Стенограма пленарного засідання

05 квітня 2007

ЗАСІДАННЯ  ДВАДЦЯТЬ  СЬОМЕ

Сесійний зал Верховної Ради України

5 квітня 2007 року, 17.30 година

Веде засідання Голова Верховної Ради України  МОРОЗ О.О.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу депутатів підготуватися до реєстрації. Проходить поіменна реєстрація. Прошу.

 

17:34:46

Зареєструвалося 262 депутати, але Адам Іванович не встиг вставить свою картку, таким чином 263. 263 народні депутати.

Вечірнє засідання оголошується відкритим.

Ми традиційно у четвер розглядаємо після обіду питання про призначення суддів… про  обрання суддів, тому я запрошую до слова голову  Комітет з питань правосуддя Сергія Ківалова. Будь ласка.

 

17:35:36

КІВАЛОВ С.В.

Шановний  Олександре Олександровичу, шановні народні депутати! Комітет Верховної Ради з питань правосуддя розглянув на своєму засіданні 4 квітня 2007 року подання голови Верховного Суду голів Вищих спеціалізированих судів про обрання безстроково суддів, зазначених у проекті Постанови Верховної Ради України за номером 3440 від 4 квітня цього року.

Шановні народні депутати, за процедурою, що склалася зачитуються прізвища судді. Суддя піднімається з місця і, якщо до нього є застереження, то народні депутати повідомляють про це з місця.

Комітет рекомендує обрати на посади суддів безстроково:

апеляційного суду Луганської області Вербицького Володимира Володимировича, Реуса Євгена Валерійовича, Сергєєву Світлану Володимирівну, Яреська Андрія Володимировича;

апеляційного суду Одеської області Гончаренко Валентину Михайлівну;

апеляційного суду Чернівецької області Одинака Олександра Олександровича;

місцевого Коростишівського районного суду Житомирської області Мацького Євгена Миколайовича;

місцевого Корольовського районного суду міста Житомира Гансецьку Ірину Аркадіївну;

місцевого Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області Горейко Марію Дмитрівну;

місцевого Білоцерківського міськрайонного суду Київської області Бакуменко Ліану Анатоліївну;

місцевого Ржи-щев-ського...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ржищевського.

 

КІВАЛОВ С.В. Ржищевського міського суду Київської області Закаблука Олександра Володимировича;

місцевого Ленінського районного суду міста Кіровограда Бутельську Галину Валентинівну;

місцевого Єланецького районного суду Миколаївської області Чернякову Наталію Володимирівну;

місцевого Кременчуцького районного суду Полтавської області Святську Олену Володимирівну;

місцевого Октябрського районного суду міста Полтави Кузнєцову Олену Юріївну;

місцевого Рівненського міського суду Рівненської області Бердія Миколу Анатолійовича;

місцевого Жовтневого районного суду міста Харкова Камишову Людмилу Миколаївну.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Камишеву.

 

КІВАЛОВ С.В. Місцевого Київського районного суду міста Харкова ПопрАса...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  ПОпраса.

 

КІВАЛОВ С.В. ПОпраса Віктора Олексійовича;

місцевого Комінтернівського районного суду міста Харкова Богдан Марину Володимирівну;

місцевого Орджонікідзевського районного суду міста Харкова Глібко Олену Василівну;

місцевого Фрунзенського районного суду міста Харкова Бабкову Тетяну Вікторівну;

місцевого Червонозаводського районного суду міста Харкова Шелест Ірину Миколаївну;

місцевого Дунаєвецького районного суду Хмельницької області Артемчук Валентину Миколаївну;

місцевого Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області Логінову Світлану Миколаївну;

місцевого Кам’янського районного суду Черкаської області Чебану Марину Миколаївну;

місцевого Канівського міськрайонного суду Черкаської області Льон Оксану Миколаївну;

місцевого Сосницького районного суду Чернігівської області Смаль Інну Анатоліївну;

місцевого Чорнобаївського районного суду Черкаської області Синецьку Людмилу Андріївну;

місцевого Шполянського районного суду Черкаської області Гавінчук Тетяну Миколаївну;

місцевого Придніпровського районного суду міста Черкаси Кучеренка Володимира Григоровича;

місцевого Соснівського районного суду міста Черкаси Бащенка Сергія Михайловича;

місцевого Печерського районного суду міста Києва Смик Світлану Іванівну.

Також вам розданий проект постанови за номером 3440-2 щодо судді місцевого Приморського районного суду міста Одеси Терьохіна Сергія Євгенійовича. Комітет просить підтримати цей законопроект.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, так. Шановні депутати, зауважень не прозвучало ні до кого із названих. Є? Будь ласка, Пеклушенко. Дайте йому слово, Олександру Миколайовичу. Ні, ні, не спішіть говорити, то буде працювати.

 

17:41:18

ПЕКЛУШЕНКО О.М.

Уважаемый Александр Александрович,  уважаемые радиослушатели, уважаемые судьи, сейчас за этой процедурой наблюдает вся страна и все задаются вопросом: «Что же происходит, лигетимен ли Верховный Совет или не лигетимен?». Вот эта процедура отвечает на все вопросы, потому что сейчас в этой ложе находятся юристы высшей категории. И если бы они хоть одну секунду сомневались в этой процедуре, они бы нашли возможность не присутствовать.

Поэтому я хочу призвать весь зал поапплодировать этим людям и проголосовать.  (О п л е с к и)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Олександр Миколайович, ви майте на увазі, не вони нас обирають, це ми їх обираємо сьогодні. Тому аплодувати вони повинні, якщо проголосуємо, одне.

Друге. Я прошу, судді-юристи, класні юристи, ви правильно сказали, вони так само, як і ми, добре знають Конституцію і вони знають, що за Конституцією парламент владу здійснює безперервно. І тому, хто б там що не говорив, писав, видавав абощо, до тих пір, поки в сесійному залі не сідають депутати нові і приймають присягу, складають присягу, до тих пір парламент працює. І всі, російською мовою кажучи, повторюючи вас, юридичні зиски в цьому відношенні ніякого відношення до самої процедури, до статусу суддів не мають і до статусу депутатів не мають. Це треба мати на увазі.

Павло Гнатович, звичайно, поки ви не скажете, не можна освятити воду. Будь ласка.

