Стенограма пленарного засідання

05 лютого 2014
 

ЗАСІДАННЯ ТРЕТЄ

Сесійний зал Верховної Ради України

05 лютого 2014 року, 10.25 година

Веде засідання Голова Верховної Ради України В.В.РИБАК

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Доброго ранку, шановні народні депутати, запрошені, гості Верховної Ради! Прошу народних депутатів підготуватися до реєстрації.  Увімкніть систему "Рада".

10:26:02

У залі зареєструвалося 398 народних депутатів. Ранкове засідання Верховної Ради  України оголошую відкритим.

Шановні колеги, я прошу уваги! Вчора, 4 лютого, в Сумській області у наслідок зіткнення маршрутного автобуса і потяга загинуло 13 людей, ще п'ятеро постраждали. Висловлюємо глибоке співчуття всім рідним і близьким загиблих. Бажаємо якнайшвидшого одужання постраждалим. І давайте вшануємо пам'ять загиблих хвилиною мовчання.

(Хвилина мовчання)

Прошу сідати.

Шановні колеги, сьогодні відповідно до статті 25 Регламенту ми маємо 30 хвилин для виступів народних депутатів з внесенням пропозицій, заяв, повідомлень. І такі виступи відбудуться. Потім я надам слово керівникам фракцій, які проінформують по тим питанням, які розглядаються на Погоджувальній раді керівниками фракцій по підготовці документів по конституційній реформі. І потім поставлю на голосування проект і розглянемо Календарний план роботи сесії, четвертої сесії Верховної Ради України сьомого скликання, а потім визначимося разом, як ми будемо далі працювати. Тому я прошу народних депутатів записатися на виступи.

Прошу, фракція "УДАР Віталія Кличка", народний депутат Карпунцов. Виступає Віктор Пинзеник. Прошу.

 

10:29:08

ПИНЗЕНИК В.М.

Шановний Володимире Васильовичу, шановні народні депутати, я хочу привернути увагу, вашу увагу до прикрої речі, яка сталась тут нашим голосуванням. Закони, які були прийняті 16 січня, які спровокували серйозне загострення конфлікту в країні, не скасовані. Не скасовані з техніко-юридичних проблем, про які, на жаль, було відомо, але, на жаль, на них не хотіли реагувати, в будь-якому випадку спроба така була – зупинити голосування.  Я не хочу шукати свідомо чи несвідомо це було, але в будь-якому випадку я закликаю шановних народних депутатів виправити цю помилку.

От я, для прикладу, наведу вам одну статтю.  До 16 січня 2014 року в тексті Кримінального кодексу України не було такої статті, яка називається "Наклеп". Це стаття 151-1. Якщо ви відкриєте сьогодні Кримінальний кодекс, ви знайдете і далі цю статтю. Але в кінці ви побачите примітку: "кодекс доповнено статтею 151-1,  згідно із  законом від 16 січня 2014 року – втратив чинність на підставі закону від 28 січня 2014 року". Тобто, проголосувавши закон, наслідком цього голосування не стало скасування норм скандальних законів 2014 року. Я хотів би пояснити, чому це сталося.

Це стало з причин неправильних процедур зміни закону. Якщо ми хочемо поміняти закон, наприклад, ми міняємо ставку податків з 30 відсотків до 20,  ми готуємо закон. У статті 25 пункт "а" цифру 30 поміняти на 20. Після цього, коли закон підписується, це дає підстави з тіла закону забрати цифру 30 і замінити на 20.  Для того, щоб повернутися назад, треба дзеркальну процедуру інакшу робити. Треба прийняти закон, статтю таку-то змінити цифру 20 відсотків і поміняти на 30. Ми цього не зробили. Замість цього ми скасували закон, яким було зроблено зміна з 30 на 20. Вибачте, ще раз простою мовою поясню, ми скасували факт зміни закону, але не скасували саму норму закону.

В своїй практиці роботи в Міністерстві фінансів я не один раз стикався з цією проблемою по інших законах. І воно мало завжди подібні наслідки. Тому, шановні колеги, допущена техніко-юридична помилка. Політичну волю парламент з приводу скасування законів висловив. Зараз нам треба привести законодавство у відповідність. Є два шляхи рішення цієї проблеми.

Перший шлях передбачає можливість внесення в закон, який прийнятий 28 січня, норми подібного роду. Законодавчі акти, до яких вносилися зміни законами, які визнані такими, що втратили чинність, діють в редакції, що існувала…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершуйте, завершуйте.

 

ПИНЗЕНИК В.М. ... в редакції, що діяла станом на 15 січня 2014 року. Тексти відповідних положень додаються. Але  навіть в цій редакції, я не впевнений, що це призведе до відновлення норм, які діяли до прийняття цих скандальних законів.

Тому є друга пропозиція. Підготувати закон дзеркальний, дзеркальний закон. Норми, які були прийняті  16 січня, замінити на норми, які діяли до 16 січня. Ми запрошуємо колег з будь-яких фракцій…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Віктор Михайлович, ну, більшість депутатів хочуть виступи. Давайте, завершуйте.

Іщенко, народний депутат, передаєте свій час? Передаєте? Да. Прошу, виступайте замість Іщенка. Дві хвилини, ще прошу.

 

10:33:25

ПИНЗЕНИК В.М.

Володимир Васильович, я готовий покинути трибуну. Якщо це  питання ви вважаєте непринциповим… Я рідко…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Та принципове! Ну, треба… Виступайте, не втрачайте час. Виступайте, прошу вас.

 

ПИНЗЕНИК В.М. Шановні колеги, в нас працює група фахівців з приводу того, щоб навести лад і справді прийняти закон, який спровокував конфлікт… Скасувати закон, який спровокував конфлікт. У нас працюють колеги. Всі, хто бажає приєднатись, ми швидко опрацюємо деталі цього закону і готові його внести на розгляд Верховної Ради. А саме головне – проголосувати і поставити крапку у існуванні таких ганебних законів.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Шановні народні депутати, 3 хвилини регламент. Я прошу виступати.

Так, об'єднання "Свобода", народний депутат Швайка. Прошу.

 

10:34:17

ШВАЙКА І.О.

Ігор Швайка, Всеукраїнське об'єднання "Свобода".

Товариство, я б хотів повернутися на тиждень часу і іще раз наголосити на тому законі, який 29 січня, з традиційним для Верховної Ради, на жаль, кнопкодавством, з відсутніми народними депутатами Попеску і Вечерко, які в цей час були у Страсбурзі, і це підтверджено документами про перебування їх там і відсутність їх у сесійній залі, тому 232 голоси не було. Але це та проблема, яку ми тягнемо за собою і з шостого, і з п’ятого скликання. По суті закону, який ухвалений на позачерговій сесії 29 січня.

Від депутатів Всеукраїнського об'єднання "Свобода" Швайки і Мирного було подано і зареєстровано у Верховній Раді в понеділок, перед засіданням Погоджувальної ради, законопроект про внесення змін до ухваленого Закону "Про усунення негативних  наслідків щодо  участі громадян  в мирних протестах".

Наша пропозиція стосується наступного. Той закон, який існує сьогодні, фактично  є Законом про заручників, оскільки держава і далі продовжує, не дивлячись  на декларацію  Верховної Ради, ув'язнювати,   утримувати людей, відкривати нові кримінальні провадження і по суті поводити  себе як терорист, який почне звільняти заручників лише після того, як громадяни підуть на певні поступки.

Позиція нашої фракції і позиція  тих людей, які вийшли на Майдан, є чітка і однозначна: держава мусить ухвалити Закон про реабілітацію учасників  протестних  акцій.

Тому, перше.  Ми пропонуємо змінити назву і цей ухвалений Верховною Радою закон назвати Закон про реабілітацію учасників протестних акцій.

