Стенограма пленарного засідання

15 червня 2006

ЗАСІДАННЯ  П’ЯТЕ

Сесійний зал Верховної Ради України

15 червня 2006 року, 10.00 година

Веде засідання  ТУРЧИНОВ О.В.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Шановні колеги,  прошу реєструватися.

10:00:14

Шановні колеги, зареєструвалося  у залі 325 народних депутатів.

Ранкове засідання Верховної Ради оголошую відкритим.

Шановні колеги! Я хочу за традицією нашої Верховної Ради привітати  народного депутата Святаша Дмитра Володимировича  з днем народження.

(О п л е с к и)

Зараз  я хочу надати слово керівнику тимчасової робочої групи Івану Сидоровичу  для повідомлення. Будь ласка, Іване Сидоровичу.

Увімкніть мікрофон Сподаренку.

 

БОКИЙ І.С.

Шановні народні депутати! Вчора раптово у молодому віці помер видатний український співак бас, соліст Національної опери, народний    артист України Микола Шопша. Його імя широко відоме  у мистецькому світі, він був улюбленцем кількох поколінь, і я прошу вшанувати його память хвилиною мовчання.

(Х в и л и н а  м о в ч а н н я )

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Прошу сідати.

Шановні народні депутати! За порядком денним, який затвердила Верховна Рада  ми продовжуємо розглядати питання, повязане  з переліком комітетів Верховної Ради і їх діяльність.

Я прошу перед тим, як ми почнемо розглядати це питання,  записатися і 5 хвилин  переговорити з процедури розгляду цього питання.

Будь ласка, увімкніть систему. Запишіться, будь ласка,  колеги.

Шановні народні депутати, слово надається представнику фракції Соціалістичної партії України Шибко Віталію Яковичу. Будь ласка, Віталію Яковичу. Віталій Якович, включіть мікрофон.

 

10:02:53

ШИБКО В.Я.

Я дякую, Валентин Олександрович.

Я хотів би звернути шановних колег на те, що, дійсно, ми на сьогоднішній день маємо два документи, які сьогодні є пропозицією від наших колег. Стосується це переліку тих комітетів, які ми на сьогоднішній день можемо затверджувати, а також кількість цих комітетів. Я хотів би, щоб ми, коли виходили з того, як будемо розглядати це питання, виходили, в першу чергу, за доцільність, тому що іноді складається враження, що ось на сьогоднішній день є людина і їй треба відповідний комітет. А якщо хочете знати, то більшість парламентів якраз ідуть тим шляхом, щоб мати менше комітетів.

Ну наприклад, ви знаєте, що Рада Європи взагалі має 10 комітетів. Тому я пропоную, якщо будемо розглядати, давайте відходити все-таки від дійсно тих комітетів, які ми маємо на сьогоднішній день – 24 плюс одна комісія, і це буде доцільно для розгляду. Дякую. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.   Будь ласка, ввімкніть мікрофон депутата Комара, фракція Партії регіонів.

 

10:04:07

КОМАР М.С.

Прошу передати слово Азарову Миколі Яновичу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Прошу ввімкнути мікрофон пана Азарова.

 

10:04:16

АЗАРОВ М.Я.

Уважаемые народне депутаты, я возвращаюсь к предложению, которое Партия регионов вчера озвучила на заседании Верховного Совета - Ивану Сидоровичу как руководителю подготовительной группы собрать подготовительную группу и довести до конца решение вопроса по структуре комитетов, которое было начало в процес се работы подготовительной группы.

Подчеркиваю, что проект подготовительной группы был проголосован за основу. Остается согласовать детали и   проголосовать его в целом и выносить в зал заседаний Верховного Совета как согласованный проект подготовительной группы.  Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановний Микола Янович, я хочу сказати, що  за Регламентом Верховної Ради можна розглядати проекти внесених постанов. На сьогодні у нас внесено три постанови і саме ці постанови ми можемо з вами розглядати.  Будь ласка, вносьте постанову на базі тих пропозицій, про які ви зараз говорили.

Будь ласка, я прошу включити мікрофон депутата Кузьменка, фракція Соціалістичної партії України.

 

10:05:32

КУЗЬМЕНКО С.Л.

Прошу передати слово Вінському.

 

10:05:42

ВІНСЬКИЙ Й.В.

Шановні народні депутати!

Вінський, Соціалістична партія України.

Ми всі прекрасно повинні розуміти, що очевидно модель прийняття рішень Верховною Радою, яка діє без формування коаліції  відповідної, буде не продуктивною. Завжди. Ми можемо навіть це питання  проголосувати щодо комітетів, але ми на наступному питанні  знову ж таки не найдемо компромісу. Тому безумовно треба розуміти, що ми можемо говорити багато про  склад комітетів, про їх формування. Наша фракція свою позицію висловила чітко, що має їх бути стільки, скільки є, але треба розуміти: ті політичні сили, які зараз взяли на себе відповідальність формувати коаліцію, повинні її сформувати в новому форматі. Сьогодні гра  в руках  Партії регіонів, і ми будемо чекати поки Партія регіонів сформує свою коаліцію.

(О п л е с к и)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. 

Будь ласка,  Александровська, фракція комуністів.

 

10:06:45

АЛЕКСАНДРОВСЬКА А.О.

Прошу передать слово Цибенку Петру Степановичу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ввімкніть мікрофон пана Цибенка.

 

10:06:53

ЦИБЕНКО П.С.

Спасибі. Фракція комуністів, Цибенко.

Шановні колеги, я дивлюсь, судячи по тим документам, які сьогодні роздали, близька до здійснення віковічна мрія "Нашої України" про ліквідацію Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів. Мені зрозуміло щодо них все, як вони діють, бо справді це  ті дії, які вони здійснюють, це помста старшому поколінню за те, що вони зробили для країни і народу, за те, що зламали хребет гітлерівському фашизму, за те, що ветеранів не хочуть   ставити на коліна перед бандерівщиною. Але мені не зрозуміло, чому у цих діях найбільша фракція Верховної Ради їх підтримує. Ви що, не розумієте, що мова йде про те, щоб ліквідувати цей комітет саме заради того, що він заперечує проти реабілітації ОУН – УПА?! Ви і в цьому їх хочете підтримувати?! Ну, тоді, вибачте, прапор вам в руки – і голосуйте разом з ними! Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякуємо.

Шановні колеги, останнім надається слово пану Цушко, фракція Соціалістичної партії України. Будь ласка, включіть мікрофон народного депутата Цушка.

 

10:07:56

ЦУШКО В.П.

Прошу передать слово Рудьковскому Николаю Николаевичу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, ввімкніть мікрофон.

 

10:08:07

РУДЬКОВСЬКИЙ М.М.

Рудьковський, фракція соціалістів.

Шановні народні депутати, дійсно, нам потрібно було б сьогодні не стояти на місці, а розглянути питання і прийняти рішення щодо кількості комітетів. Мені здається, якщо є необхідність – я звертаюся до тимчасової Президії, - зібрати ще раз керівників фракцій і зробити на кілька хвилин перерву – і погодити компромісний варіант, для того щоб народні депутати могли записуватися і отримати свої робочі місця.

Інше питання. Групою народних депутатів було внесено постанову про те, щоб в суботу 17 числа провести теж робочий день. Я все-таки сподіваюся, що до того часу будуть якісь досягнуті домовленості, і ми б могли почати обирати керівництво Верховної Ради.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякуємо.