 

17:43:02

СУЛКОВСЬКИЙ П.Г. Дякую, Олександр Олександрович! Ви знаєте, сьогодні напередодні такого величного православного свята дійсно хочеться від душі сказати добрі слова сьогодні від Рівненщини, як ніколи йде порядна людина в Рівненській міський суд Бердій Микола Антонович. І я вірю, що сьогодні і в його особі, і всі у лоджії судді дійсно таки вірні своєму народу. І ми переконливо віримо в те, що так, як ця людина, Бердій Микола Антонович, буде захищати суд і Конституцію, відстоювати, це буде прекрасно для майбутнього нашої України.

Тому хочеться тільки сьогодні побажати добра, щастя і плодотворної праці цим суддям, які сьогодні ми зараз будемо голосувати. Я думаю, що сьогодні немає ніякого: сумніву від душі побажати їм добра, щастя і всього самого найкращого, і в їх особі хотілося б привітати всіх суддів України.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Я прошу. У вас якісь заперечення є? Немає. Микола Ілліч Садовий, у нього зауваження є, хвилиночку.

 

17:44:21

САДОВИЙ М.І.

Я сьогодні приєднуюся до своїх товаришів, і від Кіровоградської області буде обиратися суддя Бутельська, я її вітаю, що сьогодні вона, я думаю, що буде затверджена суддею, бо Кіровоград специфічний у цій галузі якраз,  суддівській галузі.

 Тому я одночасно звертаюся до всіх суддів, враховуючи, що сьогодні Чистий четвер, що тут якраз зібралися люди чисті душею, мораллю і добре знають закон, і якраз не побоялися прийти до цього залу в такий напружений момент тоді, коли видаються неконституційні укази.

Тому я ще раз вітаю усіх і будемо голосувати дружно за суддів. Спасибі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні депутати, за процедурою я не повинен давати слово для коментарів. Тому що кожний виступ такий, згодом може хтось сприйняти як тиск на суд так же.

Я прошу, а ви визначилися з приводу того, що зауважень не було, у вас зауваження?

Та я Бабуріна знаю, він же коментував під час. Будь ласка, Бабурін останній виступ. Останній.

 

17:45:53

БАБУРІН О.В.

Александр Александрович все это правильно, мне хотелось задать вам вопрос, кто сегодня сопровождает или представляет судей от Верховного суда Украины. Так что здесь у нас без прогулов работал Председатель Верховной Рады, то есть Председатель Верховного суда. Сегодня не видно:  заболел или отпросился, я понимаю политическую заангажированость председателя Верховного суда,    но сегодня судьи у нас все аполитичные должны быть и голова Верховного Суду должен быть аполитичный и должен присутствовать здесь. Заместители хотя бы были. Оце ганьба. А судьей мы утвердим сегодня.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Оскільки зауваження було. Я прошу. Оскільки зауваження було до мене, то я хочу сказать, добре, що ви сказали, що день у день на роботі, то це вже люди зафіксували. А голова Верховного Суду не зобов’язаний представляти суддів. Тому зараз процедура здійснюється така як передбачено Регламентом, Сергій Васильович доповів. Я ставлю на голосування пропозицію про обрання названих суддів на постійне, на безстрокове обрання на своїх посадах. Прошу визначатися. 3440, 3440-2 постанови. Прошу.

 

17:47:41

За-260

Рішення прийнято. (О п л е с к и)

Побажаємо суддям бути строгими і справедливими завжди, відповідальними за виконання своєї високої місії, побажати, щоб вони такими завжди були як сьогодні, погляньте, які вони красиві всі, тому що такий для низ день. Щастя вам і успіхів. Спасибі. (О п л е с к и)

Все? Сергій Васильович, а про звільнення ви не доповідаєте? Ви скажіть, бо є ж тут проект 3440.

 

17:48:35

КІВАЛОВ С.В.

Уважаемые коллеги, у нас зарегистрирована еще одна Постанова про звільнення суддів. Но мы находимся в период больших рождественских, большого светлого праздника Пасхи, поэтому и сегодня такой святой день -  Чистый четверг, может мы не будем сегодня рассматривать вопросы связанные с  увольнением судьей. Может пусть они… Сан Саныч.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну якщо це звільнення іде за їхніми заявами…

 

КІВАЛОВ С.В. Ні, ні… За нарушение присяги.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Порушення присяги. Ну то тим більше треба вирішити питання. Їх не багато, давайте звільнимо.

Давайте, ставте.

 

КІВАЛОВ С.В.  Шановні колеги, Комітет з питань правосуддя на своєму засіданні 4 квітня 2007 року розглянув подання Вищої ради юстиції про звільнення суддів  місцевих судів у зв’язку з поданням заяви про відставку.

 В своїх заявах судді зазначили, що написали їх добровільно.

Комітет з питань правосуддя підтримує згадане подання  Вищої ради юстиції та вніс відповідний проект постанови за реєстраційним номером 3440-1 від 4 квітня цього року.

Комітет рекомендує Верховній Раді України звільнити з посади наступних суддів.

Місцевого Мукачівського  міськрайонного суду Закарпатської області Моніча  Володимира Олексійовича у зв’язку з порушенням  присяги судді.

Шановні колеги, я змушений сказати, що Моніч Володимир Олексійович наслав сьогодні телеграму терміново повідомляє, що він знаходиться у лікарні з 13.03.2007 року, і завірено завідуючим отделением поліклініки Мукачівської центральної районної лікарні. Поліклініки.

Поліклінічним отделением Мукачівської центральної лікарні. Будем отдельно, за нарушение присяги нужно отдлеьно голосовать.

И он просит не  рассматривать его  заявление без его присутствия.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Сергій Петрович. Запитання до вас. Зараз, почекайте.

Головатий, я сказав.

 

17:51:35

ГОЛОВАТИЙ С.П.

Шановні колеги! Я доводив у судах трьох інстанцій, і Вищий  адміністративний суд  зі мною погодився, що перебування посадових осіб, яких обирає Верховна Рада  або призначає, або яких призначає Президент,   вони не перебувають у трудових стосунках  із конституційним органом, який  їх обирає і призначає. Це була справа про звільнення Генерального прокурора Піскуна. Я думаю, що суддя Монич прекрасно розуміє, що він не укладав трудовий контракт із депутатами Верховної Ради або з самою Верховною Радою.   І тому, незалежно  від того, що він є на лікарняному, Верховна Рада має  всі конституційні повноваження  і відповідно до рішення Вищого адміністративного суду у справі Піскуна ми можемо  спокійно   звільняти Монича за порушення присяги, тому що це не є трудові стосунки, це стосунки конституційного органу, який обирає, призначає і звільняє. Ми не порушимо…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Павле Гнатовичу, скажіть, як ви думаєте.