Друге. Дуже суттєво. Ніколи в житті українське  законодавство не бачило такої конструкції, що закон починає застосовуватися по відмашці Генерального прокурора, незалежно від прізвища Генерального прокурора – це буде Пшонка, чи Піскун, ніколи чинне законодавство   не надавало права ні міністру внутрішніх   справ, ні Генеральному прокурору вводити в дію той або інший закон.

На цей час, що ми можемо зробити? Наша пропозиція: скасувати 9, 10, 11 статті ухваленого Закону і перейти до нормального режиму  закриття всіх  кримінальних проваджень. Оскільки необхідно зробити крок до  переходу від Закону про заручників до Закону про вибачення держави Україна  перед своїми громадянами, яких по суті  поставили сьогодні в положення злочинців. І  держава мусить вибачитися, держава в особі Верховної  Ради  України за те, що недалекоглядною позицією завела в такий стан країну. Це буде початком    можливим виходу із тої кризової ситуації в якій сьогодні знаходиться наша країна.

Слава  Україні!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.    Партія регіонів, народний депутат  Кунченко.

 

10:37:29

КУНЧЕНКО О.П.

Я прошу слово передать Нестору Ивановичу Шуфричу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Прошу,  народний депутат  Нестор Шуфрич

 

10:37:47

ШУФРИЧ Н.І.

Дякую. Шановний Володимир Васильовичу, шановні колеги, 23 роки незалежності і на вулицях України загиблі люди, вбивають міліціонерів показово. Подобається чи не подобається, але це надбання, в тому числі і всіх нас, тому що сьогодні ми несемо відповідальність за те, що відбувається в країні. Повірте мені, Партія регіонів вимагає і уважно слідкує за тим, як проводиться розслідування. Тому що ми, не менш ніж наша опозиція, хочемо знати, що насправді відбулося на вулиці Грушевського. І сьогодні ви не можете з тим не погоджуватися, що в країні зароджується екстремізм і є прояви тероризму. Вже навіть Державний департамент Сполучених Штатів Америки, на заяви якого ви не можете не реагувати, попередив про санкції відносно тих, хто буде провокувати екстремальні дії на вулицях Києва. І це вже факт.

Безумовно, сьогодні ми маємо з повагою придивлятися до того, що нам радять, але факт залишається фактом. Я вчора чув виступи щодо русифікації путинізації. Але в мене запитання, хіба був хоч один російський політик в Україні і публічно говорив про те, що відбувається в нашій країні? Те, що вони обговорюють це питання в Брюсселі, так це загальна практика. А сьогодні ми бачимо, що приїжджають політики і публічно відстоюють позицію однієї сторони, прибувши на запрошення уряду України. Це неприпустимо і не коректно, ми самі маємо визначитися в цьому питання.

І зараз стає питання головне, про яке ви говорите, щодо реформ. Виникає запитання, а чи будете ви виконувати норми можливих змін і повернень до попередніх текстів Конституції? Чи це дійсно задовольнить вас, чи це просто гра з вашого боку заради того, щоб цей конфлікт затягувався?

Безумовно, ми маємо сьогодні вирішити всі питання, які вимагає від нас суспільство. Безумовно, ми маємо сьогодні забезпечити закон і дію Конституції в будь-якому її варіанті.  И здесь у меня возникает вопрос, а будете ли вы эту Конституцию уважать, или это для вас просто повод для того, чтобы затягивать конфликт?

Поэтому сегодня Партия регионов призывает вас действовать в рамках закона и в рамках интересов граждан Украины, независимо от того, на каком языке они говорят и где они проживают. Украина у нас одна и мы никому не позволим рвать ее, и мы никому не позволим преследовать…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Фракція "УДАР Віталія Кличка", народний депутат Ткачук.

 

10:41:09

ТКАЧУК Г.В.

Прошу передати слово Ірині Геращенко.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Прошу, народний депутат Ірина Геращенко.

 

10:41:20

ГЕРАЩЕНКО І.В.

Шановні виборці і шановні колеги! Від імені нашої фракції я хочу привернути, все-таки, вашу увагу до доль тих простих людей, які стали жертвами протистояння, відповідальність за що лежить, дійсно, і на Верховній Раді України.

Я хочу наголосити на кількох страшних цифрах, на сьогодні 30 людей як мінімум залишається безвісти пропавшими,  і тому від фракції "УДАР" ми звертаємося до Голови Верховної Ради з проханням від імені Верховної Ради направити на Генерального прокурора заяву від Верховної Ради з вимогою взяти під особистий контроль пошук цих людей. І щоб ми були переконані в тому, що їх шукають, а не їх піддають десь тортурам під київськими лісами – це дуже важливо.

Друге. Дорогі колеги, ви вдумайтеся, тисяча людей як мінімум постраждала від оцих от, насильства так само  на вулицях, шестеро людей втратили око. І сьогодні Литва навіть дає можливість лікуватися нашим громадянам України, які постраждали через дії українських політиків. Так можливо давайте ми з вами від імені Верховної Ради України і кожного депутата частину наших зарплат, і ми вирішимо це на фракціях, "УДАР" прийняв таке рішення, направити на лікування цих людей. Одна людина втратила руку і так само сьогодні їй допомагають  зробити протез наші колеги за кордоном. Але це наша з вами відповідальність.

Шановні колеги, 150 журналістів, які висвітлюють щодня роботу нашу з вами, постраждали від так само дій силових структур. І ви знаєте, жодного цього силовика, який бив і "метелив" журналістів, не названо їх прізвищ.

Від фракції "УДАР" ми вимагаємо від вас, пане Голово, направити в Генеральну прокуратуру заяву від імені Верховної Ради  з вимогою все-таки провести всестороннє розслідування і назвати прізвища бодай одного беркутівця, який перевищив свої службові обов'язки і бив журналістів, інакше ця безкарність, вона ж породжуватиме нову безкарність, і наступного разу ми матиме 200-300 побитих журналістів. Це – абсолютно неприпустимі факти, де Верховна Рада не може ховатися.

Так само хочеться звернутися,колеги, до всіх вас з проханням звернути увагу на ці апеляційні суди, які зараз відбуваються. Дуже багато з них штучно переносяться, а це – долі простих людей. От вчора було перенесено  кілька апеляційних судів, на яких мали розглядати питання там зміни можливої запобіжного заходу безневинним людям. І знову я хочу наголосити, та немає ані авторів оцих законів 16 січня, но сидять оці прокурори, яким соромно має бути, і судді, що вони таке понаписували. Туди ходять тільки депутати від опозиції.

Давайте ми разом все-таки звернемося до суддів, щоб вони вчасно розглянули ці всі справи і відпустили людей на свободу. І це має бути позиція не тільки трьох опозиційних фракцій, а всієї Верховної Ради.

Ми ще раз хочемо закликати вас, дорогі шановні…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Фракція Кмопартії… (Шум у залі) Ну, Регламент є чи нема в нас?

Фракція Компартії України, народний депутат Байдюк. Я прошу Регламент виконувати. Петро Цибенко виступає.

 

10:44:53

ЦИБЕНКО П.С.

Дякую. Фракція комуністів, Петро Цибенко, голова Ради організації ветеранів України.  Шановні колеги, шановні громадяни України! При всьому тому, що пострадянська історія України багата на всілякі потрясіння, нинішня ситуація найбільш гостра та вибухонебезпечна. Країна Україна знаходиться на порозі громадянської війни. Всі на словах сходяться до того, що градус напруги треба понижувати, шукати компромісу. Але ініціатори та організатори того безладу, який влаштовано в Україні, дуже цікаво розуміють компроміс. Вони бачать компроміс у тому, що держава, влада мають тільки відступати, здавати позиції, давати нищити державу, а вони, тобто опозиція –  тільки наступати. Тобто у них є лише права без обов'язків, а держава, влада має лише обов'язки без прав. Але так не буває, прав без обов'язків не буває.

