Прошу голосувати.

 

17:45:23

За-357

Рішення прийнято.

Шановні колеги! Ми зараз мали розглядати розгляд для включення до порядку денного та прийняття рішення. Там три законопроекти. Але комітети  і автори законопроекту просять  розгляд цього питання перенести.

Немає заперечень. Немає. Тоді переносим. Переходимо до розділу "За скороченою процедурою" і продовжуємо роботу на 15 хвилин нашу.

Оголошується до розгляду проект Закону про внесення змін до Закону України "Про цінні папери і фондову біржу". Доповідач - член Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку Бірюк Сергій Олексійович. Прошу дуже коротко. Підготуватися Капустіну Віктору - першому заступнику голови комітету.

 

БІРЮК С.О.

Шановний Головуючий, шановні народні депутати! На ваш розгляд пропонується проект Закону України про внесення змін до Закону "Про цінні папери та фондову біржу". Метою законопроекту є приведення закону зазначеного до вимог інших законів, що стосуються регулювання ринку цінних паперів та покращання захисту прав інвесторів.

По-перше, приводиться у відповідність визначення діяльності професійних учасників фондового ринку між законом про цінні папери та фондову біржу і законом про державне регулювання. Крім того, вносяться відповідні зміни, пов'язані з зазначеним законом, з прийняття закону про ліцензування певних видів господарської діяльності. Ці зміни стосуються питань термінів дозволу і ліцензій, і уточнення принципів ліцензування професійних учасників.  

Крім того, законопроектом вносяться додаткові вимоги до професійних учасників ринку цінних паперів стосовно підвищення вимог до них до сплати статутного капіталу, його розміру, а також передбачено введення процедури ведення торгів з цим окремо обліку цінних паперів та коштів, які належать кожному з клієнтів. Крім того, зазначається, що в разі ведення діяльності з управління цінними паперами торгівець повинен вести окремий рахунок для кожного клієнта у банку.

Проект закону було погоджено з Національним банком України, міністерствами та відомствами. При обговоренні є підтримка професійних учасників - науковців та Асоціації професійних учасників фондового ринку, і АУБу, і ОАІ, і ПФТС, і інших. Крім того, є відповідні висновки Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради, в якому пропонується зазначений законопроект рекомендувати  для прийняття у першому читанні за основу.

Шановні народні депутати, прошу підтримати  законопроект. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВА. Дякую. Сідайте, будь ласка. Віктор Володимирович Капустін, перший заступник  голови Комітету з питань фінансів і банківської діяльності

 

17:48:28

КАПУСТІН В.В.

Шановні народні депутати, цей закон фактично узаконює і регулює те, що відбувається на фондовому ринку і фондових біржах і зараз. Тобто фактично  це діяльність, яка підлягає таким поняттям, як ондерайтинг, брокерська діяльність, .............  діяльність, діяльність з управління цінними паперами. Фактично ця діяльність вона існує і там кожен день такі операції відбуваються, відбувається ондерайтинг - це підпис, продаж  цінних паперів і брокерська, і ............діяльність, але вони були за межами правового поля. Для того, щоб узгодити всі ці питання і підвести їх під  законодавство і був розроблений цей закон про зміни до Закону про цінні папери і фондову біржу.

Я прошу вашої підтримки цього закону, тому що він цивілізовано регулює фондовий ринок. Дякую.

 

ГОЛОВА. Дякую. Шановні колеги, є потреба обговорювати цей законопроект? Юрій Кармазін, Юрій Анатолійович, ви будете виступати? Мікрофон ввімкніть.

 

17:49:31

КАРМАЗІН Ю.А.

Юрій Кармазін, Партія захисників Вітчизни, "Солідарність" виборчого Блоку Віктора Ющенка, "Наша Україна".

Шановний Володимире Михайловичу, шановні народні депутати.

Я вважаю, що цей закон можна прийняти в першому читанні і є зауваження до конкретних статей. В цілому його приймати неможна, прошу прийняти у першому читанні. Час я вам економлю. Дякую.