 

17:52:50

СУЛКОВСЬКИЙ П.Г.

Олександре Олександровичу, дуже прикро, що наш колеги, голова комітету пан Ківалов вже вдруге, це приклад був по Рівненському судді, другий приклад. І я  підтримую колегу, пана Головатого, що треба покласти край такій поведінці, де ви  захищаєте, знаючи чітко,  що ми повинні сьогодні не виключати. Комітет пройшов, все нормально. Цей патріот, він вже почуствовав, що немає БЮТу фракції, немає „Нашої України”, він знає,  що коаліція цього порушника не підтримає сьогодні, тому він хитрує, представляє оці лікарняні листи і так далі.

Тому я вношу пропозицію поставити  на голосування. І ніяким чином цей суддя  такий хитрун не повинен пройти.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло. Була пропозиція одна  - поставте на голосування, оскільки тут є відмінність, решта йдуть заяви про відставку чи в зв'язку з хворобою не можуть працювати, а цей суддя з порушенням присяги, то він голосується окремо. Я ставлю на голосування пропозицію про звільнення Монича Володимира Олексійовича з посади судді Мукачівського районного суду Закарпатської області у зв'язку з порушенням присяги. Будь ласка.

 

17:54:36

За-261

Рішення прийнято. 

Далі.

 

КІВАЛОВ С.А. Місцевого Кам’янсько-Дніпровського районного суду Запорізької області Северина Миколу Миколайовича у зв’язку з поданням заяви про відставку;

місцевого Токмацького районного суду Запорізької області Ганчеву Любов Вікторівну у зв’язку з поданням заяви про відставку за станом здоров’я;

місцевого Первомайського міськрайонного суду Миколаївської області Бойчук Жанну Вікторівну у зв’язку з поданням заяви про відставку і місцевого Малиновського районного суду міста Києва…

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Міста Одеси…

 

КІВАЛОВ С.В. Міста Одеси, вибачте, Єлисєєву Людмилу  Іванівну у зв’язку з поданням заяви про відставку за станом здоров’я. Просимо підтримати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Є пропозиція, внесена комітетом, погоджена і підготовлена відповідно до Регламенту, про звільнення з посад суддів названих – Северина, Ганчеву, Бойчук, Єлисєєву. Я ставлю на голосування цю пропозицію.

 

17:56:00

За-260

Рішення прийнято, спасибі вам.

Ми перенесли із ранкового засідання на вечірнє інформацію керівників правоохоронних і так званих   силових структур з приводу їхньої оцінки політичної ситуації і стану спокою чи хвилювання в суспільстві тощо, тобто аналіз ситуації з їхньої точки  зору. Поки що я дивлюся є Олександр Іванович, генеральний прокурор. Будь ласка, на трибуну.

Домовляємося так. До 10 хвилин  інформація, може скоріше – скоріше. І до 10 хвилин запитання, якщо є потреба. Так? Домовляємося. Будь ласка.

 

МЕДВЕДЬКО О.І. 

Дякую, шановний  Олександр Олександрович.

Шановний пане Голово Верховної Ради України! Шановні народні депутати України! Насамперед хочу зазначити, як громадянин України я глибоко стурбований тими процесами, що відбуваються в  нашій державі протягом останніх днів. На сьогодні практично усі політичні сили згодні з тим, що після оприлюднення Президентом України Указу „Про дострокове припинення  повноважень Верховної Ради України” та видання з цього  приводу відповідних актів Верховної Ради та Кабінет Міністрів в країні склалася кризова ситуація, яка загрожує її стабільності та громадського спокою. Не моє завдання – визначати винних і правих у цьому конфлікті. Водночас як громадянин і  Генеральний прокурор я маю право і обов`язок закликати всі сторони до його розв`язання шляхом мирного діалогу та у спосіб, визначений Конституцією і законами України.

Посилання на Основний закон можна почути сьогодні від усіх сторін. Разом з тим, єдиним органом у державі, уповноваженим виносити рішення щодо конституційності актів Президента, Верховної Ради і Кабінет Міністрів є Конституційний Суд України. Без його висновку всі інші заяви є лише коментарями зацікавлених осіб. У зв`язку з цим я підтримую позицію тих посадових осіб,  які звертаються до Конституційного Суду з клопотанням винести свій вердикт з цього питання у можливо найкоротший термін. Зараз нерідко можна почути порівняння нинішніх подій в Україні з ситуацією в Росії 93-94 років. Хочу нагадати, що тоді Конституційний Суд Російської Федерації надавав свої висновки щодо конституційності президентських указів упродовж кількох днів, а незалежна і принципова позиція  голови суду Валерія Дмитровича Зорькіна  викликала повагу навіть у його опонентів, не кажучи вже про  його нинішніх колег- членів Венеціанської комісії.

Наступною важливою   правового демократичного виходу з існуючої ситуації є недопущення політизації правоохоронних органів. За самим характером покладених на них функцій вони повинні діяти неупереджено та об’єктивно, належно реагувати на будь-які порушення законності та правопорядку, від кого б вони не виходили.

Забезпечення громадського порядку в Україні покладається безпосередньо на органи внутрішніх справ. Зі свого боку органи прокуратури повинні забезпечити нагляд за додержанням законів у межах, визначених Конституцією і чинним законодавством, виконувати покладені на них завдання щодо захисту прав громадян та інтересів держави від неправомірних посягань на засадах незалежності і позапартійності.

З цією метою другого квітня поточного року я провів нараду зі своїми заступниками, а наступного дня надіслав вказівку всім підпорядкованим прокурорам, яких зобов’язав. Перше, забезпечити належну організацію роботи щодо своєчасного та якісного розгляду звернень, заяв і повідомлень про злочини, ефективного та об’єктивного реагування на виявлені порушення. По-друге, вжити вичерпних заходів для усунення порушень законодавства, від кого б вони не виходили, та поновлення порушених прав, за наявності підстав вирішувати питання про притягнення винних осіб до відповідальності у порядку, передбаченому законом. Прокурорам вищого рівня забезпечувати належний контроль за законністю та обгрунтованістю прийнятих рішень. По-третє, забезпечити ефективний прокурорський нагляд за додержанням законів у діяльності інших правоохоронних органів. По-четверте, здійснювати свої повноваження на підставі Конституції та законів України, не допускаючи незаконного втручання чи впливу з боку будь-яких органів державної влади та місцевого самоврядування, посадових осіб, засобів масової інформації, а також громадських та політичних організацій. І, по-п’яте, виключити випадки участі прокурорсько-слідчих працівників у проведенні політичних заходів та агітацій, не допускати втягування їх у політичне протистояння.