Шановні колеги, я ще раз кажу, що за рішенням Верховної Ради ми повинні розглядати ті питання, які ми включили до розгляду. І перед тим, як перейти до обговорення внесених постанов, я хочу для репліки надати слово народному депутату Сподаренку.

Будь ласка, ввімкніть мікрофон Сподаренка. Ой, я вибачаюся… Бокия мікрофон ввімкніть, будь ласка, Іван Сидорович.

 

10:09:50

БОКИЙ І.С.

Шановні колеги, я хочу відповісти дуже шанованому мною Миколі Яновичу Азарову.

Микола Янович, ми з вами працюємо в підготовчій групі. І ви памятаєте, як обговорювалося питання про комітети. Власне кажучи, представники найбільших фракцій не захотіли це питання обговорювати у підготовчій групі і ми перенесли його на погоджувальну раду. На погоджувальній раді такого самого обговорювання не відбулося. З посиланнями на те, що це  доцільно буде тоді, коли буде створена коаліція. Отже, Микола Янович, нема, як кажуть, предмета для спору. Ми можемо скликати знову підготовчу групу. Це не  довго робиться. От, але ви ж добре знаєте, хто відмовився тоді обговорювати це питання. Тому  давайте його обговорювати вже в сесійній залі. Врешті останнє слово не за погоджувальною радою, не за підготовчою групою, а за Верховною Радою.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати,  ми розпочинаємо розгляд питання повязаного з переліком, кількісним складом, предметом відання комітетів Верховної Ради  України. Як я сказав, внесено три постанови народними депутатами: дві постанови від народних депутатів фракції „Наша Україна” і одна постанова від депутатів фракції "Блоку  Юлії Тимошенко".

За надходженням цих постанов слово надається народному депутату Ключковському Юрію Борисовичу,  для того, щоб він доповів постанову, яка внесена їм та  народним депутатом Зваричем.

 

10:11:37

КЛЮЧКОВСЬКИЙ Ю.Б.

Шановні, шановна президія, шановні колеги, Ключковський Юрій Богданович. Я дуже би просив мого батька не перейменовувати на старості.

Ми внесли проект постанови, який погоджений в основному з нашою фракцією щодо переліку і розподілу повноважень комітетів. Відразу відповідаючи на бурхливий закид колишнього голови комітету з питань пенсіонерів, ветеранів та інвалідів, пана Цибенка хочу звернути увагу всіх і насамперед слухачів і глядачів, що немає в нашому проекті ліквідації цього комітету. А пан Цибенко говорить відверту неправду.

Іде мова про те, як ми і пропонували, про те, щоб обєднати комітет з питань соціальної політики і праці з комітетом питань інвалідів, ветеранів і пенсіонерів в єдиний комітет, який  ми запропонували називати: з питань соціальної політики, праці, пенсіонерів, ветеранів та інвалідів. Як ви бачите, навіть у назві комітету ця специфіка відповідних категорій виборців з їх властивими проблемами відображена. Питання тільки в тім, чи цим буде займатися єдиний комітет, з єдиних позицій, чи це будуть робити два різні комітети з різних політичних насамперед позицій.

Щодо інших питань, то вони очевидні тут у проекті постанови, я не буду про них говорити. Єдине, що я хочу сказати, наша фракція переконана, що зараз розглядати це питання немає сенсу. Що потрібно спочатку визначитися з принциповими позиціями, з формуванням або неформування коаліції, а тоді займатися переліку і повноважень, і формування комітетів. Бо інакше вийде так, що Верховна Рада сформує комітети, але піде на розпуск. А такої абсурдної лінії поведінки хотілося б уникнути. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Шановні народні депутати,  запишіться на запитання. І прошу, поки депутати записуються, надати можливість для репліки народному депутату Цибенку.

Будь ласка, увімкніть мікрофон народного депутата Цибенка.

 

10:13:54

ЦИБЕНКО П.С.

Спасибі. Фракція комуністів, Цибенко.

Шановні колеги,  ви знаєте, багато перепон на шляху співробітництва Президента України з Верховною Радою. І зокрема останні події в Криму просто чітко засвідчили, кому служить ця людина. Але однією з причин того, що ці відносини не складаються, є гідний представник Президента у Верховній Раді України.

Учора, представляючи комітет, він тричі його назвав і тричі назвав по-різному. То я ще раз стверджую, що об’єднання двох комітетів – Комітету з питань соціальної політики і Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів – де-факто це і є ліквідація комітету. Оскільки за спиною Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів кожен третій громадянин України. Причому люди, до цієї категорії людей відносяться люди, які я умовно можу сьогодні назвати золотим поколінням людей України, які зробили все для країни і сьогодні на схилі років чекають захисту. Тому, я ще раз хотів би наголосити на тому, що це чітка позиція…

 

КЛЮЧКОВСЬКИЙ Ю.Б. Я, користуючись можливістю, що я на трибуні, хочу сказати,  що я гордий з тим, що навіть комуністи  мене визнають достойним представником  народного Президента Віктора Ющенка. Тому, в цьому відношенні,  для мене ваша позиція тільки підтвердження цього. А що стосується  дальших ваших слів, то ви продовжуєте неправду. Тому що вчора проекту постанови не було, а сьогодні проект постанови є і я прошу відкрити на другій сторінці і прочитати позицію, як називається комітет. Тому не вводьте в оману нікого,  ні депутатів, ні слухачів.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні  колеги, починаємо запитання до доповідача. Прошу включити мікрофон народного депутата Сухого. Регламент 5 хвилин.

 

10:15:45

СУХИЙ Я.М.

Дякую. Ярослав Сухий, фракція Партії регіонів, місто Запоріжжя.

Юрій Богданович, я вчора в своєму виступі  підтримав вашу пропозицію стосовно того, що  підхід до розгляду цього питання має бути прагматичним, без емоцій і без напливу демагогії та популізму. Тому я хочу зараз вам задати запитання: чи підтверджуєте ви далі ту точку зору вашу і автора, якого ви тут представляєте, в тому аби до питання, серйозно, аналітично, до питання формування комітетів   ми підійшли після того, коли буде сформована коаліція. Це перше питання.

І друге питання. Скажіть, будь ласка, все-таки, я думаю не варто ламати коп’я тут навколо Комітету з питань соціальної політики та праці і пенсіонерів і інвалідів,  тому що це різні відання. Соціально-трудові відносини і соціальна захищеність, соціальне страхування і соціальне забезпечення - тут немає ніякої проблеми, так в усьому світі. Поки що ми в перехідному періоді і цей комітет потрібно зберегти. Політики тут …

 

КЛЮЧКОВСЬКИЙ Ю.Б.  По-перше, я б сказав, що пенсійне страхування є теж соціальним страхуванням і я не бачу можливості окремо проводити політику в страхуванні від небезпечних випадків, а окремо у пенсійному страхуванні. Тому не бачу принципової відмінності.

Що стосується позицій, з яких… чи я сьогодні підтверджую те, що говорив вчора? Так, підтверджую. Адже ж першим  стимулом, який спонукав нас внести свій проект постанови була відмова від легковажного ставлення до цієї проблеми і саме тому запропонували проект постанови ми, де є не тільки перелік і назви комітетів, але і предмети їх відання. Ми абсолютно не претендуємо на істину в останній інстанції. І тому, ми погоджуємося з тим, щоб цей проект постанови був прийнятий сьогодні лише за основу, а найкраще, був би прийнятий після того за основу, коли буде сформована коаліція, яка візьме на себе відповідальність за організацію роботи Верховної Ради. В тому відношенні, я підтверджую вчорашні заявлені позиції і вони викладені в цьому проекті.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Сивульський Микола Іванович, фракція „Блок Юлії Тимошенко”.

