10 липня 2018, 14:05 ( Інформаційне управління Апарату Верховної Ради України )

Відбулося ранкове пленарне засідання Верховної Ради України

 

Голова Верховної Ради України Андрій Парубій відкрив ранкове засідання.

Народні депутати хвилиною мовчання вшанували пам’ять народного депутата кількох скликань, автора Акта проголошення незалежності України, Героя України, українського дисидента Левка Лук’яненка, який пішов з життя 6 липня.

А.Парубій поінформував про питання порядку денного, наголосивши, що ключовим сьогодні є блок питань аграрної політики.

Із заявами, повідомленнями, пропозиціями виступили представники депутатських фракцій і груп.

На вимогу двох фракцій у пленарному засіданні оголошено перерву на 30 хвилин.

Після закінчення перерви народні депутати приступили до розгляду питання аграрної політики.

Вони розглянули проект Закону про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів №8450.

За результатами голосування законопроект 226 голосами прийнято за основу.


Прийнято за основу проект Закону "Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів".

Законопроектом пропонується встановити «правові та організаційні засади надання споживачам інформації про харчові продукти з метою забезпечення високого рівня захисту здоров’я громадян та задоволення  їх соціальних та економічних інтересів». 

Проектом передбачається визначити, зокрема: зміст основних термінів, які використовуються у цій сфері; загальні вимоги до інформації про харчові продукти; яка інформація є обов’язковою для надання, а яка надається у добровільному порядку; обов’язки операторів ринку харчових продуктів; порядок розміщення і представлення інформації про харчові продукти; особливості маркування та державного контролю тощо.

До розділу VІ «Прикінцеві та перехідні положення» проекту включено внесення змін до законів України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», «Про виробництво та обіг органічної сільськогосподарської продукції та сировини», «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин», «Про безпечність та гігієну кормів», які випливають із цього проекту.

Проект містить додатки №№ 1-12, у яких пропонується визначити, зокрема, харчові продукти, що спричиняють алергічні реакції або непереносимість; значення та позначення інгредієнтів; референсні величини споживання тощо.

Проект Закону зареєстровано за №8450.

 

Прийнято Закон "Про основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції".

Закон визначає основні принципи та вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції, засади правового регулювання органічного виробництва, обігу органічної продукції та функціонування ринку органічної продукції, правові основи діяльності центральних органів виконавчої влади, суб’єктів ринку органічної продукції та напрями державної політики у зазначених сферах.

Закон регулює відносини у сфері органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції, що виробляється, перебуває в обігу, ввозиться на митну територію України або вивозиться з неї в митному режимі експорту.

Дія цього Закону не поширюється на виробництво та обіг продукції, призначеної для власного споживання, парфумерно-косметичної продукції та лікарських засобів, продукцію мисливства та рибальства, вилучену із природного середовища.

Відносини у сфері органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції в Україні регулюються цим Законом та виданими відповідно до нього нормативно-правовими актами, законодавством про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів, про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин, про карантин рослин, про захист рослин, про насінництво та розсадництво, про ветеринарну медицину, про бджільництво, про аквакультуру, про виноградарство та виноробство, про охорону і використання рослинного і тваринного світу, а також земельним, лісовим, екологічним та іншим спеціальним законодавством, що регулює відносини у цій сфері.

Закон встановлює основні принципи та напрями державної політики, визначає повноваження органів виконавчої влади, що здійснюють державне управління та регулювання у сфері органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції, повноваження Кабінету Міністрів України у сфері органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції та повноваження центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної аграрної політики.

Закон визначає галузі органічного виробництва, загальні вимоги до органічного виробництва, вимоги до виробництва органічних харчових продуктів, сертифікацію органічного виробництва та/або обігу органічної продукції, вимоги до зберігання органічної продукції тощо.

Закон з урахуванням техніко-юридичних правок.

Проект Закону зареєстровано за №5448-д.

 

Прийнято Закон "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання створення та діяльності сімейних фермерських господарств".