Про вказану позицію керівництвом Генеральної прокуратури України проінформовано громадськість, а також Президента України під час його зустрічі 3 квітня з керівниками правоохоронних органів. Сподіваюся на вашу підтримку зазначеної позиції.

І насамкінець, хочу зазначити, що кримінальна ситуація в Україні загалом стабільна. Органи прокуратури працюють у звичному режимі. Ми координуємо свої дії з іншими правоохоронними органами і спільно вживатимемо всіх належних заходів для забезпечення законності та правопорядку у державі. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Чи є запитання до Олександра Івановича? Запишіться, я бачу руки підняті. За процедурою до хвилина на запитання, до хвилини на відповідь. В нас записалося, ми домовлялися перед цим до 10 хвилин. Будь ласка, Богачук.

 

18:01:38

БОГАЧУК В.С.

Василь Богачук, Соціалістична партія, Тернопіль.

Олександр Іванович, народна мудрість говорить, що легко йти дорогою брехні і важко дорогою правди.

Аналізуючи шлях Ющенка, переконуюся, що весь цей шлях 0 це дорога брехні. Ми пригадуємо його обіцянки: бандитам – тюрми, притягнуті до відповідальності будуть організатори і виконавці вбивства Гонгадзе, Гетьмана, Чорновола і так дальше. На цьому він робив свій піар і вигравав вибори. Але найбільше мене дивує те, що було ініційовано так зване отруєння. На цьому отруєнні був тоже зроблений піар і сьогодні, я переконуюся, з різної інформації, що найбільше не хоче правди про отруєння сам Ющенко. Скажіть, хто, коли і як робив спроби отруїти? Чи дійсно це було? Чи дійсно це чергова брехня? Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Василь Степанович, Олександр Іванович, давайте все-таки зосередимося на питаннях, які винесені сьогодні на порядок дня – інформація про нинішній стан. Тому що ви самі прекрасно розумієте, коли йде слідство по справі, то Генеральний прокурор нічого з цього приводу говорити не може, бо це таємниця слідства. Коли у вас буде така зацікавленість більша, то можна створити спеціальну комісію або написати звернення, або самому звернутися в прокуратуру і конфіденційно одержати якусь інформацію, якщо це можна робити, а на трибуні він цього зробити не може і я просив би, щоб він в межах хіба що закону, якщо він може якусь загальну інформацію дати, то, будь ласка.

 

МЕДВЕДЬКО О.І. Дякую, Олександр Олександрович.

Я можу вас тільки поінформувати про те, що дійсно, розслідування по цій кримінальній справі триває. Отруєння, факт отруєння встановлено експертизами, про що це ніяка не таємниця зараз слідства, оскільки про це неодноразово наголошувалось у засобах масової інформації. Хто причетний до цього отруєння не встановлено. Слідство продовжується, проводяться слідчі та оперативні розшукові заходи у цій кримінальній справі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Бронніков.

 

18:03:50

БРОННІКОВ В.К.

Александр Иванович, короткий вопрос, да - нет. Возбуждено ли дело против Бондаря, который не пустил депутатов на порог Секретариата Президента?

Второй вопрос вам задаст мой коллега Александр Пеклушенко.

 

МЕДВЕДЬКО О.І. Стосовно Бондаря кримінальна справа ще не порушена, оскільки тільки вчора мали місце ці події і до нас вчора, здається, сьогодні, надійшло звернення двох народних депутатів, тому мною доручено проведення перевірки. І ми в 10-денний термін приймемо відповідне рішення, якщо будуть підстави, буде порушена кримінальна справа.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Пеклушенко всеодно встигає задати запитання, будь ласка, Олександр Миколайович.

 

18:04:33

ПЕКЛУШЕНКО О.М.

Пеклушенко, фракция Регионов.

Прежде всего, я вас благодарю за искреннее выступление и сам факт вашего присутствия здесь отвечает на многие вопросы. Параллельно я хотел бы задать вам, как юристу номер один в этой стране, не надо комментировать указ, это действительно прирегатива Конституционного Суда. Скажите, пожалуйста, и дайте юридическую оценку действия председателя ЦВК, если на сегодняшний день вопрос конституционности не решен? Имеет ли он право начинать процедуру избирательной кампании?

Второй вопрос к вам, как к юристу, если подано в Конституционный Суд запрос, как вы считаете, этот вопрос до рассмотрения в Конституционном Суде имеет ли право ЦК начинать процедуру избирательной кампании? И ваше отношение к тем подписантам, в частности, к губернаторам, которые подписали поддержку сомнительного указа?

 

МЕДВЕДЬКО О.І. Дякую за запитання. Я хочу зразу, шановні народні депутати, зазначити, що вони більше носять такий політичний характер, а не правовий характер. Я дійсно не можу давати оцінку Указу Президента України, оскільки я не здійснюю нагляд за законністю указів, і з цього випливає те, що я не можу дати відповідь і на інші питання. Це аналогічно, як мені було доручено Президентом на зустрічі негайно провести перевірку законності постанов Верховної Ради, які були прийняті 2 квітня. Я аналогічним чином відповів Президенту, що я перевірку з цих питань не можу робити, оскільки це не входить в мою компетенцію згідно Конституції та Закону України „Про прокуратуру”.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Вернидубов.

 

МЕДВЕДЬКО О.І. І ще хочу, шановні депутати, звернути вашу увагу, вчора надійшло декілька звернень – 4 звернення від Партії регіонів – про  те, що я провів перевірку діяльності Центральної виборчої комісії.

 Так, хочу вас поінформувати, що згідно чинного законодавства я не здійснюю нагляд за діяльністю, за додержанням законів Центральною виборчою комісією. Якщо є порушення в діяльності Центральної виборчої комісії, а також і в низових ланах, це питання відноситься до судової компетенції.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Вернидубов.

 

18:06:52

ВЕРНИДУБОВ І.В.

Шановний Олександре Івановичу! Вам уже напевне відомо, що вчора велику групу народних депутатів хлопчисько з Секретаріату Президента не пустив до приміщення, вважаючи те, що ми вже не депутати і статусу такого не маємо і таке інше. Хоча, звичайно, міг би пустити як рядових громадян України.