 

ГОЛОВА. Дякую. Шановні колеги, застережень немає  більше?

Я ставлю на голосування про прийняття за основу проект Закону про внесення змін до Закону України "Про цінні папери і фондову біржу", реєстраційний номер 3457. Прошу голосувати.

 

17:50:16

За-288

Рішення прийнято.

Оголошується до розгляду проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо ставок ввізного мита), реєстраційний 3284. Доповідач  заступник міністра економіки  та з питань євроінтеграції Березний Андрій Вікторович.  Підготуватися... Від комітету, хто  буде виступати? Цушко Василь Петрович. Будь ласка, давайте активніше, у нас дуже багато роботи, а часу обмаль. Дуже коротко прошу вас, Андрію Вікторовичу.

 

БЕРЕЗНИЙ А.В.

Шановний Володимире Михайловичу, шановні народні депутати! Проект Закону України про внесення змін до деяких законів України виноситься на розгляд з метою поліпшення суб'єктів зовнішньоекономічної  діяльності шляхом коригування ставок ввізного мита на деякі товари у відповідності до поточної кон'юнктури внутрішнього та зовнішнього ринків з урахуванням інтересів як вітчизняних виробників, так і споживачів відповідних товарів. Зазначений законопроект підготовлено за результатами розгляду на засіданні митно-тарифної ради України, яке відбулося 17 жовтня 2002 року.

Зокрема законом пропонується деталізація товарних кодів по рудах та концентратах залізних ............... та рудах та концентратах залізних .................. з визначенням окремих кодів продукції згідно з українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності без зміни ставок ввізного мита.

Друга. Деталізація товарних кодів по ............... активних засобах та по товарній номенклатурі 4811 папір, покритий поліетиленом із зниженням ставки ввізного мита на імпортну сировину, що використовується при виробництві поролону у зв'язку з тим, що в Україні відсутнє виробництво сировинних матеріалів для виготовлення цієї продукції.

Третє. Зменшення ставок ввізного мита на відходи та брухт чорних металів, залізних або сталевих відходів у зливках для переплавки до рівня нуля процентів з метою збільшення обсягів імпорту сировинної продукції для потреб металургійних підприємств.

Четверте. Доповнення статті 19 Закону України "Про єдиний митний тариф", якою передбачено звільнення товарів від сплати ввізного мита по позиції - фармацевтична продукція, сполуки, що використовуються для її виготовлення, які не виробляються в Україні і класифікуються за групами 28, 29, 30. Зазначене пропонується з метою стимулювання українського виробництва лікарських засобів.

І п'яте. Зміна редакції пункту  "Ї", статті 19 Закону України "Про єдиний митний тариф", діючий пункт статті 19 не відповідає конвенції про міжнародний обмін виданнями прийнятий Генеральною конференцією Організації Об'єднаних Націй з питань освіти, науки і культури. прошу економічний ефект прийняття закону складає 2 з половиною мільйона гривень. шановні народні депутати, прошу схвалити проект закону України про внесення змін до деяких законів України. Дякую.

 

ГОЛОВА. Дякую. Сідайте, будь ласка. Цушко Василь Петрович - перший заступник голови Комітету з питань фінансів і банківської діяльності.

 

17:53:46

ЦУШКО В.П.

Уважаемые коллеги, комитет поддержал этот законопроект, предлагает поддержать его в первом и втором чтении  и з дополнением, которое дал комитет наш. Есть предложение проголосовать.

 

ГОЛОВА. Дякую. Юрій Кармазін, будь ласка. Юрій Анатолійовичу,      ваша позиція. Мікрофон ввімкніть, будь ласка.

 

17:54:07

КАРМАЗІН Ю.А.

Юрій Кармазін. Шановний Володимире Михайловичу, я вважаю все-таки, що нам не треба відступати в даному випадку від Регламенту і треба приймати цей законопроект в першому читанні. Я не заперечую проти прийняття його в першому читанні, але там на перший погляд є до чого вносити зміни і доповнення. Я думаю, що таке право народні депутати мають мати і те. що в нас  є такі прициндент як сьогодні про вибори Президента коли тільки вчора роздавали законопроекти, а сьогодні вже прийняті остаточно - це є ганебний прициндент, ганебний факт для Верховної Ради України. і мені соромно за тих, хто порушує так Регламент і Конституцію України. Дякую.