 

10:18:03

СИВУЛЬСЬКИЙ М.І.

Микола Сивульський, фракція БЮТ.

Прошу передати слово Миколі Томенко.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Микола Томенко.

 

10:18:15

ТОМЕНКО М.В.

Шановний Юрію Богдановичу, я радію, що ми йдемо вже прогресивним шляхом, вже ми не збільшуємо комітети, як Партія регіонів пропонувала до 29-ти і це певний вже крок. Єдине, що мене непокоїть, що від вашої фракції дві постанови, я хотів би, щоб ви пояснили логіку ваших дій.

І я повністю вас підтримую, вашу стурбованість про те, що коаліція до сих пір не створена. Я хотів би, щоб ви, якщо можна, проінформували, тому що в кулуарах там усілякі розмови ходять, що вже ви погодили програму діяльності в коаліції з Партією регіонів. І на вимогу Віктора Януковича, розділ про політичну реформу, буде називатися „Не зрадь Майдан!”, а на вимогу Ахметова розділ по боротьбі з корупцією буде називатися „Бандитам – тюрми!”. Прошу, проінформуйте, будь ласка.

 

КЛЮЧКОВСЬКИЙ Ю.Б. Шановний пане Миколо, ваша, так би мовити, гумористична спрямованість запитання б’є мимо цілі. Наша фракція не веде переговорів з Партією регіонів, про це я заявляю офіційно, і тому в нас немає жодних погоджених з нею позицій.

А що стосується легковажного ставлення до переліку комітетів, я радий, що ви помітили, що комітетів наша фракція пропонує всього 25-ть, а не так, як ви вчора заявляли, 29-ть. Я радий, що ви відмовилися від своїх слів.

А що стосується пана Михайла Поживанова, то він здійснив свої персональні депутатські повноваження, запропонувавши від свого імені проект постанови.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Бульба народний депутат, фракція Соціалістичної партії України.

 

10:19:46

БУЛЬБА С.С.

Прошу передати слово Василю Цушко.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, народний депутат Цушко.

 

10:19:59

ЦУШКО В.П.

Цушко, социалисты.  Юрій Богданович, каждый год, а точнее, каждый созыв мы начинаем то, что делим комитет по финансам. Но, первое – это инициируют наши коллеги народные депутаты, бывшие работники органов налоговой инспекции.

 И, второе, причина, что нагрузка на этот комитет, говорят, очень большая. Конечно большая. Потому что регистрируются законопроекты, в которых народный депутат один предлагает ставку налога 10 процентов, другой – 15, третий – 20. И только по НДС несколько сотен законопроектов было. Комитет с этим справляется, не справлялся зал сессионный.

И следующее. Какая  мотивация разделения публичных финансов и корпоративных, как потом увязывать? Только персональное желание получить должность … ? Спасибо.

 

КЛЮЧКОВСЬКИЙ І.Б. Насамперед, пан Цушко, ви ж, мабуть, читали той проект угоди коаліційної і ті погоджені питання, які лише через не конструктивну позицію соціалістів не були підписані. Адже там було передбачено про розділення публічних і приватних фінансів. Якщо приватні фінанси, корпоративні фінанси залишаються у власності корпорації і держава лише знімає податки, то публічними фінансами розпоряджається. І це принципово різні речі. Але, якщо ви візьмете на себе труд відкрити 8 сторінку проекту постанови і подивитеся на предмети відання двох комітетів, які ми пропонуємо, то ви побачите принципову різницю між їх предметами відання. І не треба так хитати головою, бо голова облдержадміністрації колишньої мав би знати цю різницю.

Отже, йде мова про те, що Комітет з питань фінансів  та банківської діяльності буде  займатися питаннями грошово-кредитної політики, валютного регулювання, режиму цінних паперів, а не податками. А оскільки нас чекає серйозна податкова реформа, я думаю немає в залі народного депутата України, який під час виборчої кампанії при зустрічах з виборцями не говорив про необхідність податкової реформи. То саме для того, щоб цей комітет міг цілеспрямовано ним займатися, з його відання треба вилучити інші проблеми, які до цього не стосуються.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, час для запитань вичерпано. Я прошу Юрія Богдановича сідати.

Слово надається для представлення проекту постанови народному депутату України від фракції „Наша Україна”  Поживанову.

 

10:22:46

ПОЖИВАНОВ М.О.

Доброго дня, шановна Президія, шановні народні депутати України.

Я дійсно підготував цей законопроект після того, як вчора  дуже довго і без виходу ми  обговорювали це питання. Я, враховуючи власний досвід роботи вже в двох попередніх скликаннях, роботи  на рівні Київської міської державної адміністрації, запропонував власним проектом постанови скоротити існуючу кількість комітетів з 24-ох до 22-ох та певною мірою упорядкувати  сфери їх функціональної  діяльності.

Я не хотів би розгортати тут дискусію навколо кількості комітетів, а переконаний, що питання є в структурованості, необхідності і відповідності існування та функціонування  того чи іншого парламентського комітету законодавчим реаліям сьогодення, сучасним потребам суспільства.

Я зараз не хотів би зупинятися по функціональності кожного комітету, враховуючи ті думки, які пролунали і від  Юрія Ключковського, який зараз висловлював пропозиції і я чув все обговорення з цього питання, коли Олександр Валентинович Турчинов давав свої пропозиції.

Я б запропонував наступне. Я готовий не ставити даний законопроект, чи проект постанови, сьогодні на голосування, а відправити його в комісію, щоб разом з  усіма пропозиціями він був доопрацьований і  тоді б ми вийшли на єдине рішення.  Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я так зрозумів, що ви знімаєте свій  законопроект.

 

ПОЖИВАНОВ М.О. Я пропоную, щоб комісія його обговорила.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, коли законопроект знімається, тоді ми не будемо задавати питання доповідачу, так я розумію?

 

ПОЖИВАНОВ М.О. Ні, я його хочу об’єднати з законопроектом і всім, щоб ми знайшли спільну мову.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу тоді сідати. Тобто внесена пропозиція, я так розумію, зняти цей законопроект і об’єднати  його до доопрацювання, передавши всі матеріали робочій групі, поки не буде у нас створено інших, скажімо, груп для опрацювання цих законопроектів.

Шановні колеги, я щоб зекономити час, з вашого дозволу хочу представити третій проект постанови. Цей проект вже вчора представляв Микола Томенко і я нагадаю, що сенс цього проекту полягає в тому, що залишається кількість і перелік комітетів, які до останнього дня діяли у Верховній Раді. Це відповідає і матеріально-технічному забезпеченню цих комітетів і кадровому забезпеченню, і саме такий підхід дозволить почати роботу в комітетах не змінюючи ні приміщення, ні перетусуючи апарат комітетів, а зразу почати роботу не відкладаючи після того, як ми приймемо з вами рішення щодо участі народних депутатів в роботі того чи іншого комітету та оберемо керівництво цих комітетів. Це найбільш простий і ефективний варіант дії.