Так звана опозиція, її фюрери, зважаю чи на те, що традиційні страшилки, які спрацьовували протягом двох місяців, уже не спрацьовують, почали оновлювати арсенал страшилок. Останнім часом з'явилися заяви про  зникнення опозиціонерів, а дехто взагалі заявляє про їх викрадення. Мене дивує, чого називають цифру 30-40, а не 300? Чому не три тисячі осіб?  Адже, можна всіх, хто просто пішов з Майдану, просто пішов з майданної казарми оголосити зниклими без вісті. Вони вимагають від силових структур розшукати тих, хто нікуди не зникав і повернути їх на Майдан.

А тепер щодо амністії без застережень. Верховна Рада, Україна це вже проходили, такий закон ми з вами приймали. Відпустили громил і провокаторів? Відпустили. Де вони зараз? На барикадах. Що вони роблять? Громлять дальше. Отже це ті самі граблі, на які нам пропонують наступати вкотре.

І останнє, що хочу сказати, шановні колеги, фракція Компартії України  і Комуністична партія України давно пропонувала: дати можливість громадянам України висловитися щодо подальшого шляху розвитку. Але і одна сторона, і інша відмовили громадянам України в цьому. Отже, маємо те, що маємо.

І останнє, шановні колеги. Я на останньому тижні мав розмову з усіма керівниками ветеранської організації України. Вони надзвичайно стурбовані ситуацією, яка сьогодні розвивається: падінням виробництва, тим, що з'являються перебої в доставці пенсій, тим, що знизилася вартість гривні…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Фракція Партії регіонів, народний депутат Пономарьов.

 

10:48:16

ПОНОМАРЬОВ А.В.

Прошу передати слово Колесніченку Вадиму Васильовичу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, народний депутат Вадим Колесніченко.

 

10:48:30

КОЛЕСНІЧЕНКО В.В.

Уважаемые коллеги! (Шум у залі) Уважаемая страна! Наша страна стала заложниками болезненных амбиций группы людей, для которых власть и деньги стали превыше целостности Украины. Мы стали заложниками информационных технологий и беспрецедентного информационного вмешательства в нашу жизнь. Власть сегодня встречается с разными представителями Майдана, и они в один голос заявляют: они не уполномочивали тех политиков, которые выступают от их имени, вести переговоры от имени Майдана. Там находится подавляющее большинство людей, которые требуют мирного урегулирования конфликта, и они требуют, чтобы вели переговоры именно с ними, а не с теми, кто от их имени рядится в тогу спасителей нации.

Нам говорят, кто-то должен в чем-то извиниться. А кто извинится перед миллионами жителей Украины, которые сегодня работают, которые сегодня учатся, которые сегодня делают все, чтобы страна расцветала и развивалась?! Это они сегодня обеспечивают наполнение бюджета в отличие от тех демагогов и провокаторов, которые заявляют о неуплате налогов в бюджет нашего государства.

У меня возникает закономерный вопрос к тем, кто пытается рассказать, что здесь кто-то в чем-то виноват. Виноваты все! И вы в первую очередь! Потому что когда у вас не получается побеждать по правилам, вы требуете менять правила. Вы требуете возвратиться к Конституции 2004 года неким постановлением, однако вы забыли, что в Конституции 2004 года  зафиксировано партийное рабство, когда депутаты должны как чертики из коробочки по благословению  своих лидеров исполнять  их требования, а не требования избирателей. Поэтому наличие именно здесь в парламенте депутатов мажоритарщиков позволяет сбалансировать неуемные амбиции отдельных взорвавшихся политиканов, которые, кроме булавы и иностранных денег, ничего не видят.

Для меня сегодня понятно и очевидно: мы обязаны защитить страну. И те, кто заявляет о дерусификации, о насилии над людьми, они получили адекватный ответ: сегодня в стране все более и более говорят именно о федерализации по одной простой причине – люди боятся жить с национал-фашистами; люди не хотят, чтобы к ним приходили фашисты и объясняли, как им жить. Поэтому на вас, в первую очередь, ответственность за гражданскую войну, которую вы хотите развязать.

Партия регионов, люди мира, миллионы людей против того, что вы здесь творите. Они за мирное урегулирование вопроса, а не за развитие нашего  суверенного государства в отличие от того, как вы поступаете и разрываете нашу…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Фракція Партії регіонів, народний депутат Ковач.

 

10:51:45

КОВАЧ В.І.

Прошу слово передати Чечетову Михайлу Васильовичу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, народний депутат Михайло Чечетов. Прошу.

 

10:52:01

ЧЕЧЕТОВ М.В.

Уважаемыей Владимир Васильевич! (Шум у залі) Уважаемые коллеги! Уважаемые избиратели! Украина никогда  не стояла так близко к той черте, переступив которую дальше был развал страны.

Партия регионов, власть, Президент, мы полностью исключаем  возможность  силовой развязки. Мы видим исключительно путь компромисса. Мы видим выход из политического кризиса путём достижения общенационального компромисса за столом переговоров. И свет в конце тоннеля появился, когда начались переговоры по инициативе Президента Виктора Януковича с лидерам фракций оппозиции. Были достигнуты договоренности и реализован ряд компромиссных шагов. Я имею в виду и отставка премьер-министра и правительства. Я имею в виду и отмена пакета законопроектов, которые полностью соответствуют европейским стандартам по адаптации нашего законодательства к европейскому. И все европейские эксперты говорят, что они буква в букву соответствуют европейскому законодательству. Да, может быть время не то, мы пошли и на это – отменили эти законы, хотя четыре закона вместе проголосовали. Мы пошли на компромисс – проголосовали Закон об амнистии. Но всё равно очень тернистый и медленный путь компромисса. Возникает вопрос: почему так медленно мы идём по этому пути? Хотя свет в конце тоннеля есть. Я вижу две главные причины.

У нас разное видение компромисса. Наши политические оппоненты видят компромисс как победу одной политической силы над другой, но здесь абсолютно прав Леонид Макарович Кравчук: если садиться за стол в поисках компромисса с ультиматумом, то это уже будет не компромисс, это будет попытка привести другую сторону к капитуляции. Такого не будет.

Но главная вторая причина, почему медленно достигается компромисс.  К глубокому сожалению, лидеры оппозиции в большей степени думают не о том, как локализовать политический конфликт в стране, а думают  о том, с какими политическими дивидендами на выборы они выйдут после локализации политического конфликта. Более циничной, более безнравственной оппозиции мир не знал. Это примерно так: горит дом, они стоят и думают: начать тушить, помочь выйти старикам и детям или выпачкают туфли и пиджак запачкают. А как потом, когда пожар потушат, а туфли будут грязные и пиджак обгорит? Да если вы потушите пожар, то на вас будут смотреть как на настоящих людей, как на патриотов,       как на мужчин. Это вторая причина.

Поэтому сегодня другого выхода нет. В том числе и следующий компромиссный шаг по Конституции… (Шум у залі)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Фракція Партії регіонів народний депутат Зубик.

 

10:55:22

ЗУБИК В.В.

Прошу передати слово депутату Сальдо. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу, народний депутат Володимир Сальдо.

 

10:55:35

САЛЬДО В.В.

Шановний Володимире Васильовичу, шановні колеги депутати! Ми тут зараз що робимо – примушуємо один одного говорити тією мовою, якою нам зручніше. Примушуємо один одного слухати про те, що відбувається тут тільки в парламенті. Давайте ми послухаємо про те, що говорять нам люди.

Зараз вже люди думають, у нас, наприклад, на Херсонщині, як вони будуть сіяти, як підготуватися до весняної пори, яким чином закупити паливо. А що насправді? Про що говоримо? Знову таки про те, щоб… (Шум у залі) Та кричи більше, нічого з того не вийде. Знову про те, щоб перекричати один одного. Ніхто не хоче подумати про  людей.