 

ГОЛОВА. Шановні колеги, прошу уваги, я ставлю на голосування комітету про прийняття за основу проекту Закону про внесення змін до деяких законів України щодо ставок ввізного мита, реєстраційний 3284.

Прошу голосувати.

 

17:55:23

За-329

Рішення прийнято.

Оголошується до розгляду проект закону про внесення змін до Закону України "Про банки і банківську діяльність" (щодо охорони майна), реєстраційний 3223.

Кротюк Володимир Леонідович, заступник голови Національного банку України. Є? Є, будь ласка.

 

КРОТЮК В.Л.

Шановний Володимир Михайлович, шановні народні депутати!

Національний банк України у порядку законодавчої ініціативи вносить на розгляд Верховної Ради проект Закону про внесення змін до Закону України "Про банки і банківську діяльність".

Даний законопроект розроблено з метою правового врегулювання питання охорони банківських установ, збереження коштів та цінностей, що належать банку та його клієнтам.

Згідно Закону про банки і банківську діяльність саме на банки покладено відповідальність за належне збереження грошових коштів своїх клієнтів. Держава не відповідає за зобов'язаннями банків, які відповідно до встановлених Національним банком правил самостійно визначають види та способи охорони приміщень, коштів та цінностей. Таким чином банківським установам на законодавчому рівні довірено управляти грошима своїх клієнтів.

Проте, належному виконанню банками визначеної законом функції охорони грошей та цінностей клієнтів перешкоджає відсутність відповідного правового поля. Законодавча база з питань охоронної діяльності, фактично, відсутня, не прийняті до цього часу закони про зброю, про охоронну діяльність, тому нагальним є питання створення правових підстав для надання банкам можливості самостійно виконувати функції охорони.

На відміну від Національного банку, Ощадного банку, підрозділу зв'язку, залізничного транспорту, які мають право формувати підрозділі власної відомчої охорони, банки не мають можливості на належному рівні забезпечити збереження коштів і цінностей, оскільки законодавством їм не надано право володінням вогнепальною зброєю для здійснення охоронних функцій, а тому вони змушені звертатися до єдиного можливого на сьогоднішній день суб'єкта надання послуг озброєної охорони - Державної служби охорони при Міністерстві внутрішніх справ України.

Таке домінуюче становлення цього підрозділу на ринку надання послуг з озброєної охорони перешкоджає створенню конкурентного середовища в цій сфері. Крім того, Державна служба охорони монопольно встановлює ціни на надання охоронних послуг, наслідком чого є їх періодичне зростання.

В свою чергу, збільшення вартості послуг з охорони установ банків призводить до значного зростання загальних витрат банків і - як наслідок - зростання вартості послуг охорони для клієнтів.

У відповідності з висновками Головного науково-експертного управління Верховної Ради за результатами розгляду в першому читанні законопроект може бути взятий за основу.

Національний банк вважає, що прийняття зазначеного законопроекту матиме позитивні результати, зокрема дозволить зменшити витрати банків на здійснення охоронних послуг, що, в свою чергу, призведе до зниження вартості послуг для клієнтів та забезпечить формування конкурентного середовища на ринку надання охоронних послуг.

Враховуючи викладене, прошу вас, шановні народні депутати, розглянути цей законопроект і прийняти його в першому читанні. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВА. Дякую. Сідайте, будь ласка.

Віктор Капустін, перший заступник голови Комітету з питань фінансів і банківської діяльності.

 

17:58:41

КАПУСТІН В.В.

Шановні народні депутати, цей законопроект є дуже важливим для комерційних банків, які працюють в нашій країні, тому що він фактично регулює дуже важливий момент їх діяльності: це збереження коштів, які знаходяться в самих банках, в їх відділеннях.