Що стосується зауважень, які були висловлені вчора до цієї постанови. Не було в ній предмета відання комітетів і саме з предметом відання комітетів, який відповідає предмету відання затвердженого розпорядженням минулого керівництва Верховної Ради, саме цей перелік відання вам пропонується. Тому це доопрацьований варіант постанови і коли немає питань з цього приводу, я пропоную перейти до обговорення фактично двох проектів постанов, які сьогодні пропонується проголосувати. Немає заперечень? Тоді переходимо до обговорення.

Прошу народних депутатів записатися на обговорення постанов, які вам представлені. Будь ласка. Прошу записатися.

Шановні колеги, щодо регламенту обговорення. До 20 хвилин, немає заперечень? Немає заперечень. Я думаю, що всі фракції, всі могли б все ж таки виступити, я думаю, що це достатньо логічно. Коли немає заперечень, я прошу включити систему „Рада” і висвітлити тих, хто записались. Слово надається Безсмертному Роману Петровичу від фракції „Наша Україна” Будь ласка. Є прохання передати слово Оніщуку, так я розумію? Будь ласка, пан Оніщук. Народний депутат Оніщук. Можна з трибуни.

 

10:28:02

ОНІЩУК М.В.

Шановні народні депутати! Шановні громадяни України!

Насправді, питання щодо визначення переліку і предмету відання комітетів парламенту є досить значущим питанням, оскільки Верховна Рада України працює саме в такій спосіб, і всі ми, народні депутати, здійснюємо свою професійну діяльність на постійній основі, працюючи в комітетах. Тому невипадково стільки уваги, власне, приділяється сьогодні сьомого комплексу питань пов’язаних із організацією роботи парламенту. Саме організацією роботи, оскільки комітети – основний, організаційний елемент і структура Верховної Ради України.

З огляду на це, попри те, що сьогодні, і ви звернули увагу, наші колеги - Безсмертний, Зварич внесли проект постанови, який має на меті розширити дискусію навколо питання щодо структури і предмету відання комітетів видається, що завершеною вона може бути лише тоді, коли парламент буде здатний вирішити основне політичне питання – це питання щодо утворення коаліції, а відповідно і обрати керівні органи Верховної Ради України.

Тому наша позиція полягає в тому, щоб продовжити обговорення цього питання, маючи на увазі і доручення Погоджувальній раді, та, власне, робочій групі, які б змогли прийти до погоджувального рішення стосовно структури та предмету відання комітетів, маючи надію, що за цей  час також будуть активно просуватися і питання, пов’язані із створенням парламентської коаліції, яка, власне, і повинна визначити, вирішити основне конституційне питання – щодо формування уряду та обрання керівних органів парламенту. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Слово надається народному депутату Потімкову, „Блок Юлії Тимошенко”.

Будь ласка. Не чую. Слово передається народному депутату Яворівському, будь ласка, Володимир Олександрович.

 

10:30:30

ЯВОРІВСЬКИЙ В.О.

Володимир Яворівський, „Блок Юлії Тимошенко”.

Шановні колеги, шановні наші виборці! Я ось міркував над цією проблемою, яку ми з вами обговорюємо, і прийшов до такого висновку, що, звичайно, ідеально було би, якби ми створили 450 парламентських комітетів. Але тоді виникає інша проблема. Що кожен же голова мусить мати заступника і мусить мати ще секретаря. Отже, я думаю, що ідеально було би все-таки 150 парламентських комітетів, і тоді все стало б на свої місця, всі мали б посади, всі були б задоволені.

Але давайте поміркуємо і про інше. З того приводу, що уявімо собі, що ми натворимо зараз. І сьогодні комітети, скажімо, комітет з питань свободи слова розташований десь там, аж на Лесі Українки, Бог зна де. А тепер давайте ще додамо комітети, - це нові машини, чи порахував хто-небудь які площі нові потрібно? Скільки нових штатів потрібно?

Через те я абсолютно переконую, що треба повгамувати ці амбіції, поставити крапку і проголосувати за ті комітеті, які себе виправдали, які вже перевірені життям. І, по-моєму, дискусії тут зайві.

А також, я постійно якось сьогодні от думав, виступав тут мій колєга Ключковський, от, стало відомо, сьогодні всі говорять про те, що розпочалися переговори широкого формату із партією „Наша Україна” з Партією регіонів. Я хочу привітати моїх колег з таким сміливим рішенням. І дуже попросив би колєгу мого, чи Ключковського, чи, скажімо, Кендзьора, коли ви будете, об’єднаєтеся, із Тарасом Чорноволом коли будете їхати до Львова, візьміть мене. Я хочу подивитися, як вас зустрінуть.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, слово надається народному депутату Бондарчук, фракція Соціалістичної партії України. Будь ласка.

 

10:32:32

БОНДАРЧУК І.М.

Шановні колеги, депутат Бондарчук, фракція Соціалістичної партії України.

Вважаю за доцільне підтримати і проголосувати за основу проект, внесений депутатами Турчиновим і Боднарем. Немає необхідності повторювати аргументацію на користь цього проекту.

Що ж до конкретних зауважень до проектів, внесених  депутатами Ключковський і Поживановим, то взагалі вважав би, що фракція „Нашої України” спочатку знайшла спільну мову в своєму складі і виходила з одним проектом постанови.

Щодо конкретних зауважень. Вважаю пропозицію про ліквідацію Комітету у справах ветеранів, інвалідів та  інших категорій громадян, яка міститься  в двох перших проектах, необґрунтованою, нелогічною і передчасною.

Як донедавна заступник голови обласної держадміністрації з питань соціального захисту населення інформую вас, що практично половина звернень письмових і усних, які надходять до місцевих     органів влади, надходить саме від цієї категорії наших співвітчизників, що свідчить про гостроту і невирішеність проблем  ветеранів, інвалідів та  інших.

Тому сьогодні дуже передчасно ліквідовувати цей комітет,  передавати питання, віднесені до його компетенції, до відання укрупненого Комітету соціальної політики.

Щодо логіки. Автори обох проектів від „Нашої України” чомусь виділяють окремо Комітет з євроінтеграції, вважаючи цей напрямок пріоритетним. Але на наше переконання депутатів соціалістів  сьогодні більше практичне значення має вирішення питань покращення  життя людей, аніж часто  схоластичні балочки про євроінтеграцію.

Тому пропоную підтримати і  проголосувати за основу проект, внесений депутатами Турчиновим і Боднар.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Слово надається народному депутату Цибенко, фракція комуністів.

 

10:34:37

ЦИБЕНКО П.С.

Шановні колеги, шановні громадяни України.

Фракція  комуністів, Цибенко.

Шановні колеги! В знаєте, я протягом останніх двох скликань працював у складі Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів.

Більше того,  в  останньому скликанні я мав честь очолювати  цей комітет. І знаєте, вчора я почув дуже багато нового про роботу комітету, у якому працював. Було сказано, причому сказано представником Президента у Верховній Раді України (я не можу зрозуміти, чи не знає людина, чи  свідомо вводить в оману і народних депутатів, і суспільство), так от, було заявлено про те, що постійно існували  суперечки між Комітетом соціальної політики і праці і Комітетом у справі пенсіонерів, ветеранів та інвалідів.

По-перше. Я вперше чую про  будь-які суперечки.

А, по-друге. У нас була  тісна співпраця аж до того, що ми проводили спільні засідання двох комітетів по тих питаннях, де стосувалося предмету відання двох комітетів.