А що ж відбувається, до чого довели? Постійно говоримо, що хтось там, завдячуючи голові Нацбанку чи голові уряду, якісь економічні негаразди. Економічні негаразди почалися два тижні тому, коли почала падати національна валюта. І зараз вже до чого ми йдемо? Йдемо до того, що до весни підвищиться ціна на паливо, і та ціна на паливо відобразиться на посівній кампанії.

 Далі. Можна говорити про що завгодно, що було. Давайте все ж таки трошки зупинимося і почнемо говорити про економіку. Наша фракція пропонувала лідерам фракцій продовжити свої перемовини і пропозиції в кабінеті Голови Верховної Ради, а ми давайте все ж таки займемося тим чим потрібно займатись, тим,  чого люди від нас чекають. Люди чекають від нас затвердження законопроектів. Нехай там йдуть перемовини, а ми можемо працювати спокійно. Результати Верховної Ради оцінюються не по тому, хто кого до чого примусить і переламає або чи не переламає через коліно, результати залежать від затвердження законів, а їх же більше двох тисяч. І знов-таки більше 16 законопроектів, які і націлені на підвищення відповідальності за корупцію, і на покращення умов для ведення бізнесу, і на підвищення прав мешканців гуртожитків, і містобудівна діяльність, і житлово-комунальні питання. Люди цього очікують. Журналісти вже на виході всі запитують: "Ви почнете в кінці-кінців працювати чи ви будете там кричати?". Я запрошую вас, шановні депутати, колеги наші від опозиції, давайте все ж таки пригадаємо, що опозиція, її повноваження і обов'язки – це нагадувати владі за промахи, за якісь там недоліки, а не просто…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Я прошу, Микола Томенко, хвилина вам. І завершуємо. Прошу, Микола Томенко.

 

10:59:00

ТОМЕНКО М.В.

Шановні колеги! Я хотів звернути увагу всіх на те, що ми беззаперечно в наших різних тлумаченнях політичної ситуації повинні триматися як мінімум трьох цінностей – це безпека і захист життя кожної людини України, це захист свободи кожного громадянина і це  єдність і єдина Україна. І з огляду на це, Володимир Васильович, я просив би вас дати доручення нашому Комітету з питань державного будівництва і місцевого самоврядування, можливо, Комітету закордонних справ проаналізувати ситуацію, яка відбувається у Верховній Раді Криму, зокрема, на засіданні Президії Верховної Ради Криму пішла мова про можливість змін до Конституції України та Криму і визначення ледь не російської автономії у складі України. Очевидно, це порушення Конституції, чинних законів України. І нам треба проаналізувати цю ситуацію. І у разі, якщо Верховна Рада Криму далі буде діяти в антиукраїнський спосіб, ухвалити рішення про розпуск цієї Верховної Ради.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу, об'єднання "Свобода", хвилина, народний депутат Шевченко.

Я прошу, Едуард, хвилина, Леонов. Прошу.

 

11:00:31

ЛЕОНОВ Е.В.

Шановна українська громада! Едуард Леонов, фракція Всеукраїнського об'єднання "Свобода", Крим, Севастополь.  В державі відбулася зрада. Державні зрадники знаходяться тут в сесійній залі Верховної Ради України. І коли тут лунають вигуки про те, що нібито немає російських політиків на Майдані, немає російських політиків в Україні,  вони тут в сесійній залі. І я впевнений, що у багатьох тут присутніх депутатів Верховної Ради України, на жаль, є і російські паспорти в кишенях. І вони собі запасний аеродром готують, щоб потім тікати від українського народу до Росії і до інших своїх пригрітих державних, інших держав.

Щодо Криму. То у Криму взагалі зараз уже почався відвертий заколот. Коли люди, які називають себе Верховною Радою Криму, Президією Верховної Ради Криму, уже фактично неприкрито виголошують гасла про порушення державного суверенітету України і про порушення державної цілісності України. Ці люди мусять бути притягнуті до кримінальної відповідальності. Для цих злочинів не повинно бути терміну давності. Це державні злочинці, переслідувати яких повинна зараз влада, а не виловлювати хлопців і дівчат ні в чому не винних, звинувачуючи їх в тероризмі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Шановні народні депутати,  ви знаєте, що йде робота, йдуть перемовини по змінам до Конституції. То я  прошу керівників фракції висловити свої пропозиції по подальшому розгляду цих питань.

Прошу, про дві, по три хвилини. Давайте по три хвилини. І від позафракційних надамо слово.

Від фракції "УДАР" хто виступає? Пізніше.

Я прошу, об'єднання "Свобода", ваші пропозиції. Хто виступає? Андрій Мохник, прошу, 3 хвилини у вас. Які пропозиції по роботі над змінами до Конституції?

 

11:02:33

МОХНИК А.В.

Андрій Мохник, фракція Всеукраїнське об'єднання "Свобода".

Позиція нашої політичної сили полягає в наступному. В країні є суспільно-політична криза, глибока суспільно-політична криза, і парламент сьогодні ще має можливість її врегулювати. Якщо він буде запізнюватися зі своїми рішеннями, то просто він опиниться в стороні від цього історичного процесу. Тому, щоби ми з вами як люди, які були уповноважені громадою на виконання певних завдань, відповідно ми маємо взяти на себе відповідальність.

Перше. Ми маємо реально зробити кроки, щоби конституційний процес започаткувати і щоби в найшвидші терміни розв’язати питання того, що було незаконно повернуто Конституцію 1996 року.  А також започаткувати всеосяжні зімни до Конституції України.

Друге. Поки цей процес буде тривати, поки буде створена робоча група, в якій будуть працювати представники всіх фракцій, щоби дати сигнал суспільству, що ситуація розв’язується, Всеукраїнське об'єднання "Свобода" наполягає на тому, щоби внести в порядок денний і проголосувати проект Закону 4172, який зареєстрували народні депутати Мирний і Швайка, щодо того, щоби зняти будь-які умови щодо звільнення, припинення кримінального переслідування учасників акцій протесту і взагалі переназви цього закону на реабілітацію учасників акцій, масових акцій, протесту. Якщо ми цього не зробимо, то очевидно, що далі буде говорити вулиця і ескалація конфлікту буде наростати. І тоді вже не Верховна Рада буде говорити, а буде говорити громада безпосередньо користуючись своїм правом, визначеним п’ятою статтею Конституції, прямим народним виявленням. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Фракція "Батьківщина", народний депутат Олександр Турчинов. Прошу.

 

11:05:10

ТУРЧИНОВ О.В.

Шановні народні депутати! Вся Україна –  незалежно   це Львівська чи Донецька область, Крим, Луганськ чи Київ чекає на зміни, на реальні  влади в Україні. Людей не цікавить прізвище майбутнього президента – це другорядне питання. Людей цікавить питання: ми змінимо систему влади чи ні? Ми зламаємо концентрацію  всієї влади в одних руках, коли за примхою однієї людини можна кидати за грати або вбивати. Або  ми побудуємо європейську демократичну державу, і у нас  є для цього всі передумови, шановні колеги.

Я звертаюсь в першу чергу до наших опонентів з  Партії регіонів. Відповідальність   за  Україну –  на кожному з нас.  За кров, яка пролит – на кожному з нас.   І зупинити процес сповзання  України   в прірву – це наша відповідальність перед країною, перед нашими дітьми.  Тому треба припиняти розмови, треба  припиняти затягування часу, а приймати рішення щодо відновлення конституційного  ладу в  Україні, конституційного ладу, який був   зламаний штучно, незаконно в 2010 році.

Для цього є конкретні, реальні механізми. Був внесений акт конституційний, який могла б  прийняти Верховна Рада. Ми чули багато критики з цього приводу. 

Є більш швидкий  механізм. Нашою фракцією внесено Закон  України щодо змін до Закону про Конституційний Суд. Відповідно     до цього закону  Конституційний Суд може сам, поки не пізно, виправити свої незаконні рішення. І голосування за цей закон може відбуватися вже сьогодні при наявності політичної волі.