Я хотів би перше питання таке невеличке задати: чи до Генеральної прокуратури зараз депутати проходять, немає тут якихось заперечень з вашої сторони чи з іншої?

А друге питання і головне – некоректно, звичайно, питати вас про законність указу і я цього не роблю. Але я хотів би таке: чи не вважаєте ви, що в такій ситуації, в критичній ситуації було б незайвим ваше звернення разом з іншими керівниками правоохоронних органів до народу, де б ви закликали до правопорядку і до інших речей. Дякую за увагу.

 

МЕДВЕДЬКО О.І. Дякую Іване Васильовичу!

Щодо першого питання, я думаю, що і присутні в цій залі народні депутати знають, що до Генеральної прокуратури і особливо до мене немає ніяких перешкод по телефонному дзвінку, а, навіть, і так, якщо з’являється народний депутат, я завжди його приймаю.

Що стосується звернення до народу.  Іване Васильовичу, я вважаю, що це більше відноситься до народних депутатів, до політиків, а не до Генерального прокурора, це не та ситуація. Що... моє звернення – це звернення у вигляді вказівки до прокурорів областей про те, щоб вони працювали тільки в правовій площині.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Сільченко.

 

18:08:39

СІЛЬЧЕНКО В.А.

Прошу передати слово Ярославу Мендусю.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу.

 

18:08:49

МЕНДУСЬ Я.П.

Ярослав Мендусь, фракція Соціалістичної партії.

Олександре Івановичу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Там щось не так.

 

МЕНДУСЬ Я.П. Депутати, громадськість останнім часом є свідками появи повідомлень від різних силових структур з приводу виконання ними невластивих їм функцій. Ну, зокрема, сьогодні є заява Служби безпеки України про те, що вона гарантує проведення виборів, забезпечить проведення виборів і так далі.

Питання перше. Чи належить це до функціональних обов’язків Служби безпеки України?

І друге. На засіданні уряду міністр оборони Гриценко говорив, що  він виконає наказ Президент щодо організації виборів в армії. Чи належить до функції міністра оборони організовувати вибори в армії, чи це все-таки функція Центральної виборчої комісії? І чи повинен він керуватися.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте закінчити думку, бо він там мікрофони перебирав поки.

 

МЕНДУСЬ Я.П. І чи повинен керуватися міністр оборони Конституцією і законами держави чи тільки розпорядженнями в даному випадку Президента держави? Дякую.

 

МЕДВЕДЬКО О.І. Дякую за запитання. Ну, я думаю, що я почну з кінця. Я думаю, що всім це зрозуміло про те, що міністр оборони, кожна посадова і пересічна людина повинна, перш за все виконувати Конституцію і закони України. Президент у нас головнокомандуючий і тому він може віддавати певні розпорядження і накази міністру оборони, які для нього є обов’язковими для виконання.

Що стосується проведення виборів, то це, перш за все прерогатива Центральної виборчої комісії і нижчестоящих виборчих комісій.

Служба безпеки, згідно закону про цю службу повинна, перш за все забезпечити безпеку держави, національних, державних інтересів, цілісність суверенітету і таке інше.

Що стосується діяльності Служби безпеки, я не знаю таких випадків, щоб вони займалися там виборами, вони повинні забезпечити тільки спокій і безпеку в нашій державі. Якщо є такі випадки, що вони безпосередньо займаються виборами, то, дійсно, вони не повинні цього робити.  Якщо  такі є сигнали,  то, будь ласка, ми розглянемо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Баранівський замість Червонописького.

 

18:11:23

БАРАНІВСЬКИЙ О.П.

Дякую, Олександре Олександровичу.

Шановний  Олександре Івановичу, вчора наш колега депутат народний Бульба повідомив депутатський корпус і всю громадськість  України про те, що голова обласної адміністрації Полтави зібрав усіх голів районних адміністрацій Полтавської області і  примусово під погрозою звільнення їх з роботи заставив підписати папір, де там написаний був текст, який говорив про те, що підтримують вони указ і тому подібне.

На мій погляд це є наруга над честю, достоїнством тої людини. Сьогодні Конституція кожному гарантує свободи. Це функцію якої він їх заставляв виконувати не пов’язана з їхніми функціональними обов’язками.

Чи буде кримінальна справа відкрита з приводу такого тиску, шантажу, я б сказав би.

 

МЕДВЕДЬКО О.І.  Дякую за запитання.

Я про це вперше чую. Давайте поступимо таким чином. Я доручу прокурору Полтавської області розібратися з цим випадком, якщо  провести відповідну перевірку, якщо це ,дійсно, підтвердиться, то буде відповідне реагування з боку прокуратури.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Спасибі, Олександре Івановичу. Ви звичайно дайте таке доручення, але Олександр Петрович мабуть може себе не тішити надію на справедливість в цьому відношення, тому що керівники районних адміністрацій мабуть ніхто не скаже про те, що  їх змушували підписувати. Хоч всі розуміють, що це так. 

Спасибі вам Олександре Івановичу.

Будь ласка, міністр внутрішніх справ Василь Петрович Цушко. Так само десь до 10  хвилин на доповідь, можна менше і до 10 хвилин на запитання.

 

 ЦУШКО В.П.

Уважаемый Александр Александрович, уважаемые народные депутаты.

В условиях обострившейся в общественно политической ситуации в Украине Министерство внутренних дел руководствуется строгим соблюдением норм Конституции  и Закона Украины.

Свою главную задачу мы видим в том, чтобы не допустить столкновение между людьми, которые поддерживают разные политические силы.

Одновременно мы обеспечиваем в полном объеме мероприятия по профилактике преступности и охране общественного порядка.

МВД  исходит с того, что политический кризис должен разрешиться на политическом уровне путем конструктивных переговоров между Президентом Украины и лидерами  политических сил. Если компромисса достигнуть не удастся, то  все участники конфликта должны руководствоваться решением Конституционного Суда. Никакое силовое решение политического конфликта неприемлемо.

