Новини

19 січня 2018, 16:00

Виступ Голови Верховної Ради України Андрія Парубія з нагоди закриття сьомої сесії Верховної Ради України восьмого скликання

докладніше
19 січня 2018, 13:56

Голова Верховної Ради України Андрій Парубій закрив у п’ятницю сьому сесію Верховної Ради України восьмого скликання

докладніше
19 січня 2018, 13:22

ЗАВЕРШИЛАСЯ СЬОМА СЕСІЯ ВЕРХОВНОЇ РАДИ УКРАЇНИ ВОСЬМОГО СКЛИКАННЯ

докладніше
19 січня 2018, 12:15

Комітет з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування утворив Робочу групу Комітету з визначення шляхів реформування законодавства України у сфері локальної демократії

докладніше
19 січня 2018, 11:45

Комітет з питань промислової політики та підприємництва ініціює проведення «Дня Уряду» у Верховній Раді

докладніше
19 січня 2018, 11:43

Комітет розглянув інформацію Рахункової палати щодо ефективності використання коштів, спрямованих на функціонування системи протипаводкового захисту

докладніше
19 січня 2018, 11:40

Комітет з питань аграрної політики та земельних відносин розглянув проекти законів щодо страхування сільськогосподарської продукції

докладніше
19 січня 2018, 11:38

У Верховній Раді відбулася "година запитань до Уряду" (відео)

докладніше
19 січня 2018, 11:07

Андрій Парубій: Дорогі українці, щиро всіх вітаю з святом! Нехай йорданська вода принесе очищення, сили та здоров'я кожному! Христос хрещається!

докладніше
19 січня 2018, 11:00

Голова Верховної Ради України Андрій Парубій на початку пленарного засідання у п’ятницю привітав усіх зі святом Водохреща

докладніше
19 січня 2018, 10:39

У Комітеті у закордонних справах відбулося експертне обговорення законопроекту про дипломатичну службу

докладніше
19 січня 2018, 09:54

Ірина Геращенко: дякуємо країнам «Великої сімки» та країнам-членам ЄС за допомогу у звільненні 74 українців з ОРДЛО та розраховуємо на подальшу, більш активну співпрацю щодо звільнення інших незаконно утримуваних заручників та політичних в’язнів

докладніше
18 січня 2018, 18:28

Перший заступник Голови Верховної Ради України Ірина Геращенко: "Ухвалений законопроект №7163 надає додаткову можливість нашим дипломатам боротись за реінтеграцію тимчасово окупованих територій України на дипломатичному фронті" (відео)

докладніше
18 січня 2018, 18:04

Відбулося вечірнє засідання Верховної Ради України

докладніше

Канал Рада 

3D-тур відкриває Парламент України 

Верховна Рада України у соціальних мережах

twitter  facebook  youtube


Конкурсна комісія з добору кандидатів на посади членів НКРЕКП Портал відкритих даних
Конституційна комісії
Децентралізація влади
12 грудня 2017, 17:00

 Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України 

У Верховній Раді відбулася конференція "Роль Парламенту, Глави держави, Уряду та громадськості у підвищенні якості законодавчого процесу"

У заході, організованому, Програмою USAID РАДА, Фондом Східна Європа, взяли участь народні депутати, представники Апарату Верховної Ради, секретаріатів комітетів, наукових закладів, експертної та донорської спільноти.

Метою заходу було актуалізувати проблему реалізації парламентської реформи, виробити рекомендації за ініціативи Програми у співпраці з експертами та Парламентом, що зможуть суттєво підвищити якість законодавства.

Директор Програми USAID РАДА Ігор Когут зазначив, що в реформі Парламенту і дорожньої карти, яку підготувала Місія Європейського Парламенту на чолі з Петом Коксом, дотримання регламентної процедури потребує серйозної і тривалої розмови. «Це питання культури. Треба говорити і пояснювати суспільству і виборцям і через цей засіб стимулювати дискусію, формувати певний запит суспільства на більш якісний підхід до процесу ухвалення законів», - сказав він.

Заступник Голови Верховної Ради України Оксана Сироїд, відкриваючи захід, зазначила: «Люди не асоціюють якість свого життя з законодавчим процесом, який відбувається. Вони думають, що це їх не стосується. Однією з визначальних функцій Парламенту є її контрольна функція. Це його первинна місія, контролювати як Уряд витрачає гроші в інтересах народу. Через те, законодавча функція є вже похідною фактично від функції представництва, від функції контролю. Вона безпосередньо впливає на якість життя людей. Ми зараз в такому виклику, коли ми повинні навчити людей: чому це так важливо? Ті виклики, які сьогодні є в українському парламенті, ті виклики, які пов’язані з якістю законодавчого процесу, їхні причини є набагато глибшими. І про це сьогодні треба говорити».