І тому я хотів би сьогодні, спростовуючи, сказати про те,  що ці два комітети працювали чітко, злагоджено і у чіткому взаєморозумінні.

Друге. Щодо  низької активності Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів. Вибачте, це вже відверта брехня.  Бо я хотів би сказати про те, що  Комітет у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів за кількістю звернень, які були розглянуті  у комітеті, є другим серед 24 комітетів, за кількістю законодавчих ініціатив – сьомим. То я хотів  би і  все-таки деяким іншим представникам інших комітетів, щоби вони працювали так само повільно, як працював цей комітет.

І найголовніше. Шановні мої колеги!   Я хотів би звернутися до вас у пошуках взаєморозуміння. Розуміючи, що за спиною цього комітету  третина  найбільш знедолених громадян, людей, які все віддали своєму суспільству, народу, Україні і сьогодні на схилі років, власне кажучи, справді можуть чекати на кращу долю стосовно них.

Більше того, я хотів би сказати, що і в робочій групі, і в тому  числі підкомітет, який відає предметами створення відповідних профільних комітетів є до сотні, я підкреслюю, до сотні звернень ветеранських, інвалідських організацій, про які сьогодні вчора і сьогодні мовчить керівник підгрупи, який уповноважений до вирішення цих питань.

Тому, шановні колеги, я ще раз просив би вас підтримати той варіант проекту постанову, який містить перелік комітетів  і предметів відання, який напрацьований минулим скликанням Верховної Ради. Я думаю, що практика, і це ще одне підтвердження того, що практика – це критерій…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Слово надається народному депутату Кальцеву, фракція Партії регіонів. Слово передається народному депутату Броннікову. Будь ласка.

 

10:38:04

БРОННІКОВ В.К.

Уважаемые народне депутаты, я думаю, дискуссия, каким и сколько должно быть комитетов в Верховной Раде пятого созыва чрезвычайно актуальна и она будет полезна для рабочей группы для того, чтобы принять и предложить нам уже согласованное решение. Поскольку пятый созыв она определяет тем - должен отвечать, наш состав Верховной Рады тем вызовам, которые действуют сейчас в Украине, тем вызовам, на которые Украина должна отвечать той международной обстановкой, тем направлениям и динамике развития мирового сообщества, которые есть сейчас. И в этом плане дискуссия чрезвычайно важна.

Я хотел бы обратить внимание на то, что эта дискуссия не может сводиться только к распределению кресел и обвинению, что кто-то хочет их получить, какие-то кресла. Хотя кресла важны. Мы же видим, что два месяца – 82 дня бьются за кресла, и помаранчевая коалиция не получается, поскольку все имеют в виду в первую очередь кресла и влияние свое. Но я хотел бы обратить внимание, что в комитетах, которые будут предлагаться, должно быть убрано перекрестие.

Так, развитие энергетики должно быть только в топливно-энергетическом комитете. Даже альтернативные, даже экологически чистые виды энергии – это энергия и ей нужно заниматься профессионально.             

А Комитет по чернобыльским делам  и экологии – это комитет по чернобыльским делам и экологии.

Так же можно относиться  и второй пример привести по делам чернобыльцев. Чернобыльцами, социальной защитой людей, пострадавших от Чернобыльской аварии, занимается традиционно Комитет по делам чернобыльцев. Именно поэтому наверное чернобыльцы, пострадавшие являются самой обиженной и  униженной группой людей, которые  требуют социальной защиты. Поэтому я считаю, что профессионально работать должен комитет, который занимается всеми делами, связанными  с социальной защитой, который будет сотрудничать с ……………… исполнительной   власти.

В целом фракция Партии регионов поддерживает то предложение, которое сегодня уже озвучил Николай Янович Азаров. Давайте после дискуссии передадём этот вопрос в согласительную комиссию, чтобы она предложила нам уже согласованный состав комитетов, проанализировав все те вызовы, которые наш состав должен отвечать в течение 5 лет.

Спасибо за внимание.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякуємо.

Слово надається народному депутату Полянчичу, фракція "Нашої України". Будь ласка, є? передається слово Роману Зваричу.

Будь ласка, народний депутат Зварич.

 

10:41:20

ЗВАРИЧ Р.М.

Шановна президія! Дякую за слово.

Шановні народні депутати України! Мій виступ буде дуже лаконічний і дуже короткий. По-перше, перша теза. Ті, які говорять про те, що треба зберегти існуючий  чи доцьогочасний перелік комітетів з таким предметом відання, який був зафіксований не постановою Верховної Ради України, а таки рішення Голови Верховної Ради України. Ну я хочу вам нагадати те, що  ви говорили приблизно півтора роки тому, коли був інший Прем'єр-міністр і коли були дуже великі нарікання на роботу і на якість   законодавчої роботи у Верховній Раді України. Тобто підніміть те, що ви тоді говорили, і якось співставте те, що ви зараз говорите, з тим, що ви тоді говорили. Тобто якщо законодавча якість і рівень законодавчої роботи тоді був такий поганий, то скажіть мені, будь ласка, яка є логіка зберегти той самий порядок, який закладений зараз? Логіки, очевидно, немає. Тобто очевидно, що ми повинні поміняти існуючий порядок.

Тепер щодо існуючого порядку. Тільки виступали, для прикладу, проти того, щоб був Комітет з питань європейської інтеграції. Я би просив, щоб ви також поцікавилися нормативно-правовою базою, бо у законах України згадуються два комітети – це є Комітет з питань боротьби з організованою злочинністю, і відповідно до законів України цей комітет з такою назвою наділений відповідними повноваженнями в порядку парламентського контролю; і є другий комітет, який згадується в Законі про програму адаптації законодавства України до законодавства ЄС, і цей комітет називається „Комітет з питань європейської інтеграції”. І основне його завдання є вести програму адаптації нашого законодавства до законодавства ЄС.

Тому в будь-якому випадку, у будь-яких розкладах ці два комітети мають бути збережені, або ми повинні поміняти закони України.

І тепер остання моя репліка. Ми дуже уважно прислуховувалися до тих пропозицій і зауважень до нашого проекту. І з метою якраз доопрацювання нашого законопроекту, зокрема враховуючи те, що тут було сказано на предмет інтересів пенсіонерів та інвалідів, ми відкликаємо наш законопроект з метою його доопрацювання і будемо чекати ваших пропозицій.

Дякую за вашу увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Слово надається народному депутату Томенку, фракція „Блоку Юлії Тимошенко”. Будь ласка. Він передав слово.

 

10:44:36

ТОМЕНКО М.В.

Шановні колеги, я сподіваюсь, що ми сьогодні можемо зрушитися все-таки в темі питання комітетів. Тому що  є прогрес у наших колег, які уже говорять про те, що не треба збільшувати кількість комітетів, збільшувати апарата, збільшувати витрати бюджетні.

Але мене знову непокоїть ця безпредметна дискусія, тому що народні депутати, які активно працювали в комітетах, а, підкреслюю, так історично склалося, що в парламенті не так багато депутатів активно працювали в комітетах. Вони прекрасно знають, що найкращій фахівець по предметах відання комітетів, по назві комітету, це людина, яка працює в комітеті.

До тих пір поки ми не розпишемо людей в комітеті, поки вони не зберуться і поки не начнуть працювати, ніхто за них краще не придумає: як, наприклад, змінити назву комітету, або домовиться шляхом компромісу із суміжним комітетом про предмети відання.

