25 січня 2016, 16:05 ( Інформаційне управління )

Впродовж третьої сесії Верховної Ради України VIII скликання Комітет з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування активно працював в контексті виконання контрольних повноважень

 

Впродовж третьої сесії в контексті виконання контрольних повноважень здійснював у межах предмету відання аналіз практики застосування законодавчих актів у діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх посадових осіб, оперативно реагував на обставини, що складалися у відповідних сферах суспільних відносин і потребували його висновків, визначення позиції або втручання у перебіг ситуації.

Так, двічі за звітній період Комітет розглядав матеріали Рахункової палати, а саме: інформацію щодо використання коштів Державного бюджету України на забезпечення діяльності органів державного управління у 2013-2014 роках та інформацію щодо результатів аудиту використання субвенції з державного бюджету міському бюджету міста Києва на виконання функцій столиці у 2014 році. Під час розгляду надана інформація ретельно та всебічно обговорювалася і бралася до відома та врахування в роботі. Разом із тим, Комітет рекомендував Кабінету Міністрів України врахувати пропозиції Рахункової палати щодо необхідності внесення змін до статті 4 Закону «Про столицю України – місто-герой Київ» у частині визначення пріоритетом використання коштів субвенції на виконання функцій столиці, розвиток столичної інфраструктури. Також Комітет рекомендував Міністерству фінансів України при плануванні коштів державного бюджету на виконання м. Києвом функцій столиці забезпечити пріоритетність спрямування фінансового ресурсу державного бюджету на розвиток столичної інфраструктури.

За вказаний період на адресу Комітету надходили, були обговорені та взяті до уваги:

звернення окремих районних рад щодо недопущення ліквідації районів у процесі здійснення адміністративно-територіальної реформи;

пропозиції Асоціації малих міст України щодо можливості одночасного надання статусу міст обласного значення всім містам районного значення в Україні;

інформація окремих обласних рад (Житомирська, Івано-Франківська, Кіровоградська, Київська, Одеська, Полтавська, Хмельницька, Чернівецька) щодо утворення об’єднаних територіальних громад та призначення перших місцевих виборів;

інформація Мінрегіону та Центральної виборчої комісії щодо проблемних питань, які виникають в процесі добровільного об’єднання територіальних громад;

інформація в.о. голови Донецької обласної ради щодо проблемних питань подальшої діяльності місцевих рад, їх виконавчих органів та апаратів, сільських, селищних, міських голів на окремих територіях в Донецькій області;

інформація щодо призначення перших місцевих виборів в об’єднаних територіальних громадах, до складу яких увійшли територіальні громади міст обласного значення та територіальні громади населених пунктів суміжних районів;

інформація першого заступника міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України В.Негоди про концептуальні засади законодавчого забезпечення правового статусу префектів, як одного із ключових питань реформи децентралізації влади (в розвиток змін до Конституції України щодо децентралізації влади, відображених у законопроекті № 2217а);

звернення Комітету з питань правової політики та правосуддя про визначення позиції стосовно порядку фінансування перших виборів старост;

інформація окремих органів місцевого самоврядування щодо перейменування населених пунктів та районів, назви яких містять символіку комуністичного тоталітарного режиму;

інформація щодо питання здійснення повноважень органами місцевого самоврядування, чергові вибори до яких 25 жовтня 2015 року не проводились (затверджено відповідь місцевим радам та військово-цивільним адміністраціям Донецької та Луганської областей з цього питання);

інформація щодо питань реалізації Закону «Про співробітництво територіальних громад».

На засіданні Комітету, що відбулося 7 жовтня 2015 року, було затверджене Роз’яснення Комітету стосовно процедури звітування сільським, селищним, міським головою та депутатами сільської, селищної, міської ради перед відповідною територіальною громадою, в якому було відображено позицію Комітету з наступних питань:

чи повинен сільський, селищний, міський голова дати оголошення про час і місце подання звіту?

чи можна звітувати неодноразово протягом року?

чи повинен звіт сільського, селищного, міського голови мати письмову форму і чи має право громадянин звернутися до органів місцевого самоврядування для отримання копій відповідного звіту?

Наслідком аналізу практики застосування законів України та формування пропозицій щодо законодавчого врегулювання проблемних питань у тій чи іншій сфері суспільних відносин стало проведення в період третьої сесії 2-х комітетських слухань: на тему «Удосконалення правового регулювання нагородної справи України» (23 листопада 2015 року, м. Київ) та з питань реалізації законодавства України про адміністративні послуги (1-2 грудня 2015 року, м. Вінниця).

За результатами розгляду на засіданні Комітету 2 вересня 2015 року інформації щодо постанов Центральної виборчої комісії від 29.08.2015 №№ 207, 208, в яких йшлося про неможливість проведення чергових виборів до низки органів місцевого самоврядування у Донецькій та Луганській областях, народні депутати - члени Комітету розробили і внесли на розгляд Верховної Ради проект Постанови Верховної Ради про внесення зміни до пункту 4 Постанови Верховної Ради «Про призначення чергових виборів депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів у 2015 році» №3017 та проект Закону про внесення зміни до пункту 4 Розділу ХV Прикінцеві та перехідні положення Закону України «Про місцеві вибори» №3018.