За словами О.Сироїд, «баланс влади в Україні не сприяє якісному законодавчому процесу. Тому, що модель Конституції сприяє тому, що рішення ухвалюються поза межами Парламенту. Тобто, виводить законодавчий процес за стіни Парламенту».

«Це відбувається тому, що великий обсяг виконавчої влади належить до сфери Президента, а сам Президент є поза контролем Парламенту в частині виконавчої влади. Якщо виконавча влада випадає з-під парламентського контролю, це завжди матиме загрозу і неякісного законотворення, і загрозу для прав і свобод людини.

Проблемою також є політична система. Ми досі не побудували політичної системи відповідальних політичних ідеологічних партій, які пропонували б людям шлях розвитку держави і, відповідно, прийшовши до Парламенту, які не творили законопроекти одного дня, а творили би проекти тих рішень, які в короткій, середній чи довгостроковій перспективі дозволяли би змінювати державу відповідно до певного бачення.

Ще однією системною проблемою є відповідальність Уряду за ті рішення, які пропонуються до Парламенту. Ми звикли до того, що бачимо проекти рішень в готовому вигляді за ніч  чи за декілька годин до процесу їх обговорення. Ми дуже рідко маємо можливість обговорити сам задум. Буквально зовсім недавно ми обговорювали процес приватизації державних підприємств, вірніше перелік підприємств, які треба приватизувати. Ми щоразу запитуємо одне: розкажіть нам будь-ласка філософію уряду, як ви збираєтесь управляти державною власністю, яка залишиться у ваших руках, як ви збираєтесь управляти критичною інфраструктурою, яке ваше бачення в принципі приватизації об’єктів. І тільки тоді ми затвердимо перелік підприємств, які ви хочете приватизувати. Але три роки цієї політики ми не маємо. Якщо немає такої політики, тоді дуже складно очікувати якісного законодавчого процесу, бо ми не знаємо куди ми йдемо», - зазначила Заступник Голови Верховної Ради.

О.Сироїд також акцентувала на питанні довіри між урядом і парламентом. За її словами, якщо не буде довіри між інституціями, в тому числі і президента також, якщо і далі будуть спроби ухвалювати рішення поза межами парламенту, то ми можемо змінювати Регламент Верховної Ради, можемо тренувати працівників, можемо все що завгодно робити, але якість законодавчого процесу не покращиться.

Під час конференції відбулися сесії: «Законодавчий процес «від початку до кінця», «Роль провідних акторів у законодавчому процесі», «Ключові аспекти забезпечення законодавчого процесу».

Учасники конференції у виступах наголошували: підвищення якості законодавчого процесу - один з головних елементів парламентської реформи - є нагальною вимогою сьогодення з огляду на необхідність проведення в державі низки актуальних правових реформ у різних сферах суспільного життя, що вимагає оптимальної організації саме законодавчої процедури.

Експерти визначили кілька факторів, які зумовлюють проблему розробки та прийняття неякісного законодавства. Це, насамперед, відсутність стратегічного бачення формування та реалізації державної політики. Окрім того, це - «законодавчий спам» (надмірна кількість законопроектів, поданих до ВР України, які суперечать чинному законодавству, є розбалансованими, не направлені на вирішення проблеми, що унеможливлює їх імплементацію). Важливими чинниками, за словами учасників конференції, також є низька роль Апарату Верховної Ради в законодавчому процесі та слабкий рівень залученості всіх зацікавлених сторін на всіх етапах законотворчого процесу. Низький рівень дотримання конституційних та регламентних вимог у законодавчій діяльності та вплив поза правових чинників на волевиявлення парламенту щодо тих чи інших законів, що прямо впливає на якість як цього процесу, так і ухвалюваних у результаті законів. Всі ці чинники призводять до того, що закон перестає бути інструментом реалізації державної політики, оскільки не ставить перед собою завдання вирішення певної проблеми, що нівелює його практичну цінність.

Програма USAID РАДА за результатами проведених у період з жовтня по листопад 2017 року п’ять дискусій представила Парламенту рекомендації з впровадження парламентської реформи у частині покращення якості законодавчого процесу