Новини

17 серпня 2018, 14:28

Позиція голови Комітету у закордонних справах Ганни Гопко щодо участі президента РФ В. Путіна у весіллі глави МЗС Австрії Карін Кнайсль

докладніше
17 серпня 2018, 13:23

У «Відомостях Верховної Ради України» опубліковано Закон України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо соціального захисту постраждалих учасників Революції Гідності та деяких інших осіб

докладніше
17 серпня 2018, 12:20

Комітет під час восьмої сесії зосередив свою роботу на правовому врегулюванні сфер електронних довірчих послуг, питаннях електронних комунікацій та кібербезпеки

докладніше
17 серпня 2018, 09:25

Огляд головних тем «Голосу України» від 17 серпня

докладніше
16 серпня 2018, 17:35

Комітет проведе міжнародну конференцію «Реформування системи банкрутства в Україні з огляду на кращі світові практики - детонатор інвестиційного буму та економічного прориву»

докладніше
16 серпня 2018, 09:23

Огляд головних тем «Голосу України» від 16 серпня

докладніше
15 серпня 2018, 11:16

Голова Комітету у закордонних справах Ганна Гопко провела зустріч з Міністром з питань охорони навколишнього середовища, Міністром у справах Єрусалима та спадщини Держави Ізраїль Зєевом Елькіним

докладніше
15 серпня 2018, 10:10

Повідомлення щодо проведення засідань з обговорення ключових положень нової системи підтримки відновлювальної енергетики

докладніше
15 серпня 2018, 09:11

Огляд головних тем «Голосу України» від 15 серпня

докладніше
14 серпня 2018, 17:50

15 серпня відбудеться засідання робочої підгрупи з напрацювання змін до Кримінального процесуального кодексу України щодо підвищення ефективності досудового розслідування

докладніше
14 серпня 2018, 11:46

Голова Комітету у закордонних справах Ганна Гопко провела зустріч з представником Держдепартаменту США з питань енергетичних ресурсів Бенджаміном Шміттом

докладніше
14 серпня 2018, 09:23

Огляд головних тем «Голосу України» від 14 серпня

докладніше
13 серпня 2018, 17:19

Комітет з національної безпеки і оборони протягом восьмої сесії опрацював 68 проектів законів з питань, що належать до предметів його відання

докладніше
13 серпня 2018, 11:30

14 серпня відбудеться засідання Конкурсної комісії з добору кандидатів на посади членів НКРЕКП

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Звіти депутатів
Конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів НКРЕКП Портал відкритих даних
Конституційна комісії
Децентралізація влади
22 вересня 2003, 15:57

Комітет з питань правової політики рекомендував парламенту прийняти у другому читанні проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів у зв'язку із запровадженням державного фінансування політичних партій

Комітет з питань правової політики рекомендував парламенту прийняти у другому читанні проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів у зв'язку із запровадженням державного фінансування політичних партій.

Зазначалося, що внесення пропонованих змін до законодавства України, насамперед, до законів "Про політичні партії в Україні" та "Про вибори народних депутатів України", має на меті сприяти формуванню в Україні стабільної та розвиненої партійної системи, політичних партій, здатних взяти належну участь у процесі державотворення. Вони мають гарантувати державну підтримку здійснення партіями їхньої статутної діяльності (поширення власних політичних поглядів, організацію публічних обговорень державних рішень, різноманітних досліджень з питань державотворення, випуск власних друкованих видань, підтримку партійних молодіжних, жіночих, дослідницьких, інформаційно-аналітичних та інших організацій тощо) - пряме загальне фінансування політичних партій. Крім того, передбачається встановлення компенсацій партіям (виборчим блокам партій) коштів, витрачених на проведення виборчих кампаній - пряме спеціальне фінансування. Державну підтримку політичних партій пропонується здійснювати шляхом надання останнім коштів безпосередньо з Державного бюджету України.

Кошти, виділені державою на фінансування статутної діяльності політичних партій, розподілятимуться лише між тими з них, які досягли певного рівня підтримки з боку громадян. Однією з цілей пропонованих змін до законодавства є сприяння формування стабільної та ефективної партійної системи, елементами якої поруч з, можливо, численними дрібними та політично слабкими партіями були б кілька потужних та життєздатних партій, які функціонували б в умовах правомірної та закономірної конкуренції між собою. Тому як критерій для визначення партій, що матимуть право на державну підтримку, пропонується встановити отримання партією 3% голосів виборців на останніх парламентських виборах. При цьому до уваги братимуться лише результати голосування за партійні списки (за пропорційною системою виборів). Закріплення кваліфікаційної вимоги на рівні 3% (нижче виборчого бар'єру), з одного боку, дозволить фінансувати лише життєздатні політичні партії, а з іншого, сприятиме створенню належного конкурентного середовища для партій, підвищенню демократичності партійної системи. Кошти розподілятимуться між партіями пропорційно до кількості отриманих ними голосів виборців.

Голова Комітету Василь Онопенко підкреслив, що особливий порядок державного фінансування пропонується передбачити для партій, які входили до виборчих блоків партій. Оскільки такі блоки створюються, переважно, з метою досягнення кращих результатів на виборах і перетворюються на самостійних і повноцінних учасників політичного життя лише в разі реорганізації в єдину партію, то кваліфікаційною вимогою для отримання партіями, які до них входили, державної фінансової допомоги пропонується визначити отримання блоком підтримки виборців на рівні 4% голосів (на рівні виборчого бар'єру). Це спонукатиме об'єднання політичних партій до подальшої консолідації.

Кошти, отримані блоком, розподілятимуться між партіями - членами блоку. Порядок такого розподілу має визначатися партіями, які до нього входили, за взаємною згодою одноголосно. У разі, якщо протягом встановленого строку домовленості не буде досягнуто, розподіл відбуватиметься пропорційно до кількості кандидатів у виборчому списку блоку від кожної з партій.

Органом, який займатиметься адмініструванням процесу розподілу коштів (і, водночас, буде головним розпорядником бюджетних коштів), пропонується визначити Міністерство юстиції України, яке й сьогодні здійснює реєстрацію політичних партій та контроль за їхньою діяльністю, а також має необхідні кадрові й організаційні можливості для здійснення нових повноважень.
Пропонується законодавчо закріпити правило, згідно з яким партія зобов'язана використати отримані державні кошти протягом звітного року.

Це зумовлено тим, що державна підтримка статутної діяльності партій спрямована на забезпечення їхнього стабільного розвитку, а не на фінансування епізодичних проектів.

Обов'язковою умовою отримання партією коштів є публікація нею звітності про використання наданих державою коштів за попередній рік в одному з офіційних загальнодержавних видань до 1 квітня наступного за звітним періодом року. Органом, який уповноважений здійснювати фінансовий контроль за використанням партією бюджетних коштів, є Головне контрольно-ревізійне управління України.