Більше того, ми відпрацювали вже детальний текст конституційних змін, які приймалися вже Верховною Радою і які пройшли експертизу Венеціанської комісії. Саме на ці зміни чекають українці, на зміни, які знову побудують в нашій державі демократичний лад, де парламент – це не штучна технологія кнопкодавства, а орган, який приймає відповідальні рішення і формує уряд, де є баланс між гілками влади, де є незалежні суди і незалежно від партійного квитка, який лежить в кишені. Наш обов'язок…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Завершуйте.

 

ТУРЧИНОВ О.В. … час, а проголосувати негайно ці питання. В парламенті всі матеріали для цього є, не вистачає тільки політичної волі. Створена робоча група, яка може вже на завтра видати проекти документів, за які можна голосувати. І наше зобов'язання, наш обов'язок, дати за це 300 голосів. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Народний депутат Юрій Мірошниченко, фракція Партії регіонів.

 

11:09:08

МІРОШНИЧЕНКО Ю.Р.

Дякую, Володимир Васильовичу. Шановні виборці, шановні колеги, хотілося б спочатку спростувати декілька міфів, починаючи з того, що Конституційний Суд змінив Конституцію, діяв у незаконний спосіб. Роль Конституційного Суду визначена нашою Конституцією: аналізувати на предмет конституційності ті чи інші закони. Конституційний Суд на звернення депутатів, наголошую, не лише Партії регіонів, але й сьогоднішньої опозиції, розглянув питання внесення змін до Конституції (Закон 2222) і визначив, що була порушена процедура, а відповідно цей закон є не конституційним. Але ми зараз не повинні вішати один на одного ярлики, ми не повинні один одного звинувачувати, ми не повинні маніпулювати такими фактами, як те, що є вже матеріали у Верховній Раді, які ми можемо розглядати щодо повернення до Конституції 2004 року, цього немає. Я скажу про те, що є: є готовність співпрацювати, є нормальний, абсолютно конструктивний діалог, є  нормальна пропозиція, яку внесли наші колеги вчора з "Батьківщини", яка дає розблокування шляху руху вперед по відновленню Конституції і запровадження парламентсько-президентської республіки. Є готовність утворити спільну робочу групу, до якої б ввійшли представники всіх фракцій, залучили представників робочої групи, яку утворив Президент України і вийшли найближчим часом на узгоджений текст, який може голосувати Верховна  Рада вже найближчим часом.

Є готовність негайно, в момент, коли буде узгоджений такий текст підготовлений, голосувати його у Верховній Раді. Є готовність до цього часу оголосити перерву, проголосувавши лише Календарний план засідань Верховної Ради. Це той, поки що крихкий, але ґрунт для компромісу – це те, що чекають від нас люди – це те, що може бути позитивним сигналом для суспільства міжнародної спільноти. І ми сьогодні повинні подолати своє упередження і йти цим шляхом.

Тому я пропоную і всім нам проголосувавши зараз календарний план, все ж таки, набиратися сміливості, делегувати своїх представників керівникам фракцій право підтримати ініціативу щодо робочої групи і дати можливість цій робочій групі підготувати ті зміни, які сьогодні вносяться колегами з опозиції. Наші колеги комуністи вже готові пропонувати, від Партії регіонів теж готові пропозиції, але вони не оформлені ще у Верховній Раді і ми маємо це зробити. Навіть лунала пропозиція, понад 226, можливо навіть 300 підписів буде стояти під цим законопроектом, який буде фіксувати суспільний консенсус. Дякую за увагу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую. Фракція Комуністичної партії України, керівник фракцій Петро Симоненко.

 

11:12:22

СИМОНЕНКО П.М.

Шановні громадяни України! По-перше, позиція нашої партії полягає у тому, що внесення цих змін до Конституції повинно відбуватися відповідно до положень розділу 13 Конституції.

По-друге, відповідно до Конституції та Регламенту ми повинні затвердити з вами Тимчасову комісію, визначити завдання. І ми вважаємо, що те, що досягли, треба визначити якраз у нашому рішенні. Це – напрямок   роботи щодо змін і затвердження парламентської республіки чи парламентсько-президентської.

Ми, фракція Компартії, сьогодні внесли вже  конкретні пропозиції щодо змін до Конституції і запропонували, що  треба зробити. За змістом – це скасування посади Президента, і ми, фракція Компартії і партія в цілому, якраз у цьому глибоко переконані, а ось ті криваві події в Україні сьогодні якраз засвідчують, що цю якраз боротьбу за посаду Президента за рахунок життя громадян України треба зупинити. Це – проведення референдуму щодо обмеження  повноважень Президента і визначення України як федеративної республіки.

І відносно тих закликів, які зараз лунали щодо заборони діяльності Верховної Ради  Криму, в першу чергу, треба розпочати з розпуску обласних рад Львівської, Івано-Франківської, Тернопільської, Рівненської, Луцької, Волинської за те, що вони, по-перше, не виконують Закони України, формують воєнізовані формування, забороняють перераховувати податки, і багато інших злочинів вже скоїли. І з цього треба розпочинати. Це – реакція на те, що ви робите, знищуючи державу Україна.

По-друге, я хотів би для громадян України ще одну інформацію надати, чому такий галас чинився відносно Законів, які були прийняті 16 числа і хто це робить. 16 січня, я маю на увазі. Основна проблема, шановні виборці, як і шановні журналісти, полягає у тому, що один із законів передбачав, у першу чергу, визначення кожної організації, недержавної громадської організації, яка отримує гроші з-за кордону на свою діяльність, що вона є організацією, яка отримує ці гроші, повинна зареєструватися так і звітуватися перед державою, як використовуються ці гроші,   це  так звані грантоїди. І вони сьогодні репетують, верещать на всю Україну. Бо якраз ті ж самі американці і Європа, використовуючи ці спецфонди для розвитку, для формування п'ятої колони в Україні, все робили. А Нуланд, до речі, заступник Державного секретаря Сполучених Штатів Америки, вияснила і, шановні журналісти, розкажіть народу України, що з 1991 року ці якраз організації на, переконаний, підривну діяльність проти народу України отримали п'ять мільярдів доларів. Оце ми хотіли врегулювати і вони, перелякавшись, а також спецслужби перелякавшись, це і зробили, зчинили цей галас, звинувачуючи нас у тому, що ми хотіли навести порядок з точки зору національної безпеки і захисту майбутніх.... (Оплески)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Фракція "УДАР", керівник фракції Віталій Кличко. Прошу.

 

11:15:46

КЛИЧКО В.В.

Шановні колеги, я ще раз хочу нагадати, що в країні продовжується політичний кризис і ключове завдання для нас всіх, для всіх політиків, для всіх депутатів, які зібралися в стінах Верховної Ради – зробити все для того, щоб цього кризису не було, щоб людей було почуто, чому вони вийшли. Ще раз хочу нагадати, що багато людей не тільки у Києві вийшли на Майдан. Люди вийшли в інших містах і це не тільки Західна Україна, це також і Запоріжжя, Дніпропетровськ, Донецьк, Луганськ, Харків. Люди вийшли тому, що в країні закони не працюють, законів нема. Тільки тому, що нема перспектив, нема роботи, нема справедливості, люди вийшли і пропонують перезавантажити систему.

Наше завдання, ми запропонували один із шляхів – це дати можливість сьогодні розподілити  владу. Ніхто не хоче бути залежним від настроїв однієї людини і та монополія, яка на сьогоднішній день є в державі, ми бачимо, до чого вона приводить. Повернення одним із шляхів – це повернення до Конституції 2004 року. Яким чином відбулося те, що Верховний Суд відмінив рішення 300 голосів вищого законодавчого органу – Верховної Ради. Це було не в конституційний спосіб. І тому ми можемо зараз, люди чекають від нас рішень, а не забалакування, тому що Конституцію ми можемо ухвалювати півроку, а люди на сьогоднішній день стоять і чекають рішення. Якщо цього рішення ми не приймемо, це буде новий виток ескалації. Я хочу всіх попередити: ми повинні зробити все, щоб цього не відбулося.