Всякі спроби сьогодні з голови  під якусь конкретну людину переділити комітети – це абсолютно хибний підхід. Я ще раз хочу зафіксувати позицію нашої політичної сили. Перше, ми ніколи не проголосуємо за ліквідацію комітету з питань пенсіонерів, інвалідів і ветеранів. Це принципова, чітка позиція і ми від неї не відступимося. Ми ніколи не проголосуємо за збільшення комітетів – це принципова наша і послідовна позиція. Але ми зауважмо ще про одну іншу річ. Поки ми тут шукаємо і працевлаштовуємо важливих людей з інших фракцій, які пропонують нам ділити комітети, в нас цікаві події з комітетами відбуваються в системі місцевого самоврядування і в Автономній Республіці Крим.

Вчора відбулася історична подія. Правляча „Блок за Януковича” в Криму вчора шляхом демократичного голосування більшості виключив з усіх найважливіших комітетів представників опозиційних фракцій. Вони говорять: „Ну як? Що ви ще будете сидіть в комісії і дивиться, як ми землю ділимо?” Там, в опозиції, в якій є БЮТ і  інші політичні сили не тільки нема посад заступників голів комітетів, їх з комісії виключили, щоб вони не дивилися, як буде дерибаниться земля в Криму. От нормальний підхід.

Я Партію  регіонів прошу, вчора ви нормально вболівали за Україну з …, заспокойтеся. Бо результат виявився поганий, на жаль, після цього вболівання.

Так от, що стосується проблеми кримського парламенту, така сама проблема у Київській міській раді. Подивіться, як учора визначилися питання по комісіях у Київській міській раді. Вузька коаліція Партії регіонів. „Нашої України” дуже легко поділила з Черновецьким комісії. В земельні комісії, з питань нерухомості від соціалістів і від БЮТу не більше як по одній людині, щоб не дивилися, як ділять землю у Києві. Хай займаються, кажуть, соціалісти і „Наша Україна” освітою, а ми будемо ділити землю.

Тому, шановні колеги,  давайте приймати рішення по комітетах і не допускати цього...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякуємо.

Останні виступ. Слово надається народному депутату Садовому. Йому передає слово народний депутат Миколаєнко. Будь ласка.

 

10:48:03

САДОВИЙ М.І.

Микола Садовий, фракція Соціалістичної партії України.

Шановні колеги,  робота Верховної Ради вчорашнього дня показала, що ми маємо її блокування. Блокування насамперед пов’язано із тим, що до цього часу ми не маємо коаліції, і тому не можемо просуватися у основних своїх функціях, які покладені на нас виборцями. Думаю, що основна причина такого блокування у тому, що Президенту уже пора сказати своє вагоме слово і припинити будь-які політичні дискусії у цьому плані, а розпочати плідну роботу.

Тому я звертаюся до Президента із проханням, із закликом і навіть вимогою про те, що потрібно уже включитися у цей процес і поставити крапки над „і”.

Наступне. Другий день ми не можемо вирішити питання про затвердження переліку комітетів. Безумовно, це питання пов’язано із тим, що немає насамперед коаліції. Якби була коаліція, то швидше б процес ішов. Але, не дивлячись ні на що, нам потрібно сьогодні вирішити питання про затвердження переліку комітетів.

Ми будемо голосувати, соціалісти будуть голосувати за постанову, яку запропонував депутат Турчинов і його  колега. У цій постанові збережена наступність, ті традиції, які вже набуті Верховною Радою не одного скликання враховані, перевірені. І посилання, наприклад, на те, що в одних комітетах багато законів, а у других менше не зовсім відповідає дійсності, тому що законопроектів на одну  і  ту ж тематику буває подають до 400 і тоді, якщо їх просто відняти, то отримається, що більш-менш рівномірно за  основними комітетами припадає  відповідно законопроектів.

У законопроекті альтернативному, який подається, є такі моменти, два комітети створюються наново і два комітети об’єднуються, і у них логіки мало. Тому потрібно, все ж таки, вирішувати питання сьогодні на користь, так соціалісти вважають, на користь постанови, яку запропонував депутат Турчинов. І, якраз соціалісти, наголошую, підтримують цей законопроект.

Спасибі за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякуємо.

Шановні колеги, ми закінчили з вами обговорення трьох законопроектів, я нагадаю, що під час цього обговорення два проекти постанови внесені депутатами Поживановам та Ключковським і  Зваричем зняті. І у нас залишається для голосування тільки один законопроект 1007-2, який я нагадаю, пропонує залишити чинну систему комітетів і відповідно залишити їх предмет відання.

До мене письмово надійшла пропозиція перед голосуванням щодо прийняття рішень надати слово з мотивів голосування. Валерій Михайлович Сушкевич, ви наполягаєте? Будь ласка, включіть мікрофон народного депутата Сушкевича.

 

10:51:45

СУШКЕВИЧ В.М.

Шановні колеги! Перед голосуванням я звертаюся до всіх політичних фракцій парламенту. Ще раз перед тим, як натиснути  кнопку по ліквідації Комітету у справах пенсіонерів, ветеранів, інвалідів, згадайте, що 14 млн. ваших виборців, пенсіонерів, ветеранів, інвалідів, перед якими ви стояли і обіцяли допомагати, зараз ви шляхом злиття комітетів, знищуєте. От про це подумайте і майте на увазі, що пенсіонери, ветерани, інваліди, більшість з них дивляться зараз нашу сесію і бачать, як ви голосуєте стосовно того, що ліквідувати комітет, який займається їхніми проблемами. Оце запам’ятайте, коли нажимаєте кнопку.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановний Володимире Михайловичу, я ще раз повторюю, що цей законопроект, який був внесений депутатами „Нашої України” зняти з голосування.

Я ставлю на голосування проект Постанови 1 тис.7.2 „Про перелік, кількісний склад та предмет відання комітетів Верховної Ради України П’ятого скликання”. Пропозиція, проголосувати цей законопроект за основу. Прошу голосувати.

 

10:53:19

За-181

Прошу по фракціям. Рішення не прийнято.

Партія регіонів – 0, „Блок Юлії Тимошенко” – 123, „Наша Україна” – 5, Соціалістична партія України  - 33, комуністи – 20.

Шановні колеги, ми з вами працюємо в межах тих домовленостей, які були проголосовані Верховною Радою, вони відповідають регламентним нормам діяльності нашого парламенту. В той же час, наскільки мені відомо, щодо побудови коаліції, пропозиції, у всякому разі, до Тимчасової президії не надходила. В той же час, надійшло дві постанови щодо зміни графіку роботи Верховної Ради.

Шановні колеги, для того, щоб ми могли вийти на якесь результативне рішення, тимчасова президія пропонує 30 хвилинний перерив. І під час цієї перерви провести консультації керівників депутатських фракцій та тимчасової президії.

Оголошується перерва 30 хвилин. Будь ласка.

 

ПІСЛЯ ПЕРЕРВИ

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу Секретаріат Верховної Ради запросити народних депутатів до сесійної зали. Будь ласка, шановні колеги,  прошу сідати на свої робочі місця, будемо продовжувати роботу Верховної Ради п’ятого скликання.

