27 січня 2015, 18:25 ( Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України )

Голова Комітету з питань науки і освіти Лілія Гриневич взяла участь у "круглому столі" на тему "Структура загальної середньої освіти України"

 

У виступі перед учасниками заходу, який відбувся у Національній Академії Педагогічних наук України, голова Комітету зауважила: "Наша країна після всього, що довелося пережити у 2014 році, змінилася. Ми визначилися геополітично і прямуємо до Європейського Союзу. В цих нових умовах нашим дітям треба стати конкурентноспроможними. Ми розуміємо, що їм необхідні іноземні мови і володіння інформаційними технологіями, знадобиться багато нових компетентностей, яких сьогодні не дає наша традиційна українська школа. Для цього слід оновити зміст шкільної освіти та збільшити тривалість навчання".

Голова Комітету наголосила на необхідності продемонструвати суспільству, які даткові компетентності та переваги отримає випускник школи, коли буде вчитися на рік довше.

"Необхідно репрезентувати суспільству оновлені мету та завдання загальної середньої освіти в Україні" - зазначила Лілія Гриневич.

Голова Комітету також презентувала для обговорення учасниками круглого столу модель загальноосвітньої середньої школи, напрацьовану робочою групою, яка готує нову редакцію Закону "Про освіту".

Відповідно до цієї моделі пропонується:

- дошкільна освіта до 6 років;

- п’ятирічна початкова школа;

- базова загальна середня освіта триватиме до дев’ятого класу (до п`ятнадцатирічного віку, як це відбувається і сьогодні);

- трирічна старша школа, яка поділяється на школу академічного спрямування та школу професійного спрямування.

Школа академічного спрямування має готувати дітей до вступу до вищих навчальних закладів. Старша школа професійного спрямування поряд з повною загальною середньою освітою має дає можливість отримати професійну кваліфікацію. У професійних ліцеях готуватимуть кваліфікованого робітника, а у професійних коледжах - молодшого бакалавра.

"Зміна структури середньої освіти є новим викликом для нас і може мати спротив з боку частини професійної спільноти. Тому, ця модель перш за все потребує професійної оцінки наслідків та переваг, а також напрацювання ефективних механізмів її впровадження", - підкреслила голова парламентського Комітету.

Організаторами круглого столу виступили Президія НАПН України, Відділення загальної середньої освіти та Інститут педагогіки. У заході брали участь Президент Національної академії наук України Василь Кремінь, заступник Міністра освіти і науки України Павло Полянський, представники органів виконавчої влади, батьківської спільноти, науковці, педагогічні працівники, керівники загальноосвітніх навчальних закладів.

За результатами обговорення будуть підготовлені рекомендації органам законодавчої і виконавчої влади для внесення змін до освітнього законодавства України.