Тому один із шляхів виходу з цієї ситуації: повернення до Конституції 2004 року, а потім ми можемо говорити вже про нову Конституцію. і у нас буде час, достатньо цього часу, для того щоб проговорити, пропрацювати, скільки потрібно буде, півроку, щоб ухвалити новий варіант Конституції. Дякую (Оплески).

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.

Від позафракційних визначилися. Олег Ляшко, прошу.

 

11:18:21

ЛЯШКО О.В.

Олег Ляшко. Шановні колеги, я хочу нагадати, що рівно 20 років тому, у 1994 році, Україну спіткала схожа, трохи схожа на нинішню політична криза. Результатом виходу з цієї кризи стали дострокові парламентські і президентські вибори. Для тодішній Президента і тодішнього складу Верховної Ради вистачило мужності і розуму піти на дострокові вибори, щоб не провокувати протистояння і кровопролиття в Україні.

На превеликий жаль, для нинішньої влади: для нинішнього Президента, для нинішнього парламенту – такої мужності не вистачило. Бо якби ми з вами мали мужність, ми б прийняли рішення, які б не довели до кровопролиття, ми б прийняли рішення, які б не дозволили, щоб гинули українські громадяни, щоб гинули люди.

Сьогодні вся країна дивиться на нас, на Верховну Раду: чи здатні ми з вами розв'язати кризу, чи вистачить у нас громадянської мужності, свідомості пожертвувати власними амбіціями, політичними якимись інтересами заради об'єднання країни, заради виходи з кризи. Те, що я бачу сьогодні у Верховній Раді, на жаль, наштовхує мене на думку, що такої відповідальності в парламенті немає. Ні на позачерговій сесії нездатні були прийняти рішення,  ні зараз. Досі "тягнемо кота за хвоста", не приймаємо рішення.

Володимир Васильович, конкретні пропозиції. Давайте заходити, якщо вихід із ситуації – зміни до Конституції, давайте зараз заходимо в конституційний процес і давайте приймати рішення, не розходившись (ще раз наголошую, не розходившись) для того, щоб прийняти зміни до Конституції.

Далі. Загибли п'ятеро людей. Чому  відповіді на це не дає Верховна Рада? Викрадають, катують українських громадян. Чому мовчить Верховна Рада?

Я вважаю, що Верховна Рада має прийняти відповідні рішення, створити комісію для розслідування цих фактів.

Далі. Колега Пинзеник виступив, наголосив: закони 16 січня працюють.  Сьогодні ми маємо з вами прийняти рішення про реальне скасування законів 16 січня. Щоб не було більше приводу для протистоянь.

Далі. Конституційний Суд, який приймав незаконні рішення, внаслідок чого ми маємо цю  кризу. Конституційний Суд – має бути склад його переглянутий, хоча б  у частині, який призначає Верховна Рада.

І останнє. Шановні колеги, дослухайтесь до голосу народу, до голосу розуму. Комуністи не від народу, тому й сміються. Мовчіть, паразити!

Так от, що треба? Якщо ми з вами зараз не приймемо рішень, вихід тільки один – дострокові президентські і  парламентські вибори якнайшвидше.

А той, хто сміється! Ви де пам'ятник Леніну діли? Ви чого його не захистили?  Ви смієтеся… Ви Леніна свого не здатні захистити, і ви сидите, смієтеся. І країну розко…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Олег Валерійович! Олег Валерійович, я прошу… я звертаюся до вас. Прошу, вносьте  пропозицію, щоб парламент розпустився. Я направлю в комітет, попросимо комітет, щоб розглянув, і я поставлю на голосування вашу пропозицію. Я жду від вас проект постанови такої. Домовилися? Домовились.

Я прошу, у нас є 43 депутати, які є позафракційними, то я прошу ще Володимира Михайловича. Прошу. У вас є 3 хвилини. Позафракційні просять, щоб Володимир Михайлович виступив. Прошу. Та давайте послухаємо!

 

11:22:24

ЛИТВИН В.М.

Шановні народні депутати, я прошу заспокоїтися. Як буде потрібно, я нагадаю регламент про формування фракцій. Заспокойтесь. Заспокойтесь. (Шум у залі)

Шановні народні депутати, напривеликий жаль, схоже, що ми цей тиждень пленарний проведемо без плідних переговорів. Разом з тим потрібний швидкий і водночас розумний компроміс. Такий компроміс, який би виключав силовий сценарій подальшого розвитку подій в Україні. Нам потрібно діалог провести у двох вимірах.

Перший – це виведення країни з конфлікту. Це треба зробити негайно. І другий. Визначення системи, за якою належить організувати Україну. Треба, мабуть, ці дві проблеми нам пов'язувати і їх спільно обговорювати. Для цього щоб можна було на думку групи, не всіх позафракційних депутатів, що треба було б зробити? Підготувати документ, який можна було б назвати угодою, меморандумом, як завгодно, який би мав силу закону. За умови погодження і підписання цього документу президентом і депутатами у кількості від 226, бажано 300. Що в ньому передбачити, шановні колеги? Принципи формування Кабінету Міністрів. Ситуація неординарна, але повинен бути сформований уряд, який дістав би підтримку.

Друге. Відповіді на всі питання, які поставило суспільство. За браком часу я їх не перелічу. Окреслити підходи, принципи й засади функціонування країни – як ми її бачимо разом. Покрокові дії щодо змін до Конституції з конкретними датами і запобіжники, щоб уникнути можливого сценарію, коли не буде виконуватися цей документ. Які можуть бути ці запобіжники? Яким документом можна його зв'язати? Доопрацювати пропозицію щодо акту, але передбачити такі умови: імперативний мандат і формування уряду виключно  фракціями. Це ж проблему може породити. Зміни до Закону про Конституційний Суд. Можливо, треба розглянути звернення до Конституційного Суду. І синхронно ці рішення приймати в разі, якщо домовленості не будуть виконуватися.

І ще одне. Прийняти рішення про проведення місцевих виборів там, де це давно потрібно. Я вважаю, що це може бути темою для дискусії і розмови на рівні керівників фракцій і прийняття відповідних рекомендацій. Інакше ми все забалакаємо. Країна чекати не буде. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Шановні народні депутати, розглядається проект Постанови (№ 3565) про календарний план проведення четвертої сесії Верховної Ради України сьомого скликання.

Я хочу надати слово секретарю Комітету з питань Регламенту, депутатської етики Валентину Григоровичу Матвєєву.

 

11:25:45

МАТВЄЄВ В.Г.

Я дякую. Шановні колеги, запропонований проект Постанови Верховної Ради  про календарний план проведення четвертої сесії Верховної Ради  України сьомого скликання підготовлений та підтриманий комітетом на засіданні ще 6, я підкреслюю, ще 6 листопада минулого року.

Зазначеним проектом пропонується розпочати у відповідності до вимог діючої Конституції України роботу четвертої сесії Верховної Ради  України сьомого скликання 4 лютого 2014 року, тобто вчора, що ми з вами і зробили. А завершити її 18 липня 2014 року.

На час проведення четвертої сесії Верховної Ради  проектом календарного плану передбачено: для пленарних засідань – 11 тижнів, для роботи в комітетах, комісіях і фракціях – 7 тижнів, для роботи народних депутатів України з виборцями – 6 тижнів та проведення  одинадцяти годин запитань до уряду у Верховній Раді України.

У проекті Календарного плану передбачена робота, зокрема з 7 по 11 липня в пленарному режимі. Є пропозиція, шановні колеги, пленарний тиждень перенести на перший тиждень липня, тобто з 1 по 4 липня працювати в пленарному режимі, а тиждень з 7 по 11 липня працювати в комітетах. Просимо підтримати проект Календарного плану з урахуванням зазначених пропозицій та прийняти проект постанови за основу та в цілому. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Є питання?  Немає. Сідайте. 