Шановні народні депутати,  продовжуємо роботу нашого сесійного засідання. Зараз закінчила нараду тимчасова президія разом з керівниками всіх фракцій, зареєстрованих у Верховній Раді.

Під час наради розглянута пропозиція щодо нашої наступної роботи. Зараз ми заслухаємо авторів двох постанов, які стосуються виключно порядку роботи і часу роботи нашого сесійного засідання, проведення нашого сесійного засідання. І після того, як ми приймемо позитивне або негативне рішення, ми зможемо з вами прогнозувати подальший хід подій.

Саме тому у порядку надходження будемо розглядати постанови. 1008, автори постанови – народні депутати Садовий, Шибко, Матвієнков, Рудьковський та інші. Я хочу запитати у народних депутатів хто готовий доповідати постанову 1008, яка стосується проведення 17 червня (це, я нагадаю, субота поточного року) пленарного засідання Верховної Ради України. Будь ласка, я прошу від авторів постанови на трибуну. Кому? Пану Рудьковському?

Прошу надати слово народному депутату Рудьковському. Одна хвилина, вам вистачить для презентації постанови? Будь ласка.

 

11:31:40

РУДЬКОВСЬКИЙ М.М.

Шановні народні депутати,  мені здається, що давайте ми питання цієї постанови, мається на увазі про  робочий день суботу, розглянемо завтра.  Подивимося, як буде організована робота сьогодні, як ми і які плани матимемо щодо завтрашнього дня і при  необхідності вона зареєстрована для того, щоб при необхідності можна було б проголосувати і зробити робочий день суботу. Спасибі. Тому сьогодні ми знімаємо її з розгляду.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати! Автори постанови знімають його з розгляду нашого сесійного засідання.

Слово надається авторам постанови зареєстрованої під номером 1009, вона стосується розкладу  засідань Верховної Ради на період до сформування коаліції депутатських фракцій. Слово надається народному депутату Зваричу Роману Михайловичу. Будь ласка, Роман  Михайлович.

 

11:32:38

ЗВАРИЧ Р.М.

Дякую. Шановні колеги! Цілком очевидно, що ми знаходимося в дуже важкій і в дуже складній ситуації. Ця ситуація спричинена певним неудосконаленням  конституційної реформи, яка була запроваджена з 1 січня минулого року. Справа в тому, що законодавець надав  можливість у 30 днів сформувати коаліцію, але не визначив, що має Верховна Рада України робити в тому проміжку часу.

Цілком очевидно, що на цей момент переговори на формування коаліції є безперспективними. У зв’язку з цим фракція „Наша  Україна” звернулася до всіх політичних сил, які перемогли на виборах, провести консультації на предмет формування наступної коаліції. Ми переконані в тому, що такі консультації можуть визначити алгоритм переговорів та визначити сторони, які будуть готові приступити до таких переговорів.

Дозвольте мені також поінформувати вас, що в контексті якраз нашого звернення вчора відбулися такі консультації, попередні консультації з Партією регіонів. Наша пропозиція про те, щоб були проведені такі консультації з іншими політичними  силами залишаються відкритою. Ми готові до будь-яких пропозицій, такі консультації можуть мати, як багатосторонній так і  двосторонній  характер, але цілком очевидно, що нам потрібно знаходити  можливість вийти з цієї ситуації.

Для того, щоб була створена  юридична можливість провести такі консультації ми пропонуємо  проголосити перерву до наступного вівторка, що дасть нам можливість все ж таки вияснити, в якій ми ситуації сьогодні знаходимось. Але залишати ситуацію в такому стані, в якому вона знаходиться зараз у сесійному залі, нам видається це є безперспективно.

Тому закликаю вас увійти в режим консультацій з нами, ми готові говорити з усіма, які дійсно готові нести відповідальність за створення коаліції і за розвиток нашої держави. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, 5 хвилин для запитів, питань, доповідачу. Будь ласка, запишіться. Слово надається народному депутату Забарському.

 

11:35:19

ЗАБАРСЬКИЙ В.В.

Прошу передать слово Азарову.

 

11:35:26

АЗАРОВ М.Я.

Я просил бы учесть, что перед объявлением перерыва, мы предложили проголосовать постановление по событиям в Днепропетровске. Поэтому я просил бы президиум временно внести этот вопрос в повестку дня сегодня и проголосовать по этому вопросу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, слово надається народному депутату Кузьменко, Соціалістична партія України.

 

11:35:55

КУЗЬМЕНКО С.Л.

Прошу передати слово Вінському.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Увімкніть мікрофон народного депутата Вінського.

 

11:36:04

ВІНСЬКИЙ Й.В.

Вінський, фракція Соціалістичної партії України.

Романе Михайловичу, ви пам’ятаєте, коли була пропозиція фракції регіонів, що треба проводити засідання Верховної Ради, вирішувати проблеми економічні, соціальні і т.д. Ми попереджали, що без створення коаліції така форма роботи Верховної Ради, фактично, є безперспективною, тому що не можна приймати рішення, нема кому їх підписувати.

Сьогодні я зрозумів так з вашого виступу, що ви берете відповідальність на фракцію „Наша Україна”, що до вівторка буде створена коаліція. Я правильно зрозумів, тобто у вас справи з регіонами йдуть нормально і у вівторок буде коаліція, тобто далі все буде нормально?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.

 

ЗВАРИЧ Р.М.  Йосип Вікентійович, я сказав лише те, що я сказав. Ми провели перші консультації, попередні консультацій з представниками фракції Партії регіонів. Ми пропонуємо провести консультацію як на багатосторонньому або на двох сторонньому рівні з будь-якою політичною силою, яка перемогла на виборах і яка готова з нами сісти за стіл, щоб знайти спільний вихід із ситуації. Щоб визначити алгоритм майбутніх переговорів і щоб визначити сторони, які, дійсно, зацікавлені в тому, щоб укласти таку угоду.

Наше звернення залишається в силі, в тому числі і до Соціалістичної партії, і до фракції Блоку Юлії Тимошенко. Якщо ви зацікавлені в тому, щоб утворити з нами коаліцію, ми готові з вами сісти за спільний стіл і провести з вами консультації. Приймається пропозиція провести такі консультації або на двосторонньому рівні або на багатосторонньому рівні. Але нам потрібно спільно визначати, як ми будемо виходити з цієї ситуації.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Слово надається Симоненко Петру Миколайовичу, фракція комуністів.

 

11:38:01

СИМОНЕНКО П.М.

Уважаемые коллеги! Симоненко фракция Коммунистов. Мы с вами являемся свидетелями того, что состав Верховной Рады Украини  свидетельствует о том, что противоречия идеологические, политические и бизнесовые не дадут возможность какие бы сегодня не провозглашали речи, возможность сформировать устойчивую коалицию. И эта коалиция развалится буквально через некоторое время, если не совпадут интересы, прежде всего, бизнеса крупного.

Я еще раз обращаюсь ко всем участникам нашего заседания с призывом: давайте мы все-таки, определим общенациональные проблемы - перечень общенациональных, которые будут над партийными проблемами.  Исходя из этого, и будем формировать коалицию антикризисную, потому что нам надо в ближайшее время решить крупнейшие вопросы, которые являются критическими и глубокого кризиса, системного кризиса. Это предложение.

И далее. Я призываю так же заслушать информацию председателя Службы безопасности Украины по вопросам торговли контрабандой, а также событий в Феодосии. Оружие.