В связи с этим  я принял следующее решение. 3 апреля я подписал распоряжение о переводе подразделений органов внутренних дел на усиленный вариант несения службы. Создали оперативный штаб в центральном аппарате МВД, региональных и транспортных управлениях. Установлено  круглосуточное дежурство  руководящего состава МВД, сформированы следственно-оперативные группы  и группы  документирования, усилена охрана важных и особо важных объектов, направлены дополнительные наряды милиции к местам массового нахождения граждан, создан мобильный резерв сил и средств на  случай  угрозы возникновения  групповых нарушений общественного порядка  или массовых беспорядков. В мероприятиях по охране общественного порядка  ежедневно участвует около  3 тысяч сотрудников киевского гарнизона ( это в столице), около 1 тысячи военнослужащих  подразделения особого назначения   находится в резерве министра. Для усиления киевской милиции з регионов были привлечены  1165 милиционеров. Оперативная обстановка, как в городе Киеве, так и в целом по стране остается стабильной. Ежесуточно регистрируется около  3 тысяч  происшествий с признаками преступлений. Более половины из них работниками милиции раскрывается, выражаясь служебным  лексикой, «по горячим следам» или, иными словами,   на протяжении суток.

По нашим оценкам ежедневно только в Киеве в массовых мероприятиях принимает участие  20 тысяч человек от разных  политических сил. К министру  внутренних дел официально обратилось руководство Верховной Рады  с  просьбой усилить охрану  комплекса здания Верховной Рады  и сделать невозможным срыв ее работы. В связи с этим здание Верховного Совета  взято под круглосуточную усиленную  охрану, которую несут около тысячи соответствующим образом экипированных  сотрудников милиции. Мы считаем, что  этого достаточно для того, чтобы исключить любые силовые акции против Верховной Рады Украины.

По просьбе  руководства Генеральной прокуратуры  с 3 апреля нашими работниками обеспечивается   круглосуточная внешняя  охрана   пяти  административных зданий Генеральной прокуратуры Украины. Отдельные задачи поставлены перед автоинспекцией милиции на железнодорожном транспорте, чтобы  не допустить приезд  протестующих граждан   с недозволенными, скажем так, предметами. Ежедневно между Киевом  и регионом курсирует более  300 автобусов, которые доставляют в столицу и увозят участников массовых мероприятий.

В период со второго по четвертое апреля в Киев поездами прибыло примерно 8,5 тыс. граждан. Всего в столице для обеспечения безопасности дорожного движения задействовано ежесуточно почти 500 работников ГАИ, которые работают в трехсменном режиме круглосуточно.

Мы ввели контроль провоза пассажирами предметов, которые могут быть использованы при массовых беспорядках – оружие, взрывчатка, биты, арматура, легковоспламеняющиеся вещества и другие. Такие же мероприятия проводятся в Управлении внутренних дел во всех регионах Украины. Милиция полностью контролирует ситуацию с обеспечением правопорядка в стране.

Одновременно с введением режима усиленной службы в каждом городе, в каждой области есть свои планы, которые вводятся в действие. Поэтому я прошу и политиков, и граждан, которые видят, что усилились наряды, не реагировать и не паниковать, потому что вчера такой случай был, когда в прессе «Украина» был увеличен штат охраняющих лиц со стороны милиции.

Тем не менее считаю, что ключи от кризиса все-таки находятся в руках Президента Украины, в руках политических сил и можно это достигнуть путем переговоров. Спасибо. Готов ответить на ваши вопросы.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Запишіться, будь ласка.

10 хвилин ми домовилися. Мармазов.

 

18:17:43

МАРМАЗОВ Є.В.

Матвєєв.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Матвєєв? Будь ласка. Зараз буде, не спішить, зосередьтесь поки що.

 

18:17:58

МАТВЄЄВ В.Г.

Дякую.   У мене у руках, Василю Петровичу, телеграма Ужгородського міського голови Сергія Ратушняка, в якій він говорить про не реагування зокрема Ужгородського міського відділу міліції на порушення закону, який, зачитую дослівно: „…не втручається в беззаконні дії окремих підприємців по перешкоджанню виконанню рішення суду та міської влади”.

В приватних бесідах підприємці і держані службовці не приховують, що ініціатива подальшої  самовільної торгівлі і таке інше, а так самосаботажу законних дій органів державної влади та місцевого самоврядування надходить від Балоги. Як могли б це прокоментувати, Василю Петровичу? Про що тут  йдеться пояснять, будь ласка.

 

ЦУШКО В.П. Я вам докладываю, что у нас, скажем так,  от наших смежников правоохранительных органов других ведомств получена информация, что сегодня Закарпатье – один из самых криминогенных регионов и названа цифра, что существует 27 ОПГ. Я сформировал оперативную группу, поставил задачу Главному управлению по борьбе с оргпреступностью. Эта группа работает там. Я думаю, что вы в скором времени услышите результаты работы и, независимо от фамилий кто там и как, мы будем действовать по закону и думаю, что наведем порядок.

Такая же группа сформирована и работает в Донецкой области после известных вам расстрелов в Мариуполе.

И такая же группа работает по Киевской, Днепропетровской, Одесской… ой, города Киева после известных расстрелов в  Киевской области и убийства господина Курочкина. Значит, я не буду дальше рассказывать, потому что это пока что информация… ну скажем, не для общего оглашения.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дайте закінчити думку.  

 

ЦУШКО В.П. Одновременно хочу отреагировать на обвинения, что возвращается «вор в законе». Мы этих воров в законе уже задержали 14 человек и вчера еще одного задержали. Это просто инсинуации, но хочу обратиться к вам, уважаемые народные депутаты, быть внимательнее при принятии  законов. Вы 14-го декабря приняли Закон Олийника и Портного (народные депутаты ыз фракции БЮТ) Про зміну до Кримінально-процесуального кодексу, статьи 236-7 та 236-8. Мы обратились (МВД,  Генпрокуратура, СБУ и Налоговая) к Президенту, чтобы он использовал вето. К сожалению, он вето не применил. Согласно этому закону, значит, сегодня любой суд может принять решение о прекращении возбуждении уголовного  дела. И последствия. Александр Александрович, не прерывайте, я хочу это сказать для общества и для депутатов, что это необходимо срочно изменить. Фактически этим законом парализована вся правоохранительная система страны. Примеры привожу.

Значит, банк, который Киевский универсальный. Уголовное дело под завершение, мы почти завершили для передачи в следствие, следствию 122 миллиона гривен, нагрели физлиц и 172 миллиона нагрели юридических лиц. Суд принял решение, а этими статьями, значит, суд принимает решение без участия прокурора, и материалы залышаются в суде. И ми не имеем права больше работать по этому уголовному делу. 300 с чем-то миллионов украдено у людей.