Пропозиції зрозумілі? Обмінятися думками? Прошу від фракцій записатися на обговорення цього питання по 2 хвилини. Прошу. Я прошу, об'єднання "Свобода", народний депутат Мартинюк.

 

11:28:29

МАРТИНЮК Л.С.

Прошу передати слово Ігорю Швайці.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Прошу передати Ігорю Швайці.

 

11:28:37

ШВАЙКА І.О.

Ігор Швайка, депутатська фракція Всеукраїнського об'єднання "Свобода".

Товариство, перше і головне –  те, що ми говоримо з вчорашнього дня під час відкриття чергової сесії Верховної Ради. Сьогодні суспільство знаходиться в величезній суспільно-політичній кризі, коли ми одержали порядок денний на 4-7 лютого, окремо на 4 лютого підготовлений начебто Погоджувальною радою – це була брехня номер 1, тому що Погоджувальна рада в понеділок не ухвалила жодного рішення, по якому графіку буде працювати Верховна Рада. Якщо це є самодіяльність Апарату Верховної Ради, то воно не відповідає вимогам закону. Якщо Комітет з питань Регламенту повинен був опрацювати Календарний план. Але, підкреслюю, опираючись виключно на Регламент, і подати його в сесійну залу, то доповідати його повинен був голова комітету. Склалася така ситуація, що голови Комітету з питань Регламенту саме того комітету, який повинен пильнувати за безумовним дотриманням закону, в нас не існує. Якщо немає голови комітету, у нас є два перших заступники від фракції "УДАР" і від фракції "Батьківщина". Хто дав підстави виступати представнику від комуністів як секретарю комітету?

І головне, товариство, на сьогоднішній день оті питання, які внесені в порядок денний, не відображають реальної картини потреб українського суспільства. Наш сьогоднішній Календарний план повинен розпочатися зі зміни Закону про заручників на Закон про реабілітацію учасників протестних акцій. А далі ми повинні підійти до Конституції і оперативно, грамотно врегулювати цей процес. Слава Україні!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Слава Україні!

Шановний побратим, розглядається питання Календарного плану, а не законів, ви хоч слухайте, яке питання ставиться. Ну, так же ж не повинно бути.

Хто від… Павло Розенко, прошу, фракція "УДАР".

 

11:31:06

РОЗЕНКО П.В.

Павло Розенко, фракція "УДАР Віталія Кличка".

Ну, от представник комітету нам сказав, що цей Календарний план був затверджений комітету аж 6 листопада попереднього року. Але, колеги, я хочу вам просто нагадати, що 6 листопада попереднього року в Україні відбуваються масові акції протесту. Мільйони українських громадян сьогодні знаходяться на вулицях майданах всієї країни не лише в Києві, а ще раз повторюю, по всій країні.

Сьогодні ступінь радикалізація суспільства з кожним днем загострюється. Ситуація дуже напружена і важка. Україна знаходиться у важкій політичній кризі. І вже сьогодні ми маємо важкі і економічні процеси.

Саме тому позиція фракції "УДАР" полягає в наступному. Що ми не повинні виходити із сесійної зали, переривати засідання Верховної Ради України на день, на два, на тиждень до того часу, поки тут в сесійній залі Верховної Ради України ми не відповімо на всі питання, які ставить перед нами суспільство. І це не лише повернення до Конституції 2004 року. Це питання того, що закон, який ухвалений на минулому тижні, про припинення політичних переслідувань, він фактично не працює, він мертвий закон. Він не буде працювати, нам треба його переглядати. Нам потрібно вдосконалювати законопроекти щодо відміни законів по 16 січня. Ми повинні говорити про перспективи і про напрямки реформування уряду українського. Нам це робити вкрай негайно. Тому говорити про те, що наступний пленарний тиждень ми роз’їжджаємось чи по округам, чи попрацюємо в комітеті неможливо. Фракція "УДАР" пропонує три тижні працювати тут в сесійній залі, поки не буде знайдений вихід із нинішньої вкрай важкої…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати! Ми не затвердили порядок денний сесії, ні одного закону. Є умови трьох опозиційних фракцій. Доки не буде розглянуто питання по конституційній реформі, ніякі питання, це ваші умови, не можуть розглядатися у Верховній Раді. Я вам пропоную затвердити порядок денний, де є ці закони, які ви просите, затвердити календарний план. Робоча комісія хай напрацьовує закон, а ми повинні працювати кожен день. Ви не хочете цього робити! Що ви оце, нащо ми обманюємо один одного? Які закони, Павло Розенко, ви вносите, як ви не затверджуєте порядок денний?! Нема цих законів! Ваша пропозиція тільки розглянути  конституційну  реформу, а потім розглядати інші. Я доповідаю   вам, що немає закону  на дану хвилину, який  можна розглядати по конституційній реформі. Немає його,  ні одного закону! Що розглядати будете три тижні?!

Уже раз ви сказали, я вам даю відповідь і даю відповідь усім народним депутатам. Шановні друзі,  щоб знати як ми будемо працювати, треба календарний план і треба затвердити порядок денний, і потім розглядати! А ви не хочете цього робити!  (Шум у залі) Репліку будете потім! Не буде ніяких реплік! (Шум у залі)

 Так, хто в нас далі іде? Партія регіонів. Виступає Вадим Колесніченко. Прошу.

 

11:35:31

КОЛЕСНІЧЕНКО В.В.

Фракция Партии регионов, Вадим Колесниченко, город-герой Севастополь.

Уважаемые коллеги, уважаемые жители Украины! (Шум у залі) Мы  все с вами стали очевидцами, как бездеятельность парламента,  порожденная словестным "поносом" при "запоре" мысли, взорвала ситуацию в Украине. Практически 2 года блокирование парламента, нежелание и неумение работать привело страну   сегодня к гражданскому противостоянию, авторами которого есть представители оппозиции. 

И сейчас нам опять пытаются навязать словоблудие, которым прикрывается отсутствие  ответственности  за будущее нашей страны и нежелание отвечать перед народом  Украины   за ту заработную плату, которую им платит народ, который горбатится  сегодня в шахтах, у станков,    на своих рабочих местах. Для всех понятно и очевидно, чтобы парламент работал,  необходимо  утвердить в целом как постановление парламента календарный план.   А то, что оппозиция не внесла даже ни одного проекта законов и не желает их утвердить  как  повестку дня, в очередной  раз говорит о том, что между тремя лидерами оппозиции, которых называют   "тритушками", нет согласия,   каждый из них себя видит и мнит свадебным генералом либо гетманом с булавой, им плевать на то, что страна должна работать. О каком трех, пяти, десятинедельном сотрудничестве может идти речь, когда даже нет ни одного проекта закона, который можно было бы рассматривать? Поэтому будем делать, если не знают как, по закону, утверждаем календарный план, проект которого у нас внесен, а после этого начинаем утверждать повестку дня и рассматривать разумные проекты законов, которые позволят сохранить стабильность в Украине и обеспечить ее процветание и развитие. Спасибо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Фракція Компартії України, народний депутат Симоненко.

 

11:37:41

СИМОНЕНКО П.М.

Симоненко, фракція Компартії. Фракція Компартії підтримує пропозицію щодо прийняття за основу і в цілому Календарного плану роботи нашої четвертої сесії. Але фракція і вважає за потрібне розглянути після цього, мається на увазі коли буде вільний час, те, що треба все ж таки напруженим більш робити календарний план, з точки зору робочих наших днів. Бо, виходити треба з наступного, дуже багато питань у нас на порядок денний поставило життя і особливо ті питання, які вимагають і якісно змінити хід підготовки всіх проектів законів, і постанов, і особливо це розглянути за змістом ті проекти законів в першочерговому порядку, які на часі сьогодні, які вимагає народ України.