Ви знаєте, що фактично величезна кількість коштів зберігається в банках. Вони, звичайно, охороняються зараз, охороняються органами, підрозділами Міністерства внутрішніх справ. Але, на жаль, вже багато років спостерігається серйозна колізія у відносинах між банками, між банківськими асоціаціями, організаціями і Міністерством внутрішніх справ щодо врегулювання тарифів на ці послуги.

На жаль, ці тарифи ростуть, і це серйозно відображається на операційних витратах банків. Якщо ми побачимо цю динаміку росту, то ми побачимо такі цифри, що витрати банків на охорону цими підрозділами становлять до 16 відсотків їх операційних витрат. Це занадто  багато і це серйозно відображається на тих банківських послугах на вартості тих банківських послуг, які надають банки.

Крім того, цей фактичний  монополізм він, на жаль, не приводить до конструктивного розв'язання цього питання. Тому можливість банкам створювати свої підрозділи звичайно на основі узгодження всіх цих питань з Міністерством Внутрішніх справ і Національним банком України, на нашу думку, на думку нашого комітету, значно покращить позиції банків у цій сфері і приведе фактично до зниження витрат, банківських витрат на цю мету, що звичайно позитивним чином має відобразитись на відносинах банків і клієнтів.

Прошу підтримати цей закон. Дякую.

 

ГОЛОВА. Юрій Кармазін, будь ласка. Мікрофон... Ви йдете сюди, Юрій Анатолійович? Будь ласка. Підготуватися Соломатіну.

 

18:00:58

КАРМАЗІН Ю.А.

Юрій Кармазін, Партія захисників Вітчизни, "Солідарність" виборчого блоку "Наша Україна". Шановні народні депутати! Я погоджуюся з багатьма аргументами, які сьогодні висловив представник  Національного банку України, тому що ми з вами прийняли закон про зброю і є аргументи, є скарги на те, що державна служба охорони підвищує і монопольно встановлює ціни, які лягають потім на якраз  споживачів. Але разом з тим я хотів би  наголосити, що в цьому проекті є  передбачене право надання охоронним структурам банків можливості не просто користуватися зброєю,  що ми  можем передбачити і вимоги до цих об'єктів передбачити в законі про зброю, а передбачено також можливість користуватися автоматичною зброєю. Тобто, сюди можуть підходити і автомати, і кулемети.

Шановні! Враховуючи те. що  Національний банк  у нас знаходиться в центрі міста, інші, що ми можемо, яку маємо ситуацію, можемо мати? Тому я просив би, приймаючи, можна  розглянути питання про прийняття в першому читанні, а можна й не приймати, бо це можна в  закон про зброю виписати, але чітко виписати вся вимоги до тих людей. Як вони  будуть перевірятися, як   буде обіг цієї зброї, як  буде контроль, як вони будуть проходити медичну комісію і все інше.

Тому я взагалі вважав би, що  з прийняттям Закону про зброю, необхідність цього закону просто відпаде, якщо це можна врегулювати в Закону про зброю. Тому, якщо хтось не вірить, тоді може для гарантії приймати у першому читанні, а потім  давати туди пропозиції. Така є  пропозиція. Дякую вам за увагу.

 

ГОЛОВА. Дякую. Юрій Соломатін, будь ласка. Мікрофон увімкніть  Юрія Соломатіна.

 

 18:02:59

СОЛОМАТІН Ю.П.

 Юрій Соломатін, фракція комуністів.

Шановні колеги! Фракція комуністів пропонує не підтримувати проект Закон  у України про внесення змін  до Закону України "Про банки і банківську діяльність " номер 3223 ініційованого Національним банком України з наступних міркувань.

Ніяким  законодавчим актом, у тому числі  і Законом України "Про основи  національної безпеки" комерційні банки не визначені, як суб'єкти забезпечення економічної безпеки держави  (частина перша статті 17  Конституції України), які потребують посиленого захисту. У держави не має проблеми з забезпеченням охорони банків. Якщо у банків є проблеми  з тарифами, у співвідносинах з Міністерством внутрішніх справ ці питання можна вирішити.