Второй момент. Мы взяли с поличным ВАТ «Точмаш». 300 тысяч гривен в Донецке взятка. С поличным взяли, классически взяли. Суд принимает решение: прекратить уголовное дело.

Дальше. Избивают журналистку в поезде, потому что она попросила, видите ли, соседа по купе в 12 часов выключить свет и лечь спать. Значит, ее избивают. Мы возбуждаем уголовное дело. Суд принимает решение: дело закрыть.

Это то, что сегодня происходит. При таких условиях воры в законе будут возвращаться. И не надо камень кидать в сторону милиции, Генпрокуратуры и так далее. Ни они, ни мы не можем ничего сделать. Это я говорю и повторяю еще, что два депутата, которые сегодня говорят: распускать парламент. А парламент должен принять это решение срочно. В противном случае к правоохранительным органам… Мы будем их ловить, но через два дня их будут выпускать. И ничего мы не можем сделать. Извините, что я это эмоционально говорю, но это паралич правоохранительной системы, если мы говорим о гражданах. Поэтому одно дело – говорить, другое дело – творить. И после такого закона тяжело. Это не политиканство. Я говорю сейчас как министр внутренних дел. С болью об этом говорю.

Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Спасибі. Бондарчук.

 

18:22:59

БОНДАРЧУК І.М.

Шановний Василю Петровичу. Народний депутат Бондарчук, фракція Соціалістичної партії України.

Я хотів би подякувати вам за те, що у цій непростій ситуації міліція добросовісно несе службу, чітко виконує свої обов’язки, не втручається у політичну складову протистояння. І це є запорукою того, що кровопролиття, яким дехто лякає людей, не матиме місце у нашому суспільстві.

Але я хотів би запитати так. Один із наших колег народний депутат Шкіль із фракції БЮТ попав у складну і тяжку дорожньо-транспортну пригоду. Загинуло двоє людей. Скажіть, будь ласка, що є нового, крім того, що ми одержуємо інформацію із засобів масової інформації? Що ви могли б сказати з цього приводу? Дякую.

 

ЦУШКО В.П. Иван Николаевич, спасибо за вопрос. Дело деликатное, касается нашего коллеги, касается погибших, членов семьи водителя, который второй участник ДТП. Идет сейчас разбирательство. Значит, я поставил задачу перед следственными органами, чтобы никаких влияний не было на это следствие, чтоб было объективное рассмотрение. Потому что, действительно, виноват один, который пересек двойную сплошную, но возникает у следствия вопрос, почему тормозной путь и реакция не позволила остановиться и не допустить этой аварии.

Поэтому позвольте мне, когда будет завершено дело и будет передано в суд, я тогда вам доложу, чтобы я не был похож на некоторых моих предшественников, когда раскрывают и делают пиар из трагедии людей.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Бабурін.

 

18:24:49

БАБУРІН О.В.

Бабурин, фракция коммунистов, Запорожье.

Уважаемые Василий Петрович, вы, наверное, знаете об инциденте, который был в Печерском суде. Сразу должен сказать, что ваши подчиненные работали профессионально и оперативно. Но после того, как они уехали, приехал, сегодня, сегодня, приехал небезызвестный Москаль и начальник управления Секретариата Галатей. Так вот, когда они закрылись и  пребывали в комнате судьи и помощника, которого вроде как там избили, через 15 минут, когда вскрыли это … Москаль объяснял, что он разыскивал тут «Альфу», а вот этот Галетей говорил, что он проводил допрос, запрос с этой пострадавшей.

Так вот, вы мне объясните, после того, как уехали ваши работники, проводилась беседа с вот этой вроде как пострадавшей. На основании чего и нет ли здесь какого-то давления, инструктаж или еще? После этого ее повезли на медицинское освидетельствование. Вот как вы прокомментировали бы действия начальника этого управления?

 

ЦУШКО В.П. Значит, разрешите мне не комментировать, мы занимаемся сейчас по этому инциденту. Могу вам доложить, что мы взяли полностью под охрану, усилили охрану, есть заявление судьи о том, что ему пошли физические угрозы по телефону. Мы обеспечим ему необходимую физическую охрану и охрану суда. По конкретному инциденту будет дополнительная информация, я вам ее сообщу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ткаченко. Александровська.

 

18:26:28

АЛЕКСАНДРОВСЬКА А.О.

Спасибо. Александровская, фракция Коммунистов.

У меня такой вопрос, у глав администраций областных есть заместители, которые курируют силовые органы. Вчера в Харькове, например, в Харьковской обладминистрации состоялась коллегия, на которой в том числе выступал заместитель главы администрации, фамилия его Стороженко, и он анализировал ситуацию с точки зрения безопасности, борьбы с преступностью в Харьковской области почему то он упоминал убийство Курочкина, то есть вышел за пределы вообщем-то Харьковской области. У меня складывается впечатление, что идет нагнетание ситуации, пытаются сложить картину, из которой можно будет якобы сделать вывод, что правоохранительная система не работает и тогда Президент выступает у нас гарантом Конституции, безопасности и, так сказать, обеспечит всем защиту. Скажите, пожалуйста, в какой мере подчинены ваши структуры главам областных администраций?

 

ЦУШКО В.П. Спасибо вам большое. Ни в какой ни один глава администрации не управлял, не управляет и не будет управлять милицией и любое другое должностное лицо, кроме Цушко. Эти попытки были у нас уже со стороны некоторых, которые прикомандированы и так далее, не получится. И разрешите мне с этой трибуны поблагодарить всю милицию за понимание ситуации и за выполнение закона о милиции. Я благодарю весь личный состав всей Украины.

Следующее, я дал вчера телеграмму во все органы Внутренних дел, по которой сказано главное, никакой политики, соблюдение нейтралитета политического, выполнение своих обязанностей согласно закона о милиции и  никакого выхода за пределы этого закона.

Дальше, информирую, что я ежедневно докладывают премьер-министру обстановку, ежедневно докладывают Президенту обстановку и самый большой ажиотаж ходит вокруг Внутренних войск. Внутренние войска никто, нигде, никогда не применит. Но Внутренние войска в городе Киеве привлекаются для помощи в  охране общественного порядка…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте закончить мысль.