Фракція Компартії, вносячи таку пропозицію, виходила з того, що ми будемо наполягати скасувати пенсійну реформу і медичну реформу, ми будемо наполягати на введення мораторію на примусову реалізацію житла, також Кодекс законів про працю щодо організації роботи у вихідні і не робочі дні, введення пені 0,5 процентів від затримки за кожний день не виплаченої заробітної плати від загальної суми на користь тих же самих наших робітників, хто працює, це і першочергові заходи щодо запобігання підвищення цін і тарифів на житлово-комунальні послуги. Ось чому ми, комуністи, і наполягаємо, що треба сьогодні, приймаючи і треба проголосувати за цей календарний план, переглянути питання щодо напруженості роботи Верховної Ради, виходячи з того, що в першочерговому порядку треба приймати рішення, які вимагає справді народ України, щоб були і робота, і зарплата, і своєчасно платили зарплату, і можна було звертатися і до тієї ж самої лікарні, в першу чергу, так скажемо, подумати про пенсійний рівень забезпечення. Тобто, справді, питань дуже і дуже багато. Фракція Компартії і пропонує саме таким чином діяти затверджуючи сьогодні календарний план. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Дякую.

Фракція "Батьківщина", народний депутат Андрій Шевченко, прошу.

 

11:39:55

ШЕВЧЕНКО А.В.

Арсенію Яценюк прошу передати слово.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Прошу Арсеній Яценюк.

 

11:39:59

ЯЦЕНЮК А.П.

Пане Голово, фракція "Батьківщина" не підтримує голосування за календарний план, так як мета цього голосування полягає в тому, щоб зробити перерву в засіданні Верховної Ради до того моменту, доки Віктор Янукович не повернеться з Сочі. Саме тому ми і звертаємося до вас і наполягаємо парламент повинен засідати щодня. Це перше.

Друге. Не намагайтесь затягувати час не вирішуючи проблему і порядок денний, який уже затверджений українським народом, а саме: скасування диктаторських повноважень чинного Президента, відновлення конституційного ладу в країні і повернення влади українському народу.

Саме тому, пане Голово, ми звертаємось до вас з тим, щоб Віктор Янукович прибув до українського парламенту як він уже приїжджав для того, щоб втримати фракцію Партії регіонів від розпаду. І тут, безпосередньо, в парламенті дав вказівку голосувати своїй фракції за те, щоб Україна збереглася як суверенна держава, щоб українці відчули, що в державі є, дійсно, правовий порядок, що у нас є Президент, а не диктатор, що у нас є парламент, а не кнопкодави, і що у нас йде по шляху Україна вирішення кризи, а не її загострення і знищення суверенної, незалежної держави.

Тому, не пропихайте, будь ласка, план, за яким парламент піде на відпочинок. Не наробили ще щоб відпочивати, кожен день засідання і прийняття рішень. Дякую за увагу.   (Оплески)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я, шановні депутати, хочу, щоб ми затвердили календарний план. Є пропозиції кожен день голосувати. Вносьте пропозиції, але ми повинні його затвердити.

Далі, порядок денний, ви підіймаєте розглянути ряд законів. А порядок денний ці закони… У нас більше тисячі законів, які розглянуті комітетами. Ми включаємо порядок тижневий ... тижневий порядок денний. Ви не розглядаєте тижневий порядок. Сесії порядок – ви не розглядаєте, календарний план – ви не затверджуєте. Які закони розглядати?

Кажете, Конституцію. Да, намітили, сьогодні Турчинов попрацював там з колегами, щось до вечора сьогодні з'явиться. Робоча група… керівники фракцій згодні, давайте працювати. Давайте напрацюємо, щоб щось можна винести і розглянути у цьому залі. Але нічого ж не вноситься! (Шум у залі) Репліка… Я вас не ображав, ніякої репліки не буде, не гайте час!

Від позафракційних, прошу. (Шум у залі) Так читай Регламент, ти погано читаєш Регламент. (Шум у залі) Назвав! Я вам дав пояснення, на ваше питання дав. Я не ображав вас нічого. Сідайте! Давайте от послухаємо позафракційного депутата. (Шум у залі)

Народний депутат Заболотний, увімкніть мікрофон.

 

11:43:53

ЗАБОЛОТНИЙ Г.М.

Шановний Володимир Васильович! Позафракційні пропонують от у лютому місяці замість другий тиждень, який зараз буде йти, замість роботи у комітетах зробити планерним, і таким чином, весь лютий буде пленарним, бо слідуючий знову пленарний. І зняти проблему. Буде компроміс з однією і з іншої сторони. Таким чином, ми  маємо можливість тоді мати  три тижні пленарних і проголосувати за календарний план.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Пропозицію чули? Пропозицію чули? Можна ставити на голосування? А?

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути).

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні. Значить, шановні народні депутати, є пропозиція яка? Я поставлю зараз на голосування пропозицію комітету. Як вона не набере голосів, я внесу пропозицію, щоб тиждень, слідуючий тиждень, був... прийнята постанова, щоб він був робочій в пленарному режимі. Так ви внесли пропозицію? Да.

Я прошу уваги! Я прошу уваги, шановні народні депутати! Ставлю на голосування проект Постанови (№ 3565) для прийняття за основу і в цілому. Прошу народних депутатів голосувати. Прошу голосувати.

 

11:45:52

За-185

Проти – 13, утримались – 11, не голосували – 189.

Рішення не прийнято.

Прошу по фракціях: Партія регіонів – 141, "Батьківщина" – 0, "УДАР Віталія Кличка" – 0, "Свобода" – 0, Компартія – 31, позафракційні – 13.

Я прошу уваги. Так, лютий, з якої? От, з 10 по 14. Шановні народні депутати, я прошу уваги. Я ставлю цю постанову на голосування, але  тиждень з 10-го по 14 лютого працювати в пленарному режимі. Зрозуміло? Ставлю на голосування пропозицію депутата. Прошу голосувати цей календарний план: з пропозицією працювати тиждень з 10-го по 14-е в пленарному режимі. Прошу голосувати.

 

11:47:31

За-73

Проти – 1, утримались – 10, не голосували – 314.

Рішення не прийнято.

Пропозиції є ще? Прошу, Ляшко, пропозиція.

По фракціях покажіть.  Партія регіонів – 9, "Батьківщина" – 14, "УДАР Віталія Кличка" – 8, "Свобода" – 0, Компартія – 31, позафракційні – 21.

Прошу, хвилина, Ляшко.

 

11:48:11

ЛЯШКО О.В.

Олег Ляшко, Радикальна партія. Шановні колеги, давайте проголосуємо, щоб увесь лютий працювати в пленарному режимі, для того щоб вирішити проблему кризи в країні, те, про що я казав. Не розходимося, не припиняємо роботи, поки не приймемо рішення, які дозволять розв'язати кризу в Україні. Ніяких відпочинків, ніяких перерв. Люди стоять на вулицях, чекають від нас рішення. Давайте голосувати: лютий місяць повністю в пленарному режимі до прийняття потрібних країні рішень.

Володимир Васильович, прошу пропозицію поставити на голосування.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні народні депутати, я бачу, що ніякого рішення ні в лютому, ні в березні ми сьогодні не приймемо. Не приймемо.

Зараз я оголошу… зараз я оголошу перерву до ранку завтрашнього дня, щоб керівники фракцій і робоча комісія підготувала Закон по конституційній реформі, щоб вони по роботі календарний план сьогодні розглянули, і завтра вранці я поставлю на голосування пропозиції, узгоджені усіма фракціями. Тому ранкове засідання я оголошую закритим.

Я прошу депутатів після обіду… робота сьогодні в комітетах. Працюйте в комітетах. Завтра о 10-й годині ми  продовжимо сесійне засідання. До побачення.