Друге.  При поданні законопроекту ніяким чином не обгрунтований вихід бойової нарізної вогнепальної зброї за межи військових формувань, правоохоронних органів ...

 

ГОЛОВА. Будь ласка, Черновецький.

 

 18:04:17

ЧЕРНОВЕЦЬКИЙ Л.М.

Уважаемый Владимир Михайлович! Уважаемые народные депутаты! Речь даже не идет о затратах, которые  сегодня выжимают из банков. Бог с ним, банки не такие бедные. Каждый день убивают инкассаторов. Я вам покажу фотографии, что происходит. Это деньги пенсионеров, рабочих, в банках же хранятся не деньги буржуев, это серьезные вещи. Нигде в мире милиция, полиция, назовите хоть одну страну, где коммерческие структуры охраняют насильно, эти несчастные милиционеры, которые, мы платим за каждого милиционера по тысяче долларов, они получают (нищие живут) по 100 гривен. Выведите их из состояния рабства, это - второй вопрос. Это - серьезная проблема, потому что нигде такого не существует, ни в одной самой какой не знаю стране. И вам охранники нужны будут, не стукачи, да? Которые каждый день докладывают, куда ходят, коммунист, да?  А вам нужны люди, которым вы будете доверять. (Оплески)

Проголосуйте! Потому что милиция превращается постепенно в бандитское формирование. Это серьезная тоже вещь.

 

ГОЛОВА. Дякую.

 

ЧЕРНОВЕЦЬКИЙ Л.М. И они нас там всех и поубивают.

 

ГОЛОВА. Дякую.

Корнієнко від уряду Михайло Васильович - перший заступник міністра внутрішніх справ.

 

КОРНІЄНКО М.В.

Шановний Володимире Михайловичу, шановні народні депутати! Ну, я хочу зробити поперед за все таку репліку по виступу Леоніда Михайловича Черновецького. Ну не зовсім це повинно бути притаманним народному депутату, щоб звинувачувати міліцію в тому, в чому вона не винна. Це - перше.

Друге. В багатьох цивільних країнах, цивілізованих країнах банки таки охороняються поліцією.

Третє. Значить, в багатьох країнах також банки не охороняються таким чином, як це пропонується в законі. Поперед за все МВС категорично заперечує проти того, щоб приймати цю норму, по-перше, тому що нема правових підстав для цього, нема двох базових законів - закону про зброю, про що говорив народний депутат Кармазін, і нема закону про охоронну діяльність.

Таким чином, ми просимо вас цю норму не підтримати, а доопрацювати її тоді, коли будуть прийняті ці два базових закони.

 

ГОЛОВА. Шановні колеги, я ставлю на голосування про прийняття за основу проекту Закону про внесення змін до Закону України "Про банки і банківську діяльність" (щодо охорони майна), реєстраційний 3223.

 

18:07:14

За-277

Рішення  прийнято.

Шановні народні депутати,  прошу уваги. Народний депутат Юрій Анатолійович Кармазін підійшов і заявив. що він знімає свої застереження до проекту Закону про внесення змін до деяких законів України щодо ставок ввізного мита, реєстраційний номер 3284. Ми його проголосували за основу, а пропозиція комітету була проголосувати в цілому. Але були застереження у Кармазіна. він їх зняв, отже не має перепон для того, щоб прийняти цей закон в цілому. немає заперечень? Я ставлю на голосування про прийняття в цілому як закон проекту Закону про внесення змін до деяких законів України щодо ставок ввізного мита, реєстраційний номер 3284. Прошу голосувати.

 

 18:08:14

За-301

Закон прийнято.

Шановні колеги, мабуть, у нас залишилося  5 хвилин, ми не встигнемо розглянути, бо у нас є два закони тут... Будемо приступити до розгляду чи ні?

Шановні колеги,  за  5 хвилин ми два закони не розглянемо, тому  вечірнє засідання Верховної Ради України оголошую закритим. Дякую за роботу. Усіх, хто образився, на якісь рішення головуючого, прошу вибачення. Завтра продовжуємо роботу о 10 годині за розкладом на п'ятницю.