 

ЗВАРИЧ Р.М. Петро Миколайовичу,  я так розумію з ваших слів, що ваші бізнесові інтереси не дозволяють вам увійти в консультації з „Нашою Україною”.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Слово надається народному депутату  Чукмасову, Соціалістична партія України.

 

11:39:26

ЧУКМАСОВ С.О.

Чукмасов, Социалистическая партия Украины.

Роман Михайлович, вы сейчас представляете одну и самых крупных фракций. Знаете,   мне кажется, что  вы ведете себя сейчас, как «политические импотенты».

Я хотел бы, чтобы все-таки Регионов  прислушалась к сегодняшнему вашему выступлению, сегодня, не прерывая, продолжите консультации, примите решения и не стоит продлевать сегодня эту агонию до вторника. Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, відповідь.

 

ЗВАРИЧ Р.М. Я просив би, щоб все ж таки ви визначалися по імпотенції не тут у сесійному залі, а з лікарем.

А щодо нашої пропозиції, все ж таки, внесіть, будь ласка, конструктивні тоді  контрпропозиції. Якщо у вас  нема таких контрпропозицій, то я просив би,  щоб ви утримувалися від таких слів.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, час  для питань вичерпано, для репліки, будь ласка,  слово Симоненку Петру Миколайовичу.

 

11:40:32

СИМОНЕНКО П.М.

Симоненко, фракция коммунистов. 

Я думаю, что докладчику очевидно, что уровень культуры зависит и от того, имеет ли хотя бы хоть какой то плохенький дипломчик. Но если у нас и дипломчика плохенького не имеют для того, чтобы стоять на трибуне и разделить, в чем противоречия политические, идеологические и  бизнесовые – это уже  докладчика. Я сожалею, что в США его не научили элементарному понятию  и понятийному аппарату. Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, тимчасова президія пропонує  голосувати постанову № 1009, яку зараз презентував Роман Зварич, без обговорення. Немає заперечень? Немає.

Ставиться на голосування  постанова, зареєстрована за № 1009 про  розклад засідань  Верховної Ради України на період, до сформування коаліції  депутатських фракцій. Нагадаю, пропонується перерва до вівторка 20 червня. Прошу голосувати. Увімкніть систему „Рада”. Голосуємо.

 

11:41:45

253 голоси – „за”. Рішення прийнято.

Прошу по фракціях. Партія регіонів, „за” – 174, Блок Тимошенко – 0, фракція „Наша Україна”,  „за” – 78, СПУ, „за” – 1, комуністів – 0.

Шановні колеги, я так розумію, що Верховна Рада прийняла рішення щодо перерви до 20 червня 2006 року.

У мене є прохання, я вибачаюсь, з процедури, є прохання, шановні колеги, надійшло до президії дві пропозиції. Одна пропозиція від Партії регіонів, повернутися до постанови, яка була не підтримана в минулий раз Верховною Радою щодо зміни в порядку розгляду питань, які ми з вами затвердили. Це перша пропозиція.

І друга пропозиція – перерву на 30 хвилин від партії СПУ і Блоку Юлії Тимошенко. У мене пропозиція наступна, давайте,  перерва уже буде велика, я вибачаюсь, по черзі, тому ми від СПУ і БЮТ дамо слово виступити до трьох хвилин і потім поставимо на голосування пропозицію Партії регіонів. Після цього ми з вами перервемо роботу, закінчимо порядок денний сьогоднішнього засідання і зробимо перерву як прийняла Верховна Рада до 20 червня. Немає заперечень? Немає заперечень.

Будь ласка. Добре, і потім пропозицію проголосуємо комуністів.

Шановні колеги, будь ласка. Іван Сидорович виступає від фракції.

Я прошу депутата Бокого включити мікрофон.

 

11:43:35

БОКИЙ І.С.

Шановні народні депутати! Я тільки-но на Погоджувальній раді поставив одне дуже серйозне питання і хочу його поставити перед усією Верховною Радою. З трибуни Верховної Ради я вже мабуть разів шість чи сім в минулому скликанні виступав про долю Національного музею Тараса Шевченка. Там трапилися такі події. Значить, керівництво музею вирішило створити нову експозицію. Колектив не сприйняв цього. Наша Україна, директора звільнили за ініціативою Президента України. Але колектив розколовся і зараз музей практично вже два роки не працює, розвалюється, експозиції немає. Таж сама історія з Канівським музеєм-заповідником Тараса Шевченка. Там йде безкінечний ремонт, кінця краю не видно, коштів кажуть немає, хоча Міністерство культури, яке очолює колишній директор цього музею, купило машину за 100 тисяч доларів для музею, який, до речі, очолив колишній водій директора Ліхового. І таким чином, в музеї там теж нічого не робиться.

Наукова бібліотека цього музею зберігається в гуртожитку культосвітнього училища в жахливих умовах. І ці питання скільки я не ставив тут з трибуни Верховної Ради, направляв два запити на ім’я Прем’єр-міністра України, справа нікуди не рухається. Не рухається з однієї дуже простої причини, міністр культури Ліховий не як не зацікавлений в цих справах, щоб вони розв’язувалися, тому що там є особисті на це причини. На жаль, міністру культури і туризму патронує Президент України, ну вони обоє колекціонери, це їхня справа, там вони один одного люблять, не люблять. Але йдеться про пам’ять Тараса Григоровича Шевченка. Ми з вами всі минущі, смертні, Тарас Шевченко безсмертний. Але таке ставлення до його пам’яті дискредитує і нашу українську державу, дискредитує всіх нас з вами.

Тому моя пропозиція така, все-таки Верховна Рада, я розумію, ми зараз не можемо прийняти постанови, бо немає кому його підписати. Але давайте, як кажуть, єдиним поривом доручимо нинішньому виконуючому обов’язки Прем’єр-міністра втрутитись в цю справу і, не зважаючи на високий патронат, все-таки навести порядок і в Національному музеї Шевченка і в Канівському музеї-заповіднику Тарасу Григоровича Шевченка. Нам Україна і віки не простять, якщо ми будемо патронувати ось таке безладдя і таку неповагу до пам’яті нашого національного пророка. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, як ми домовились, перед закінченням сьогоднішнього засідання я поставлю на голосування пропозицію, яка надійшла від двох фракцій – фракції регіонів і фракції комуністів. Зокрема, внести зміни в порядок розгляду питань. Йдеться, на скільки я розумію, про розгляд постанов щодо подій в Криму, щодо подій в Дніпропетровську, а також комуністи пропонують – щодо подій, пов’язаних з контрабандою зброї.

Шановні колеги, для того, щоб ці питання ми розглянули, треба внести зміни до порядку денного, який ми з вами затвердили. У всякому разі, розглядати ці питання, даже коли проголосуєм, зможемо не раніше, ніж 20 червня. Це всім зрозуміло.

Тому, так як я і обіцяв, ставлю на голосування пропозицію цих двох фракцій, - внести зміни до порядку розгляду питань, затверджених Постановою Верховної Ради. Прошу голосувати.

 

11:47:42

За-204

Рішення не прийнято.

На цьому роботу, я прошу по фракціям, будь ласка, покажіть. Партія регіонів – 180,  блок Тимошенко – 0, „Наша Україна” – 0, СПУ – 3, комуністи – 21.

На цьому сесійне засідання об’являється закритим.

Наступне засідання Верховної Ради розпочнеться у вівторок, 20 червня. До побачення.