 

ЦУШКО В.П.   … когда проводятся массовые мероприятия по одной простой причине: гарнизон Киевский не выдерживает напряжения, потому что нам нужно и ночью  дежурить. Об этом доложено Президенту, об этом доложено Премьер-министру, я буду делать это публично. Милиция непубличной не будет. Поэтому я заверяю и тех депутатов, которые в зале, и тех, кто за пределами зала, чтобы прекратили инсинуации вокруг Министерства внутренних дел, если  кого-то что-то интересует - пусть обращаются напрямую.

Дальше. Взаимодействие между мной, Наливайченко - исполняющим обязанности СБУ, Плютою - начальником УДО, у нас есть прямое взаимодействие, мы обеспечим эти решения.

Следующее. Есть распоряжение Кабинета Министров о взятии под охрану Кабинета Министров от 30 марта. Я его выполняю. И во дворе Кабинета Министров находится постоянно резерв министра внутренних дел.

Очень просто: двор Кабинета Министров самый удобный для охраны трех зданий, в случае возникновений каких-то необходимостей усиления охраны. Имеется ввиду: Администрации Президента, Кабинета Министров и Верховной Рады. Мне звонил по этому вопросу Президент я ему, буквально, сегодня я ему доложил ситуацию. Это не внутренние войска,  это обычные милиционеры.

Поэтому еще раз говорю никаких противоправных действий ни в планах, нигде нет. Если кого-то интересует ситуация - я ее буду докладывать. Я не собираюсь что-то скрывать. И единственно, если не будет внешних провокаций, со стороны нас не будет никаких провокаций, никаких еще раз заверяю вас,   парламент Украины.

Следующее. Я сегодня сказал на РНБО, что я признаю парламент и по любому вызову буду приходить к вам и отчитываться (О п л е с к и)

Второе. Я признаю правительство и признаю Президента, и выполняю по мере компетенции каждого из этих органов выполняю данные мне поручения. Но, хочу, чтобы все понимали, что в итоге персональную ответственность, как подчеркнул Президент позавчера на совещании, несу я. Я это тоже хочу, чтобы все понимали в стране, я несу персонально ответственность. И я ее буду нести в рамках закона, и действующей Конституции, и не дам столкнуть милицию на какие либо провокации, чтобы ее использовали. Вы знаете, что всегда потом крайними остаются те, кто исполнял, никогда не находят тех, кто давал приказы. Поэтому любые приказы, если мне будут даваться только в письменном виде и тогда я буду анализировать их правомерность, их исполнение. В этом я заверяю вас и весь народ Украины.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Спасибі. Сідайте, будь ласка. Шановні. А! Я забув, я ж назвав його прізвище, да. Да, это точно. Хара Василій Григорович. Будь ласка.

 

18:31:32

ХАРА В.Г.

Уважаемые Василий Петрович, со второго апреля, вы это знаете, и со дня издания антиконституционного преступного Указа о разгоне Верховной Рады в стране сложилась очень опасная ситуация. И Президента Ющенко называют Президентом гражданской войны, а к этому он ведет. Скажите, пожалуйста, почему не выполняется 60 статья Конституции, которая гласит, что в отношении авторов незаконных распоряжений указов и исполнителей наступает юридическая ответственность? В отношении автора, понятно, он неприкасаемA трудно. Но губернаторы клянутся в верности, выполняют используя незаконные методы, выполняют это распоряжение, давят на председателя райгосадминистрации, Юрий Павленко с Житомира вообще собрал силовиков и сказал, мы будем выполнять любое задание Президента, Давидович без решения комиссии дает команду на местах работать и так далее. Почему мы молчим?

И второе. Как вы относитесь к покушению на свободу вице-премьер-министров Андрея Клюева, Дмитрия Табачника и по целому списку, о котором говорят не только в средствах массовой информации, ну и депутаты докладывали с трибуны. Спасибо.

 

ЦУШКО В.П. Спасибо. Я начну со второго вопроса по отношению к Клюеву, он к нам обратился, что к нему поступили физические угрозы физического насилия к нему, мы взяли его под охрану, выполняем закон.

По отношению к заявлениям глав администраций и так далее. Я вас заверяю еще раз, что если кто-то из милиционеров будет выходить за пределы и забудет, кто дает им приказы и перед кем они подотчетны, они не будут работать в милиции.

Касательно правовых оценок то, что происходит, это не компетенция милиции, поэтому я не буду это комментировать. Как член РНБО, как политик, я сегодня выразил свое отношение своим голосованием на заседании РНБО. Как министр внутренних дел, я выполняю Конституцию и Закон «О милиции». Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Спасибі. Побажаємо Василю Петровичу і Олександру Івановичу професійності у всіх службовців, котрі у цих відомствах працюють.

А далі скажу таке. Анатолій Степанович Гриценко запрошувався так само. Він очевидно зайнятий, бо на засідання не зявився.

Я гадаю, що в нас буде час і ще  задати йому запитання із цього приводу в тому числі.

Я прошу. Дальше. Відносно  Литвина Миколи Михайловича. Він вранці був у нас на засіданні і начальник штабу його присутній. Одначе я можу вам сказати, що сьогодні було засідання РНБО, на якому я був присутній, до командуючого прикордонними військами в контексті нинішньої ситуації, власне, ніяких запитань не було і немає. Тому що він чітко виконує свої функціональні обов’язки і так само налаштовує служби свої, підвідомчі служби. Тому не будемо  ми мабуть  гаяти час його і ваш на ці, на цю інформацію.

По керівнику управління державної охорони … з незрозумілих причин його немає зараз, тим паче я його бачив і нагадав йому, що перенесено засідання на після обіду.

Я думаю, так само в нас буде час і можливості поставити акценти стосовно цих посадовців.

Немає також і  голови Служби безпеки, виконуючого обов’язки голови Служби безпеки.

Ну не знаю, можливо тому, що він виконуючий обов’язки, а не голова, він вважав, що  не обов’язково бути, але в будь-якому разі ми вважаємо, що це неповага до  парламенту і це будемо мати на увазі   обов’язково.

На завершення цього пункту нашого засідання хочу сказати, що під час розгляду питання на Раді безпеки  і оборони доручення дані відповідним службам аби вони працювали в межах Конституції і  законів, і наголос зроблений відносно необхідності  посилення їхньої діяльності  у сфері забезпечення порядку під час  виборчої кампанії, так як в указі звучить. Хоч ми прийняли відповідне рішення і  незалежно від того, чи  кампанія би була, чи її немає, парламент працює, функціонує   у штатному, так би мовити,  режимі. Я  би хотів  закликати вас завтра до 10 години ранку прийти на засідання Верховної Ради.