Законом передбачено забезпечити можливість для мешканців села легалізувати свою діяльність у формі підприємницької діяльності для фізичних осіб - підприємців, які організували фермерське господарство, в тому числі сімейне, та надано їм можливість бути платниками єдиного податку четвертої групи, за умови відповідності сукупності таких критеріїв:

- здійснення діяльності виключно в межах фермерського господарства зареєстрованого відповідно до Закону "Про фермерське господарство":

- зайняття виключно виробництвом сільськогосподарської продукції, її переробкою та постачанням;

- здійснення господарської діяльності (крім постачання) за місцем податкової адреси;

- не використання праці найманих осіб;

- членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени сім'ї цієї особи у визначенні частини другої статті 3 Сімейного кодексу України;

площа сільськогосподарських угідь у власності та/або користуванні, земель водного фонду у користуванні членів фермерського господарства становить не менш як 2 гектари, але не більш як 20 гектарів.

Законом також встановлено пільговий порядок сплати єдиного соціального внеску для усіх членів фермерського господарства, у т.ч. його голови (доплата ЄСВ за рахунок Державного бюджету протягом 10 років) та сплату податку на доходи фізичних осіб з орендної плати за земельні ділянки (паї), до місцевих бюджетів за місцезнаходженням таких земельних ділянок.

Закон прийнято з техніко-юридичними правками.

Проект Закону зареєстровано за №6490-д.

 

Прийнято Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вирішення питання колективної власності на землю, удосконалення правил землекористування у масивах земель сільськогосподарського призначення, запобігання рейдерству та стимулювання зрошення в Україні".

Законом визначені правила використання масиву земель сільськогосподарського призначення, якими:

надано право землекористувачу, який використовує значну частину земель масиву, на одержання в оренду земель під польовими дорогами (із встановленням обов’язку встановлення земельних сервітутів для доступу до інших земельних ділянок масиву;

надано орендарям земельних ділянок, розташованих у масиві, право надавати їх у суборенду орендарю іншої земельної ділянки у тому ж масиві, без погодження з орендодавцем, залишаючись відповідальним за виконання договору оренди.

надано право землекористувачу, який використовує істотну частину земель масиву (75% від загальної площі) на одержання в оренду (суборенду) інших земель масиву із наданням їх власникам (орендарям) інших рівноцінних земельних ділянок у тому ж масиві,

надано можливості фізичним та юридичним особам використовувати земельні ділянками під лісосмугами та іншими захисними насадженнями на праві оренди, право на яке буде набуватись без проведення земельних торгів.

Законом закріплено правило, за яким умови договорів суборенди, що укладаються при обміні правами користування земельними ділянками, мають бути не гіршими, ніж умови договорів оренди;

встановлена обов’язковість оновлення нормативної грошової оцінки землі при проведенні інвентаризації масиву земель с/г призначення з передачею повноважень щодо її затвердження сільським, селищним, міським радам;

проведено чітке розмежування правового статусу земель під польовими дорогами, всередині масиву земель сільськогосподарського призначення та польовими дорогами, які обмежують самі масиви. При цьому встановлено, що  можуть бути передані в оренду тим, хто використовує земельні ділянки масиву, виключно ті польові дороги, що перебувають всередині масиву, польові дороги, які обмежують його залишаються землями загального користування;

виключено можливість зміни площі земельних ділянок при проведенні інвентаризації масиву земель сільськогосподарського призначення;

встановлено на законодавчому рівні правовий статус земельних ділянок під полезахисними лісовими смугами як земель сільськогосподарського призначення. При цьому передбачена можливість передачі земельних ділянок під ними у користування фізичним та юридичним особам за умови збереження, відновлення та утримання насаджень.

Закон прийнято з техніко-юридичними правками.

Проект Закону зареєстровано за №6049-д.

 

За результатами голосування після розгляду у другому читанні на доопрацювання направлено проект Закону про визнання такими, що втратили чинність, деяких законів України щодо державного регулювання виробництва і реалізації цукру №4532.

Головуючий закрив ранкове засідання.